Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missä vaiheessa te aina testailette raskaustesteillä? Täällä jotain vatsakramppailua niin jännittelen oisko tärpännyt nyt sitten vai mitä tää on

Mä sain tässä kierrossa todella todella hailakan ”viivan” dpo8, silleen että joutuu miettimään et kyllähän tossa jotain on, mut kännykän kameraan sitä ei vielä saa. Dpo10 on kaikissa raskauksissa mulla näkynyt haalea selkeä viiva. On yksilöllistä minä dpo alkaa näkyä, ja riippuu myös testistä, että tekeekö 10- vai 25-herkkyyksisen testin. Paketeissa lukee pienellä präntillä toi tarkkuus, ”herkkä” ei kerro sitä. Osalla tuplaantuu hcg 2, osalla 3 päivän välein. Ja lähtötaso on myös yksilöllinen. Ja kiinnittymispäiväkin voi vaihdella.

10-testillä voi periaatteessa pari päivää ennen menkkojen alkua hyvin testata. Jos ei kemialliset hirvitä, ne on aika yleisiä. 25-testillä jos saa plussan niin on todennäköisempää ettei ole kemiallinen.

• Tykkää
Reactions: marik91 ja Nipzzu
Mä sain tässä kierrossa todella todella hailakan ”viivan” dpo8, silleen että joutuu miettimään et kyllähän tossa jotain on, mut kännykän kameraan sitä ei vielä saa. Dpo10 on kaikissa raskauksissa mulla näkynyt haalea selkeä viiva. On yksilöllistä minä dpo alkaa näkyä, ja riippuu myös testistä, että tekeekö 10- vai 25-herkkyyksisen testin. Paketeissa lukee pienellä präntillä toi tarkkuus, ”herkkä” ei kerro sitä. Osalla tuplaantuu hcg 2, osalla 3 päivän välein. Ja lähtötaso on myös yksilöllinen. Ja kiinnittymispäiväkin voi vaihdella.

10-testillä voi periaatteessa pari päivää ennen menkkojen alkua hyvin testata. Jos ei kemialliset hirvitä, ne on aika yleisiä. 25-testillä jos saa plussan niin on todennäköisempää ettei ole kemiallinen.
Joo en ihan hirveän aikasin halua testailla, tulee hulluksi muuten 😁 Mulla eka raskaus alkoi yllättäen mutta tosi vahvoilla oireilla että tiesin heti silloin jo et nyt on jotain meneillään. Hyvä kun sanoit ton että herkkyyden näkee paketeista, en oo koskaan niitä edes lukenut. Oliko sulla tollon DPO10 kun oot saanut hailakat viivat niin testi herkkyys -25?

• Tykkää
Reactions: Kolmattakehiin
Joo en ihan hirveän aikasin halua testailla, tulee hulluksi muuten Mulla eka raskaus alkoi yllättäen mutta tosi vahvoilla oireilla että tiesin heti silloin jo et nyt on jotain meneillään. Hyvä kun sanoit ton että herkkyyden näkee paketeista, en oo koskaan niitä edes lukenut. Oliko sulla tollon DPO10 kun oot saanut hailakat viivat niin testi herkkyys -25?
Mä oon testannut aina 10-herkkyyden testeillä. Ymmärtääkseni 25-testillä alkaa tulla keskimäärin plussaa vasta niihin aikoihin ku menkat jo myöhässä.

