Haaveena vauva 2024

Ei tietty. Suojaamaton seksi=mahdollisuus raskautuu milloin vaan. Ite sillon ajattelin, että mini pieni mahdollisuus, niin tottakai sit heti tärppäs..

Jotain tiedän, mut oon välillä ihan pallo hukassa näitten juttujen kanssa, termit, miten keho tarkalleen toimii..‍

Oon vasta 5 lapsen äiti ja 39v, eihän sitä kaikkee voi tietää vielä.

Mut kiva, kun on viisaampia ja selittää nää asiat.

Ja huh, tuo ovis testaus kuulostaa niin vaikeelta ja pikkutarkalta
Miten jaksatte?🫢
Meillä on helpompi testata ovista ja ajoittaa seksikerrat testin mukaan ”oikein”, kun koko kiertoa läpi ei jakseta vällyjen välissä viettää. 😁
 
vierailija
Niin ja mulla vuotoa oli vielä kp 7, mulla menkat oli vielä pari vuotta sitten tasan 5 päivää kovaa vuotoa ja loppui seinään. Nykyään tiputtelee ennen vuotoa ja sen jälkeen monta päivää.. joten limakalvo on varmasti ollut ohut silloin alussa.

Mä mietin sitä että tuhru alkoi jo kaks päivää aiemmin mut en tuhrua koskaan laske, muutenhan toi kp 8 testi olisi ollut kp 10 mut ei se niinkään voi olla. Koska sitten se vasta outoa olisi et olisin mukamas nyt kp 32.

Mutta kuten sanottu, siittiöt säilyvät.
Tuhrua ei lasketa, vasta kunnon vuoto on kp 1.
Jos sinulla olisi hedelmöitys tapahtunut vaikkapa kp 14 (eli 6 päivää edellisestä kerrasta) ja niin näkyisi sekin testissä. Rohkeasti testaamaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
vierailija
Mun toinen lapsi sai alkunsa kierrosta jossa en tosiaan tikuttamalla ovulaatiota löytänyt ja oltiin petipuuhissa kp 11 ja kp 18 vain.

Jo rv 3+3 sain haaleen plussan joka siitä sitten vahvistui hitaasti. Ultrassa vauvasta lasketut viikot ei alkuun täsmänneet oikeen kumpaankaan ajankohtaan, mutta saatiin viikolla aikaistettua ekaa LA ja hän on saanut alkunsa siis siitä kp 11. KP8 tällä kertaa toki ihmetyttää edelleen..Testi pitäsi tehdä mutta mun uskomukset raskauteen on edelleen todella alhaiset. Tissit on sairaan kipeet, menkat ei ole alkaneet mutta ei ne ole vielä ihan myöhässäkään. Tänään kp 30. Ja tosiaan viitaten edelliseen raskauteen niin sain haaleen plussan jo kp 25 laskujeni mukaan.. elleikp 24 joten se viime viikon testi kp 23 olisi pitänyt näyttää jotain!
Rv 3+3 = Dpo 10. Joten jos on saanut alkunsa kp 11 niin plussaksi olisi ollut kp 21-22.

Kp 23 jos menisi ton kaavan mukaan niin hedelmöitys olisi ollut kp 13.

Raskaudet ja raskauden näkyvyys vaihtelee eri raskauksissa joten jos ei samaan aikaan saa plussaa niin se ei tarkoita etteikö myöhemmin voisi saada.
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
vierailija
Okei kiitos kaikille, ootte tosi kultasia.. oon ihan peloissani täällä että jos oon tai en ole raskaana. En tiedä kumpaa pelkään enemmän.
Jos raskautta toivoo ei siinä mitään pelättävää ole. Ja jos taas negatiivinen niin ensi kierrossa uusi mahdollisuus. Ei se tilanne siitä muutu vaikka testin teet, saatpa ainakin selvyyden eikä tarvi enää miettiä onko vai eikö.
 
Siis tottakai toivomme! Mutta silti pelko perseessä :D ehkä johtuu siitä et on vähän kummallinen olo tänään. Huono ja sellanen kipeeks tulossa. Emmä tiiä, blaah kyl se siitä vielä iloks muuttuu mut kroppa ei tunnu ihan normaalilta.
 
Rv 3+3 = Dpo 10. Joten jos on saanut alkunsa kp 11 niin plussaksi olisi ollut kp 21-22.

Kp 23 jos menisi ton kaavan mukaan niin hedelmöitys olisi ollut kp 13.

Raskaudet ja raskauden näkyvyys vaihtelee eri raskauksissa joten jos ei samaan aikaan saa plussaa niin se ei tarkoita etteikö myöhemmin voisi saada.

kp 13 on tarpeeksi lähellä sitä mitä ehk silloin 7v sit tapahtui, silti meni yliajalle. Mitä näistä nyt tietää!
 
