Haaveena vauva 2023

@senya onpa ikävää, jos kierto venyy :/ . Ootko testannut uudestaan, kun etkös se ollut juuri sinä, jolla viimeksi näkyi plussa vasta kun menkat jo runsaasti myöhässä? Mietin, että olisko vielä mahdollisuus plussaan siellä..? Tsemppiä joka tapauksessa!
Joo mulla näkyi esikoisesta vasta monta päivää menkkojen ollessa myöhässä haamu, joka alkoi vahvistua. Tavallaan varmaan on jotkin mahdollisuudet, kävi tänään mielessä kun närästi. Eikä mua normaalisti närästä ja se oli esikoisestakin ensioire. :D Mut en liikaa uskalla toivoa, testailen loppuviikosta varmaan jos ei menkkoja näy. Kiitos tsempeistä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kANaNdA
Emilydia
Nyt sain testattua rfsun testillä, negan 🙄 Menkat myöhässä 5pvää. Rätti pöksyissä saa kulkea varalta jos vaikka alkaa yhtäkkiä. Alamahaa juilii välillä menkkamaisesti muttei muuten mitään. Alkais nyt vaan..jos ois normikierto ollut niin alkas olemaan kohta jo ovis 🥴
 
Vitamiineista tällä hetkellä menee magnesium, rauta, vahva B ,jossa foolihappo, vahva D, vitex(siveydenpuu) ja nyt uutena gelee royal.Mama monivitamiinia meni monen monta kuukautta, nyt luopunut siitä .Kokeilin myös jotain hedelmällisyyttä tukevia monivitamiineja, luovuin niistäkin.Monenmoista homeopaattista koettanut myös.

Ibuprofeenia käytän vain pahimpiin menkkakipuihin/menkka päänsärkyyn.Koettanut menkkakipuihin myös Ladivaa (vadelmanlehti kapseli).

Täällä lapsi kipeänä, flunssaa:( Olen kotona hänen kanssaan.
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Toi buranan vaikutus onkin ihan uus tieto mulle... Syön kuukautiskipuihin isohkoa annosta pari kertaa kuukaudessa. Pitäisköhän jotain vaihtoehtoista lääkitystä käydä pyytämässä. Tosin jos syön vain kuukautisten aikaan niin hyvällä tuurilla ei vaikuta ovikseen? 🤔

Mä oon kokeillu tikuttaa ovista, mutta eihän sitä vaan löydy.. Selkeät ovislimat/kivut kyllä bongattu. Taidan jättää tikuttelun pois kun se tuntuu vain stressaavan enemmän 😅
Joo en usko että menkkojen aikaan on merkitystä. Mutta ovista ja kiinnittymistä odotellessa ei suositella käyttöä. Mulla se auttaa parhaiten migreeniin mutta olen yrittänyt selvitä ensin 1g parasetamolia.

Pregcheckin liuskoilla olen saanut nykyään hyvin oviksen kiinni (tai ainakin LH-piikin). Positiivisessa ovistestissä on ollut selkeästi vahvempi viiva kuin kontrollissa. Välillä se on kyllä tullu hermoja raastavan myöhässä että melkein olen jättänyt tikuttelut kesken. Mutta loppuvaihe mulla onkin sitten usein jäänyt lyhyehköksi. 😔
 
  • Tykkää
Reactions: Floralan
Mulla kanssa vaan monivitamiinit, D ja fooli. En oo muuta uskaltanut ottaa, suhtaudun aika skeptisesti lisäravinteisiin.

Testasin hymynaaman eilen kuitenkin kun testejä vielä oli. Talletteluja on nyt tasaiseen, kiitos loman! Mut voi lisätä dpo0 piinailijoihin, vaikka luomuna yk 17 ei suuria toiveita enää herätä.
 
Mulla oli erikoinen menkkojen alku enkä tiedä, että oisko tänään ollut vasta oikeasti kp 1, koska kolme päivää vaan tuli vähäistä vuotoa. Mitä foolihappoa käytätte? Mä oon syönyt mama-vitamiineja ja siinä on foolihappoa. Oon miettinyt, että vaihtaisinko tuotetta, tuota olen nyt kohta vuoden syönyt. Sen lisäksi D-vitamiinia ja rautaa.
Kyllä tämä aurinkoinen ja lämmin sää saa mielen virkeämmäksi ☀😊
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Mä oon syöny jotain perus mama-vitskua jo vuoden 😅 Nyt otin lisäksi tuon D-vitamiinin.

