Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on kyllä pakko sanoa että oon tosi iloinen että rupesitte puhumaan iästä. Itse täytän tänä vuonna 34 ja mies täyttää 37. Meillä ei yhtään lasta ole ja miehen kanssa ollaan kuljettu samaa matkaa jo 16 vuotta. Itse en siis mikään nuori ensisynnyttäjä olisi ja vähän meinaa ahdistaa että menikö aika jo,kun tässä kestää näin kauan
Mä täytän tänä vuonna 33 eli melkein samoissa mennään. Ja enpä usko, että aika vielä ois mennyt ❤️

Kivasti tullut uusia viestejä tänne, mukava seurata kaikkien teidän matkaa ja jännittää mukana. Kiinnostaisi tietää yritättekö tallettelut ajoittaa jopa neljälle päivälle peräkkäin? Eli 2pv enne ovista - 1 pv oviksen jälkeen? Tuntuu että omat rahkeet ei yleensä kyllä tuollaiseen riitä.

Nyt elellään kp 10/25-30..yleensä kierto on noin 27-28pv pitkä. Flo ennustaa ovista sunnuntaille eli nyt olisi sen mukaan 3 pv ovikseen. Eilen onnistui tallettelut, toivottavasti myös tänään. Huomenna ehkä lähden reissuun joten sit tässä kierrossa onnistuis talletella tän päivän lisäksi arvioituna ovispäivänä eli sunnuntaina ja mahdollisuus olis myös maanantaina.

Jännitys alkaa taas kun ovis ohi ja laskee päiviä millo voisi testata jo jollain varhaisella testillä. PC testejä mulla yleensä aina kaapissa, nytkin. Dpo 10 oon yrittäny malttaa enne ku (nega) testit oon tehny

Haluaisin talletella koko hedelmällisyysikkunan ajan joka päivä, mutta pakko sanoa, ettei vaan pysty, jaksa eikä kerkeä. Oon pyrkinyt siihen, että vähintää 2-3 kertaa tulis siihen oviksen tietämille. Yleensä vika kerta mahdollisimman pian sen jälkeen kun saa vahvan positiivisen ovistestiin. Tässä kierrossa tais mennä -5, -3 ja -1. 😅

Mä täytän tänä vuonna 33 eli melkein samoissa mennään. Ja enpä usko, että aika vielä ois mennyt
Tähän täytyy vaan uskoa. Mä olen siis käynyt ainakin gynellä ultrattavana ja verillä eikä mitään huolestuttavaa ole vielä löytynyt. Toivotaan että tämä nyt vaan ottaa aikansa ja tapahtuu kun aika on. ( Vaikka itse onkin malttamaton).

Kiitos @marik91 kun lisäsit listoille! Mun tauko on edelleen käynnissä, tuun listoille heti kun menkat alkaa. Nyt vasta dpo5 ja aika matelee ihan niinkuin yrityskierroissakin- nyt vaan odottaa niitä menkkoja että pääsisi jatkamaan yritystä :D

Kiva, että tänne on tullut näin paljon uusia haaveilijoita! Tervetuloa kaikille ja toivotaan lyhyttä visiittiä täällä 🙊

Me pyritään talletteleen ennen ovista joka toinen päivä, oviksen läheisyydessä niin paljon ku mahdollista..ongelmana on miehen reissutyö, et ei oo joka päivä kotona ja/tai tekee pitkää päivää, mutta yleensä on onnistunut pari kertaa -5 ennen ovista +1 oviksen jälkeen aikaikkunalle.. 😊

Kiitos 🤭 ihana huomata että vanhat piinailukaverit taustailee ja tsemppaa ❤ Maanantaina siirrettiin 4 päiväinen alkio, ja nyt vain odotellaan ja yritetään elää normaalia elämää. Mutta nää päivät kuluu ihan tuskastuttavan hitaasti 😶

