Haaveena vauva 2022

Täällä uusi kirjoittelija. Olen lukenut useamman kuukauden (!) taustalla mutta nyt alkaa olemaan ajankohtaista kirjautua mukaan. Oon ite 38vuotias, kahden ison lapsen äiti. Puolisoni on useamman vuoden nuorempi ja hänelle toivottavasti tulisi esikoinen. Kierukka multa poistettiin kesällä ja nyt on muutama normikierto takana. Ikä pelottaa, toivottavasti voin vielä tulla raskaaksi ja ennenkaikkea saada terveen lapsen. Tämä kierto on vielä sellainen ettei tästä ole raskausmahdollisuutta, nyt kp 15/28 ja ovulaatio oli tällä vkolla mutta se on hyödyntämättä.
Tervetuloa mukaan:) Haluatko tulla listoille?
 
  • Tykkää
Reactions: Untamoinen
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

11.9.2021 Lauantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1.lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, ya 2/2021, 2.lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+ Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
+ Danio 7/21, 2. lapsi
+ Andune 7/21, 1. lapsi
Mimmimami 8/21 ,5 . lapsi
bb-8 08/21, 3. lapsi
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi
Chili, 3. lapsi
Hellu_ , 9/21, 2.lapsi
Hanba, 9/21, 2. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Pienihme.....................kp 57/26-57
Hulda91...........................kp 31/30
SannuB.........................kp 30/26
SandraB..........................kp 28/27
Esikoishaaveita........kp 27/29
Iinanen..........................kp 27/23-24
Chili.................................kp 26/28
Eeva650.....................kp 24/28-36
bb-8.............................kp 24/26-30
Elsa96.......................kp 22/26-28
Hanba.......................kp 22/26-28
Innerchild...................kp 21/25-30
Hellu_............................kp 21/28
Toiveikas1992..........kp 20/28-31
Sadepisaroita………..kp 13/25-31
Mamtobe...................kp 10/28
Mimmimami……………kp 9/28-30
aniiloraK.................kp 6/?
Petronella09..........kp 5/26
Martta83...................kp 4/26-27

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

SannuB........................dpo 17
BB-8……………………dpo 9
Innerchild………...dpo 8
Pip83.......................dpo 8
Toiveikas1992…..dpo 7
Hanba.........................dpo 7
Mamtobe................dpo 0
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille:)

Peukut pystyssä tällä @Krippis että plussa tulee ❤❤

Pahoittelut negasta ja uusista kierroista:(

Omaa napaa: nyt kp 5 menkat ohi, oli todella niukat, mutta kovin kivuliaat :/ 4 päivää meni toipua korona rokotteesta:( Ensi viikolla sitten lähden tikuttamaan ovista,saa nähdä onko normaaliin tapaan aikaisin vai venyykö rokotteen myötä.

Joku kysyi onko miehen testosteroni arvot mitattu,ei ole..Useampi juttu kyllä kunnossa mikä vaikuttaisi ettei tarvitse kauheesti olla huolissaan :) toki ylipaino on se mikä niihinkin vaikuttaa heikentävästi, mutta lisääntynyt liikunta myös parantaa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille:) Monella jännät päivät,toivotaan paljon lisää plussia ❤❤
 
On:
Täälä kp20/dpo7-8.
Sanoisin, että dpo 8 ennemmin, koska kun sain digitaalisella ovistestillä hymynaaman, samana iltana oli ihan hirveät munasarja/kohtukivut oikealla puolella ja seuraavana päivänä ei enää mitään.
Eilen järkyttävä palelu jaloissa, tuntui, että mikään määrä villasukkia ja vilttejä ei saanut jalkoja lämpeämään, myös sellaista paineen tunnetta kohdun alueella.
Nyt varpaissa taas sama kylmäävä tunne, muuten ihan normaali olo.

Päätin, etten testaa ennenku menkat on myöhässä, en vain halua nähdä sitä yhtä viivaa testissä vaikkakin ne alkavat kuukautiset saa kyllä mielen yhtä pahaksi.
Eli korkeintaan 12 päivän päästä vasta testaan jos ei kuukautiset oo ennen sitä alkanut, kierto nimittäin ollut aikalailla sitä 25-31 luokkaa.
Viime kierto lyheni yhtäkkiä 31->25.