• Tykkää
Reactions: Nipzzu
Joo en ihan hirveän aikasin halua testailla, tulee hulluksi muuten Mulla eka raskaus alkoi yllättäen mutta tosi vahvoilla oireilla että tiesin heti silloin jo et nyt on jotain meneillään. Hyvä kun sanoit ton että herkkyyden näkee paketeista, en oo koskaan niitä edes lukenut. Oliko sulla tollon DPO10 kun oot saanut hailakat viivat niin testi herkkyys -25?
Mä oon testannut aina 10-herkkyyden testeillä. Ymmärtääkseni 25-testillä alkaa tulla keskimäärin plussaa vasta niihin aikoihin ku menkat jo myöhässä.
Nää tosiaan on aika yksilöllisiä näköjään, mulla on koko ajan ollu 25 testit käytössä

@haaveillen oon niin pahoillani 😭😭

@hermoilija_ onnittelut, toivotaan että pikkuinen pysyy mukana ❤️

Mä oon suosinut testeissä niitä herkempiä 10 testejä, mutta en myöskään halua testata liian aikaisin. Joskus tullut testattua tyyliin dpo9 ja heitetty ihan kirves kaivoon ja sit dpo 12 ollutkin posi. Niin oon nyt päättänyt, että en testaa ainakaan ennen dpo 11/12. :D

Tämä päivä menikin taas haikeissa tunnelmissa. Keskenmenosta tuli kuluneeksi tasan 2 vuotta. Taas kävi mielessä, että meillä olisi nyt 1,4 v taapero, jos kaikki olisi mennyt hyvin. Mutta sainpahan edes hyvästellä sen pienen n. 10 viikkoisen ihmisen alun. Mulla ei siis pudonnut pönttöön vaan löytyi pöksyistä. Viime äitienpäivä oli rankka, harrastusporukassa yksi parikymppinen sai vauvan ja ensin hirveä märinä kuinka rankkaa on olla raskaana ja plaaplaa ja sitten ryhmän Wu ryhmässä hirveät märinät kuinka vauva valvottaa ja tekee hampaita ym. Tuli sellaiset fiilikset, että miksi sitten hommasitte mukulan, kun se kerta on niin rankkaa ja koko ajan pitää märistä. Kasva jo aikuiseksi kele.
Sitten äitienpäivä viikolla luin facesta kuinka kaksi kaveria (toinen 2 vuotta vanhempi ja toinen saman ikäinen kuin itse) oli saanut vauvan.
Nykytilanne... jos ovulaatio oli silloin, kun veikkaan (en saanut kunnon posia, varmaan paha flunssa vaikutti), niin menkat olisi nyt n. 3-4 päivää myöhässä. Jos se outo kipu, jota luulin mahdolliseksi kiinnittymiskivuksi, olikin ovis, joka siirtyi flunssan takia (olisi kyllä eka kerta..) niin menkkojen pitäisi alkaa to. Kolme testiä tehnyt ja saanut vaan viivanpaikkoja. Ei kyllä ole sellaiset fiilikset, että menkat olisi tulossa lähipäivinä, normaalit oireet puuttuu. Mm. Kivut, vitutus, makeanhimo jne.
Testit on loppu, kaapista löytyy kyllä ovulaatiotestejä eli seuraavan kerran testaan vasta pe, kun saan hommattua lisää testejä.

Meinasin laittaa äsken, et ei tänne ihmeempiä. Kävin vessassa ja ministi tuli vaaleenpunasta valkkaria. 😳 Nyt on dpo 10. Eikö tää olis vähän myöhästä kiinnittymisvuodolle?

Ehkä ei kannata innostua. Lämmötkin vähä laskenu.
Mut menkkoihin ois vielä Flown mukaan 4 päivää

Ei oo myöhäistä kiinnittymisvuodolle! 🤩 olispa sitä! Mulla tuli dpo 11 pyyhiessä vaaleanpunaista kun dpo 12 plussasin edellisessä raskaudessa.

Täällä lämmöt laski entisestään tänään, 36,5, en tie kieliikö et ei oo alkanu raskaus vai onko joku muu dippi, nyt dpo 8. Normisti oottelisin pian menkkoja lyhyen luteaalin vuoks mut nyt ei tietty ala kun cyclot käytössä.

