Haaveena vauva 2024

vierailija
Vuosi yritystä takana, sehän on vielä "normaali" aika. Toki et ole enää kovin nuori, vaikuttaa. Ja miehelläsi ei ole lapsia..sieltäkin saattaa löytyä joku syy/syitä.
Hyvä tosiaan lähtee vähän selvittelee jo asioita.
Minkä ikäinen miehesi on?
Elämäntavat? Ymym. Mitkä kaikki vaikuttaa asiaan..

Tsemppiä
Hyväähän tuossa kumminkin on se että vuoden sisällä on ollut yksi alkanut raskaus eli tilanne ei ole aivan toivoton 👍Ja iäkkämpänä voi mennä se parikin vuotta vaikkei mitään vikaa kummassakaan olisi. Tsemppiä ⚘️ Tutkimukset on varmaan paikallaan jotta saa mielenrauhaa 👍
 
Mä olin eilen tyhjennyksessä ja kätilö sano, että tee testi viiden viikon päästä. Mäkin taidan kokeilla sit jo vähän aiemminkin
On tää surullista ja mietin pelkääkö sitä seuraavassa raskaudessa kahta kauheammin
Olis pitänyt olla 9+3, mut alkio vastas ehkä noin rv 6+ jotain
Se on, tuntuu tosi pahalle. 💔

Mäkin sain ohjeeks tehdä 4vko päästä ja jos silloin vielä näkyy jotain niin 6vko kohdalla uudelleen. Halusin ite huvikseen testata viikko sitten ja oli enää haalea plussa. Testasin nyt 3vko kohdalla uudelleen ja oli nega. Ei siis virallisen ohjeen mukaan, mutta kiva tietää jo nyt että kaikki tullut ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti89
vierailija
Moi, oon käynyt monta kuukautta lukemassa näitä ja katsellut muiden juttuja, nyt päätin itsellin kirjottaa, meillä siis alotus alkanut 12/22 ja meillä on ennestään yksi lapsi. Ensimmäinen lähti 10 vuoden ehkäisypillereiden syönnin
Jälkeen mutta nyt tämä toinen odotuttaa itseään ja haave pienestä ikäerosta on ruvennut vähän romuttumaan sekä olen myös ruvennut stressaamaan asiaa kauheasti.. kierto on nyt venynyt 32 säännöliseen 35, mahtaakohan johtua stressistä? Vaikuttaakoa muutenkin tämä yleinen märehtiminen raskauden alkamattomuuteen vai mikä mahtaa olla, ferriinit mitattu ja oli 48. Onko muita ketä tämä asia stressaa kuukausi kuulaudelta enemmän?
 
Mitenkä kun tein ovistestin klo 19 aikaan joka on viittä vaille plussa, teksiittekö vielä yhden tälle illalle vaikka kymmenen yhdentoista aikaan ja jos se plussa niin merkkaatte tälle päivälle sen ? Kuukautiset kun ohjeistettu merkkaa seuraavalle päivälle jos alkaa kuuden jälkeen..

Mä taidan vielä yhden siis tehdä ja Katsotaan jos olis huipussaan.

Mutta merkata tää päivä vai huominen? Jes kohta pääsee jännäämään silti 😍
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

7.7.2023 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@hermoilija_ kp 27/23-27
@Cara-mel kp 26/24-27
@Päivänsäde84 kp 24/25-28
@RLiisukka kp 24/28
@heltsuli kp 21/28
@Tiukuna kp 21/28
@pikkuhaave kp 21/38
@meinaas kp 14/28-34
@esparsetti kp 13/30
@ireh kp 10/28-30
@Haavejuttu kp 6/24
@Myrtti85 kp 5/?
@syksynsävel_ kp 3/27-30
@Samppa40 kp 3/25
@Cherrymint kp 2/24-27

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Cara-mel DPO 14
@Karvakorvat DPO 10
@Tiukuna DPO 8
@RLiisukka DPO 5
@pikkuhaave DPO 5


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
 
Viimeksi muokattu:
Onnea @Eswe ja @malanen ♥

Moi, oon käynyt monta kuukautta lukemassa näitä ja katsellut muiden juttuja, nyt päätin itsellin kirjottaa, meillä siis alotus alkanut 12/22 ja meillä on ennestään yksi lapsi. Ensimmäinen lähti 10 vuoden ehkäisypillereiden syönnin
Jälkeen mutta nyt tämä toinen odotuttaa itseään ja haave pienestä ikäerosta on ruvennut vähän romuttumaan sekä olen myös ruvennut stressaamaan asiaa kauheasti.. kierto on nyt venynyt 32 säännöliseen 35, mahtaakohan johtua stressistä? Vaikuttaakoa muutenkin tämä yleinen märehtiminen raskauden alkamattomuuteen vai mikä mahtaa olla, ferriinit mitattu ja oli 48. Onko muita ketä tämä asia stressaa kuukausi kuulaudelta enemmän?
Tervetuloa joukkoon! Kyllä tämä pitkittynyt yritys hermoja kysyy. Mulla stressi ja paine tulee ehkä enemmän ulkopuolisista tekijöistä, kun ympärillä näkee koko ajan pyöristyviä vatsoja ja aistii jotenkin, että itseäkin tarkkaillaan, koska se maha pyöristyy. Tietenkin omakin toive olis tulla raskaaksi niin pian kuin mahdollista, mutta on paljon asioita joihin ei voi vaikuttaa. Voi vain toivoa parasta. On tämä opettanut kärsivällisyyttä ainakin itselle.
 