Viime aikoina ollut tosi suurta katkeruutta ihmisiä kohtaan jotka raskaana tällä hetkellä. En tokikaan asiaa ole julki tuonut, mutta pääni sisällä tuskaillut. Myös keskustelut raskausoireista yms ottaa niin koville, koska haluaisi itsekkin ne kokea, eikä vain kuulla toisten suusta.
Ja olen myös huomannut jonkinlaisen ärsyyntymisen sellaisia ihmisiä kohtaan joilla jo lapsia ennestään ja puhuvat lapsien hankinnasta kuin se ei olisi muuta kuin yksi kerta sängyssä ja se siinä.
Tekisi mieli huutaa, että ettekö te tajua, ettei se kaikille ole niin yksinkertaista!!

Noh tulipa taas tuskailtua tänne näitä ajatuksia.
Onneksi täälä voi purkaa niin hyviä kuin huonojakin fiiliksiä.
Kiitos siitä kuuluu teille kaikille.
 
Oikein paljon onnea jokaiselle plussanneelle, teitä oli täällä taas useampi! Täällä taas eilen ja tänään ovistesti näytti plussaa joten huomenna luultavasti dpo0, pääsee piinailemaan. Vaikka yhtä piinaahan tämä on koko kierto..
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Onnea plussanneille! Luo toivoa itsellekin, kun täällä plussaillaan.

Voisin tulla piinailemaan, dpo 8 tänään.

Keskiviikkona siirrettiin meidän ainoa pakkasalkio, nyt jännittää jotenkin paljon enemmän kuin tuoresiirrossa, kun tietää, että seuraava hoito menee ensi vuoden puolelle jonojen takia. Sekään ei ole varmaa tosin, kun lääkäri mietti myös leikkauksen mahdollisuutta. Tää endo on kyllä niin rasittava sairaus...

Aloitin jo testailutkin tänään täydellisellä negalla, vaikka miten päin kääntelisi testiä :-D
 
Hei! Laskisitteko te kuvan testin ovisplussaksi? Sain tämän eilen ja tänään jo haalentunut huomattavasti. Olen ihmeissäni, koska ovis taisi tulla tosi aikaisin.

Toi on ikävä kyllä niin henkilökohtasta! Itsellä tuo ei olis plussa vaan tuollaisesta menee n. 6 päivää ja tulis oikea plussa. Mutta jollain toisella tuo vois ollakin jo plussa.
Jos et testaa aamulämpöjä, niin ehkä varmuudeksi jatkaisin vielä tikuttamista.
Suosittelen kyllä myös aamulämpöjä, koska niistä pystyy varmistamaan, tapahtuiko ovis vai ei.
 
Ite taas en suosittele digejä kellekään, koska ne näyttää hymynaamaa paljon herkemmin, jolloin esim. itelle se hymyili viikkoa etuajassa vaikka normiliuska oli vielä suht haalea.
Jos olisin lopettanut mittaamisen siihen, eikä kroppa olis alkanu ite myöhemmin kertomaan selviä oviksen merkkejä, olis mennyt ovis ohi kokonaan!
Rahanhukkaa siis.

Liuskat on niin selvä homma - viivoja toisiinsa vertaamalla näkee missä mennään ja jos Yhtään epäilyttää, jatkaa vaan tikutusta! :giggle: Yhen kierron jälkeen on jo heti paljon viisaampi ja tuntee ittensä paremmin.

Ja kaikkein tarkin on liuskat+aamulämmöt. (y)
 
AMR
Huh vaikka plussa tulikin testiin, niin tunnelma on vaihtunut hämmennyksestä onnellisuuteen ja siitä pelkoon. Mulla on ihan etenki tänään ollu ihan hirveitä alamahakipuja, jotka tuntuu sellasilta mitä tulee just ennenkuin menkat alkaa (ja tänäänhän ne normaalisti alkais). Koko ajan pelottaa, että alkaa vuoto. :< Tänään alkoi myös alaselkäkivut.
Vaikka yks piina on takanapäin niin kyllä alkoi seuraava tässä samaan syssyyn.
 
