Haaveena vauva 2023

Ferritiinin vaikutuksesta raskautumiseen on vähän ristiriitaista tietoa. Tätä selvensi Sami Onoila Kierron verran toivoa-podcastissä. Jonkun tutkimuksen mukaan voi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, mutta selkeää näyttöä asiasta ei ole. Itse olen kärsinyt alhaisesta ferritiinistä kaksi vuotta, mutta pikku hiljaa se on parantunut. En tiedä onko sillä ollut vaikutusta tähän omaan tilanteeseen...
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
vierailija
Ne ottaa kyllä koville, oliko tää sulle mones? Mulla on menny jopa ihan ammatin valinnan pohtimiseksi tämä, vaikkei keskenmenolla ole mitään tekemistä asian kanssa mutta varmaan johtuu siitä, että mun "piti jo olla" äitiyslomalla ja saada töistä se hetki hengähtää, mutta ei se mennytkään niin. Eikä tokalla kertaa vieläkään vaikka tarkoituksella vielä vähemmän pohdin että milloin olisi loman aika jne.

@Fazeriina82 se on kyl jännä että puskasta huutelijoita riittää ja monesti ne tietää muiden kirjoittelijoiden kierron, petiongelmat, anopin tyttönimen ja ties mitä muuta paremmin kuin ihmiset itse, JA myös vastaukset kaikkiin ongelmiin Puskasta on hyvä huudella mutta kertoo enemmänkin huutelijasta itsestään kun on aikaa panostaa toisten ongelmiin noin paljon. Jos ei ole omaa elämää niin.... Voisin sanoa jotain näiden huutelijoiden omasta parisuhde ja petielämästä mutta ehkä sanomattakimän tiedätte mitä tarkoitan
Hyvä, kun tiedät niiden huutelijoiden petielämästä. Toivottavasti omasi kiinnostaa kuitenkin enemmän sua itseäsi.🤣
Joku koittaa neuvoa, vaikkei tarvikkaan, mitä nuista hernettä nenää laittamaan kukaan. Tosiasia on mitä on ja jos ei kiinnosta, niin ohi kaikki vaan. Niitä neuvoja riittää tähän maailmaan.😑
 
vierailija
Ferrit saisi olla reilusti korkeammalla. Nyt en ihan tarkkaan muista, mutta lapsettomuuslääkäri sanoi aikoinaan, että tavoite siellä 100 pinnassa ja ihan minimissään saisi olla sen 70 raskautta yrittäessä.
Mulla ferrit 8 ja hemoglobiini oli 125. Nyt menossa raskausviikko 24❤ eikä niissä mitään ongelmaa ollu, eikä ole edelleenkään. Jos hemoglobiini lähtis tosi paljon alas, ni sitte infuusio.
 
Hyvä, kun tiedät niiden huutelijoiden petielämästä. Toivottavasti omasi kiinnostaa kuitenkin enemmän sua itseäsi.🤣
Joku koittaa neuvoa, vaikkei tarvikkaan, mitä nuista hernettä nenää laittamaan kukaan. Tosiasia on mitä on ja jos ei kiinnosta, niin ohi kaikki vaan. Niitä neuvoja riittää tähän maailmaan.😑
Minä jäin miettimään vierailijan pelisilmää. Miksi tunkea omia neuvoja ihan väkisinkin, kun melko selkeästi on luettavissa, että tältä palstalta haetaan tukea ja positiivista keskustelua. Jos harrastaa trollailua ihan omaksi iloksi, voisiko sitä tehdä ihan reippaasti nimimerkillä.
 
Täällä ei ehditty testailee kun alkoi jo uus kierto. Kaikenlaisia oireita ehdin jo kuvittelee ja olin muka melko varma, et nyt sittenkin tärppäs. Rinnat ja vatsa oli niin turvoksissa, ettei oo ollut aikoihin. Vähän muka etovaa oloakin oli nyt alkuviikosta. Ja nälkä. Huoh.😤 On se ihmisen mieli ihmeellinen.

Huomiselle voi merkata kp2. Ja kohti uusia pettymyksiä.

Plussatuulia muille piinaajille!😘
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@VeijariLaama 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Selis★ 11/2021 ★4.
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 Pas 08/22(?)
@Sentonen 4/2022 2.
@Oliivi3 4/2022 4. (2. yhteinen)
@Earhart 4/2022 2.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@Minttara 5/2022 3.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@Tiukuna 8/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

