Haaveena vauva 2023

Jep 😂 ja sekin paha, että oon päivisin taaperon kanssa kaksin, ja hänestä ei vielä ihan juttuseuraa ole, ni mulla on sit liian paljon aikaa pyöritellä näitä vauvajuttuja mielessäni ja tunnustella oireita 😂

Mä nyt suunnittelen ehkä sitä sunnuntai-illan testausta. Vaikka nyt alan oikeasti epäilemään, että vieläkö se ovis tuleekin vasta nyt 🤦🏻‍♀️ en kyllä tiedä mitä ihmettä se tuhruvuoto sit oli reilu viikko sitten.. Et jos haluais kierroksille lähteä, ni vois kyllä hyvin ajatella, et ovis oli viikko sit keskiviikkona ja to-pe tuhru olis oviksesta johtuvaa, ja tän viikon tiistain nippaillut oli kiinnittymisoireita ja nyt vuodot jo raskausoireita 😍😍 muuutta realistisesti en usko
Toivotaan parasta! 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Jännää tiirailla täällä muiden testejä! Keep them coming🤣
Tuntuu että itsellä vielä ikuisuus siihen kun on taas dpot/testausaika käsillä.
Ja on kans tullut pengottua roskakoreja viime yrityksen aikana🤣
Sit huvittaa kans se kun on tehnyt testin ja tiirailee sitä ympäri asuntoa, eri valoissa, puhelimen taskulampulla ja jopa kaikissa ihmeellisissä asennoissa. Et muka kun tarpeeks tiirailee niin jotain ilmestyy😆
 
Nyt ois DPO 10, mutta päätin etten testaa.. olin ihan varma että nyt tärppäsi, kun on ollut niin kauheita kipuja jatkuvasti ja vannon että tunsin kiinnittymisenkin DPO 7, mutta ähhh.. ei se vielä kuitenkaan. en halua pettyä negatiiviseen 😅 taidan odotella vain menkkoja, jotka tulee onneksi about 4-6 päivän päästä.

Onnea @Mamiks ! Toivotaan että vahvistuu :)
 
Ahdistaako muilla se jos joku kaveri ilmoittaa että on raskaana? Nyt kun on oma ns surutyö menossa että ei enää meille suoda lasta. Niin kaverin ilmoitukset ja kaupassa vauvamahat saa mielen matalaksi. Eilen just kaveri ilmoitti että on raskaana. Niin eikös vaan tullut itsellä uniin raskaus juttuja. Näin unta olevani menossa tarkitusultraan ja siellä olikin vauva polskimassa. Mieli oli sitten aamulla sen mukainen 😞
 
No nyt rupesin miettimään, että ei kai tässä nyt käy niin, että tää runsas vuoto vielä muuttuu ovisvuodoksi eli ovis oliskin vasta tulossa alan jo toivoa, että alkais menkat, ni päästäis tästä sekokierrosta yli. Hermo menee, ku saa pohtia, että tekiskö jo testiä vai onkohan nyt vasta ovis.
Tiieks mä mietin nyt ihan samaa.... Sen seinään loppuneen oviksen jälkeen oli pari ihan täysin oireetonta päivää ja tänään sit tullu limaa ihan kunnolla 🤨 ei tästä nyt ota selvää...
 
@Kuumeilija40 kyllä harmittaa täälläkin.

Tänään harmittaa myös se, että ovis ei ehtinyt aamuun ja inssi jäi väliin tässä kierrossa 😪 nyt joudutaan taas odottamaan ens kiertoon eikä päästä ivf-jonoon ennen kolmatta kokeilua inssistä. Todella synkät tunnelmat just nyt. Tietty kotona yritetään nyt täysillä, mutta koska miehellä on pestyjenkin laatu vaihdellut, on tää jotenkin turhauttavaa yrittää luomuihmettä toivoa.
 
