Haaveena vauva 2022

Jatkan tätä, jos joku osaisi vastata. Nyt tosissaan dpo 11-12, edelleen r-testi nega. Aamuyöstä heräsin voimakkaaseen vihlaisuja alavatsalla. Kesti hyvin vähän aikaan. Tämän jälkeen aaltoilevat menkkakivut twistillä. Aamulla valkovuodon seassa rusehtavaa hyvin haalean punaista vuotoa jonkin verran. Muutaman kerran vessassa käydessä jäi vähän vessapaperiin, mutta sen jälkeen ei mitään. Onko toivo menetetty, vai voisiko tämä olla vielä kiinnittymisvuotoa? Menkkojen pitäisi siis alkaa aikaisintaan pe, Flow kertoo et la alkaisi.

Tää ois ku mun kirjoittama. 😂 Paitsi en ole dpo varma, varmaan nyt dpo7 ja aamulla tuli pari krt pyyhkiessä vaaleanpunaista limavuotoa.
 
Jaa taas nega testattu ja nyt dpo16, ei menkkoja. Alan epäilee oliko ovista ollenkaan... kierto venyy ja harmittaa. Jos joku jaksaa niin mut voi poistaa kiertolistalta, pidän kans taukoa ja tuun sit takas vaik jos pääsis piinailee taas joskus 😊
 
Jatkan tätä, jos joku osaisi vastata. Nyt tosissaan dpo 11-12, edelleen r-testi nega. Aamuyöstä heräsin voimakkaaseen vihlaisuja alavatsalla. Kesti hyvin vähän aikaan. Tämän jälkeen aaltoilevat menkkakivut twistillä. Aamulla valkovuodon seassa rusehtavaa hyvin haalean punaista vuotoa jonkin verran. Muutaman kerran vessassa käydessä jäi vähän vessapaperiin, mutta sen jälkeen ei mitään. Onko toivo menetetty, vai voisiko tämä olla vielä kiinnittymisvuotoa? Menkkojen pitäisi siis alkaa aikaisintaan pe, Flow kertoo et la alkaisi.
Nappasin tämän tähän. Tein sitten tänään käyttäjätunnuksen, sillä tuskinpa piiinailijoiden riveistä lähden vielä hetkeen. Vieläkin nega. Nyt kai pitäisi jo näkyä, jos on näkyäkseen. Huoh. Toivottavasti muilla parempi onni.
 
Vieläkin ovistesti nega.. nyt vähän mietityttää mikä vikana viime kierrossa oli jo vilkkuva tällä päivällä, voisiko gelee myöhästyttää ovista 🤔oireita on kuitenkin hirveästi, eilen illalla tuntui kipuja munasarjan kohdalla. Huomisesta taidan testata pari kertaa päivässä
 
Vieläkin ovistesti nega.. nyt vähän mietityttää mikä vikana viime kierrossa oli jo vilkkuva tällä päivällä, voisiko gelee myöhästyttää ovista oireita on kuitenkin hirveästi, eilen illalla tuntui kipuja munasarjan kohdalla. Huomisesta taidan testata pari kertaa päivässä
Oon itse saanut lääkäriltä ohjeet testailla kaksi kertaa päivässä kiertopäivästä 11 eteenpäin. Testauksen aloitan kp 9. Mut jos ei ole edes vilkkunut, niin en usko et on mennyt ohi.
 
Kesäkuisista tipahdan minäkin tänne takaisin. Eilen todettu ultrassa kohtu lähes tyhjentyneeksi, kun to 9+6 alkoi tiputtelemaan.
Tilasin jo luontaistuotteita paketin ja aloittelen ne taas kunhan saapuvat. Aikaa myllerryksessä mieli, mutta kun aikaa ei ole enää kauheasti odotella. Pelottaa tosiaan aikalailla ettei saada enää pientä syliin, kun ikää jo 40v, Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta. 😕
 
Kesäkuisista tipahdan minäkin tänne takaisin. Eilen todettu ultrassa kohtu lähes tyhjentyneeksi, kun to 9+6 alkoi tiputtelemaan.
Tilasin jo luontaistuotteita paketin ja aloittelen ne taas kunhan saapuvat. Aikaa myllerryksessä mieli, mutta kun aikaa ei ole enää kauheasti odotella. Pelottaa tosiaan aikalailla ettei saada enää pientä syliin, kun ikää jo 40v, Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.
Olen pahoillani keskenmenostasi 😔, utelen minkälaisia luontaistuotteita aloitat? Mulla ikää 42 ja neljäs yrityksessä
 
