Haaveena vauva 2026

Moikka! Minä haluan kans tulla ketjuun. Ennätin seurata 2025-vuoden ryhmää hetken ja nyt, kun tää käynnistyi ajattelin tulla mukaan.

Meillä 1 yhteinen lapsi 2019 syntynyt joka sai alkunsa Metforminien ansiosta odotellessa aikaa yliopistosairaalaan lapsettomuus hoitojen käynnistämistä varten. Mulla PCOS ja piiiiikät kierrot 30-75 päivää . Monta vuotta on ollut hyvä näin yhden lapsen perheenä, mutta kun olin joulukuussa 2024 viimein ehkäisyneuvolassa kierukan suunnittelukäynnillä ja sieltä lääkärin vastaanotto varattuna löydettiin itsemme keskustelemassa "no eihän me nyt sitä kierukkaa laiteta, taidetaan kuitenkin haluta vauva!". Siitä se ajatus vahvistui ja nyt on jo vauvakuume

Yritys aloitettu 3/2025. Minä pyysin Metforminit taas käyttöön ja jos niillä ei 3kk:n kuluessa lähde kierrot ja ovulaatio käyntiin (edellinen plussa tuli 3kk aloituksesta) niin sitten Letrotzol tukihoidoksi. On yksittäisiä käyntejä yksityisellä klinikalla käyty. Letrotzol oltaisiin saatu heti, mutta ei ole kiire (vielä ).

PST. Mäkin 33v!
Meillä myös 2019 syntynyt. Ja oltiin varmoja ettei enään, mutta niin se mieli muuttuu 😁

• Tykkää
Reactions: ARP
AMR
Dpo 6 ja ei mitään oireita. Muistaakseni dpo 6-7 mulla kemiallisissa tuli repivää kipua näillä päivillä. Luotto ei oo kovin kova tähän kiertoon, saapa nähdä… Ehkä se ottaa taas sen 6kk minkä se otti esikoisenkin kanssa, että alkoi onnistunut raskaus. 😄 Se nähdään ens kierrossa jos sinne taas ollaan menossa. Toivotaan, ettei tarvis. 😊 Muuten ollut aika rauhallinen mieli vaikka piinapäivät käynnissä. Yleensä sitä höyrähtää vasta joskus dpo 9-10 kun tietää, että testissä vois jotain näkyäkin. 😂 En oo vielä päättänyt, että testaanko ennen menkkojen poisjääntiä. Luultavasti kun oon niin malttamaton. Mutta kyllähän nuo kaksi perättäistä kemiallista mielessä kummittelee…

Mulla pitäisi olla tänään dpo2, mutta lämpöjen mukaan ei olisi vielä ovista ollut. Tai sitten sairastelut on vaikuttanut lämpöihin oudosti. Nyt oli istuessa sellainen pistävä sukkapuikkokipu, aika outoa. Voisikohan ovis tehdä sitä.

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Aurinkokivi ★ 03/25 ★ 1.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

12.4.2025 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@AMR kp 21/30
@Bebekakkonen kp 20/33-46
@Kolmattakehiin kp 19/30-33
@Jennnuli kp 19/27-28
@gaoxiaojie kp 17/28-31
@efi kp 13/24-28
@Macademia kp 10/29
@marik91 kp 10/29-32
@nnzzi kp 10/30-33
@desirett kp 2/27
@Minimilli kp 2/24

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@haaveillen DPO 10
@AMR DPO 7
@Jennnuli DPO 6

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

• Tykkää
Reactions: Minimilli
Mites @haaveillen piinapäivät sujuu? Onko oireita?

Jokos @Macademia merkkejä lähenevästä oviksesta?
Kiitos kysymästä. Piinapäivät on menneet järkyttävän hitaasti.. Parin päivän ajan on ollut vilutusta, ja vähän erikoisia tuntemuksia kohdussa. Eilen tuli pyyhkiessä yhdellä vessareissulla vpunaista valkovuotoa. Ja sitten…tänään dpo11 testiin tällainen hento mutta selkeä haamu 😭 Eilenkin testasin mutta sitä sai vähän arpoa että onko viivaa vai ei. Mutta ehkä siellä vihdoin joku yrittää kovasti kiinnittyä ❤

Viimeksi muokattu:
@haaveillen niin jännää sulla 🫣 😍 Tsemppiä!