Jos raskautta toivoo ei siinä mitään pelättävää ole. Ja jos taas negatiivinen niin ensi kierrossa uusi mahdollisuus. Ei se tilanne siitä muutu vaikka testin teet, saatpa ainakin selvyyden eikä tarvi enää miettiä onko vai eikö.
Kyllä minä ainakin toivomisen lisäksi myös pelkään tärppiä. Kyse on isosta, kehoa ja koko elämää ravistelevasta, muutoksesta. Ihan luonnollista pelätäkin 🙂
 
Mä luulen että pelko tulee siitä että olin saanut keskenmenon ennen edellistä onnistunutta raskautta ja muistan kun edellinen raskaus alkoi sillä pelolla ekasta testistä heti, varsinkin kun ei se ollut alkuun tumma.. Sitä raskautta varjosti pelko koko ajan, vaikka sitä lasta oltiin yli kaksi vuotta yritetty tehdä ja olis pitänyt nauttia. Mutta oikeassa olette, että ei sen testin tekeminen sitä totuutta miksikään muuttaisi. Mä oon vielä tänään töissä vähän normaalia myöhempään koska päivystän ja sit pitää hakea lapsi tarhasta ja toinen lapsi on nyt kirjastossa kaverin kanssa eli menee varmaan ainakin tää ilta vielä tässä rauhassa.. hitto kun en ostanut testiä, oon tällä viikolla mennyt oikeesti ainakin 4 kertaa kauppaan ja ihan sinne raskaustesti hyllylle, sitten joku piru on olkapäällä kuiskannut että mitä sä kuvittelet :D et sä raskaana ole ja sit oon vaan lähtenyt menee siit.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
Itse näin kaksi kemiallista raskautta kokeneena en jotenki osaa pelätä enkä toisaalta iloita positiivisesta raskaustestistä. mulle se ei oikeastaan kerro mitään; no toki sen että olen tullut raskaaksi (mikä on hieno asia) mutta varmaan tyyliin np-ultran jälkeen alan voida uskoa raskauteen 🤔 koska nyt viimeksikin testit näytti oikein hyviltä ja tummuivat ja digikin näytti sen 2-3 mutta silti meni kesken.
 
Itse näin kaksi kemiallista raskautta kokeneena en jotenki osaa pelätä enkä toisaalta iloita positiivisesta raskaustestistä. mulle se ei oikeastaan kerro mitään; no toki sen että olen tullut raskaaksi (mikä on hieno asia) mutta varmaan tyyliin np-ultran jälkeen alan voida uskoa raskauteen koska nyt viimeksikin testit näytti oikein hyviltä ja tummuivat ja digikin näytti sen 2-3 mutta silti meni kesken.
Samat täällä, ei sitä varmuudella voi tietää. Onneksi itellä vain yksi takana ja sitä seurasi yksi onnistunut loppuun asti, siksi ehkä pystyy eri tavalla iloitsemaankin mahdollisesta raskaudesta. Mutta ymmärrän kaikki tunteesi ja toivon että saisit vauvan vielä syliisi, haleja!
 
Kyllä minä ainakin toivomisen lisäksi myös pelkään tärppiä. Kyse on isosta, kehoa ja koko elämää ravistelevasta, muutoksesta. Ihan luonnollista pelätäkin
ihana et otitte tän puheeksi! Koska mulla samoja fiiliksiä. Toivoo raskautta, mutta se myös jännittää ihan tosi paljon. Koska tietää miten iso mullistus se koko homma on itselle ja myös lähipiirille. Jännittää tuleeko pahoinvoiva alkuraskaus, miten siitä selviää, miten muut lapset suhtautuu jne jne.
 
ihana et otitte tän puheeksi! Koska mulla samoja fiiliksiä. Toivoo raskautta, mutta se myös jännittää ihan tosi paljon. Koska tietää miten iso mullistus se koko homma on itselle ja myös lähipiirille. Jännittää tuleeko pahoinvoiva alkuraskaus, miten siitä selviää, miten muut lapset suhtautuu jne jne.
Mun pitää palata tähän nyt.. selventääkseni omalla kohdalla mitä nää muutokset on. Mun lapset on koht 6 ja 10, elämä on helppoa. Uuden vauvan myötä elämä mened uusiks siltä osin että vauvan ehdoilla pitää mennä ja väsymys tulee olemaan suurta. Siitä huolimatta ollaan päätetty yrittää. Muut syyt on toki esim. Terveys. Ikää itellä 39, eli onko vauva terve ja miten kroppa kestää raskauden? Edellinen raskaus oli kropalle aika rankka ja palautuminen kesti. Miten pahoinvointi ja kaikki tässä lähiaikojna jos raskaana ollaan.. et ei se ole mulle sama asia kuin sillon kun olin 11v nuorempi ja toivoin ekaa ja olin valmis sillon ihan mihin vaan et saisin sen pienokaisen. Nyt se vaikuttaa moneen muuhunkin kuin muhun eli lapsiin ja koiriin :D.. mutta nää riskit ollaan valmiita ottamaan jos meille suodaan sellainen. Ja jos ei niin ollaan onnellisia näinkin. Tiedostan et aika alkaa olla lopussa ja en usko et raskautuminen tässä iässä on enää niin helppoa kuin silloin nuorempana, vaikka kai sekin aika yksilöllistä.
 
