Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan karmea anonyymin viesti. Miten voit? Oletko hakenut apua pahaan oloosi? Toivottavasti löydät muita keinoja purkaa sitä, kuin hyökätä keskustelupalstalla avoimesti tunteitaan ja herkkiä asioitaan jakavia kohtaan. @JasmiRubiini99 toivottavasti saat unohdettua moiset turhat puheet!

Ihanaa @marik91, onnea! 😍
Yllätyin kyllä tommosesta viestistä, en olisi osannut kuvitella että joku semmosta tulee mainitsemaan.. Olen mielestäni itse ollut kuitenkin asiallinen täällä🙈 mutta tällä anonyymilla on varmaan ollut huonopäivä ja valitsi purkautua mulle, mutta toivottavasti hän saa apua jostain pahaan oloonsa☺️🙏

Kiitos kaikille, ihan epätodellinen olo vieläkin, vaik tein jo clearbluen digin ja tuli raskaana näyttöön 🙈🥹 kunpa tällä kertaa kaikki menisi hyvin 🩷 jään vielä tänne palstalle hillumaan kunnes oikeesti uskon et tää raskaus on todellista ja jatkuu🙈🩷 Täältä saanu kyl niin mahtavaa vertaistukea, huippu porukkaa 🙏🩷

Joo @Macademia sanoivat sillon polilla et jos plussa tulee ni voi jatkaa jonkun aikaakin, ihan vaikka kuulemma oman mielenrauhan vuoksi 😅 kyselen huomenna voiko mies silti antaa simppanäytteen ku lähete on jo ja nyt vasta kuitenkin dpo 11 ja jos käykin jotain.. ja samalla pitää neuvolasta pyytää lähete äitiyspolille, et saan ne napapiikit heti! Luulis et onnistus näppärästi tuolta lapsettomuuspolin kautta ku samas tilas äitiyspolin kans ja kuitenkin heil asiakkaina mut kai se vaatii neuvolasta lähetteen. Taidan kysyä lapsettomuuspolilta asiaa, koska ohjeistus tuli aiemmin äitiyspolin puolelta et neuvolan kautta.

Eksyinpä tänne palstalle. Miksikö? En saa unta ja Google ohjasi. Vanhin tyttöni on juuri synnyttämässä ensimmäistä lastaan ja eläydyn täällä vauvatunnelmiin. 😊 Toivon, että jokainen tulette oikein pian raskaaksi. Täällä on hyvä positiivinen meininki. Lapset on niin hieno asia ja jo yrittäminen on sellaista, että hattu päästä pois. @JasmiRubiini99 sanon, että hyvä asenne nuorella iällä. Älä välitä pahan puhujista. T. Viiden lapsen isä (49 v), jonka 21 v tyttö synnyttää. P. S. Emme ole lestoja, mutta Jeesukseen uskomme. Siunausta jokaiselle elämäänsä ja lapsen saantiin.

@marik91 aivan mahtavaa kyllä että sait nyt ne kuuluisat kaksi viivaa tikkuun!😍 toivottavasti sulla tämä raskaus etenee hienosti loppuun asti ja saisit terveen pikkuisen syliisi❤️🥰

Vierailija; kiitos, täällä on kyllä ollut hieno yhteishenki vaikka eilen joku päättikin purkautua mulle😊 toivottavasti tyttäresi synnytys sujuu ongelmitta! Onnea hänelle äitiyden johdosta ja sinulle isoisäksi tulemisesta!☺️ toivotaan että kaikille meille täällä ryhmässä joku päivä siunaantuisi oma pienokaisensa ja saisimme kokea äitiyden ihmeen, niin ensikertalaisina kuin uudelleenkin!❤️🥰

@marik91 paljon onnea uudelleen 😍 täällä on myös uskon puutetta, kuten näkyy, pyörin täällä myös edelleen kunnes saan jotain oikeaa todistusaineistoa että raskaus jatkuu normaalina.. vaikka tikut sanoo että joo raskaana ollaan, niin tunne on kuitenkin sellainen, että no enhän ole, kun en viime kerroillakaan sitten kuitenkaan ollut vaikka plussa tulikin. Hyvä idea jatkaa vielä 👍🏻

Todella paljon onnea @marik91 !❤ Toivon niin, että kaikki sujuu nyt hyvin. ❤

Ja jos täällä joku on trolli, niin varmaan tämä vierailija. 😄 Itse en oikein kovin jaksa innostua vierailijoiden viesteistä. Samahan se on tehdä nimimerkki kun anonyymejä kuitenkin ollaan ja pääsee paremmin porukkaankin. Kai sillä joku syy on kun törkeimmät viestit tuppaa tulemaan vierailijoilta.

