Haaveena vauva 2023

Taustailija täällä moi. Tiiättekö sen tunteen, kun miettii onko aika luovuttaa yrityksen kanssa. Täytän pian 35 ja sen jälkeen asiat vielä vaikeutunee tästä jo nyt vaikeasta. Pitäisikö vaan lopettaa yritys ja hyväksyä tämä mitä nyt on. On niin kuluttavaa odottaa turhaan joka kuukausi plussaa ja lykätä muuta elämää ajatuksella "ei uskalla suunnitella mitään, koska jos nyt tulisin raskaaksi". Kuvittelin taas, että nyt tärppäsi, mutta jälleen tuli vaan nega testi. Milloin kannattaa vaan luovuttaa?
Ei kannata lykätä mitään raskautumisen "pelossa". Itsekin mietin ihan samoja asioita pari vuotta sitten mutta onneksi uskalsin hakea töitä sillä yritysaika onkin reilusti venynyt. Lasta ei tullut mutta onneksi on niitä töitä!
Luovuttaa ei kannata mutta taukoa kannattaa pitää, jos siltä tuntuu. Toivottavasti onni on kuitenkin pian myötä.❤
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja malanen
Hei onko kellään kokemusta siitä, että ennen kuukautisia tulee muutaman kerran päivässä verta pyyhkiessä? En tiedä voiko ihan kutsua edes tiputteluvuodoksi

Mulla on nyt kahdessa (vai peräti kolmessa) kierrossa tullut ihan pikkuisen vaaleanpunaista väriä paperiin aamuisin dpo8 lähtien eli muutama pvä ennen kuukautisten alkua. Mietin, että mikä homma. Onko tää jonkun hormonin puutetta, liittyykö endoon vai mitä ihmettä. en muista koskaan ennen olleen tällaista
Mulla oli nyt tässä viimeisessä kierrossa ja sitä täälläkin ihmettelin. En muista koskaan aiemmin olleen ennen menkkoja mitään sellaista.
 
Täälläkin on eletty elämää ihan sillä ajatuksella, että mitään ei lykätä tai suunnitella sen mukaan, että olisi lapsi. Pääosa harrastuksista tulee olemaan vaikeita toteuttaa raskaana, joten onpahan jotain iloa kun saa toistaiseksi ihan rauhaasa valita mitä itse haluaa vapaa-ajalla tehdä. Aina ei siis toimi jinxauskaan.

Täällä pisin kierto ikinä. Nyt kp31. Huomaan kyllä miten edellinen venynyt kierto sai toiveet ylös ja oli niin iso pettymys, että nyt pää suojelee ihan 100% ja en ole edes leikkinyt ajatuksella, että olis mitään. On sellainen lamaantunut, että ei oikein uskalla enää haaveilla ja katse vaan kuukauden päähän hoitoihin.
 
Tänään oli ultra ja nyt illalla ovitrelle ja huomenna inssi. Kaks 19mm follikkelia oli ja 9mm limakalvo. (Mulla on aina kaks follikkelia. Myös luomuna. Nyt letrokierto). Jännittää 🤞🏻♥. Ei oo ollut tällaista innostunutta jännitystä esikoisen yritysajan jälkeen.

Tää on taas tällaista "taikauskoa" mut nyt🤞🏻:
* todennäköisyys ovitrellellä ovis tulee lauantain puolella eli la olis 14.10. (esikoisesta oli 14.6. tuntuu kohtalolle)
* 4. Inssi, esikoisesta 4 tärppäsi
* Saatiin poikkeuksellisesti oma lääkäri ku ovis onkin etuajassa (piti olla vasta alkuviikosta). Omalääkäri on ollut pari viime kiertoa aina vapaalla ku on ollu meidän ultra ja inssi ja nytkin meinasi käydä sama. Tuntuu et on tarkoitettu nii et tää sama ihminen on meidän lasten "takana" 😅
* Monta nelosta 😅 inssikin on 14:40
* Näin kierron alussa unta vauvasta. En ikinä nää vauvaunia vaikka muuten kaikki mielessä pyörivä tulee uniin. Esikoisesta näin kans kierron alussa ja kohdunulkoisesta näin myös kierron alussa.
 
Täälläkin on eletty elämää ihan sillä ajatuksella, että mitään ei lykätä tai suunnitella sen mukaan, että olisi lapsi. Pääosa harrastuksista tulee olemaan vaikeita toteuttaa raskaana, joten onpahan jotain iloa kun saa toistaiseksi ihan rauhaasa valita mitä itse haluaa vapaa-ajalla tehdä. Aina ei siis toimi jinxauskaan.

