Haaveena vauva 2025

@Pikkutytöt mulla on nimenomaan kokemusta luteealivaiheen pitenemisestä asteittain synnytyksen jälkeen! Mulla usein ekan kierron jälkeen luteaali ollut tyyliin 5 päivää, eli naurettavan lyhyt, ja sit siitä pidentynyt reiluhkosti seuraavaan ja sit asteittain. Nyt tämän vitosen synnytyksen jälkeen kylläkin ollut ihmeen tasainen luteaali (10 tai 12 päivää edelliset viisi kiertoa), mutta aiemmin mulla pidentynyt hyvinkin asteittain sinne 13-14 päivään asti, saapi nähdä piteneekö enää .

Tuosta luteaalista, mä oon ymmärtänyt et 10 päivääkin on riittävä toki lyhyehkö. Itellä ei ikinä ole ollut kuin 11 päivää ja kaksi lasta syntynyt toki useita keskenmenoja mut niihin veikkaan ennemmin sitä alhaista ferritiiniä syyksi. Silti toki itseäkin huolettaa että riittääkö tuo 11 päivää.

ON: en saanut tasavahvoja viivoja ovisliuskoihin mutta yritän nyt luottaa että cb:n antama hymynaama tarkoittaa että huippu on kuitenkin tullut. Oviskivut olivat kovat eilen aamupäivällä ja illalla ei enää mitään. Seksiä harrastettiin nyt eilen ja toissapäivänä, sekin vaan vähän hankalaa miehelle kun syö ahdistukseen lääkettä mikä vähän vie tuntoja ja on vaikea viedä homma loppuun asti ja sitten vielä kun paine siitä että nyt pitäs onnistua. No anyway tallettelut kuitenkin nyt kaiketi suht hyvään aikaan onnistuneet. Nyt alkaa pitkä odottelu 🙈

@Pikkutytöt mulla on nimenomaan kokemusta luteealivaiheen pitenemisestä asteittain synnytyksen jälkeen! Mulla usein ekan kierron jälkeen luteaali ollut tyyliin 5 päivää, eli naurettavan lyhyt, ja sit siitä pidentynyt reiluhkosti seuraavaan ja sit asteittain. Nyt tämän vitosen synnytyksen jälkeen kylläkin ollut ihmeen tasainen luteaali (10 tai 12 päivää edelliset viisi kiertoa), mutta aiemmin mulla pidentynyt hyvinkin asteittain sinne 13-14 päivään asti, saapi nähdä piteneekö enää .
Hei kiitos kommentoinnista! Tää luo vähän toivoa itsellekin että josko tuo vielä pitenis. Tässä kierrossa en saanut ovulaatiota tikuilla kiinni, sain yhen joka oli melkeen ja sit vaan alko vaalenee. Jos ois ollu toi ainoa joka oli ees sinnepäin ni sit todnäk ois nyt tulossa pidempi luteaalivaihe kuin toi 11pv mutta saa nyt nähdä.

Vauva 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Heidihuu ★ 1/25 ★ 3.lapsi (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

27.1.2025 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Ainoaksi kp 39/29
@Min204 kp 39/23-30
@marik91 kp 34/28-33
@Heimi89 kp 32/25-26
@Jennnuli kp 27/27-28
@gaoxiaojie kp 27/28-31
@Hopeanopea kp 23/28-30
@Heidihuu Kp 21/30-35
@Kultakataja kp 15/25-26
@Lunni~ kp 11/28-31
@KolmattaKehiin kp 5/30-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Jennnuli DPO 13
@jeshan DPO 12

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 01/25

vierailija
Mulla ei alkanutkaan se tiputtelu, outoo mut tosi tosi hyvä! Eli kyllä ihan vähintään on 10pvä luteaali vaikka menkat alkais nyt. Nyt kiertopäivä 29. Tissit todella arat, sattuu kävely yms koko ajan ja päänsärky eri puolella mitä yleensä. Myös nippailuja vatsalla, näitä tosin ollut joka kuukausi. En tiedä millon tekisin testin jos ei menkat ala kun ei oo mitenkää tarkkaa kierto 😂

-Tikkunekku

Ajattelin sellaista, että jos kierto päivät menevät yli 40 ja kirjoittajasta ei kuulu mitään niin voisi poistella silloin kiertolistalta :) . Pysyy lista siistimpänä ja helpompana ylläpitää.

