Haaveena vauva 2023

Joku testi addikti iski taas vaikka lupasin että en testaa enää. No Digi oli eilen pakko ostaa. Ei raskaana teksti tuli nyt aamulla. Eli odotellaan niitä menkkoja vaan. Vielä ei tiputtelua ole mutta kyllä se vielä tänään voi alkaa. Viimeiset 2 kiertoa KP 21 tiputtelu alkanut eli tänään. Menkkakivut ainakin on jo. Lämmöt tipahti eilen 36.7 eli sekin sopisi menkkoihin. En usko jouluihmeeseen.
 
Viimeinen hoitokierto, ei mahda mitään selvästi lääkäri sanoi ettei kannata tätä enää jatkaa.
Nyt taas kuitenkin näytti tosi hyvältä ja munarakkula oikealla missä oli myös kevään tärppikierrossa.. nostaa tietysti vähän toiveita lisää, nyt kun saisi talletukset kaikki onnistumaan,
toivottavasti mahdollisimman moni nyt saisi plussan joululahjaksi.
Vähän se helpottaa että on paljon tekemistä eikä ehdi kokoajan tätä asiaa ajattelemaan.
Toivotaan että nyt onnistuu ❤
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
Täältä tullaan tyhmät kysymykset!
1. Mitä tämä inssi tarkoittaa? Tuskin autokoulun koetta
2. Voiko keskenmenon saada jos kaatuu esim. liukkaalla tai luistellen? Voiko tömähdys olla niin hurja?
3. Onnekseni joku kysyi sitä tarratossujen vai oliko sukkien toivotuksen, nyt minäkin tiedän mitä se tarkoittaa.
4. Kauanko kannattaa yrittää ennen kuin suunnata lääkäriin?

Menkka kivut ovat alkaneet ja lauantaina pitäisi kierron alkaa. Pitäisi kai tilata uusia ovulaatiotestejä. Niin turhauttavaa. Ilman tikkuja en saisi ovista kiinni. P.C. sovellusta olen käyttänyt, mutta ei välttämättä niin tarkka kuin tikut. Viime kierron lopussa oli sama juttu, nimittäin naaman kukkiminen loppui kuin seinään ja sama taas. Järjettömiä finnejä muuten kierron aikana naamassa. Nyt on joulu joten suklaata, niin uteliaille ihmisille voi sanoa syöneensä suklaata niin sillä selittyy nassun kukkiminne. Nimittäin eräs kysyi töissä olenko syönyt suklaata niin silmät kirkkaina kerroin et joo. Rinnat aristavat ihan pikkaisen ovulaation aikaa, mut se on vain pienen hetken.
Minäkin selitellyt töissä monet kerrat syöneeni suklaata ,kun naama kukkii 🤔Keväällä -20 poistatin kierukan ja siitä lähtien olen kärsinyt inhottavista finneistä, välillä on ollut parempia kuukausia, välillä huonompia, pahinta on ne todella kipeät isot patit, jotka särkee koko naamaa 🥺
 
Onko muilla tiputteluvuotoa kuukautisten jälkeen? Mulla ei oo ikänä ollut ja siksi oon vähän ihmeissään. Menkat alkaa tiputtelulla, vuotaa 3 päivää ja loppuu kuin seinään. Paitsi nyt, sellaista marjapuuron väristä valkovuotoa vielä kp 6,8,9 ja tänään kp 10 ruskeaa vuotoa niin että suojaa tarttee 🤨
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@Xelda ★ 3/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Quesadilla 7/20221.
@Myrtti85 7/20225.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@heltsuli ★ 8/2022 ★ 1.
@sarater 8/2022 3.
@Peanutbuttercup ★ 9/2022 ★ 1.
@J-Annika 9/22 3.
@hemuliina90 ★ 10/2022 ★ 2.
@Charppaliini ★ 10/2022 ★ 3.
@Ninjaa ★ 10/2022 ★ 1.
@Tinde91 ★11/22★ 2.
@haaveillen ★11/22★ 1.
@Kahdeksaskullannuppu 1/2023 8. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

