Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi on otettu viime viikon to, eli Dpo 7.
Ei testit näytä posia 🤷‍♀️ Oon tehny herkillä, nega tänäänkin.
Voiko viime kuun Terolut-kuuri vaikuttaa vieläkin?
Mul tuli eilen illalla joku hirvee palelukohtaus. Näytti alilämpöä. Menin nukkuu monen peiton alle villavaatteissa. Maha oli kipee, kaurapussi auttoi. Heräsin yöllä tuhannen kuumissani ja revin peitot päältä!

Tuntuu, et hulluksi tulee kun niin ristiriitaisia juttuja. Kävin ite kysyy tuloksia, koska olin varma, et ilman teroja limis ei riitä ja siksi tiputtelee. Ja tollanen lukema sit tuli!

Viimeksi muokattu:
Minkälaisia elämänmuutoksia ootte tehneet joko tietoisesti tai tiedostamatta yrityksen aikana?
Parikuukautta sitten kuunneltiin miehen kanssa podcastia, missä puhuttiin kaikista arkisista asioista, jotka voi vaikuttaa terveyteen ja myös hedelmällisyyteen. Siitä sitten vaihdettiin vanhat raapiutuneet teflon pannut pois ja otettiin tilalle hiiliterästä ja valurautaa, nakattiin muoviset ottimet pois ja alettiin käyttään metallisia. Nakkasin täysin ehjän ja hyväkuntoisen muovisen mittakannunkin kiertoon, kun haluan lasisen mittakannun. JA NIITÄ EI SAA MISTÄÄN. Yritän sellasta Pyrexin 1l mittakannua löytää, mutta kaikki kaupat myy ei oota <g>. Pitää varmaan ostaa se ikean todella ohuesta lasista oleva mittakannu, ja minä kömpelönä varmaan särjen sen heti ekassa käytössä.

Haluaisin löytää hyvän deodorantin, mutta tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä tehdä tutkimustyötä, että mikä ois hyvä. Dödö kuitenkin tulee suoraan ihoa vasten ja siinä se on iholla koko päivän. Oon nyt hetken mennyt ilman, ja on ollut totuttelemista. Onneksi etätyöt mahdollistaa tämänkin kokeilun. 😁 Suihkussa tulee käytyä paljon useammin
Yritys tosiaan ei vielä ole alkanut meillä puolisoni kanssa, mutta sitä odotellesa mä olen mm. Jäänyt muutama vuosi takaperin aivan tipattomalle ja tupakoinnin lopetin. Vitamiineja olen syönyt (jotai mama-pillerei misä mukana foolihappo, Dvita ym). Kahvin juomista rajotan jo (max 2 kuppia päivään). Syömiseen itseensäkin tietty oon koittanu panostaa, esim ruoan itsensä lisäksi panostanut syömään säännöllisesti 4x päiväsä. Fyysisen työn lisäksi kotona teen jumppaliikkeitä ja nukuttua tulee melko säännöllisesti. Tämmösii aika helppoi arjen pikkuhommia mutta kuitenki😂👍

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

29.4.2025 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Bebekakkonen kp 36/33-46
@efi kp 29/24-28
@Macademia kp 26/28
@marik91 kp 26/29-32
@nnzzi kp 26/30-33
@desirett kp 18/27
@Minimilli kp 18/24
@Lunni~ kp 12/29-31
@Jennnuli kp 10/27-28
@gaoxiaojie kp 4/28-31
@haaveillen kp 2/26-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 16
@Macademia DPO 12
@marik91 DPO 9
@nnzzi DPO 6
@desirett DPO 5
@Minimilli DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25

@efi miten menee siellä, sulla jo piinapäivät pitkällä? 😊

Täällä dpo 5, ei mitään tuntemuksia. Toki yleensäkkin tainnut kiinnittyminen tapahtua näillä päivillä ja sen jälkeen ollut oireita. Peukut pystyssä toivon huomaavani repäisykipuja🙈 sellainen tunne on, että ei tärpännyt mutta odotellaan.