Joo, mulla kierto joka tapauksessa vielä sekaisin synnytyksen jäljiltä kun ei toisia menkkoja oo vielä kuulunut ja jos se ovis tosiaan oli viime viikolla niin pitkä kierto tulee. Voi poistaa mun puolesta.

Huomenta. Mittailin tässä kierrossa nyt vähän noita lämpöjäkin ja ennen ovulaatiota oli 35,6 ja nyt selkeä nousu, eilen 35,9 ja tänää 36,1 eli viittaisi käsittääkseni siihen että ovulaatio on tapahtunut. Mulle voi päivittää piinalistalle dpo1. saattaa kyl olla dpo2 myös mutta mennää pienemmällä niin saa pidempään elää epätietoisuudessa. Ajattelin että jos nyt tällä kertaa odottais ihan sinne menkkojen odotettuun alkuun asti ainakin, mut en pidättelis hengitystä :D enköhän ala jo dpo7 testaamaan

• Tykkää
Reactions: marik91
Joo, mulla kierto joka tapauksessa vielä sekaisin synnytyksen jäljiltä kun ei toisia menkkoja oo vielä kuulunut ja jos se ovis tosiaan oli viime viikolla niin pitkä kierto tulee. Voi poistaa mun puolesta.
Tosin siis sähän kyllä täällä kirjoittelet aktiivisesti 😅. Tarkoitin enemmän, että jos kirjoittajasta ei kuulu niin kp on todennäköisesti kuitenkin väärin. Joko uusi kierto alkanut tai sit tullut plussa :) .

• Tykkää
Reactions: marik91
Vauva 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Heidihuu ★ 1/25 ★ 3.lapsi (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

28.1.2025 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Ainoaksi kp 40/29
@Min204 kp 40/23-30
@marik91 kp 35/28-33
@Heimi89 kp 33/25-26
@gaoxiaojie kp 28/28-31
@Hopeanopea kp 24/28-30
@Heidihuu Kp 22/30-35
@Kultakataja kp 16/25-26
@Lunni~ kp 12/28-31
@KolmattaKehiin kp 6/30-33
@Jennnuli kp 2/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Jennnuli DPO 14
@jeshan DPO 13
@Heidihuu DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 01/25

Viimeksi muokattu:
Tiedän, että kaikki toivovat ennen kaikkea vain lasta ja sukupuolella ei ole väliä. Mutta onko teillä sukupuolen suhteen toiveita :)?

Meillä on ennestään poika niin sillä ajattelisin, että tyttö olisi mukava myös. Toisaalta pienet veljekset, jotenkin sekin tuntuu herttaiselta ajatukselta. Eli ei toiveita, mutta mulla on "fiilis" että jos saadaan toinen lapsi niin se on poika. Mies on taas varma, että mahdollinen seuraava lapsi on tyttö. Mut saas nähdä. Ennen esikoista näin monesti unissa ja mielikuvissa vaalean pörröpäisen pojan ja sellainen tuli. Ei oikeastaan edes osattu pohtia tyttöjen nimiä. Jos saadaan toinen lapsi niin katsellaan oliko mun vai miehen "fiilis" oikeassa 😆. Toivottavasti edes se fiilis, että saadaan toinen lapsi pitäisi paikkaansa 🤭.

Tiedän, että kaikki toivovat ennen kaikkea vain lasta ja sukupuolella ei ole väliä. Mutta onko teillä sukupuolen suhteen toiveita ?

