Haaveena vauva 2024

Heips, tääl eletään piinapäiviä nyt oviskipujen puolesta (ovistestit loppu kesken) dpo 7 ja kp 27/28-32 ovis oli tässä kierrossa siis vasta kp 20
Oireita on olevinaan aivan kamalasti.. oikeastaan dpo4 lähtien ollut sellaista pientä kipua kohdun alueella ja myös repäisykipuja ajoittain. Tänään ollut myös kylmä koko ajan ja nenä tukkeessa. Valkovuoto on ollut koko ajan läsnä (ei siis kuivaa kauttaa) ja väriltään sellaista vaaleaa.
Kamalaa tämä odottelu ja nyt siis tosiaan päästiin tosi hyvin hyödyntämään mahdolliset tärppipäivät.
 
Heipä hei vaan pitkästä aikaa 😄
Kesä meni että heilahti eikä oo juuri täälläkää ehtiny notkumaan.
Kamalasti tullu uusia plussia! Onnea kaikille ja toivotaan et pysyvät mukana ja et sama plussa-aalto jatkuu vielä! ❤

Voisin tulla takaisin listoille eli kp17 menossa. DPO sta ei oo kyl ny iha varmaa tietua ku ovitrellen pistin kp11 ja eka inssi oli kp12, eli onko se DPO nyt sit 5? 😅

Kauhiasti kyl lataa toiveita tähä kiertoo, ku oli suht epämukava se inssi ni en uskalla ees aatella kui kivulias joku punktio sit on🙈


Mulle tehtii se aukiolotutkimuskin viimekierrossa ja yh oli aika karsia. Onneksi oli varmasti ainakin oikia tuuba auki. Sen jälkee mun maha oliki sitte aivan tuhottoman kipiä. Ja siis ei alamaha vaan aivan ku oisin syäny jotai pilaantunutta, ja se kesti varmaan viikon. Nyt sit inssin jälkeen sama homma, vatta tuloo kipeeks oli syömättä tai söi jotaki ni aiva sekasi😱 Pitääköhä olla huolissaan 😅
 
Heippa. Onko teillä minkälaisia kokemuksia eri ovulaatiotestien tuloksista?
Rasittavaa, kun saan Pregcheckin testeillä kokoajan tasaista haamua, melkein riippumatta kierron ajasta. Apteekin omalla testillä taas sain plussia vähän liiankin helposti ja vaati oikeasti tulkintaa, että erotti negat. PCO varmasti vaikuttaa, miksi jo alkukierrosta on haamua, mutta silti eri merkin testeillä on ollut tällä testausmäärällä iso ero

Tässä tämän kierron otantaa Pregcheckillä: (vinkki muuten tikuttajille Premom sovelluksesta testien vertailuun)
https://aijaa.com/t5J7hv

Täytyy tänän hakea apteekin testejä vertailuun, jos näyttäisi jotain eri tulosta. Kierto on lyhyehkö, joten ovis odotettavissa tänään - parin päivän sisään
 
Heippa. Onko teillä minkälaisia kokemuksia eri ovulaatiotestien tuloksista?
Rasittavaa, kun saan Pregcheckin testeillä kokoajan tasaista haamua, melkein riippumatta kierron ajasta. Apteekin omalla testillä taas sain plussia vähän liiankin helposti ja vaati oikeasti tulkintaa, että erotti negat. PCO varmasti vaikuttaa, miksi jo alkukierrosta on haamua, mutta silti eri merkin testeillä on ollut tällä testausmäärällä iso ero

Tässä tämän kierron otantaa Pregcheckillä: (vinkki muuten tikuttajille Premom sovelluksesta testien vertailuun)
https://aijaa.com/t5J7hv

Täytyy tänän hakea apteekin testejä vertailuun, jos näyttäisi jotain eri tulosta. Kierto on lyhyehkö, joten ovis odotettavissa tänään - parin päivän sisään

Tässä vertailuksi mun Pregcheckin ovistestit, alimpana tän aamun positiivinen:
https://aijaa.com/Xauc5b
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas ja tamuli
Heippa. Onko teillä minkälaisia kokemuksia eri ovulaatiotestien tuloksista?
Rasittavaa, kun saan Pregcheckin testeillä kokoajan tasaista haamua, melkein riippumatta kierron ajasta. Apteekin omalla testillä taas sain plussia vähän liiankin helposti ja vaati oikeasti tulkintaa, että erotti negat. PCO varmasti vaikuttaa, miksi jo alkukierrosta on haamua, mutta silti eri merkin testeillä on ollut tällä testausmäärällä iso ero

