Haaveena vauva 2023

Ite kokeilin alussa liuskaovistesteillä ja niissäkin sain ihan hyvin viivat, mutta en tykännyt siitä arpomisesta (eli siitä onko ne nyt tänään riittävän vahvat molemmat, vai oisko vasta huomenna). Sitten rupesin tekemään niin että seurailin oviksen lähestymistä liuskoilla ja sitten lähellä ovista varmistin digillä. Nykyisin käytän vaan digiä, mutta mulla on onneksi säännöllinen kierto ja ovis melko helposti ennustettavissa, joten yleensä menee vaan 1-2 digiä/kierto. Ja käytän CB:n vaaleanpunaista, koska tällä testaamisella violettien käyttö on vain rahan hukkaa
 
Aamulla lueskelin palstaa, mutten ehtinyt kommentoida. Sittemmin onkin ollut erinomaista keskustelua tästä yk - asiasta ja ”milloin saa valittaa”. Pakko sanoa, että myös itsellä tuli aamulla hieman harmistunut olo keskustelusta, jossa harmiteltiin muiden valitusta alhaisilla yk:lla. Olisi ihanaa jos saataisiin palsta pidettyä sallivana, että kaikki uskaltaisi täällä omat tunteensa ilmaista, eikä ihmisiä poistuisi tai jättäisi kommentoimatta sen pelossa, miten muut suhtautuvat. Ymmärrän kyllä täysin että useita vuosia yrittäneet ovat eri tilanteessa ja heitä varmasti harmittaa enemmän, ja validisti, kuin matalilla yk kerroilla olevia. Sympatiseeraan teitä kauan yrittäneitä ehdottomasti ja mielestäni ensisijalla te juuri ansaitsisitte pian sen oman nyytin kainaloon. Jostain syystä se toive ja haave on kaikilla niin iso ja todennäköisesti myös pelko omasta viallisuudesta, että se yk2 epäonnistuminenkin vain tuntuu tosi suurelta. On myös tosi erilaisia tilanteita, toiset tjotailee pitkiäkin aikoja; mutta jo muutaman kuukauden täyspäinen yritys on todella fyysisesti raskasta ja uuvuttavaa, oviksen etsimineen ja talletteluiden ajoituksineen, etenkin jos on lapsia ennestään. (Tämä taas aivan oma puheenaiheensa, josta muistelen täällä olleen oma keskustelu aiemmin, ja siitä taisi tulla aikamoinen paskamyrksy, saako esikoista odottava olla enemmän surullinen tms, menee tässä mielestäni vähän samaan kategoriaan nyt tämän yk kertojen kanssa, voiko muiden surua vähätellä tai priorisoida, asettaa janalle?) itse olen ainakin ihan hiton poikki tästä yrityksestä nyt jo yk3 kohdalla. Tätä nyt lisännee se että 3 kk aikana olen saanut kiinni ja olen melko varma, että olen ovuloinut vain kerran, joten kierto on ihan persiillään ja epävarmuus koko tilanteesta lisääntyy. Tosiaan sitten on näitä sairauksia ym, josta moni ei edes ehkä täällä puhu, jotka voivat aiheuttaa painetta onnistua nopeasti. Itseä surettaa eniten oman lapsen puolesta, koska ikäeroa näyttää nyt tulevan enemmän kuin olin toivonut. Haluan toki vielä uskoa ja toivoa että vielä ehditään toinen pikkuinen saamaan, mutta kyllä se epävarmuus vain jo tässä vaiheessa nostaa päätään, ahdistaa ja surettaa.

