Haaveena vauva 2023

Heh, onkohan myöhästä, jos ens kierrossa sit viimeinkin alkais tikuttaa ovista ja jos saa plussan kiinni, niin sitten vasta heiluttelis peittoa? Kun ei tuota toista nyt oikein huvita montaa kertaa viikossa, niin pitää sit varmaan oikeasti yrittää vaan täsmäiskuja.

En kyllä tiiä miten siinä tuun onnistumaan, kun aika harvassa on ne päivät, että pystyisin samoihin aikoihin testaamaan tai edes useampaa kertaa.
 
Taitaa olla kunnon pms oireita 😞. Yöllä hikoilin vaikka oli viileä makuuhuone. Kaikki ärsyttää, väsyttää. Rinnat turvoksissa ja välillä arat. Hiukan etovaa oloa. Väsymys johtuu kyllä kuopuksesta kun heräilee öisin niin omat unet vähissä.
Uskon että nuo kaikki johtuu pms ei raskaudesta. Koska on niin matala dpo 5. Tai siis luultavasti dpo 5 koska kunnon plussaa en kiinni saanut.
 
Ihan loistavaa, et @Jenn-a ja @Oliivi3 teillä viivat vahvistuu.😍 Toivottavasti pysyy loppuun asti matkassa. Kumpa saatais tässä kuussa paljon lisää plussia!

@kehänkiertäjä ymmärrän haasteen ja mä peukutan ovistikuille. Meillä mies kyl keskenmenon jälkeen itse sanoi, et olis valmis uuteen yritykseen, mut ehkä epäröi kuitenkin ja se aktiivisempi osapuoli olen ollut minä. Ennen tätä aloitteet on tehnyt mies ja nyt se onkin mun hommaa. Kerron kyl koska h-hetki alkaa olla kohdillaan, mut en oo puhunut et oon ottanut ovistikut käyttöön. Sit yritetään edes muutama täsmäisku saada kohdilleen. Tällä viikolla kyl ilmoitin et yhden pysähdyksen taktiikka ei oo toiminut, joten pitää aktivoitua.😁
Mä en oo testauksessa niin tarkka ollut kellonaikojen kanssa ja muutaman kk:n kokeilulla oppii kyl haarukoimaan koska kannattaa alkaa testailee ja koska ehkä tiheämmin.

Aurinkoisia päiviä ja plussatuulia kaikille!😊
 
vierailija
Ikäeroista..
Meillä tytöt n.5v, n.3,5v ja reilu 1v. Kahdella vanhimmalla ikäeroa 1v4kk, toimii tosi hyvin leikit keskenään ja välillä pienikin otetaan mukaan.😊 Nyt lokakuussa syntyy neljäs ja nuorimmaisille tulee sitten ikäeroa 1v7kk.👌😊
Ja ei voi sanoo, että arki ois raskasta, leikkivät niin paljon keskenään.🥰
 
Ihania plussajuttuja täällä, onnea onnea!

En ole ehtinyt täällä niin aktiivisesti kesälomareissuilla käymään mutta tosi kiva kun on keskustelua monta sivua luettavana!

Tänne ei sen kummempia kuulu, en ole testaillut mitään kun ei ole oikein raskausoireitakaan, ei edes sellaisia kuviteltuja. Rinnat nyt on tietysti kipeät niinkuin aina ennen menkkoja. Muistaakseni dpo 6 tuli jotain eriväristä häivähdystä paperiin mutta vähän turhan aikaisin siihen nähden että olis ollut mitään kiinnittymiseenkään liittyvää.

Edellisessä yrityksessä tuli testailtua useammin ja aikaisemmin mutta nyt pyrin siihen että sitten vasta ihan menkkojen korvilla tai jos olisivat myöhässä. Nyt suunnittelen että sunnuntaina testaan jos ei menkat ala ennen sitä. Toiveet ei ole korkealla, mutta aina ne nousee viimeistään siinä kohtaa kun yrittää sihdata purkkiin:LOL:
 
Hei taas, käyn täällä aika-ajoin lueskelemassa kuulumisia. Onnea siis plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille

Meillä ei siis vieläkään ole yritys alkanut, mutta usein se on mielessä ja onkin kiva käydä aina välillä täällä kurkkimassa teidän kuulumisia. Meillä oli alunperin tarkoitus "antaa tulla jos tullakseen" tässä kesän jälkeen, mutta hieman vielä itse kipuilen sen kanssa miten tulisin jaksamaan kun esikoinen on niin nuori vielä (juuri täyttänyt 1v), eikä ole ollut mitenkään ehkä helpoimmasta päästä vaikka aivan valloittava ihana pieni ihminen onkin!
Sen myös tiedän, että toisen lapsen kyllä haluaisin jos sellainen meille suodaan, lähinnä ajankohta on vielä vähän hakusessa koska uskaltaisi aloittaa yrittämään.. ei sekään ole sanottu, että tärppi tapahtuisi nopeasti.