  • Rakkaus
Reactions: Eswe
Onko joku tilannut viimeaikoina raskauskeijulta? Kauanko kestänyt että tilaus tullut?
Tilasin ovistestejä 29.6. eli tasan viikko sitten eikä ole vielä tullut. Normaalisti on tullut tilaus viikossa.
En raskauskeijulta, mutta tilasin esikoiselle nimitarroja yks sunnuntai. Maanantaina tuli viesti että lähetetty, mutta kesti 1,5vko saapua. Myös välillä laskut saapunut niin, että eräpäivä esim seuraavana päivänä, eli seikkaillut postissa 2vko. Postin toiminta tuntuu olevan nykyään tosi hidasta ainakin kirjeiden osalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Mulle voi päivittä tänään Dpo-1 tai huomiselle dpo0.

Nyt jäi talletus Dpo-3 varaan ja jos huomenna onnistuu niin dpo0, mutta ei voi minkään. Lupasin jo yökyläilyn kun ajattelin että talletus eilen olisi onnistunut mutta kun ei. Yritettiin mutta ei päästy loppuun asti. Onhan siinäkin pieni mahis mutta hyvin pieni.

Ei muuta kun sormet ristiin ja toivotaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
vierailija
Onnea @Eswe ja @malanen


Tervetuloa joukkoon! Kyllä tämä pitkittynyt yritys hermoja kysyy. Mulla stressi ja paine tulee ehkä enemmän ulkopuolisista tekijöistä, kun ympärillä näkee koko ajan pyöristyviä vatsoja ja aistii jotenkin, että itseäkin tarkkaillaan, koska se maha pyöristyy. Tietenkin omakin toive olis tulla raskaaksi niin pian kuin mahdollista, mutta on paljon asioita joihin ei voi vaikuttaa. Voi vain toivoa parasta. On tämä opettanut kärsivällisyyttä ainakin itselle.
Onnea @Eswe ja @malanen


Tervetuloa joukkoon! Kyllä tämä pitkittynyt yritys hermoja kysyy. Mulla stressi ja paine tulee ehkä enemmän ulkopuolisista tekijöistä, kun ympärillä näkee koko ajan pyöristyviä vatsoja ja aistii jotenkin, että itseäkin tarkkaillaan, koska se maha pyöristyy. Tietenkin omakin toive olis tulla raskaaksi niin pian kuin mahdollista, mutta on paljon asioita joihin ei voi vaikuttaa. Voi vain toivoa parasta. On tämä opettanut kärsivällisyyttä ainakin itselle.
Kiitos 😂 on tää kyllä niin inhottavaa, kuukausi toisen jälkeen vaan menkat alkaa, nyt ostin ekaa kertaa ovulaatio testejä, saattaa kyllä viel pahentaa stressiä mut tuleepahan kokeiltua niitäkin, onko teillä miten kauan yritystä takana ? 😌
 
Kiitos on tää kyllä niin inhottavaa, kuukausi toisen jälkeen vaan menkat alkaa, nyt ostin ekaa kertaa ovulaatio testejä, saattaa kyllä viel pahentaa stressiä mut tuleepahan kokeiltua niitäkin, onko teillä miten kauan yritystä takana ?
Pian tulee vuosi. Ei kyllä ihan koko aikaa olla täysillä yritetty, kun on ollut pakollista taukoa välillä. Muutaman kierron tänä vuonna olen ovista testannut. Koen sen ihan hyväksi ja tietääpähän sitten ajoittaa hommailut tärppipäiviin ainakin. Ja vähän tietää, koska kannattaa testata tai odottaa menkkoja alkavaksi.
 
Onko joku tilannut viimeaikoina raskauskeijulta? Kauanko kestänyt että tilaus tullut?
Tilasin ovistestejä 29.6. eli tasan viikko sitten eikä ole vielä tullut. Normaalisti on tullut tilaus viikossa.
Mullakin kesti. Kirjelähetykset saattaa kestää nykyään jopa kauemmin kuin paketit. Ne kulkee vähän mutkan kautta uudistusten jälkeen.

Vuoropäiväjakelusta ja kevennetystä jakelusta täällä: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/postin-jakelu

Esim. Meilläpäin tulee posti ma-ke-pe.