Kuinkas teillä meni hoidot silloin, en enää muista. Montako ivfää/siirtoa teille ehdittiin tehdä ennen plussaa?
Multa meni näköjään tää tieto ohi, kun en ihan päivittäin täällä käy😅 joo odottavan aika on pitkä, tiedän tunteen😵 meillä tärppäsi ekasta pakastealkiosta, tuoresiirrosta ei lähtenyt kolmepäiväisellä. Pakastealkio oli 5 päiväinen, mä tein positiivisen testin 5 päivää siirrosta, mikä on tosi aikaisin, mutta alko tekemään selvästi pahaa niin oli pakko kokeilla ja haamuhan sieltä tuli😅 eilen hän täytti 6kk ja köllii tuossa pinnasängyssään🥰 joo pakko tulla välissä lukemaan, että miten tutuilla menee. Pidän kovasti teille peukkuja🤗❣️

Tuli mieleen tuosta Marik91 pohdinnasta, että voiko paljon munarakkuloita olla huono juttu, niin just kuuntelin Yle Areenasta "Yksin tehty lapsi" -podcastia, ja siinä tämä yli 30v nainen sanoi, että hällä on myös ultrassa todettu vastaavaa ja nuorena ajatteli että hedelmällisyys on taattu, mutta nyt sitten vanhempana kun yrittää lasta hoidoilla, niin olikin todettu että runsas määrä voisikin kertoa ennenaikaisten vaihdevuosien lähestymisestä.

En siis halua pelotella, etenkin kun teillä on vaikea tilanne jo valmiiksi, mutta onneksi olette jo hoidon piirissä. Voi myös olla, että olen ymmärtänyt väärin, niin en nyt absoluuttiseksi totuudeksi tätä sano. Mut sillain vinkkinä!

Suosittelen kyllä tuota podcastia kaikille, vaikkei yksin lasta yrittäisikään. Mielenkiintoinen tarina ja vertaistuki.

Enpä oo törmännyt tuollaiseen tietoon itse, että se runsas munarakkuloiden määrä voisi viitata ennenaikaisiin vaihdevuosiin! Ja käsittääkseni munasarjojen ikääntyminen ja toiminnan heikkeneminen usein ilmenee kuukautiskierron lyhentymisellä, johon syynä voi olla esim munarakkulan nopeutunut kasvu, varhainen ovulaatio ja keltarauhashormonin toiminnan heikkeneminen. Mulla luultavasti nyt lyhyt luteaali ja keltarauhasen heikkous johtuvat vielä synnytyksestä ja siitä palautumisesta, kun esim maitoakin vielä tulee. Ja ovulaatio on enemminkin myöhäinen, ei varhainen. Ja oviksen kuitenkin joka kierrossa bongaan 😊 Tiedostan toki, että määrä ei kerro laadusta mitään, vähäisilläkin määrillä voi saada hyvin raskauden alulle ja suuri määrä ei takaa et olis paljon hyvälaatuisia, toki jos esim ivf mennään niin hyvä et on paljon munarakkuloita, joita kerätä. Henkimaailman juttuja nämä kenellä onnistuu ja millä lähtökohdilla 😁 Ja lääkäri kehui et mun arvoilla
ja ultrauksen perusteella tilanne hyvä, täytän 34v ja FSH oli 3,4, se olisi koholla jos vaihdevuodet lähenisi, ja AMH oli 2,59 joka kuulemma myös oikein hyvä ikäiselläni. Luottavaisin mielin olen. Meillähän "yllättäin" miehen tulokset oli selkeästi heikommat kuin raja-arvot, toki ne kontrolloidaan uudestaan, mutta jos yhä heikot, niin todennäköisesti siinä syy miksi raskauden alkaminen kestänyt. Siksi suunniteltiinkin heti IVF/ICSI jos uusikin näyte heikko.

Oon siinä käsityksessä, että vaihdevuosien lähestyessä munasolu- ja keltarauhashormonituotanto hiipuu ja ennen lopullista menopaussia
FSH "piiskaa" vielä siinä vaiheessa munasarjoja toimimaan, vaikka munasolua ei enää irtoakaan! Eli ovista ei enää tapahdu. Itsellä onneksi joka kuukausi ovulaatio tapahtuu, eikä esim kierron pituus suuremmin heittele.