• Tykkää
Reactions: Macademia
Minkälaisia elämänmuutoksia ootte tehneet joko tietoisesti tai tiedostamatta yrityksen aikana?
Parikuukautta sitten kuunneltiin miehen kanssa podcastia, missä puhuttiin kaikista arkisista asioista, jotka voi vaikuttaa terveyteen ja myös hedelmällisyyteen. Siitä sitten vaihdettiin vanhat raapiutuneet teflon pannut pois ja otettiin tilalle hiiliterästä ja valurautaa, nakattiin muoviset ottimet pois ja alettiin käyttään metallisia. Nakkasin täysin ehjän ja hyväkuntoisen muovisen mittakannunkin kiertoon, kun haluan lasisen mittakannun. JA NIITÄ EI SAA MISTÄÄN. Yritän sellasta Pyrexin 1l mittakannua löytää, mutta kaikki kaupat myy ei oota <g>. Pitää varmaan ostaa se ikean todella ohuesta lasista oleva mittakannu, ja minä kömpelönä varmaan särjen sen heti ekassa käytössä.

Haluaisin löytää hyvän deodorantin, mutta tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä tehdä tutkimustyötä, että mikä ois hyvä. Dödö kuitenkin tulee suoraan ihoa vasten ja siinä se on iholla koko päivän. Oon nyt hetken mennyt ilman, ja on ollut totuttelemista. Onneksi etätyöt mahdollistaa tämänkin kokeilun. 😁 Suihkussa tulee käytyä paljon useammin

Minkälaisia elämänmuutoksia ootte tehneet joko tietoisesti tai tiedostamatta yrityksen aikana?
Parikuukautta sitten kuunneltiin miehen kanssa podcastia, missä puhuttiin kaikista arkisista asioista, jotka voi vaikuttaa terveyteen ja myös hedelmällisyyteen. Siitä sitten vaihdettiin vanhat raapiutuneet teflon pannut pois ja otettiin tilalle hiiliterästä ja valurautaa, nakattiin muoviset ottimet pois ja alettiin käyttään metallisia. Nakkasin täysin ehjän ja hyväkuntoisen muovisen mittakannunkin kiertoon, kun haluan lasisen mittakannun. JA NIITÄ EI SAA MISTÄÄN. Yritän sellasta Pyrexin 1l mittakannua löytää, mutta kaikki kaupat myy ei oota <g>. Pitää varmaan ostaa se ikean todella ohuesta lasista oleva mittakannu, ja minä kömpelönä varmaan särjen sen heti ekassa käytössä.

Haluaisin löytää hyvän deodorantin, mutta tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä tehdä tutkimustyötä, että mikä ois hyvä. Dödö kuitenkin tulee suoraan ihoa vasten ja siinä se on iholla koko päivän. Oon nyt hetken mennyt ilman, ja on ollut totuttelemista. Onneksi etätyöt mahdollistaa tämänkin kokeilun. Suihkussa tulee käytyä paljon useammin
Me ei olla tehty mitään muutoksia. Mutta mielenkiintosta lukea mitä muut on tehnyt. Ehkä osan ideoista voisi ottaa myös käyttöön. Meillä taitaa olla muuten juuri se ikean lasinen iso mitta, ja toistaseksi pysynyt ehjänä 😁

• Tykkää
Reactions: Kultakataja_

Haluaisin löytää hyvän deodorantin, mutta tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä tehdä tutkimustyötä, että mikä ois hyvä. Dödö kuitenkin tulee suoraan ihoa vasten ja siinä se on iholla koko päivän. Oon nyt hetken mennyt ilman, ja on ollut totuttelemista. Onneksi etätyöt mahdollistaa tämänkin kokeilun. Suihkussa tulee käytyä paljon useammin

Mitata ja saada rauta-arvot paremmalle tolalle. Nukkua säännöllisemmin. Ja liikkua niin paljon kuin pystyn, mahdollisimman hyvään kuntoon saada itseni. Iso rasitus kropalle, mitä paremmassa kunnossa on nii sitä helpompaa odotus, synnytys ja eka vuosi.

