Haaveena vauva 2025

vierailija
Onko sulla tietoa missä kohtaa kiertoa akupunktiossa pitäisi käydä? Vai onko väliä?

Mä oon käynyt esikoista odottaessa akupunktiossa vauvaa vahvistavassa hoidossa (oikeasti vahvistaa istukkaa, jos ollaan tarkkoja, mutta sitä kautta sitten vauvaakin) viikoilla 12 ja 20 (jos muistan oikein). En tiedä johtuiko hoidosta, mutta istukka jouduttiin irroittamaan käsin. 🤷
Minä käynyt ovulaation aikaan vyöhyketerapiassa tai akupunktiossa.
 
vierailija
Taidan ottaa kans akupunktion käyttöön, taitaa olla hiukan halvempaa kuin vyöhyketerapia, jossa kävin keväällä alkukierrosta 3 kuukautta.

Taitaa tänään alkaa vuoto, joten luetaalivaihe jäi 11 päivään. Saakohan sen helposti luteaalivaiheen tukilääkityksellä pidemmäksi?

Oirepäiväkirjaa kirjoittaessa oon havainnut, että mulla on jomotusta ja pistelyä lähestulkoon kuukauden jokaisena päivänä. Ihan muutamia poikkeuspäiviä, ja nekin lähinnä kuukautisten aikaan :eek: Olen alkanut pohtia, voisko mulla olla "oireeton" endometrioosi. Nämä "kivut" kun ovat niin hentoja, ettei ne vaikuta elämiseen ja olemiseen yhtään, mutta kun niitä on niin usein. Kohtuni on tähystetty, mutta ei se endometrioosi vissiin siellä edes näkyisi, kai muuten lääkäri olisi huomannut?
 
Taidan ottaa kans akupunktion käyttöön, taitaa olla hiukan halvempaa kuin vyöhyketerapia, jossa kävin keväällä alkukierrosta 3 kuukautta.

Taitaa tänään alkaa vuoto, joten luetaalivaihe jäi 11 päivään. Saakohan sen helposti luteaalivaiheen tukilääkityksellä pidemmäksi?

Oirepäiväkirjaa kirjoittaessa oon havainnut, että mulla on jomotusta ja pistelyä lähestulkoon kuukauden jokaisena päivänä. Ihan muutamia poikkeuspäiviä, ja nekin lähinnä kuukautisten aikaan Olen alkanut pohtia, voisko mulla olla "oireeton" endometrioosi. Nämä "kivut" kun ovat niin hentoja, ettei ne vaikuta elämiseen ja olemiseen yhtään, mutta kun niitä on niin usein. Kohtuni on tähystetty, mutta ei se endometrioosi vissiin siellä edes näkyisi, kai muuten lääkäri olisi huomannut?
Käsittääkseni ultraamalla gynekologisen tutkimuksen yhteydessä voidaan nähdä ainakin kohdussa ja munarjoissa oleva endometrioosi, muuten sitä ei tutkita sen tarkemmin jos ei ole kovia oireita. Oon ymmärtänyt että endometrioosia on yleensä useammassa paikassa, joko suolistossa, kohdussa, vatsaontelossa tai munasarjoissa. Itsellä löytyi satunnaislöydöksenä toisesta munasarjasta hiljattain endometriooma. Mistään tyypillisistä kivuista en kärsi, mutta semmoista lievää pistelyä/sykkivää särkyä on ollut pidemmän aikaa sen puolen munasarjassa missä kysta löydettiin. Eli aika oireeton tautimuoto minulla (toistaiseksi). Epäilen että mulla on myös jossain suoliston alueella kystia koska vessassa käynti on välillä haastavaa menkkojen aikaan.

Kannustan käymään gynekologilla ja puhumaan oireista, koska tämä tauti tosiaan saattaa hidastaa/estää raskautumista 🙁
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Käsittääkseni ultraamalla gynekologisen tutkimuksen yhteydessä voidaan nähdä ainakin kohdussa ja munarjoissa oleva endometrioosi, muuten sitä ei tutkita sen tarkemmin jos ei ole kovia oireita. Oon ymmärtänyt että endometrioosia on yleensä useammassa paikassa, joko suolistossa, kohdussa, vatsaontelossa tai munasarjoissa. Itsellä löytyi satunnaislöydöksenä toisesta munasarjasta hiljattain endometriooma. Mistään tyypillisistä kivuista en kärsi, mutta semmoista lievää pistelyä/sykkivää särkyä on ollut pidemmän aikaa sen puolen munasarjassa missä kysta löydettiin. Eli aika oireeton tautimuoto minulla (toistaiseksi). Epäilen että mulla on myös jossain suoliston alueella kystia koska vessassa käynti on välillä haastavaa menkkojen aikaan.

