Haaveena vauva 2025

vierailija
Moi!
Saisko mielipiteitä viivan vahvistumisesta https://aijaa.com/xuAYJb

Tosiaan yhdet menkat ollut esikoisen syntymän jälkeen joten ei tietoa kierron pituudesta/ ovulaatiosta. Aiemmin kierto ollut 28-35. Omaan silmään näyttää, että ei vahvistu riittävästi eikä kyllä mitään oireitakaan ole🤔 Digi on antanut 1-2 & 2-3.
 
Moi!
Saisko mielipiteitä viivan vahvistumisesta https://aijaa.com/xuAYJb

Tosiaan yhdet menkat ollut esikoisen syntymän jälkeen joten ei tietoa kierron pituudesta/ ovulaatiosta. Aiemmin kierto ollut 28-35. Omaan silmään näyttää, että ei vahvistu riittävästi eikä kyllä mitään oireitakaan ole Digi on antanut 1-2 & 2-3.
Toisaalta ajattelen, että ehkä pitäisi olla jo selkeämpää vahvistumista, mutta toisaalta tuo viivojen vahvistuminenkin on niin yksilöllistä ettei suoria johtopäätöksiä voi tehdä. HCG-hormonin pitäisi tuplaantua 1,5 vuorokaudessa; se pätee kaikilla. Pitäisikö sinun käydä hcg-mittauksessa niin näkisi siitä ainakin sen kehittymisen varmemmin kuin noilla testeillä? ja onko testit tehty aina aamulla suunnilleen samaan aikaan?
 
vierailija
Toisaalta ajattelen, että ehkä pitäisi olla jo selkeämpää vahvistumista, mutta toisaalta tuo viivojen vahvistuminenkin on niin yksilöllistä ettei suoria johtopäätöksiä voi tehdä. HCG-hormonin pitäisi tuplaantua 1,5 vuorokaudessa; se pätee kaikilla. Pitäisikö sinun käydä hcg-mittauksessa niin näkisi siitä ainakin sen kehittymisen varmemmin kuin noilla testeillä? ja onko testit tehty aina aamulla suunnilleen samaan aikaan?
Olen miettinyt hcg-mittausta, neuvolan kautta sitä ei saanut. En tiedä antaako terkkarista siihen lähetettä kuinka helposti. Testit ei ole kaikki tehty aamun ekasta pissasta. Mutta tuo tämän päivän on.
 
vierailija
Moi!
Saisko mielipiteitä viivan vahvistumisesta https://aijaa.com/xuAYJb

Tosiaan yhdet menkat ollut esikoisen syntymän jälkeen joten ei tietoa kierron pituudesta/ ovulaatiosta. Aiemmin kierto ollut 28-35. Omaan silmään näyttää, että ei vahvistu riittävästi eikä kyllä mitään oireitakaan ole Digi on antanut 1-2 & 2-3.
Onhan viiva vahvistunut. Jos arveluttaa niin verikokeisiin vaikka omakustanteisesti ja myöhemmin varhaisultraan.
 
vierailija
Olen täällä taas. oon 41v, lapset syntyneet 2015 ja 2019. Nyt päätettiin että kolmas oisi tervetullut, plussasin heti ekasta yrityskierrosta huhtikuussa ja kesäkuun alussa varhaisultrassa oli keskeytynyt keskenmeno. nyt ollaan taasen uudessa kierrossa kp 9, kierto on säännöllinen ja ovulaatio kp 14 tienoilla. Parhaat päivät siis kohta käsillä.

Pelkään ihan kuollakseni olenko jo kuitenkin liian vanha ja toistuuko kesäkuinen uudelleen. Onko täällä muita 40+ yrittäjiä?
Täällä yksi joka toivoo vielä ihmettä🙏 Ikää juuri tullut 42v ,mutta todella isoja haasteita onnistua, useampi vuosi toivottu 😔
 
  • Rakkaus
Reactions: Kolmas2025?
Olen täällä taas. oon 41v, lapset syntyneet 2015 ja 2019. Nyt päätettiin että kolmas oisi tervetullut, plussasin heti ekasta yrityskierrosta huhtikuussa ja kesäkuun alussa varhaisultrassa oli keskeytynyt keskenmeno. nyt ollaan taasen uudessa kierrossa kp 9, kierto on säännöllinen ja ovulaatio kp 14 tienoilla. Parhaat päivät siis kohta käsillä.

