Haaveena vauva 2023

Moikka!

Ajattelin aloittaa uuden keskustelun meille vauvakuumeilijoille, joilla on yritys tauolla tai ei ole vielä yritys käynnissä syystä tai toisesta. En ainakaan yhtäkkiseltään löytänyt ketjua ensi vuodelle vauvaa toivoville.

Meillä on yritystä takana n. puolen vuoden ajalta ilman ainuttakaan plussaa ja nyt homma on jäissä muutaman kuukauden ajan. Yritys jatkuu sitten toukokuussa, eli la menisi 2023 tammikuuhun. Meidän yritystä varjostaa miehen reissutyöt, kun usein ovis menee sillä aikaa ohi, kun mies ei ole kotona.

Löytyykö sieltä ruudun toiselta puolelta muita kuumeisia, jotka ei kuitenkaan vielä ole tositoimissa?
 
Jee, mä hyppään tähän ketjuun :)! Yritys ei ole vielä alkanut, mutta miehen kanssa sovittu, että kesäkuun alusta voisi jättää ehkäisyn pois. Ja ajattelin kysellä, että josko jo toukokuussa ;) . Esikoista aletaan yrittämään :) .

Tosin nyt vähän terveyshuolia ja ylimääräistä papaa jne. kun seksin jälkeen vuotaa aina verta (mikä on yksi kohdunkaulan syövän oire) :( .. Toivottavasti ei löytyisi mitään vakavaa..
 
  • Rakkaus
Reactions: Omppispomppis
Kookos30
Moi! Hienoa että tämä keskustelu tuli avattua, hyppään mukaan. Pikkukakkosen yritys starttaa kesällä. Ajatuksena aloittaa aikaisintaan toukokuussa, tärpissä saisi mennä syksyynkin. Olen ostanut mamavitamiineja ja rautaa, joita olen jo kuuriluontoisesti alkanut syömään. Ajatuksena on kuntoilla ja yrittää elää terveellisesti, ihan itseni mutta myös vauvahaaveen takia.
 
Tuttuvierailija
Heissan!

Hyppään toistaiseksi vierailijana mukaan, koska en halua paljastaa itseäni vielä ollessani yhdessä haaveilu ketjussa liiankin tuttu :D Meillä mennään nyt tulee_jos_on_tullakseen meiningillä ja uskon, että 2022 vauvaa ei ainakaan tule, kun edellistäkin yritettiin 1.5v ajan. Joten uskon, että tämä -23 ryhmä on oikeampi haaveilu ryhmä minulle :)

Viides ja viimeinen lapsi haaveissa ❤
 
vierailija
Heissan!

Hyppään toistaiseksi vierailijana mukaan, koska en halua paljastaa itseäni vielä ollessani yhdessä haaveilu ketjussa liiankin tuttu Meillä mennään nyt tulee_jos_on_tullakseen meiningillä ja uskon, että 2022 vauvaa ei ainakaan tule, kun edellistäkin yritettiin 1.5v ajan. Joten uskon, että tämä -23 ryhmä on oikeampi haaveilu ryhmä minulle

Viides ja viimeinen lapsi haaveissa
Sama juttu, en vielä uskalla omalla nimimerkillä! Tuttu taidat olla :D
 
Täällä tosiaan oli mietinnässä että vasta loppukesästä alkaisi yritys jotta tulis ainakin se 3v ikäero esikoiseen (hän on nyt 1v8kk), mutta taitaa enemmänkin olla "tulee jos on tullakseen" meininki ku mies on aikalailla huoletta talletellut menemään xD arvioitu ovis 5pv päästä nii nyt taidan kyllä laittaa stopin hetkeks varmuudenvuoksi. En haluisi liian pientä ikäeroa kun ihan jo tuon taaperon kanssa on rankkaa, en tiiä mitä musta jäis jäljelle kun olis sellanen uhmakas 2v + vauva :D asun tosiaan Espanjassa ja täällä on äitiysloma huimat 4kk, jota en kylläkään esikoisen kanssa voinut edes pitää. Niin pakko yrittää himmata ja ajatella järkevästi tää homma :D
 
Yksi kuumeilija lisää ilmoittautuu. Meillä on 5kk vauva ja ehkäisyä ei oo eikä tuu tähän väliin... Ollaan päätetty, että vauva tulee jos on tullakseen, mutta koitetaan nyt vältellä ettei tän vuoden puolella enää ois LA, en haluis loppuvuoden lasta, siihen monia syitä. Menkkoja ei oo näkynyt ja täysimetän vielä, eli jännäillään tuleeko menkat vai suoraan plussaa sitten. Foolihappo pitäis kyllä muistaa nyt hakea ja ottaa jo varuilta käyttöön
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol
@SwanDeSol Sinut minä muistankin Oltiin samassa haaveketjussa. Kylläpäs siellä loppuu aikaisin äippäloma Ihan hullua.