Tässä tämän kierron otantaa Pregcheckillä: (vinkki muuten tikuttajille Premom sovelluksesta testien vertailuun)
https://aijaa.com/t5J7hv

Täytyy tänän hakea apteekin testejä vertailuun, jos näyttäisi jotain eri tulosta. Kierto on lyhyehkö, joten ovis odotettavissa tänään - parin päivän sisään
Mulla oli pc:n testeillä premom sovelluksessa samoja lukemia ja samanlaisia viivoja kautta kierron mutta oviksen kyllä näytti tosi selkeästi, silloin selkeästi viivat tasavahvat tai testi kontrollia vahvempi ja lukemat yli 1,0, parhaimmillaan jopa yli 2,0. Eli mua ei noi haaleag viivat haitanneet tulkintaa vaan ovis oli kyllä ihan selkeä. Sit kun alkoi olemaan lukema 0,7 lähellä niin testasin 2 kertaa päivässä ettei mene ohi, kerran mulla oli ovis piikki vain yhteen testiin illalla. Toisella kertaa taas vahvistui tasavahvasta vielä kaksi seuraavaa päivää ennen ovista. Voin katsoa löydänkö tähän vielä kuvat premomista.

Yhden illan piikki https://aijaa.com/5uHoB5

3pv vahvistuminen https://aijaa.com/yypt1P

Tästä kierrosta alkoi myös raskaus: https://aijaa.com/VUODvI
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Dinaas ja tamuli
vierailija
Kiitos ja tsemppiä teillekin pitkään yritykseen! Toivottavasti ivf toisi teille pikkuisen. Tämä just pelottaa, että montako vuotta tässä vielä menee. Olen 33 v ja mies 35 v, joten vuosi vuodelta mahdollisuudet heikkenee. Ja kun olen nuoresta asti toivonut isoa perhettä niin eipä tässä taida enää aikaa olla, kun on näin hankalaa. Jos hoitoihin joutuu turvautumaan niin ei taida olla mahdollisuus kuin kahteen.
Hoidoilla voi saada enemmänkin kuin kaksi lasta! Jos ivf tehdään ja alkioita pakastetaan, saa ne käyttää loppuun lapsiluvusta riippumatta.
 
Nyt mä sen tein ja otin kunnalliseen yhteyttä. 🙈 Soittamisen sijaan tyydyin kokeilemaan onneani chatissa ja sieltä sairaanhoitaja ohjasi minut ensiksi gynelle. Ajatella ensimmäinen vapaa aika oli vasta kuukauden päästä, mutta otin sen vastaan. Mutta mikä yllättävää niin ei osannut kertoa onko menkoista mahdollisesti haittaa. Toivottavasti ei, epäilen et se yksi vuoto päivä ei kuitenkaan sotkenut enempää kiertoani ja menkat alkaisivat mahdollisesti huomenna tai ylihuomenna. Toisaalta ei oo mitään menkka oireita havaittavissa ja raskaustestit ovat negatiivisia.

Miten nyt sit päädyin ottamaan yhteyttä? Viikonloppuna puolisolta kysyin mitä tehdään asian suhteen. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs, ehdottomasti mennöä yhä edelleen. Joten päätin et nyt on aika viedä asiaa eteenpäin. Olin koko päivän miettinyt et soitan, mut aattelin sitten et kokeilen chattia. Hän kertoi että ''siinä on tietyt kriteerit kuinka asiaa lähdetään eteenpäin viemään. Mikä ikänne on?''. Mutta, kun kysyin mitä nämä kriteerit ovat niin en saanut sen tarkempia vastauksia hän vain jatkoi kyselemistä. Iän lisäksi hän oli kiinnostunut onko lapsia ennestään, kauanko on yritetty sekä onko kierto säännöllinen / epäsäännöllinen sekä onko endometrioosia. Niin ja sitten vielä hän laittoi "Siksi näitä kyselen, koska kunnalliselle puolelle lapsettomuusasioissa voidaan gynelle ohjata mikäli on alle 40.v eikä ole lapsia ja lasta on yritetty vähintään vuosi."

Toivottavasti tärppää ennen gyneä. Kauhistuttaa miten hitaasti asiat mahdollisesti etenevät.
 
Nyt mä sen tein ja otin kunnalliseen yhteyttä. Soittamisen sijaan tyydyin kokeilemaan onneani chatissa ja sieltä sairaanhoitaja ohjasi minut ensiksi gynelle. Ajatella ensimmäinen vapaa aika oli vasta kuukauden päästä, mutta otin sen vastaan. Mutta mikä yllättävää niin ei osannut kertoa onko menkoista mahdollisesti haittaa. Toivottavasti ei, epäilen et se yksi vuoto päivä ei kuitenkaan sotkenut enempää kiertoani ja menkat alkaisivat mahdollisesti huomenna tai ylihuomenna. Toisaalta ei oo mitään menkka oireita havaittavissa ja raskaustestit ovat negatiivisia.