Omg, tää on vaihtanut väriä vihreäksi. 🙀 Nojoo, ihan asiaakin oli. Olin jo heittänyt kirveen kaivoon etten ovuloisi tässä kierrossa. Tuntui turhalta tehdä testejä ja etenkin harmitti clearblue vuoksi et kalliit testit menee hukkaan. Hätkähdin ihan kun sain vihdoin tänä aamuna hymynaaman testiin. Kokeilun vuoksi halusin tehdä yhden onestep liuskan, koska siinäkin yhä eilen vain hailura. Yllätyksenä samanlainen hailura taas, ovatkohan tällä kertaa heikkolaatuista? Nimittäin tähän asti oon niillä saanu tasavahvat viivat. Mut ikävää et menkat saattavat tällä menolla olla riesana sielä gyne käynnillä. Niin ja aamuinen huonovointisuus taitaa olla mulla se ensimmäinen ovulaatio oire, nytkin kahta aamua ennen positiivista testiä oli tosi pahaolo aamuisin. Eli mulle voi laittaa DPO -1.
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. (yhteinen)
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. ★ (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.


★★★★★★★★★★★★★★★

21.10.2023 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Leonida kp 29/28-29
@hermoilija_ kp 29/25-27
@esparsetti kp 28/32
@syksynsävel_ kp 28/28
@marik91 kp 27/28-31
@tamuli kp 24/27
@pikkuhaave kp 24/?
@Frija kp 24/28-30
@heltsuli kp 21/28
@Päivänsäde84 kp 21/25-31
@haaveillen kp 17/25-28
@Noups kp 16/25-28
@meinaas kp 14/28-34
@Heinis2017 kp 11/27-29
@Jonna_83 kp 11/26-28
@rimpsukka84 kp 11/?
@Cara-mel kp 8/24-27
@heidisofia kp 7/28-32
@aida91 kp 6/25-28
@Cherrymint kp 6/26
@Dinaas kp 2/27-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Mamiks DPO 22
@hermoilija_ DPO 17
@pikkuhaave DPO 8
@Noups DPO 3
@haaveillen DPO 0
@heltsuli DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
 
Viimeksi muokattu:
ihana et otitte tän puheeksi! Koska mulla samoja fiiliksiä. Toivoo raskautta, mutta se myös jännittää ihan tosi paljon. Koska tietää miten iso mullistus se koko homma on itselle ja myös lähipiirille. Jännittää tuleeko pahoinvoiva alkuraskaus, miten siitä selviää, miten muut lapset suhtautuu jne jne.
Täällä samoja fiiliksiä! Toivon sitä raskautta niiiin paljon ja pettymys on taas todella suuri, jos ei tästä kierrosta tärppää taaskaan... Mut kyllä se myös vähän jännittää ja pelottaa. Just esim toi alkuraskauden pahoinvointi + migreenit, esikoisen raskaudessa olin 1,5kk saikulla noiden vuoksi ja en kyennyt kun makaamaan päivät pitkät. Se oli henkisesti todella rankkaa ja fyysisesti meni huonoon kuntoon. Ja nyt sit ois tietenkin lapsi hoidettavana, vaik ois kuin huono olo. Myös se raskaudesta palautuminen oli tosi haastavaa ja paljon joutu tekee töitä et sai hyvinvoivan ja toimivan kropan takaisin.
Ja töissä just perehdyn uusiin juttuihin ja keväällä lisää uusia juttuja tiedossa. Mut toki mä sitä raskautta toivon yli kaiken ja kyllä ne töissä pärjää vaikka jäisin saikulle/toivottavasti joskus äitiyslomalle 🙏
 
Mä voisin muuten kans liittyä tonne listalle mukaan vihdoin 😊 @haaveillen

Noups, 8/23, 2.
Kiertopäivä: 16/25-28
Ja hyppään myös piinailijoihin DPO3


Toivottavasti tiedot oli selkeästi laitettu 🙈

Mulla oli niitä epäselviä ovistestejä ja melkein plussia, mistä ei oikein saanut selvää missä mennään. Kp12 tuli se vahvin melkein plussa. Oireista pystyin sit päättelemään, et ovis on todennäköisesti ollut kp13! 🤩 Koska ton jälkeen ovislimat selkeesti loppuivat. Oli kyllä ihme kierto noiden ovistestien kanssa ja ovisoireet oli laimeemmat, kuin normaalisti. Viime kierrossa oli tosi selkee ovisplussa ja toosi vahvat ovis oireet.