Mutta kiitos kommentistasi joka tapauksessa, vaikka koitan kyllä pysyä positiivisena, että ei mulla mitään varhaiseen menopaussiin viittaavaa ole kokonaistilanne huomioiden 😊

En lähtisi arvuuttelemaan toisille huonoja vaihtoehtoja. Nää asiat ottaa niin raskaasti muutenkin ja negatiivista infoa on kyllä tarjolla netissä vaikka millä mitalla.

Niin kauan kun kommentit perustuu ylimalkaisiin olettamuksiin, varsinkin kun voivat olla täysin hakoteillä, niin parempi ettei niitä viljele tuosta noin.

Tsemppiä ja toivoa täällä tarvitaan. ❤ Lääkärit on latistamista varten.

Kiitos @Macademia tsemppikommentista, totta, että aihe on arka ja ei ainakaan kaipaa turhia pirujen maalailuja seinille 🩷 Uskon kyllä lääkärin arvioon jonka muodostanut tutkimuksista ja labroista, että ei ole hätää vielä 🩷

Sama juttu muuten greipeistä, jestas et on lisännyt kosteutta ja limoja! 😁

🙈
Nyt on kyllä pakko sanoa että oon tosi iloinen että rupesitte puhumaan iästä. Itse täytän tänä vuonna 34 ja mies täyttää 37. Meillä ei yhtään lasta ole ja miehen kanssa ollaan kuljettu samaa matkaa jo 16 vuotta🙈. Itse en siis mikään nuori ensisynnyttäjä olisi ja vähän meinaa ahdistaa että menikö aika jo,kun tässä kestää näin kauan🙈

Mäkin täytän tänä vuonna 34v, ja pidinkin itseäni vanhana ensisynnyttäjänä, vaikkei 32v edes oo nykyään niin vanha 🙈 ajat muuttuneet. Ja hyvin palauduin fyysisesti ym. Mun mies täyttää 43v.

Joku kyseli oviksen aikaisista talletteluista, niin yleensä me 2-3 kertaa siinä oviksen aikoihin, oviksen lähestyessä yleensä jo joka toinen päivä ja plussapäivänä ja ovispäivänä, joskus vielä seuraavanakin. Viime tärppikierrossa seksiä oli -3 DPO, DPO 0 ja DPO 1. 😁 Viime kierrossa painettiin 6 päivää putkeen ja meinas iskee turnausväsymys 🤣🤣

Me aloitellaan tallettelut kuukautisten loputtua ja talletellaan kahden päivän välein. Ovulaatiota oon yrittänyt metsästää tuloksetta, mutta ovisoireita (limat + halut) on ollut säännöllisesti kierron puolivälin tienoilla.

Mä oon ovistestien suurkuluttaja 🙈🤣 mut nyt oon oppinu lukemaan kehon merkkejä paremmin oviksen aikaan, varsinkin kun greipit lisännyt limoja, ja tutkailemalla pitkin kiertoja kohdunsuuta, niin tunnistan selkeästi päivän pari ennen ovulaatiota kun se aukeaa ja kääntyy otollisempaan asentoon ja sit sulkeutuu kun ovis tapahtunut. Ja lämpöjä seurailen, mulla selkeä dippi aamulämmöissä ovulaatiopäivänä. Ajattelinkin tässä kierrossa testailla vasta kun huomaan muita merkkejä lähenevästä oviksesta.