Joten annetaan kaikkien tuntea surua, missä vaiheessa yritystä ovatkin ja oli aiempia lapsia tai ei. 😌 se ei liene pois muilta. Vaikka ymmärränkin pitkään yrittäneiden harmituksen. ❤
 
Ja joku kyseli täällä hedelmällisyystesteistä (kotona tehtävistä), kyllä niitä täällä oli useampi käyttänyt! Muistan, koska itse en ollut kuullutkaan ja kyselinkik tarkemmin silloin. Mutta nimimerkkejä en nyt enää muista, ketkä olivat käyttäneet. Mutta tämän keskustelun historiasta läytynee ainakin asiasta, jos jaksaa perata 😅
 
Ja tosiaan esim yk2 kuulostaa vähältä, mutta siihenKIN mahtuu monta päivää odottelua ja piinailua.😅 varsinkin jos toive lapsesta on ollut jo ennen yrityksen aloitusta.
Ja joku hyvin sanoikin että yhden harmittelu ei vie pois toisen harmia. Kaikki ollaan samassa junassa, tai sanoisko samoilla raiteilla. Osa ollut vain matkalla pidempään kun toiset😅😊

Tää on kiva palsta ja yllättävän asiallisesti ja huomioonottavasti on tästäkin vaikeasta ja ehkä mielipiteitäkin jakavasta aiheesta pystytty keskustelemaan. Ei mikään itsestäänselvyys kun kuitenkin anonyymisti täällä ollaan. Sekin kertoo siitä että kaikilla täällä sama toive ja haave tulevalle ja ollaan sillä tavalla kaikki samalla viivalla❤
 
Muistan kuinka itse olin niin tohkeissani yrittämisen alussa ja toki odotin että tulisin raskaaksi nopeasti koska tuntui että kaikki muutkin tulee. Silloin ensimmäiset kuukaudetkin tuntuivat pitkältä yritysajalta. Silloin joka suunnasta tulikin sitä "vuosi on normaali aika raskautua"-muistutuksia.

Nyt meillä tulee ensi kuussa vuosi täyteen ja sitä on vaan niin vaikea käsitellä. Itseä myös ärsyttää jos joku parin kk jälkeen valittaa ettei ole onnistunut mutta tiedän että se johtuu vain pettymyksestä omaan tilanteeseen enkä halua että kukaan joutuisi kokemaan pitkää yritysaikaa. Samaan aikaa mietin että lyhyessä ajassa (useamman kerran) raskaaksi tulleet eivät välttämättä myöskään osaa kuvitella miltä tämä tuntuu, etenkin kun tässä vaiheessa yrittäminen tuntuu jo oikeasti suorituksesta ja vauvan "tekemiseltä".

Pitää vaan yrittää muistaa että jokaisella on oma matka kuljettavana ja tunteet perustuvat omiin kokemuksiin ja muiden kokemukset eivät millään tavalla vaikuta omaan tilanteeseen.

Täällä dpo11, testit puhtaan negoja eikä yhden yhtäkään oiretta jota voisi edes tulkita. Tai sitten olen vaan jo turtunut tähän prosessiin enkä jaksa jokaisesta pikkunipistyksestä turhaan innostua. Yritän valmistautua henkisesti siihen että päästään kohta alkututkimuksiin, mutta en ymmärrä miten sekin voi tuntua näin pahalta vaikka pitäisi ajatella että sekin voi olla askel kohti onnistumista. Iästäkin kun on ollut puhetta niin itse olen muutaman vuoden alle 30v ja olemme haaveilleet kahdesta lapsesta, saa nähdä kuinka tässä lopulta käy.
 
Ymmärrän hyvin, että ärsyttää pidempään yrittäneitä. Pahoittelut, kun on itsekin syyllistynyt valitteluun. Tämä homma vain aiheuttaa niin monenlaisia tunteita toivosta epätoivoon ja ei tosiaan riipu siitä kuinka kauan on yritystä takana. Kaikkien tunteet on ihan ok ja tämä palsta on hyvä kanava purkaa omia mietteitä. Vertaistuki on tärkeää varsinkin, jos kauan joutuu tuskailemaan yrityksen kanssa. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Mietin tässä pitäiskö koittaa ovista testata tässä kierrossa ja kattelin netistä noita testejä, mut aikas kalliita ainakin nuo clearbluen digitaaliset. Te, joilla on kokemusta niin minkä merkkisiä testejä ootte käyttänyt? Jos sitä kävis kauppareissulla tsekkaamassa olisko apteekissa jotain. Mistä yleensä ootte hommannut ne?
Itse käytän juurikin niitä clearbluen digitaalista ovistestiä. Apteekista en ole raaskinut ostaa, mutta raskauskeiju.fi myy niitä edullisemmin. Sieltä olen myös liuska ovistestit tilannut. Ei kirpaise niin paljon hinnoilla tai sit vaan omaa kuvitelmaa. Toisaalta en uskalla ja kehtaa apteekkiin mennä hakemaan niin kätevää tilata suoraan kotia. Joka kierrossa oon kummallakin testillä saanut oviksen kiinni. Clearblue teen aamuisin ja illasta liuskan, kun haluan ottaa varman päälle. 🙈
 
