Haaveena vauva 2025

vierailija
Voi että, kun jännittää. Nyt lienee dpo 6-7. Olen sitten älykellon sykkeitä tarkkaillut ja havainnut, että oma leposyke on noussut n. 4-5 lyöntiä sunnuntaista alkaen. Voi johtua jännityksestä ym stressistä tai sitten siitä, että ylipäätään ehkä joutuu kroppa paiskimaan hommia, kun lämpö on korkeammalla. Tai sitten kyse on jostain muusta. Muistan edellisistä raskauksista sen, että leposyke on minulla ollut korkeampi normaalioloon verrattuna ja edellisessä raskaudessa tapahtui tämä sama kuvio. Ensi keskiviikkona voisin testata, missä mennään.
Mul on kans aina noussut sykkeet tossa kohtaa pilviin. En tiiä taisteleeko kroppa niin paljon (alkiota vastaan?) vai johtuuko jännittämisestä vai lämmöistä. Aina syke palautuu normaalille tasolle lämpöjen laskiessa :s Mutta ärsyttävää, kun se herättää toivoa onnistumisesta (raskauskierrossa syke siis myös ollut koholla)
 
Täällä vierailijana taas kirjoittelen (toinen lapsi haaveena, edellinen syntynyt 06/23)

Kävin yksityisen kautta ultran ja sit verikokeet, koska kierrot ihan mitä sattuu (69 pv, 40 pv ja 47 pv) Selvisi, että keltarauhashormooni on oviksen jälkeen liian matala, joten siihen terolut tukemaan. Se pitää aloittaa oviksesta neljäntenä päivänä ja syödä 12 päivää. Eli luteliaali vaihe tulee olemaan varmaan jotain 14-17 pv, jos raskaus ei ala. Onko kokemuksia, miten vuoto alkaa terolutien lopetuksen jälkeen?

Lisäksi seuraavassa kierrossa aloitan letrozolin, että kierron saisi lyhyemmäksi ja sitä syön kp 3-7 ja sitten oviksen pitäisi osua kp 12-14. (Viimeksi oli kp 32) Joten odotan kyllä miten noi tulee auttamaan Kp 10-12 pitää käydä ultrassa, että näkee miten se on tehonnut.

Nyt vaan taas ootellaan, että tulis normikierron ovis ja se voi tulla nyt 3 viikon sisään. Ihanaa ku ei voi yhtään tietää..

Onko muita kenellä on kokemuksia näistä tai jopa molemmista? Täällä ihan uuden äärellä.
Mä kokeilin 2 kiertoa letroja ja jälkimmäisessä terolutit mukana. Nyt pidän välikierron tai 2 (osin mielenterveyden takia) molemmista. Toki nää myös otettiin mukaan omasta tahdostani, ei niinkään siksi että tarttisin kiertoni perusteella (kierto säännöllinen, tiputtelua harvoin, luteaalivaiheen pituus hyvä)

Vierailija, mitkä verikokeet nuo oli, missä hormoneja mitattiin? Ehdottiko yksityisen lääkäri niitä, vai halusitko itse? Oon miettinyt, että pitäiskö jotain tommosia kokeita ottaa, mutta oma lääkäri ei oo vihjaissutkaan sellaisista. Normiverikokeet (puhdin raskautta suunnittelevan) on otettu.

Letroissa ainoana haittana oli lisääntynyt akne (helpotti heti letrokuurin loputtua) ja teroluteista huomattava yöhikoilu. Muuten oli ihan vaivatonta niitä napsia, mutta eipä ne toivottua tulosta vielä tuottaneet.
 
Vähän myöhässä oon, mut otan kans kantaa tohon sisarusten ikäeroon. Meillä on vanhimman ja nuorimman sisaruksen välillä 16 vuotta ikäeroa, ja vanhin ja nuorin ei oo ikinä asunu saman katon alla, vanhin muutti sillon just omilleen, ku nuorin synty, mut silti ollaan läheisiä kaikkien kans. Ite oon just keskellä, et 7 ja 9 vuotta eroa vanhimpaan ja nuorimpaan. Välissä on muutama muu sisarus. Ei meillä oo ikinä ollu mitää ongelmia sen suhteen, ettei oltais läheisiä. ☀

