Haaveena vauva 2024

Minulla viime raskaudessa jotenkin vaan tiesen olevani raskaana. Tunsin noin 6 pvä aktin jälkeen selkeitä kiinnittymiskipuja, vähän erilainen kun ovulaatiossa. Sen jälkeen oli niitä pieniä tuikkailija silloin tällöin. Sitten paljon myöhemmin alkoi tupakan haju haisemaan ja etomaan tyylin 3km päästä ja niitä tuikkailuja alavatsalla enemmän. Mutta kaikista vahvin oli se tunne! Minusta tuntui, että ne raskausoireet alkoi myöhäön, vaikka testi näytti jo positiivista.

Tänään loppui minulla vuoto, jospa saataisiin miehen kanssa tässä kierrossa kaksin keskistä aikaa ja päästäis lakanoita heiluttelemaan. Onko muut raskaustuneet imetyksen aikana?
Mulla kans ainoassa synnytykseen asti menneessä raskaudessa muistan sen vahvan tunteen, sitä vaan tiesi, että on raskaana. Jostain syystä kahdessa keskenmenneessä sitä ei tullut, molemmissa olin tosi yllättynyt positiivisesta raskaustestistä.
 
BURKEI mulla ei ainakaan oo ollu kolmesta edellisestä mitää ihmeitä oireta ennen plussaa eikä sen jälkeenkää, rinnat ollut vähä kipeät mut ne on nykyään aina oviksesta menkkoihin😅. Mulla alkaa aina oireet vasta rv9 + pahoinvoinnit ja migreenit joita kestää sit loppuun saakka.


ON mulla menkat kesti vaan 4 päivää, plussaa. Nyt taas jaksaa hymyillä ku ovista kohti😅👌🏻.
Tänää ois keskimmäisen kevätjuhla, pääsee nyyhkii sinne😂. Ihanaa et koht alkaa kesäloma🤩!
 
Moi kaikille!

Mä en ikinä oo ajatellut olevani mammapalstaihminen mutta here we go. Tein eilen raskaustestin, jossa näkyi tosi hailura viiva. Tänään aamulla tein sellasen kalliin first response super varhaisen testin (menkat epäsäännölliset, ovispäiväkin vähän kysymysmerkki) ja siinä olikin sit ihan kunnon viiva.. Nyt en pysty keskittyyn töissä kun ajattelen vaan tätä asiaa, ja haluun jakaa tän jonkun kanssa, mutta en sit kuitenkaan vielä kenenkään tutun (muuta kun miehen ofc). Miten sitä voi muka keskittyä mihinkään tälläsen asian kanssa 😄 mielessä pyörii tuhat kyssäriä: voiko tää olla vaan joku kemiallinen raskaus tai muuten väärä hälytys (en oo koskaan plussannut aiemmin). Join siiderin viikonloppuna, koska luulin, että menkat alkais, kun oli sellasta niukan niukkaa vaaleenruskeeta vuotoa siinä. Joko mä oon onnistunut pilaan kaiken? Lisäksi söin aamulla kaksi voileipää, päällä metwurstia ja vasta myöhemmin luin, että metwursti on kiellettyjen listalla 😳 mies sanoo vaan, että älä ny ressaa, mutta miten sitä ei nyt vois ressata?? Lisäksi huolettaa nää "menkat" eli niukan niukkaa vuoto, jota on tässä ollut pari päivää jo...
 
Viimeksi muokattu:
Mie luovutin tuon oviksen kanssa, en saanut kiinni tai sitten en ovuloi tässä kierrossa. Taitaa siis tässäkin kierrossa olla ainoat piinapäivät vaan sen suhteen, että kuinka pitkä kierto tulee. 😐

Puhuttiin raskausoireista; esikoisesta eka kunnon raskausoire oli järkyttävä palelu. Nukuin useamman peiton alla ja pukeuduin kerralla kaikkiin vaatteisiin mitä kaapista löytyi, kun oli aivan järkyttävän kylmä koko ajan. 😂 Muutoin raskaus oli melko oireeton, lähinnä raskausdiabetes loi harmaita hiuksia.
 