AMR
Nyt olikin äsken ovistesti positiivinen, nyt mietin kuumeisesti pitäisikö talletella tänään ja pari seuraavaa pv putkeen vai huomenna ja seuraavana päivänä, voi apua miten vaikeaa.. Miten tekisitte?
Me heiluteltiin peittoa oviksen aikaan joka päivä. En tosin tiedä oliko se ihan tarpeellista. :) Tai että olisiko vähempiki riittänyt, todennäköisesti olisi.
 
vierailija
Nyt olikin äsken ovistesti positiivinen, nyt mietin kuumeisesti pitäisikö talletella tänään ja pari seuraavaa pv putkeen vai huomenna ja seuraavana päivänä, voi apua miten vaikeaa.. Miten tekisitte?
En tiedä miten vaikuttaa jos tallentaa oviksen jälkeen, tietääkseni ennen ovista aina parempi mutta varmaan ainakin tänään ja huomenna? Meillä toinen sai alkunsa ovispäivänä. Ei siis harrastettu seksiä ennen tai jälkeen ovista.
 
@mamma41, tallettelemaan siitä! :D
Munasolu saattaa irrota jo 12 tunninkin päästä. Siittiöillä menee myös tunteja aikaa nousta munanjohtimeen, joten paras on että joukot on heti toivottamassa munasolun tervetulleeksi kun se suvaitsee irrota. Etenkin kun irrottuaan se munasolu ei selviä kauaa elinkelpoisena yksikseen.
 
Minä ajattelin mennä tämän kierron testailematta ovista. Se jotenkin stressasi minua viime kierrossa. Yritetään jaksaa puuhailla joka toinen tai joka kolmas päivä, sen pitöis varmaan periaatteessa riittää? Kierrot on tosiaan olleet epäsäännöllisiä, niin ei mitään tietoa oviksen ajankohdasta. Lyhyempi kierto jos on, se voi olla jo ihan näillä näppäimillä tai sitten venyä johonkin kaukaisuuteen. Toivon lyhyttä kiertoa, ettei meillä lopu kunto kesken. 😄 Tsemppiä kaikille yritykseen! ❤
 
Mulle voisi päivittää kp 1.

Mä uskon että mulla oli tässä kierrossa ovis samana päivänä kun tuli ovisplussa kun oli niin selvät kivut. Voiko se olla samana päivänä kuin plussa? Oon kyllä helpottunut nyt kun menkat alkoi vihdoin, vaikka nämä on aika niukan oloiset... Yleensä kun kuulee että keskenmenon jälkeen olisi tosi runsaat.

Tsemppiä kaikille piinailuihin ja yritykseen :)
 
Tallettelujen määrästä ja testailuista. Itse testaan puhtaasti siksi että tiedän tarkan ovispäivän, jottai voi testata raskautta, ja jotta osaa mennä alkuraskauddn ultraan yms silloin juuri kun tahtoo :D meillä heiluu peitto aina luonnollisesti muutenkin joka päivä läpi koko kierron. Joskus voi olla välipäivä, mutta se on aika harvinainen poikkeus.
 
Mulle voisi päivittää kp 1.

Mä uskon että mulla oli tässä kierrossa ovis samana päivänä kun tuli ovisplussa kun oli niin selvät kivut. Voiko se olla samana päivänä kuin plussa? Oon kyllä helpottunut nyt kun menkat alkoi vihdoin, vaikka nämä on aika niukan oloiset... Yleensä kun kuulee että keskenmenon jälkeen olisi tosi runsaat.

Tsemppiä kaikille piinailuihin ja yritykseen
No tätä olen minäkin miettinyt, varsinkin jos testaa kerran päivässä, voihan se olla ollut plussa jo periaatteessa vaikka 12h siitä hetkestä kun sen itse testaa.
Ja sanon taas kerran, että minulla kesän raskaudessa sikiö vastasi 3-4pvä ennen ovulaatiota jonka clearbluen digillä tikutin , alkuraskauddn ultrassa rv.7 sekä np ultrassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Haluaisin jutella vähän ikävämmästä asiasta. Nyt kut itse yrittää lasta, eikä vielä ole tärpännyt. Niin onko muilla tämmöisiä negatiivisia tunteita muiden raskauksia kohtaan? Mä en pysty yhtään iloitsemaan muiden raskauksista. Ja tämä on mielestäni aika surullista. Jopa ihan tuntemattomien raskautuminen tuntuu todella epäreilulta. Esim. Tiktokissa seuraan yhtä ulkomaalaista naista, jotka yrittäneet lasta vuosia ja vihdoin hän on raskaana. Mua suoraan sanottuna vituttaa katsoa hänen videoitaan. En tykkää että mä oon katkeroitunut tän asian kanssa. :(
 
Haluaisin jutella vähän ikävämmästä asiasta. Nyt kut itse yrittää lasta, eikä vielä ole tärpännyt. Niin onko muilla tämmöisiä negatiivisia tunteita muiden raskauksia kohtaan? Mä en pysty yhtään iloitsemaan muiden raskauksista. Ja tämä on mielestäni aika surullista. Jopa ihan tuntemattomien raskautuminen tuntuu todella epäreilulta. Esim. Tiktokissa seuraan yhtä ulkomaalaista naista, jotka yrittäneet lasta vuosia ja vihdoin hän on raskaana. Mua suoraan sanottuna vituttaa katsoa hänen videoitaan. En tykkää että mä oon katkeroitunut tän asian kanssa.
Joo tuttu tunne. Kaikista suurin katkeruus tutumpia ihmisiä kohtaan.
En tiedä katoaako tää tunne koskaan.
 