Omaa kiertoa pohdin: torstaina mielenkiinnosta tein ovistestin, haalee viiva siinä oli. Unohdin asia tähän aamuun asti ja tein uuden ovistestin. Tänää se oli ihan pikkusen tummempi, ku torstain testi. Pitää vielä seurailla. Mutta eihän ovistestissä voi näkyä suht tummaa viiva, jos ei olis ovis kysessä? Siis ettei niin tummaa väärää testiä voi tulla? Ja siis kp on joku 40 aikalailla. Oon kyllä ihan ihmeissäni😅
 
vierailija
Mä kokeilin 2 kiertoa letroja ja jälkimmäisessä terolutit mukana. Nyt pidän välikierron tai 2 (osin mielenterveyden takia) molemmista. Toki nää myös otettiin mukaan omasta tahdostani, ei niinkään siksi että tarttisin kiertoni perusteella (kierto säännöllinen, tiputtelua harvoin, luteaalivaiheen pituus hyvä)

Vierailija, mitkä verikokeet nuo oli, missä hormoneja mitattiin? Ehdottiko yksityisen lääkäri niitä, vai halusitko itse? Oon miettinyt, että pitäiskö jotain tommosia kokeita ottaa, mutta oma lääkäri ei oo vihjaissutkaan sellaisista. Normiverikokeet (puhdin raskautta suunnittelevan) on otettu.

Letroissa ainoana haittana oli lisääntynyt akne (helpotti heti letrokuurin loputtua) ja teroluteista huomattava yöhikoilu. Muuten oli ihan vaivatonta niitä napsia, mutta eipä ne toivottua tulosta vielä tuottaneet.
Kävin sen mehiläisen hedelmällisyys analyysissä. Lääkäri määräsi sieltä verikokeet. Pitkä kierto raskauden jälkeen ja yhden kierron luteliaalivaihe oli vaan 10 pv niin siitä mainitsin. Siellä oli ultra, jossa katottiin tilanne ja sit tuli eka verikoe viikko oviksesta, tässä mitattiin keltarauhashormoonin määrää.
Sit kierron 3-5 pv oli seuraavat
verikokeet:
- Tyreotropiini (S-TSH) eli kilpirauhasen toimintaa säätelevä hormoni
-s-lh s-luteinisoiva hormoni
-s follikkelia stimuloiva hormoni
-s prolaktiini
-anti-muller hormoni matala (AMH eli munasolureservi)


Kaikki muut arvot oli hyvä paitsi toi keltarauhashormooni oli 17. Olisi hyvä, että se olisi yli 20. Tuolla 17 pystyy raskautumaan, mutta sen olisi hyvä olla korkeampi, jotta mahdollisuudet suuremmat.

Lisäksi lääkäri olisi määränny hemoglobiinin ja ferritiinin, mutta niistä mulla oli alkuvuodesta jo tulokset nii mentiin niillä tiedoilla ja ferritiini oli 27 ja sen olisi hyvä olla yli 30, joten alotin rautalisän.

Olen tyytyväinen, että kävin jo nyt kolmen kierron perusteella, enkä "tuhlannut" aikaa ilman näitä faktoja. Nyt uskon, että raskauteen olisi ainakin paremmat mahikset.
 
vierailija
Vähän myöhässä oon, mut otan kans kantaa tohon sisarusten ikäeroon. Meillä on vanhimman ja nuorimman sisaruksen välillä 16 vuotta ikäeroa, ja vanhin ja nuorin ei oo ikinä asunu saman katon alla, vanhin muutti sillon just omilleen, ku nuorin synty, mut silti ollaan läheisiä kaikkien kans. Ite oon just keskellä, et 7 ja 9 vuotta eroa vanhimpaan ja nuorimpaan. Välissä on muutama muu sisarus. Ei meillä oo ikinä ollu mitää ongelmia sen suhteen, ettei oltais läheisiä.