Ymmärrän hyvin, että ärsyttää pidempään yrittäneitä. Pahoittelut, kun on itsekin syyllistynyt valitteluun. Tämä homma vain aiheuttaa niin monenlaisia tunteita toivosta epätoivoon ja ei tosiaan riipu siitä kuinka kauan on yritystä takana. Kaikkien tunteet on ihan ok ja tämä palsta on hyvä kanava purkaa omia mietteitä. Vertaistuki on tärkeää varsinkin, jos kauan joutuu tuskailemaan yrityksen kanssa. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Mietin tässä pitäiskö koittaa ovista testata tässä kierrossa ja kattelin netistä noita testejä, mut aikas kalliita ainakin nuo clearbluen digitaaliset. Te, joilla on kokemusta niin minkä merkkisiä testejä ootte käyttänyt? Jos sitä kävis kauppareissulla tsekkaamassa olisko apteekissa jotain. Mistä yleensä ootte hommannut ne?
Mä ostan ihan marketista pc ovistestit, on 10kpl paketissa muistaakseni.
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Nyt tuntuu että mulla alkaa sylttäämään ja pahasti. Voitteko auttaa? Sanokaa oonko tulossa hulluksi, kun nään tässä maailman haaleimman haamujen esiäidin?


Testasin eilisiltana ja tänään, ja molemmat tikut oli minun mielestä epäselviä ja minun silmät näki molemmissa jotakin viivaa värin leviämisestä asti. Ei kuitenkaan mitään mistä toiveita kannattaisi nostattaa, mutta ei myöskään aivan tavallista viivanpaikkaa. Sanokaa näättekö saman mitä minä?
Kyllä mä nään tuossa jotain kun oikein tiiraa. Sitä en tiiä onko viivanpaikka vai oikeen viivaa.

Itekin joka päivä tehny testiä ja muka jonkinlaista ainakin viivanpaikkaa näkyy kun tarpeeksi kääntelee ja vääntelee. Mutta uskon että menkat sieltä tulee parin päivän sisällä..
 
  • Tykkää
Reactions: Xelda
Ajattelisin että oli yrityskertoja se kaksi tai kahdeksankymmentä tai kuinka monta tahansa, on yksilöllistä kuinka haasteelliseksi itse yrittämisen kokee, eikä koskaan voi tietää mitä kaikkea kenenkin elämänkaaren taustalla onkaan. ♥Lapsen hankkiminen on kuitenkin isoimpia asioita elämässä ja asia joka ei ole ns. omissa käsissä, eikä koskaan voi tietää tai ennustaa kuinka nopeaa raskautuu. Epätietoisuus kun on ihmiselle haasteellisimpia tunteita käsitellä, joten on inhimillistä kokea heti yrityksen alkuvaiheessa pettymyksen tunteita. ♥ Ja oli sitten lapsia ennestään tai ei, se yrittäminen voi olla stressaavaa♥ kaikki tunteet siis sallittakoot ♥
 
Itse olen tullut aiemmin raskaaksi todella helposti, vaikka taustalla on vaikea endometrioosi joka jo nuorempana todettu. Ennen viimeisintä raskautta on toinen munasarja ja johdin poistettu endometriun kystan vuoksi ja silti raskauduin nopeasti iltatähteä yrittäessä. Nyt vaikka yritystä on takana vasta muutama kuukausi ja ikää on 39v, kolme lasta ennestään, koen yrittämisen toisaalta raskaana juurikin epätietoisuuden vuoksi.
 
