Haaveena vauva 2023

Mites meidän piinailijat? :giggle:
Ootteko testannu tänään? :love:
@Mammuzka
@Hipsukas
@jessihan
@Kyfi
@Peanutbuttercup
@minttuni
Mä testasin, mutta ei tainnut mitään tulla. Ihankun haamujen haamu testiajan jälkeen mutta näkyi vaan kääntelemällä ja vääntämällä, joten ei paljoa toiveita huomiselle testaamiselle. 😂

Muoks. Eikä oireitakaan ole tullut joten plaah... Kauhee kiukku (lue raivo) miehelle kotona eilen kaikesta, joka yleensä tulee pari päivää ennen menkkoja. Limatkin on, joten eiköhän ne menkat pian sieltä tule. Flo ennustaa torstaille, mutta luulen että viim.ke
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään kokemusta miten tarkkaan noi digitestit antaa viikot oikein? Mulla on tänään 4+5, mutta digitesti antoi 3+ eli sen mukaan olis jo 5+.. Oviksen ajankohta on aika tarkka, koska tikutin sen… Toisaalta noi mun muutkin testit on olleet yllättävän vahvoja matkan varrella. Kunpa vaan toi reippaampi hcg:n nousu ei kertois mistään huolestuttavista jutuista. ❤
 
Mites meidän piinailijat?
Ootteko testannu tänään?
@Mammuzka
@Hipsukas
@jessihan
@Kyfi
@Peanutbuttercup
@minttuni
Mäkin piinailen, mutten oo listoilla. 😁
Tänään dpo11 ja ei oireita. Kiukutti aamulla kaikki, joka ennustaa aika hyvin mullakin menkkojen lähestymistä. Torstaina pitäis alkaa. Aattelin, etten testaa tässä kierrossa nyt ollenkaan kun oon 110% varma ettei ole tärpännyt.

Tiiätte varmaan tunteen, kun ootte tallettelujen perusteella sata varmoja, ettei tule tärppiä, mut silti joku toivon kipinä on, et josko kuitenkin. Ja sit pettyy, vaikka ties koko ajan että menkat tulee alkamaan. Ihan järjetöntä hommaa, mut minkäs teet kun toivoo niin kovasti! 🙈
 
Mäkin piinailen, mutten oo listoilla. 😁
Tänään dpo11 ja ei oireita. Kiukutti aamulla kaikki, joka ennustaa aika hyvin mullakin menkkojen lähestymistä. Torstaina pitäis alkaa. Aattelin, etten testaa tässä kierrossa nyt ollenkaan kun oon 110% varma ettei ole tärpännyt.

Tiiätte varmaan tunteen, kun ootte tallettelujen perusteella sata varmoja, ettei tule tärppiä, mut silti joku toivon kipinä on, et josko kuitenkin. Ja sit pettyy, vaikka ties koko ajan että menkat tulee alkamaan. Ihan järjetöntä hommaa, mut minkäs teet kun toivoo niin kovasti! 🙈
Mähän ajattelen just noin. En siis voi olla edes raskaana.. ja silti sitä miettii että mitäpäs jos. 🤦
 
Äh, niin karsee yö taas takana että ei mitään rajaa. Viiden aikaan aamulla tuli itku kun yrittänyt nukkuu panadolilla ja kurkku järjettömän kipeä🥺 Mies toi mulle yhden Buranan ja sen jälkeen tuli keskeytymätö uni kymmeneen asti, mies tuli tarkistaa sykkeitä(ostin sen samana päivänä ku kipeeks tulin kipeeks) ja totesi et nyt on laskenu ku sen buranan sain. Yli 90 ja sit 70-80 ku otin buranan.

Ovishan on ohi jo mutta oliko vielä jotain haittaa jos ottaa yöksi yhden että said nukuttua.
En mä usko että mitään olis hedelmöittynyt mutta varuiksi kuitenkin ihmettelen.
 
vierailija
Moikka!

Ajattelin aloittaa uuden keskustelun meille vauvakuumeilijoille, joilla on yritys tauolla tai ei ole vielä yritys käynnissä syystä tai toisesta. En ainakaan yhtäkkiseltään löytänyt ketjua ensi vuodelle vauvaa toivoville.

Meillä on yritystä takana n. puolen vuoden ajalta ilman ainuttakaan plussaa ja nyt homma on jäissä muutaman kuukauden ajan. Yritys jatkuu sitten toukokuussa, eli la menisi 2023 tammikuuhun. Meidän yritystä varjostaa miehen reissutyöt, kun usein ovis menee sillä aikaa ohi, kun mies ei ole kotona.

