Haaveena vauva 2024

VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

5.8.2023 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Myrtti85 kp 34/?
@Päivänsäde84 kp 29/25-28
@Karvakorvat kp 22/?
@heltsuli kp 22/28
@meinaas kp 16/28-34
@pikkuhaave kp 10/38
@esparsetti kp 10/32
@syksynsävel_ kp 7/27-30
@Cherrymint kp 6/24-27
@Cara-mel kp 5/24-27


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Karvakorvat DPO 12
@heltsuli DPO 7
@haaveillen DPO 2
@meinaas DPO 1
@Mamiks DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
 
vierailija
Kyllähän joskus kierto reagoi esim arjen muutoksiin justiinsa ovista lykkäävästi (esim sairaus, stressi, lomailu ja rytminmuutos jne), mutta jos kierto on ennen ollut lyhyempi ja ovis siirtyy aina vain myöhemmäksi niin kysäisisin varmaan gyneltä että mitä ihmettä

Ihan varmasti turhauttaa pitkät kierrot yrittämisvaiheessa, kun se on tuskaa näillä meikäläisenkin 24-28 mittasilla kierroilla 🥲 muuten pitkät kierrot onkin ihan kivoja, kun ei ole koko aikaa menkkoja
Turhauttaa joo, oon miettiny et oonkohan vaan itte saanu kierron venymään kun joka kuukausi kuukautisten aikaan oon niin hajalla ja stressaantunut et venyttääkö se sitten sitä seuraavaa ovulaation alkua. Onneksi vissiin on mahdollista kuitenkin tulla raskaaksi. Musta toi ylipäätään et pääsis juttelemaan tai kysymään asioita yhtään keltään on tosi hankalaa.. gynellä normaalissa 30v tarkastuksas kysyin yleisesti asioista kun raskaus ei oo alkanut niin sanoo vaan et lakkaa ressaamasta niin alkaa mut enhän mä nyt siihen pysty🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
Turhauttaa joo, oon miettiny et oonkohan vaan itte saanu kierron venymään kun joka kuukausi kuukautisten aikaan oon niin hajalla ja stressaantunut et venyttääkö se sitten sitä seuraavaa ovulaation alkua. Onneksi vissiin on mahdollista kuitenkin tulla raskaaksi. Musta toi ylipäätään et pääsis juttelemaan tai kysymään asioita yhtään keltään on tosi hankalaa.. gynellä normaalissa 30v tarkastuksas kysyin yleisesti asioista kun raskaus ei oo alkanut niin sanoo vaan et lakkaa ressaamasta niin alkaa mut enhän mä nyt siihen pysty
Ihan sellainenkin jos on ollut stressiä (töissä haasteita, riitaa kotona, jne) siinä ovulaation aikoihin, flunssassa tai käyttänyt buranaa, voi viivästyttää ovista. Luteaali sulla on ihan hyvä mutta toki toi kierto on vähän ärsyttävän pitkä. Mulla luonnostaan ovis oikealta kp 14-16 ja vasemmalta kp 18-21. Paitsi kerran just kun olin kipeä niin viikolla venähti oikealta. On siis tutkittu ja ultrattu useasti kun muutakin häikkää ja keskenmenoja. Toki kai optimaalista olisi se ovis siinä lähellä kp14 mutta myös kp n.50 on kaveri tullut raskaaksi kun hänellä on pco.

Mutta jos mietit aiempia kiertoja niin löytyykö sieltä jotain erikoista sen normaalin oviksen aikaan? Jos vielä pitenee ilman selkeää syytä niin kannattaa käydä gynellä, mielellään lapsettomuuteen erikoistuneella. Mä kävin tavallisella gynellä eka joka sanoo että mun vaivaa ei voida hoitaa jos se ei itsestään korjaannu ja jäädään lapsettomiksi sitten, joten voit kuvitella mikä hätä oli sen käynnin jälkeen. Kyllä sitä voitiin hoitaa ja kolmasti raskaana sen lausunnon jälkeen.
 
Täällä dpo 10-12, tänään tein halppistestin (tilattu jostain mistä lie joskus) ja oli ihan nega. Toissapäivänä oli tosi krapulainen olo ja vihlo alavatsaa kovasti. Tänää on vaan väsyttänyt. Rinnat vähän turvoksissa mutta ei muuta.