Tosi hyväö pohdintaa täällä ja mukavassa hengessä. 😊 Ajattelen itsekin niin, että jokainen saa tuntea ja turhautua ihan yhtä lailla. Ei sen pitäisi olla muilta pois.
Täällä dpo 11 ja menkkamaista jomotusta ollut pitkin viikkoa. Tänään melkein koko päivän. Mulla ei ehtinyt pillereiden jälkeen olla menkkoja ennen ekaa ovista, joten en ihan kartalla ole oman kiertoni suhteen. Mä oon tehnyt miehen kanssa sopimuksen, että testaillaan vasta 13.1, eli dpo17 jos ei menkkoja tule. Mulla siis suht pitkääkin väliä ollut oviksesta menkkoihin, niin tuolloin 13.1 ois vasta selkeästi myöhässä. Kärsimättömälle luonteelle kunnon koetus. 🤣
 
Ensimmäiset puoli vuotta yritystä oli minulle varmaankin pahimmat. Koska oli hirveän kova toive ja paine onnistua. Sen jälkeen jo mentiin yksityiselle ja heti helpotti, kun alkoi saada tietoa ja tuli ajatus, että apua on saatavilla. Hoidot oli tarkoitus aloittaa keväällä 2020, mutta korona sotki kuviot hoitojen mennessä jäihin. Syksyllä 2020 alkoi ovulaation induktio + inseminaatiot. Keväällä 2021 ivf ja siitä raskaus ja vauva. Mutta pahin oli tosiaan se alku, kun jostain syystä oli olo, että ei onnistu nopeasti ja silti toivoi sitä.

Oviksen testauksesta. Minä teen myös niin, että liuskoilla seuraan vahvistumista ja sitten cb:n vaaleanpunainen digillä varmistus. Hoidoissa ohjeena oli testata sillä vaaleanpunaisella digillä. Jos muistan oikein, niin lääkkeet voi vaikuttaa siihen että se vilkkuva ei näytä oikein.
 
Kai minäkin sit arvaan kertoa omia kokemuksia. Meille molemmille olisi kyseessä ensimmäinen. Vajaan vuoden ikä erolla tullaan ja 31 vuotta häämöttää pian nurkan takana itselläni. Elokuussa on yritys aloitettu ja nyt ihan muutama päivä sitten purinkin pahaa mieltäni epäonnistumisen suhteen. Toinen yritti parhaansa mukaan tukea. Lapsi on itselleni pitkä aikainen haave, aiemmassa pari suhteessa ei saanut puhua lapsista. Ennen lapsia minun olisi pitänyt ihmisenä muuttua, näin minulle hoettiin. En muuttunut toisen silmissä joten erohan siitä tuli. Meillä oli jo vuosi sitten puhe lapsista ja näyttikin vihreää valoa asialle, mutta sitten kun tuli ehkäisyn lopetus ajankohtaisesti tulikin vastaus että odotetaan vielä vuosi. Hammasta purren nielin pettymyksen ja haaveen et olisin viime kesänä päässyt töistäni pois. Kyselin malttamattomana koska jätetään ehkäisy pois, kuulema elokuussa on hyvä aika. Itse olisin jo mielelläni kesän alussa jättänyt. Nyt ollaan yritetty 5 kiertoa tuloksetta. Epätietoisuus on pahinta kun ei tiedä koska tärppää ja jos tärppää. Itselläni ei ole kavereita joille voisin näitä asioita purkaa niin on helpottavaa että täällä voi anonyymina purkaa sydäntänsä. Pikku hiljaa menee hohde ovulaation tikuttamisesta ja se pettymys kun joudut uuteen kiertoon. Tässä kierrossa olen miettinyt et jos en tikuttaisikaan, mutta on pakko kun en erota kiertoani muuten. Epätietoisuus on tosi epämukavaa.