Kannustan käymään gynekologilla ja puhumaan oireista, koska tämä tauti tosiaan saattaa hidastaa/estää raskautumista
Kiitos, näin teen! Onko sinulla sitä kipua ihan jatkuvasti vai vaan jossain tietyssä kierron vaiheessa? Olen yrittänyt etsiä tietoa endokivuista, koska itse en kipuille tyyliin kp2-13.
 
Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.

★★★★★★★★★★★★★★★

24.5.2024 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä


@Puolijalopeura kp 78/26-32
@Dinaas kp 44/27-33
@rimpsukka84 kp 33/31
@Päivänsäde84 kp 28/26-29
@Minnix kp 26/26-30
@Liilja kp 27/30-34
@Tyyn3 kp 25/28
@Cara-mel kp 23/24-27
@jauhopeukalo kp 20/28
@Niisq kp 20/26
@Aronia88 kp 18/26
@Miemei kp 14/27-29
@Henskii kp 14/28-29
@Kerttumaaria kp 4/24-30
@heltsuli kp 3/29-36
@Min204 kp 3/23-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO



@Tyyn3 DPO 12
@Aronia88 DP0 5

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
 
Täällä dpo 12. Ajattelin, että menkat alkais ens ma. Mut nyt on jo hyvin pientä tiputtelua ollu dpo 9 lähtien, joten todennäköisesti menkat alkaa ehkä aiemmin tai sit tiputtelupäiviä tulee todella paljon. Miten muilla on ton tiputtelun kanssa, tuleeko monta päivää ennen menkkoja vai ei ollenkaan? Itellä usein 3 päivää, mut jossain kierroissa jopa 5. Ja se viel jotenki ihmetyttää, kun verikokeissa progesteroni on ollut hyvä, niin miksi tiputtelee noin monta päivää 🤔 Määrällisesti tiputtelu on hyvin pientä alkuun ja lisääntyy menkkoja kohti.
 
Onko sulla tietoa missä kohtaa kiertoa akupunktiossa pitäisi käydä? Vai onko väliä?

Mä oon käynyt esikoista odottaessa akupunktiossa vauvaa vahvistavassa hoidossa (oikeasti vahvistaa istukkaa, jos ollaan tarkkoja, mutta sitä kautta sitten vauvaakin) viikoilla 12 ja 20 (jos muistan oikein). En tiedä johtuiko hoidosta, mutta istukka jouduttiin irroittamaan käsin. 🤷
Hoidossa voi käydä kierron eri vaiheissa, riippuen missä ns. ongelma on. Miulla ongelma ovulaatiossa tai kun sitä ei meinaa tapahtua joten kävin hoidossa alkukierrosta jolla aktivoitiin ainakin munasarjoja, munuaisia ja maksaa. Hoidon jälkeisinä päivinä tuntui munasarjoissa (kystien?) poksunta ja nyt lh noussut lupaavasti. Ovis ehkä vkloppuna. Tiistaina uusi hoitoaika joka tehdään ottaen huomioon onko ovis tapahtunut vai ei.

Jos akupunktiossa käy lapsettomuushoitojen aikana, akupunktio voidaan ajoittaa esim punktion ja siirron mukaan. En kysynyt tästä enempää.
 
tänne sais päivittää kp1.

vai miten se luokitellaan että ”ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1” 🤔 ei siteeseen asti ole tullut mutta pyyhittäessä punaista väriä kyllä. 🙄 tällä ei kai muuten väliä mutta Letrot pitäis aloittaa kp3. Onko se varmempi todeta että huomenna kp1 ku tänään vuoto noin ”vähäistä”?
 
Täällä dpo 12. Ajattelin, että menkat alkais ens ma. Mut nyt on jo hyvin pientä tiputtelua ollu dpo 9 lähtien, joten todennäköisesti menkat alkaa ehkä aiemmin tai sit tiputtelupäiviä tulee todella paljon. Miten muilla on ton tiputtelun kanssa, tuleeko monta päivää ennen menkkoja vai ei ollenkaan? Itellä usein 3 päivää, mut jossain kierroissa jopa 5. Ja se viel jotenki ihmetyttää, kun verikokeissa progesteroni on ollut hyvä, niin miksi tiputtelee noin monta päivää 🤔 Määrällisesti tiputtelu on hyvin pientä alkuun ja lisääntyy menkkoja kohti.
Mulla alkaa tiputtelu yleensä dpo 9-11 ja kestää 1-2 päivää. Ennen tiputtelua on jo muutama päivä menkkajomottelua, joka alkaa dpo 7-8.
Lasken kuukautisten alkaneen, kun kuukuppi tulee noin puolilleen päivässä. Ei siis ekana päivänä mitenkään massiivista vuotoa ja enemmän veren sekaista limaa kuin selvää verta.
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
tänne sais päivittää kp1.

vai miten se luokitellaan että ”ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1” 🤔 ei siteeseen asti ole tullut mutta pyyhittäessä punaista väriä kyllä. 🙄 tällä ei kai muuten väliä mutta Letrot pitäis aloittaa kp3. Onko se varmempi todeta että huomenna kp1 ku tänään vuoto noin ”vähäistä”?
Ite ajattelen, että toi on just sitä tiputtelua, jota tulee ennen menkkoja, eli ei oo vielä kp 1.
 