29.6.2022 Keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Jossu_95 kp 27/28-30
@Kvize kp 27/27-29
@tätimoonika kp 26/25-29
@Sanelma_ kp 25/28
@eeveon kp 23/27-32
@Minttara kp 22/24-27
@Mamiks kp 21/24-28
@Mamtobe kp 21/25
@Oliivi3 kp 19/26-27
@Earhart kp 16/28-30
@Hopeanopea kp 13/30
@mimmi92 kp 12/26-32
@Sentonen kp 11/27-28
@Laurenzia kp 10/31
@Selis Kp 9/32
@Sipiriina kp 10/25
@Wintersun kp 8/25-27
@Poiski kp 7/36-39
@Eadni1992 kp 6/26-28
@nobelius kp 3/28-29
@Salasauma kp 2/25
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Sanelma_ DPO 14
@Salasauma DPO 13
@Jossu_95 DPO 10
@Mamiks DPO 10
@tätimoonika DPO 10
@Oliivi3 DPO 7
@Jenn-a DPO 7
@eeveon DPO 4
@Earhart DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
 
@Sipiriina lle tsemppiä jännittäviin päiviin! Jos tosiaan ovulaatiossa ollut häikkää niin onhan nyt ihan eri mahdollisuudet 😍. Tsemppiä!

Omaa napaa: ihme väsymys ja alakulo täällä. En ole jaksanut ovista tikuttaa ja miestäkään houkutella mihinkään aktiviteetteihin. Onneksi kohta loma :) .
Haha, no oikeasti ovulaatio on ollut aikalailla ainut mikä toimii, mutta yritetään nyt kun on kevyempiä kokeiltava ensin. Meillä tosiaan ei ole HUS:in mukaan edellytyksiä suoraan ivf:n.

Ihanaa alkavaa lomaa, täällä ainakin mieli rentoutui tosi hyvin kun on tilaa ja aikaa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Mä halusin ottaa ne verikokeet kun oon aika väsynyt jatkuvasti ja kaks km lyhyen ajan sisään runsailla vuodoilla. Kannatti ottaa kun ferri tosiaan oli alhaalla. Ja rautaa oon syönyt ennenkin menkkojen aikaan, nyt täytyy tehostaa että syön jatkuvasti. Mulla oli myös kilppariarvo vähän alhaalla ja mietin et pitäis ottaa siitä se toinenkin arvo et tietäis pitäiskö sen asian eteen toimia jotenki.
 
  • Tykkää
Reactions: kANaNdA
Ferritiini aihe kiinnostaa, koska itsellä alhaisin arvo on ollut 12. Nyt saanut nostettua yli 50. Hitaasti se tuntuu nousevan. Tabletin lisäksi käytössä myös poretabletti. Ravintoterapeutti suositteli myös kalsiumlisää, kun en juo maitoa eli arkena koitan muistaa aamuisin kalsiumin ja iltaisin raudan. Olen surkea rutiineissa eli vähän vaihtelevaa on ollut tämä muistaminen iltaisin.. 😬

Myös lapsettomuusaihe mietityttää, koska takana yksi kkm syksyltä ja sen jälkeen ei yhtään plussaa. En halua ajatella mitään lapsettomuustutkimuksia, mutta varmasti jossain vaiheessa niitäkin pitää harkita ellei plussaa kuulu. Mies osaa tämänkin asian ottaa rennosti - hän on niin vilpittömästi siinä uskossa, että lapsi tulee kun on tullakseen. Itsellä enemmän synkät ajatukset ja murehdin myös mahdollista uutta keskenmenoa jne..😕

Tänään tein positiivisen ovulaatiotestin ja tätä ennen ollaan joka toinen päivä helteestä huolimatta hommailtu tunnollisesti - eilen viimeksi. Ehkä siis tänään tai huomenna vielä uusiksi.. vähän mietin kumpi parempi. Perjantai jää varmasti välistä.. 🤔

Jälleen toivon siis kovasti tärppiä, laskettuaika on jo tsekattu ja ekan kolmanneksen loppu eli koska kuulee sykkeen (jos kaikki on hyvin!) ja uskaltaa kertoa läheisille. Mietin myös ensi juhannusta vauvan kanssa.. Toisin sanoen "todella helppo" ottaa rauhassa näiden asioiden kanssa! 😂
 
Sit toisaalta, pystyykö kukaan oikeasti kokonaan unohtamaan, että "hei, tässä voi tulla raskaaksi" tai milloin menkkojen about pitäisi alkaa😁🤔? Olisi mielenkiintoista kuulla, jos joku näin oikeasti kokee :) . Ihminen on kuitenkin sellainen eläin, joka tuppaa haaveilemaan. Ja sitähän se laskettujen aikojen tsekkaaminen ja nimien miettiminen etukäteen on - haaveilua. Että ehkä sitä naiset turhaan syyllistää itse itseään (teen siis itsekin tätä) tyylillä "miksi mietin epäoleellisuuksia". Haaveilu on ihanaa ja tekee tästä yrityksestä ihanaa 🥰.

Kutsuin miehen tossa äskettäin "lounastauolle" etätöissä, että voi loppukierrosta taas lekotella ja nauttia olostaan pilvilinnoissa :D . Oli kyl super liukkaat kyydit, että ehkä se ovis lähenee (en ajatellut tikuttaa nyt ollenkaan). Pitää viimeistään pe kellistää mies uusiksi 😏.
 