Täällä pisin kierto ikinä. Nyt kp31. Huomaan kyllä miten edellinen venynyt kierto sai toiveet ylös ja oli niin iso pettymys, että nyt pää suojelee ihan 100% ja en ole edes leikkinyt ajatuksella, että olis mitään. On sellainen lamaantunut, että ei oikein uskalla enää haaveilla ja katse vaan kuukauden päähän hoitoihin.
Nuo mullakin harvinaisemmat pitkät kierrot on kyllä tympeitä. Väkisin meinaa nousta toiveet. En oo mikään aikaisin testaaja. Katoin just, että ainokaisen raskausplussan oon testannut kp 32. Pystyin olla testaamatta siihen asti ja selvä plussa tulikin.
 
Kp 31 ja oon odotellut menkkoja jo kp 28 asti. Oli niin pirun kiukkunen päivä ja pari päivää särki pää, sen jälkeen ei taas mitään.
Oon viime kierrossa merkinnyt, että dpo 7 alko pääkipu, joka jatkui menkkoihin asti. Nyt jos lämmöistä seurailee, niin ovis olisikin ollut myöhemmin ja tänään olisi vasta dpo 9. Dpo 6 asti ollu jatkuvasti housut märkänä, valkovuoto tosi vetistä. En muista tällästä aiemmin, yleensä ennen menkkoja vv menee paksummaksi. 🤔
 
Ärsyttävää odottelua sielläkin siis @vauvakuume7 Täällä ei vieläkään mitään, raivostuttavaa kun menkkakipuja ilman vuotoa on ollut koko viikon jo. Maanantaina oli migreeni ja yleensä migreenipäivä aloittaa kierron. Eniten stressaa, kun kk:t on ollut niin säännölliset tähän asti ja nyt kun alkaisi hoidot, ei yhtään tiedä milloin vuodot tai ovis.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Onnittelut plussanneille ☺

Tänään dpo1, lasken näin koska irrotuspiikki pistetty tiistaina ja todennäköisesti ovis eilen. Mieli ei mitenkään hyvä ja tää muumimuki menetelmä kyllä ärsytti joten ei ihan hyvä tunnelma täällä mutta näillä mennään. Talletukset maanantaina, keskiviikkona ja eilen kaksi kertaa, tänään vielä toivottavasti.
Donafertyn aloitin eilen, maha oli kyllä tosi kipeä illalla johtuisiko siitä, en uskalla kuin pussin päivässä ottaa.

Miten pystytte olemaan testaamatta aikaisin? En millään halua taas nähdä ensin plussaa joka ei pysykään
 
Mulla ei ole nyt lainkaan testejä hankittuna, yhtä digiä lukuunottamatta. Odotan nyt kärsivällisesti menkkojen alkuun tai alkamattomuuteen asti. Digiä säilön aikaan jos menkat myöhästyy, sillä luulisi saavan sitten kerralla oikean vastauksen. Se etukäteen testailu on aiheuttanut niin paljon stressiä, että koitan nyt suojella itseäni siltä.

Eilen illalla tuli kuin tulikin todella vahvat tasavahvat viivat liuskatestiin ja hymynaama cb digitestiin, eli ovis sittenkin bongattu tähänkin kiertoon 🎉
 
Voi ei, @Mimerkki:( toivottavasti sieltä polilta tulisi hyviä uutisia ♥

Omaa napaa vähän.. mulla nyt kp 13, tähän asti joka päivä ollut tiputtelua, mutta nyt holahti taas enemmän ja aloin jo miettii et onkohan nyt uudet menkat vai mitä ihmettä 🤔😔 kehtaako sitä vielä soittaa sinne osastolle missä keskenmeno hoidettiin vai minneköhän sitä ottais yhteyttä. Vai onko vaan normaalia eikä syytä huolestua 🤔
 
@Mimerkki i can feel you😔mulla on luultavimmin sama tilanne. Sain jo tiistaina niin haalean haamun että hädintuskin näkyi. Keskiviikkona haalean haamun ja eilen viiva ei ollut vahvistunut, tänään ehkä hieman näkyvissä enemmän, mutta nyt on päänsärkyä ja menkkamainen alaselkäsärky joten epäilen että kemialliseksi jää. Toki vielä on mahdollisuuksia jos ovis onkin ollut hieman myöhemmin ja oon vaan testannut liian aikaisin. Tämä epätietoisuus on aivan kauhean stressaavaa. Ja en seuraavissa kierroissa ala testaamaan vasta kuin menkat myöhässä!