  • Tykkää
Reactions: rimpsukka84
Kiitos, näin teen! Onko sinulla sitä kipua ihan jatkuvasti vai vaan jossain tietyssä kierron vaiheessa? Olen yrittänyt etsiä tietoa endokivuista, koska itse en kipuille tyyliin kp2-13.
Kipu alkaa jossain vaiheessa ovulaation jälkeen ja kestää menkkojen alkupäiviin saakka, mutta ei ole kokoaikaista silloinkaan. Enemmänkin sellaisia kipu/särky kohtauksia. Mutta ei todella oo mitään voimakasta, että häiritsisi elämää tai rajoittaisi mitenkään. 😅 Suolistokipua taas on ihan selkeästi vain menkkojen aikaan.
 
Täällä dpo 12. Ajattelin, että menkat alkais ens ma. Mut nyt on jo hyvin pientä tiputtelua ollu dpo 9 lähtien, joten todennäköisesti menkat alkaa ehkä aiemmin tai sit tiputtelupäiviä tulee todella paljon. Miten muilla on ton tiputtelun kanssa, tuleeko monta päivää ennen menkkoja vai ei ollenkaan? Itellä usein 3 päivää, mut jossain kierroissa jopa 5. Ja se viel jotenki ihmetyttää, kun verikokeissa progesteroni on ollut hyvä, niin miksi tiputtelee noin monta päivää Määrällisesti tiputtelu on hyvin pientä alkuun ja lisääntyy menkkoja kohti.
Esikoista yrittäessä minulla oli joka kierrossa tuota tiputtelua 3-5 päivää ennen kuukautisia. En tiedä mistä johtui, mutta ei ainakaan silloin estänyt raskautumista. Plussakierrossa tuota tiputtelua ei sitten enää ollut.
 
Esikoista yrittäessä minulla oli joka kierrossa tuota tiputtelua 3-5 päivää ennen kuukautisia. En tiedä mistä johtui, mutta ei ainakaan silloin estänyt raskautumista. Plussakierrossa tuota tiputtelua ei sitten enää ollut.
@Tyyn3 tiputtelu johtunee keltarauhasen heikentymisestä, mutta kuten todettu ei estä raskautumista jos alkaa vasta dpo8 jälkeen.

Miulla ollu tänään huono olo. O-testi nousee hitaasti mutta varmasti...
 
Kiitos kaikille vastaajille toho tiputteluasiaan. Kuulostaa, ettei oo vakavasta asiasta kyse, eikä estä raskautumista. Nyt vaa odotellaan ja toivotaan, että pääsis joskus siihe asti, että se munasolu ois hedelmöittynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
vierailija
Täällä on kohta 2vk kierukan poistosta. Tänään on ollut vatsa niin turvoksissa et ihan kuin olis 6kk raskaana. Ihan kamalaa. Menkoista ei tietoa eli ei mitään hajua kierrosta. Viime kerralla kun kierukka poistettiin, kierto heitteli ihan miten sattuu. Kiva kun vielä tulee runsasta valkovuotoa, niin koko ajan saa näillä kesäkeleillä olla pelkäämässä et nytkö alko menkat ja sotkee vähäiset vaatteet.
 
Täällä on kohta 2vk kierukan poistosta. Tänään on ollut vatsa niin turvoksissa et ihan kuin olis 6kk raskaana. Ihan kamalaa. Menkoista ei tietoa eli ei mitään hajua kierrosta. Viime kerralla kun kierukka poistettiin, kierto heitteli ihan miten sattuu. Kiva kun vielä tulee runsasta valkovuotoa, niin koko ajan saa näillä kesäkeleillä olla pelkäämässä et nytkö alko menkat ja sotkee vähäiset vaatteet.
Oletko testannut ovulaatiota?
Mulla ainakin runsas lima ja turvotus on oviksen merkkejä.
 
  • Tykkää
Reactions: pikkukakkonen24
Heippa täältä hiljaiselosta. Olen lukenut kyllä melkeinpä kaikki viestit ja mielessäni onnitellut plussaneita, negatestejä tehneiden puolesta taas ollut pahoillani.
Meillä mennyt edelliset 6 kiertoa harakoille, ei ole vaan ollut yksinkertaisesti voimia talletteluihin hoohetkellä ja työtkin lievästi sanottuna aina haittaa harrastuksia.
Tässä kierrossa nyt sitten saatiin talleteltua todennäköisesti dpo - 1 joka olikin sitten kierron ainoa kerta. Pientä toiveajattelua ollut tähän päivään asti Dpo11 mutta tänään testi nega ja perus pms oireet joten hanat aukeaa taas keskiviikkona.
No,jospa taas seuraavassa kierrossa olisi edes se pieni mahis.
 