Tässä kierrossa tosiaan ajotukset mennä vähän huonosti jos ovis oli myöhösemmässä ajankohdassa kun ei voinut talletella.

Voipi siis hyvin olla, että ei tässä plussaa tulekkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
vierailija
Ihan sellainenkin jos on ollut stressiä (töissä haasteita, riitaa kotona, jne) siinä ovulaation aikoihin, flunssassa tai käyttänyt buranaa, voi viivästyttää ovista. Luteaali sulla on ihan hyvä mutta toki toi kierto on vähän ärsyttävän pitkä. Mulla luonnostaan ovis oikealta kp 14-16 ja vasemmalta kp 18-21. Paitsi kerran just kun olin kipeä niin viikolla venähti oikealta. On siis tutkittu ja ultrattu useasti kun muutakin häikkää ja keskenmenoja. Toki kai optimaalista olisi se ovis siinä lähellä kp14 mutta myös kp n.50 on kaveri tullut raskaaksi kun hänellä on pco.

Mutta jos mietit aiempia kiertoja niin löytyykö sieltä jotain erikoista sen normaalin oviksen aikaan? Jos vielä pitenee ilman selkeää syytä niin kannattaa käydä gynellä, mielellään lapsettomuuteen erikoistuneella. Mä kävin tavallisella gynellä eka joka sanoo että mun vaivaa ei voida hoitaa jos se ei itsestään korjaannu ja jäädään lapsettomiksi sitten, joten voit kuvitella mikä hätä oli sen käynnin jälkeen. Kyllä sitä voitiin hoitaa ja kolmasti raskaana sen lausunnon jälkeen.
Okei, et siihen vaikuttaa siis ihan kaikki, eipä kyl oo ollu mitään ihmeellistä muutakun tää et harmittaa aina vaan kun raskaus ei ala, ylitöitä oli tossa yhdessä kuussa paljon, mut sillon kierto oli se 35 niinkun on muutenkin tuntunut olevan 🤔

Kylläpäs töykeesti asia ilmotettu! Onneks nyt kuitenkaan asia ei ollut niin🙏 varmaan odotan sen vuoden yrityksen ja sit haen jonnekkin lapsettomuushoitoihin, eipä ne ennen varmaan mitään kantaa ota, ellei mulla siis toi kierto vieläkin pitene.. tosin yhtäkkiä tajusin et sillon kun se mun ovulaatio ois pitänyt varmaan olla niin lähdin lappiin ja ajoin koko yön autoa joten siis valvoin vuorokauden putkeen🤣 ehkä se vaikutti?
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

6.8.2023 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Myrtti85 kp 35/?
@Päivänsäde84 kp 30/25-28
@Karvakorvat kp 23/?
@heltsuli kp 23/28
@meinaas kp 17/28-34
@pikkuhaave kp 11/38
@esparsetti kp 11/32
@syksynsävel_ kp 8/27-30
@Cherrymint kp 7/24-27
@Cara-mel kp 6/24-27


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Karvakorvat DPO 13
@heltsuli DPO 8
@haaveillen DPO 3
@meinaas DPO 2
@Mamiks DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
 
Kertokaa joku viisaampi. Mikä toi "piinailijat"-lista oikein on? Alkaako piinalu oviksen jälkeen vai häh?🤔🤭 Pitkä aika jos tuosta menkkojen alkuun joutuu "piinailee."😅 Ressiä kai tuollainen tois, ainakin mulle.🤭
Mun mielestä jos piinailu alkaa joskus, niin ehkä se ois 1 tai 2 päivää ennen oletettuja menkkoja.
Kuka tuon on keksiny?🤣
Jotenkin mun mielestä hassua. Tietenkin jokainen kokee tuon tavallaan.
Mä elän tässä vauva haaveaikana, menkoista menkkoihin.😄 tai miten sen nyt sanoisi..
Ja tässä pikkulapsi arjessa tää aika menee liian nopeasti. Kohta meidän vauva on jo vuoden ikäinen.🥲❤

Ei kerkee paljon "piinailee" ja noi dpo laskurit muutenkin itelle vähän hepreaa.😅