Vaihteleeko muilla ovisoireet kierroittain 🤔
 
Huomasin tämmösen, kun flon kalenteria selailin, että mulla ovis tulee aika täsmällisesti 4 viiikon välein. Siis vaikka kierron pituus vaihtelee välillä 25-32 niin oviksesta toiseen on se 28-29 päivää. Se on sattunut välille kp 14-19. Eli lyhyemmän kierron jälkeen seuraava ovis on joskus kp19 ja siitä tulee pidempi kierto, jolloin seuraavassa kierrossa ovis on jo esim. kp 15 ja siitä taas tulee lyhyempi kierto. Jostain luin, että munasolu kypsyy parin kierron ajan eli on jo edellisen kierron aikana valmistautumassa irtoamaan seuraavassa kierrossa. Tämmöstä vaan mietiskelin tällä kertaa... 🙃
 
Samaistun tuohon, että raskaaksi tulo myös pelottaa/jännittää, vaikka sitä niin toivookin. Varsinkin kun eka lapsi olis itelle, niin kaikki muuttuu ja on uutta. Tietysti miehen kaks lasta ollut tosi pieniä kun alettu seurustella, toista oon öisin syöttänyt tuttipullolla ja vaihdellut vaippoja, et siten on kokemustakin lapsiarjesta, kun pitkään olivat viikko-viikko ennen kuin heistä tuli koululaisia, mut kuitenkin. Kyllä se mietityttää ja ennen kaikkea murehdin meneekö kaikki hyvin, pärjätäänkö, miten vaikuttaa parisuhteeseen jne. Ja just kun on koulut ja työt ym. Tosin tää yliopisto-opiskelu melko itsenäistä, mut vaatii se sellasta aikataulutusta ja itsensä johtamista et saa aikaiseksi jotain.

Mietiskelin just, et mulla pitäis muutaman päivän kuluttua alkaa menkat, aika varma olen että alkaakin eli ei tästäkään kierrosta tärppiä. Sit onkin vuosi täynnä yritystä.
 
Huomasin tämmösen, kun flon kalenteria selailin, että mulla ovis tulee aika täsmällisesti 4 viiikon välein. Siis vaikka kierron pituus vaihtelee välillä 25-32 niin oviksesta toiseen on se 28-29 päivää. Se on sattunut välille kp 14-19. Eli lyhyemmän kierron jälkeen seuraava ovis on joskus kp19 ja siitä tulee pidempi kierto, jolloin seuraavassa kierrossa ovis on jo esim. kp 15 ja siitä taas tulee lyhyempi kierto. Jostain luin, että munasolu kypsyy parin kierron ajan eli on jo edellisen kierron aikana valmistautumassa irtoamaan seuraavassa kierrossa. Tämmöstä vaan mietiskelin tällä kertaa...
Hei mielenkiintoinen huomio! 😊 mulla tuo oviksesta ovikseen väli on muutamien kiertojen perusteella 25 päivän välein, ei paljoa ole heittoa! 😁

ON: täällä aloitettu taas piinapäivät. Oon huomannut että tää raskautumisen pitkittyminen on vaikuttanut haluihin niitä heikentävästi. Johtunee siitä, että mieli on kuormittunut tästä kaikesta. Yleensä on huomannut oviksen aikoihin, että tekee mieli hypätä vällyjen väliin, mutta nyt ei ole viimeaikoina edes huvittanut. Onneksi paikat on liukkaana luonnostaan oviksen aikaan, niin hommat kuitenkin onnistuu 🙈 saisi vähitellen alkaa tapahtumaan, ei tätä jaksa enää kauaa 😮💨
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin tämmösen, kun flon kalenteria selailin, että mulla ovis tulee aika täsmällisesti 4 viiikon välein. Siis vaikka kierron pituus vaihtelee välillä 25-32 niin oviksesta toiseen on se 28-29 päivää. Se on sattunut välille kp 14-19. Eli lyhyemmän kierron jälkeen seuraava ovis on joskus kp19 ja siitä tulee pidempi kierto, jolloin seuraavassa kierrossa ovis on jo esim. kp 15 ja siitä taas tulee lyhyempi kierto. Jostain luin, että munasolu kypsyy parin kierron ajan eli on jo edellisen kierron aikana valmistautumassa irtoamaan seuraavassa kierrossa. Tämmöstä vaan mietiskelin tällä kertaa...
Mulla on kanssa ovis 4vkon välein oli kierto miten pitkä tahansa. 🤭
 

Yhteistyössä