Esikoista odottaessa kokeilin noita alumiinittomia dödöjä. Ei menny jatkoon. Sen sijaan lopetin illalla suihkun jälkeen laitoin ja laitan vasta aamulla.

Meillä on myös puisia keittiövälineitä (metalliset raapii pintoja).

Esikoista yrittäessä alettiin myös yhdessä säästää vauvaan liittyviä hankintoja varten kuukausittain.

• Tykkää

Me ei oikeastaan muutakuin ruokavaliota laitettiin kuntoon. En oo ikinä kuullut et astiatkin pitäs vaihtaa? 😅

ON: Kamalan pelottavaa aikaa kun kolmen viikon päähän saatin varhaisultra-aika ja koko ajan tuntuu sille kuin menkat alkaisi. Tarpeeksi(tuntuu et joka toisella vähintään) täältäkin lukenut niitä surutarinoita kun on alkion kehitys loppunut jollekin viikoille 6-8 ja mun aivot vaan jankkaa että meijän tuurilla kuitenkin käy niin että se on kuukahtanut jo ennenkuin on edes syän alakanu lyömään 😩

Meinasin laittaa äsken, et ei tänne ihmeempiä. Kävin vessassa ja ministi tuli vaaleenpunasta valkkaria. Nyt on dpo 10. Eikö tää olis vähän myöhästä kiinnittymisvuodolle?

Ehkä ei kannata innostua. Lämmötkin vähä laskenu.
Mut menkkoihin ois vielä Flown mukaan 4 päivää

Mulla tuli kiinnittymisvuotoa dpo10-12, joten hyvin voi olla sitäkin! Pietään peukkuja ja sormet ristissä 🤞🏼

• Tykkää
Reactions: marik91
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

28.4.2025 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Bebekakkonen kp 35/33-46
@efi kp 28/24-28
@Macademia kp 25/28
@marik91 kp 25/29-32
@nnzzi kp 25/30-33
@desirett kp 17/27
@Minimilli kp 17/24
@Lunni~ kp 11/29-31
@Jennnuli kp 9/27-28
@gaoxiaojie kp 3/28-31
@haaveillen kp 1/26-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 15
@Macademia DPO 11
@marik91 DPO 8
@nnzzi DPO 5
@desirett DPO 4
@Minimilli DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25

Mäkin olen pyrkinyt hiljalleen eroon kaikesta muovisesta ja teflonista. Lasinen juomapullo on tullut ostettua, teflonpannut heitetty pois ja nyt yritän metsästää muovikauhojen tilalle puisia. Ja muovikulhot on vaihtuneet teräskulhoihin 🤭 Toki tämä ei ole pelkästään hedelmällisyyttä ajatellen vaan ihan ylipäätään terveyttä ajatellen. Jos voin jotenkin vähentää esim syöpäriskiä niin teen sen mitä voin.

• Tykkää

Itse aloitin painonpudotuksen. Nyt kiloja lähtenyt noin -17kg. Aloitin myös foolihappolisän ja d-vitamiinin :giggle:

