Haaveena vauva 2025

Nyt kaikki joskus plussanneet, jotka tarkkailivat sitä ajankohtaa ovulaation jälkeen: poikkesiko se oikeasti PMS oireista tai tuliko jotain muuta mitä ei normaalisti kierrossa, josta sitten pysty jo aavistamaan plussan? Ja siis jälkiviisaanahan osaa ajatella, et joo, sitä se oli, mutta siinä hetkessä oliko mitään tunnetta?
Ei hirveästi. Lähinnä oletettuna kiinnittymisiltana (oli mulla alkion siirtoilta) tuntui sellaista jännää polttelua alavatsalla ja jonkinlaisia alavatsatuntemuksia sekä alaselän väsymistä sen jälkeenkin. Nenän tukkoisuutta oli myös jossain vaiheessa ja sit tulin kyllä myös heti kipeäksi siinä main.

Mulla oli yllättävänkin selkeät oireet esikoisen kanssa. Mahassa selkeitä kipuja, nännit turposi, oli väsynyt, pöhnäinen ja kipeä olo. Näitä mitään mulla ei normaalisti ennen menkkoja. Näistä sen sijaan en ole omalla kohdalla pystynyt mitään päättelemään: palelu (ennen menkkojakin palelee, kun lämmöt laskee), huono olo (ennen menkkoja huono olo myös), valkovuoto (tää on aina mennyt ihan omia latujaan eikä raskauden alkaessakaan ollut alkuraskaudelle tyypillistä).

Mut sit pitää muistaa, että jokaisen kroppa reagoi eri lailla! Eli kahdella ihmisellä voi olla ihan eri oireet. Ja monellahan ei ole mitään oireita. Musta oireista on kiva lukea, mutta sanoisin, että paras tietolähde on oma itse :D. Tarkoitan, että sitä oppii itse tulkitsemaan omaa kehoa ja tietää, mikä on itselle tyypillistä ja mikä ei.

@salkoruusu , toivotaan vahvistumista viivalle!

• Tykkää
Reactions: salkoruusu
Mä en tiedä onko tässä kierrossa ovulaatio tulossa normaalia aikaisemmin, koska veikkaan että huomenna (kp 11) ovistesti näyttää jo positiivista. Oon tässä nyt muutamana päivänä testannut ja tänään tarkistusviiva oli lähes yhtä tumma kuin testiviiva! Vielä pari päivää sitten paljon haaleampi.

Oviksen pitäisi mun laskujen mukaan olla vasta ehkä perjantaina, mutta testiviivat on tummentunut hurjaa vauhtia tässä parin päivän aikana!! 😦 Toisaalta kai se ihan normaalia on jos muutamalla päivällä heittää 🤔

Sulla on ilmeisesti kuitenkin tosi paljon normaalia pidempi kierto mitä yleensä? Katoin tossa että sulla ois kp36 ja kierto yleensä 28-30? Mun sisko sai positiivisen tuloksen vasta yli viikko menkat myöhässä ja nyt 2v lapsi siitä sitten. Pidetään peukkuja, että sullakin ois se tilanne!
Oma kierto on jotain 30-120pv välillä. En ovuloi jota nyt boostattaan letroilla. Letrot saa aikaan ovulaation mutta näköjään myös pidentää luteaalia mikä on itselleni uutta. Silloin kun olen itse ovuloinut niin luteaali jäänyt max 2vk. Kierron pituus oletettu 14pv luteaalilla.

Mä en tiedä onko tässä kierrossa ovulaatio tulossa normaalia aikaisemmin, koska veikkaan että huomenna (kp 11) ovistesti näyttää jo positiivista. Oon tässä nyt muutamana päivänä testannut ja tänään tarkistusviiva oli lähes yhtä tumma kuin testiviiva! Vielä pari päivää sitten paljon haaleampi.

Oviksen pitäisi mun laskujen mukaan olla vasta ehkä perjantaina, mutta testiviivat on tummentunut hurjaa vauhtia tässä parin päivän aikana!! 😦 Toisaalta kai se ihan normaalia on jos muutamalla päivällä heittää 🤔
Sain selkeän ovisplussan kaksi päivää tavallista aikaisemmin viime kierrossa :) "aina" kp14 ja nyt oli kp12. Jännää, muista hyödyntää 😁💕

Ensimmäinen yrityskierto menossa ja voisin liittyä mukaan!
Lopetin ehkäisyrenkaan käytön marraskuussa, viimeisin tyhjennysvuoto tuli 21.11, jonka jälkeen olen ensi kertaa yrittänyt hahmottaa omaa luonnollista kiertoa. Pieni kontrollifriikkeys minussa ei kestänyt odotella ovistestailua yms., joten uskoisin nyt olevan DPO10 vaikkakin testejen kanssa vasta harjoittelin (ja sekoilin) Tein tänään clear bluen early testin joka näytti negaa. Arvion perusteella menkat toki alkaisi vasta vklp mutta saa nähdä 😅 Tilasin nyt ensi kiertoon valmiiksi clear bluen lilan (?) jolla toivon saavani ovulaation kunnolla kiinni.