Omaa kiertoa pohdin: torstaina mielenkiinnosta tein ovistestin, haalee viiva siinä oli. Unohdin asia tähän aamuun asti ja tein uuden ovistestin. Tänää se oli ihan pikkusen tummempi, ku torstain testi. Pitää vielä seurailla. Mutta eihän ovistestissä voi näkyä suht tummaa viiva, jos ei olis ovis kysessä? Siis ettei niin tummaa väärää testiä voi tulla? Ja siis kp on joku 40 aikalailla. Oon kyllä ihan ihmeissäni
Ovistesti voi myös alussa näyttää raskauden, eli kannattaa tehdä raskaustesti 😍

/kolmattakehiin
 
Ei ole teroluteista ollut mitään apua raskautumiseen. Oon niitä nyt 5kk syönyt ja sen jälkeen pitänyt taukoa. Ei mitään muutosta mihinkään suuntaan. Ferritiini hyvä, kierto lähes pomminvarma, luteaali ihanteelinen 14pv jne "kaikki kunnossa", mutta raskaus ei vaan ala. Tällä hetkellä thyroxin testissä ja seuraava soittoaika lapsettomuusklinikalle elokuun lopulla.

Oon yrittänyt kesästä nauttia, mutta lähinnä itken ja olen ihan maassa aina puolet kierrosta. Varmasti jonkun asteinen masennus olisi diagnosoitavissa, mutten tiedä haluunko hakea siihen apua. Saako mitään lääkitystä edes syödä, kun raskaus toiveena? Tai en tiedä hyödynkö keskusteluavusta, koska ei se meille vauvaa tuo ja miehelle jo puran kaiken. 😞

Oon oudon hajalla tähän kaikkeen, vaikka periaatteessa meillä on "kaikki hyvin". Ollaan yritetty kaikkea vaihtoehtoista miettiä elämään. Kouluunkin hain, mutten päässyt. Koiranpentua on mietitty myös, mutta sit alkaa kela pyöriä, että jos tulenkin raskaaksi niin ei haluttais pentua ja vauvaa samaan aikaan. Oon niin loppu tähän jatkuvaan kelaan joka pyörii. 😭 Miten tää on näin raskasta. Toki yli 2v jo yritystä ja viime kesän kaikki kolme keskenmenoa oli todella, todella raskas paikka, mutta tuntuu että oon kohtuuttoman hajalla koko ajan.
Onko joku hakenut apua lapsettomuudesta johtuviin mielenterveyshaasteisiin? Kertokaa kokemuksia, jos on.
 
Oon jo täällä aikasemmin maininnut, että tää lapsen yrittäminen ja lapsettomuus on mun elämän isoin kriisi. Ja toisina päivinä pelkään oman mielenterveyteni puolesta. Pohdin usein saanko ensin lapsen vai menetänkö mielenterveyden. Oon myös pohtinut, pitäisikö mennä juttelee ammattilaiselle, mut en oo vielä menny. Oman luonteen tuntien tiedän, että itellä ei tauko tässä asiassa auta tai se, että yrittäisin ottaa rennommin ja nauttia elämästä. Lähestulkoon asia kuin asia, niin en pysty ottaa rennosti ennen kuin oon saanu sen suoritettua. Tiedän, että kierron aikana on paljon niitä vaikeita päiviä, mutta myös hyviä ja niiden määrä vaihtelee eri kierroissa. Huonoina päivinä vaa ajattelen, että tää päivä on nyt vaa tällane ja huomenna on uusi päivä, mahdollisesti parempi. Joskus on parempi ja joskus ei. Sit vaa jatkan tota ajatuskelaa ja kyllä ne paremmat päivät aina on tähä asti tullut vastaan, onneks.
 
Ei ole teroluteista ollut mitään apua raskautumiseen. Oon niitä nyt 5kk syönyt ja sen jälkeen pitänyt taukoa. Ei mitään muutosta mihinkään suuntaan. Ferritiini hyvä, kierto lähes pomminvarma, luteaali ihanteelinen 14pv jne "kaikki kunnossa", mutta raskaus ei vaan ala. Tällä hetkellä thyroxin testissä ja seuraava soittoaika lapsettomuusklinikalle elokuun lopulla.

Oon yrittänyt kesästä nauttia, mutta lähinnä itken ja olen ihan maassa aina puolet kierrosta. Varmasti jonkun asteinen masennus olisi diagnosoitavissa, mutten tiedä haluunko hakea siihen apua. Saako mitään lääkitystä edes syödä, kun raskaus toiveena? Tai en tiedä hyödynkö keskusteluavusta, koska ei se meille vauvaa tuo ja miehelle jo puran kaiken.