Hei! Täällä ilmoittautuu uusi varovainen yrittäjä

Mulla on jo kolme lasta (13, 10, 8) ja juuri sovittiin miehen kanssa, että jätettään ehkäsy pois. Miehellä ei vielä lapsia. Mua kamalsti mietityttää, että onko raskaus enää edes mahdollinen kun ikää on jo 39. Onko täällä muita vähän jo vanhempia vauvakuumeilijoita mukana? Nyt saa kertoa kaikki tarinat kuinka naapurin serkun kaimakin on vielä vanhoilla päivillään saanut lapsen. Jotenki oon asennoitunut, että ei tästä kuitenkaan enää mitään tuu, mutta hankin silti kasan vitamiineja ja elämäni ensimmäiset ovulaatiotestit. Kaksi aijempaa lasta on tullu ihan yrittämättä ja sitä ainutta jota yritettiin yritettiinki 1,5 vuotta ennen plussaa. Eli yritän ottaa ihan rennosti ja olla stressaamatta, ettei koko kroppa mee sekasin. Ens kuussa on aika gyekologille, niin kyselen siellä vielä omasta tilanteesta. Nämä on ehkä jo listattu moneen kertaan, mutta mitä keinoja teillä on käytössä? Greippimehun jo luinki. Se ei oo vielä itellä käytössä.

Efi ★ 04/25 ★ 4.
Efi kp 10/24-28
Ensialkuun tsemppiä yritykseen ja tärppionnea!
Tuolta elokuisista huutelen tähän väliin, itse siis jo tukevasti raskaana, vielä tällein toivottu iltatähti halusi tulla tuplana eli kaksosia odotellen jo yli puolen välin.
Mutta siis itsellä kaksi jo aikuista lasta, sitten pienimmät (alle 4v ja 2v) jotka saanut 36v, 38v ja nyt 40v nämä masuvauvat. Kaikista raskautunut suht helposti, viimeisin yk1 tärppäsi. Toki hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut käytössä tässä välissä lainkaan.
Mutta yksi onnistumistarina täällä 😊

Moikka! Voisin hypätä mukaan tälle uudelle listalle kun ei meillekään ole vauvaa tälle vuodelle tulossa.

@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.

Itsekin oon stressannut että ollaanko aloitettu yrittäminen liian myöhään kun ei vauvaa kuulu ja täytän kohta 33😃 eli aika samoja ajatuksia monilla vaikka ikää on osalla enemmän ja osalla vähemmän.

Meillä ongelmia tuottaa mun epäsäännöllinen ja pitkä kierto ja viime kesänä todettu kilpirauhasen vajaatoiminta (ei vielä tasapainossa).

• Tykkää
Reactions: marik91
Moikka! Voisin hypätä mukaan tälle uudelle listalle kun ei meillekään ole vauvaa tälle vuodelle tulossa.

@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.

Itsekin oon stressannut että ollaanko aloitettu yrittäminen liian myöhään kun ei vauvaa kuulu ja täytän kohta 33 eli aika samoja ajatuksia monilla vaikka ikää on osalla enemmän ja osalla vähemmän.

Meillä ongelmia tuottaa mun epäsäännöllinen ja pitkä kierto ja viime kesänä todettu kilpirauhasen vajaatoiminta (ei vielä tasapainossa).

Tervetuloa mukaan! Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Todettu jo joskus ehkä 21-vuotiaana. Ei oo mulla aiheuttan mitään ongelmia raskautumiseen. Toki mulla se saatiin sillon alkuun jo hyvin tasapainoon, eikä se oo aiheuttanu vaivaa.

En usko että teillä alle 35-vuotiailla on vielä hirveesti syytä huoleen pelkästään iästä johtuen. Musitaakseni alle 35 oli vielä 20% todennäköisyys tulla raskaaksi joka kierossa. Sehän on parhaimmillaankin vain 25% ja nelikymppisillä se onki sitte tippunu jo viiteen prosenttiin.

Just sovittiin, että aletaan yritys ja nyt mies on reisussa kun pitäis olla ovulaatio. Toivottavasti ei kerkee mennä meiltä täysin ohi.