@marik91 kyllähän täällä on testissä naama vilkkunut jo pari päivää. 😊
Seksihalut alko nousta jo perjantaina ja nyt eilen taas oli pakko saada 😛

Mulla vaikuttaa haluihin selkeesti limakalvojen kunto. Kuiva kun sahara ei oo kiva, enkä tykkää liukkareista. Mieskin sanoi, että tuntuu vähän erilaiselta. (Greippi?😁)

Mitenhän geleet ym vaikuttaa miehen seksuaalisuuteen, onko tietoa? Ollaan molemmat syöty nyt 1000 vahvuisia kapseleita. Tuo ubikinoni lisäksi tuo virtaa. Ei sillä, että olisi ollut varsinaisia ongelmia ennenkään, mutta kyllä meillä kiihko on lisääntynyt 🤭 Viime kuussa oli enemmän puurtamista tuo homma ja nyt paljon kivempaa.

@marik91 ollaan nyt samalla kiertopäivillä, niin millaiset olot siellä sulla? Onko sulla lapsettomuuspolilla jotain tutkimuksia tässä kierrossa? Tikutteletko normaalisti?

• Rakkaus
Reactions: haaveillen
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

14.4.2025 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@AMR kp 22/30
@Bebekakkonen kp 21/33-46
@Kolmattakehiin kp 20/30-33
@Jennnuli kp 20/27-28
@gaoxiaojie kp 18/28-31
@efi kp 14/24-28
@Macademia kp 11/29
@marik91 kp 11/29-32
@nnzzi kp 11/30-33
@desirett kp 3/27
@Minimilli kp 3/24

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@haaveillen DPO 11
@AMR DPO 8
@Jennnuli DPO 7

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

@haaveillen niin jännää sulla 🫣 😍 Tsemppiä!

@marik91 kyllähän täällä on testissä naama vilkkunut jo pari päivää. 😊
Seksihalut alko nousta jo perjantaina ja nyt eilen taas oli pakko saada 😛

Mulla vaikuttaa haluihin selkeesti limakalvojen kunto. Kuiva kun sahara ei oo kiva, enkä tykkää liukkareista. Mieskin sanoi, että tuntuu vähän erilaiselta. (Greippi?😁)

Mitenhän geleet ym vaikuttaa miehen seksuaalisuuteen, onko tietoa? Ollaan molemmat syöty nyt 1000 vahvuisia kapseleita. Tuo ubikinoni lisäksi tuo virtaa. Ei sillä, että olisi ollut varsinaisia ongelmia ennenkään, mutta kyllä meillä kiihko on lisääntynyt 🤭 Viime kuussa oli enemmän puurtamista tuo homma ja nyt paljon kivempaa.

@marik91 ollaan nyt samalla kiertopäivillä, niin millaiset olot siellä sulla? Onko sulla lapsettomuuspolilla jotain tutkimuksia tässä kierrossa? Tikutteletko normaalisti?

Mulla ei oo nyt noita digitestejä, ja tänään vasta testasin liuskalla, kun ei oo vielä mitään merkkejä ollu oviksesta. 😊 Ei oo tässä kierrossa tutkimuksia, miehellä toukokuun alussa, mut tän oviksen jälkeen sit ekaa kertaa mulla ne Cyclogestit luteaalin tukena 🤩

@haaveillen ihanaa, tarrasukkia sinne ja viivan vahvistumista 🩷🥰

Täällä Simpukan kanavalla mielenkiintoinen luento vielä jonkun aikaa katsottavissa esim hoidoista, luteaalivaiheen merkityksestä ym. Varilan Eero, yks johtavia lapsettomuuslääkäreitä Suomessa.

