Haaveena vauva 2024

Mulla ferritiini oli 8 ja tulin raskaaksi. Saattaa alhainen ferri hidastaa, (?) mutta onneksi ei estä raskaaksi tuloa.😊

Syön nyt joka toinen päivä rautaa, kuulemma parempi, kuin joka päivä. Näistäkin miljoona eri versioo, mikä on hyvä ja mikä ei.😅

Mä en oo koskaan jaksanu seurata ovulaatioo tikuilla ja tällä hetkellä ei oo säännöllinen kierto, niinkuin nuorempana oli.😁 Pupuillaan🐇 4-5 krt/viikko koko kuukauden ajan, joten ehkä ei sen puolestakaan tarvitse ja ehkä siitä vaan tulis väkinäistä, että nyt pitää harrastaa, vaikkei mieli teekkään. Sitä en halua. Harrastellaan silloin, kun mieli tekee.🥰 Ja seksihän poistaa ressiä kuulemma..😉

Monet seuraa tarkkaan omia rauta ym.arvoja ja syö vitskuja, terveellistä elämää, mut hei! ottakaa MIES myös huomioon enemmän, hänenkin elämäntavat ja kaikki vaikuttaa raskaus hommiin.😚

Ja jos ovis tikutus tuo ressiä yhtään, niin kannattaa yrittää jättää se pois, ressihän tunnetusti..noh, tsekatkaa
'Kasvuvaraa' YouTube video. Siinä on hyvä esimerkki, kun ei "yritetä"..😊 Ja heillä ressiiä elämässä, mutta se ressi ei varmasti ollu siellä sängyssä, eikä heillä ollu ressiä yrittämisestä ja siinä sit rentoutuu, kun ei "jyystetä väkisillä, nyt pitää onnistuu"😬
Ja kyllä, tiedän että ressillä ei ole ON/OFF nappia, mutta kannattaa yrittää sitä vähentää asioilla, mitkä itseä/miestä rentouttaa..😇 Ei ole helppoa.

Tsemppii kaikille!🤗 Ja nyt plussamyrskyt jatkumaan ja mahdollisimman paljon plussia marraskuulle, koko lokakuun edestä!!!❤

Ihana tunnelmallinen joulunaika lähellä. 🤶💞🎅

Ovulaatioo ei 100% koskaan tiedä tarkalleen milloin se on, joten peittoja heiluu silloin tällöin ja vähän tuolloinkin, mahdollisuudet kasvaa, mitä enemmän yrityksiä on ja kyllä veitikoita on pussissa vaik harrastetaan 2krt/päivässä.🤭

Ja km tulee, kun alkio/sikiö on jotenkin viallinen, siinä ei ole meidän vartaloista kyse ja siihen ei pysty itse vaikuttaa mitenkään. Luonnon tapa "korjata" tämä näin.🙏 Surullista kyllä..🥲

Toivottavasti kukaan ei tästä suorasta tekstistä pahastu.🫢

Viikonloppuja ja rakkautta💞 jokaiselle!🤗
 
@Päivänsäde84 tossa oli hyviä pointteja.

Lueskelin itse juuri hormoneista, kun kiinnostaa voiko niihin itse vaikuttaa. Stressihormoni voi vaikuttaa mm. keltarauhashormonin tuotantoon, jota taas tarvitaan raskauden alkamiseen ja ylläpitoon. Keltarauhashormonin vähäisyys voi aiheuttaa km:n niin ettei jaksa ylläpitää raskautta vaikka olisi hedelmöittynyt ja alkiossa ei olisikaan vikaa. Nämä hormonit on tosi monimutkaisia juttuja eikä kaikilla vaikuta samoin.
 
Moikka:) Ja hyvää viikonloppua! Ehkä ensi kierto on meidän, olishan se makeeta plussata jouluviikolla. Jos jotain hyvää pitää sanoa niin otan mielummin lyhyet kierrot kuin pitkät, ihan odottelun ja stressinkin kannalta ja siksi että ei mee raskaustestejä hukkaan:D ja tärkein on tietty että se ikkuna missä pitäisi pupuilla on pienempi. Kait. Mut joo ehkä tänään tulee ovistestit postissa, tuhru on edelleen aika olematon mutta kyllähän mä uskoin et tää kierto ei ihan niinkään lyhyeks voi jäädä et olis heti menkat alkanut.. joten kai tätä voisi kutsua hitaaksi alotukseksi uuden kierron kanssa. Toivon et alkais edes huomenna kunnolla niin pääsis jo joskus 10 päivän päästä taas vähän jännää.
 
  • Tykkää
Reactions: Noups
Onnea kaikille plussanneille! Ihana aalto tuli.

Mites @Noups testasitko tänään?