En ole vähään aikaan kirjoitellut, mutta koitan taas aktivoitua. Kommentoin muutamia juttuja.

Mittasin esikoista yrittäessä aamulämpöjä. Mittari oli yöpöydällä ja mittasin ennen nousemista. Ovulaation jälkeen lämmöt nousi n. 0,5 astetta. Minä en kovin raskaustestejä koskaan innostunut tekemään. Mutta ovistestejä senki edestä 😂 Mulle oviksen bongaaminen ei ollut stressaavaa sitten kun aloin sen bongaamaan. Vaati monta kiertoa testaamisen harjoittelua. Oli mukava tietää milloin suurinpiirtein ovis on, ja siitä pystyi laskemaan seuraavan kierron alkuun kun luteaalivaihe oli n. 10 vrk.

Meillä oli aluksi myös kiertoja, että mies ei jaksanut ns. oikeaan aikaan. Monet itkut itkin. Sitten kun lapsettomuustutkimukset alkoi, niin ehkä hän ymmärsi, että seksin ajankohdalla on merkitystä. Tärkeää olisi pystyä puhumaan yrittämisestä, mutta ei se todellakaan aina ole helppoa.

Ja sitten piti kommentoida ainakin vielä tuota, että ahdistaako muiden raskausuutiset. Niin kyllä ahdisti silloin ensimmäistä yrittäessä. Niissä tilanteissa kun kuulin, pystyi jotenkin olla rauhallinen, mutta heti kun jäin yksin niin kyyneleet tuli. Toki osa tiesi yrittämisesti, osasi kertoa tahdikkaasti. Ja itse niissä tilanteissa halusi antaa tilaa toisen ilolle, eikä aina tuoda omaa surua esiin. Nytkin huomaan, että joskus kirpaisee ajatus siitä, että lapsi ei tullutkaan noin vain. Mutta tietenkin nyt kun jo yksi lapsi on, niin ei ainakaan vielä tunnu niin pahalta. Toki on vasta vauvavuosi menossa. Ja ei mikään aktiivisin yritys menossa. Ja tietää että hoidoista voi saada apua.

Kaikille tsemppiä eri tilanteisiin ❤
 
Ahdistaako muilla se jos joku kaveri ilmoittaa että on raskaana? Nyt kun on oma ns surutyö menossa että ei enää meille suoda lasta. Niin kaverin ilmoitukset ja kaupassa vauvamahat saa mielen matalaksi. Eilen just kaveri ilmoitti että on raskaana. Niin eikös vaan tullut itsellä uniin raskaus juttuja. Näin unta olevani menossa tarkitusultraan ja siellä olikin vauva polskimassa. Mieli oli sitten aamulla sen mukainen
Kyllä harmittaa ja ahdistaa, itkukin tullut toisten raskauksista 😥 Varsinkin niiden kohdalla jotka samaa ikä luokkaa kun itsekin.Enhän voi tietää toki kauanko ovat yrittäneet yms..mutta kyllä se on kirpassut silti.

Huomenna lähdetään miehen kanssa yhden yön reissuun ❤ Ovis flon mukaan maanantaina 😊Toki tarkoitus muutakin tehdä kun viettää aikaa hotelli huoneessa 😘😁
 
Täällä viides piikki tänään nyt on mies saanut pistellä että on vähän enemmän näinkin osallisena, eilen aloitin ovistestit vielä ei odotetusti edes vilkkuva hymiöitä.