Mites teillä muilla joilla on jo ennestään pikkuisia tai useampia lapsia? Onko teillä joku ajatus siitä mikä olisi ihanteellinen ikäero lapsille tai onko sillä teille ylipäänsä merkitystä? Tai pohtiiko joku muu näitä asioita myös, että miten se oma jaksaminen sitten kahden kanssa?

Toivottavasti ok, että hieman täällä höpisen aiheen vierestä kun en vielä varsinaisesti ole täällä yrityksessä mukana, mutta hengessä kylläkin!
Meillä on kesäkuinen -21 ja me halutaan nimenomaan mahdollisimman lyhyt ikäero. Ollaan naispari nii meillä on tiettyjä rajoittavia tekijöitä yrityksen aloituksen kanssa. Oltaisiin heteroparina aloitettu varmaan jo vuoden vaihteessa, mutta no hoidot maksaa nii päästään nyt seuraavaan kiertoon vihdoin aloittaa. Me on ajateltu et samoilla väsymyksillä mennään :D
 
Mulla kyllä ollut ihan samoja huolia @Nokare… Meidän esikoinen tosiaan kanssa nyt 1v 1kk ja meillä aikeissa alkaa yrittää toista elo-syyskuussa. Kyllä se vähän mietityttää, että miten sitä jaksaa. Tän yhenkin kanssa välillä ihan voimat loppu. Mut sit toisaalta me ollaan koko ajan tiedetty et halutaan ainakin kaksi lasta ja sellasella ikäerolla et heistä olis seuraa toisilleen.

Eniten mua ehkä toistaiseksi stressaa se, että miten mä jaksan esikoista hoitaa raskausajan jos tulee samanlainen pahoinvointi kun hänestä oli rv 18 saakka. Oksentelin joka päivä ja veto oli niin poissa, et mietin sillon etten oikeesti enää edes halua sen takia lapsia lisää.
Meillä kyllä tosi sama "tilanne". Meillä kesäkuinen -21 ja aloitetaan elokuussa yritys. Mua ei niinkään ikäero pelota mut raskaus kyl jännittää. Mulla oli kans jonnekin rv18 asti jatkuvaa pahoinvointia ja sen jälkeenkin vähintään kerran viikossa oksensin. Iski aurallinen migreeni ja OCD/pelko/ahdistus
 
Ja tuosta testaamisesta. Nyt en oo viel päässy testailee mut edellisessä yrityksessä muistan kyl testailleeni joka päivä dpo8 lähtien 😅♥ ja siitä ku olin raskaana nii on varmaan 20 raskaustestin kuvat. (Ja osa testeistä) edelleen tallella:D
 
  • Haha
Reactions: Mamiks
2 päivällä vaan venyi kierto tällä kertaa 👍 Täytyy täydentää tälle kierrolle nuo lisäainekset jos vaikka kierrot taas tasottuisi kunnolla ja kuvittelisi tekevänsä kaikkensa taas.
Olen maratonina katsonut Emma Willis -syntymänihme sarjaa. Erilaisia tarinoita, välillä itkettää, välillä luo toivoa itsellekin. Jotenkin erilainen verrattuna muihin sarjoihin.
Saispa sen yhden oman vielä syliin..
 
Moi! Jotkut ehkä saattaa muistaa mut 2021 palstalta. Meille syntyi esikoinen 7/2021 pienenä keskosena rv 26, painaen vain reilu 500g, mun pahan raskausmyrkytyksen vuoksi. Hätäsektion jälkeen uusi raskautuminen ei saisi tapahtua ennen, kun synnytyksestä on vuosi aikaa. Tästä syystä me aloitamme yrittämisen seuraavassa kierrossa, jolloin vuosi täyttyy! 😊 Mulla on raskautumista vaikeuttamassa PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Olemmekin sopineet heti aloittavamme yrityksen ovulaation induktioilla. Saa nähdä, kuinka mahdollinen uusi raskaus menee ja päästäänkö täysiaikaisuuteen saakka, kun taustalla on tuo erittäin vakava ja varhainen pre-eklampsia.😬