Mä en ole tehnyt mitään muutoksia lapsentekoa ajatellen. Tupakoinnin lopetin muutama kk sitten ihan muista syistä. Alkoa käytän edelleen hyvin satunnaisesti.

Oon laittamassa täällä hanskoja tiskiin. Niin ristiriitaista viestiä tuo keho.
Tän päivän testissä näkyy joku haamujen esiäiti tai sit kuvittelen. Yleensä en kyl nää mitään.
Mitäs sanotte:

En vielä laittaisi hanskoja tiskiin, eihän sulla taida olla vielä edes menkat myöhässä? Nopealla vilauksella näyttäisi negalta, mutta kun katsoo kunnolla, niin olen näkevinäni punaista ohutta varjoviivaa, siinä vasemmassa reunassa! Mitä useammin avaan tuon, niin sitä selvemmin sen nään. Ei voi enää olla näkemättä! Pidetään peukkuja (y)(y)

Oon laittamassa täällä hanskoja tiskiin. Niin ristiriitaista viestiä tuo keho.
Tän päivän testissä näkyy joku haamujen esiäiti tai sit kuvittelen. Yleensä en kyl nää mitään.
Mitäs sanotte:

Munkin silmät on näkevinään jotain eikä yleensä ole viivalaseja ollut päässä 😁 Kokeiles uusiksi huomenna tai ylihuomenna. Millon pitäs menkkojen alkaa?

• Rakkaus
Reactions: Macademia
Hei arvon naiset!
Eikös se menekin niin että ovulaatiotesteillä havaitaan lutenisoivan hormonin huippu. Eikös tämä hormonin nousu vaadita munasolun irtoamiseen?
Ovislimathan taasen ennustaa ovulaatiota ja lämpöjen nousu vahvistaa sen.
Yritän nyt ottaa selkoa omasta kropasta.
Vaikka kuinka laitan samsung health sovellukseen itse ovulaatiopäiväksi kp 15 (ovistestihuippu kp 14) niin silti sovellus vaihtaa ovispäiväksi kokoajan kp10( perustuu kellon mittaamiin kehon lämpötiloihin).
Näihin lämpötiloihin perustuen myös ennustaa menkkoja 1.5 alkavaksi. Ja pakko kyllä sanoa että alavatsassa on kyllä menkkatuntemuksia😡. Voikohan kuitenkin olla ovuloimaton kierto kun lämpötilat on aivan eri mieltä ovistestien kanssa.
Nyt on pakko kyllä myöntää että hieman turhauttaa🙈 terojakin on vielä melkein kaikki tässä kierrossa syömättä ja jos ne menkat nyt alkaisi 1.5 niin kierto olis vain sen 19 päivää.. En mä kyllä oikeastaan edes tiedä että oliko tässä nyt kysymystä vai pitikö vaan päästää nää ajatukset universumiin🙈

Oho, @Macademia ! Toivottavasti viiva vahvistuu💪❤️

Mä en oo tikuttanut ovulaatiota, mutta uumoilen sen olleen tosiaan la/ su. Nyt jotenkin romuinen olo kropassa, viluttaa ja sellainen krapulainen olo. Kovaa nälkää ja vähän etovaa oloa. Näin on usein mulla ennen menkkoja. Tiedän, että jos ois tärpännyt, niin ei olis vielä oireita😂 Mutta tästä se oman kehon tuntemusten tarkempi syynääminen taas alkaa. Viime kierrossa en enää edes jaksanut liikaa tunnustella oloja. Oon kirjannut ylös kaikki mahdolliset oireet jossakin aiemmassa pitkässä kierrossa, jotta voin sitten palata niihin tunnelmiin ja todeta oloja vertaillessani että silloinkin oli nega. 😅

• Tykkää
Oi, @Macademia, onpa jännää! Mä testaisin heti huomenna uusiksi, vaikka selvempi tulos toki tulisi jos malttaisi odottaa ylihuomiseen 🙊

@Minimilli mittaako sulla älykello automaattisesti lämpötiloja? Vai oura tms älysormus? Sillä vaan kysyn, koska mulla on Samsung älykello ja lisäksi mittaan suusta kuumemittarilla, niin tulokset on usein hyvinkin erilaiset ja oon huomannut että kellon mittaamat ei oo linjassa ovistestien yms kierron kanssa läheskään aina..