Miten nyt sit päädyin ottamaan yhteyttä? Viikonloppuna puolisolta kysyin mitä tehdään asian suhteen. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs, ehdottomasti mennöä yhä edelleen. Joten päätin et nyt on aika viedä asiaa eteenpäin. Olin koko päivän miettinyt et soitan, mut aattelin sitten et kokeilen chattia. Hän kertoi että ''siinä on tietyt kriteerit kuinka asiaa lähdetään eteenpäin viemään. Mikä ikänne on?''. Mutta, kun kysyin mitä nämä kriteerit ovat niin en saanut sen tarkempia vastauksia hän vain jatkoi kyselemistä. Iän lisäksi hän oli kiinnostunut onko lapsia ennestään, kauanko on yritetty sekä onko kierto säännöllinen / epäsäännöllinen sekä onko endometrioosia. Niin ja sitten vielä hän laittoi "Siksi näitä kyselen, koska kunnalliselle puolelle lapsettomuusasioissa voidaan gynelle ohjata mikäli on alle 40.v eikä ole lapsia ja lasta on yritetty vähintään vuosi."

Toivottavasti tärppää ennen gyneä. Kauhistuttaa miten hitaasti asiat mahdollisesti etenevät.
Hienoa! Hitaasti, mutta nytpä ainakin etenee!

Täällä odottelen vielä menkkojen alkua. Eilen aamulla jo tiputteli. Viimeistään huomenna pitäisi alkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli
Kiitos ja tsemppiä teillekin pitkään yritykseen! Toivottavasti ivf toisi teille pikkuisen. Tämä just pelottaa, että montako vuotta tässä vielä menee. Olen 33 v ja mies 35 v, joten vuosi vuodelta mahdollisuudet heikkenee. Ja kun olen nuoresta asti toivonut isoa perhettä niin eipä tässä taida enää aikaa olla, kun on näin hankalaa. Jos hoitoihin joutuu turvautumaan niin ei taida olla mahdollisuus kuin kahteen.
Mun 42v kaveri ilmoitti olevansa raskaana että kyllä meillä vielä toivottavasti on vuosia edessä🤭 ku pääsis stressistä ja voiskin unohtaa vaan koko asian niin sekin varmasti helpottaisi
 
Voi ei tsemppiä kovasti @rimpsukka84 ja @Iltatähti89 😩❤!

Ja kiitos tuosta premom appin vinkkauksesta @tamuli ! En tuosta ollut aiemmin kuullutkaan, mutta nyt on otettu käyttöön ja en malta oottaa et pääsen ovistestailee ja kokeilee tuota 🤭 mulla on ollu flo ja kuukautiskalenteri jo ennestään, onkohan tää kolme appiä vähä liikaa 🤣
Tänään kp4 ja tuo premom ehdotteli jo huomiselle ovistestailujen aloittamista, kun merkkasin et tänään on oletettavasti vika päivä vuotoa 🤔 en kyl ollut ajatellut viel niin aikasin alottaa, mut tartteeko tuo sovellus sen et pystyy vertailemaan testejä?
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Kylläpäs nyt monia koetellaan.😔 Voimia paljon!❤

Mutta onneksi on myös tullut ihania uutisiakin. Onnea plussanneille!💞

On: Mä otin käyttöön verigreippi-appelsiinimehun ja sitruunamehun.😄 Hyviä vitskuja, eipä muuta kuvitelmaa..😅 Ihan vaan huvikseen, tuskin nuista mitään haittaa on.😇 Vielä imetystä pitäis alkaa harventaa ja saada yöimetykset pois, jospa siitä sais kierron vähän tasaantumaan. Nyt on ollu 25-31, tottunut tasaseen kiertoon.🙄

ISO virtuaalihali kaikille🤗 ja kovasti onnea kaikille omiin haasteisiin!❤ Välittäkää ja huolehtikaa myös ITSESTÄNNE!🤗🫶
 
Minäkin täällä taustailen yhä aktiivisesti vaikka kauaa en -21 ja -23 ketjuissa ollutkaan, mutta lukenut kyllä koko ajan kaikki vuosiketjut ja jännäilen täällä muiden mukana ❤ Haaveissa josko sitten -25 ketjuun hyppään taas mukaan 🤭
Ikää jo kohta 39 joten ei kovin pitkälle uskalla haaveita siirtääkään, vaikka vauvakuume taitaa mulla ollakin ikuinen 🥺

