Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mites siellä menee @marik91 ja @nnzzi?

@Macademia minusta fiksu ohje teroihin, pidetään peukkuja, että ensi kierto olisi teidän kierto! Inositoliasiaan en osaa sanoa mitään, mutta luottaisin lääkärin arvioon. Toki kyllähän sitä on raskautumisen apuna käytetty, olkoon vaikutus sitten korvien välissä tai todellinen

Täällä dpo 7 ja yllättävän vähän pyörinyt raskausasia nyt mielessä. Latasin kaikki toiveet ja odotukset ekaan kiertoon, ehkä tästä eteenpäin on helpommat piinapäivät. Eilen illalla oli vähän pistävää alavatsakipua, kesti pari minuuttia. Muuten ihan oireeton olo. Tissit on vähän turpeat ja ehkä vähän herkät, en ole varma. Liekö kuvittelen, mutta mieskin sanoi että olisi isommat josko sitä lauantaina testais kun olis dpo 9

Hyviä merkkejä sulla ilmassa @desirett. Lyhyt pistävä alakipu ja dpo 6 kuulostaa soppelilta yhdistelmältä. 😀 Nyt sitten vaan odottelua ja jos tärppi käynyt, niin oireitakin saattaa ilmaantua.
@desirett miehet on kyllä tissiasiantuntijoita, kyl ne jotai voi huomata, kun niitä ahkerasti zuumailee ja palpoi 😏

@JasmiRubiini99 sä oot vielä niin nuori, että älä ihmeessä oviksen mukaan häitä suunnittele 😊 Voi vaihdellakin, myöhästyä tai aikastua. Kyllä niitä tsäänssejä tulee joka kuukausi, jos säännölliset menkat. Ymmärrän tietty innon, kun pitkään ollut haaveena. 😌

@Niksunaksuu no nyt on the ovis+ 🥳

@marik91 miten menee, dpo 11 jo sulla 🤩

On. Täällä kk vuoto tuplasti runsaampaa kun viimeksi. Saas nähä kuinka kauan kestää. 🤔

Viimeksi muokattu:
Hyviä merkkejä sulla ilmassa @desirett. Lyhyt pistävä alakipu ja dpo 6 kuulostaa soppelilta yhdistelmältä. 😀 Nyt sitten vaan odottelua ja jos tärppi käynyt, niin oireitakin saattaa ilmaantua.
@desirett miehet on kyllä tissiasiantuntijoita, kyl ne jotai voi huomata, kun niitä ahkerasti zuumailee ja palpoi 😏

@JasmiRubiini99 sä oot vielä niin nuori, että älä ihmeessä oviksen mukaan häitä suunnittele 😊 Voi vaihdellakin, myöhästyä tai aikastua. Kyllä niitä tsäänssejä tulee joka kuukausi, jos säännölliset menkat. Ymmärrän tietty innon, kun pitkään ollut haaveena. 😌

@Niksunaksuu no nyt on the ovis+ 🥳

@marik91 miten menee, dpo 11 jo sulla 🤩

On. Täällä kk vuoto tuplasti runsaampaa kun viimeksi. Saas nähä kuinka kauan kestää. 🤔
Tottakai se hienoa olisi jos häiden jälkeen pääsisi suoraan tallettelemaan kun pitkään jo kuumeillut☺️🙏 harmi se tottakai on jos häät osuisi vasta luteealin puolelle tai menkkojen aikoihin mutta eihän sille mitään voi. Ollaan kuitenkin juteltu puolison kanssa että jos niin käy, niin tuun sitten vaan kesäkuussa ovun aikoihin piipahtamaan😉❤️ (asutaan siis eri paikkakunnilla vielä toistaiseksi, n. 120km välimatkaa)

Kysyn näi iha mielenkiinnosta, onko täällä valtaosa teistä 30v+ ikäsii et oonko mä nuorimmasta päästä (oon tosiaa siis 25v ja täytän tänävuonna 26v) vai onks täällä joitai muitaki 20-25 tai 25-30 vuotiaita haaveilijoita ?☺️

Heips! Ollu vähän remppakiireitä ja eilen olin nyrkkeilytapahtumassa miehen kanssa ja tuli vähän viiniäkin otettua. Tein tosiaan eilen testin joka oli nega ja heitin jo vähän hanskat tiskiin, mut tänään aamulla lämmöt taas noussu korkeammalle ni aattelin et teen ton herkän testin pois tuolta varuiks, ja lopetan cyclot et pääsen uuteen kiertoon pian.