Toisaalta lapsethan käyvät ”kalliiksi”, niin mietityttää miten taloudellisen tilanteen kanssa käy?! Meillä on yhteinen asuntolaina ja sitä on vielä rutkasti jäljellä. Itse olen pienipalkkaisella alalla, joten sekin askarruttaa mieltäni. Jos onni soisi pienen nyytin niin en haluaisi huonon raha tilanteen vuoksi laittaa pientä ihmistä tarhaan ennen kolmea ikä vuotta. Toiveissa olisi olla mahdollisimman pitkää kotona ja saada nauttia taapero ajasta. Olla lapselle äiti joka on läsnä.

En oikein jaksa intoilla enää oireista mitä on ja milloin mistäkin vihlaisee, mutta oon pistänyt merkille että olen normaalia väsyneempi ja jos laitan pääni alaspäin nousee kurkkuun oksennukset. Kummallisia juttuja..

Toivottavasti teitä kaikki onnistaa tänä vuonna ja saatte pienet miksei vähän suuremmatkin nyytit syliin. ❤
 
Mikä luokitellaan välivuodoksi? Mulla edellinen kierto alkoi niin että 3pvää menkkoja, 2pvää ei mitään ja sitten alkoi 3 päivän tuhrut. Nyt 2pvää menkkoja, 2pvää ei mitään ja taas tuhruttaa ihan kunnolla 😟 että onko tää jotain jälkivuotoa vai välivuotoa ja pitääkö olla huolissaan 😅 aiemmissa kierroissa loppunut kuin seinään, siksi vähän hämillään taas kerran...
 
Hyvää ja tarpeellista keskustelua täällä. Mun mielestä asioista pitää pystyä puhumaan ja kaikkien omat harmit tai turhautumiset voida sanoa ilman pahoitteluja, kunhan ei maalita ketään, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.

Varmasti jokaisella on oma tausta ja se näkökulma mistä itse katsoo vaikuttaa siihen ärsyttääkö vai eikö ärsytä toisten yritykset. Musta on ollut hyvä, että tällä palstalla on kuitenkin jokainen Itse voinut valita ne viestit mihin tarttuu sen mukaan, miten tilanteessa osaa samaistua. Tsemppiä saa kuitenkin aina joltain.

Itse toivon toki kaikille parasta lopputulosta, mutta huomaan, etten mitenkään itse osaa laittaa murheita samalle viivalle monilapsisten perheiden toiveiden kanssa, kun itsellä on tyhjä syli eikä mitään lohtua äitiydestä. Tämä ei ole loukkaus ketään kohtaan, vaan se minun filtteri mitä kautta maailmaa katson. Mielipiteitä kun on niin monia ja niistä ei onneksi tarvitse väitellä kuka on oikeassa.

Mitenkä siis tasapainoilla sen innon kanssa, mikä toisilla on ja sen että mitä se oma kokemus ja anti täällä on? Valitettavasti pitkään yrittäneiden palstat on tosi hiljaisia. Toivottavasti voidaan jatkaa täällä yhdessä, kaikki erilaisilla ajatuksilla, eikä ketään niistä tuomiten.
 
Edelleen lueskelen mitä täällä kirjoitellaan ja tuli vähän itselle paha mieli, ettei olisi saanut stressata, ettei heti parin kuukauden yrittämisen jälkeen tärppää, tai koska yrittää kolmatta.. ja että siitä tulee huono fiilis niille jotka on yrittänyt pidempään. 😞

Esimerkkinä tilanteesta: minulla lukee tuossa että yritys aloitettu 9/2022, mutta oltiin oltu ilman ehkäisyä 04/2022. Syyskuussa sitten alettiin tosissaan yrittämään, niin että otin ovistestit sun muut käyttöön, kun ei napannut sillä ”rennolla” tavalla 😊

Itsellä oli kova stressi myös sen takia , kun minulle sanottiin vuonna 2014, että hedelmällisyys laskenut ja raskautuminen voi olla vaikeaa. Kävin luovuttamassa silloin munasoluja, eikä hormonit tehonnut minulla. Sain luovutettua vain yhden munasolun suurimmilla annoksilla kahdella kertaa.