Tuliko oikein 🤔

Kiitos kysymästä. Piinapäivät on menneet järkyttävän hitaasti.. Parin päivän ajan on ollut vilutusta, ja vähän erikoisia tuntemuksia kohdussa. Eilen tuli pyyhkiessä yhdellä vessareissulla vpunaista valkovuotoa. Ja sitten…tänään dpo11 testiin tällainen hento mutta selkeä haamu 😭 Eilenkin testasin mutta sitä sai vähän arpoa että onko viivaa vai ei. Mutta ehkä siellä vihdoin joku yrittää kovasti kiinnittyä ❤

Selkeä viiva, mulla tuli samanlainen aikoinaan. Voi, kovasti tarrasukkia matkaan😍😍😍

vierailija
Kiitos Täällä pientä huolta ilmassa kun testi ei ole eilisestä vahvistunut, niin saapa nyt nähdä miten tässä käy.. jääkö vain kemialliseksi vai nouseeko hcg vaan hitaasti.. plääh.
Hcg tuplaantuu muutaman päivän välein eli ei kannata vielä huolestua. Ja esimerkiksi mulla iltapissasta ollut aina tummemmat viivat kuin aamupissasta.

Kovasti pidän peukkuja minäkin että tää olis se sun pikkuisesi. ❤

Moikka pitkästä aikaa! Mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta ja lääkäri vahvasti suositteli, että ehkäisemme nyt tämän kierron ajan ainakin. Aloitettiin Tyrazol 5mg lääkitys ja odotetaan verikokeita ja seuraavaa lääkäriaikaa, että miten lääkitys on alkanut puremaan. Ois kiva kuulla, jos jollakin muulla on ollut liikatoimintaa. Noin vuosi sitten kun jätettiin ehkäisy pois, niin kilppariarvot oli verikokeissa ihan normaalit, joten ainakaan alkuun se ei varmaan ole ollut syynä siihen, miksi ei ole raskautunut?!?!

Tikutan ovulaatiota, koska haluan tietää vaikuttaako tämä lääkitys ovulaation ajankohtaan ja kierron pituuteen, ja koska mitään pitkäkestosta ehkäsyä ei nyt olla aloittamassa tietenkään, niin pysyy itekin paremmin kartalla, että missä vaiheessa kuuta pitää sitten käyttää kumia.

Jotenkin tyhjä ja epävarma olo. Ei mitään tietoa, että milloin sitten voi jatkaa yrittämistä, ja kuinka kauan tuon kilpirauhasen kanssa menee, että löydetään hoitotasapaino. Vajaatoiminta on liikatoimintaa niin paljon yleisempää, että tietoa etsiessä löytyy paljon enemmän vaan siitä, ja liikatoiminta on melkeenpä vaan sivumaininta.

AMR
Moikka pitkästä aikaa! Mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta ja lääkäri vahvasti suositteli, että ehkäisemme nyt tämän kierron ajan ainakin. Aloitettiin Tyrazol 5mg lääkitys ja odotetaan verikokeita ja seuraavaa lääkäriaikaa, että miten lääkitys on alkanut puremaan. Ois kiva kuulla, jos jollakin muulla on ollut liikatoimintaa. Noin vuosi sitten kun jätettiin ehkäisy pois, niin kilppariarvot oli verikokeissa ihan normaalit, joten ainakaan alkuun se ei varmaan ole ollut syynä siihen, miksi ei ole raskautunut?!?!

Tikutan ovulaatiota, koska haluan tietää vaikuttaako tämä lääkitys ovulaation ajankohtaan ja kierron pituuteen, ja koska mitään pitkäkestosta ehkäsyä ei nyt olla aloittamassa tietenkään, niin pysyy itekin paremmin kartalla, että missä vaiheessa kuuta pitää sitten käyttää kumia.