Minut voisi siis lisätä listaan:
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@Ainoaksi kp 27/30 (?)
@Ainoaksi DPO10

Täällä dpo 12 ja karmea flunssa, neljättä päivää kuumeessa. Nyt haaveilen tekisinkö jonkun herkän testin, että tietäisin voisinko ottaa buranaa, kun se toimii mulla paracetamolia paremmin päänsärkyyn. Oon taas haaveillut raskautumisesta, kun sairastuminen sopisi kiinnittymisen kanssa samaan kohtaan, että jos se olisi se alentunut vastustuskyky.. muut perheessä terveenä.

vierailija
Ei ollut eilenkään vielä ovis, josko huomenna.. kp20 menossa tyhjennyksen jälkeen. yk7.

Toisaalta tässä kun muu perhe sairaana ja toisen lapsen kanssa vähän rankempi vaihe menossa, niin on ihan kiitollinen ettei itse ole raskaana ja alkuraskauden oireinen kaiken tämän päälle. Miten sitä sit jaksaisi.. pitää yrittää löytää kultareunus jostain 😄

/kolmattakehiin

Ovistesti näytti aamulla plussaa, tai niin sen ainakin tulkitsin! Molemmat viivat oli lähestulkoon yhtä tummia. Harmittaa kun testit loppui just tänään, sillä olisin halunnut testata vielä huomenna.
Viime kierrosta poiketen tänään on ollut kuitenkin todella selkeitä oireita. Ovislima, jäätävä turvotus sekä kipeät tuntemukset alavatsan oikealla puolella.

Eli mulla tänään dpo -1 😊

Täällä dpo 12 ja karmea flunssa, neljättä päivää kuumeessa. Nyt haaveilen tekisinkö jonkun herkän testin, että tietäisin voisinko ottaa buranaa, kun se toimii mulla paracetamolia paremmin päänsärkyyn. Oon taas haaveillut raskautumisesta, kun sairastuminen sopisi kiinnittymisen kanssa samaan kohtaan, että jos se olisi se alentunut vastustuskyky.. muut perheessä terveenä.
Joo se on hauska kun muuten flunssaa ei toivoisi, mutta kiinnittymisen aikoihin/hieman jälkeen se on ihan positiivinen merkki. 😄

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.

@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

18.12.2024 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä

@jauhopeukalo kp 38/28-30
@Ainoaksi kp 29/30 (?)
@Min204 kp 26/23-30
@Oliivi3 kp 24/25
@Kultakataja kp 24/25-32
@Heimi89 kp 19/25-26
@Jennnuli kp 12/27-28
@Hopeanopea kp 12/28-30
@Keltainenkukka92 kp 10/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Min204 DPO 13
@Kultakataja DPO 9
@Heimi89 DPO 6
@Ainoaksi DPO12

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5.lapsi ★ 12/24

Viimeksi muokattu:
Kiitos kysymästä @Hopeanopea ❤ Täällä on ollut kiireistä koulussa ja joulua valmistellessa, mutta käsittääkseni sittenkin ihan hyvä tilanne! 🥹🙏🏻 Tosiaan yhdestä testistä tuli ihan käsittämättömän hailakka viiva, ja se sai kyllä tunnelmat aika alhaisiksi hetkellisesti. Sydän ehti jo valahtaa tyyliin kantapäihin asti. Tein sitten kuitenkin sinä iltapäivänä toisen testin, johon onneksi tarttui tummempi viiva, ja olen nyt tässä aamuisin vielä testaillut. Viiva on vahvistunut 🥳 Vielä on paketissa pari testiä jäljellä, joten aion käyttää ne loppuun. Nyt haluaisin kyllä jo alkaa luottaa tähän. Viikkoja pitäisi olla suunnilleen 4+5 🥰

Ihana kuulla, että @Oliivi3 on kaikki hyvin! Nyt toivotaan kaikille oikein plussa-aaltoa ja tuotteliasta joulua ❤

Kiitos kysymästä @Hopeanopea Täällä on ollut kiireistä koulussa ja joulua valmistellessa, mutta käsittääkseni sittenkin ihan hyvä tilanne! 🥹 Tosiaan yhdestä testistä tuli ihan käsittämättömän hailakka viiva, ja se sai kyllä tunnelmat aika alhaisiksi hetkellisesti. Sydän ehti jo valahtaa tyyliin kantapäihin asti. Tein sitten kuitenkin sinä iltapäivänä toisen testin, johon onneksi tarttui tummempi viiva, ja olen nyt tässä aamuisin vielä testaillut. Viiva on vahvistunut Vielä on paketissa pari testiä jäljellä, joten aion käyttää ne loppuun. Nyt haluaisin kyllä jo alkaa luottaa tähän. Viikkoja pitäisi olla suunnilleen 4+5

Ihana kuulla, että @Oliivi3 on kaikki hyvin! Nyt toivotaan kaikille oikein plussa-aaltoa ja tuotteliasta joulua
Ihana kuulla että siellä kaikki hyvin ja viivat vahvistuu! ❤
Mullakin vielä pari testiä jäljellä kuitenkin ja viikkonäytölliset tulossa postissa 🤭