Moi kaikille!

Mä en ikinä oo ajatellut olevani mammapalstaihminen mutta here we go. Tein eilen raskaustestin, jossa näkyi tosi hailura viiva. Tänään aamulla tein sellasen kalliin first response super varhaisen testin (menkat epäsäännölliset, ovispäiväkin vähän kysymysmerkki) ja siinä olikin sit ihan kunnon viiva.. Nyt en pysty keskittyyn töissä kun ajattelen vaan tätä asiaa, ja haluun jakaa tän jonkun kanssa, mutta en sit kuitenkaan vielä kenenkään tutun (muuta kun miehen ofc). Miten sitä voi muka keskittyä mihinkään tälläsen asian kanssa mielessä pyörii tuhat kyssäriä: voiko tää olla vaan joku kemiallinen raskaus tai muuten väärä hälytys (en oo koskaan plussannut aiemmin). Join siiderin viikonloppuna, koska luulin, että menkat alkais, kun oli sellasta niukan niukkaa vaaleenruskeeta vuotoa siinä. Joko mä oon onnistunut pilaan kaiken? Lisäksi söin aamulla kaksi voileipää, päällä metwurstia ja vasta myöhemmin luin, että metwursti on kiellettyjen listalla mies sanoo vaan, että älä ny ressaa, mutta miten sitä ei nyt vois ressata?? Lisäksi huolettaa nää "menkat" eli niukan niukkaa vuoto, jota on tässä ollut pari päivää jo...
ihanalta kuulostaa (ja siula on ihana nimimerkki). Älä stressaa noista syömisistä ja juomisista. Se stressi kuuluu asiaan, ja jatkuu varmaan useimmilla meistä jonkinasteisena läpi raskauden. Neuvolasysteemissäkin on musta hölmöä se, että noita neuvoja alkaa kunnolla saamaan (ainakin mun kokemuksen mukaan) vasta sitten ekan käynnin tienoilla, jossa vaiheessa on ollu raskaana jo useamman viikon. Tokihan kaikkea tietoa löytyy omatoimisesti netistä. Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin ja tervetuloa palstalle, tää on hyvä paikka vatvoa näitä raskautumisen ja raskauden kiemuroita!
 
vierailija
Moi kaikille!

Mä en ikinä oo ajatellut olevani mammapalstaihminen mutta here we go. Tein eilen raskaustestin, jossa näkyi tosi hailura viiva. Tänään aamulla tein sellasen kalliin first response super varhaisen testin (menkat epäsäännölliset, ovispäiväkin vähän kysymysmerkki) ja siinä olikin sit ihan kunnon viiva.. Nyt en pysty keskittyyn töissä kun ajattelen vaan tätä asiaa, ja haluun jakaa tän jonkun kanssa, mutta en sit kuitenkaan vielä kenenkään tutun (muuta kun miehen ofc). Miten sitä voi muka keskittyä mihinkään tälläsen asian kanssa mielessä pyörii tuhat kyssäriä: voiko tää olla vaan joku kemiallinen raskaus tai muuten väärä hälytys (en oo koskaan plussannut aiemmin). Join siiderin viikonloppuna, koska luulin, että menkat alkais, kun oli sellasta niukan niukkaa vaaleenruskeeta vuotoa siinä. Joko mä oon onnistunut pilaan kaiken? Lisäksi söin aamulla kaksi voileipää, päällä metwurstia ja vasta myöhemmin luin, että metwursti on kiellettyjen listalla mies sanoo vaan, että älä ny ressaa, mutta miten sitä ei nyt vois ressata?? Lisäksi huolettaa nää "menkat" eli niukan niukkaa vuoto, jota on tässä ollut pari päivää jo...
Raskaus on vielä niin alussa, että ei ole oikeasti merkitystä. Jatkossa sitten kannattaa syödä suositusten mukaan.
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 8/22 ★ 7. ★ kkm 03/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen) ★
@burkei ★ 5/23★ 1. yhteinen ★