Joten tiedän tästä kokemuksesta, että lapsettomuushoidot olisivat meille rankkoja tai jopa mahdottomia, sekä nyt kun ikää alkaa jo se 35v….. 😕 Silloin suositeltiin yrittämään kolmatta mahdollisimman pian. En kuitenkaan halunnut lisää lapsia, kun vasta 8v myöhemmin..

Sairastan myös kroonista sairautta, joka voi aiheuttaa keskenmenoja sekä lapsettomuutta taudin ollessa aktiivisimmillaan. Tauti on ollut remissiossa noin vuoden, mutta muutama kuukausi sitten taas aktivoitui, ja sainkin sen keskenmenon marraskuussa.

Tilanteet tosiaan on erilaisia ja täällä kuulee vain pienen murto-osan toisten kamppailuista tai fiiliksistä. Toki voi näyttää siltä että ”turhaan” stressaa, kun yritystä on vasta hetki, mutta taustalla voi olla paljon muuta, mitä ei välttämättä täällä tuo ilmi.

Ajattelin että täällä saa rauhassa hössöttää, stressata, ihmetellä viivanpaikkoja sun muita - ilman arvosteluja. Toivottavasti jatkossakin kaikki saa olla omana stressipesäke itsenään 🥰

Sormet ja varpaat ristiin, että jokainen niin pitkään kuin lyhyen aikaan yrittänyt saisi terveen vauvan syliinsä vielä tänä vuonna ❤
 
Viimeksi muokattu:
Ompas tänne tullut hienoa keskustelua aiheesta. Meinasin aluksi jo aamulla tähän aiheeseen kommentoida, mutta päätinkin olla vaiti.

Olen ajatellut, että täällä saa jakaa lapsen yrittämiseen liittyen vapaasti kaikkea, mutta nyt on lähinnä kuva, että nimenomaan tämä on se pitkään yrittäjien palsta ja me muut emme voi vapaasti jakaa epävarmuuksiamme ja pohdintojamme, ilman että loukkaamme jotain joka on jo kipuillut aiheen kanssa pidempään. Tämä on todella vaikea ja herkkä aihe. Kartan itse sitä aihetta, että meillä onnistui raskautuminen helposti jopa jollain tasolla se on mielestäni noloa. Sekin on hyvä muistaa, että se ensimmäisellä kerralla helposti raskautuminen ei takaa seuraavien kertojien onnistumisia ja sehän se näin yk1 pelottaa pirusti!

No mutta minusta tuolla ylempänä oli hyvin sanottu, että samat raiteet, toiset on vain pidemmällä. Ihmiset on yksilöitä ja käsittelevät asiaa eritavoin! Kaikille mielestäni tulee olla oma tila ja sittenhän voi myös speksata eri ryhmiä mikäli halutaan rajata jutut vain tietylle henkilöryhmälle / aihealuille.

No se siitä, omaa napaa, että dpo 1-5 ja ei oloja eikö kyllä mitään tunnetta onnistumisestakaan, kun ei kierrosta mitään havaintoa. Katse seuraavassa kierrossa jo. Ovistikkuja pitäs tilata...
 
Nyt on kyllä vähän turhaa loukkaantumista aiheesta, varsinkin jos lukee tarkempaan viestit. Ei täällä ole kukaan kieltänyt mitään, vaan ainoastaan ilmaistu, että jotkin asiat saattaa ärsyttää ja asia vaan on niin, vaikka siitä ei ääneen puhuttaisikaan. Jollekin tämä palsta on ehkä parin kuukauden välipysäkki (toki eihän sitä kukaan tiedä kuinka pitkään), josta haetaan apua tai vertaistukea. Toiset taas yrittää pysyä pinnalla tämän avulla, kun valoa ei näytä tunnelissa olevan. Valitettavasti meitä pitkään yrittäneitä täällä nyt vaan sattuu oleen, kun ei poiskaan päästä. Ja valitettavasti tosiaan tunteet sattumoisin välillä heittää laidasta laitaan. Tiedän että tämänkin olisi varmaan voinut jättää kirjoittamatta, mutta ärsyttää sekin miten iso numero tästä tuli, kun ei ollut edes kehenkään kohdistettu. Ja varmaan siis juuri siksi... 🙈