Pelkään ihan kuollakseni olenko jo kuitenkin liian vanha ja toistuuko kesäkuinen uudelleen. Onko täällä muita 40+ yrittäjiä?
Joo, täällä just tullut 42 mittariin.. että yksin et oo. Esikonen saatiin luomuna kun olin 39. Olen pahoillani keskenmenosta, meilläkin yks kkm takana ennen esikoista.
 
  • Rakkaus
Reactions: Kolmas2025?
vierailija
Onnea plussasta!

Täällä viime kierrossa ovulaatio oli lämpöjen mukaan vasta kp22/33. Kierron pituudesta ei tietoa kun oli ensimmäinen kierto kierukan poiston jälkeen. Ennen aiempia raskauksia heitellyt kierto 28-44 päivää.. Nyt menossa kp18. Parhaat päivät oletettavasti käsillä. Jännittävää. /kolmattakehiin
 
Kuukautiset loppu ja ens viikolla saa aloittaa ovulaation metsästämisen. Jospa tulis tälläkertaa vähän aiemmin. Vippaskonsteja ei ole vielä käytössä, greippimehu kiinnostelis mutten löytänyt kaupasta. Foolihappoa oon syönyt useamman kuukauden ja d-vitamiinia tietenkin. Olisko ne tärkeimmät? Tästä jos tärppäsi tulis huhtikuinen, kesän ja syksyn lapsia meillä on useampi, joten kevätvauva olis ihana! Vaikka ei sillä oikeasti merkitystä, milloin syntyy, mutta saahan sitä toivoa 😊
 
vierailija
Tosta syntymäkuukauden valinnasta, josta joku mainitsi edellisellä sivulla, ja jota sivuttiin myös edellisessä viestissä... Mä edelleen melkein puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen preferoin tiettyjä kuukausia, vaikken pidä enää yhtään itsestäänselvänä että lapsi tulee. Alkuun jopa skipattiin yrittäminen tiettyinä kuukausina, ettei tuu samaa syntymäkuuta kuin aiemmalla lapsella tai samaa kuin monella serkulla (meillä on perheissä pari sellaista synttärisumaa vuodessa, ja voin jo kuvitella anopin spontaanin kommentin "voi ei taas tuo kuukausi"). Joulu- ja tammikuukin oli vähän nihkeitä joulun läheisyyden takia. Nyt on taas lähestymässä sellainen epätoivottu kuukausi ja mietin todella, että oonko niin pikkumainen, että skipataan yritys tai yritetään vähemmän, vai voisinko päästä yli tästä.
 
Pitkästä aikaa taas täällä:) joskus loppu talvesta otin tarkotuksella taukoa kun vauvaa ei kuulunut. Ollaan suoraan sanottuna unohdettu kuukausiksi koko projekti mutta nyt taas mielenkiinto palas.. kun mulla todettiim alhanen hemppa ja nyt sitä tässä hoitaneena sain uutta intoa.. jos se onkin se syy miks vauvaa ei kuulunut.

Tänään kp 29. Tätiä odottelen. Tiesin että pidempi kierto kun ovis oli joskus kp 18 yms..
 
Kuukautiset loppu ja ens viikolla saa aloittaa ovulaation metsästämisen. Jospa tulis tälläkertaa vähän aiemmin. Vippaskonsteja ei ole vielä käytössä, greippimehu kiinnostelis mutten löytänyt kaupasta. Foolihappoa oon syönyt useamman kuukauden ja d-vitamiinia tietenkin. Olisko ne tärkeimmät? Tästä jos tärppäsi tulis huhtikuinen, kesän ja syksyn lapsia meillä on useampi, joten kevätvauva olis ihana! Vaikka ei sillä oikeasti merkitystä, milloin syntyy, mutta saahan sitä toivoa
Luulisi että ihan tuoreet greipit toimii yhtä hyvin? 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
vierailija
Tuosta syntymäkuukaudesta. Kyllä minäkin haaveilen kevätvauvasta, vaikka mikä tahansa aika vuodesta (paitsi joulukuu) käy oikein hyvin. Esikoinen syntyi toukokuussa ja se vuodenaika tuntui vaan täydelliseltä sekä raskauden että syntymähetken puolesta. Tällä kertaa siinä olisi vielä sekin etu että esikoisen vaatteita voisi käyttää uudelleen kun koot olisi oikeat sesonkiin 😅 esikoista yrittäessä en ikinä kuvitellu syksy/talvi vauvaa kun suvussa 90% syntymäpäivistä sattuu kesälle...🤷‍♀️ vielä on kaksi kiertoa jäljellä ennen kuin siirryttäisiin kesävauvaan 🤞eiköhän tuo ole aika normaalia että jotkut kuukaudet tuntuu enemmän omilta jokaiselle, ei se tarkoita että vauvasta olisi vähemmän onnellinen muina kuukausina.