★★★★★★★★★★★★★★★

30.5.2023 Keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@lenkkitossut kp 33/23-27
@Mamiks kp 28/30
@Charppaliini kp 27/26
@Eswe kp 25/27
@pikkuhaave kp 22/35
@vauvakuume7 kp 17/29
@Samppa40 kp 17/25
@hermoilija_ kp 16/23-27
@RLiisukka kp 15/28
@Cherrymint kp 15/24-27
@heltsuli kp 14/28
@ireh kp 9/28-30
@meinaas kp 4/28-34

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Mamiks DPO 15
@Charppaliini DPO 12
@alessiina DPO 8
@hermoilija_ DPO 5

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 5/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★5/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★5/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 5/23
 
Jaa-a. Jos tulisin kuitenkin piinailemaan. Kierrot meni tosi sekaisin viime viikolla (alkoi vuoto viikkoa liian aikaisin ja kuitenkin ultrassa 13 millin johtofolli...), mutta tänään niin selkeä ovisplussa ja tuntemuksen sen mukaiset, että huomiselle DPO 0. Ekaa kertaa koskaan kun kierto ei ole säännöllinen "tähän suuntaan", mutta toisaalta oli myös varhaisen keskenmenon jälkeinen sellainen, että kaipa se vaikutti nyt näin, eikä kiertoa pidentäen kuten aiemmin on käynyt.

Huomenna myös ensikäynti Felicitaksella, koska suunniteltu IVF toisella klinikalla jäi tekemättä nyt tämän ja kesäsulun takia. Saapa nähdä, suostuvatko siellä moiseen ollenkaan...
 
vierailija
Moi kaikille!

Mä en ikinä oo ajatellut olevani mammapalstaihminen mutta here we go. Tein eilen raskaustestin, jossa näkyi tosi hailura viiva. Tänään aamulla tein sellasen kalliin first response super varhaisen testin (menkat epäsäännölliset, ovispäiväkin vähän kysymysmerkki) ja siinä olikin sit ihan kunnon viiva.. Nyt en pysty keskittyyn töissä kun ajattelen vaan tätä asiaa, ja haluun jakaa tän jonkun kanssa, mutta en sit kuitenkaan vielä kenenkään tutun (muuta kun miehen ofc). Miten sitä voi muka keskittyä mihinkään tälläsen asian kanssa mielessä pyörii tuhat kyssäriä: voiko tää olla vaan joku kemiallinen raskaus tai muuten väärä hälytys (en oo koskaan plussannut aiemmin). Join siiderin viikonloppuna, koska luulin, että menkat alkais, kun oli sellasta niukan niukkaa vaaleenruskeeta vuotoa siinä. Joko mä oon onnistunut pilaan kaiken? Lisäksi söin aamulla kaksi voileipää, päällä metwurstia ja vasta myöhemmin luin, että metwursti on kiellettyjen listalla mies sanoo vaan, että älä ny ressaa, mutta miten sitä ei nyt vois ressata?? Lisäksi huolettaa nää "menkat" eli niukan niukkaa vuoto, jota on tässä ollut pari päivää jo...
Tuosta metwurstin syönnistä niin mä olen kaikissa raskauksissa syönyt metwurstia eikä ole mitään tullut. Nuo neuvolan ohjeet on kuitenkin vaan suosituksia. Moni odottaja syö salmiakkia vaikka on kielletty. Ei niihin niin vakavasti kannata suhtautua. Yksi kätilö sanoi että heti kun tulee raskaaksi kannattaa Google pistää pannaan. Se aiheuttaa vaan turhaa stressiä. Googletellaan oireita tai oireiden vähyyttä.