Ja sitten tämä: https://yle.fi/a/3-12531237
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä huomio muuten kaikille! Tai tää varmaan on kaikille tuttua, mut itse teen aina välillä tän virheen 😅

Nimittäin jos laitat kaks liuskatestiä vierekkäin/kii toisiinsa se toinen testi voi värjätä toisen.

Testasin pc:n testillä vaikka on hieman turhan aikaista testata. Halusin siis testata et irroituspiikki ei enää näy. (Vanha pinttynyt tapa😅). Tein myös huvikseen ovistestin (haalea viiva) ja r-testi oli nega kun katsoin sen n. 1min testin teosta (kun testin väri oli menny läpi ja näytti asettuneen). Sit pistin sen ovistestin Kaa samaan köäreeseen Minuutin päästä päädyin vielä nappaamaan rtestin käärrestä ja siinä oli haalea viiva. Oli napannut värin siitä toisesta testistä 🙈 kyl jätti sydän varmaan yhden lyönnin väliin ennen ku tajusin et siitä toisesta testistähän se on tullut 🤣
 
Hyvä huomio muuten kaikille! Tai tää varmaan on kaikille tuttua, mut itse teen aina välillä tän virheen

Nimittäin jos laitat kaks liuskatestiä vierekkäin/kii toisiinsa se toinen testi voi värjätä toisen.

Testasin pc:n testillä vaikka on hieman turhan aikaista testata. Halusin siis testata et irroituspiikki ei enää näy. (Vanha pinttynyt tapa). Tein myös huvikseen ovistestin (haalea viiva) ja r-testi oli nega kun katsoin sen n. 1min testin teosta (kun testin väri oli menny läpi ja näytti asettuneen). Sit pistin sen ovistestin Kaa samaan köäreeseen Minuutin päästä päädyin vielä nappaamaan rtestin käärrestä ja siinä oli haalea viiva. Oli napannut värin siitä toisesta testistä kyl jätti sydän varmaan yhden lyönnin väliin ennen ku tajusin et siitä toisesta testistähän se on tullut
Ei tää ainakaan mulle ollu mikään tuttu juttu 😄 Yritän tässä käsittää et miten se väri vois tarttua, kun eri kemiallinen reaktio kyseessä, ehkä varmuudeks kannattais vielä testata uudelleen?
 
Paljon onnea eswe! ❤😍
Ja myös muut plussanneet. Kävin äkkiä lukemassa kuulumiset. Täällä kierto asettunut 27 päivän pituiseksi, mikä mulla oli ennen kuopuksen syntymääkin. Töiden alkua odottelen, ja se on sellainen virstanpylväs meille myös sen suhteen että sen jälkeen voi alkaa sitä yhtä vauvaa vielä yrittelemään. Niin jännää aikaa tämä❤
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94 ja Dinaas
Paljon onnea eswe!
Ja myös muut plussanneet. Kävin äkkiä lukemassa kuulumiset. Täällä kierto asettunut 27 päivän pituiseksi, mikä mulla oli ennen kuopuksen syntymääkin. Töiden alkua odottelen, ja se on sellainen virstanpylväs meille myös sen suhteen että sen jälkeen voi alkaa sitä yhtä vauvaa vielä yrittelemään. Niin jännää aikaa tämä
Kiitos Jonna_83 ❤ Ja muillekin onnitelleille 😊

Kova pelko on pysyykö matkassa, vaikka varsinaisesti mitään selkeää oiretta tai syytä ei ole pelätä. 🙁
 
Pian tulee vuosi. Ei kyllä ihan koko aikaa olla täysillä yritetty, kun on ollut pakollista taukoa välillä. Muutaman kierron tänä vuonna olen ovista testannut. Koen sen ihan hyväksi ja tietääpähän sitten ajoittaa hommailut tärppipäiviin ainakin. Ja vähän tietää, koska kannattaa testata tai odottaa menkkoja alkavaksi.
Minkä ikäinen olet?🤔
Ei tietenkään ole pakko vastata..😊
 
Ei tää ainakaan mulle ollu mikään tuttu juttu Yritän tässä käsittää et miten se väri vois tarttua, kun eri kemiallinen reaktio kyseessä, ehkä varmuudeks kannattais vielä testata uudelleen?
En mäkään tiedä miten se oikeasti tapahtuu mut näin kuitenkin käy 🤷 musta oon lukenut siitä täältä palstaltakin (tai jostain) etten olisi ainoa kelle näin on joskus käyny. https://aijaa.com/PcKslF en tiedä näkyykö miten hyvin tässä kuvassa mut ihan saman väriseksi ovistestin kanssa veti tuon testiviivan 😅 olivat varmaan tälleen kiinni toisissaan siel kääreessä 🤷 en kiinnittänyt huomiota kun laitoin
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä