Edelleen lueskelen mitä täällä kirjoitellaan ja tuli vähän itselle paha mieli, ettei olisi saanut stressata, ettei heti parin kuukauden yrittämisen jälkeen tärppää, tai koska yrittää kolmatta.. ja että siitä tulee huono fiilis niille jotka on yrittänyt pidempään.
Esimerkkinä tilanteesta: minulla lukee tuossa että yritys aloitettu 9/2022, mutta oltiin oltu ilman ehkäisyä 04/2022. Syyskuussa sitten alettiin tosissaan yrittämään, niin että otin ovistestit sun muut käyttöön, kun ei napannut sillä ”rennolla” tavalla
Itsellä oli kova stressi myös sen takia , kun minulle sanottiin vuonna 2014, että hedelmällisyys laskenut ja raskautuminen voi olla vaikeaa. Kävin luovuttamassa silloin munasoluja, eikä hormonit tehonnut minulla. Sain luovutettua vain yhden munasolun suurimmilla annoksilla kahdella kertaa.
Joten tiedän tästä kokemuksesta, että lapsettomuushoidot olisivat meille rankkoja tai jopa mahdottomia, sekä nyt kun ikää alkaa jo se 35v…..
Silloin suositeltiin yrittämään kolmatta mahdollisimman pian. En kuitenkaan halunnut lisää lapsia, kun vasta 8v myöhemmin..
Sairastan myös kroonista sairautta, joka voi aiheuttaa keskenmenoja sekä lapsettomuutta taudin ollessa aktiivisimmillaan. Tauti on ollut remissiossa noin vuoden, mutta muutama kuukausi sitten taas aktivoitui, ja sainkin sen keskenmenon marraskuussa.
Tilanteet tosiaan on erilaisia ja täällä kuulee vain pienen murto-osan toisten kamppailuista tai fiiliksistä. Toki voi näyttää siltä että ”turhaan” stressaa, kun yritystä on vasta hetki, mutta taustalla voi olla paljon muuta, mitä ei välttämättä täällä tuo ilmi.
Ajattelin että täällä saa rauhassa hössöttää, stressata, ihmetellä viivanpaikkoja sun muita - ilman arvosteluja. Toivottavasti jatkossakin kaikki saa olla omana stressipesäke itsenään
Sormet ja varpaat ristiin, että jokainen niin pitkään kuin lyhyen aikaan yrittänyt saisi terveen vauvan syliinsä vielä tänä vuonna