/possu.
 
  • Tykkää
Reactions: Min204
Täällä dpo 2 eli taas piinapäiviä kohti. Toivottavasti katsellaan joskus dpo 16 sitä raskaustestiä, jos ei menkkoja kuulu. Itse koen, että tulee tuplasti paha mieli, kun eka pettyy testiin. Sitten toivoo, että on liian ajoissa ja lopult menkat kruunaa pettymyksen. Jännää silti, kuinka optimistinen edelleen olen ja uskon, että kyllä sitä vielä raskaaksi tullaan.

Oon nyt käynyt 4 kertaa akupunktiossa noin parin viime kierron aikana. Pms oireet on helpottaneet. Oon myös aloittanut kuntosalilla käymisen samoihin aikoihin. Tuntuu hyvältä! Meidän perhe on ihana näin kolmisin myös.
 
Tuosta syntymäkuukaudesta. Kyllä minäkin haaveilen kevätvauvasta, vaikka mikä tahansa aika vuodesta (paitsi joulukuu) käy oikein hyvin. Esikoinen syntyi toukokuussa ja se vuodenaika tuntui vaan täydelliseltä sekä raskauden että syntymähetken puolesta. Tällä kertaa siinä olisi vielä sekin etu että esikoisen vaatteita voisi käyttää uudelleen kun koot olisi oikeat sesonkiin esikoista yrittäessä en ikinä kuvitellu syksy/talvi vauvaa kun suvussa 90% syntymäpäivistä sattuu kesälle... vielä on kaksi kiertoa jäljellä ennen kuin siirryttäisiin kesävauvaan eiköhän tuo ole aika normaalia että jotkut kuukaudet tuntuu enemmän omilta jokaiselle, ei se tarkoita että vauvasta olisi vähemmän onnellinen muina kuukausina.

/possu.
Mä oon toivonut myös kevätvauvaa. Mä oon syntynyt kesällä, puoliso talvella ja esikoinen syksyllä. Tasapainottais kivasti juhlia pitkin vuotta. Mut ihan minkä tahansa kuun vauva käy, kunhan vaan tulis. 😊
 
Kuukautiset loppu ja ens viikolla saa aloittaa ovulaation metsästämisen. Jospa tulis tälläkertaa vähän aiemmin. Vippaskonsteja ei ole vielä käytössä, greippimehu kiinnostelis mutten löytänyt kaupasta. Foolihappoa oon syönyt useamman kuukauden ja d-vitamiinia tietenkin. Olisko ne tärkeimmät? Tästä jos tärppäsi tulis huhtikuinen, kesän ja syksyn lapsia meillä on useampi, joten kevätvauva olis ihana! Vaikka ei sillä oikeasti merkitystä, milloin syntyy, mutta saahan sitä toivoa
Tämän innoittamana kävin nyt itsekin eilen vielä hakemassa greipit kaupasta. Kaikki keinot käyttöön taas! 🤭 ovulaatiopäivä käsillä täällä. 😎
 
vierailija
Täällä oli ovis kp18 tai 19. Ajatellaan että nyt on vaikka dpo2. Greippimehua join menkkojen jälkeen tässä kierrossa, viimeksi kun yritettiin join siinä kierrossa kun tärppäsi. Voi tietenkin olla sattumaa. Eilen ihmettelin todella runsasta valkovuotoa. Oisko se greippimehu syyllinen 😄 /kolmattakehiin
 
Jos ootte joutuneet jotain emätinpuikkoja käyttämään yritys aikana niin missä välissä ootte ne laittaneet? 😅 Just ovis tässä käsillä ja valkovuoto haiskahtaa erilaiselle, kuin normaalisti. Makeahko, mutta tympeä haju niin aattelin jos jotain maitohappobakteeri puikkoja käyttäis.
 

Yhteistyössä