Onnittelut @marik91 Ihania uutisia. Kyllä se selkeä viiva on, ei edes mikään haamu!

Epäkannustavien vierailijoiden viestit voi suoraan laittaa roskakoriin.
Toivoisin, että useammin kommentoivat vierailijat tekisivät ne nimimerkit, kun ne on suhteellisen nopeaa ja helppoa tehdä. Mukavampi keskustella, kun tietää vastaavansa samalle henkilölle, eikä tarvi miettiä, että onko se joku uusi vai vielä se, joka eilenkin kirjoitti.

Jokainen täällä kulkee sitä omaa polkuaan ja tekee omia elämänvalintojaan. Musta tuntuu, että kyllä täällä suurin osa ymmärtää sen hehkutuksen, jos sattuu ovulaatio just otolliseen hetkeen! Jossakin kulttuurissa häiden ajankohta määräytyy horoskooppien ja tähtien asennon suhteen, miksi ei sitten naisen oman kuunkierron 😀 En omalla kohdalla näe asialle merkitystä, mutta en myöskään ole selibaatissa, tai suunnittele häitä, eikä toisen henkilön hääjuhlien ajankohdan määräytymisperuste ole minun asia, mutta pystyn ymmärtämään ilon siitä, että mahd. sattuu parhaat panopäivät juhlinnan yhteyteen😀

Mä olen yrittänyt miljoona kertaa rekisteröityä viimeisten kolmen vuoden aikana, ei onnistu. Eli pakko olla vierailijana, tykkäätte siitä tai ette tai suljette mut keskustelun ulkopuolelle/ignooratte kommenttini. Mä olen jo tottunut lapsesta asti siihen ignooramiseen ja ulkopuolelle jättämiseen, että ei paljon hetkauta.

Mä olen yrittänyt miljoona kertaa rekisteröityä viimeisten kolmen vuoden aikana, ei onnistu. Eli pakko olla vierailijana, tykkäätte siitä tai ette tai suljette mut keskustelun ulkopuolelle/ignooratte kommenttini. Mä olen jo tottunut lapsesta asti siihen ignooramiseen ja ulkopuolelle jättämiseen, että ei paljon hetkauta.
Mä muistaisin että sen tilin luominen oli ihan helppoo, yläreunasa lukee "kirjaudu" ja sitten se mun mielestä kysy iha vaa minkä nimimerkin haluaa valita, en muista kysykö sähköpostiakin🤔 mut jos et saa sitä toimimaan, voit myös kirjoittaa näi ehdotuksena; terveisin (mitä nimimerkkiä haluatkin käyttää) tai jotain😊

• Tykkää
Reactions: Kultakataja_
Oon jo tovin miettinyt sitä, millä tavalla koulujen terveystiedon opetuksessa nämä hedelmällisyysasiat opetetaan, ja kuinka monilla on vääristyneitä käsityksiä siitä, kuinka helposti nainen raskautuu. Koulusta jäi vahvasti sellanen käsitys, että jos ei ehkäse, niin jo kerrasta tulee raskaaksi. Tietyllä tavalla ymmärrän, että nuorille halutaan antaa mahdollisimman selkeä ohjeistus, jotta vältytään teiniraskauksilta ja sitä myöten turhilta aborteilta, mutta mun mielestä olisi tärkeä myös syventyä nyansseihin, ja oikeasti perehtyä tutkittuun tietoon.