Peace ja jatkakaa! 🫶
 
Viimeksi muokattu:
Just näin kuten @Millis86 sanoi. Ketään ei ole pyydetty rajaamaan omia uutisia tai välttelemään aihetta, enkä itse toivo sitä jatkossakaan. Toivon kuitenkin, että myös pitkään odottaneiden negatiiviset tunteet saa tuulettaa, kun ne ei ole kenellekään kettuilua.

Meillä on ennen yritystä leikattu isosti mun kohtua ja siitä oli vuoden toipuminen ennen lupaa yrittää. Yhtään plussaa ei ole ikinä näkynyt raskaustesteissä ja hoitojen takia joudun maksamaan kalliit clearbluet oviksiin. Nekin kun pahus on säännöllisesti selkeät plussat, niin ei jää paljon muuta jännitettävää. Oma napa on räntättävä ulos joskus. Tätä tää on, enkä toivo kenelläkään samaa. Mutta yhtälailla kaikkien tunteita pitäisi saada jakaa. Haamut, innot ja ärsytykset.

Pahoitteluni, nyt meni ihon alle täälläkin. Kaikki kukat kukkikoot, kuten tähänkin asti ja yhdessä eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@mmarimoi_ 2/2021 1. km 10/22
@Xelda ★ 3/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kmx3
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ km 10/22 & 3/22 & 6/22
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mamiks 2/2022 4.
@Korkkeli 2/2022 1.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@Quesadilla 7/20221.
@Myrtti85 7/20225.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@Nokare 8/2022 2.
@heltsuli ★ 8/2022 ★ 1.
@RLiisukka ★ 8/2022 ★ 1.
@Maritel ★ 8/2022 ★ 4.
@Peanutbuttercup ★ 9/2022 ★ 1.
@hemuliina90 ★ 10/2022 ★ 2.
@Charppaliini ★ 10/2022 ★ 3.
@Tinde91 ★11/22★ 2.
@haaveillen ★11/22★ 1.
@jessihan ★ 12/2022 ★ 3.
@riinuliini ★ 12/2022 ★ 2. (1. Yhteinen)
@Kahdeksaskullannuppu 1/2023 8. (1. yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★★

8.1.2023 Sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Quesadilla kp 30/27-30
@Laurenzia kp 29/30
@Mamiks kp 29/28
@riinuliini kp 28/28-33
@hemuliina90 kp 26/29-30
@Xelda kp 24/?
@Tinde91 kp 24/?
@mmarimoi_ kp 24/28-30
@Selis kp 21/28
@heltsuli kp 2029
@vauvakuume7 kp 19/?
@Nokare kp 18/26-28
@Kahdeksaskullannuppu kp 16/28-30
@Myrtti85 kp 13/34
@Charppaliini kp 12/26
@RLiisukka kp 9/28
@tiipanen kp 6/27-30
@nobelius kp 5/28-30
@Kyfi kp 3/29
@Peanutbuttercup kp 2/28
@minttuni kp 1/26

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Mamiks DPO 15
@riinuliini DPO 12
@Korkkeli DPO 12
@Tinde91 DPO 10
@haaveillen DPO 9
@Selis DPO 6
@Nokare DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22 km 11+2
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Lunni_ 8/22 5. ★ 9/22 kkm 12+3
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 ku 10/22
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
@Tibitii 7/21 2.★ 11/22
@Niisq ★ 1/22 ★ 1. ★ 11/22
@Poiski ★ 5/22 ★1. ★ 12/22
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1. ★ 12/22
@Mamtobe 3/2020 1 12/22
@sarater ★ 8/2022 ★ 3. ★ 12/2022
@Ninjaa ★ 10/2022 ★ 1. ★ 12/2022
@jempppis 8/2022 4. ★ 12/2022
@helmikorvakoru 8/2022 2.★ 12/2022
@J-Annika 9/2022 3. 12/2022
 
Viimeksi muokattu:
En mäkään koe että täällä ois ketään halunnut loukata toisten purkautumista 🤗😊. Mutta ymmärrän hyvin et ne saattaa ärsyttää ja kyllä senkin voi kertoa 🙏🏻. Hyvällä hengellä täällä mun mielestä kaikki kirjoittelee.