Meillä on ennestään poika niin sillä ajattelisin, että tyttö olisi mukava myös. Toisaalta pienet veljekset, jotenkin sekin tuntuu herttaiselta ajatukselta. Eli ei toiveita, mutta mulla on "fiilis" että jos saadaan toinen lapsi niin se on poika. Mies on taas varma, että mahdollinen seuraava lapsi on tyttö. Mut saas nähdä. Ennen esikoista näin monesti unissa ja mielikuvissa vaalean pörröpäisen pojan ja sellainen tuli. Ei oikeastaan edes osattu pohtia tyttöjen nimiä. Jos saadaan toinen lapsi niin katsellaan oliko mun vai miehen "fiilis" oikeassa . Toivottavasti edes se fiilis, että saadaan toinen lapsi pitäisi paikkaansa .
Mie toivoin jo esikoisen odotusaikana poikaa mutta silti jätettiin yllätykseksi synnytykseen ja tyytyväinen olen ollut tytöstä. Miehen veli sai juuri pojan niin itsekin sitä poikaa enemmän toivon mutta ei sillä lopulta itselleni ole väliä. Sain eilen lähetteen varhaisultraan kun kierto on heitellyt letroista huolimatta paljon. Tietää sitten seulojen verikokeet laittaa oikeille viikoille. En odottanut tuota, luulin että joudun itse sen maksamaan jos haluan mutta hyvä tietty näin

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
vierailija
Minä koitan nyt malttaa testin kanssa, omasta mielestäni kun oon ollut joka kuukausi raskaana oireiden perusteella 😂. Oon kyllä kaksi kertaa nähnyt unta positiivisesta testistä, tässä kuussa. Mutta ne testit on olleet muka jotenkin vaikeesti tulkittavia 😂. Alamahassa kyllä kiristystä ja vähän menkkatuntemusta. Jos ei ala tässä viikon sisään niin pitää sitten tehdä testi. Koitan vähän suojella itseäni siltä, että tulis turhaan negatiivinen testi jos menkat ei oo ees myöhässä. Tai sit jos olis kemiallinen niin sekin harmittaisi. Ehkä parempi testata myöhemmin sitten?

Mikäli tulis toinen niin poikaa toivoisin, esikoinenkin on poika. Tulisivatko sit paremmin juttuun ja onnistuisko huoneen jakaminen paremmin, ikäeroa ois 5v jos nyt tärppäisi. Eniten toisessa lapsessa pelottaa asuntoasiat niin typerälle kun tää kuulostaa.

Meillä on aivan ihana kolmio ihanalla alueella ja neliöön ei oo varaa täällä, ainakaan niin et oma ois vielä myymättä. Sit pitäs varmaan myydä tämä, muuttaa vuokralle (kahden asunnon loukku hirvittäis) ja ostaa joku muu muualta. Toisaalta selviäisköhän sitten tässä muutamia vuosia vaikka oiskin lapset ainakin 5v ikäerolla, onnistuuko huoneen jakaminen 😬? Vauva nukkuis toki meidän kans mutta sitten pitäisi samassa olla. Varmaan lainaa saisi helpommin jos mäkin oisin sitten töissä ja ainakin 2v asti pitäisin kotona.

Onneks ei mee yhtään pitkälle mun ajatukset… Onko muita samanlaisia?

- Tikkunekku

Tiedän, että kaikki toivovat ennen kaikkea vain lasta ja sukupuolella ei ole väliä. Mutta onko teillä sukupuolen suhteen toiveita ?