Löytyykö sieltä ruudun toiselta puolelta muita kuumeisia, jotka ei kuitenkaan vielä ole tositoimissa?
Moikka! Täällä jätettiin ehkäisy pois 28.12. ja 16.2. tein elämäni ensimmäisen raskaustestin ja tosi vahvan plussan. Tärppäsi siis heti, en voi uskoa! :D käytin jotain sovellusta ovulaation arviointiin ja tärppösi. oltiin varauduttu siihen et voi kestää pitkäänkin. Aloin siinä tuolla plussaviikolla miettii et miks vatsa ei oo toiminu ja oli ihan sairaan turvonnu ettei uudet farkut mahtunutkaan enää jalkaan :D Clearblue testin tein sit seuraavalla viikolla ja näytti päivälläkin vahvan plussan. Testasin ennen menkkojen alkua mut menkkoja ei ole näkynyt vähän jtn oireita on. Eka ultra varattu parin viikon päähän ja sitten selviää onko pikkuinen oikeassa paikassa. :) neuvola-aikakin on varattu.
Uskomaton tuuri, toivotaan että kaikki menee hyvin vaikka toki vielä tosi aikaisessa vaiheessa ollaan . Tsemppiä muillekin!
 
vierailija
Moikka! Täällä jätettiin ehkäisy pois 28.12. ja 16.2. tein elämäni ensimmäisen raskaustestin ja tosi vahvan plussan. Tärppäsi siis heti, en voi uskoa! käytin jotain sovellusta ovulaation arviointiin ja tärppösi. oltiin varauduttu siihen et voi kestää pitkäänkin. Aloin siinä tuolla plussaviikolla miettii et miks vatsa ei oo toiminu ja oli ihan sairaan turvonnu ettei uudet farkut mahtunutkaan enää jalkaan Clearblue testin tein sit seuraavalla viikolla ja näytti päivälläkin vahvan plussan. Testasin ennen menkkojen alkua mut menkkoja ei ole näkynyt vähän jtn oireita on. Eka ultra varattu parin viikon päähän ja sitten selviää onko pikkuinen oikeassa paikassa. neuvola-aikakin on varattu.
Uskomaton tuuri, toivotaan että kaikki menee hyvin vaikka toki vielä tosi aikaisessa vaiheessa ollaan . Tsemppiä muillekin!
lisäyksenä että oireet siis raskausoireita! Vähän öklö olo, närästää, paha ummetus, omena maistuu muoville ja rinnat turvonneet. Muuten aika vähällä ainakin vielä päästy. Saa nähä mitä on edessä :D
 
vierailija
Onko kellään kokemusta miten tarkkaan noi digitestit antaa viikot oikein? Mulla on tänään 4+5, mutta digitesti antoi 3+ eli sen mukaan olis jo 5+.. Oviksen ajankohta on aika tarkka, koska tikutin sen… Toisaalta noi mun muutkin testit on olleet yllättävän vahvoja matkan varrella. Kunpa vaan toi reippaampi hcg:n nousu ei kertois mistään huolestuttavista jutuista.
Ainakin itsellä 4+2 ClearBluen viikkodigi väitti, että 3+ (eli muka olisin ollut raskaana 5+). Ja seuraavana päivänä mitattuna hCG oli 1278, joten on todella yksilöllistä miten hCG nousee ja siinä on isot välit muutenkin, mitä voi olla. Itse totesin että ei ole kyllä kovin luotettava tuo viikkodigi noiden viikkojen suhteen.
 
Ovuloimaton kierto - Onks se teillä pidentänyt tai lyhentänyt kiertoa. Nyt eletään kp19 ja siis nyt illalla näyttää siltä kun menkat olis alkanut. Ovista en oo bongannut tähän mennessä. En oo testannut mut tunnen sen kyl aina ja ei oo ollu mitään ennakoiviakaan oireita. Vai onkohan mussa jotain vikaa?

Edit toinen vähän kaukaa haetumpi versio on et ku mulla oli viime kierrossa käytössä ne keltarauhasvalmisteet nii et olisko Ns. Hormoonien puolelta kierto käynnistynyt aiemmin (muistaakseni @minttuni epäilit silloin aiemmin yrittäessä jotain vastaavaa), koska muistin juuri et joskus menkkojen lopulla oli aivan jäätävä paine/kipu munasarjassa ja pelkäsin kohdunulkoista nii et oli pakko tehdä viel rtesti et jos se olisikin ollut ovis heti siin menkkojen lopussa 🤔
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Loree
Äh, niin karsee yö taas takana että ei mitään rajaa. Viiden aikaan aamulla tuli itku kun yrittänyt nukkuu panadolilla ja kurkku järjettömän kipeä🥺 Mies toi mulle yhden Buranan ja sen jälkeen tuli keskeytymätö uni kymmeneen asti, mies tuli tarkistaa sykkeitä(ostin sen samana päivänä ku kipeeks tulin kipeeks) ja totesi et nyt on laskenu ku sen buranan sain. Yli 90 ja sit 70-80 ku otin buranan.