Siis joo ja monet joutuuki laittaa sellasen 4kk nyytin hoitoon 8h/pv ja meneen töihin :( Ite pidin 9 päivää "äitiyslomaa" ja sit oon siitä lähtien tehny himassa töitä sen mitä kykenee. Vauva nyt oli ekan kuukauden sairaalassa et siellä samalla duunia tein ku vauvaa hoisin :D nykyään oon jo oikeutettu edes siihen 4kk äippälomaan, vaikka en mä sitä kyl pystyis pitään nytkään, mut saisin ainakin ne rahat ees :D saapa nähä jos ja koska alkaa yritys! Aika varomattomasti tässä on kyllä ruiskittu meneen xD
 
Mä liityn myös tähän ketjuun, meillä on 2016 syntyneet tuplat ja nyt on alkanut herätä ajatusta uudesta vauvasta. Tausta sen verran, että tuplat saaneet alkunsa oi-hoidolla ja todennäköisesti sama homma taas edessä. Samalla myös mietityttää se kuinka kauan viitsii yrittää ihan luomusti.
 
vierailija
Täällä 5 lapsen äiti haaveilee kuudennesta kullannupusta! Vauva on 5kk joten vähän vielä pitäis malttaa odottaa, ajatuksissa la ensi keväälle. Menkat ei oo vielä alkaneet synnytyksen jälkeen ja täysimetän, ehkäisyä ei oo tarkotus tässä välissä ottaa ollenkaan. Mutta yritetään vältellä etten vielä raskautuisi 😃 äitiyslomalla olen ja mietin että ehkä olisi järkevä käydä pari kk töissä tässä välissä, mutta saas nyt nähdä. Ihana haaveilla ja kuumeilla! Jos sen kaks viivaa vielä kerran sais ja se fiilis synnytyksen jälkeen .. 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: minvla ja nobelius
Onpa tänne löytänyt kivasti porukkaa Mun tilanne ihan tosi samanlainen kuin sulla @Floralan.

Ootteko alottanut syömään jo etukäteen jotain vitamiinejä / lisiä ym? Mun ainakin pitäis rautaa syödä.. Foolihappokin varmasti olis hyvä jo syödä.

Rautaa aloin napsii ku aina arvot alhaiset ja varmaan on nytkin. Mietin jos sitö raskauspilsua alkais napsimaan, siin on foolihappoakin kyllä, mut tiiä sit pitäiskö sitä syyä isompana annoksena.

Mä oon täs nyt huvikseen koittanu bongaa ovista, tänään Flo:n mukaan pitäs olla mut vielä testiin ei kyl tuu mitään! Ei oo siis tarkotus yrittään vaan mielenkiinnosta haluun nähä miten ovuloin ku niitä testejä nyt on kasa tuol kaapissa ja en oo koskaa viel ovista bongannu tai ees koittanu. Ostin ne sillon plussakierrossa ni en päässy niit käyttää :D
 
Kookos30
En ole vielä viitsinyt rekisteröityä, mutta käytän tätä kookos30 nimimerkkiä niin mut tunnistaa.

Itse tosiaan aloitin kuun alussa mamavitamiinit, joissa on suositusten mukaiset määrät foolihappoa. Lisäksi tosiaan rauta, uskon että on tarvetta. En viime raskaudessa tajunnut ottaa matalia rauta-arvoja vakavasti ja nyt haluan korjata aiemman virheen.

Ehkäisystä luovutaan pian. Olen laskeskellut että virallinen yritys voisi alkaa 1.5., mutta syksyyn varmaankin tjottaillaan.. ehkä. Tekis mieli heti kokeilumielessä alkaa testailla ovista kun on saatu ehkäisyt loppuun.
 
Täällä 5 lapsen äiti haaveilee kuudennesta kullannupusta! Vauva on 5kk joten vähän vielä pitäis malttaa odottaa, ajatuksissa la ensi keväälle. Menkat ei oo vielä alkaneet synnytyksen jälkeen ja täysimetän, ehkäisyä ei oo tarkotus tässä välissä ottaa ollenkaan. Mutta yritetään vältellä etten vielä raskautuisi äitiyslomalla olen ja mietin että ehkä olisi järkevä käydä pari kk töissä tässä välissä, mutta saas nyt nähdä. Ihana haaveilla ja kuumeilla! Jos sen kaks viivaa vielä kerran sais ja se fiilis synnytyksen jälkeen ..
Aika sama tilanne meillä. Minä kuumeilen neljättä, vauva 5kk, ei ehkäsyä... Myöskään mulla ei ole menkat vielä alkanut. Tänään kävin foolihapot hakemassa. Menkkoja odotellessa, mut kestää varmaan vielä 2-4kk, kuten edellisten lasten välissäkin
 
Mesimarja22
En vielä rekisteröidy, katsotaan miten innostun osallistumaan keskusteluun. Aiemmin seurannut vain keskusteluja ja odotinkin jo joitain viikkoja milloin tämä ketju aloitettaisiin.