Meillä on ennestään poika niin sillä ajattelisin, että tyttö olisi mukava myös. Toisaalta pienet veljekset, jotenkin sekin tuntuu herttaiselta ajatukselta. Eli ei toiveita, mutta mulla on "fiilis" että jos saadaan toinen lapsi niin se on poika. Mies on taas varma, että mahdollinen seuraava lapsi on tyttö. Mut saas nähdä. Ennen esikoista näin monesti unissa ja mielikuvissa vaalean pörröpäisen pojan ja sellainen tuli. Ei oikeastaan edes osattu pohtia tyttöjen nimiä. Jos saadaan toinen lapsi niin katsellaan oliko mun vai miehen "fiilis" oikeassa . Toivottavasti edes se fiilis, että saadaan toinen lapsi pitäisi paikkaansa .
Kyllä miun mielestä saa toivoa jompaakumpaa sukupuolta ja jopa saa olla pettynyt jos toive ei toteudu. Vaikkakin tottakai on tärkeämpiäkin asioita. Itse toivoin esikoisen olevan poika ja jotenki kaikki oli aina mieltänyt mut pojan äidiksi ja niin sieltä tulikin poika. No sitten rupesin haaveilemaan että jos toinen olisi tyttö, se ajatus siitä että tytöllä olisi isoveli joka pitää puolia oli se miksi näin toivoin(itse olisin myös halunnut et minulla olis ollu isoveli) no ennen kuin tiedettiin sukupuoli tuosta toisesta niin mun sisko näki unta et se oli poika ja niin se oli, olin kerenny jo käsitellä asiaa että ei tule tyttöä vielä. Ja näillä kahdella on eri isät. Nyt sitten toki toivon jos nyt raskaudun että seuraava olisi tyttö. Vähän ehkä tuntuu siltä että poikia sieltä vain tulee vaikka en vielä (ehkä) ole edes raskaana.

Ja itsehän olen ajatellut tätä niinkin pitkälle että ihan tutkimusten mukaan äidin puolen isovanhemmat ovat enemmän lapsen elämässä ja niin se on minunkin lapsilla, en osaa rentoutua anopin seurassa ja en uskaltaisi vauvaa edes hänen hoitoon antaa, niin nyt kun ei sitä tyttöä ole niin tulen todennäköisesti aina olemaan se ei niin tärkeä isovanhempi sitten joskus 😅

Itsellä on esikoinen poika niin jotenkin olisi ajatuksena kiva jos saisi vielä tytön. Mutta jotenkin tiedän että jos toisen lapsen saan se tulee olemaan poika😁 Eihän sillä oikeasti ole väliä, monella muulla asialla on enemmän painoa❤

Omaa napaa: Oli paljon stressivapaampaa olla kierukan kanssa.. nyt mietin mahdollista raskautumista jatkuvasti ja kyttäilen oireita ja teen testejä mitkä negoja. Tosiaan nyt kp 26, kp 23 ja 24 tuli pienesti vaaleanpunaista verta ja ajattelin et menkat tekee tuloaan. Eilen ja tänään ei mitään. Nyt tietty ajattelen et joskos se oli kiinnittymisvuotoa kuitenkin, mutta ainakin tänään aamulla testi oli nega(ehkä hyvällä mielikuvituksella joku viivanpaikka) ja ajattelen että peli on jo menetetty et pitäisi jo näkyä 😅 mahdollisesti dpo 10 olisi tänään ja esikoisesta sain silloin haaleista haalemaman haamun🙈

Onko täällä kokemuksia kiinnitysvuodosta ja koska näkyi testissä jotain?

Ja mikään kiire tässä ei nyt ole ja vasta kierukka poistettiin et toisaalta odotan että ne menkat alkaisi ni pääsis uuteen kokonaiseen kiertoon.