Tsemppiä ihan jokaiselle, ja hurjasti plussatuulia kaikille! Ja tietty Isot onnittelut plussista ❤
 
Mulla oli pc:n testeillä premom sovelluksessa samoja lukemia ja samanlaisia viivoja kautta kierron mutta oviksen kyllä näytti tosi selkeästi, silloin selkeästi viivat tasavahvat tai testi kontrollia vahvempi ja lukemat yli 1,0, parhaimmillaan jopa yli 2,0. Eli mua ei noi haaleag viivat haitanneet tulkintaa vaan ovis oli kyllä ihan selkeä. Sit kun alkoi olemaan lukema 0,7 lähellä niin testasin 2 kertaa päivässä ettei mene ohi, kerran mulla oli ovis piikki vain yhteen testiin illalla. Toisella kertaa taas vahvistui tasavahvasta vielä kaksi seuraavaa päivää ennen ovista. Voin katsoa löydänkö tähän vielä kuvat premomista.

Yhden illan piikki https://aijaa.com/5uHoB5
Voi ei tsemppiä kovasti @rimpsukka84 ja @Iltatähti89 !

Ja kiitos tuosta premom appin vinkkauksesta @tamuli ! En tuosta ollut aiemmin kuullutkaan, mutta nyt on otettu käyttöön ja en malta oottaa et pääsen ovistestailee ja kokeilee tuota mulla on ollu flo ja kuukautiskalenteri jo ennestään, onkohan tää kolme appiä vähä liikaa
Tänään kp4 ja tuo premom ehdotteli jo huomiselle ovistestailujen aloittamista, kun merkkasin et tänään on oletettavasti vika päivä vuotoa en kyl ollut ajatellut viel niin aikasin alottaa, mut tartteeko tuo sovellus sen et pystyy vertailemaan testejä?
Ei tarvitse, se lukee sen arvon viivojen vahvuudesta ja päättelee lh huipun siitä kun menee yli 1,0 ja sen jälkeen himmenee. Eli voit aloittaa testaamaan lähempänä olettamaasi ovista, ehkä 2-3pv ennen riippuen miten säännöllinen sulla on ja kannattaa plussan ainakin yksi testi testata niin että himmenee.

@heltsuli periaatteessa hoitopolun pitäisi mennä niin että gyneltä saat lähetteen josta 3kk sisään pitäisi päästä lapsettomuuspolille ensikäynnille. Ymmärtääkseni tämä toteutuu aika hyvin. Siitä sit mietitään tarvittavat tutkimukset siihen tai seuraavaan kiertoon riippuen kierron vaiheesta ja sitten eteneminen riippuu hoitotaktiikasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Noups
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. (yhteinen)
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. ★ (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

10.10.2023 Tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Miima81 kp 37/30
@nonnaam kp 33/34
@Karvakorvat kp 32/28
@Heinis2017 kp 30/27-29
@heidisofia kp 28/28-32
@aida91 kp 25/25-28
@Dinaas kp 20/27-33
@Cherrymint kp 20/26
@Cara-mel kp 18/24-27
@Leonida kp 18/28-29
@esparsetti kp 17/32
@syksynsävel_ kp 17/28
@marik91 kp 16/28-31
@tamuli kp 13/27
@pikkuhaave kp 13/?
@Frija kp 13/28
@heltsuli kp 10/28 (kp 27)
@Päivänsäde84 kp 10/25-31
@haaveillen kp 6/25-28
@meinaas kp 3/28-34

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Karvakorvat DPO 19
@Mamiks DPO 11
@aida91 DPO 8
@Cara-mel DPO 7
@Dinaas DPO 7

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 09/23
 
Tänään tehty testi oli enää ihan haalean vaalea, että nyt odotellaan että menkat alkaa. Toivottavasti alkais itestään ja pian mutta en nyt oikein tiedä mitä odottaa.

välillä mietin että onko mulla edes enää mahdollisuuksia raskautua tai enemmänki että jatkuuko raskaudet kunnolla vai onko tämä tätä varhaisia keskenmenoja sitten jatkuvasti 🙄

ajattelin kysyä neuvolasta että onko tuohon raskauden tueksi jotain lääkitystä (esim keltarauhaslääkitys) mutta en kyllä tiedä auttaako se minua 🤔

miten muilla joilla näitä varhaisia keskenmenoja on ollu? Ootteko vielä jaksanu yrittää ja onko tullut ihan onnistuneita raskauksia keskenmenojen jälkeen?
 

Yhteistyössä