Noh.. Siihen testiin jumalauke tulikin toinen viiva! Laitan kuvat alle. Ihan epäuskoinen olo ja oon ku mikäki mielipuoli kuvannut tota testiä ja kattellu eri valossa ja miehellä näyttänyt varmaan 10 kertaa et onko tää nyt ihan oikeesti haamuplussa eikä viivanpaikka 😳😅 lämmötkin noussut takas ylös tosiaan.

Haen pari testiä tänään lisää ja katon vahvistuuko hyvin. Cyclogestejä jatkan toistaiseksi. Miehen simppanäyte olis ens viikon keskiviikkona, tekis mieli ne silti käydä tsekkauttamassa, tosin jos plussa tästä vahvistuu, pitää mun olla ens viikolla jo yhteydessä neuvolaan et saan ne napapiikit heti. Jos täs nyt tosiaan raskaana ollaan ja pysytään, ni meen la on 11.1, mut vauva tulis joulukuussa syntymään kun käynnistetään viim rv 38, et kuulunkohan sit joulukuisiin suoriks 🙈🤩 Voi kunpa tää pysyisi matkassa ja menisi loppuun asti tällä kertaa kaikki hyvin. 🩷

@Macademia , musta Terojen ohje kuulostaa just oikealta, sama ku mulla Cycloissa!

Tässä kuvat:

Vertailun vuoksi edellisen raskauden plussa dpo 12 ja alla tän päivän dpo 11:

Anteeks törkee omanapailu, oon lukenut kaikkien kuulumiset mut nyt on niin epätodellinen olo et ei pysty kommentoimaan järkeviä päässä pyörii vaan testin kuvia 🤣🙈

Ihan hieno kuulla että täällä on monenikäisiä haaveilijoita❤️ vaikka olen nuoremmasta päästä, on hienoa etten täällä ole ainoa alta 30-vuotias☺️
Suuri kunnioitus myös teitä jopa yli 40-vuotiaita kohtaan! Ei ole enää itsestäänselvyys että sen ikäisenä tärppää joten pidän teille todella peukkuja!👍👍

ookko sä joku trolli? Ei kukaan suunnittele häitä ovulaation takia, ei herreguude mitä teini meininkiä. Muutenkin nuo sun aikaisemmat kirjoitukset on kanssa sellaista huttua, että huhuh. Kunnon wt meininkiä. Ja lasten nimetkin olet jo varmaan suunnittelut, j-nimiä kaikki.
Öö anteeks.. ? Sille en mitään voi ellei se ny ovun kaa kohdilleen osu, just sayin.. en suunnittele häitä "ovulaation takia" vaan toivoin että pääsisin hyötymään jo toukokuun ovusta. Jollei onnistu ni ei voi mitään, si menee kesäkuulle. Ollaan siis oltu selibaatisa kohta 2 vuotta if u want to know ja ollaan puhuttu että ruvetaan vauvaa tekemään heti kun naimisiin mennään🤨.. onko siinä jotain väärää ? Olen vain nuori nainen joka haluaa perheen perustaa ? Onko siinä jotain väärää ? Sen takia täällä ryhmäsäkin olen☺️😉

Ihan hieno kuulla että täällä on monenikäisiä haaveilijoita vaikka olen nuoremmasta päästä, on hienoa etten täällä ole ainoa alta 30-vuotias
Suuri kunnioitus myös teitä jopa yli 40-vuotiaita kohtaan! Ei ole enää itsestäänselvyys että sen ikäisenä tärppää joten pidän teille todella peukkuja!

