Haaveena vauva 2024

@Dinaas Mulle HUS alueella ohjattiin tekemaan kkm jälkeen raskaustesti 4vko kohdalla ja jos jotain näkyy niin uudelleen 6vko kohdalla. Tein huvikseen 2vko kohdalla ja oli enää haaleasti plussa ja 3vko kohdalla oli selkeä negatiivinen. Eli testaa ihmeessä aikasemmin jo. 🙂 Ehkä vuodon pituuden suhteen ottaisin testin. Mulla kesti just 2vko niin aattelin et olis nopeemmin nega.
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Täällä dpo5. Bongasin oviksen testeillä ja kivuilla ja saatiin hyvin hyödynnettyä. Huomenna labroihin kattomaan temppuileeko mun perussairaus (aktivoituessaan raskaus ei mulla ala). Oireet sen suhteen vähän helpottaneet joten toivotaan että se olis ollut vaan tommonen piikki. 🙏🏼
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

2.8.2023 Keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@nonnaam kp 40/35
@ireh kp 36/28-30
@Myrtti85 kp 31/?
@Päivänsäde84 kp 26/25-28
@Karvakorvat kp 19/?
@heltsuli kp 19/28
@meinaas kp 13/28-34
@pikkuhaave kp 7/38
@esparsetti kp 7/32
@syksynsävel_ kp 4/27-30
@Cherrymint kp 3/24-27
@Cara-mel kp 2/24-27


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@nonnaam DPO 20
@ireh DPO 18
@Karvakorvat DPO 9
@heltsuli DPO 4
@haaveillen DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
 
Viimeksi muokattu:
@Dinaas Mulle HUS alueella ohjattiin tekemaan kkm jälkeen raskaustesti 4vko kohdalla ja jos jotain näkyy niin uudelleen 6vko kohdalla. Tein huvikseen 2vko kohdalla ja oli enää haaleasti plussa ja 3vko kohdalla oli selkeä negatiivinen. Eli testaa ihmeessä aikasemmin jo. Ehkä vuodon pituuden suhteen ottaisin testin. Mulla kesti just 2vko niin aattelin et olis nopeemmin nega.
Kävin tuossa sunnuntaina naikkarin päivystyksessä ku oli edelleen vatsakipuja. Siellä ultrasivat ja näky vielä raskausmateriaalia noin 2-3senttiä. Sain uudet cytotec lääkkeet ja maanantaina laitoin. Vuotoa on ollut ehkä peukalon verran vaan, joten ilmeisesti ei lähde yksin tyhjentymään? Edelleen supistuskipuja ja selkäkipua vasemmalla puolella. 😳

Onko kellään muulla kokemuksia tästä, että lähteekö tässä itsestään jossain vaiheessa tiputtelemaan vai mitä?🤷🏻‍♀️

Lääkäri ei suositellut kaavintaa vaan sanoi, että mielummin lääkkeillä tai sitten jossain vaiheessa tähystyksellä imukaavinta. Näin kuulema vältytään tekemästä mitään tuhoa. Itse olen ymmärtäny, että kaavinta olisi suht turvallista nykyään. Onko kellään kokemusta imukaavinnasta? Itseäni tämä pelottaa aivan hirveesti ku papa kokeenkin ottaminen sattuu ja on todella epämielyttävää. Aiheuttaa itselle yleensä parin päivän menkkamaiset vatsakrampit😳 kaverin synnytyksessä olin maaliskuussa ja kohdun puuduttaminen ei tule kysymykseenkään kun hirveän iso piikki ja itsellä kauhea pikkikammo muutenkin😄
 
  • Surullinen
Reactions: tähkä94
Meillä oli ihana loma kaikesta tästä huolimatta ❤‍🩹. Lapset ui nii että hyvä kunnei suomut kasvanu😆 ja Imatran seutu on kyllä tosi kaunista. Vuoto on enää lähinnä rusehtavaa tai sitä tullut tänää kerran 12h vuodottoman hetken jälkeen. Raskaustestikin hyvin haalentunut.