P.S.Menikö kesä jo?🌺🙄
 
Kertokaa joku viisaampi. Mikä toi "piinailijat"-lista oikein on? Alkaako piinalu oviksen jälkeen vai häh?🤔🤭 Pitkä aika jos tuosta menkkojen alkuun joutuu "piinailee."😅 Ressiä kai tuollainen tois, ainakin mulle.🤭
Mun mielestä jos piinailu alkaa joskus, niin ehkä se ois 1 tai 2 päivää ennen oletettuja menkkoja.
Kuka tuon on keksiny?🤣
Jotenkin mun mielestä hassua. Tietenkin jokainen kokee tuon tavallaan.
Mä elän tässä vauva haaveaikana, menkoista menkkoihin.😄 tai miten sen nyt sanoisi..
Ja tässä pikkulapsi arjessa tää aika menee liian nopeasti. Kohta meidän vauva on jo vuoden ikäinen.🥲❤

Ei kerkee paljon "piinailee" ja noi dpo laskurit muutenkin itelle vähän hepreaa.😅

P.S.Menikö kesä jo?🌺🙄
Joo piinailut on just se oviksesta menkkoihin. Itellä taas se tuntuu just siltä että se on yhtä piinaa koska päivät menee niiiiiiiin hitaasti 😅. Vaikka itselläki kolme lasta nii silti se itelle tuntuu piinailulle odottaa plussaa tai menkkoja🫣😂. Ja tiedän että vaikka työt ja koulu alkaa ens viikolla nii silti se tuntuu hitaalle😂.

Ja jep musta tuntuu ettei ollu koko kesälomaa, toki vaikuttaa kun ite oli töissä normaalisti tätä kahta viikkoa lukuunottamatta. Mut mä toisaalta ihan tykkään arjesta ja aikatauluista sekä tulevasta syksystä 😍.
 
Kertokaa joku viisaampi. Mikä toi "piinailijat"-lista oikein on? Alkaako piinalu oviksen jälkeen vai häh? Pitkä aika jos tuosta menkkojen alkuun joutuu "piinailee." Ressiä kai tuollainen tois, ainakin mulle.
Mun mielestä jos piinailu alkaa joskus, niin ehkä se ois 1 tai 2 päivää ennen oletettuja menkkoja.
Kuka tuon on keksiny?
Jotenkin mun mielestä hassua. Tietenkin jokainen kokee tuon tavallaan.
Mä elän tässä vauva haaveaikana, menkoista menkkoihin. tai miten sen nyt sanoisi..
Ja tässä pikkulapsi arjessa tää aika menee liian nopeasti. Kohta meidän vauva on jo vuoden ikäinen.🥲

Ei kerkee paljon "piinailee" ja noi dpo laskurit muutenkin itelle vähän hepreaa.

P.S.Menikö kesä jo?
Lisään vielä @tähkä94n viestiin, että tuo DPO tulee sanoista Days Past Ovulation, ja tuolle on nyt vaan keksitty sana ”piinailijat” (mikä on mun mielestä aika hyvä sana kuvaamaan tota ajanjaksoa 😃). Itselle ainakin ollut hyödyllinen, kun olen saanut tietoa omasta kierrosta tuon avulla: eli luteaalijakson pituus (joka on yleensä aina suunnilleen sama kierrosta toiseen), ja sitä myöden tietää melkeinpä päivälleen milloin menkat pitäisi alkaa. Itse en ainakaan tietäisi ilman tuota, koska oviksen ajankohta vaihtelee aina muutamilla päivillä. Joten mulla ainakin poistaa stressiä ja rauhoittaa mieltä kun tiedän tarkat DPOt. Lisäksi siitä saa osviittaa milloin voisi kannattaa tehdä r-testiä, tai milloin on vielä aivan liian aikaista. 🤭 Se on sitten eri asia haluaako liittyä ”piinalistalle” täällä. Ite tykkään kun näkee kuka menee suunnilleen samoissa DPOissa niin voi saada vertaistukea ja ei oo niin yksin omien piinapäiviensä kanssa ❤
 