Täällä kp10 (jos ajattelen km-vuotoa menkkoina). Limat bongattu.
Kiitos kysymästä 😊
Mä pidin väliä testailusta, mutta tänään aamusta tein vielä varuiksi testin, joka näytti negaa. Tänään nyt sit sopivasti alkoikin menkkoja edeltävä tiputtelu +alavatsan polttelu. Pms oireita vähän kans tuntunut. Eli menkkoja odotellessa, pitäisi alkaa la-su. Harmittaa kyllä, ettei tärpännyt. Toisaalta oon helpottunut, et kohta vihdoin ja viimein pitäs päästä uuteen kiertoon🙏 nyt on siis kp43 jo menossa, dpo oletettavasti jotain 13.

Ens kiertoon ois tulossa cb dual hormone testit kokeiluun. Toivottavasti ens kierto nyt ois normaali pituinen, eikä tälleen pitkittyisi 😔 ja voi kun ens kierrossa tärppäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: meinaas
Ainiin ja paljon onnea plussan saaneille ❤

Ja tohon rauta asiaan piti nopsaa vielä vinkata sideral forte, sitä on moni kehunut. Mulla tuplaantui ferrit arvo ~30 - > ~60 sillä, muistaakseni söin 3kk kuurin silloin. Ja oon syönyt sen jälkeenkin kuureja, mutta en oo saanut työterveydestä uutta ferrit mittausta 😅 hb mulla on aina ollut tosi hyvä siellä ylärajoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: marik91 ja Dinaas
Itsellä tänään kp 27/27. En ole himotestaaja ja raskaustestejä ei ole kaapissa, mutta tein äsken apteekin ovulaatiotestin ja sehän olikin positiivinen 😅


Täytynee siis hakea r-testi myös kaupasta. Oudot positiiviset väärään aikaan eivät sinänsä ole ihme minulla pcon takia, mutta viime kierrossa en saanut yhtään positiivista edes ovulaation aikaan, joten kyllä tämä vaatii nyt lisätutkimuksia 😂
 
  • Rakkaus
Reactions: Toiveikas2024
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 3/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1.
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3.


★★★★★★★★★★★★★★★

18.11.2023 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Noups kp 44/25-28
@Sunsetcoast kp 35/26-30
@Dinaas kp 1/27-33
@Leonida kp 28/28-29
@tamuli kp 28/27
@syksynsävel_ kp 27/28
@marik91 kp 27/28-31
@Masunen kp 26/24-28
@Frija kp 24/28-30
@esparsetti kp 23/32
@pikkuhaave kp 22/30
@Päivänsäde84 kp 21/25-31
@haaveillen kp 17/25-28
@tesssa__ kp 16/26-27
@heltsuli kp 13/28
@meinaas kp 13/27-28
@Jonna_83 kp 10/26-28
@Cara-mel kp 8/24-27
@Cherrymint kp 8/26
@aida91 kp 7/25-28
@heidisofia kp 6/28-32
@rimpsukka84 kp 5/30
@Heinis2017 kp 4/27-29

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Leonida DPO 13
@marik91 DPO 13
@Masunen DPO 11
@tesssa__ DPO 4
@haaveillen DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
 
Viimeksi muokattu:
Täällä dpo 11 ja nyt alkoi tuhruttaa, varmaan viimeistään huomenna uuteen kiertoon ja yk7 alkaa 😔

Huolettaa, kun kierto on ollut nyt monesti alle 25 päivää ja luteaali arviolta 10-12 päivää. Mietin, voisinko saada jotain lääkitystä luteaalin pidentämiseen, vaikka yritystä ei ole vielä vuotta takana? Onko teillä kokemusta? Pitääkö varata aika gynelle, ja tutkimuksiin, vai saako lääkettä ilman isompaa selvitystä?
 
Itse käynyt nytten lukemassa paljonkin ferritiinien vaikutuksesta raskautumiseen (itsellä kans alhaiset eikä vaan nouse, vaikka kuinka söisi rautaa) ja monet lähteet sanovat, että on tutkittu siinä olevan yhteys. Joku muukin täällä mainitsi niillä olevan yhteyttä ja keskenmenoriski myös.
Olen myös lukenut. Itselläni on juuri otettu HB ja ferri ni oli 133 ja 11 . En osaa sanoa onko hyvä vai huono?
 
Täällä dpo 11 ja nyt alkoi tuhruttaa, varmaan viimeistään huomenna uuteen kiertoon ja yk7 alkaa 😔

Huolettaa, kun kierto on ollut nyt monesti alle 25 päivää ja luteaali arviolta 10-12 päivää. Mietin, voisinko saada jotain lääkitystä luteaalin pidentämiseen, vaikka yritystä ei ole vielä vuotta takana? Onko teillä kokemusta? Pitääkö varata aika gynelle, ja tutkimuksiin, vai saako lääkettä ilman isompaa selvitystä?
Tsemppiä uuteen kiertoon!