• Tykkää
Reactions: Adagio-
Itse täyttänyt 31 ja välillä kriiseilen että oliko liian myöhään esikoisen aloitus 😅 mies on 10v vanhempi, joka toki vähän huolettaa mutta yritystä kun ei vielä ole edes vuotta niin yritän pysyä positiivisena että ei ole ikään liittyvää.
Meillä tosiaan tässä kierrossa vaan yks sopiva tallettelu eikä oviksesta tarkkaa ajankohdan varmuutta, mulla ollut pientä vaihtelua sen suhteen.
Silti nyt tälleen menkkojen alun lähestyessä alkaa hiipiä toivonkipinä ja miettimään oloaan vaikka tarkoitus oli nimenomaan ottaa hyvin rennosti tää kierto😅

Aiemmin talleteltiin kans menkkojen jälkeen 2pv välein ja oviksen aikaan tiuhemmin. Iski tosiaan vähän liian suorittamiseksi jo niin halusin taukokierron 😊

• Tykkää
Reactions: Adagio- ja Nipzzu
Kiva nähdä paljon uusia haaveilijoita!

Otin helmikuun ja maaliskuun kierroissa greipit melkein päivittäiseen käyttöön ja kun nyt tässä kierrossa jätin ne vähemmälle (olen syönyt ehkä 3 greippiä huhtikuussa), on vaikutus ovisoireisiin huomattava. Ihmettelin ovuloinko ollenkaan, mutta kyllä se kalenterin ja tän päivän limojen mukaan osuu huomiselle. Tallettelut meilläkin menkkojen lopusta oletettuun ovikseen asti joka toinen päivä.

Lupasin ottaa iisimmin tässä kuussa, mutta jotenkin mahdoton olla ajattelematta yritystä ainakin nyt oviksen tienoilla…

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Aurinkokivi ★ 03/25 ★ 1.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

11.4.2025 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Aurinkokivi kp 35/25-26
@Minimilli kp 24/?
@AMR kp 19/30
@Bebekakkonen kp 18/33-46
@Kolmattakehiin kp 17/30-33
@Jennnuli kp 17/27-28
@gaoxiaojie kp 15/28-31
@efi kp 11/24-28
@Macademia kp 8/29
@marik91 kp 8/29-32
@nnzzi kp 8/30-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@Minimilli DPO 10
@haaveillen DPO 8
@AMR DPO 5
@Jennnuli DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen) ★ 04/25

Viimeksi muokattu:
Yritin nyt päivittää listaa🙈 Älkää lynkatko,mutta kertokaa jos jotain meni vikaan tai puuttuu.
@desirett pyysi päästä plussalistalle.
Mut kertokaa hölmölle että menikös tuo oikein ja poistetaanko sitten ya listalta, kp listalta ja dpo listalta heti?🙈

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: desirett
Täällä on päästy jo kiertopäivään 24.
Pakko kyllä myöntää että menin aamulla tekemään testin (en pahemmin ole aiemmin dpo 10 asti päässyt).
Jotenkin kauheen romanttisesti ajattelin,että kuin huikeeta jos tärppäis ekasta terokierrosta ja että jouluvauvahan olis ihan parasta super jouluihmiselle.
Pari päivää on myös tuntunut kramppeja ja tosi outoja pistoja alavatsalla, rintojen särky loppui ja lämmöt on ollut illalla koholla enemmän kun yleensä. Nämä "oireet" voi ilmeisesti laittaa vaan terojen piikkiin.
Tänään tulikin sitten jo rusehtavaa valkkaria. Vielä olisi yksi pilleri jäljellä. Saas nähdä koska ne menkat alkaa kunnolla.
Katseltiin nyt sitten jo avokin kanssa ja löydettiinkin ehkä jo paikka missä voi käydä antamassa simppanäytteen ilman lähetettä. Lupasi varata ajan kun mulla alkaa uusi kierto. Olishan se hyvä varmaan tarkistaa sekin kun mua nyt on jo tutkittu ja lääkitty jonkun verran🤣

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Aurinkokivi ★ 03/25 ★ 1.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

12.4.2025 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Aurinkokivi kp 36/25-26
@AMR kp 20/30
@Bebekakkonen kp 19/33-46
@Kolmattakehiin kp 18/30-33
@Jennnuli kp 18/27-28
@gaoxiaojie kp 16/28-31
@efi kp 12/24-28
@Macademia kp 9/29
@marik91 kp 9/29-32
@nnzzi kp 9/30-33
@desirett kp 1/27
@Minimilli kp 1/24

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@haaveillen DPO 9
@AMR DPO 6
@Jennnuli DPO 5

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

Viimeksi muokattu:
Vähän menee nyt yksinpuheluksi🤣
Päivittelin nyt listaa kun itsellä kp1 ja laitoin nyt itselle kierron pituudeksi viime kierron.
Terolutitkin olin laskenut väärin ja tänään onkin viimeinen pilleri, mutta ei kai siitä haittaa ole jos sen ottaa. Eihän noiden menkkojen olisi kyllä pitänyt alkaa kun vasta pillereiden loputtua, mutta näillä mennään.