Mua ahdistaa raskaana olevat mutta ei läheskään yhtä paljon kuin aiemmin onko mieli ehkä vaipumassa luovuttamiseen pikkuhiljaa
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Siis tää etova olo ja hajuherkkyys on ollut nyt koko päivän ihan sellaista ku raskaana. Eikä mitään pientä. (Toki siihen viime raskauden melkein hyperemeesiin verrattuna pientä) Meinää yökätä hajuista. Haistan ihan kaiken. Ja etova olo tuntuu samalle ku rv 4-5+ raskaan ollessa. Mulla on ollut myös satunnaisesti pms pahoinvointia, mut tälläistä en oo koskaan muulloin tuntenut kun raskaana. Toki on vasta dpo7 mut voisinkohan olla jotenki herkkä et jos sitä hcgtä olis alkanut tulla kroppaan nyt🤔 se semmoi poraava kipu oli kuitenkin jo kaks päivää sit. Yks tuttu sanoi et hänellä oli kans yhdestä lapsesta tullut ennen plussaa yhdeksi päiväksi vahva etova olo vaikka pahoinvointi muuten tuli myöhemmin
 
Siis tää etova olo ja hajuherkkyys on ollut nyt koko päivän ihan sellaista ku raskaana. Eikä mitään pientä. (Toki siihen viime raskauden melkein hyperemeesiin verrattuna pientä) Meinää yökätä hajuista. Haistan ihan kaiken. Ja etova olo tuntuu samalle ku rv 4-5+ raskaan ollessa. Mulla on ollut myös satunnaisesti pms pahoinvointia, mut tälläistä en oo koskaan muulloin tuntenut kun raskaana. Toki on vasta dpo7 mut voisinkohan olla jotenki herkkä et jos sitä hcgtä olis alkanut tulla kroppaan nyt se semmoi poraava kipu oli kuitenkin jo kaks päivää sit. Yks tuttu sanoi et hänellä oli kans yhdestä lapsesta tullut ennen plussaa yhdeksi päiväksi vahva etova olo vaikka pahoinvointi muuten tuli myöhemmin
Mulla tuli esikoisen jälkeen ekasta raskaudesta jo ennen plussaa etova olo. Meni kyllä kesken jo ennen kuin oli menkat myöhässä. Mutta hyvin alhaisella dpo lla oli oksennus lähellä. Eikä ollut mitään tuki lääkkeitä. Näin jälkeenpäin ajateltuna mahtoiko olla tyttö alkio. Koska poikien kohdalla en ole meinannut oksentaa kertaakaan. Joten voi hyvin olla että sulla on raskaus alkanut ♥. Toivotaan ainakin ja jos on kaksi munasolua irronnut niin kaksoset aiheuttaa nopeammin oireet 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_ ja Tiukuna
Mulla tuli esikoisen jälkeen ekasta raskaudesta jo ennen plussaa etova olo. Meni kyllä kesken jo ennen kuin oli menkat myöhässä. Mutta hyvin alhaisella dpo lla oli oksennus lähellä. Eikä ollut mitään tuki lääkkeitä. Näin jälkeenpäin ajateltuna mahtoiko olla tyttö alkio. Koska poikien kohdalla en ole meinannut oksentaa kertaakaan. Joten voi hyvin olla että sulla on raskaus alkanut . Toivotaan ainakin ja jos on kaksi munasolua irronnut niin kaksoset aiheuttaa nopeammin oireet
Joo niitähän oli kaks irtoamassa just inssissä eli siihen on mahdollisuus 😊 sitäkin oon pohtinut.
 
No meillä on sit suht saman ikäiset! Mä kans imetän, tyyppi on tän kuun lopussa 1 v 2 kk
Meillä kans esikoinen 1v 3kk. Jouduin tosin lopettaa imetyksen noita hoitoja varten vajaa 2kk sit. Oli meille tosi tärkeää minin kanssa ja nyt on vihdoin päästy siihen et tissejä voi vaikka silittää lohduksi (eikö koittaa napata suuhun )
 
Voi iik!
Tein apteekin omalla herkällä testin, ja siinä oli haamu! Ekan kerran tiirailin minuutin jälkeen et onkohan tuossa viivanpaikka, odotin loppuun sen 3 minuuttia, ja haamu siinä oli! Silmillä helposti nähtävissä, kuvankin sain pienen kikkailun jälkeen.
Tää on eka kerta koskaan, kun tulee edes haamu. Yritystä kuitenkin on ollut se viisi vuotta. Vaikka tämä olisi kemiallinen yms. luo tämä toivoa mahdollisuudesta.
Mulla siis nyt dpo 11, virallinen testipäivä vasta dpo 16. Nyt vaan toivon et viiva vahvistuu.
 