Luotan siihen, että kuulun suvun naisiin, joilla onnistaa vielä neljänkympin jälkeen. Pitää vain olla kärsivällinen. 😊

Siskoni ja mummoni saaneen 45-vuotiaana kuopukset, äitini 40-vuotiaana. Äidilläni menkat jatkui pitkälti 50 päälle.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marik91
Luotan siihen, että kuulun suvun naisiin, joilla onnistaa vielä neljänkympin jälkeen. Pitää vain olla kärsivällinen. 😊

Siskoni ja mummoni saaneen 45-vuotiaana kuopukset, äitini 40-vuotiaana. Äidilläni menkat jatkui pitkälti 50 päälle.
Oho wau se on kyllä hienoa kuulla!🤩
Meillä päinvastoin äitini sai kuopuksensa (pikkuveljeni) 31-vuotiaana, sen jälkeen äiti ei tullut kuin kerran raskaaksi ja sekin johti keskenmenoon. Meitä sisaruksia on kyllä 5, mutta kaikki tehty aikavälillä 18-31 vuotta. Äiti oli siis myös meidän suvun "vanhin" saadessaan kuopuksensa 31vnä. Meidän suvussa on siis yhtäaikaa hyvä kuin myös huono hedelmällisyys, eli meidän suvussa munasolujen laatu heikkenee hurjasti 30 rajapyykin jälkeen. Senkin takia kiire🙈

Tein tänään cb:n digin ja se oli nega. Eli tuo toissapäiväinen plus testi oli viallinen niin kuin arvelinkin. Ovis on tietty voinut olla n. viikon myöhässä eli menkat alkaisi tänään tai ensi yönä, mutta kaikki normaalit pms oireet loistaa poissaolollaan. Täytyy huomenna ostaa lisää testejä.

Tuo joka pähkäilee ovistestien kanssa, niin onko nuo one steppejä, värin puolesta vaan kyselen. Jos on, niin nuo ovat yhtä skeidaa. Toimivat todella huonosti.

Myoinositolista. Suomessa harva lääkäri sitä suosittelee, mutta maailmalla sitä suositellaan paljon. Varsinkin, jos on pcos. Ja jenkeissä on tehty asiasta tutkimustakin. Itselläni ei ole todettu pcosta, mutta itselläni tuo on lyhentänyt kiertoa, aikaistanut ovista, lisännyt ovis oireita ym.
Olen nyt syönyt tuota kohta kaksi purkkia eli 4 kk. Purkissa oli ohjeena, että 2 x 2 tabua per päivä, mutta olen ottanut vaan 2 x 1 annoksella.

ookko sä joku trolli? Ei kukaan suunnittele häitä ovulaation takia, ei herreguude mitä teini meininkiä. Muutenkin nuo sun aikaisemmat kirjoitukset on kanssa sellaista huttua, että huhuh. Kunnon wt meininkiä. Ja lasten nimetkin olet jo varmaan suunnittelut, j-nimiä kaikki.

Olipa rumasti kirjoitettu, oli mitä tahansa mieltä toisen ajatuksista tai valinnoista. Eikä edes omalla nimimerkillä.

Olen roikkunut tässä (tai siis myös 2025 ryhmässä) vuoden päivät ja tämän ketjun parhaita asioita on kannustava ja hyvä ilmapiiri (tämä oli varmaan vasta toinen näkemäni ikävä hyökkäys koko aikana) ja että tänne saa oksentaa kaikkia fiiliksiä ja ajatuksia ilman filtteriä, mitä yleensä helpottaa omaa oloa.

Vähän siis vappufiilistä ja hyviä käytöstapoja, jooko? 🙏

Tein tänään cb:n digin ja se oli nega. Eli tuo toissapäiväinen plus testi oli viallinen niin kuin arvelinkin. Ovis on tietty voinut olla n. viikon myöhässä eli menkat alkaisi tänään tai ensi yönä, mutta kaikki normaalit pms oireet loistaa poissaolollaan. Täytyy huomenna ostaa lisää testejä.

Tuo joka pähkäilee ovistestien kanssa, niin onko nuo one steppejä, värin puolesta vaan kyselen. Jos on, niin nuo ovat yhtä skeidaa. Toimivat todella huonosti.