Jotenkin tyhjä ja epävarma olo. Ei mitään tietoa, että milloin sitten voi jatkaa yrittämistä, ja kuinka kauan tuon kilpirauhasen kanssa menee, että löydetään hoitotasapaino. Vajaatoiminta on liikatoimintaa niin paljon yleisempää, että tietoa etsiessä löytyy paljon enemmän vaan siitä, ja liikatoiminta on melkeenpä vaan sivumaininta.
Tsemppiä! Jos kuulut faceen niin siellä on sellainen ryhmä kuin ”kilpirauhanen ja raskaus”. Sieltä varmasti löytyisi kokemuksia. ❤

• Tykkää
Reactions: Kultakataja_
Vauva 2026

★★★★★★★★★★★★★★★

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

15.4.2025 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä

@AMR kp 23/30
@Bebekakkonen kp 22/33-46
@Kolmattakehiin kp 21/30-33
@Jennnuli kp 21/27-28
@gaoxiaojie kp 19/28-31
@efi kp 15/24-28
@Macademia kp 12/29
@marik91 kp 12/29-32
@nnzzi kp 12/30-33
@desirett kp 4/27
@Minimilli kp 4/24

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@haaveillen DPO 12
@AMR DPO 9
@Jennnuli DPO 8
@Kolmattakehiin DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Tänään dpo 8 mulla kipeytyi rinnat ja nännien ”takaa” vihloo. Vaikea selittää. 😂 Oon vähän toiveikas… mutta pelottaa olla liian toiveikas. 🙁
Mulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia eilen illalla nukkumaan käydessä! Etenkin vatsallaan makaaminen tuntui rintojen kohdalta jotenkin inhottavalta.

Tänään DPO 8 ja ei millään malttais olla testaamatta! Itsellä loppuviikosta lähtö työreissuun, joten ajattelin ehkä ennen sitä kuitenkin testata.

AMR
Mulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia eilen illalla nukkumaan käydessä! Etenkin vatsallaan makaaminen tuntui rintojen kohdalta jotenkin inhottavalta.

Tänään DPO 8 ja ei millään malttais olla testaamatta! Itsellä loppuviikosta lähtö työreissuun, joten ajattelin ehkä ennen sitä kuitenkin testata.
Toivotaan, että plussat pärähtäis testiin! 😍

Mulla on kyllä pelottavan ”varma” olo että sieltä plussa saattais tulla ja polttelis testatakin… mutta _yritän_ vielä malttaa työputken ohi. Tai ainakin huomiseen. 🤣 Mulla varmaan menkat alkais viikon päästä oon onhan se vielä tosi aikaista testata. Mulla on alavatsalla vähän sellainen olo, että siellä olisi jotain ”ylimääräistä”. Just samanlainen tunne oli siinä helmikuun kemiallisessakin. Ja rinnat on jotenki todella arat ja pingottuneetn tuntoiset. Mutta sehän se onkin sitten toinen luku, että jos kaksi viivaa ilmestyiskin niin miten siitä uskaltais edes iloita.

Noh ei pitäis mennä asioiden edelle. Piinapäivistä tuli vaan just vielä astetta piinaavammat omien kuvitelmien vuoksi. 😂

Niin ja jos tästä oikeesti raskaus tulis niin laskettu aika olis varmaan 30.12. tai 31.12. 😅

Pikkuhiljaa rupee olemaan rätti päivät ohi🙈 mutta nyt rupesi sitten tosissaan jännittämään. Mies varasi simppatestiajan ensi viikolle ja mä en vaan pääse yli siitä et mitä jos niissä tuloksissa on häikkää.. Mitäs sitten tehdään..? apua..
Toki minulla yhäkin todella lyhyt kierto mihin ainakaan ei eka terokuuri apua tuonut, mutta jotenkin tuntuu että pakkohan jossain on häikkää olla kun ei mitään tapahdu..
Toisaalta olisi kiva tietää että mikä sakkaa. Mutta eihän sitä oikeasti halua kuulla että sille on syy miksei raskaus ala.
Vähän meinaa olla ahdistunut olo.

Yhteistyössä