Jännittää nyt jo! 😁
 
vierailija
Moi! Jotkut ehkä saattaa muistaa mut 2021 palstalta. Meille syntyi esikoinen 7/2021 pienenä keskosena rv 26, painaen vain reilu 500g, mun pahan raskausmyrkytyksen vuoksi. Hätäsektion jälkeen uusi raskautuminen ei saisi tapahtua ennen, kun synnytyksestä on vuosi aikaa. Tästä syystä me aloitamme yrittämisen seuraavassa kierrossa, jolloin vuosi täyttyy! Mulla on raskautumista vaikeuttamassa PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Olemmekin sopineet heti aloittavamme yrityksen ovulaation induktioilla. Saa nähdä, kuinka mahdollinen uusi raskaus menee ja päästäänkö täysiaikaisuuteen saakka, kun taustalla on tuo erittäin vakava ja varhainen pre-eklampsia.

Jännittää nyt jo!
Seurataanko uutta raskautta tiuhempaan? Saatko heti alkuraskaudessa sen lääkkeen minkä pitäis pienentää riskiä raskausmyrkytykseen?
 
vierailija
Moi! Jotkut ehkä saattaa muistaa mut 2021 palstalta. Meille syntyi esikoinen 7/2021 pienenä keskosena rv 26, painaen vain reilu 500g, mun pahan raskausmyrkytyksen vuoksi. Hätäsektion jälkeen uusi raskautuminen ei saisi tapahtua ennen, kun synnytyksestä on vuosi aikaa. Tästä syystä me aloitamme yrittämisen seuraavassa kierrossa, jolloin vuosi täyttyy! Mulla on raskautumista vaikeuttamassa PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Olemmekin sopineet heti aloittavamme yrityksen ovulaation induktioilla. Saa nähdä, kuinka mahdollinen uusi raskaus menee ja päästäänkö täysiaikaisuuteen saakka, kun taustalla on tuo erittäin vakava ja varhainen pre-eklampsia.

Jännittää nyt jo!
Mun tuttavalla seuraava meni jo paremmin vaikkei ihan täysiaikaiseksi asti.

Meillä myös 7/21 ja uusi yritys ollut päällä siitä kun poika täytti 3kk. Luulen kyllä ettei enempää ihmeitä minulle suoda. Esikoista toivoin 8 vuotta, seuraavaan meni vuosi, tähän kolmanteen 10 vuotta. Ikä alkaa itsellä tulla vastaan ja päätin, että yritys loppuu kun poika 6kk. Tulee jos tulee. No, aina "jos vielä yhden kuukauden" lisää ja tässä ollaan. Seksihalut vaan vaihtaneet maisemaa tän kolmannen jälkeen niin tuo hieman lisähaastetta. 😂
 
Meillä on kesäkuinen -21 ja me halutaan nimenomaan mahdollisimman lyhyt ikäero. Ollaan naispari nii meillä on tiettyjä rajoittavia tekijöitä yrityksen aloituksen kanssa. Oltaisiin heteroparina aloitettu varmaan jo vuoden vaihteessa, mutta no hoidot maksaa nii päästään nyt seuraavaan kiertoon vihdoin aloittaa. Me on ajateltu et samoilla väsymyksillä mennään
Muistan sut aiemmista haaveilijoista 😃 Meillä syyskuinen -21. Kiva nähdä tuttuja täällä
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Seurataanko uutta raskautta tiuhempaan? Saatko heti alkuraskaudessa sen lääkkeen minkä pitäis pienentää riskiä raskausmyrkytykseen?
Uutta raskautta seurataan äitiyspolilla tiheämmin ja tuo lääke tulee käyttöön rv 12 eteenpäin. 🙂 uskon kyllä, että tuon seurannan avulla, mun ei anneta mennä niin huonoon tilaan kuin viimeksi. Makasin teholla 4pv ja vauva oli sairaalassa 120pv. Monet ihmettelevät, että uskallan ryhtyä tähän uudelleen, mutta mun unelmana on saada useampi lapsi, joten se riski on otettava.

Mun tuttavalla seuraava meni jo paremmin vaikkei ihan täysiaikaiseksi asti.

Meillä myös 7/21 ja uusi yritys ollut päällä siitä kun poika täytti 3kk. Luulen kyllä ettei enempää ihmeitä minulle suoda. Esikoista toivoin 8 vuotta, seuraavaan meni vuosi, tähän kolmanteen 10 vuotta. Ikä alkaa itsellä tulla vastaan ja päätin, että yritys loppuu kun poika 6kk. Tulee jos tulee. No, aina "jos vielä yhden kuukauden" lisää ja tässä ollaan. Seksihalut vaan vaihtaneet maisemaa tän kolmannen jälkeen niin tuo hieman lisähaastetta.
Tämä viestisi antoi toivoa, josko meilläkin menisi seuraava raskaus paremmin ja pidemmälle!