Ite taas en suosittele digejä kellekään, koska ne näyttää hymynaamaa paljon herkemmin, jolloin esim. itelle se hymyili viikkoa etuajassa vaikka normiliuska oli vielä suht haalea.
Jos olisin lopettanut mittaamisen siihen, eikä kroppa olis alkanu ite myöhemmin kertomaan selviä oviksen merkkejä, olis mennyt ovis ohi kokonaan!
Rahanhukkaa siis.

Liuskat on niin selvä homma - viivoja toisiinsa vertaamalla näkee missä mennään ja jos Yhtään epäilyttää, jatkaa vaan tikutusta! Yhen kierron jälkeen on jo heti paljon viisaampi ja tuntee ittensä paremmin.

Ja kaikkein tarkin on liuskat+aamulämmöt.
Aivan, tämäkin siis yksilöllistä. Itellä se kokemus että liuska ei läheskään plussa mutta digi oli ja siitä kierrosta alkoi raskaus. Oviksesta määritin raskauden keston ja sikiö vastasi ekasta ultrasta lähtien päivälleen oviksesta laskettuja viikkoja. Eli digi näytti täysin oikein ja jos olisin liuskoja uskonu nii ohi olis menny se ovis.

Mut jokainen varmaan löytää itselleen sopivan tavan ihan kokeilemalla. Aamulämpöjen mittaus on tosiaan kyllä hyvä tapa oppia tuntemaan kiertoaan.
 
Huh vaikka plussa tulikin testiin, niin tunnelma on vaihtunut hämmennyksestä onnellisuuteen ja siitä pelkoon. Mulla on ihan etenki tänään ollu ihan hirveitä alamahakipuja, jotka tuntuu sellasilta mitä tulee just ennenkuin menkat alkaa (ja tänäänhän ne normaalisti alkais). Koko ajan pelottaa, että alkaa vuoto. :< Tänään alkoi myös alaselkäkivut.
Vaikka yks piina on takanapäin niin kyllä alkoi seuraava tässä samaan syssyyn.
Alkuraskaudessa on yllättävän paljon kipuja ja sehän siinä typerää onkin et ne saattaa olla just semmosia menkkamaisia ja saa olla sydän syrjällään jatkuvasti. Päivä kerrallaan eteenpäin. Todennäköisempää se kuitenkin on että kaikki menee hyvin. :) Tsemppiä!<3
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja AMR
Huh vaikka plussa tulikin testiin, niin tunnelma on vaihtunut hämmennyksestä onnellisuuteen ja siitä pelkoon. Mulla on ihan etenki tänään ollu ihan hirveitä alamahakipuja, jotka tuntuu sellasilta mitä tulee just ennenkuin menkat alkaa (ja tänäänhän ne normaalisti alkais). Koko ajan pelottaa, että alkaa vuoto. :< Tänään alkoi myös alaselkäkivut.
Vaikka yks piina on takanapäin niin kyllä alkoi seuraava tässä samaan syssyyn.
Onnea plussasta ja tarrasukkia!❤
Mulla oli koviakin kramppeja ja kipuja ihan siinä plussan tienoilla sekä selkä todella kipeä! Kyllä siinä ehti ajatella kaikki skenaariot kohdun ulkoisesta keskenmenoon. Välillä vieläkin kipuilee, varsinkin selkä mutta mulla on taaksepäin kallistunut kohtu niin uskon että sekin vaikuttaa.
Päivä kerrallaan mennään täälläkin edelleen, ei varmaan huoli poistu koskaan, nyt menossa rv 9.
Tsemppiä❤
 
vierailija
Ite taas en suosittele digejä kellekään, koska ne näyttää hymynaamaa paljon herkemmin, jolloin esim. itelle se hymyili viikkoa etuajassa vaikka normiliuska oli vielä suht haalea.
Jos olisin lopettanut mittaamisen siihen, eikä kroppa olis alkanu ite myöhemmin kertomaan selviä oviksen merkkejä, olis mennyt ovis ohi kokonaan!
Rahanhukkaa siis.