Paras neuvo on plussa testin jälkeen kannattaa ottaa rennosti ja ajatella olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Alkaa vuoto tai neuvolassa todetaan että ei ole sykettä tms.
 
vierailija
Tuosta metwurstin syönnistä niin mä olen kaikissa raskauksissa syönyt metwurstia eikä ole mitään tullut. Nuo neuvolan ohjeet on kuitenkin vaan suosituksia. Moni odottaja syö salmiakkia vaikka on kielletty. Ei niihin niin vakavasti kannata suhtautua. Yksi kätilö sanoi että heti kun tulee raskaaksi kannattaa Google pistää pannaan. Se aiheuttaa vaan turhaa stressiä. Googletellaan oireita tai oireiden vähyyttä.

Paras neuvo on plussa testin jälkeen kannattaa ottaa rennosti ja ajatella olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Alkaa vuoto tai neuvolassa todetaan että ei ole sykettä tms.
Ei ne suositukset ole mistään tuulesta temmattuja ja äitien kiusaksi keksittyjä. Esim. Meetwurstin syömisessä on toksoplasmoosin vaara, joka voi aiheuttaa keskenmenon tai vakavan kehitysvamman sikiölle. Se että sinä olet syönyt meetwusrstia raskaana ilman toksoplasmaa ei tarkoita sitä että kaikki voisivat niin tehdä. Järki käteen nyt.

Ihan alkuraskaudessa, kun alkio ei ole vielä kiinnittynyt istukkaan napanuoralla vaan saa ravintonsa ruskuaispussissa, ei ole niin suurta vaaraa että haitallisia aineita siirtyy alkioon. Kuitenkin napanuoran välityksellä bakteeritartunnat ja muut haitalliset asiat sinne kyllä siirtyvät. Jokainen toki tekee tässä niin kuin haluaa, mutta musta on vastuutonta rohkaista muita odottajia välinpitämättömyyteen.
 
vierailija
Ei ne suositukset ole mistään tuulesta temmattuja ja äitien kiusaksi keksittyjä. Esim. Meetwurstin syömisessä on toksoplasmoosin vaara, joka voi aiheuttaa keskenmenon tai vakavan kehitysvamman sikiölle. Se että sinä olet syönyt meetwusrstia raskaana ilman toksoplasmaa ei tarkoita sitä että kaikki voisivat niin tehdä. Järki käteen nyt.

Ihan alkuraskaudessa, kun alkio ei ole vielä kiinnittynyt istukkaan napanuoralla vaan saa ravintonsa ruskuaispussissa, ei ole niin suurta vaaraa että haitallisia aineita siirtyy alkioon. Kuitenkin napanuoran välityksellä bakteeritartunnat ja muut haitalliset asiat sinne kyllä siirtyvät. Jokainen toki tekee tässä niin kuin haluaa, mutta musta on vastuutonta rohkaista muita odottajia välinpitämättömyyteen.
Juuri näin! Ärsyttää tuollainen itskekäs ajattelu, että oma nautinto on tärkeämpi kuin tulevan oman lapsen terveys. Ei pitäisi olla vaikeaa priorisointia. Itse en ottaisi mitään riskiä syömisien kans, vaikka kuinka olis todennäköisyys sen puolella, että just siinä syömässäsi ei-suositellussa ruoka-aineessa ei ole haitallisia bakteereja tms.

Vastuullinen aikuinen nainen on valmis elämään 9 kk vaikka näkkärillä, jos sillä saisi minimoitua riskit alkiolle/sikiölle. Vaan vetäähän ne jotkut mammat raskaana ollessa jopa tupakkaa, kun "parempaa" kuulemma sekin vauvalle kuin tupakan tuskissa stressaava äiti. Voi jeesus sentään näitä nykyajan minä minä -ihmisiä, jotka sitten vielä lisääntuäyvät 😤
 
Mietin mitä tuli syötyä, kun turvottaa ja mahaan sattuu. Havahduin sitten, että ovishan on varmaan parhaillaan käynnissä. No eipä oo nyt piinailtavaa, mutta ainakin kierto on nyt palautunut säännölliseksi, kun kp 16 oli viime kierrossakin ovis. Jää nähtäväksi onko luteaali saman pituinen.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
vierailija
Onko täällä 4-kympin kieppeillä olevia naisia?😊 Ja mitä mietteitä raskautunisesta vanhemmalla iällä?