ON: täällä odotellaan ovista loppu viikolle tai vasta ensi viikon alkuun. Hirveesti kaikkea ohjelmaa koko ajan niin ei kerkee oikeen ajattelemaan niin yritystä, mikä toki varmaan hyväkin juttu 🙊

• Tykkää
Oi, @Macademia, onpa jännää! Mä testaisin heti huomenna uusiksi, vaikka selvempi tulos toki tulisi jos malttaisi odottaa ylihuomiseen

@Minimilli mittaako sulla älykello automaattisesti lämpötiloja? Vai oura tms älysormus? Sillä vaan kysyn, koska mulla on Samsung älykello ja lisäksi mittaan suusta kuumemittarilla, niin tulokset on usein hyvinkin erilaiset ja oon huomannut että kellon mittaamat ei oo linjassa ovistestien yms kierron kanssa läheskään aina..

ON: täällä odotellaan ovista loppu viikolle tai vasta ensi viikon alkuun. Hirveesti kaikkea ohjelmaa koko ajan niin ei kerkee oikeen ajattelemaan niin yritystä, mikä toki varmaan hyväkin juttu
Joo kello.
No toivotaan että se vaan sekoilee. En saa itse aikaiseksi aamulla lämmön mittaamista🙈

No eipä tarvinnu oottaa huomiseen testaamista kun menkat alko aamupissalla päivän etuajassa. Kirkasta verta ja pönttöön asti. Kp 1 siis.

Ei sureta, mutta vihastuttaa.

(Lisäys. Ilkka Alangon Vittu kun vituttaa, on tän aamun biisi, jolla siivotaan edellinen paska uuden toivon tieltä)

Lohtu tässä, että ainakin munasolu oli jakaantunut ja kehittynyt siihen pisteeseen, että oli hetken kiinni, koska jotain näkyi testissä.

Parempi siis, et ehin nähä, niin luo se toivoa tulevaan. Next time maybe better luck. 👍

Oon ostanu varulta valmista verigreippimehua monta pulloa, niin tänään lähti eka lasillinen taas alas. Jännä nähä miten se inositoli vaikuttaa alkavassa kierrossa oviksen sijottumiseen.

Aika omaa napaa tähän aamuun, mut ymmärrätte varmaan.

Viimeksi muokattu:
@Macademia No voihan... Mut hyvä että luo toivoa! Ymmärrän.

ON: Äh tän pitkän kierron kanssa eläminen... Eilisiltana sitten olikin sellaset tuntemukset, turvotukset, limat ja kova kipu vasemmalla puolella että oisko se ovis sittenkin ollut vasta eilen😫 Ja arvatkaa vaan jaksettiinko hyödyntää maanantaina tai eilen, puoliso ei ollut edes illalla kotona ja muutenkin epäsuotuisat olosuhteet. No joskushan -2 vois riittää mutta aika epätodennäköiseltä silti tuntuu...

Siis wth?? menkat n. viikon myöhässä. Tein eilen clearbluen ultra early plussa testin. Nooooh.. kyllähän siihen selvä + tuli, mutta se tuli kontrolliruutuun, testiruudussa oli vaan vaakaviiva. Yleensä noissa testeissä se testiruudun pystyviivan paikka loistaa himmeästi, mutta nyt ei näy sitäkään.
Luultavasti virheellinen testi.

Äähh.. Tuli ovistestii melkein yhtä tumma viiva ku kontrolli. Premom näyttäis et ois vähän korkeempi ku eilen ja oma kalenteri ilmoitti et plussa on😂
Noihan siis kaikki ennusti tälle päivälle ovista mut muuttu tässä matkalla, 2 oli et ois sunnuntaina ollu ja yhes et eilen🙈
Aargh

@Niksunaksuu toi säätö ovistestien kanssa on kyl blaah. 😮‍💨 Suosittelen clearblueta, vaik hintavia. 👍

Vierailija: teitkö uuden testin?