• Tykkää
Mie toivoin jo esikoisen odotusaikana poikaa mutta silti jätettiin yllätykseksi synnytykseen ja tyytyväinen olen ollut tytöstä. Miehen veli sai juuri pojan niin itsekin sitä poikaa enemmän toivon mutta ei sillä lopulta itselleni ole väliä. Sain eilen lähetteen varhaisultraan kun kierto on heitellyt letroista huolimatta paljon. Tietää sitten seulojen verikokeet laittaa oikeille viikoille. En odottanut tuota, luulin että joudun itse sen maksamaan jos haluan mutta hyvä tietty näin
Apua, mä en pystyisi odottamaan synnytykseen asti, oon liian utelias 😆. Toisaalta esikoisen kohdalla ei olisi ollut mahdollistakaan, koska rakenneultrassa ekana ruudulle lävähti selvä pippeli. Kätilö kiskaisi ultralaitteen heti pois ja kysyi, et halutaanko tietää sukupuoli. Ja kyllä me onneksi haluttiin koska siinä vaiheessa se oli jo kaikille kolmelle huoneesasaolijalle selvää 😂.

Minä koitan nyt malttaa testin kanssa, omasta mielestäni kun oon ollut joka kuukausi raskaana oireiden perusteella . Oon kyllä kaksi kertaa nähnyt unta positiivisesta testistä, tässä kuussa. Mutta ne testit on olleet muka jotenkin vaikeesti tulkittavia . Alamahassa kyllä kiristystä ja vähän menkkatuntemusta. Jos ei ala tässä viikon sisään niin pitää sitten tehdä testi. Koitan vähän suojella itseäni siltä, että tulis turhaan negatiivinen testi jos menkat ei oo ees myöhässä. Tai sit jos olis kemiallinen niin sekin harmittaisi. Ehkä parempi testata myöhemmin sitten?

Mikäli tulis toinen niin poikaa toivoisin, esikoinenkin on poika. Tulisivatko sit paremmin juttuun ja onnistuisko huoneen jakaminen paremmin, ikäeroa ois 5v jos nyt tärppäisi. Eniten toisessa lapsessa pelottaa asuntoasiat niin typerälle kun tää kuulostaa.

Meillä on aivan ihana kolmio ihanalla alueella ja neliöön ei oo varaa täällä, ainakaan niin et oma ois vielä myymättä. Sit pitäs varmaan myydä tämä, muuttaa vuokralle (kahden asunnon loukku hirvittäis) ja ostaa joku muu muualta. Toisaalta selviäisköhän sitten tässä muutamia vuosia vaikka oiskin lapset ainakin 5v ikäerolla, onnistuuko huoneen jakaminen ? Vauva nukkuis toki meidän kans mutta sitten pitäisi samassa olla. Varmaan lainaa saisi helpommin jos mäkin oisin sitten töissä ja ainakin 2v asti pitäisin kotona.

Onneks ei mee yhtään pitkälle mun ajatukset… Onko muita samanlaisia?

- Tikkunekku
Mä olen lähinnä miettinyt työkuvioita. Mutta jos uhkaisi neliöt loppua niin varmasti miettisin myös asumuskuvioita! Toisaalta, uskon, että kaikki ratkeaa kyllä sitten tarvittaessa ☺

Kyllä miun mielestä saa toivoa jompaakumpaa sukupuolta ja jopa saa olla pettynyt jos toive ei toteudu. Vaikkakin tottakai on tärkeämpiäkin asioita. Itse toivoin esikoisen olevan poika ja jotenki kaikki oli aina mieltänyt mut pojan äidiksi ja niin sieltä tulikin poika. No sitten rupesin haaveilemaan että jos toinen olisi tyttö, se ajatus siitä että tytöllä olisi isoveli joka pitää puolia oli se miksi näin toivoin(itse olisin myös halunnut et minulla olis ollu isoveli) no ennen kuin tiedettiin sukupuoli tuosta toisesta niin mun sisko näki unta et se oli poika ja niin se oli, olin kerenny jo käsitellä asiaa että ei tule tyttöä vielä. Ja näillä kahdella on eri isät. Nyt sitten toki toivon jos nyt raskaudun että seuraava olisi tyttö. Vähän ehkä tuntuu siltä että poikia sieltä vain tulee vaikka en vielä (ehkä) ole edes raskaana.