Ovista oon tikutellu ja vihdoin tänään se löytyi vahvana viivana testissä 🥳 Eilen ja tänään talletettu ja huomenna suunnitelmissa myös. Kierrossa menossa kp19 tänään, mut edellinen kierto oli 35pvä joten toivotaan että luteaalivaihe riittää kiinnittymiseen jos on kiinnittyäkseen 😍
Joten mut voi lisätä piinailijoihin dop0
 
Mulla oli erikoinen menkkojen alku enkä tiedä, että oisko tänään ollut vasta oikeasti kp 1, koska kolme päivää vaan tuli vähäistä vuotoa. Mitä foolihappoa käytätte? Mä oon syönyt mama-vitamiineja ja siinä on foolihappoa. Oon miettinyt, että vaihtaisinko tuotetta, tuota olen nyt kohta vuoden syönyt. Sen lisäksi D-vitamiinia ja rautaa.
Kyllä tämä aurinkoinen ja lämmin sää saa mielen virkeämmäksi
Mä syön Foliren Folaattia ☺

Tää aurinko on kyl best😍☀
 
Onko kukaan saanut preckcheckeihin viivanpaikkoja? Mulla tuli joku viivanpaikka tänään dpo 8. En usko että plussaksi muuttuu.. Toki mulla on nyt illalla ihan hirvee palelu... Mut eikai sitäkään tässä vaiheessa vielä olis. Mulla on noista vitamiineista ollu käytössä e-vitamiini, monivitamiini, omega 7, d vitamiini 50mg, rauta 100mg ja maca jauhe nyt tässä kierrossa 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Mulla oli erikoinen menkkojen alku enkä tiedä, että oisko tänään ollut vasta oikeasti kp 1, koska kolme päivää vaan tuli vähäistä vuotoa. Mitä foolihappoa käytätte? Mä oon syönyt mama-vitamiineja ja siinä on foolihappoa. Oon miettinyt, että vaihtaisinko tuotetta, tuota olen nyt kohta vuoden syönyt. Sen lisäksi D-vitamiinia ja rautaa.
Kyllä tämä aurinkoinen ja lämmin sää saa mielen virkeämmäksi ☀😊
Mä oon syöny foliren 400mikrog, edullinen 100kpl purkki 👍🏻 Seuraavaks taidan hommata mama vitskut, kun yritys alkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Onko kukaan saanut preckcheckeihin viivanpaikkoja? Mulla tuli joku viivanpaikka tänään dpo 8. En usko että plussaksi muuttuu.. Toki mulla on nyt illalla ihan hirvee palelu... Mut eikai sitäkään tässä vaiheessa vielä olis. Mulla on noista vitamiineista ollu käytössä e-vitamiini, monivitamiini, omega 7, d vitamiini 50mg, rauta 100mg ja maca jauhe nyt tässä kierrossa
Mä sain esikoisen yritysaikana viivanpaikan pregchekkiin, oli vähän punertavakin mun mielestä ja sai ihan kuvaan. Mut sullahan on vielä tosi aikaiset dpo:t, niin toivotaan parasta, että siitä vahvistuu ja plussaks muuttuu 😍 ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Lumihiutale_
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

20.4.2022 Keskiviikko

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@Mamiks 2/2022 4.
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@vauvakuume7 kp 42/?
@senya kp 33/28-30
@mimmi92 kp 29/26-32
@Marilainen kp 25/30-31
@Lumihiutale_ kp 23/27
@K3rttuli kp 22/28-35
@Kirahvi-Koo kp 20/30
@Nemily kp 19/29
@nobelius kp 17/28-30
@_pähkinätimantti_ kp 17/28-30
@Eadni1992 kp 15/26-28
@tätimoonika kp 13/25-29
@3milia kp 11/27-28
@Mamiks kp 9/24-28
@Meimierika kp 8/27-31
@Selis kp 5/28
@Yksinmatkassa kp 5/32
@Laurenzia kp 4/31
@Hopeanopea kp 3/30

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@mimmi92 DPO 10
@Marilainen DPO 7
@vauvakuume7 DPO 3
@_pähkinätimantti_ DPO 3
@Kirahvi-Koo DPO 1
@Sipiriina DPO 1
@tätimoonika DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 4/2022
@Neeppu 11/2021 2. 4/2022
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen) 4/2022
 
Viimeksi muokattu:
Mä vaihdoin jossai vaiheessa mamat puhtaasti folaattiin ja syön nyt sitä sideral forte rautaa, joka mun vatsalle parempi.

Täällä dpo 7 ja kauheeta kun sais piinailla, mut on olo että ei varmasti. Kun ei mitään merkkejä oo ollut. Vaikka tiedän, että ei niitä välttämättä oo, mutta silti mietin että tuntisin jotain kun ovulaatiokin aiheuttaa kehoon hullut olot. Hitsi ku ei muista miten esikoisesta oli, sillon ei tarkkaillut oireita kun yritti rennosti eikä olettanut et ykkösellä tärppää.
 
Viimeksi muokattu:
Kuva kun on tullu uusia mukaan 🤗

Mä syön foolihappoa (foliren), alotin sen syksyllä, pari kuukautta ennen kun jätettiin ehkäsy pois. Lisäks sinkkiä, monivitamiinia ja nyt keskenmenon jälkeen oon syöny myös rautaa. Sinkkiä lisäks kun kädet halkeilee tässä työssä muuten mut kun syö ekstraa niin se auttaa.