Oli lääkärin soittoaika.
Sain tiputteluongelmaan ohjeet ja jatkoreseptin Terolutiin. Tällainen ohjeistus:

” Terolut 10mg 1x2, positiivisen ovulaatiotestin jälkeen "ylihuomisesta" alkaen ja jatkuen 2 viikkoa, jolloin raskaustesti. Jos testi positiivinen, kannattaa jatkaa ad rv7, jos negatiivinen, lopettaa Terolutin ja kuukautiset alkavat. ”

Kuulostaa musta järkevältä. Mitä mieltä muut?

@marik91 lääkäri ei innostunut inositolista. Sanoi, ettei haittaa kun on vesiliukoinen, mutta ei tarpeeksi tutkimustietoa, jotta suosittelisi.

Sanoi, että hyvinkin voin raskautua spontaanisti, mutta pitää olla kärsivällinen. Sanoi, etttä meillä kaikki kunnossa ja mahd. biokemiallinen raskaus hyvä merkki. Ikäperusteisesti 5-10% per kierto. Joten voi olla, että joudutte kestämään mua jonkin aikaa 😁
Onneks kierto näyttää lyhkäseltä ja ovis ei myöhänen, joten alle kk välein uus munasolu kokeiluun.

Ihan hyvillä mielin. Viiniä ja vähän uintia omassa uima-altaassa niin kylhän piristi ☺

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

1.5.2025 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Bebekakkonen kp 38/33-46
@efi kp 31/24-28
@marik91 kp 28/29-32
@nnzzi kp 28/30-33
@desirett kp 20/27
@Minimilli kp 20/24
@Lunni~ kp 14/29-31
@Jennnuli kp 12/27-28
@gaoxiaojie kp 6/28-31
@haaveillen kp 4/26-30
@Macademia kp 2/28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 18
@marik91 DPO 11
@nnzzi DPO 8
@desirett DPO 7
@Minimilli DPO 5

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25

Mites siellä menee @marik91 ja @nnzzi? 😊

@Macademia minusta fiksu ohje teroihin, pidetään peukkuja, että ensi kierto olisi teidän kierto! Inositoliasiaan en osaa sanoa mitään, mutta luottaisin lääkärin arvioon. Toki kyllähän sitä on raskautumisen apuna käytetty, olkoon vaikutus sitten korvien välissä tai todellinen😅

Täällä dpo 7 ja yllättävän vähän pyörinyt raskausasia nyt mielessä. Latasin kaikki toiveet ja odotukset ekaan kiertoon, ehkä tästä eteenpäin on helpommat piinapäivät. Eilen illalla oli vähän pistävää alavatsakipua, kesti pari minuuttia. Muuten ihan oireeton olo. Tissit on vähän turpeat ja ehkä vähän herkät, en ole varma. Liekö kuvittelen, mutta mieskin sanoi että olisi isommat😁 josko sitä lauantaina testais kun olis dpo 9 😏

Noni, nyt on vaput juhlittu (mää mittää juhlinu ku töitte jälkee kuppi mehukatti simaa naamarii ja nukkumaa😂)
Eivaa, nyt ollaan tosiaan si toukokuun puolella ja nyt jänskäillään että millon meidän häät olisi. Papista ei ole vielä mitään kuulunut, mutta toivoisin meidän häiden olevan 17.5. Se on kyllä silleen aika pian mutta se osuisi just mun ovun paikkeille (ovun pitäs olla siinä 17-19.5 paikkeilla). Ois kyllä aika ideaalii et pääsis jo hääyönä tallettelemaa😉❤️
Jos menee myöhemmälle ni si yritys lykkääntyy kesäkuun puolelle mutta jää nähtäväks😄

Yhteistyössä