Päivitin listan tälle päivälle, eilen sitä ei oltukaan päivitetty. Muutkin ihna rohkeasti kokeilemaan listan päivittämistä, se on ihan simppeli juttu.

Mites kiertopäivälistan kärjessä olevat @Guinevere, @Lemoni87, @chili_ ja @SandraB, oletteko testailleet? Jatkatteko plussa-aaltoa täällä?

Täällä eilinen meni synkissä fiiliksissä, kun menin testaamaan keskiviikkona negan. Silloin oli dpo 9 eli eihän vielä välttämättä mitään näkyisikään, mutta kyllä se blancco testi sai mielen maahan. Enkä nyt oleta sen muuttuvan siitä, vaikka keskiviikkoilta menikin kuumeisesti googletellessa ihmisten kokemuksia ensimmäisistä plussatesteistä ja haamuista
Nyt on taas seesteisempi olo ja ajatukset suunnattu muihin arjen asioihin.
Heippa! Meillä on nyt vähän tauolla koko projekti, ei vaan kerkeä miettiä just nyt vauvajuttuja, vaikka haave elää kyllä vahvasti! Ehkä ens vuoden puolella aktiivisemmin :) minut voi poistaa listalta, paljon tsemppiä kaikille <33
 
@aniiloraK tuttua on. Mä oon muutaman seuraamisen lopettanut ja varmaan pitäisi enemmänkin, nyt kun tuntuu että omassa somekuplassa on tosi paljon raskautumista ollut. Pahiten kuitenkin iskee ne tuttujen raskautumiset. Olen kiitollinen jos niistä kuulen esim. somesta tai tekstarilla koska silloin saan käsitellä asian ensin itse, eikä tarvitse heti vetää tekohymyä ja onnitteluja vaikka sydämeen sattuu. Tämä on mennyt jopa niin pitkälle että kun on jotkut juhlat/ muu kokoontuminen tiedossa missä ihmisiä, jotka mun ns. "saattaa ilmoittaa raskaudesta" listalla, ahdistun etukäteen kun mietin joudunko siihen tilanteeseen että he kertovat iloiset uutiset ja siitä seuraa se onnittelurumba ja yleinen vauvakeskustelu pitkäksi aikaa ja itse joudut siinä pitämään itseäsi kasassa vaikka tekisi mieli paeta paikalta. Pahimmassa kauhuskenaariossa joku toope vielä kysyy multa tai mieheltä että "noh mites teillä, joko ois teidänkin aika tehdä vauva".

Eli kyllä tuttua on, ettei osaa iloita muiden uutisista. Naurettavinta/säälittävintä on että tunsin kateutta myös serkkuni tilanteesta kun kuulin, että he olivat aloittaneet yrityksen ja kahdesta ekasta kierrosta tärppi ja varhainen keskenmeno. Siis että toisen km olin kateellinen, koska meillä ei kertaakaan edes plussaa. Huoh.

Viikon päästä on tiedossa yhdet pikkujoulut joiden yhdeltä osallistujalla juuri tuli ilmoitus että on pitkällä raskaana. Niin tietää taas mihin keskustelu keskittyy siellä. Mutta olen kiitollinen ettei tullut yllätyksenä vaan kertoi etukäteen. Saan taas aikaa käsitellä tätä ennen tilaisuutta.

Mies ei meillä ymmärrä näitä tunteita, kun hänellä ei tää asia vielä ole mennyt niin tunteisiin. Tuntuu että näin se yleensä on että miehet on viilipyttyjä ja naiset katkeroituu nopeammin (lapsettomuusasioissa siis).
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
vierailija
@aniiloraK tuttua on. Mä oon muutaman seuraamisen lopettanut ja varmaan pitäisi enemmänkin, nyt kun tuntuu että omassa somekuplassa on tosi paljon raskautumista ollut. Pahiten kuitenkin iskee ne tuttujen raskautumiset. Olen kiitollinen jos niistä kuulen esim. somesta tai tekstarilla koska silloin saan käsitellä asian ensin itse, eikä tarvitse heti vetää tekohymyä ja onnitteluja vaikka sydämeen sattuu. Tämä on mennyt jopa niin pitkälle että kun on jotkut juhlat/ muu kokoontuminen tiedossa missä ihmisiä, jotka mun ns. "saattaa ilmoittaa raskaudesta" listalla, ahdistun etukäteen kun mietin joudunko siihen tilanteeseen että he kertovat iloiset uutiset ja siitä seuraa se onnittelurumba ja yleinen vauvakeskustelu pitkäksi aikaa ja itse joudut siinä pitämään itseäsi kasassa vaikka tekisi mieli paeta paikalta. Pahimmassa kauhuskenaariossa joku toope vielä kysyy multa tai mieheltä että "noh mites teillä, joko ois teidänkin aika tehdä vauva".