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

19.12.2024 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jauhopeukalo kp 39/28-30
@Ainoaksi kp 3030 (?)
@Min204 kp 2723-30
@Oliivi3 kp 25/25
@Kultakataja kp 25/25-32
@Heimi89 kp 20/25-26
@Jennnuli kp 13/27-28
@Hopeanopea kp 13/28-30
@Keltainenkukka92 kp 11/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Min204 DPO 14
@Ainoaksi DPO 13
@Kultakataja DPO 10
@Heimi89 DPO 7

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5.lapsi ★ 12/24

vierailija
Mä sain eilen kerrottua yhdelle ystävälle, että ollaan oltu nyt ilman ehkäisyä. Oon jotenki ollu nii yksin tän asian kanssa. Tosi vaikee vuosi ollu itellä kun tätä on saanut jahkata ja miehelle vielä vaikeempaa varmasti kun on ollut aika ehdoton aiemmin. Muille en oo kertonut enkä kerro, koska en yhtään jaksa semmosia vauvauteluita keltään 😂

Vitsit että ärsyttää, mulla on jonkinlaisia oireita. Onko muilla kierukan poistaneills ollu tämmöstä? Siis viime kierrossa oli vatsa ja selkäkipuja oletetun oviksen jälkeen, mut en ollut raskaana. Nyt sama homma. Kohtua jotenkin kiristää. Mietin voisko sektio vaikuttaa tähän, ekoja menkkoja sektion jälkeen nyt kun hain heti sen kierukan. Edelleen siis hermotuksessa ongelmaa, alue arka jne… Mutta joo, on vatsakipua ja hengästyttää. Sama oli esikoista odottaessa, mutta siis vaikka olisinkin tullut raskaaksi niin ei se nyt vielä voi oireita aiheuttaa. Menkkojen pitäs alkaa ens viikon loppupuolella. Ärsyttää nää tuntemukset kun saa olon toiveikkaaksi 🙄

- Tikkunekku

Mä sain eilen kerrottua yhdelle ystävälle, että ollaan oltu nyt ilman ehkäisyä. Oon jotenki ollu nii yksin tän asian kanssa. Tosi vaikee vuosi ollu itellä kun tätä on saanut jahkata ja miehelle vielä vaikeempaa varmasti kun on ollut aika ehdoton aiemmin. Muille en oo kertonut enkä kerro, koska en yhtään jaksa semmosia vauvauteluita keltään 😂

Vitsit että ärsyttää, mulla on jonkinlaisia oireita. Onko muilla kierukan poistaneills ollu tämmöstä? Siis viime kierrossa oli vatsa ja selkäkipuja oletetun oviksen jälkeen, mut en ollut raskaana. Nyt sama homma. Kohtua jotenkin kiristää. Mietin voisko sektio vaikuttaa tähän, ekoja menkkoja sektion jälkeen nyt kun hain heti sen kierukan. Edelleen siis hermotuksessa ongelmaa, alue arka jne… Mutta joo, on vatsakipua ja hengästyttää. Sama oli esikoista odottaessa, mutta siis vaikka olisinkin tullut raskaaksi niin ei se nyt vielä voi oireita aiheuttaa. Menkkojen pitäs alkaa ens viikon loppupuolella. Ärsyttää nää tuntemukset kun saa olon toiveikkaaksi 🙄

- Tikkunekku
Ainoat huomaamani muutokset kierrukan poistosta (vs. tavallinen kierto) ovat olleet tosiaan tavallista runsaammat menkat ja en tiedä voisiko niistä vahvoista PMS oireista syyttää kierrukkaa, ei välttämättä. Eli ei kipuja tai kolotuksia.

Kävin maanantaina kuntosalilla tekemässä sen "rankan" treenin vihdoinkin ja olihan se sen verran rankka, että nyt etureidet on vieläkin vähän kipeänä, kun en tajunnut tehdä sitä hack kyykkyä lyhyemmillä sarjoilla alkuun.
Kevyttä vatsalihastreeniäkin oli, ja ajattelin, että jos nipistelee mahassa niin voi itelle uskotella, että vatsalihakset siellä vaan, ettei olis niin toiveikas olo ja sitten iso pettymys.

No, tänään sitten aamupissalla käydessä oli vähän sellasia merkkejä, että varmaan ne menkat sieltä alkaa :cautious: Vielä en oo ihan kaikkea toivoa heittänyt menemään, mutta tuollanen hiuksenhieno jäämä paperissa on yleensä tarkottanu että päivän kahden sisään alkaa sitten menkat. Lisäksi mieliala tipahti, joka myös mulla on ollut aika selkeä merkki.

Kohtahan sitä on sitte oltukin ilman ehkäsyä vuoden. Jos ottaa sitten kun vuosi on takana yhteyttä terveydenhuoltoon asian saralta, niin lähteekö ne eka siitä liikkeelle, että onko pari ollut edes tietonen ovulaatioista ym., vai "riittääkö" että on ollut ilman ehkäisyä? Mihin sitä edes otetaan yhteyttä? Neuvolaan?

Yhteistyössä