• Tykkää
Tämä päivä menikin taas haikeissa tunnelmissa. Keskenmenosta tuli kuluneeksi tasan 2 vuotta. Taas kävi mielessä, että meillä olisi nyt 1,4 v taapero, jos kaikki olisi mennyt hyvin. Mutta sainpahan edes hyvästellä sen pienen n. 10 viikkoisen ihmisen alun. Mulla ei siis pudonnut pönttöön vaan löytyi pöksyistä. Viime äitienpäivä oli rankka, harrastusporukassa yksi parikymppinen sai vauvan ja ensin hirveä märinä kuinka rankkaa on olla raskaana ja plaaplaa ja sitten ryhmän Wu ryhmässä hirveät märinät kuinka vauva valvottaa ja tekee hampaita ym. Tuli sellaiset fiilikset, että miksi sitten hommasitte mukulan, kun se kerta on niin rankkaa ja koko ajan pitää märistä. Kasva jo aikuiseksi kele.
Sitten äitienpäivä viikolla luin facesta kuinka kaksi kaveria (toinen 2 vuotta vanhempi ja toinen saman ikäinen kuin itse) oli saanut vauvan.
Nykytilanne... jos ovulaatio oli silloin, kun veikkaan (en saanut kunnon posia, varmaan paha flunssa vaikutti), niin menkat olisi nyt n. 3-4 päivää myöhässä. Jos se outo kipu, jota luulin mahdolliseksi kiinnittymiskivuksi, olikin ovis, joka siirtyi flunssan takia (olisi kyllä eka kerta..) niin menkkojen pitäisi alkaa to. Kolme testiä tehnyt ja saanut vaan viivanpaikkoja. Ei kyllä ole sellaiset fiilikset, että menkat olisi tulossa lähipäivinä, normaalit oireet puuttuu. Mm. Kivut, vitutus, makeanhimo jne.
Testit on loppu, kaapista löytyy kyllä ovulaatiotestejä eli seuraavan kerran testaan vasta pe, kun saan hommattua lisää testejä.
Olen pahoillani keskenmenosta. ❤️

Mutta pakko sanoa, että on ihan järjetön ajatus, että ei saisi valittaa raskauden rankkuudesta tai valvotuista öistä jos lapsi on haluttu (tai ylipäätänsä). Toki voi miettiä kenelle valittaa jos on tiedossa, että se voi jollekin olla kova paikka.

Aloitin foolihappolisän ja d-vitamiinin kun raskaus alkoi tulla ajankohtaiseksi (helmikuun kemiallisen aikoihin) ja jatkoin niitä vaikka raskaus menikin kesken. Muuta en tehnyt. 😊 Meilläkin on Ikean mittakannu ja se on ollut yllättävän kestävä! 😄

Plussatuulia kaikille! ❤️❤️

Moikka! Oon sivusta seuraillut täällä ja nyt rohkaistuin kirjottamaan! Vertaistuki on todella tarpeen 🥺 Meillä toiveissa toinen lapsi, mulla pcos ja melko pitkät kierrot. Pcos mutkisti jo esikoisen alulle saamista mutta nyt tuntuu, että kierrot ovat aavistuksen säännöllisemmät kuin ennen synnytystä ja uumoilen ovuloivani aina jossakin kp 23 tienoilla.

Parin kuukauden aikana tullut todella paljon vauvauutisia ja monet kaverit joilla samanikäisiä lapsia kuin meidän esikoinen saavat toisia lapsia, niin on ollut aika apea mieli ja oma toivo välillä kateissa. Ollaan oltu oikeestaan koko ajan synnytyksen jälkeen ilman ehkäisyä koska tiedettiin että voi mennä pitkään ennen kuin mun kierto ylipäätään palautuu. No menihän siinä pitkään, yli vuosi ennen ensimmäisiäkään menkkoja! Vois siis sanoa että nyt yk 7 virallisesti, yritys aloitettu 10/2024. Tässä just vklp ovuloin eli nyt todennäköisesti dpo1...

Ainiin, tässä yrityksessä kiinnostaa kyllä huomattavasti enemmän kaikki pienetkin muutokset joilla voisi vaikuttaa tilanteeseen ja todennäköisyyksiin👀 Ekalla kerralla en ollut läheskään näin perehtynyt aiheeseen ja epätoivo ei ollut ihan näin läikkynyt yli. En oo vielä hankkinut sen kummempia lisäravinteita, foolihappo ja d-vitamiini käytössä. Ei käytetä kumpikaan nyt alkoholia, puoliso välillä, hyvin harvoin, saattais pieniä määriä käyttää, mutta oon pitänyt aihetta esillä niin sekin on kyllä yrityksen ja ihan tämän taaperoarjen vuoksi jättänyt oluet ottamatta. Raskaana ollessani vähensin kemikaalikuormaa ja käytin mm. alumiinitonta dödöäkin, siihen aion palata nyt kun dödö muutenkin loppuu. Syön säännöllisesti ja toivottavasti melko monipuolisestikin, nyt aion pcos:n vaikutuksia kitkeä ja viilata ruokavaliosta vielä vähän sokeria yms. pois. Liikuntaa haluaisin lisätä – ulkoillaan kyllä lapsen kanssa, mutta lihaskunto yms olis kiva aloittaa uusiks ☺️ Unta nyt tulee miten tulee, aiemminkin vois mennä nukkumaan😂