Mä oon 39v ja nyt haaveissa meidän 6.lapsi.❤ Esikoinen on 16v ja kuopus 7kk. Imetän vielä ja nyt on menossa yk2. Ed.raskaus alkoi yk6 ja silloin olin lopettelemassa imettämistä. Jännä nähä saadaanko vielä pientä.🥰 Toiveet on korkealla kyllä, vaikka ikää on ja imetän..
Ja meillä siis 4 alle kouluikäistä.💞

Mietiskelen jos nimimerkin laittaisin ja jatkaisin niin. Pitkään olen näitä palstoja lukenut ja välillä kommentoinutkin.😁 Haaveilu- ja raskausaikoina.☺ Ihania tälläset keskustelupalstat.😊👍
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 8/22 ★ 7. ★ kkm 03/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen) ★
@burkei ★ 5/23★ 1. yhteinen ★

★★★★★★★★★★★★★★★

1.6.2023 Torstai

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@lenkkitossut kp 34/23-27
@Mamiks kp 29/30
@Eswe kp 26/27
@pikkuhaave kp 23/35
@vauvakuume7 kp 18/29
@Samppa40 kp 18/25
@hermoilija_ kp 17/23-27
@RLiisukka kp 16/28
@Cherrymint kp 16/24-27
@heltsuli kp 15/28
@ireh kp 10/28-30
@meinaas kp 5/28-34
@Charppaliini kp 2/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Mamiks DPO 16
@alessiina DPO 9
@hermoilija_ DPO 6
@Samovaari DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 5/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★5/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★5/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 5/23
 
Viimeksi muokattu:
Huhhu.. tänään se hymynaama sitten tulikin. Oon taas ihan sormisuussa mikä päivä tämä on. Dpo -1 vai 0? Auttakaapas taas. Useampi - päivä on saatu hyödynnettyä, toivottavasti nyt tärppää. Toki kuivaa on, ei limoja ei mitään. Silloin muutama päivä sitten oli limat. Mikäköhän tällä automaatti tekstinkorjauksella on kun tarjoaa aina lomat sanaa kun kirjoittaa limat. 🙈
 
Huhhu.. tänään se hymynaama sitten tulikin. Oon taas ihan sormisuussa mikä päivä tämä on. Dpo -1 vai 0? Auttakaapas taas. Useampi - päivä on saatu hyödynnettyä, toivottavasti nyt tärppää. Toki kuivaa on, ei limoja ei mitään. Silloin muutama päivä sitten oli limat. Mikäköhän tällä automaatti tekstinkorjauksella on kun tarjoaa aina lomat sanaa kun kirjoittaa limat.
Hymynaama on -1dpo jos sulla eilen oli tuo hymynaama niin tänään on dpo0 🤭
 
Onko täällä 4-kympin kieppeillä olevia naisia? Ja mitä mietteitä raskautunisesta vanhemmalla iällä?

Mä oon 39v ja nyt haaveissa meidän 6.lapsi. Esikoinen on 16v ja kuopus 7kk. Imetän vielä ja nyt on menossa yk2. Ed.raskaus alkoi yk6 ja silloin olin lopettelemassa imettämistä. Jännä nähä saadaanko vielä pientä. Toiveet on korkealla kyllä, vaikka ikää on ja imetän..
Ja meillä siis 4 alle kouluikäistä.