Oon oudon hajalla tähän kaikkeen, vaikka periaatteessa meillä on "kaikki hyvin". Ollaan yritetty kaikkea vaihtoehtoista miettiä elämään. Kouluunkin hain, mutten päässyt. Koiranpentua on mietitty myös, mutta sit alkaa kela pyöriä, että jos tulenkin raskaaksi niin ei haluttais pentua ja vauvaa samaan aikaan. Oon niin loppu tähän jatkuvaan kelaan joka pyörii. Miten tää on näin raskasta. Toki yli 2v jo yritystä ja viime kesän kaikki kolme keskenmenoa oli todella, todella raskas paikka, mutta tuntuu että oon kohtuuttoman hajalla koko ajan.
Onko joku hakenut apua lapsettomuudesta johtuviin mielenterveyshaasteisiin? Kertokaa kokemuksia, jos on.
Tsemppiä ja voimia sulle, vaikkei nää sanat tässä tilanteessa varmaa hirveesti lohduta. Jos oikeasti puhutaan masennuksesta, eikä pelkästä alakuloisuudesta/väsymyksestä, niin sit kysyisin ammattilaisen mielipidettä. Ite ajattelen, että parempi puuttua asioihin aikaisemmin kuin myöhemmin!
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Jotenkin jännä, että tää henkinen puoli jää todella vähälle huomiolle lapsen yrittämisessä. Tuntuu, että tää on monelle henkisesti rankempaa kuin fyysisesti. Sekä suht nopeasti raskautuville että pidempään yrittäville, mutta kaikille, jotka joutuvat pettymään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
vierailija
Kävin sen mehiläisen hedelmällisyys analyysissä. Lääkäri määräsi sieltä verikokeet. Pitkä kierto raskauden jälkeen ja yhden kierron luteliaalivaihe oli vaan 10 pv niin siitä mainitsin. Siellä oli ultra, jossa katottiin tilanne ja sit tuli eka verikoe viikko oviksesta, tässä mitattiin keltarauhashormoonin määrää.
Sit kierron 3-5 pv oli seuraavat
verikokeet:
- Tyreotropiini (S-TSH) eli kilpirauhasen toimintaa säätelevä hormoni
-s-lh s-luteinisoiva hormoni
-s follikkelia stimuloiva hormoni
-s prolaktiini
-anti-muller hormoni matala (AMH eli munasolureservi)


Kaikki muut arvot oli hyvä paitsi toi keltarauhashormooni oli 17. Olisi hyvä, että se olisi yli 20. Tuolla 17 pystyy raskautumaan, mutta sen olisi hyvä olla korkeampi, jotta mahdollisuudet suuremmat.

Lisäksi lääkäri olisi määränny hemoglobiinin ja ferritiinin, mutta niistä mulla oli alkuvuodesta jo tulokset nii mentiin niillä tiedoilla ja ferritiini oli 27 ja sen olisi hyvä olla yli 30, joten alotin rautalisän.

Olen tyytyväinen, että kävin jo nyt kolmen kierron perusteella, enkä "tuhlannut" aikaa ilman näitä faktoja. Nyt uskon, että raskauteen olisi ainakin paremmat mahikset.
Tähän vielä, että kierto jossa testit otettiin niin luteliaalivaihe oli 14 pv ja ei mitää tiputtelu vuotoa, joten tota alhaista keltarauhashormoonia ei olis ilman testiä tiennyt.

Voimia kaikille lapsihaaveisiin <3
 
vierailija
Onpas niin puristavaa kuulla etenkin teidän pitkään yrittäneiden tuskaa. Valoa ja voimaa. Ja niin, hakekaa ajoissa apua. Mun esikoisen jälkeen löytyi tukossa oleva munajohdin ja aukiolotutkimuksen jälkeen olin heti raskaana. Jos olisin odottanut vielä pidempään... Kuka tietää. Nytkin ikäero on +3v.

Uuden puolison kanssa yritys vasta alkoi, mutta silti raastaa hermoja ja odottelu on todella piinaavaa. Olen siis se kp26 ovisplussannut ja nyt pitäisi vissiin malttaa taas pari viikkoa testin kanssa. Tosi helppoa kun joka kerta vessaan mennessä vähän jännittää, onko menkat vai eikö ole.

Mähän menin lukemaan, että raskauden todennäköisyys on melko iso, jos nainen ovuloi ja seksiä on harrastettu sopivasti. Nyt roikun siinä kuin hirsipuussa, vaikka tiedän miten typerää se on. Teinpä rtestinkin tänään - ei häivääkään väriä toisessa viivassa.