Eri vuosikymmenillä varmaan on opetettu asiaa erilailla, mutta silloin kun minä olen peruskouluni käynyt 1999-2008, niin opetus painottui eri ehkäisyvälineisiin ja sukupuolitauteihin. Oli siellä maininta masturbaatiostakin, mutta sen opettaja häveliäästi jätti itseluettavaksi, eikä tunnilla siitä taidettu puhua. Ei puhuttu mistään ovulaatiolimoista, kehonlämpötilan muutoksista ja kohdunkaulan asennoista. En muista oliko puhetta siitä, miten hormonit ja steroidit vaikuttaa siittiöihin ja mahdollisesti koko loppuelämän hedelmällisyyteen. Se on monelle yläkouluikäiselle pojalle aika tärkeä asia tietää, kun siinä vaiheessa moni kiinnostuu punttisalista ja lihaksien kasvattamisesta. Vaikka olen itse vuosien saatossa ottanut asiasta selvää ja tiedän hedelmällisestä ikkunasta, niin silti olin siinä uskossa viime vuoteen asti, että jos ilman kumia rakastelee ovulaation aikaan, niin raskautuminen tapahtuu helposti perusterveillä ihmisillä.

Ensimmäisinä kuukausina kun ei enää ehkäisty, olin melko varma siitä, että nyt on tärpännyt. Odottelin kuukautisia iloisen jännittyneenä, josko niitä ei tulisikaan. Ja kun ne aina vaan tulivat, tuli myös epäuskoinen olo. Kuukausi toisensa jälkeen prosessoin sitä, kunnes yhtäkkiä tajusin, kuinka naiivi olin ollut, ja kuinka se mitä olin koulusta oppinut, oli suorastaan haitallista. Kuinka moni nainen on turhaan kokenut pettymyksiä sen vuoksi, että "luvataan" sitä, että sen vauvan saa heti kun sen haluaa? Jos alusta saakka olisi asennoitunut, että ehkäisyn lopetuksesta menee 1-2v että raskautuu, niin olisiko osannut suhtautua jo alkuun paljon rennommin siihen, että ne kuukautiset tulee. Toki moni raskautuu nopeasti, mutta uskoisin, että on myös suuri joukko ihmisiä, joilla menee se aika. Ois kiva nähdä se oma yläasteen oppikirja näin jälkeenpäin ja katsoa, että mitä siellä oikeasti sanottiin, ja miten se oikeasti peilautuu siihen mitä muistan.

Tällä pohdinnalla toivottelen kaikille plussatuulia ja jarrusukkia! Ois kiva kuulla, minkälainen kokemus kenelläkin oli yläasteelta terveystiedon opetuksista, ja jäikö sieltä mitä asioita mieleen?

HEPS kukkuu ja paljon onnea plussanneelle!!!! 🤩

Täällä päin ei mitään uutta.
Nyt kp 4 ja tilailin eilen lisää Otestejä, nyt siis niitä CB:n kahden hormonin. Nyt siis yrityskierto 13 alkanut..
Mitä greippi mehua ootte juonut? Oli omaan makuun verigreippi hedelmä vähän pahan makuista

Ensi perjantaina alotan oviksen testailun ja toivon että sen saisin kiinni.. Ja pe-ti välisenä aikana toivon mahd paljon talletteluja

Mä muistaisin että sen tilin luominen oli ihan helppoo, yläreunasa lukee "kirjaudu" ja sitten se mun mielestä kysy iha vaa minkä nimimerkin haluaa valita, en muista kysykö sähköpostiakin mut jos et saa sitä toimimaan, voit myös kirjoittaa näi ehdotuksena; terveisin (mitä nimimerkkiä haluatkin käyttää) tai jotain
Joo, tätä ainakin viimeketjussa muistan monien käyttäneen kun kirjautuminen ei onnistunut, eli kirjoitetaan se oma viesti, ja aina lopetetaan sillä samalla nimimerkillä loppuun. Tässä on toki se riski, että joku trolli tekeytyy sinuksi, ja puhuu ilkeitä, mutta jos ei iske trollit, niin ainakin ketjussa olijat tietää, kenen kanssa puhutaan ja onko se nyt kenen tikku mitä ihmetellään 😀