Ite oon kokenut kaikki skaalat. Esikoisen kans normi yritystä, noin puolessa vuodessatein plussan. Sit toista yritettiin se lähes kaks vuotta ennen plussaa. Ja kuopus taas tärppäs kerrasta. Ja se kaks vuotta oli todella pitkä aika, luulin et ei saada enää lapsia kun plussan plussaa ei tullut. Nyt meneillään 14kk yritystä plus että jouduttiin alkuperäisestä suunnitelmasta pitkittää alotusta vuodella 😱. Eli me ollaan miehen kanssa kuumeitu reilut kaks vuotta. Tää on miehelle eka ja kyllä hänellekin soisin sen lapsen syliin saakka. No en voi valittaa kun oon tullu raskaaksi tässä yritysten aikana, mutta me ei pysy matkassa 😭. Toisaalta tää keskenmenojen saaminen on opettanut paljon, lähentänyt meitä ja laittanut vähän arvoja uusiks.

Myös tää mun työ on erittäin stressaavaa ja aina miettii et se muutaman vuoden hengähdys tekis kyllä erittäin terää.Toisaalta mietin et vaikeeta tässä myös plussata kun kova stressi jatkuvasti päällä.

Meillä myös asuntolainaa, molemmilla omat. Ja tää asian mietityttää myös mua miten pärjätään rahallisesti jos jään pois töistä. Sillä on hintansa kun asuu uudessa lähiössä hyvien yhteyksien päässä. Toisaalta se on paikka missä mun mielestä on hyvä lasten kasvaa 🙏🏻. Ja onneksi paljon saa tavaroita hankittu käytettynä vauvalle, mulla jotain jo onkin kun ekan plussan jälkeen vuos sitten hankin.
 
Tuohon miten pitkään kukakin on yrittänyt ja miten sen ottaa. Jokainen varmaan ajattelee että raskautuu nopeasti ja ei tarvitse pitkään yrittää. Joillekin 2 tai 6 kk tuntuu pitkältä ajalta. Vertaistuki on kuitenkin monelle tärkeää. Oli yritystä takana vähän tai pitkä aika. Omalla kohdallani raskaudet on alkanut yllättävän nopeasti. Vaikka on ollut ikää. Esikoinen ilmoitti olemassa olostaan ekasta kerrasta. Kuopus 8 kk yrityksen jälkeen. Mutta oli kaksi km siinä vaiheessa takana. Ikää oli esikoisen kohdalla 39v. ja kuopuksen 41 v. Nyt on 43 ja en tiedä onnistuuko luomuplussa.

Omaa napaa. Tässä surun keskellä tullut jonkinlaisia oireita. Nyt dpo 8 ja eilen oli etovaa oloa. Rinnat myös kipeät. Kohdussa tuntuu pieni paine/kipu. Myös nyt on etovaa oloa. Herään myös yöllä 3 aikaan enkä saa unta sen jälkeen. Pessimistinä ajattelen että johtuu stressistä ja pms oireista.

Olisihan se ihanaa jos äidin menetyksen jälkeen alkaisi uusi elämä.
 
Mun mielestä on ollut kiva lukea tätä keskustelua, kun moni on avannut nyt enemmän omaa tilannettaan. Kertoo juuri siitä, miten erilaisista lähtökohdista me kaikki tätä vauvaa haaveillaan. Toisaalta olen kaivannut omaa ryhmää pidempään yrittäneille, mutta toisaalta mieli pysyy "virkeänä" ja toiveikkaana, kun kuulee hyviä uutisia, vaikka yritystä olisikin ollut jollakin vasta hetken.
 

Yhteistyössä