Ovishan on ohi jo mutta oliko vielä jotain haittaa jos ottaa yöksi yhden että said nukuttua.
En mä usko että mitään olis hedelmöittynyt mutta varuiksi kuitenkin ihmettelen.
Mulle sanoi neuvolalääkäri, että hyvin voi ottaa buranaa vielä alkuraskauden aikana. Mutta sitä en tiedä vaikuttaako se mahdolliseen kiinnittymiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Ovuloimaton kierto - Onks se teillä pidentänyt tai lyhentänyt kiertoa. Nyt eletään kp19 ja siis nyt illalla näyttää siltä kun menkat olis alkanut. Ovista en oo bongannut tähän mennessä. En oo testannut mut tunnen sen kyl aina ja ei oo ollu mitään ennakoiviakaan oireita. Vai onkohan mussa jotain vikaa?

Edit toinen vähän kaukaa haetumpi versio on et ku mulla oli viime kierrossa käytössä ne keltarauhasvalmisteet nii et olisko Ns. Hormoonien puolelta kierto käynnistynyt aiemmin (muistaakseni @minttuni epäilit silloin aiemmin yrittäessä jotain vastaavaa), koska muistin juuri et joskus menkkojen lopulla oli aivan jäätävä paine/kipu munasarjassa ja pelkäsin kohdunulkoista nii et oli pakko tehdä viel rtesti et jos se olisikin ollut ovis heti siin menkkojen lopussa 🤔
Mulla lyhyin kierto koskaan oli 22 päivää. Sitä edellisessä oli käytössä terolut, kun oli tehty alkionsiirto, josta ei raskaus alkanut. Epäilen ettei tuossa lyhyessä kierrossa tullut ovista. Tosin en testannut.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Kirjoittelempa nyt ihan kirjautuneena. Eli neljännestä täällä haaveillaan. Aluksi ajateltiin aloittaa yritystä keväällä/kesällä, mutta vauvakuume ei katso kalenteria ja tässä sitä ollaan jo piinailemassa.. :love: eilen laitoin raskaustestejä tilaukseen. Tänään kp 20/28-33

Mennään luultavasti tästä eteenpäin ilman ehkäisyä, joten voisin listalle vielä hypätä.

Liilja, ya 2/23, 4. lapsi
 
Mulle sanoi neuvolalääkäri, että hyvin voi ottaa buranaa vielä alkuraskauden aikana. Mutta sitä en tiedä vaikuttaako se mahdolliseen kiinnittymiseen.
Joo tätä mä mietin ett mites kiinnittymisen kanssa, mutta ei kyl ollu nyt vaihtoehtoja, pakko oli. Eilen otin puolikkaan vain ja sit panadolin yöksi ja nukuin aamuun asti. Tervehtymässä olin muutenkin kun kurkku ei ollu niin sairaan kipee eikä nostanut kuumetta illaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Mä oon lukenut jostain että burana vois vaikeuttaa kiinnittymistä ja aiheuttaa keskenmenoja jos syö paljon ihan siinä kiinnittymisen korvilla, mutta en usko että satunnaisella on mitään vaikutusta...

Wuhuu, tänään pärähti ovisplussa kp 20! Juuri kun olin jo menettämässä toivoa 😁 mulle vois siis laittaa huomiselle dpo 0 (tai tänään -1) niin pääsen mukaan piinailemaan 🤩
 
vierailija
Mä oon lukenut jostain että burana vois vaikeuttaa kiinnittymistä ja aiheuttaa keskenmenoja jos syö paljon ihan siinä kiinnittymisen korvilla, mutta en usko että satunnaisella on mitään vaikutusta...

Wuhuu, tänään pärähti ovisplussa kp 20! Juuri kun olin jo menettämässä toivoa mulle vois siis laittaa huomiselle dpo 0 (tai tänään -1) niin pääsen mukaan piinailemaan
Siirtää ovulaatiota ja vaikuttaa limakalvoon, sen takia huono yrittäessä.
 

Yhteistyössä