• Tykkää
Reactions: hermoilija_
Me ei oikeastaan muutakuin ruokavaliota laitettiin kuntoon. En oo ikinä kuullut et astiatkin pitäs vaihtaa?

ON: Kamalan pelottavaa aikaa kun kolmen viikon päähän saatin varhaisultra-aika ja koko ajan tuntuu sille kuin menkat alkaisi. Tarpeeksi(tuntuu et joka toisella vähintään) täältäkin lukenut niitä surutarinoita kun on alkion kehitys loppunut jollekin viikoille 6-8 ja mun aivot vaan jankkaa että meijän tuurilla kuitenkin käy niin että se on kuukahtanut jo ennenkuin on edes syän alakanu lyömään

Joo, nykyään aika monessa hedelmällisyys ja terveysjutussa alkaa olla mainintaa muovien välttämisestä, ja siitä, että keittiövälineet kannattaa laittaa kuntoon. Varsinkin ruuan kuumennusta muovissa pidetään huonona vaihtoehtona. Ei nyt onneksi koko astiastoa tarvinnu vaihtaa, mutta meillä pannut oli jo muutenkin käyttöiän lopussa, niin se oli sellanen hyvä kohta vaihtaa.

Tää on hyvä sivusto, jolta saa sellasta henkistä tukea noihin pelkoihin:
Mun sisko sanoi, että hänen raskautensa alku oli juurikin sellaista "menkka" jomotusta, jota kesti useamman viikon. Sen oon myös ite huomannut, monesta oireesta ei oikeasti voi päätellä yhtään mitään.

• Tykkää
Reactions: hermoilija_
Joo, nykyään aika monessa hedelmällisyys ja terveysjutussa alkaa olla mainintaa muovien välttämisestä, ja siitä, että keittiövälineet kannattaa laittaa kuntoon. Varsinkin ruuan kuumennusta muovissa pidetään huonona vaihtoehtona. Ei nyt onneksi koko astiastoa tarvinnu vaihtaa, mutta meillä pannut oli jo muutenkin käyttöiän lopussa, niin se oli sellanen hyvä kohta vaihtaa.

Tää on hyvä sivusto, jolta saa sellasta henkistä tukea noihin pelkoihin:
Mun sisko sanoi, että hänen raskautensa alku oli juurikin sellaista "menkka" jomotusta, jota kesti useamman viikon. Sen oon myös ite huomannut, monesta oireesta ei oikeasti voi päätellä yhtään mitään.
Hmm pitääpäs perehtyä aiheeseen tarkemmin 🤔

Ihana kuulla etten ole näiden jomotusten kanssa yksin! 🥰
Tsemppiä @hermoilija_ tuohon alkuraskauden jännäilyyn! Mä pelkäsin hirveesti kans keskenmenoa ja yllätyin miten koviakin kramppeja (kohdun kasvukipuja) oli silloin kun plussasin! Ja ihan joka kerta vessaan mennessä tosiaan tarkistin että onko tullut verta, todella pitkälle raskauteen.
Kiitos tsempeistä, sitä tarvitaan!💕 Kyl noi menkat on sellaseksi piruksi jäänyt kummitteleman tonne takaraivoon et varmaan vielä synnärilläki pelekään et joko ne kohta alakaa 😅

• Haha
Reactions: Macademia
Mitä aktuaalista vittua? 😳
Kävin hakee keltarauhashormoni tulokset. Aattelin, et ois joku 20. Se oli 85.9 😱
(viitearvot luteaalivaihe 5.8- 76)

Aattelin, et on heikko keltarauhastuotanto nii siks tiputtelee ennen aikojaan.