Ihan sellainenkin jos on ollut stressiä (töissä haasteita, riitaa kotona, jne) siinä ovulaation aikoihin, flunssassa tai käyttänyt buranaa, voi viivästyttää ovista. Luteaali sulla on ihan hyvä mutta toki toi kierto on vähän ärsyttävän pitkä. Mulla luonnostaan ovis oikealta kp 14-16 ja vasemmalta kp 18-21. Paitsi kerran just kun olin kipeä niin viikolla venähti oikealta. On siis tutkittu ja ultrattu useasti kun muutakin häikkää ja keskenmenoja. Toki kai optimaalista olisi se ovis siinä lähellä kp14 mutta myös kp n.50 on kaveri tullut raskaaksi kun hänellä on pco.

Mutta jos mietit aiempia kiertoja niin löytyykö sieltä jotain erikoista sen normaalin oviksen aikaan? Jos vielä pitenee ilman selkeää syytä niin kannattaa käydä gynellä, mielellään lapsettomuuteen erikoistuneella. Mä kävin tavallisella gynellä eka joka sanoo että mun vaivaa ei voida hoitaa jos se ei itsestään korjaannu ja jäädään lapsettomiksi sitten, joten voit kuvitella mikä hätä oli sen käynnin jälkeen. Kyllä sitä voitiin hoitaa ja kolmasti raskaana sen lausunnon jälkeen.
En usko että ollut sama gyne mutta mulle nuorena sanoi yksi gyne tuskin koskaan tulet lapsia saamaan. Oli kysta vasemmalla munasarjassa. Oli muutenkin töykeä sanoi mm. laihduta ja en edes ollut ylipainoinen.

No pelästyin tietysti ja olin siinä uskossa että en koskaan saa lapsia. Pitkään pelkäsin gynelle menoa. Lisäksi vaikutti siihen että en halunnut alkaa seurustelemaan kun ajattelin kuka tällaista edes huolii. Kun en saa lapsia ym.

No nyt on kaksi ihanaa lasta. Se palautti uskon kun kerran olin ihanalla gynellä joka tutki kunnolla ja oli positiivinen muutenkin.
 
Dodi! Eilen kävin googlettaa poppakonteja, jossain tuli vastaan akupunktio kiinalaisesta uskomuksista. Mut ei oikein houkuttele tämä vaihtoehto.

Vastaan tuli maca jauhe, koskaan kuullutkaan sellaisesta. Jos tekstiin on uskomista niin käytetty tuhansia vuosia tehostamaan hedelmällisyyttä. Se sisältää erilaisia mineraaleja ja sen sanotaan tasapainottavan hormoneja ja edesauttavan kilpirauhasen toimintaa. Lukemani perusteella nautittaisiin alku kierron ajan esim. smoothiessa tai puuroon sekoitettuna. Makuhan ei tietenkään ole herkullinen.

Vehnäalkioöljy, muistan jonkun maininneen sen myös täällä. E-vitamiinin lähde. Oikea hedelmällisyys vitamiini. 🙈

Vitex, eli siveydenpuuta. Käy hihityttämään nimi siveydenpuu. 🙊 Kuulema yksi tehokkaimmista sukupuolihormoneja balanssoivista kasveista, ja monilla on tämän käytössä lähteneet estrogenidominanssin oireet kokonaan pois.

Foolihappo, tämän saan mama vitamiineistä nautittua.

B6-vitamiini, tämäkin on samassa mama purkissa.

Greippimehu, en huomannut eroa. Puoliso nurisi kun mehua ostelin, meillä kun ei mehua juoda.

Punaviini? Alkoholistahan pitäisi luopua niin yllättävää, mut en kokeile en pidä mausta.

Nyt kiinnostaisi etenkin tuo maca jauhe, onko kenelläkään kokemusta? Onko se niin pahaa maultaan kuin sanotaan? Nautittu aina ovulaatioon saakka vai pidempää? Entäpä sitten tuo vehnäalkioöljyn kohtalo, voisiko siitä olla apua? Voiko sitä nauttia koko kierron ajan? Mietin myös sellaista et pitäisikö vielä erikseen olla pelkkä foolihappo vai riittääkö se tuosta monivitamiini napista otettuna? Antakaahan vinkkejä, epätoivo käy kaivaa mieltä.
 