Mulle ei ainakaan oo koskaa tullu pc:n kanssa viivanpaikkaa, toivotaan et se vahvistuis @Lumihiutale_ 🙏🏻
 
Tänä aamuna tuli hymynaama testiin ihan yllättäen taas, eilen onneksi talletus, mietin olisko huomenna paras vai tänään🤔 ovis kuitenkin luultavasti tapahtuu vasta huomenna tai ylihuomenna että ehkä huomenna voisi olla parempi? Vähän epäilen tapahtuuko ilman irrotuspiikkiä mutta aina voi yrittää
 
Taisin aloittaa mammavitamiinit jo syksyllä :unsure: 😅 Juuri ostin uuden purkin, kun vanha on lopussa. Lisäksi menee rautaa (mulla todettu vakava raudanpuute -20 syksyllä) ja D-vitamiini. Oiskohan jotain, millä saisi kierron hieman tasaisemmaksi? 😅 Viime kierto oli 35 pv normaalin 32 sijaan. Tässä keväällä ollut myös 34 pv kiertoja.. alkaa vähän ahdistamaan jos kierrot vaan venyvät. Ovisplussa tullut kp 19-22 välillä.

@Lumihiutale_ Ihanaa! :love: Toivottavasti nyt onnistuu!

Soitin aamulla lahjasoluhoitajalle, kun lakko peruuntui. Soittavat takaisin tunnin sisään. Ajattelin kysyä tehdäänkö seuraava hoito jo tähän kiertoon vai mikä siellä on tilanne :)
 
Hei kaikki! Olen yksikseni vauvakuumeillut on-offina jo yli vuoden ja vihdoin mieskin alkaa lämmetä ajatukselle toisesta. Vuoden -19 esikoinen sai alkunsa ekasta yrityskierrosta, joten silloin en kauaa kerennyt palstalla roikkua, mutta @Wintersun in muistan sieltä!

Varsinainen yritys meillä alkaa luultavasti kesällä, mutta ostin ja aloitin nyt foolihapot ja ajattelin käydä ottamassa Puhti raskautta suunnittelevan labratestit. Lisäks yleinen kuntokuuri olis paikallaan, kun esikoisen raskaudessa selkäkivut lamaannutti jo vähä liian aikasin. Toki nyt on pakkokin pysyä enemmän liikkeessä, kun on edellinen lapsi.

Tulen listoille sitten kun varmistuu, milloin yritys alkaa, mutta varmaan nyt jo alan vähän aktivoitua keskustelussa :)
 
Tänään dpo 6. Pääsiäinen meni vatsataudin parissa... Voin kertoa, että ei tullut talleteltua Vaikka raskauden kannalta sillä nyt ei merkitystä ollutkaan. Vähän harmittaa, kun pääsiäisen aikana ajatuksissa kävi aika monesti se, että haluanko/halutaanko sittenkään toista lasta ja mietin, et alkaispa menkat ja pääsis sit uuteen kiertoon niin sais pohtia vielä asiaa... Tulee huono omatunto niistä ajatuksista vaikka ne vaan hetkellisiä onkin. Ja tiedän, että nyt tilanne vaikutti siihen valtavasti ja se, että kaikki kivat suunnitelmat mitä oltiin odotettu sai kuopata mennen tullen
Minullakin tulee samanlaisia ajatuksia että haluanko oikeasti enää uutta vauvaa silloin kun itse sairastan tai lapset ovat oksennustaudissa ja valvovat yöt. Mutta sitten kun tervehdytään vauvankaipuu iskeekin taas. :)

Ovulaatiotesteistä ollut puhetta. Itse käytän onestepin testejä ja olen kokenut ne hyväksi. Ja kun ovat vielä edullisiakin. Joskus käytin Pregcheckin testejä mutta ne näyttivät ärsyttävän vahvaa viivaa koko ajan, kun taas onestepit näyttävät itselläni selvemmin milloin ovulaatio on lähestymässä.

Olen syönyt mama-vitamiineja vuositolkulla ja lisänä sitten omega kolmosta ja välillä d-vitamiinia vähän isommalla annoksella.

Minäkin käytän buranaa migreeniin ja menkkakipuihin, jos ei parasetamoli auta. Olen kyllä tiennyt ettei raskauden aikana ole suositeltavaa ibuprofeiinia käyttää mutta että se vaikuttaisi raskautumiseen. Hyvä tietää tämäkin.

Itselläni tänään kp13 ja dpo-1. Listassa näytti olevan yksi kiertopäivä vähemmän. Muutama viime kierto on ovulaatioplussa tullut jo kp10, joten en pistä pahitteeksi, jos vähän normaalimpaan aikaan nyt tulee.
 

Yhteistyössä