• Tykkää
Reactions: JasmiRubiini99
Monesti mietin juuri sitä että kuinka itsellekin on koulusta jäänyt se ajatus että heti kun ei ehkäise tulee raskaaksi. Nuoruudessa hainkin pari kertaa jälkiehkäisyn koska oli pieni epäilys että veijareita olisi päässyt suojauksen ohi🤣
Tässä sitä nyt kuitenkin mennään melkein vuosi yrityksen aloittamisen jälkeen eikä kummastakaan ole mitään vikaa löytynyt eikä yhtään raskautta ole edes yrittänyt alkaa. Kai sitä vaan halutaan painottaa että aina on mahdollisuus,jotta vältytään teiniraskauksilta🤷

Itsellä nyt menossa kp21 ja dpo 6. Ei tosiaan alkanut eilen vuoto (onneksi) vaikka sovellus niin väittikin . Nyt on kuitenkin useamman päivän kestänyt kuivuus loppu ja huomaan ravaavani vessassa tarkistamassa näkyykö punaista. Vielä on ainoastaan yllättävän runsasta valkkaria. Jotenkin on rauhallisempi fiilis kun nuo miehen simppatulokset tuli. Toisaalta ajattelee että miksi nyt tärppäisi kun ei aikaisemminkaan, mutta toisaalta ajattelee että koska mitään syytä ei ole löytynyt sille miksi ei tärppäisi niin sehän voi oikeasti tapahtua milloin vain. Vaikka nyt.. tai jos ei nyt niin vaikka ensi kierrosta

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

2.5.2025 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@efi kp 32/24-28
@marik91 kp 29/29-32
@nnzzi kp 29/30-33
@desirett kp 21/27
@Minimilli kp 21/24
@Lunni~ kp 15/29-31
@Jennnuli kp 13/27-28
@gaoxiaojie kp 7/28-31
@haaveillen kp 5/26-30
@Macademia kp 3/28
@Bebekakkonen kp 2/33-46
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 19
@marik91 DPO 12
@nnzzi DPO 9
@desirett DPO 8
@Minimilli DPO 6

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25

Viimeksi muokattu:
@Kultakataja kyllä itselläkin on se sama muistikuva että sitä ehkäisyä paasailtiin ja ehkäisyvälineitä tyrkytettiin kauheesti. Mutta se, että lapsia voisi myös tehdä jätettiin niin sen ehkäisyjauhannan taakse🙄 Ja se vahinkoraskauksilla pelottelu... miksei silloin siitä ollut mitään mainintaa että raskautuminen voi olla jopa vaikeaa ja vaikeutuu monesti mitä enemmän ikää tulee mutta muutenkin, ei se niin yksinkertaista ja helppoa ole kuin väitetään😯.

Määkin oon miettinyt että jos se raskautuminen ois nii helppoa ku on väitetty, että kerran suojaamattomasti ovun aikaan seksiä harrastettua tulee raskaaksi. Jos näin olisi, mulla voisi olla 7 ja 3 vuotiaat muksut mutta eipä ole🤷‍♀️

Koulussa paasattu ehkäisyvalistus ei kyllä muhun uponnut, sanoin 4vuotiaana jo että "musta tulee isona sitten nuori äiti". Ja se olikin unelmani että kun ammatti opiskeltu, pääsisin pian toteuttamaan unelmaani äitinä. No, ei asiat aina suunnitellusti mene mutta viimein rupeen olemaan lähempänä unelmaani❤️

Mutta joo, olen itseoppinut melkein enemmän mitä koulussa😂

• Tykkää
Mä myös haaveilin aina tulevani nuorena äidiksi. Mulla oli kyllä kuitenkin jäänyt joku mielikuva että hedelmällisyys laskee ajan kanssa. Teineillä hedelmällisyyshän on huipussaan, niin sinänsä ymmärrän sen varoittelun. Silloin voikin helpommin tulla raskaaksi ja kun hormonit hyrrää niin himoja voi olla hankala hillitä.. Mut ehdottomasti tuota iän ja muiden tekijöiden vaikutusta hedelmällisyyteen ois syytä korostaa enemmän.