Arvon siskot, miten tää on mahdollista?? Ei oo ollu teroja käytössä eikä muutakaan lisuketta.

• Vau!
Reactions: marik91
Olen pahoillani keskenmenosta.

Mutta pakko sanoa, että on ihan järjetön ajatus, että ei saisi valittaa raskauden rankkuudesta tai valvotuista öistä jos lapsi on haluttu (tai ylipäätänsä). Toki voi miettiä kenelle valittaa jos on tiedossa, että se voi jollekin olla kova paikka.

Aloitin foolihappolisän ja d-vitamiinin kun raskaus alkoi tulla ajankohtaiseksi (helmikuun kemiallisen aikoihin) ja jatkoin niitä vaikka raskaus menikin kesken. Muuta en tehnyt. Meilläkin on Ikean mittakannu ja se on ollut yllättävän kestävä!

Plussatuulia kaikille!
Tossa olikin se ongelma, että neiti olisi halunnut vaan bilettää ja totta kai pienen vauvan kanssa se on mahdotonta noin vaan lähteä kavereiden kanssa baariin milloin vaan tahtoo. Ja hänen mielestään kaikki raskaudet ovat samanlaisia (Lue = facessa ja blogeissa ym. ym.) ja tulikin sitten yllärinä ettei näin olekkaan. Samoin vauva-ajan olisi pitänyt olla ruusuilla tanssimista ja kun ei ollutkaan, niin jokaikisestä pikku jutusta piti valittaa ryhmään.
Muutama vanhempi (yli 60v) jo asiasta vähän tiuskahtikin kerran, että jos sulla on vaan biletys ym. mielessä, niin eikö se lasten hankkiminen sitten olisi voinut odottaa esim. kymmenen vuotta, kun 20v on kuiteskin vielä suht nuori ja nuo blogit ym. ym. antaa ruusunpunaisen kuvan odotuksesta ja pikkulapsi arjesta, kun kirjoittajat "unohtavat" mainita ne kaikki kiukkukänkkä kohtaukset, kakkaräjähdykset, unettomat yöt ym. ym. ym. Ja ei kukaan oikeasti jaksa tuota sun päivittäistä märinää.
Kyllähän meidän ryhmään tuli yksi muukin vauva tuossa kaksi vuotta sitten, mutta se ei ollut niin kova pala, vaikka keskenmenosta olikin silloin kulunut vasta se parisen kuukautta. Mutta erona olikin se, että hän ei korostanut sitä odotustaan mitenkään. Ei märissyt päivittäin ryhmässä ja eikä pikkuvauva aikanakaan märissyt ryhmään joka pikku asiasta. Tietty hän oli jo lähemmäs 40v ja toinen muksu kyseessä eli.. Ja nyt joulukuussa yksi ryhmäläinen sai kanssa vauvan eikä sekään hetkauttanut, koska hänkään ei korostanut sitä odotustaan mitenkään. Ainoastaan ilmoitti, että tänään en pääse harjoituksiin, kun esim. selkä on kipeä tms.

Mitä aktuaalista vittua? 😳
Kävin hakee keltarauhashormoni tulokset. Aattelin, et ois joku 20. Se oli 85.9 😱
(viitearvot luteaalivaihe 5.8- 76)

Aattelin, et on heikko keltarauhastuotanto nii siks tiputtelee ennen aikojaan.

Arvon siskot, miten tää on mahdollista?? Ei oo ollu teroja käytössä eikä muutakaan lisuketta.

Koska toi on otettu siis.. ootko sä raskaana?? Jos nyt otettu? 😳😳🤩🤩

Muoks; tai sit irronnut oviksessa kaks munasolua, voisko se tehä?

Yhteistyössä