Mietiskelen jos nimimerkin laittaisin ja jatkaisin niin. Pitkään olen näitä palstoja lukenut ja välillä kommentoinutkin. Haaveilu- ja raskausaikoina. Ihania tälläset keskustelupalstat.
onhan täällä. Mä olen 41, täytän tänä vuonna 42. Yksi lapsi edellisestä liitosta ja uutta on uuden puolison kanssa yritetty nyt aika tarkalleen vuosi. Tähä on mahtunut kaksi keskenmenoa matkan varrelle. raskautunut olen ainakin helposti, se tässä on vielä ollut positiivista, kunhan saisi vielä pikkuisen pysymään matkassa.

Edellisen raskauden aikana olikin ihana, kun jostain syystä saman kuun ryhmään sattui useampia nelikymppisiä odottajia. Ei tunnu olevan enää mikään mahdoton poikkeus tämä nelikymppinen äitiys.

Aiemminhan sitä ajatteli, että joku 40 on ehdottomasti se raja, sen jälkeen ei mitään lapsia yritetä, mutta niin vaan rajat liikkuu kun ikää tulee lisää :) Onneksi lähipiirikään ei pidä tätä mitenkään outona. Oma äitini on sisaruskatraansa nuorin ja hänen äitinsä oli 45 äitini syntyessä, joten äidiltä tulikin jo kommenttia, että hyvinhän tässä on vielä aikaa.
 
Onko täällä 4-kympin kieppeillä olevia naisia? Ja mitä mietteitä raskautunisesta vanhemmalla iällä?

Mä oon 39v ja nyt haaveissa meidän 6.lapsi. Esikoinen on 16v ja kuopus 7kk. Imetän vielä ja nyt on menossa yk2. Ed.raskaus alkoi yk6 ja silloin olin lopettelemassa imettämistä. Jännä nähä saadaanko vielä pientä. Toiveet on korkealla kyllä, vaikka ikää on ja imetän..
Ja meillä siis 4 alle kouluikäistä.

Mietiskelen jos nimimerkin laittaisin ja jatkaisin niin. Pitkään olen näitä palstoja lukenut ja välillä kommentoinutkin. Haaveilu- ja raskausaikoina. Ihania tälläset keskustelupalstat.
onhan täällä. Mä olen 41, täytän tänä vuonna 42. Yksi lapsi edellisestä liitosta ja uutta on uuden puolison kanssa yritetty nyt aika tarkalleen vuosi. Tähä on mahtunut kaksi keskenmenoa matkan varrelle. raskautunut olen ainakin helposti, se tässä on vielä ollut positiivista, kunhan saisi vielä pikkuisen pysymään matkassa.

Edellisen raskauden aikana olikin ihana, kun jostain syystä saman kuun ryhmään sattui useampia nelikymppisiä odottajia. Ei tunnu olevan enää mikään mahdoton poikkeus tämä nelikymppinen äitiys.

Aiemminhan sitä ajatteli, että joku 40 on ehdottomasti se raja, sen jälkeen ei mitään lapsia yritetä, mutta niin vaan rajat liikkuu kun ikää tulee lisää Onneksi lähipiirikään ei pidä tätä mitenkään outona. Oma äitini on sisaruskatraansa nuorin ja hänen äitinsä oli 45 äitini syntyessä, joten äidiltä tulikin jo kommenttia, että hyvinhän tässä on vielä aikaa.
Pakko tulla myös kommentoimaan että oma äiti oli 39 kun minut sai ja olen neljänneksi nuorin..kuopuksen synnytti 45v❤
 
Onhan täällä, pitkälti yli nelikymppisiäkin, itse peräti 46 jo :) Kolme isompaa lasta jo ja nyt vajaassa vuodessa 2 raskautta ja valitettavasti myös keskenmenoa takana. Koska aika loppuu tässä väistämättä, vaikka raskaaksi tulenkin, on IVF edessä nyt kesäkuussa, josko sillä saisi karsittua turhat yritykset jo ihan laboratoriossa pois. Mutta eihän sitä tiedä, onnistuuko se alkuunkaa. Ellei se on sitten yritettävä luomuna siihen asti, että vaihtoehtona on enää luovutettujen munasolujen käyttö, jos aikoo lapsen vielä tässä iässä saada.