Täälläkin sitkeä vauvakuume, vaikka esikoinen vasta noin 6kk ja tekemistä riittää 😅 Meillä suunnitelmissa aloittaa yritys vasta syksyllä, koska toiveena olisi noin 2-2,5v ikäero ja töihin paluu tässä välissä. Esikoisen kanssa yritystä ehti olla 5kk. Imetän toistaiseksi eikä kuukautiset ole vielä alkaneet joten kohtuullisen epätodennäköistä on, että vielä lähiaikoina tulisin raskaaksi, vaikka viime aikoina ainoa käytössä ollut "ehkäisy" ollut keskeytetty yhdyntä eli oikeammin tulee jos on tullakseen asenteella nyt menty 😄
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
vierailija
Aika sama tilanne meillä. Minä kuumeilen neljättä, vauva 5kk, ei ehkäsyä... Myöskään mulla ei ole menkat vielä alkanut. Tänään kävin foolihapot hakemassa. Menkkoja odotellessa, mut kestää varmaan vielä 2-4kk, kuten edellisten lasten välissäkin
mä myös uskon että menee vielä hetki ennenkun kierto käynnistyy. Onpa meillä samanlainen tilanne,jännää aikaa 🥰 foolihappo pitää itsekkin muistaa alottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Viiden äiti kuumeilee
Rauta on tosi tärkeä myös muistaa! Mulla tippui edellisessä raskaudessa ferritiini reilusti alle 10 ja pääsin infuusioon. Se oli kyllä ihan pelastus omalle jaksamiselle
 
vierailija
Liityn myös tähän 2023 vuoden vauvahaaveilijaksi. Meillä on ennestään 1 ja 4v lapset. Kolmas olisi haaveissa. Yritetty 4 kk, nyt piinailu menossa, mut dpo 9 raskaustesti oli nega. Kysynkin onko jollain sofi raskaustestistä kokemuksia? Näyttääkö plussaa miten ajoissa? Edellisillä kerroilla pregcheck testi näyttänyt plussaa jo dpo 9, niin sillä mietin. Todennäköisesti saadaan vielä jatkaa yrittämistä. Edellinen raskaus tärppäsi vasta yk 6. :)
 
Mäkin ostin foolihappoa, mutta huomasin, että tuossa multivita plussassa sitä onkin 400 mikrogrammaa eli ilmeisesti sen pitäisi riittää. Jotkin mamavitamiinit voisi piakkoin myös hankkia, ovatpahan sitten valmiina.

Mä oon käyttänyt pregcheck ja rfsu, mutta toimivuudesta en osaa mitään sanoa kun ei ole yhtäkään plussaa vielä tullut koettua.

Aaltoileeko muilla vauvakuume? Mulla on välillä toooosi vahvana ja välillä ei juurikaan käy mielessä. Nyt yllättäen tänne hakeutussa on taas kuume korkealla. 😅
 
Mäkin ostin foolihappoa, mutta huomasin, että tuossa multivita plussassa sitä onkin 400 mikrogrammaa eli ilmeisesti sen pitäisi riittää. Jotkin mamavitamiinit voisi piakkoin myös hankkia, ovatpahan sitten valmiina.

Mä oon käyttänyt pregcheck ja rfsu, mutta toimivuudesta en osaa mitään sanoa kun ei ole yhtäkään plussaa vielä tullut koettua.

Aaltoileeko muilla vauvakuume? Mulla on välillä toooosi vahvana ja välillä ei juurikaan käy mielessä. Nyt yllättäen tänne hakeutussa on taas kuume korkealla.
Mä pystyn kyllä samaistumaan tuohon aaltoilevaan kuumeeseen täysin. 😀
 
vierailija
Mäkin ostin foolihappoa, mutta huomasin, että tuossa multivita plussassa sitä onkin 400 mikrogrammaa eli ilmeisesti sen pitäisi riittää. Jotkin mamavitamiinit voisi piakkoin myös hankkia, ovatpahan sitten valmiina.

Mä oon käyttänyt pregcheck ja rfsu, mutta toimivuudesta en osaa mitään sanoa kun ei ole yhtäkään plussaa vielä tullut koettua.

Aaltoileeko muilla vauvakuume? Mulla on välillä toooosi vahvana ja välillä ei juurikaan käy mielessä. Nyt yllättäen tänne hakeutussa on taas kuume korkealla.
Mulla aaltoilee myös, ja kovin! Välillä ei tekisi olleenkaan mieli, ainoa motivaatio on että "tiedän unelmoineeni sisaruskatraasta" ja oma jaksaminen pelottaa. Välillä taas kuume on aivan järjetön ja tuskastuttaa ja kiukuttaa etten ole jo raskaana. Myös sellainen hassuus on, että vauvakuume aaltoilee mutta raskaana haluaisin todella kovin olla. Tykkään olla raskaana. Mahtaako olla omituista..? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Floralan

Yhteistyössä