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@possu. ★ 06/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

27.5.2024 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä


@Puolijalopeura kp 81/26-32
@Liilja kp 30/30-34
@Tyyn3 kp 28/28
@jauhopeukalo kp 23/28
@Niisq kp 23/26
@Aronia88 kp 21/26
@Miemei kp 17/27-29
@Henskii kp 17/28-29
@Kerttumaaria kp 7/24-30
@heltsuli kp 6/29-36
@Min204 kp 6/23-30
@Päivänsäde84 kp 6/26-29
@rimpsukka84 kp 4/31
@Minnix kp 2/26-30
@Cara-mel kp 1/24-27
@possu. kp 1/25-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Tyyn3 DPO 15
@Aronia88 DP0 8

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Tulen tänne kurkistelemaan, sillä esikoisen yrityksen aikana tämä palsta tarjosi ihanaa vertaistukea

Meillä alkaisi toisen yritys tästä kierrosta, eli listaan voi lisäillä:

@possu. ★ 06/24 ★ 2.
kp 1/25-30
tänään tai kp2 huomenna.

Piwntä esittelyä: Asun miehen kanssa Belgiassa ja molemmilla on ikää mittarissa vähän reilut 30 vuotta. Esikoinen syntyi 05/22 ja ollaan juuri muutettu meidän forever kotiin.

Esikoista yritettiin 7 kiertoa pillereiden lopetuksesta, joten vähän jännittää miten nopeasti/hitaasti tärppää nyt kun en ole niitä popsinut ollenkaan ja vähän jännittää myös se että esikoisen syntymän jälkeen mun aina päivälleen säännölliset menkat on vaihdelleen melkein joka kierrossa.. toisaalta siitä ei ainakaan ole epäselvyyttä ettenkö ovuloisi, sillä se juimii nykyisin niin että joudun turvautumaan toisinaan buranaan. Mamavitskuja olen syönyt jo muutaman kuukauden odotellessa, kun niitä edelliskerralla suositeltiin aloittamaan ennen raskautta.

...ja huomaan että hymiöt ei edelleenkään toimi kännykällä, joten tässä palstassa on ainakin se säilynyt ennallaan.
 
Kp6 voisi minulle merkitä tälle päivälle, thx!
Vi*utus oli ja meni.😁

Anteeksi, mutta en ole koskaan oikein ymmärtänyt, miksi välillä joku kritisoi sitä, että ei sais harmittaa, kun ei ekalla, tokalla tai puolen vuoden aikana tärppää, kun jollakin menee paljon kauemmin?! Tai mitä tälläsilla nyt tarkoitetaan..🧐
ihan samanlailla saa harmittaa, vaikka ois lapsia ennestään tai yritys ois kestäny vähemmän aikaa.
Jos jollakin on kestänyt pari vuotta yritystä, jollakin on kestäny 3 vuotta, hän vois alkaa, että mitä sä nyt valitat vielä? Pointtina, aina löytyy joku jolla menee pitempään tai enemmän vaikeuksii..Ei onneksi tarvi näissä verrata itseä muihin, saa harmittaa ja sen sanoo ääneenkin, oli tilanne mikä vaan.😇

Meillä on 5 rakasta♥♥♥♥♥ ja 6.haaveissa. Tottakai olen erittäin kiitollinen heistä, mutta silti minulla ketutus käppyrät nousee joka kerta, kun menkat alkaa.. Ja nyt eka kerran koen pitkän yritysajan, kun yritystä nyt takana noin vuosi. Aiemmin pisin tärppikierto on ollut onnistumiseen yk6.
ikä, ikä ikä..😬

Nyt nautin koko kesästä💛😎, kun ei tarvi olla töissä ja parin viikon päästä pippalot pystyyn pitkästä aikaa.🍹🥂💃

Sama toive, jokaisella yhtä arvokas, mutta erilainen matka..

Ollaan toistemme tukena, ei nää helppoja ja yksinkertasii asioita ole...

Ihanaa kesää💛😎🤗 kaikille ja tärppiä toivon meille jokaiselle!❤
 
Täällä kp 2 tänään.

En tiiä miten, muttaa luulisin, että koska ovulaatio oli super kipeä niin sillä oli sitten jtn tekemistä sen kanssa, että tuli maitoa varmaan viikko ja rinnat oli tosi arat koko ajan. Ja nyt si nää menkat on myös super kipeät. Mä en ymmärrä miksi naisten pitää kitua tällaisten kipujen kanssa...
 

Yhteistyössä