Voi iik!
Tein apteekin omalla herkällä testin, ja siinä oli haamu! Ekan kerran tiirailin minuutin jälkeen et onkohan tuossa viivanpaikka, odotin loppuun sen 3 minuuttia, ja haamu siinä oli! Silmillä helposti nähtävissä, kuvankin sain pienen kikkailun jälkeen.
Tää on eka kerta koskaan, kun tulee edes haamu. Yritystä kuitenkin on ollut se viisi vuotta. Vaikka tämä olisi kemiallinen yms. luo tämä toivoa mahdollisuudesta.
Mulla siis nyt dpo 11, virallinen testipäivä vasta dpo 16. Nyt vaan toivon et viiva vahvistuu.
Ihanaa, onnea 😍❤ toivottavasti viiva vahvistuu hyvin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Pöllöliini
Siis tää etova olo ja hajuherkkyys on ollut nyt koko päivän ihan sellaista ku raskaana. Eikä mitään pientä. (Toki siihen viime raskauden melkein hyperemeesiin verrattuna pientä) Meinää yökätä hajuista. Haistan ihan kaiken. Ja etova olo tuntuu samalle ku rv 4-5+ raskaan ollessa. Mulla on ollut myös satunnaisesti pms pahoinvointia, mut tälläistä en oo koskaan muulloin tuntenut kun raskaana. Toki on vasta dpo7 mut voisinkohan olla jotenki herkkä et jos sitä hcgtä olis alkanut tulla kroppaan nyt se semmoi poraava kipu oli kuitenkin jo kaks päivää sit. Yks tuttu sanoi et hänellä oli kans yhdestä lapsesta tullut ennen plussaa yhdeksi päiväksi vahva etova olo vaikka pahoinvointi muuten tuli myöhemmin
Minulla on pitkin kiertoa ollut etomista ja hajuherkkyyttä 🤔Myös vahva PMS oire 😔

Toivottavasti sinulla kyse raskaudesta 😊 Voi jos onkin kaksoset ❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Varovaiset onnittelut @Pöllöliini Sydäntä lämmittää etenkin pitkään yrittäneiden plussa uutiset

Oletteko pitkään olleet hoidoissa?
Kiitos. ❤
Ollaan oltu vajaa kolme vuotta hoidoissa.

Nythän menin lukemaan netistä et käyttämäni testi ei oo luotettava. 🙈 Käytin apteekin ultra raskaustestiä. Tosin haamu tuli testiajan puitteissa näkyviin. Teen vielä huomenna toisen testin toisella merkillä. Tekisi mieli tehdä jo tänään mut tiedän ettei siinä ole järkeä.
Onko teillä muilla kokemusta tuosta testistä?
 
Kiitos.
Ollaan oltu vajaa kolme vuotta hoidoissa.

Nythän menin lukemaan netistä et käyttämäni testi ei oo luotettava. Käytin apteekin ultra raskaustestiä. Tosin haamu tuli testiajan puitteissa näkyviin. Teen vielä huomenna toisen testin toisella merkillä. Tekisi mieli tehdä jo tänään mut tiedän ettei siinä ole järkeä.
Onko teillä muilla kokemusta tuosta testistä?
No mun mielestä ois järki 🤭 eli mä kyllä varmaan tekisin. Mä plussasin aikanaan meidän kolmosen dpo 10 illalla vaan reilun tunnin pidätyksellä, eka sain pregcheckiin haamulaisten haamun ja sit tein vielä cb viikkonäytöllisen, ni siihen tuli sit raskaana 1-2 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Pöllöliini

Yhteistyössä