Nyt tähän loppukiertoon määrättiin Terolutit, jotta IVF-pistokset lähtisi mahdollisimman hyvästä tilanteesta. Sen verran vapun jälkeinen keskenmeno ja Letrot sotki kiertoa, ettei päästy suunnitellusti aloittamaan hoitokiertoa, joten nyt varmistellen tämä loppukierto, ettei sama toistu.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Onko täällä 4-kympin kieppeillä olevia naisia? Ja mitä mietteitä raskautunisesta vanhemmalla iällä?

Mä oon 39v ja nyt haaveissa meidän 6.lapsi. Esikoinen on 16v ja kuopus 7kk. Imetän vielä ja nyt on menossa yk2. Ed.raskaus alkoi yk6 ja silloin olin lopettelemassa imettämistä. Jännä nähä saadaanko vielä pientä. Toiveet on korkealla kyllä, vaikka ikää on ja imetän..
Ja meillä siis 4 alle kouluikäistä.

Mietiskelen jos nimimerkin laittaisin ja jatkaisin niin. Pitkään olen näitä palstoja lukenut ja välillä kommentoinutkin. Haaveilu- ja raskausaikoina. Ihania tälläset keskustelupalstat.
Täällä samanikäinen haaveilija. Mun esikoinen on 17, keskimmäinen 12, ja pienin 1v 3kk. Me aletaan yrittämään vielä yhtä vauvaa nyt kesän lopulla. Kyllä mulla on vahva luotto että vielä vauva saadaan, vaikka toki tiedän iän vaikutukset ja sen että esim raskautumisessa saattaa kestää pidempään kuin nuorempana. Tuo meidän kuopus sai alkunsa ekalla yrittämällä. Sullakin raskaus onnistunut kuopuksen kohdalla ihan vähän aikaa sitten, joten varmana hyvät mahikset uudestaankin raskautua. Mun mielestä tää ikä on ollut varsin hyvä ikä saada vauva. Ainoa mitä mä ehkä vähän mietin on se, miten mun 12-v suhtautuu jos tulee toinen pieni vielä.. On vähän sellaisella mielellä että eihän enempää vauvoja tähän taloon äiti😬
Tervetuloa kirjottelemaan tänne ❤❤
 
vielä tuun tänne kommentoimaan tätä ikäkeskustelua. itehän oon jopa vähän katkera siitä, että on se hurja paukutus miten vaikeeta on iäkkäämpänä tulla raskaaksi. Ja ymmärrän toki terveydenhuollon puolelta sen, varmasti on vaikeempaa ja täytyisi muistaa se, jos lapsista haaveilee. Mutta. Mä muistan sen paniikin jo 33-vuotiaana, että eihän tässä enää ehdi yhtään mitään lapsia, oon jo ikäloppu ja pakko yrittää nyt heti jos ikinä koskaan lasta meinaa. Niin sitten tulin "liian nopeasti" raskaaksi suhteessa, joka osoittautui tosi huonoksi. Toki lapsi on maailman ihanin jne., olen onnellinen hänestä, mutta ei se "olen jo liian vanha" -hätäilykään ole hyvästä.
 
Mäkin huutelen ikäkeskusteluun. Mä sain esikoisen 23v:nä, joka sit taas kaikkien mielestä oli niin kauheen nuori ja mites nyt noin aikasin jne. Vaikka ihan aikuinen ihminen olin ja yks ammatti jo takana ja amk tutkinto kesken, niin silti tämmöstä. Mies silloin 27v ja häntä ihmetytti vielä enemmän. Selkeästi tässä hommassa on se yks optimi (reilu 30v) ja sit jos siitä poikkeaa suutaan tai toiseen niin heti ollaan kummastelemassa. 😏
 

Yhteistyössä