Ja itsehän olen ajatellut tätä niinkin pitkälle että ihan tutkimusten mukaan äidin puolen isovanhemmat ovat enemmän lapsen elämässä ja niin se on minunkin lapsilla, en osaa rentoutua anopin seurassa ja en uskaltaisi vauvaa edes hänen hoitoon antaa, niin nyt kun ei sitä tyttöä ole niin tulen todennäköisesti aina olemaan se ei niin tärkeä isovanhempi sitten joskus
Mä sanoisin, että tähän vaikuttaa paljon silti käytännön asiat, että kuinka lähellä isovanhempi on ja kuinka innokas hoitamaan ja tarjoamaan apua 🤗. Ainakin meidän kohdalla ja kaikkien mun tunteminen kohdalla myös isän isovanhemmat on tosi läheisiä, jos ovat helposti "saavutettavissa".

Mä sanoisin, että tähän vaikuttaa paljon silti käytännön asiat, että kuinka lähellä isovanhempi on ja kuinka innokas hoitamaan ja tarjoamaan apua . Ainakin meidän kohdalla ja kaikkien mun tunteminen kohdalla myös isän isovanhemmat on tosi läheisiä, jos ovat helposti "saavutettavissa".
Jooo hyvin mahdollista ja varmaan moni muukin asia. Mä en oo tosiaan oikein tuon anopin kans samalla aaltopituudella, ei ole ikinä omiakaan lapsia hoitanut kun antoi mummojen hoitaa ja oon jotenki tosi kiinni tässä vauvassa ja vaan ahdistaa kun nähdään anopin kanssa kun ei anna mulle sitten ollenkaa vauvaa 😅 ja ehkä vaan toivon et mulle ei tule samanlainen suhde mun poikiin, anoppi saattaa meillä ollessa mennä vessaan pyörimään samaa aikaa ku mun mies on siellä pissalla tai viimeksi meni omineen meidän makuuhuoneeseen, en tykänny. Hän on kyllä ihan huippu leikittämään mun esikoista joten tilanne varmaan muuttuu kun vauva kasvaa. Ainut hankaluus on että ei suostu ajamaan autolla ja mun mielestä on vähän isovanhempien vastuulla myös se että tulee lasta katsomaan etenkin kun eläkkeellä on eikä niin että me aina ajellaan 😇

Tosin siis sähän kyllä täällä kirjoittelet aktiivisesti 😅. Tarkoitin enemmän, että jos kirjoittajasta ei kuulu niin kp on todennäköisesti kuitenkin väärin. Joko uusi kierto alkanut tai sit tullut plussa :) .

No joo totta🤣 Olin vaan ite miettinyt just et jos ne ei ollutkaan menkat jne et onko järkeä olla kiertolistalla. Mut antaa olla siellä, kyllä sen sit näkee kun tää tästä tasaantuu 😊

Perjantaina mulla jälkitarkastus, tuli eilen joku kauhea romahdus ja itkin vaan illan ja käytiin viemässä muistolehtoon kynttilä, kun hautapaikkaa ei vielä ole, ei ole vielä ilmoitettu uurnanhausta et olis haettavissa. Tää muistolehto on siinä ihan sadan metrin päässä siitä krematoriosta, jossa tyttömme fyysisesti on ja tällä hautausmaan kappelilla oli siunaus, ajatus sattuu mutta tuo lohtua viedä sinne "lähelle" häntä kynttilä. Oon käynyt jo melko monta kertaa.. Tänään tulee 2kk siitä tapahtuneesta ja se tuntuu ahdistavalta, kokoajan pala kurkussa kun miettii asiaa ja että voi kun ois mennyt toisin ja olis parin kk ikäinen vauva kotona nyt 💔