Mites muut, en muista enää, mutta ootteko koska alotellu km jälkeen yritystä ? 🤗
 
Kävin tuossa sunnuntaina naikkarin päivystyksessä ku oli edelleen vatsakipuja. Siellä ultrasivat ja näky vielä raskausmateriaalia noin 2-3senttiä. Sain uudet cytotec lääkkeet ja maanantaina laitoin. Vuotoa on ollut ehkä peukalon verran vaan, joten ilmeisesti ei lähde yksin tyhjentymään? Edelleen supistuskipuja ja selkäkipua vasemmalla puolella.

Onko kellään muulla kokemuksia tästä, että lähteekö tässä itsestään jossain vaiheessa tiputtelemaan vai mitä?

Lääkäri ei suositellut kaavintaa vaan sanoi, että mielummin lääkkeillä tai sitten jossain vaiheessa tähystyksellä imukaavinta. Näin kuulema vältytään tekemästä mitään tuhoa. Itse olen ymmärtäny, että kaavinta olisi suht turvallista nykyään. Onko kellään kokemusta imukaavinnasta? Itseäni tämä pelottaa aivan hirveesti ku papa kokeenkin ottaminen sattuu ja on todella epämielyttävää. Aiheuttaa itselle yleensä parin päivän menkkamaiset vatsakrampit kaverin synnytyksessä olin maaliskuussa ja kohdun puuduttaminen ei tule kysymykseenkään kun hirveän iso piikki ja itsellä kauhea pikkikammo muutenkin
Työni puolesta törmään ajoittain imukaavinnan käyneitä, ja suurin osa aika kivuttomia ovat toimenpiteen jälkeen. Pääsääntöisesti ainakin meillä on nämä tehty ns. ”humautuksessa”, eli ei ole puuduteltu. Siinä ainakin varmistuu, että kohtu tyhjenee. 😊 Ja kun on operaation ajan unessa, niin ei tarvitse sitä kipua miettiä. Toki nukuttaminen voi tuntua myös jännittävältä, varsinkin jos ei aiemmin ole nukutettu. Mutta yksilöllisiä juttuja nämäkin ovat!

Ja on; kauhean tylsä alkukierto menossa. Oon tyylikkäästi unohtanut syödä myös Donafertyä, viime kierrossa sain sillä ainakin kunnon oviskivut aikaan. Täytyy yrittää nyt skarpata sen syönnissä. 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Kävin tuossa sunnuntaina naikkarin päivystyksessä ku oli edelleen vatsakipuja. Siellä ultrasivat ja näky vielä raskausmateriaalia noin 2-3senttiä. Sain uudet cytotec lääkkeet ja maanantaina laitoin. Vuotoa on ollut ehkä peukalon verran vaan, joten ilmeisesti ei lähde yksin tyhjentymään? Edelleen supistuskipuja ja selkäkipua vasemmalla puolella.

Onko kellään muulla kokemuksia tästä, että lähteekö tässä itsestään jossain vaiheessa tiputtelemaan vai mitä?

Lääkäri ei suositellut kaavintaa vaan sanoi, että mielummin lääkkeillä tai sitten jossain vaiheessa tähystyksellä imukaavinta. Näin kuulema vältytään tekemästä mitään tuhoa. Itse olen ymmärtäny, että kaavinta olisi suht turvallista nykyään. Onko kellään kokemusta imukaavinnasta? Itseäni tämä pelottaa aivan hirveesti ku papa kokeenkin ottaminen sattuu ja on todella epämielyttävää. Aiheuttaa itselle yleensä parin päivän menkkamaiset vatsakrampit kaverin synnytyksessä olin maaliskuussa ja kohdun puuduttaminen ei tule kysymykseenkään kun hirveän iso piikki ja itsellä kauhea pikkikammo muutenkin
Mulla kkm jälkeen itse raskausmateria poistui cytoilla, mutta paksu limakalvo jäi. Sain uudet cytotecit, oisko ollu 4kpl joilla ajateltiin, että limakalvo lähtee liikkeelle. Ei lähtenyt, vain muutama läntti verta. Mul ei ollut kipuja tai mitään niin en enää ollut yhteydessä mihinkään vaan odottelin negatestin ja ekat menkat. Ensimmäisten menkkojen aikana tuli tuo jäljelle jääny paksu limis sit kokonaan pois, vuoto ei ollut runsasta mutta menkat kesti lähes 2 viikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
vierailija
Itselläni oli yhdessä kierrossa hyvin myöhään ovulaatio. Olisko ollut lähemmäksi 24 kp, siitä tulikin sitten pitkä kierto. Mutta oli vain yhden kierron verran. Kai tämä on ihan tapauskohtaista.
Just tätä mietin, että minulla kierto on kuitenkin sen 28 päivää, mutta ovulaatiotesti antaa positiivisen vasta keskimäärin kp18 😯 Eli kierto ei mene pitkäksi vaikka ovulaatio onkin myöhemmin 🤔 Toivottavasti tästä ei muodostu ongelma hedelmöittymiselle 😨
 