15.12.2022 Torstai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@vauvakuume7 kp 34/?
@Selis kp 32/28
@Mammuzka kp 30/?
@Xelda kp 27/?
@heltsuli kp 27/29
@Joskus_ kp 25/25-31
@Sanelma_ kp 25/28
@KKatariina kp 23/29
@Nokare kp 22/26-28
@jempppis kp 19/31
@J-Annika kp 19/28
@Ninjaa kp 16/25-27
@Millis86 kp 15/27
@Charppaliini kp 14/26
@nobelius kp 7/28-30
@Peanutbuttercup kp 6/28
@Quesadilla kp 6/27-30
@Kyfi kp 6/29
@Laurenzia kp 5/30
@Mamiks kp 5/28
@minttuni kp 4/26
@hemuliina90 kp 2/29-30

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Selis DPO 18
@Xelda DPO 14
@sarater DPO 13
@Tinde91 DPO 8
@vauvakuume7 DPO 7
@Nokare DPO 7
@Charppaliini DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Lunni_ 8/22 5. ★ 9/22 kkm 12+3
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 ku 10/22
@Mimerkki 6/21 3. ★ 9/22, 3. km 9+1 11/21
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ 9/22 km 10/22 (km 3/22 & 6/22)
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
@Tibitii 7/21 2.★ 11/22
@Niisq ★ 1/22 ★ 1. ★ 11/22
@Poiski ★ 5/22 ★1. ★ 12/22
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1. ★ 12/22
@Mamtobe 3/2020 1 12/22
 
Onko muilla tiputteluvuotoa kuukautisten jälkeen? Mulla ei oo ikänä ollut ja siksi oon vähän ihmeissään. Menkat alkaa tiputtelulla, vuotaa 3 päivää ja loppuu kuin seinään. Paitsi nyt, sellaista marjapuuron väristä valkovuotoa vielä kp 6,8,9 ja tänään kp 10 ruskeaa vuotoa niin että suojaa tarttee
mulla on ainakin lähes joka kierrossa 🤭 alkaa tiputtelulla, vuotaa 4-5päivää ja taas tiputtelee pari päivää…
 
Mulla tiputtelee nimenomaan ne viimeiset päivät. Vuoto alkaa kun Imatran koskinäytös ja kestää neljä päivää. Sit päivät 5, 6, 7 tiputtelee. Mä oon siirtynyt näille päiville kuukautispikkareihin, kun ne on paljon hellempiä kuin siteet, eikä tamponi on kuitenkin liikaa.
Mua huoletti kans tiputtelu, kun ovis on jo n. kp 11, mutta insseissä limakalvon paksuus on kuitenki ollut ok, joten en oo ollut enää niin huolissaan..
Parempi kai näin päin, niin ei tarvii arpoa milloin kierto alkaa.
Kierrosta puheenollen tänään taas pari päivää pidempi kun aiemmat lääkkeettömät kierrot. Toisaalta migreeniä pukkaa, joten eiköhän huomenna viimeistään tule taas realiteetit ja antijoulunihme ilmesty pikkareihin... ai miten niin vähän kyynistä menoa 😏
 
Täältä tullaan tyhmät kysymykset!
1. Mitä tämä inssi tarkoittaa? Tuskin autokoulun koetta
2. Voiko keskenmenon saada jos kaatuu esim. liukkaalla tai luistellen? Voiko tömähdys olla niin hurja?
3. Onnekseni joku kysyi sitä tarratossujen vai oliko sukkien toivotuksen, nyt minäkin tiedän mitä se tarkoittaa.
4. Kauanko kannattaa yrittää ennen kuin suunnata lääkäriin?

Menkka kivut ovat alkaneet ja lauantaina pitäisi kierron alkaa. Pitäisi kai tilata uusia ovulaatiotestejä. Niin turhauttavaa. Ilman tikkuja en saisi ovista kiinni. P.C. sovellusta olen käyttänyt, mutta ei välttämättä niin tarkka kuin tikut. Viime kierron lopussa oli sama juttu, nimittäin naaman kukkiminen loppui kuin seinään ja sama taas. Järjettömiä finnejä muuten kierron aikana naamassa. Nyt on joulu joten suklaata, niin uteliaille ihmisille voi sanoa syöneensä suklaata niin sillä selittyy nassun kukkiminne. Nimittäin eräs kysyi töissä olenko syönyt suklaata niin silmät kirkkaina kerroin et joo. Rinnat aristavat ihan pikkaisen ovulaation aikaa, mut se on vain pienen hetken.
Vastailen vielä tuohon neljänteen kysymykseen. Tosiaan alle 35v vuosi yritystä, että aletaan julkisella puolella tutkia. Yli 35v puoli vuotta yritystä ja voisi kysyä jo lääkäristä neuvoa. Tosin jos on jotain tiedossa, mikä saattaa vaikuttaa hedelmällisyyteen (esim. joku sairaus, lääkitys, jotain kiertoon liittyviä häiriöitä) niin aiemminkin kannattaa jo kysyä neuvoa ja että onko tarpeen tutkia jotain.