Jälkitarkastus alkanut jännittää ja jopa ahdistaa, et vaan kaikki ois hyvin ja ei tulis mitään ikäviä ylläreitä tulevaa raskautta suunnitellen tai muutenkaan. Ja tuntuu raskaalta mennä äitiyspolille ja ultrattavaksi ilman vauvaa vatsassa ja varsinkin kun viimeksi tuolla kuulin ultratessa että vauva kuollut. Saman lääkärin näkeminen, kätilön, ym herättää varmaan ihan kehollisenkin trauman kun nyt jo ihan ahdistunut. Ja varmasti rankkaa käydä kuolinsyyraporttia/ruumiinavauspqpereita läpi. Mutta koitan ajatella positiivisiakin puolia, että nyt saan kuulla onko kohtu tyhjentynyt kokonaan, miten paikat palautunut ynnä muuta. Toivottavasti kaikki hyvin. Lisäksi herännyt kysymyksiä joita haluan käydä läpi, kuten raskauden aikaisen rautainfuusion, mun sairastaman rajun hinkuyskän (yskin 3kk ja mursin yskiessä kylkiluun joskus vikan kolmanneksen alussa) ja silti sain rokotteen, näiden mahd vaikutuksia ym. Ja tämä et tota maitoa yhä vaan tulee 🥺

Toivottavasti ketään ei ahdistu näistä asioista, tai en saa mitään pelkoja kellekään heräämään, ymmärrän et tää ketju on raskautta yrittäville, eikä menetyksen kokeneille. En vaan oikein oo löytänyt muita ketjuja joissa ois kiva kirjoitella. Saa sanoa jos ahdistaa niin mietin tarkemmin jatkossa mitä kirjoitan 🩷 En pahastu! Ja toki täällä raskautta myös yhä toivotaan ja yritetään meilläkin.

Luulen et mulla on nyt dpo 5, jos ovis tapahtui silloin 23.1, ainakin testi oli vahvimmillaan aamulla ja illalla jo hailakka, ja lämmöt nousi sen jälkeen ja vatsa turvotti ja tuli flunssainen olo ja päänsärkyä, jotka mulla usein oviksen jälkeen. Mulle tyypillisiä menkkoja edeltäviä oireita mutta oli myös tärppikierrossa oireina🙈😂 ainoo et rinnat ei särkenyt tärppikierrossa, muuten joo ennen menkkoja.

Meillä on yksi tyttö ja kaksi poikaa niin olisihan se ihanaa saada vielä yksi tyttö. Nimikin olisi jo valmiina joka päätetty jo esikoistytön jälkeen. 😅

Tiedän, että kaikki toivovat ennen kaikkea vain lasta ja sukupuolella ei ole väliä. Mutta onko teillä sukupuolen suhteen toiveita :)?

Meillä on ennestään poika niin sillä ajattelisin, että tyttö olisi mukava myös. Toisaalta pienet veljekset, jotenkin sekin tuntuu herttaiselta ajatukselta. Eli ei toiveita, mutta mulla on "fiilis" että jos saadaan toinen lapsi niin se on poika. Mies on taas varma, että mahdollinen seuraava lapsi on tyttö. Mut saas nähdä. Ennen esikoista näin monesti unissa ja mielikuvissa vaalean pörröpäisen pojan ja sellainen tuli. Ei oikeastaan edes osattu pohtia tyttöjen nimiä. Jos saadaan toinen lapsi niin katsellaan oliko mun vai miehen "fiilis" oikeassa 😆. Toivottavasti edes se fiilis, että saadaan toinen lapsi pitäisi paikkaansa 🤭.

Toivon rehellisesti tyttöä ja oltiin innoissamme kun vauva oli tyttö, koska miehellä kaksi poikaa ennestään. Nytkin olisi ihanaa jos vielä onnistuu raskautuminen et tulis tyttö, varsinkin tän tytön menetyksen jälkeen, mut toki oli kumpi tahansa niin olisin maailman onnellisin et vielä onnistuisi ja menisi kaikki hyvin🩷 ja toki meillä säästössä kaikki tytölle ostetut vaatteet ja tarvikkeet, paljon vaaleanpunaista 😂

• Tykkää

Yhteistyössä