• Tykkää
Reactions: Jennnuli ja AMR
Kiitos @Minimilli listan päivityksestä! 😊 Täällä piinaillaan ja miten nää ekat päivät oviksen jälkeen meneekin näin hitaasti? Tänään siivoilin kotona ja yllättäen ylös päin kurkottaessa tuli repäisevä kipu alavatsalle ja se on nyt sen jälkeen tuntunut hieman. En tiedä voiko liittyä ovulaation jälkeiseen aikaan, vai johonkin muuhun.. 🙈 Ärsyttää kun taas tahtomattaan yliajattelee kaikkia ”oireita”

Tuohon talletteluun liittyen, me pyritään aloittamaan miehen kanssa aina noin 4 päivää ennen oletettua ovulaatiota ja sitten talletellaan sinne asti että ovis on ohi. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tässä kierrossa ehdittiin vasta juuri oviksen aikaan.

Kiitos @Minimilli listan päivityksestä! 😊 Täällä piinaillaan ja miten nää ekat päivät oviksen jälkeen meneekin näin hitaasti? Tänään siivoilin kotona ja yllättäen ylös päin kurkottaessa tuli repäisevä kipu alavatsalle ja se on nyt sen jälkeen tuntunut hieman. En tiedä voiko liittyä ovulaation jälkeiseen aikaan, vai johonkin muuhun.. 🙈 Ärsyttää kun taas tahtomattaan yliajattelee kaikkia ”oireita”

Tuohon talletteluun liittyen, me pyritään aloittamaan miehen kanssa aina noin 4 päivää ennen oletettua ovulaatiota ja sitten talletellaan sinne asti että ovis on ohi. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tässä kierrossa ehdittiin vasta juuri oviksen aikaan.

Noi repäisykivut on kyllä lupaavia! Mulla oli syksyllä, tosin vasta dpo10, ne osoittautui valitettavasti tuulimunan aiheuttamiksi 😒 en tiedä voiko vielä noin aikaisin olla? Voisko kiinnittyminen aiheuttaa 🧐

Moikka! Minä haluan kans tulla ketjuun. Ennätin seurata 2025-vuoden ryhmää hetken ja nyt, kun tää käynnistyi ajattelin tulla mukaan.

Meillä 1 yhteinen lapsi 2019 syntynyt joka sai alkunsa Metforminien ansiosta odotellessa aikaa yliopistosairaalaan lapsettomuus hoitojen käynnistämistä varten. Mulla PCOS ja piiiiikät kierrot 30-75 päivää 🙄🙄. Monta vuotta on ollut hyvä näin yhden lapsen perheenä, mutta kun olin joulukuussa 2024 viimein ehkäisyneuvolassa kierukan suunnittelukäynnillä ja sieltä lääkärin vastaanotto varattuna löydettiin itsemme keskustelemassa "no eihän me nyt sitä kierukkaa laiteta, taidetaan kuitenkin haluta vauva!". Siitä se ajatus vahvistui ja nyt on jo vauvakuume 😍

Yritys aloitettu 3/2025. Minä pyysin Metforminit taas käyttöön ja jos niillä ei 3kk:n kuluessa lähde kierrot ja ovulaatio käyntiin (edellinen plussa tuli 3kk aloituksesta) niin sitten Letrotzol tukihoidoksi. On yksittäisiä käyntejä yksityisellä klinikalla käyty. Letrotzol oltaisiin saatu heti, mutta ei ole kiire (vielä 😅).

PST. Mäkin 33v!

Yhteistyössä