Poppakonsteista..... Mä oon syöny vehnänalkioöljyä, geleitä, femibion1 ja greippimehua.

Geleet auttoi mulla kyllä makeanhimon poistoon. Oli käytössä jo ennen plussaa ja plussakierrostakin ja nyt ottanut km jälkeen, mutta ei suoranaista hyötyä mulle tuonut raskautta ajatellen silloin.

Vehnänalkioöljyy otin sit plussakierrossa, maku on ihan järkyttävä🥴 enkä tiedä oliko sattumaa se että plussasin siitä kierrosta 😅. Samaan aikaan join myös greippimehua ja mulla se vaikutti kyllä ovislimoihin positiivisesti😇.

Femibionia otin sen 2kk ennen plussaa.

Mistä näistä tietää mikä auttanut, nää vai tuuri vai mikä😂!
 
Dodi! Eilen kävin googlettaa poppakonteja, jossain tuli vastaan akupunktio kiinalaisesta uskomuksista. Mut ei oikein houkuttele tämä vaihtoehto.

Vastaan tuli maca jauhe, koskaan kuullutkaan sellaisesta. Jos tekstiin on uskomista niin käytetty tuhansia vuosia tehostamaan hedelmällisyyttä. Se sisältää erilaisia mineraaleja ja sen sanotaan tasapainottavan hormoneja ja edesauttavan kilpirauhasen toimintaa. Lukemani perusteella nautittaisiin alku kierron ajan esim. smoothiessa tai puuroon sekoitettuna. Makuhan ei tietenkään ole herkullinen.

Vehnäalkioöljy, muistan jonkun maininneen sen myös täällä. E-vitamiinin lähde. Oikea hedelmällisyys vitamiini.

Vitex, eli siveydenpuuta. Käy hihityttämään nimi siveydenpuu. Kuulema yksi tehokkaimmista sukupuolihormoneja balanssoivista kasveista, ja monilla on tämän käytössä lähteneet estrogenidominanssin oireet kokonaan pois.

Foolihappo, tämän saan mama vitamiineistä nautittua.

B6-vitamiini, tämäkin on samassa mama purkissa.

Greippimehu, en huomannut eroa. Puoliso nurisi kun mehua ostelin, meillä kun ei mehua juoda.

Punaviini? Alkoholistahan pitäisi luopua niin yllättävää, mut en kokeile en pidä mausta.

Nyt kiinnostaisi etenkin tuo maca jauhe, onko kenelläkään kokemusta? Onko se niin pahaa maultaan kuin sanotaan? Nautittu aina ovulaatioon saakka vai pidempää? Entäpä sitten tuo vehnäalkioöljyn kohtalo, voisiko siitä olla apua? Voiko sitä nauttia koko kierron ajan? Mietin myös sellaista et pitäisikö vielä erikseen olla pelkkä foolihappo vai riittääkö se tuosta monivitamiini napista otettuna? Antakaahan vinkkejä, epätoivo käy kaivaa mieltä.
Mä kokeilin vehnänalkioöljyä useamman kierron ajan. Alussa tuntui että vv lisääntyi, mutta parin kierron jälkeen ei mun mielestä vaikuttanut enää siihenkään 🤔

Ainut mitä tehtiin plussakierrossa oli että lopetettiin yrittäminen. Kyllä, niin kliseeltä kun se kuulostaakin. Kiireiden takia tais seksiä olla vain ilta ennen oletettua ovista ja ovis aamuna (siksi oletettu kun en testannut, lämpöjä seurasin kyllä). Vitamiinitkin unohtui monelta päivältä.

Meille oli aika ensikäynnille (ties kuinka mones, h*lvetin hidasta toimintaa) mutta pitkän keskustelun päätteeksi tulimme puolison kanssa siihen tulokseen että siirretään projektia loppuvuoteen. Meillä häät syksyllä, joten ajateltiin ettei viitsi väkisin ylimääräistä stressiä hankkia. Koko kierto meni todellakin niin etten ajatellut vauva asiaa ollenkaan, nautiskelin vain häiden suunnittelusta. Plussan aikoihin sairastuin niin etten ajatellut enää mitään, nukuin ja oksensin vaan kaiken aikaa. En olisi edes tajunnut testata jos mies ei ois vihjannut.