Itse haluaisin myös jotain luteaalitukea kokeilla, olisko siitä apua, mutta miten sitä saisi. Täytyiskö mennä yksityiselle gynelle, kun ei julkiselle vielä päästä?
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
Täällä dpo 11 ja nyt alkoi tuhruttaa, varmaan viimeistään huomenna uuteen kiertoon ja yk7 alkaa

Huolettaa, kun kierto on ollut nyt monesti alle 25 päivää ja luteaali arviolta 10-12 päivää. Mietin, voisinko saada jotain lääkitystä luteaalin pidentämiseen, vaikka yritystä ei ole vielä vuotta takana? Onko teillä kokemusta? Pitääkö varata aika gynelle, ja tutkimuksiin, vai saako lääkettä ilman isompaa selvitystä?
Jos luteaali on yli 10 päivää, jopa 12, niin arvaukseni on että ei välttämättä saa siihen mitään lääkkeellistä tukea vielä. Tuo 12 kuulostaa normaalilta luteaalin pituudelta, ja 10 päiväisenkin sanotaan vielä olevan ok.

Itsekin yritän luottaa siihen että 10 päiväinen luteaali riittää 😅 vaikeaa se välillä kyllä on.

Myöskään kierron pituudesta ei kannata huolestua turhaa, toiset ovuloi aiemmin ja jos luteaali on esim 12 päivää ja ovis tapahtuisi kp 12, niin tällöin kierron pituudeksi tulee alle 25 päivää ja se on ihan normaalia raskautumisen kannalta. Mutta toki aina kannattaa kysyä gyneltä, jos jokin huolettaa 😊
 
Olen myös lukenut. Itselläni on juuri otettu HB ja ferri ni oli 133 ja 11 . En osaa sanoa onko hyvä vai huono?
Itsellä oli ferrit noin alhainen joitakin vuosia sitten (HB oli hyvä) ja lääkäri sanoi, että on aivan liian alhainen. Sanoi että jos saisi hilattua lähemmäs sataa niin siihen voisi olla tyytyväinen. Tuolloin oli ihan selkeät anemian oireet myös, jotka helpotti parin kk:n rautakuurilla. Oon syönyt rautaa siitä asti säännöllisesti. Viimeksi mittauksissa ferrit oli n 70.
 
@Päivänsäde84 tossa oli hyviä pointteja.

Lueskelin itse juuri hormoneista, kun kiinnostaa voiko niihin itse vaikuttaa. Stressihormoni voi vaikuttaa mm. keltarauhashormonin tuotantoon, jota taas tarvitaan raskauden alkamiseen ja ylläpitoon. Keltarauhashormonin vähäisyys voi aiheuttaa km:n niin ettei jaksa ylläpitää raskautta vaikka olisi hedelmöittynyt ja alkiossa ei olisikaan vikaa. Nämä hormonit on tosi monimutkaisia juttuja eikä kaikilla vaikuta samoin.

Ja sitten olis vielä tosi kiva, kun tietäisi, mikä määrä stressiä aiheuttaa tämän! Saa stressata siitä, stressaako liikaa. 😄
 
Kiinnostavaa keskustelua luteaalista. Itsellä myös käsitys siitä, että 10pv olisi se "minimi".

Mulla oletetusti luteaali on 10-12 päivää, ja arvelen että yk7 lähtee tässä käyntiin. Kp27/28 tänään, mutta alavatsaa polttelee siten että epäilen, ettei tästä kierrosta mitään vielä tapahdu. 😕

Tuleeko muille yhtäkkiä juuri ennen kk-vuodon alkua taas runsaammin valkovuotoa? Kun yleensä vuotoa edeltävällä vkolla on "kuiva kausi", mutta nyt on kahdessa kierrossa käynyt noin.
 
Ja sitten olis vielä tosi kiva, kun tietäisi, mikä määrä stressiä aiheuttaa tämän! Saa stressata siitä, stressaako liikaa.
No siitä ei kannata stressiä ottaa. 😆 Mutta jollakin jo pieni stressikin voi vaikuttaa ja toisella ei. Oviksen jälkeen kannattaa vaan ottaa rennosti ja koittaa vähentää stressiä itselle parhaalla tavalla. Oli se sitten meditaatio tai ulkoilu tms. mikä laskee stressihormonitasoja. Helpommin aina sanottu kuin tehty. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: syksynsävel_
Kiinnostavaa keskustelua luteaalista. Itsellä myös käsitys siitä, että 10pv olisi se "minimi".

Mulla oletetusti luteaali on 10-12 päivää, ja arvelen että yk7 lähtee tässä käyntiin. Kp27/28 tänään, mutta alavatsaa polttelee siten että epäilen, ettei tästä kierrosta mitään vielä tapahdu.

Tuleeko muille yhtäkkiä juuri ennen kk-vuodon alkua taas runsaammin valkovuotoa? Kun yleensä vuotoa edeltävällä vkolla on "kuiva kausi", mutta nyt on kahdessa kierrossa käynyt noin.
Mulla lähes joka kierrossa pari päivää ennen menkkoja alkaa tulla runsaampaa vv:a
 

Yhteistyössä