Meillä oman haasteen tuo, että mies lähtee pian komennukselle ja silloin ei paljon yritetä. Tarvitseeko kertoa, miten paljon toivoisin raskauden alkavan ennen sitä..
 
vierailija
Kävin sen mehiläisen hedelmällisyys analyysissä. Lääkäri määräsi sieltä verikokeet. Pitkä kierto raskauden jälkeen ja yhden kierron luteliaalivaihe oli vaan 10 pv niin siitä mainitsin. Siellä oli ultra, jossa katottiin tilanne ja sit tuli eka verikoe viikko oviksesta, tässä mitattiin keltarauhashormoonin määrää.
Sit kierron 3-5 pv oli seuraavat
verikokeet:
- Tyreotropiini (S-TSH) eli kilpirauhasen toimintaa säätelevä hormoni
-s-lh s-luteinisoiva hormoni
-s follikkelia stimuloiva hormoni
-s prolaktiini
-anti-muller hormoni matala (AMH eli munasolureservi)


Kaikki muut arvot oli hyvä paitsi toi keltarauhashormooni oli 17. Olisi hyvä, että se olisi yli 20. Tuolla 17 pystyy raskautumaan, mutta sen olisi hyvä olla korkeampi, jotta mahdollisuudet suuremmat.

Lisäksi lääkäri olisi määränny hemoglobiinin ja ferritiinin, mutta niistä mulla oli alkuvuodesta jo tulokset nii mentiin niillä tiedoilla ja ferritiini oli 27 ja sen olisi hyvä olla yli 30, joten alotin rautalisän.

Olen tyytyväinen, että kävin jo nyt kolmen kierron perusteella, enkä "tuhlannut" aikaa ilman näitä faktoja. Nyt uskon, että raskauteen olisi ainakin paremmat mahikset.
Mulla on otettu toi tyreotropiini ja prolaktiini... saiskohan noita muita pyydettyä julkiselta (tai työterveydestä) ihan vaan rahaa säästääkseen 🤔 Noissakin arvot viitearvojen sisällä. Toisaalta voisko olettaa et lutenisoiva ja follikkelia stimuloiva olis kondiksessa, koska ovistestit plussaa ja todistettavasti ovuloin? Amh:n sit taas sais reilu satasella puhdista.


Henkisen puolen apua oon kans miettinyt, mut se on kans pitkä tie, ei auta heti, ja maksaa niin pirusti, että toivon että selviäis ilman. Mut tämmöset ns vaihtoehtoiset hedelmällisyyscoachit (keksin termin itse...) puhuu sen puolesta, et mielen ongelmat voivat vallan hyvin olla syynä hedelmättömyyteen ja voi olla että jonkinlainen terapia auttaisi raskautumaan, niin sit mietin et pitäiskö toi kortti vaan kääntää mahd. pian.
 
vierailija
Sarjassa tyhmät kysymykset (ja pieni ällövaroitus): kun mun kohtuun tähystyksessä ruiskutettiin nestettä (tutkittiin polyyppiepäilyä) ja samalla tehtiin aukiolotutkimus, muistan et se lääkäri tuskaili sen kanssa että nesteet valui heti ulos. Tuumasin että se kuulosti epänormaalilta, en kuitenkaan kysynyt tästä enempää. Aloin vaan miettiä, voiks tässä olla jotain semmoista et sperma, limat ja kaikki alkiomateriaali yms mitä tarvitaan, ei vaan pysy mussa ja siks en raskaudu 😄 Menkkojen aikana juoksulenkilläkin huomasin et jopa kuukuppi (aika täys) rupes valumaan ulos. Ainakin lantionpohjan treeniä nyt lisää!
 
vierailija
Mulla on otettu toi tyreotropiini ja prolaktiini... saiskohan noita muita pyydettyä julkiselta (tai työterveydestä) ihan vaan rahaa säästääkseen Noissakin arvot viitearvojen sisällä. Toisaalta voisko olettaa et lutenisoiva ja follikkelia stimuloiva olis kondiksessa, koska ovistestit plussaa ja todistettavasti ovuloin? Amh:n sit taas sais reilu satasella puhdista.