Ja tässä sitä ollaan, 15kk yritystä takana ja nyt rv10 lähti käyntiin 🥰 naureskelin aina näille "lopettakaa yrittäminen"-vinkeille, mutta meidän kohdalla siinä oli jotain taikaa. Uskoisin että stressi tässä iso tekijä. Tiedän että hoitoja tarvitseville on turhaa sanoa "lopettakaa yrittäminen", mutta näin yleisesti se voikin olla hyvä vinkki.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia, uusia plussanneita tullut niin nihkeästi että odottakaa vaan, puhuri on tulossa 😉 hengessä mukana 🤗
 
En usko että ollut sama gyne mutta mulle nuorena sanoi yksi gyne tuskin koskaan tulet lapsia saamaan. Oli kysta vasemmalla munasarjassa. Oli muutenkin töykeä sanoi mm. laihduta ja en edes ollut ylipainoinen.

No pelästyin tietysti ja olin siinä uskossa että en koskaan saa lapsia. Pitkään pelkäsin gynelle menoa. Lisäksi vaikutti siihen että en halunnut alkaa seurustelemaan kun ajattelin kuka tällaista edes huolii. Kun en saa lapsia ym.

No nyt on kaksi ihanaa lasta. Se palautti uskon kun kerran olin ihanalla gynellä joka tutki kunnolla ja oli positiivinen muutenkin.
Multa otettiin nuorena (18v) terkkulassa jotain hormonikokeita (pitkä kierto) joista gyne sanoi että et tule saamaan lapsia ilman hormonihoitoja ja määräsi vissiin teroluteja. En niitä aloittanut kuitenkaan kun ei niin akuutti ollut lapsen saaminen (vaikks ilman ehkäisyä oltiin tarkoituksella). Laihduin n.10kg ja kierto lyheni normaalimmaksi. Menin kysymään voisiko ottaa uudet kokeet, kuulemma turhaa. 1kk päästä olin raskaana.

Toisen yritystä aloittaessa kävin yksityisellä gynellä joka ultrasi ja ei vastannut mitään kysymyksiini hormoneista, sanoi vain että "tiedät kyllä mitä sun pitää tehdä?" Tarkoitti laihduttamista 🙄 Mun BMI on ollut silloin 26 luokkaa ja olen aika lihaksikas 🤷🏻‍♀️ No terkkulassa sit lääkäri määräsi clomifenit, ilman sen kummempia tutkimuksia tai kontrolleja! No tulin raskaaksi ja yksi tuli onneksi, kaksonen ehkä meni kesken.

Eli että melkoisia puoskareita sitä on tullut vastaan 🙄
 
Poppaskonsteja..
Ainut greippimehu, mitä oon kokeillut. Silloin imetin. Yhden kierron join ja tulin siitä kierrosta raskaaksi.😊 En tiedä oliko vain sattumaa. Nyt haluisin ostaa mehua, en vaan löydä mistään.
Mä kans metsästin mut ei löytynyt, netistä sais tilaamalla mut huonosti sieltäkään, puristan yleensä suoraa hedelmistä, kunnei muualta löytynyt 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
vierailija
Täällä yk 9 ja ovis käynnissä. Toiveet taas korkealla ja vaikka tuntuu, ettei pitäisi, niin tuntuu ihanalta haaveilla vauvasta. Jos nyt tärppäisi, niin laskettu aika olisi vappuaattona 😍

Poppaskonsteista, täällä ollut kokeilussa gelee royal, maca, vehnänalkioöljy ja vitex. En ole huomannut näistä minkään vaikuttavan kiertoon. Muutenkin syön normaalisti b-, c- ja d-vitamiinia ja sinkkiä. Taipumusta on alhaiseen ferritiiniin ja olen käynyt kaksi kertaa yksityisellä infuusiossa.

Onko täällä muita, jotka vhh tai ketoruokavaliolla? Oletteko huomanneet vaikuttaako hiilareiden määrä jotenkin kiertoon?
 