Lisään vielä, että varmasti tässäkin poikkeuksia ja onko jopa joissakin paikoissa eri ohjeistus noiden ikien suhteen. Että pääseekö jo aiemmin tai vaaditaanko pitempää yritystä.
 
Mulla tiputtelee ennen menkkoja max. Päivä, ei aina sitäkään mut menkkojen jälkeen pisimmillään menny 4-5 päivääki semmosta pientä tiputtelua mihin ei tarvi edes suojaa mut aina vessakäynnin yhteydessä jää paperiin 🤔
 
Itsellä ei tiputtele laisinkaan ennen menkkoja tai menkkojen välissä. Yleensä kuukautisten alkaessa aamulla kun herään, jää paperiin ihan kunnon verta ja siitä alkaa kuukautiset, jotka kestää muutaman päivän. Siitä pari päivää on todella kevyttä vuotoa, eli varmaan monelle tiputtelua, mutta sen jälkeen ei mitään vuotoja tms 🤔
 
Oi iesus minkä finni ryöpyn mun kasvot on saanu, suun ympärys täynnä 🤭🍫 onhan tuo suklaatiki maistunu.. Mutta nyt on ylähuulessaki missä ei oo normaalisti 😂 oon syöny vissiin koko naamalla..

Normaalisti tulee ennen menkkoja otsaan mihin ei oo nyt tullu tai ei ainakaan vielä on n. 3pv menkkoihin 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Oi iesus minkä finni ryöpyn mun kasvot on saanu, suun ympärys täynnä 🤭🍫 onhan tuo suklaatiki maistunu.. Mutta nyt on ylähuulessaki missä ei oo normaalisti 😂 oon syöny vissiin koko naamalla..

Normaalisti tulee ennen menkkoja otsaan mihin ei oo nyt tullu tai ei ainakaan vielä on n. 3pv menkkoihin 🤔
Itellä menkat alkaa ihan kunnon vuodolla 4pv saattaa vähentyä reilusti ns "tauko" ja muuttuu tiputteluksi
 
Lasketteko vielä tiputtelun menkoiksi? itellä menkat alkaa kunnon vuodolla ja tiputtelua on se 2 viimeistä päivää. Ite oon vielä ne tiputtelupäivät merkannut flo sovellukseen menkoiksi.
Kyl mä oon laskenut menkkojen jälkeen tiputtelin vuotopäiviks ku olis aika lyhyet menkat muuten🙈🤔 mut sit jos ennen menkkoja tiputtelee nii niitä en. Mulla oli viime menkoissa vaan n. vuorokausi että tuli verta ku saavista kaatais ja sen jälkeen vaan tiputtelua joku 4 päivää🤷‍♀️
 
Lasketteko vielä tiputtelun menkoiksi?🤔 itellä menkat alkaa kunnon vuodolla ja tiputtelua on se 2 viimeistä päivää. Ite oon vielä ne tiputtelupäivät merkannut flo sovellukseen menkoiksi.
Mä en laske. On selvästi enää sellaista tyhjennysvuotoa, ei koko päivän ajan vaan kerralla sellainen ylläri, että on kiva kun on joku suoja. Ei oo enää kunnolla verta vaan, enemmän ruskeaa valkovuotoa. Sori jos oli liikaa infoa 😳
 
Mulla myös menkat alkaa aina kunnon vuodolla, jota kestää 3vrk. Teurastamo meininkiä on ekat 2vrk, sit vähän himmaa ja neljäntenä päivänä uskaltaa jo hengittää. 😅

Yks päivä töissä kuuntelin uutisia ja tuli kohdalle sellanen, että Turussa kehittelevät jotain hormonimittaria, joka toimii samaan tyyliin kun esim. verensokerimittari, eli sormen päästä otettavalla verinäytteellä.
Siinä tutkija myös sanoi, että hormonit vaikuttaa osalla naisista myös sydänoirein.
Tuli heti mieleen, kun itsellä just viime kierrossa n. viikko ennen menkkoja alko hirvee tykyttely. Onko muilla ollu tällästä?
 
Täällä ei menkkoja näy vieläkään 😳. Mun kellontarkka kierto on mennyt sekaisin. Testannut joo, mut negaa näyttää. Niin turhauttavaa 😩.