Tsemppiä sinulle! 🙂
 
Eilen jätin tahalleen hakematta testit postista, oisin satavarmana upottanut jo kp5 tikun 😜 Koska vasta huomenna ensimmäisen aika niin haen ne tänään sitten illalla postista. Hyvä luotto on itseeni 🤣
No juu, nyt onkin kaikenlaista ohjelmaa, on töitä ja muuta menoa niin meneekin mukavasti aika nopeammin ens viikkoon. Ei tartte enää kauaa jännittää niitä tuloksia.
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon ja Poiski
Kp 21 yleensä näillä päivillä on jo tullut rusehtavaa vuotoa. Merkinnyt viime kierrossa että alavatsa kipua ym oireita. Nyt on alaselkä ja alavatsa kipua. Eilen oli päänsärkyä. Eiköhän ne menkat sieltä ala viimeistään keskiviikkona. 😞.

Edit: on myös jäätävä turvotus. Farkut ei meinaa mennä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen miettinyt ikäeroa aika paljon myös, mutta ehkä enemmän toisesta näkökulmasta. En olisi jaksanut toista lasta pienellä ikäerolla ja olemattomalla tukiverkolla. Vasta viime vuosina, lapsen kasvaessa, olen edes voinut ajatella, että jospa sittenkin esikoinen on nyt 8 ja uskon, että olisi innoissaan pikkusisaruksesta. Tosin haasteitakin varmasti on, jos joutuu luopumaan jostain saavutetuista eduista kuten jakamattomasta huomiosta

Mielenkiintoista olisi kuulla lisää näkökulmia ja kokemuksia aiheesta

Meillä lapsilla on n. 13 vuotta ikäeroa. Koen ison ikäeron hyväksi asiaksi, ainakin meillä.
Esikoinen on saanut jakamattoman huomion ja nuoremman synnyttyä on nuorempi saanut ihan eri tavalla huomiota kuin jos olisi pienellä ikäerolla. Meidän vanhempien lisäksi myös esikoinen huomioi nuorempaa.
Toki annamme myös esikoiselle huomiota, aikaa kahdestaan.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Tiutau13 ja eeveon
Toden totta @Minttara ! Täällä nyt tasan viikko inseminaatiosta ja kaiken maailman kuukautisnipistelyjä on enenevissä määrin. Torstaina olis uuden kierron alku, jos tällä ei tärpännyt.
Lähdetään sunnuntaina risteilylle ja mietin, että näkyiskö silloin jo jotain? En oo kun kerran viime heinäkuussa testannut etukäteen festareita ennen, mutta lasi punaviiniä ruuan kanssa menis varmasti ranskalaisittain vaikka olis plussaa tulossa.
 
Tutut kivut ilmestyivät tänään kuvioihin. Oletan liittyvän lähestyvään ovikseen ja jännällä odotan, miten ovistestit lähipäivinä reagoivat. 🤔
Olen joskus vuosia sitten tehnyt hymynaamoja, liuskatestit on tuntemattomia.

Mutta saapahan jotain testejä tuijotella. 🤣
 
Kuin pitkä kierto sulla on?
Mulla on lähes aina tuollainen viiva tai vahvempi pregcheckillä. Siis pitkin kiertoa.
Kierto on 24-27 päivää.
Joo, näin ajattelin, että ovistestissä voi olla pitkin kiertoa toinenkin viiva, mutta ovista merkkaa vain se vahvempi tai tasavahva viiva.
Tuo hämää nyt jotenkin, kun ekassa testissä ei ollut mitään, mutta kolme tuntia myöhemmin tehdyssä oli selkeä viiva. Kuvittelen, että se ovis menee huomaamatta ohi, jos testaan vain kerran päivässä. 😂
 
vierailija

No nyt oon ihan ulapalla. Eka ovistesti tehty 3 tuntia sitten, toinen just äsken.
Ekassa ei näkynyt missään valossa toista viivaa, toisessa kuitenkin jo noinkin selkeä.

Tekisitkö vielä tälle iltaa ovistestin vai vasta aamulla?
Mä tekisin vasta huomenna, on kuitenkin vielä tosi hailea ja omasta kokemuksesta ainakin plussan saa selvästi kontrollia vahvemman. Mutta mä oon toisiaan himotestaajan vastakohta, eli jos sitä ilokseen tekee, niin anna mennä aiemmin.
 

Yhteistyössä