Henkisen puolen apua oon kans miettinyt, mut se on kans pitkä tie, ei auta heti, ja maksaa niin pirusti, että toivon että selviäis ilman. Mut tämmöset ns vaihtoehtoiset hedelmällisyyscoachit (keksin termin itse...) puhuu sen puolesta, et mielen ongelmat voivat vallan hyvin olla syynä hedelmättömyyteen ja voi olla että jonkinlainen terapia auttaisi raskautumaan, niin sit mietin et pitäiskö toi kortti vaan kääntää mahd. pian.
Mä sain tosiaan lähetteen yksityislääkäriltä ja sit kävin julkisella ottaa verikokeet ja säästin noin 260 €. Mä saan kans oviksen melkein aina kiinni vaikka pitkä kierto.
 
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@possu. ★ 06/24 ★ 2.
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

22.7.2024 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä


@Neljäshaaveena kp 22/26-29
@KolmattaKehiin kp 14/28-33
@Päivänsäde84 kp 10/26-29
@Min204 kp 9/23-30
@jauhopeukalo kp 8/28
@possu. kp 6/25-30
@heltsuli kp 4/29

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO



★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
 
vierailija
Kävin sen mehiläisen hedelmällisyys analyysissä. Lääkäri määräsi sieltä verikokeet. Pitkä kierto raskauden jälkeen ja yhden kierron luteliaalivaihe oli vaan 10 pv niin siitä mainitsin. Siellä oli ultra, jossa katottiin tilanne ja sit tuli eka verikoe viikko oviksesta, tässä mitattiin keltarauhashormoonin määrää.
Sit kierron 3-5 pv oli seuraavat
verikokeet:
- Tyreotropiini (S-TSH) eli kilpirauhasen toimintaa säätelevä hormoni
-s-lh s-luteinisoiva hormoni
-s follikkelia stimuloiva hormoni
-s prolaktiini
-anti-muller hormoni matala (AMH eli munasolureservi)


Kaikki muut arvot oli hyvä paitsi toi keltarauhashormooni oli 17. Olisi hyvä, että se olisi yli 20. Tuolla 17 pystyy raskautumaan, mutta sen olisi hyvä olla korkeampi, jotta mahdollisuudet suuremmat.

Lisäksi lääkäri olisi määränny hemoglobiinin ja ferritiinin, mutta niistä mulla oli alkuvuodesta jo tulokset nii mentiin niillä tiedoilla ja ferritiini oli 27 ja sen olisi hyvä olla yli 30, joten alotin rautalisän.

Olen tyytyväinen, että kävin jo nyt kolmen kierron perusteella, enkä "tuhlannut" aikaa ilman näitä faktoja. Nyt uskon, että raskauteen olisi ainakin paremmat mahikset.
Paljon sulla maksoi tää lysti? 😊Mulla sama setti tiedossa tässä kierrossa niin kiinnostaa hinta, luulen että aika samaa settiä luvassa. Saiko labrassa käydä julkisella?
 
Huslabilla ainaki voi käydä ottaa yksityisen määräämät verikokeet. Verikokeiden hinta on huomattavasti halvempi kuin yksityisellä. Joka kerta joutuu kuitenkin maksamaan n. 27€, jonku palvelumaksun tai vastaavan, eli kannattaa ottaa mahdollisimman monta verikoetta kerralla. Tulokset ei näy sit omakannssa, mutta tulee postilla paperisena tai omapostiin
 
vierailija
Ok kiitos Mitä sulla sanottiin tohon matalahkoon keltarauhasarvoon? Ei tarvetta tukilääkkeelle tms?
Siihen pitää ottaa terolut, kun ovisplussasta on mennyt 4 pv. Teroluttia otetaan sit 12 pv putkeen. Vielä en siis oo päässyt noin pitkälle. Tässä just pohdin odotanko oman pitkän kierron oviksen vai otanko nyt kp 15-24 terolutit, jotta saan lyhyen kierron ja pääsen alottaa letrot, jotta ovis tulis normaaliin aikaan, eikä kp 33 tai vastaavaa. Huomenna kp 15, joten päätös pitäisi nyt tehdä! Vaikea valinta :D
 
vierailija
Onnea vierailijalle plussasta 😍

Täällä olis parhaat päivät yritykselle (kp14) ja miestä ei huvita. Niinpä niin. Pari päivää sitten talleteltiin kyllä, mutta joka toinen päivä olisi hyvä. Varsinkin kun lämmössä ei ole vielä näkynyt muutosta.

/kolmattakehiin
 

Yhteistyössä