Hoitoihin pääsystä keskustelua ku oli, niin me ei esim päästä täällä Turussa. Joo, oon tullu raskaaks. Mutta ne ei kestä matkassa. Naistentaudeilla mulle sanottiin että ei vielä näe mitään ongelmaa et huonoa tuuria. No nyt ei tuu enää ees menkkoja. Maanantaina varmaan soittelen ja kysyn lääkäristä neuvoa jos menkat ei sikses oo alkanut.

Mä lasken menkkapäiviks kaikki missä tarvii sidettä. Mut mulla ei varsinaisesti tiputtele, vuodan hulluna 2-3 päivää sit vähän normaalimmin ja yleensä aina menkat kestää sen 7 päiväö.
 
vierailija
Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Tämä siis lääketieteellisesti tarkasteltuna. Eli tiputteluja ei kannata merkkailla ylös jos haluaa toimivaa dataa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä ei menkkoja näy vieläkään . Mun kellontarkka kierto on mennyt sekaisin. Testannut joo, mut negaa näyttää. Niin turhauttavaa .

Hoitoihin pääsystä keskustelua ku oli, niin me ei esim päästä täällä Turussa. Joo, oon tullu raskaaks. Mutta ne ei kestä matkassa. Naistentaudeilla mulle sanottiin että ei vielä näe mitään ongelmaa et huonoa tuuria. No nyt ei tuu enää ees menkkoja. Maanantaina varmaan soittelen ja kysyn lääkäristä neuvoa jos menkat ei sikses oo alkanut.

Mä lasken menkkapäiviks kaikki missä tarvii sidettä. Mut mulla ei varsinaisesti tiputtele, vuodan hulluna 2-3 päivää sit vähän normaalimmin ja yleensä aina menkat kestää sen 7 päiväö.
Kuinka paljon menkat on myöhässä?
 
@1984 minä en rutiinisti testaa ajoissa, mutta jos on jotain juhlia ihan loppukierrossa tulossa tms niin sitten, jotta tiedän, mitä uskaltaa syödä ja juoda. Tämä oli eka oma kemiallinen ikinä, ja itsestä se tuntui ehkä vähän pahemmalta kuin pelkkä nega, koska ehdin nostattaa toiveet liian korkealle, kun ei ole aiempaa kokemusta vastaavasta, niin en ns osannut pelätä että ei lähde vahvistumaan. Mutta olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että testasin, koska nyt on parempi käsitys omasta kierrosta. Menkat kun oli kuitenkin sen 2-5 pvää (kierron pituus vaihdellut) myöhässä, niin olisin muuten taas ihmetellyt, miksi kierto heittää näin. Nyt sille hyvä selitys, ja voin paremmin luottaa normikierron pituuteen. Raskausoireita myös oli sen verran vahvana, että olisin varmaan testannut niidenkin takia jo ennen menkkojen alkua. En vielä tiedä mitä tämän kierron kanssa teen, aika näyttää. Ajoissa testamisessa on varmasti omat hyvät ja huonot puolensa, ja toisille se sopii ja toisille ehkä sitten taas ei 😊 itsestä on kuitenkin kiva ymmärtää oman kropan toimintaa sen kautta paremmin
 
Mulla tiputtelee nimenomaan ne viimeiset päivät. Vuoto alkaa kun Imatran koskinäytös ja kestää neljä päivää. Sit päivät 5, 6, 7 tiputtelee. Mä oon siirtynyt näille päiville kuukautispikkareihin, kun ne on paljon hellempiä kuin siteet, eikä tamponi on kuitenkin liikaa.
Mua huoletti kans tiputtelu, kun ovis on jo n. kp 11, mutta insseissä limakalvon paksuus on kuitenki ollut ok, joten en oo ollut enää niin huolissaan..
Parempi kai näin päin, niin ei tarvii arpoa milloin kierto alkaa.
Kierrosta puheenollen tänään taas pari päivää pidempi kun aiemmat lääkkeettömät kierrot. Toisaalta migreeniä pukkaa, joten eiköhän huomenna viimeistään tule taas realiteetit ja antijoulunihme ilmesty pikkareihin... ai miten niin vähän kyynistä menoa
hei olipas hyvä vinkki tuo kuukautispikkari tiputtelupäiville 😁 välillä tulee loppupäivinä jo vaippaihottumaa, kun yleensä joutuu sen 7päivää pitään jotain suojaa.. kiitti vinkistä 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina

Yhteistyössä