vierailija
Onko kenelläkään kokemusta medigoon herkistä raskaustesteistä, että onko näkynyt viivanpaikkoja tai onko antanut virheellisiä tuloksia? Viime perjantaina testasin negan, eikä mitään viivanpaikkoja näkynyt. Tänään tein uuden testin ja näkyy todella haalea viiva. Kuukautisten pitäisi alkaa tulevana lauantaina. Malttamattomana testailen ennen menkkojen väliin jäämistä. Pitänee huomenna tehdä uusi testi.
 
Työni puolesta törmään ajoittain imukaavinnan käyneitä, ja suurin osa aika kivuttomia ovat toimenpiteen jälkeen. Pääsääntöisesti ainakin meillä on nämä tehty ns. ”humautuksessa”, eli ei ole puuduteltu. Siinä ainakin varmistuu, että kohtu tyhjenee. Ja kun on operaation ajan unessa, niin ei tarvitse sitä kipua miettiä. Toki nukuttaminen voi tuntua myös jännittävältä, varsinkin jos ei aiemmin ole nukutettu. Mutta yksilöllisiä juttuja nämäkin ovat!

Ja on; kauhean tylsä alkukierto menossa. Oon tyylikkäästi unohtanut syödä myös Donafertyä, viime kierrossa sain sillä ainakin kunnon oviskivut aikaan. Täytyy yrittää nyt skarpata sen syönnissä.
Mulle sanottiin, että tuo imukaavinta tehdään ihan hereillä tähystämällä. Jos saisin nukutuksen niin ei haittais ollenkaan, enemmänkin pelottaa tuo ”hereillä” oleminen toimenpiteen aikana. 😳
Mulla kkm jälkeen itse raskausmateria poistui cytoilla, mutta paksu limakalvo jäi. Sain uudet cytotecit, oisko ollu 4kpl joilla ajateltiin, että limakalvo lähtee liikkeelle. Ei lähtenyt, vain muutama läntti verta. Mul ei ollut kipuja tai mitään niin en enää ollut yhteydessä mihinkään vaan odottelin negatestin ja ekat menkat. Ensimmäisten menkkojen aikana tuli tuo jäljelle jääny paksu limis sit kokonaan pois, vuoto ei ollut runsasta mutta menkat kesti lähes 2 viikkoa.
Itse en olisi huolestunu myöskään jos ei olisi vatsakipuja mutta niitä edelleen on tämä ehkä tympii tässä eniten 🙄
 
Mulle sanottiin, että tuo imukaavinta tehdään ihan hereillä tähystämällä. Jos saisin nukutuksen niin ei haittais ollenkaan, enemmänkin pelottaa tuo ”hereillä” oleminen toimenpiteen aikana.