Hyvää viikonloppua toivottelen kaikille♥
 
Pitkään lukenut keskusteluja täältä, aattelin vihdoin myös rekisteröityä. Meillä aloitettu yritys vuosi sitten, heinäkuussa tulin raskaaksi, mutta sain keskenmenon viikolla 11+2😭 esikoista yritetään mieheni kanssa. Edellisen kumppanin kanssa kävimme monen vuoden yrittämisen jälkeen inseminaatiossa ja Icsi-hoidossa tuloksetta. Syynä tuolloin selittämätön lapsettomuus. Nykyinen mieheni oli valmis alkaa yrittämään vasta vuosi sitten...kun viimein viine kesänä sain sen plussan testiin en voinu uskoa että viimein reilu vuosikymmen odotus ja haave olisi vihdoin siinä! Oli pudotus todella korkealta kun huomasin keskenmenon alkaneen....😭 Nyt 4. kierto km jälkeen, ens viikolla pitäisi ovulaatio olla. Onneksi sattuu sentään lomaviikko, ettei mene töissä parhaat päivät..
 
Pitkään lukenut keskusteluja täältä, aattelin vihdoin myös rekisteröityä. Meillä aloitettu yritys vuosi sitten, heinäkuussa tulin raskaaksi, mutta sain keskenmenon viikolla 11+2 esikoista yritetään mieheni kanssa. Edellisen kumppanin kanssa kävimme monen vuoden yrittämisen jälkeen inseminaatiossa ja Icsi-hoidossa tuloksetta. Syynä tuolloin selittämätön lapsettomuus. Nykyinen mieheni oli valmis alkaa yrittämään vasta vuosi sitten...kun viimein viine kesänä sain sen plussan testiin en voinu uskoa että viimein reilu vuosikymmen odotus ja haave olisi vihdoin siinä! Oli pudotus todella korkealta kun huomasin keskenmenon alkaneen.... Nyt 4. kierto km jälkeen, ens viikolla pitäisi ovulaatio olla. Onneksi sattuu sentään lomaviikko, ettei mene töissä parhaat päivät..
Tsemppiä, hurja on ollut matka!
 
Mä koen tän kemiallisen kuitenkin aika positiiviseksi. Ehkä mun kohtu onkin toipunut nyt paremmin kuin aiemmissa, on se sitten arginiini tai sattumaa. Ja kun kerran ei edes yritetty niin ehkä ens kierrossakaan ei tarvi niin maanisesti yrittää. Ehkä tän voi ottaa asteen verran rennomminkin
En mäkään itse kemiallisesta niin surullinen tai pettynyt ole vaikka ennemmin toki aina plussan toivoo vahvistuvan. Tämä epätietoisuus vaan on stressaavaa, kun hieman ehtii jo toivoa elättelemään. Siksi liian aikaisin testaaminen ei välttämättä ole järkevää. Nämä kemialliset kun tulee ja menee yhtä nopeaa ei ajatustyötä itse raskauteen ja vauvaan ole ehtinyt aloittamaan. Sympatiat siis heille ketkä km ovat kokeneet myöhäisimmillä😔❤
 
En mäkään itse kemiallisesta niin surullinen tai pettynyt ole vaikka ennemmin toki aina plussan toivoo vahvistuvan. Tämä epätietoisuus vaan on stressaavaa, kun hieman ehtii jo toivoa elättelemään. Siksi liian aikaisin testaaminen ei välttämättä ole järkevää. Nämä kemialliset kun tulee ja menee yhtä nopeaa ei ajatustyötä itse raskauteen ja vauvaan ole ehtinyt aloittamaan. Sympatiat siis heille ketkä km ovat kokeneet myöhäisimmillä
Myöhäisimmillä viikoilla oli tarkoitus kirjoittaa
 
Inssi takana ja 4. Teema jatkuu. Testipäivä on 4.2. 😅♥

Tuota mulla ei koskaan ennen inssin tai edes oviksen aikaan käyny näin mut onkohan outoa kun mulla tuli äsken vessakäynnillä pientä vaaleanpunaista vuotoa? Vai onko tässä kierrossa nyt heti jo jotain vikaa 🤔
Toivotaan että tämä inssi tuo pienen teille! 😘 Me päästään piinailemaan taas tismalleen samoihin aikoihin! 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna

Yhteistyössä