Myoinositolista. Suomessa harva lääkäri sitä suosittelee, mutta maailmalla sitä suositellaan paljon. Varsinkin, jos on pcos. Ja jenkeissä on tehty asiasta tutkimustakin. Itselläni ei ole todettu pcosta, mutta itselläni tuo on lyhentänyt kiertoa, aikaistanut ovista, lisännyt ovis oireita ym.
Olen nyt syönyt tuota kohta kaksi purkkia eli 4 kk. Purkissa oli ohjeena, että 2 x 2 tabua per päivä, mutta olen ottanut vaan 2 x 1 annoksella.
Jatkan vielä. Eilen tuli pyyhkiessä yksi pikku tippa verta liman kanssa ja ajattelinkin, että nyt se täti kurvaa paikalle, mutta paskan marjat. Pissalla saa käydä parin tunnin välein, yölläkin täytyy käydä kolmekin kertaa.

Olipa rumasti kirjoitettu, oli mitä tahansa mieltä toisen ajatuksista tai valinnoista. Eikä edes omalla nimimerkillä.

Olen roikkunut tässä (tai siis myös 2025 ryhmässä) vuoden päivät ja tämän ketjun parhaita asioita on kannustava ja hyvä ilmapiiri (tämä oli varmaan vasta toinen näkemäni ikävä hyökkäys koko aikana) ja että tänne saa oksentaa kaikkia fiiliksiä ja ajatuksia ilman filtteriä, mitä yleensä helpottaa omaa oloa.

Vähän siis vappufiilistä ja hyviä käytöstapoja, jooko? 🙏
Kiitos😊 mä tulin tänne hyvällä mielellä kirjottelemaan, saamaan vertaistukea ja iloitsemaan toisten kuin toivottavasti myös itseni tulevista raskausuutisista❤️ en tullut "teineilemään" vaan juttelemaan ja vaihtamaan ajatuksia toisten kanssakulkijoiden kanssa, oli ne sitten ikäisiäni tai vanhempia. Toivon että täällä pysyisi se kannustava ilmapiiri yllä niinkuin tähän mennessä on pysynytkin☺️

Kysyn näi iha mielenkiinnosta, onko täällä valtaosa teistä 30v+ ikäsii et oonko mä nuorimmasta päästä (oon tosiaa siis 25v ja täytän tänävuonna 26v) vai onks täällä joitai muitaki 20-25 tai 25-30 vuotiaita haaveilijoita ?
Mää ajattelen olevani 25v😉 toki jos ajokorttia kattoo niin se väittää että oon syntynyt 1991. Mutta eihän ajokortti mistään mitään tiedä😉

Mites siellä menee @marik91 ja @nnzzi?

@Macademia minusta fiksu ohje teroihin, pidetään peukkuja, että ensi kierto olisi teidän kierto! Inositoliasiaan en osaa sanoa mitään, mutta luottaisin lääkärin arvioon. Toki kyllähän sitä on raskautumisen apuna käytetty, olkoon vaikutus sitten korvien välissä tai todellinen

Täällä dpo 7 ja yllättävän vähän pyörinyt raskausasia nyt mielessä. Latasin kaikki toiveet ja odotukset ekaan kiertoon, ehkä tästä eteenpäin on helpommat piinapäivät. Eilen illalla oli vähän pistävää alavatsakipua, kesti pari minuuttia. Muuten ihan oireeton olo. Tissit on vähän turpeat ja ehkä vähän herkät, en ole varma. Liekö kuvittelen, mutta mieskin sanoi että olisi isommat josko sitä lauantaina testais kun olis dpo 9
Kiitos kysymästä, täällä edelleen välillä noita menkkatuntemuksia alavatsalla. Vielä en oo uskaltanut testailla, oottelen vielä muutaman päivän. Mutta jotenkin tuntuu ettei nyt taas ettei ois tärpännyt. :/

Vähän siis vappufiilistä ja hyviä käytöstapoja, jooko?

Jep! Mitä itsekin ryhmää seurannut sivusta niin täällä just ollut lämmin ja vertaistuellinen meininki, ei oo kritisoitu muiden valintoja... Siksi tänne uskalsin kirjoittaa vertaistuen toivossa. Pidetään viestit asiallisina✌️

Yhteistyössä