Mä en mun yk:sta enää tiedä. Sen verran kauan yritetty ettei pysy enää mukana. Eka kierto kuitenkin kkm jälkeen ja vaikka mitä mieltä kukakin on niin en aloita yrittämisen laskemista alusta vaan jatkan siitä mihin jäätiin, koska vauvaa ei ole vielä saatu. Yrittäminen aloitettu 1v4kk sitten. 😊

Tänään dpo(9-)10 ja nega testi. Vielä on toki toivoa, mutta vähän harmittaa jo valmiiks. Oli niin kovat odotukset tähän ekaan kiertoon. 😭 Ei auta kun lippu korkeelle ja eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94
Auttakaa tyhmää.🫢
Mä ostin eilen r-testin ja heti alkuillasta tein sen, kun ajattelin et jos on positiivinen, niin kyllä se näkyis jo. Noh, sehän oli täysin nega. Ois pitäny säästää tälle aamua.😁
Pitääkö tässä nyt sit todeta, että ei tärpänny vai onko vielä mahdollista plussata?
Pakkohan se ostaa tänään uus ja huomenna aamulla testata.
Vai onkohan tästä tulossa vaan joku pitkä kierto.😑
 
Täällä pitäisi ovis huomenna olla, viimeksi talleteltu keskiviikkona kun ei ole pystynyt.
Mutta suht toiveikas olo tästä kierrosta siitä huolimatta, jos lähipäivinä päästäisi talletteluhommiin.
Viime kierrossa meni ovikset ja kaikki ihan ohi väsymyksen vuoksi joten "pitkästä" aikaa pääsee
taas piinailemaankin!
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

7.8.2023 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Myrtti85 kp 36/?
@Päivänsäde84 kp 31/25-28
@Karvakorvat kp 24/?
@heltsuli kp 24/28
@meinaas kp 18/28-34
@pikkuhaave kp 12/38
@esparsetti kp 12/32
@syksynsävel_ kp 9/27-30
@Cherrymint kp 8/24-27
@Cara-mel kp 7/24-27
@Tiukuna kp 1/28


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Karvakorvat DPO 14
@haaveillen DPO 4
@meinaas DPO 3
@Mamiks DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
 
Oli kyllä niin toiveikas olo, mutta kun ei niin ei. Se ois sitten vuosi täynnä. Vuosi epäonnistumista, ei plussan plussaa.
Helppo se on sanoa, että elkää tressatko vaikea toteuttaa. Olen kuullut monesti kun tressaamisen lopettaa niin sitten se tapahtuu. Äärimmäisen vaikeaa toutettaa, itse olen äärimmäisen tressaavaa sorttia ja olen myös hyvin herkkä ihmisenä. Otan monesti asiat itseeni ja pahoitan mieleni. Mietin paljon pikku asioita ja työnikin on hyvin tressaavaa, en osaa jättää töitä töihin vaan mietin niitä myös kotona.
Kyselin äsken neuvolan chatista mitä tehdä, miten saisi asian kunnallisellapuolella etiäpäin niin oli kyllä hyvin lyhyt vastaus. Varaat ajan terveydenhoitajalle ja siitä sitten saat tarvittaessa lähetteen lääkärille. Jäi aika tyhjä olo siitäkin. En olisi arvannut, että miten tässä menee yli vuosi aikaa. Mutta niin tässä käy että toinen mokoma lähtee..
Taisin joskus puolisolle todeta et testaan vielä nämä testit ja sitten mietin asiaa uudestaan. Mut miten nyt voisin lopettaa tikuttamisen? En yhä edelleen tunnista ovulaation oireita, löydän sen vain testiin. Limoja ei ole, eikä oikeastaan vihlo kummaltakaan puolelta. Ainoastaan ovulaation jälkeen nänninpäät aristaa, ovat kosketus arat. Mutta tätäkään ei kuitenkaan tapahdu joka kierrossa.
En olisi halunnut millään muotoon päätyä tähän tilanteeseen, mutta uskon ettei kukaan muukaan halua. Ihan hirveetä ajatella, et tää olisi sitä tahatonta lapsettomuutta. Onneksi täältä saa tätä vertaistukea ja voi avata asioita. Saa myös teidän ajatuksia yms. Mutta kyllä tämä yrittäminen laittaa ihmisen rikki.​
 

Yhteistyössä