Itse en olisi huolestunu myöskään jos ei olisi vatsakipuja mutta niitä edelleen on tämä ehkä tympii tässä eniten
Mulle on tehty imukaavinta sekä ilman lääkitystä että lääkittynä, mutta siis hereillä. Siinä kohtaa henkinen tuska oli paljon isompi kuin fyysinen kipu mutta kyllähän se toki sattui, etenkin ilman lääkettä. Kipulääkkeellä oli siedettävämpää. Kolmas kaavinta sitten nukutuksessa koska materiaalia oli niin paljon.
Vaikea tuosta toki sanoa onko raskausmateriaalia vai fiufaun mainitsema paksumpi limakalvo joka kait on aika normaalia. Mulla kohtu tulehtui ekassa joten sen vuoksi se imukaavinta raakana ja seuraavissa sitten sitä haluttiin välttää ja siksi aika pikaisesti tehtiin kaavinnat.
 
vierailija
Onko kenelläkään kokemusta medigoon herkistä raskaustesteistä, että onko näkynyt viivanpaikkoja tai onko antanut virheellisiä tuloksia? Viime perjantaina testasin negan, eikä mitään viivanpaikkoja näkynyt. Tänään tein uuden testin ja näkyy todella haalea viiva. Kuukautisten pitäisi alkaa tulevana lauantaina. Malttamattomana testailen ennen menkkojen väliin jäämistä. Pitänee huomenna tehdä uusi testi.
Vastaan itse itselleni. Tein nyt illalla toisen testin, ja se oli apteekkarin testi, joka ei ole niin herkkä kuin tuo aiemmin tekemäni medigoon testi. Myös tähän apteekkarin testiin tuli haalea viiva. Uskaltaakohan tässä toivoa plussaa. Lapsi ollut haaveissa 1 vuotta. Varmaan tulee tehtyä testejä testien perään…
 
Huomenna kp 30 eikä menkkoja kuulu (normaalisti kierto 26-27 päivää) turvonnut olo ja sieraimet tukossa, mutta ei muuten flunssainen olo. Aavistelen plussaa, mutta huomenna se toivottavasti selviää aamulla.
Testasin aamulla kerralla kaks testiä, ja kyllähän tuo plussaa taitaa näyttää, vaikka vähän haaleana vielä näkyykin näin 4+1 viikoilla. 🙈
 
Voi juku.. Teini ikä häämöttää näin vähän päälle kolmekymppisenä. Ei oo hetkeen naama tähän malliin kukkinut. Ensiksi oli otsa vain toiselta puolelta ja nyt päivän aikaa levinnyt toiselle puolee leukaa. 🙈
Täällä myös puhkes naama kukkaan oviksen jälkeen. 😳 Tosin ajattelin, että se johtuu reissusta ja epäsäännöllisestä/epäterveellisistä ruokailuista. Eikä näin loppukesän kosteudessa finnit paranekaan äkkiä.

Olen täällä vain taustaillut viime viikot ja tämä kierto menee omalla painollaan. En tikuttanut ovista enkä oikein oireitakaan kyttäillyt, kun oltiin reissussa. Nyt huomasin vain sen, että nännit on oudosti kosketusarat, vaikka ei ole pitkään aikaan ollut. No toivottavasti loppukiertokin sujuisi rennosti. 😊

Onnea plussanneille ja voimia keskenmenon kokeneille! ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: Dinaas
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

3.8.2023 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Myrtti85 kp 32/?
@Päivänsäde84 kp 27/25-28
@Karvakorvat kp 20/?
@heltsuli kp 20/28
@meinaas kp 14/28-34
@pikkuhaave kp 8/38
@esparsetti kp 8/32
@syksynsävel_ kp 5/27-30
@Cherrymint kp 4/24-27
@Cara-mel kp 3/24-27


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Karvakorvat DPO 10
@heltsuli DPO 5
@haaveillen DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
 
Viimeksi muokattu:
@Dinaas Mulle kätilö selitti maaliskuussa tyhjennyksessä ollessani, että kaavintaa ei sen takia suositella, kun siitä jää yleensä aina kohtuun arpi(a). Se että kohtuun kajotaan tekee ilmeisesti aina hallaa, ja alkion tai istukan tarttuminen sitten siihen arpeen on jotenkin huono asia? Sanoi myös, että jos cytoilla ei kohtu tyhjene kokonaan, niin käyttävät mielummin tota imua.
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas

Yhteistyössä