Eli kyllä tuttua on, ettei osaa iloita muiden uutisista. Naurettavinta/säälittävintä on että tunsin kateutta myös serkkuni tilanteesta kun kuulin, että he olivat aloittaneet yrityksen ja kahdesta ekasta kierrosta tärppi ja varhainen keskenmeno. Siis että toisen km olin kateellinen, koska meillä ei kertaakaan edes plussaa. Huoh.

Viikon päästä on tiedossa yhdet pikkujoulut joiden yhdeltä osallistujalla juuri tuli ilmoitus että on pitkällä raskaana. Niin tietää taas mihin keskustelu keskittyy siellä. Mutta olen kiitollinen ettei tullut yllätyksenä vaan kertoi etukäteen. Saan taas aikaa käsitellä tätä ennen tilaisuutta.

Mies ei meillä ymmärrä näitä tunteita, kun hänellä ei tää asia vielä ole mennyt niin tunteisiin. Tuntuu että näin se yleensä on että miehet on viilipyttyjä ja naiset katkeroituu nopeammin (lapsettomuusasioissa siis).
Miehillä ei varmaan samalla tavalla kello tikitä kun lisääntymisaikaa on enemmän.
Voimia kaikille näiden tunteiden kanssa! Se on raastavaa. Ei naurettavaa, ei säälittävää, kaikki kipeätkin tunteet ovat mielestäni sallittuja!
Muistan itse vielä elävästi, miten kipeää teki se, että lähipiiri (ystävät, sukulaiset) perusti perheitä ja sai vauvoja. Olin n. 25 v kun omat toiveet oman vauvan suhteen heräsivät, mutta kaikki ihmissuhteet menivät aina pieleen. Vetäydyin, masennuinkin, lihoin, katkaisin jopa yhteyden joihinkin kavereihin, koska en jaksanut kaikkea, olin tosi surullinen. Pahinta oli juuri se, kun esim. oma isoveli (jolle oli tässä vaiheessa tulossa muistaakseni neljäs lapsi jo toisesta liitosta) kysyi: "miksi sulla ei ole vielä(kään) lapsia?" Hyvä etten lyönyt.
No, loppu hyvin. Tapasin nykyisen mieheni ollessani 29v, hänelläkin oli jo pari lasta ennestään (ja voitte uskoa, että kipuilin tämän asian kanssa myös ja meillä oli ennen yhteisiä lapsia ajoittain todella vaikeaa).
Nyt meillä on äänekäs uusioperhehässäkkä, ja olen tästä äärettömän kiitollinen.
Toivon sydämestäni, että jokainen saa toivomansa lapsen jossain vaiheessa syliin asti. Itselläni helpotti juuri sen myötä. Saimme esikoisemme vihdoin, kun olin 33v, joten n. kahdeksan vuoden unelmointi kannatti sittenkin! Muistan silti vielä ne surulliset katkeruuden ja "veitsen väännön sydämessä" -tunteet. Ja sen kamalan ristiriitaisuuden, tuskan ja syyllisyyden, kun pitäisi iloita läheisen onnesta mutta tuntuu, että luhistuu kasaan sisältä.
 
Kyllä todellakin joka kuukausi tuntee vain enemmän negatiivisia tunteita toisten raskauksista. Itsekin sain tietää kaksi raskausuutista lähipiiristä peräkkäisinä päivinä ja samaan aikaan itsellä r-testissä pelkkää negaa ja menkat alkoi. Vaikea siinä olla onnellinen toisten puolesta, vaikka eihän se multa ole mitenkään pois.

Vauvakeskustelut illanistuijaisissa myös ihan vakio. Ja niistähän sitä juttua voi riittää tunniksi-pariksi. Kaksi näistä äideistä vaikuttaa mun mielestä vähän ylihuolehtivaisilta muutenkin, eivät koskaan ole kotoa pitkään pois, koska eivät osaa jättää vauvoja miehen hoitoon (lapset kuitenkin jo lähemmäs vuoden ikäisiä).. Eli varsinkin he tykkää niistä vauvoistaan puhua pitkään ja hartaasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992

Yhteistyössä