Sit toisaalta, pystyykö kukaan oikeasti kokonaan unohtamaan, että "hei, tässä voi tulla raskaaksi" tai milloin menkkojen about pitäisi alkaa? Olisi mielenkiintoista kuulla, jos joku näin oikeasti kokee . Ihminen on kuitenkin sellainen eläin, joka tuppaa haaveilemaan. Ja sitähän se laskettujen aikojen tsekkaaminen ja nimien miettiminen etukäteen on - haaveilua. Että ehkä sitä naiset turhaan syyllistää itse itseään (teen siis itsekin tätä) tyylillä "miksi mietin epäoleellisuuksia". Haaveilu on ihanaa ja tekee tästä yrityksestä ihanaa .

Kutsuin miehen tossa äskettäin "lounastauolle" etätöissä, että voi loppukierrosta taas lekotella ja nauttia olostaan pilvilinnoissa . Oli kyl super liukkaat kyydit, että ehkä se ovis lähenee (en ajatellut tikuttaa nyt ollenkaan). Pitää viimeistään pe kellistää mies uusiksi .
Tämä juuri! Haaveilu on ihanaa ja täysin sallittuakin. Pitää vaan itsellä yrittää pitää kuitenkin rauha maassa, tiedän vajoavani herkästi "neuroottiseksi" eli maailma supistuu vain sen asian ympärille ja sitten ne harmituksetkin on vähän suurempia 😄
Mutta haaveilu on tosiaan ihanaa ❤ ja varsinkin, kun kohde on toivottua.

Olen ajatellut, että jos tämä kierto nyt jättää negatiiviseksi niin ensi kierrosta testaan ovistikuilla mielenkiinnoksi. En ole ikinä testannut, joten en myöskään tiedä osuuko oireet ja tulos oikeasti yksi yhteen 😊
Mitkäs oli niitä hyväksi havaittuja ovistestejä?

Kuinka te muuten olette testanneet ihan r-testeillä? Montako päivää ennen menkkojen oletettua alkua?
Ajattelin odotella itse ihan siihen, että alkavatko sunnuntaina. Mutta jatkoa ajatellen, jos maltti katoaa niin milloin olisi ns. järkevää testailla ettei ihan nyt överiaikaisin itseään kiusaa 😄
 
@Sanelma_ Just olin kysymässä samaa eli onko täällä suosituksia ovistesteihin?

Itsellä sen verran pitkä ja epäsäännöllinen kierto että voisi ihan mielenkiinnosta testailla jos saisi ovista kiinni:unsure:
Tässä kuussa tuntuu olevan vähän hankalaa aikataulujen suhteen kun miehellä on ties mitä festarireissua ja kaveriporukan matkaa mutta kai sitä täytyy vaan joka reissun välissä tuikkia menemään 😀
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Tämä juuri! Haaveilu on ihanaa ja täysin sallittuakin. Pitää vaan itsellä yrittää pitää kuitenkin rauha maassa, tiedän vajoavani herkästi "neuroottiseksi" eli maailma supistuu vain sen asian ympärille ja sitten ne harmituksetkin on vähän suurempia
Mutta haaveilu on tosiaan ihanaa ja varsinkin, kun kohde on toivottua.

Olen ajatellut, että jos tämä kierto nyt jättää negatiiviseksi niin ensi kierrosta testaan ovistikuilla mielenkiinnoksi. En ole ikinä testannut, joten en myöskään tiedä osuuko oireet ja tulos oikeasti yksi yhteen
Mitkäs oli niitä hyväksi havaittuja ovistestejä?

Kuinka te muuten olette testanneet ihan r-testeillä? Montako päivää ennen menkkojen oletettua alkua?
Ajattelin odotella itse ihan siihen, että alkavatko sunnuntaina. Mutta jatkoa ajatellen, jos maltti katoaa niin milloin olisi ns. järkevää testailla ettei ihan nyt överiaikaisin itseään kiusaa
Mennäänkin sitten ihan samoissa ja mä jo tein yhden negatestin alkuviikolla 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: Sanelma_
@Mamiks 😍 Toivottavasti viiva vahvistuu!

Sunnuntaina sohvalta noustessa tuli vasemmalta sellanen repäsy, että veti kaksin kerroin takas sohvalle. Näitä on tullu ennenkin ilman raskautta, mutta ei näin tujua. Nostaa varmaan taas turhia toiveita. Onneks ollaan reissussa, niin ei tuu turhaa testailtua.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Mä otin ovistikut käyttöön, koska ei oo selkeitä ovisoireita. Ikää kohta 40 ja ennen tätä kevättä en oo kiinnittänyt huomioo/tarkkaan tiennyt koska ovis on. Onko muita, joilla ei oo lainkaan kipuilua/tuntemuksia oviksen aikaan? Ainoat oireet on halukkuus ja limat, jotka asettuu johonkin noihin aikoihin.

Ens kierto sit taas tikkujen kaa. Enkä luota yhden pysähdyksen taktiikkaan.
 

Yhteistyössä