Kysyn näi iha mielenkiinnosta, onko täällä valtaosa teistä 30v+ ikäsii et oonko mä nuorimmasta päästä (oon tosiaa siis 25v ja täytän tänävuonna 26v) vai onks täällä joitai muitaki 20-25 tai 25-30 vuotiaita haaveilijoita ?

Ite alkuvuodesta -98 et 27 😄

hirveesti onnea @marik91 ❤️❤️ toivotaan että pikkuinen pysyttelee mukana loppuun asti 😍❤️

Mulle saa päivittää kp2

Itse käynyt yläasteen - 95-98 ja muistan kanssa ne paasaukset ja kumi näytepakkaukset, joita jaeltiin koulusta kotiin. Plus ne paasaukset, että jos ette käytä, niin saatte kaikki aidsit, kupat, tippurit ym. ym. Joo, hyvähän se on varoittaa jne. Mutta pitääkö niistä joka kerta paasata sen 10 minsaa tunnin aluksi?! Raskauksista varoiteltiin vähempi. Tiedä sitten, että oliko syynä sitten se, että meillä oli tyttövoittoinen luokka? Vaikka kyllähän ne taudit tarttuu miehiinkin.

Oma napaa. Menkkoja ei edelleenkään näy eikä kuulu. Nyt yli viikon myöhässä. Tänään tullut "holahtelemalla" valkkaria monta kertaa. Ja eilen illalla oli kunnon migreenikohtauksien kohtaus. Pää oli vielä aamullakin kipeä, mitä se ei ole ollut ikinä isonkaan kohtauksen jälkeen, olo oli kyllä huono, mutta se on aina seuraavana päivänä isosta kohtauksesta. En tiedä mikä nyt oli triggerinä, se ei kuulu pms oireisiinkaan. Olen oppinut tässä 30 + vuodessa jo välttämään triggereitä: punkku, tummasuklaa, hajusteet, välkkyvät valot. Helteelle/ukkoselle ei mitään voi, senpä takia 90 % isoista kohtauksista on aina kesällä.
Toissapäivänä tuli pyyhkiessä pieni veritippa liman kanssa, mutta sitten ei mitään.

• Tykkää
Itse käynyt yläasteen - 95-98 ja muistan kanssa ne paasaukset ja kumi näytepakkaukset, joita jaeltiin koulusta kotiin. Plus ne paasaukset, että jos ette käytä, niin saatte kaikki aidsit, kupat, tippurit ym. ym. Joo, hyvähän se on varoittaa jne. Mutta pitääkö niistä joka kerta paasata sen 10 minsaa tunnin aluksi?! Raskauksista varoiteltiin vähempi. Tiedä sitten, että oliko syynä sitten se, että meillä oli tyttövoittoinen luokka? Vaikka kyllähän ne taudit tarttuu miehiinkin.

Oma napaa. Menkkoja ei edelleenkään näy eikä kuulu. Nyt yli viikon myöhässä. Tänään tullut "holahtelemalla" valkkaria monta kertaa. Ja eilen illalla oli kunnon migreenikohtauksien kohtaus. Pää oli vielä aamullakin kipeä, mitä se ei ole ollut ikinä isonkaan kohtauksen jälkeen, olo oli kyllä huono, mutta se on aina seuraavana päivänä isosta kohtauksesta. En tiedä mikä nyt oli triggerinä, se ei kuulu pms oireisiinkaan. Olen oppinut tässä 30 + vuodessa jo välttämään triggereitä: punkku, tummasuklaa, hajusteet, välkkyvät valot. Helteelle/ukkoselle ei mitään voi, senpä takia 90 % isoista kohtauksista on aina kesällä.
Toissapäivänä tuli pyyhkiessä pieni veritippa liman kanssa, mutta sitten ei mitään.
Jatkan vielä. Eilen tehty cb digi oli nega. Tänään tein äsken apteekin ultran. Noista ei ole kokemusta, joten osaako joku sanoa antaako nuo helposti viiva paikkaa, kuten esim. Rfsut. Olen näkeväni tuossa haalean haamulaisen.

Yhteistyössä