Liuskat on niin selvä homma - viivoja toisiinsa vertaamalla näkee missä mennään ja jos Yhtään epäilyttää, jatkaa vaan tikutusta! Yhen kierron jälkeen on jo heti paljon viisaampi ja tuntee ittensä paremmin.

Ja kaikkein tarkin on liuskat+aamulämmöt.
Ei ole minulla koskaan ollut väärää ovisplussaa niillä. Sulla varmaankin yritti irrota, muttei irronnut.
 


Siittä voipi vierailija todeta että eipä yrittänyt irrota mikään.
Vihreä siis Sofin ovistesti, jonka oikea ovisplussa on sellainen, jossa testiviiva on kontrollia tummempi.

Kuva ko. merkin plussasta 6 päivää myöhemmin alla.



Eli toki jokainen ostakoon ihan niin monta digiä kuin haluaa, mutta kantsii vähän varauksella niitä tulkita, sillä kyseinen testi tulkitsee plussaksi kaikki "vähän koholla" olevat arvot.

Noin puolella naisista LH nousee asteittain kohti ovulaatiota, jolloin monella saattaa hyvinkin käydä niin että herkkä digi lähtee riehumaan jo ihan ennen aikojaan. Ja koska monessa paikassa neuvotaan lopettamaan testaus ekaan plussaan, se oikea O voi mennä ihan ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Tomusokeria
Onkohan tässä kaikki ihan hyvin kun sain niin ajoissa sitä haamua testiin.. mietityttää vaan. Huomenna teen sitten taas lisää.

Mutta kun mulla on itku ollu niin pinnassa mikä ei oo mun luonteelle kovin tyypillistä. Oon katsonut BB 24/7 lähetystä :D ja siinä kaks naista oli keksiny jonkun laulun ja muisti yhessä hienosti ne sanat niin aloin mun lapsen nähen vähän itkemään :D Seuraava itku tuli kun asukkaat pääs johonkin porealtaaseen ja tykkäsivät siitä, mulla kostu silmät ja piti oikeen pidättää itkua.

Meinaan voiko tää kieliä jostain ikävästä jos on näin voimakkaat hormonit? Kp on kuitenkin jestas vasta 21/26
 
Onkohan tässä kaikki ihan hyvin kun sain niin ajoissa sitä haamua testiin.. mietityttää vaan. Huomenna teen sitten taas lisää.

Mutta kun mulla on itku ollu niin pinnassa mikä ei oo mun luonteelle kovin tyypillistä. Oon katsonut BB 24/7 lähetystä ja siinä kaks naista oli keksiny jonkun laulun ja muisti yhessä hienosti ne sanat niin aloin mun lapsen nähen vähän itkemään Seuraava itku tuli kun asukkaat pääs johonkin porealtaaseen ja tykkäsivät siitä, mulla kostu silmät ja piti oikeen pidättää itkua.

Meinaan voiko tää kieliä jostain ikävästä jos on näin voimakkaat hormonit? Kp on kuitenkin jestas vasta 21/26
Eikai se niitä kiertopäiviä katso, jos oot ovuloinut jo vaikkapa kp 10 tai vieläkin aiemmin. :giggle:Jos kaveri on tarrannut kiinni niin huomenna on varmasti jo paljon tummempi viiva testissä. :giggle:
 
Siittä voipi vierailija todeta että eipä yrittänyt irrota mikään.
Vihreä siis Sofin ovistesti, jonka oikea ovisplussa on sellainen, jossa testiviiva on kontrollia tummempi.

Kuva ko. merkin plussasta 6 päivää myöhemmin alla.


Eli toki jokainen ostakoon ihan niin monta digiä kuin haluaa, mutta kantsii vähän varauksella niitä tulkita, sillä kyseinen testi tulkitsee plussaksi kaikki "vähän koholla" olevat arvot.

Noin puolella naisista LH nousee asteittain kohti ovulaatiota, jolloin monella saattaa hyvinkin käydä niin että herkkä digi lähtee riehumaan jo ihan ennen aikojaan. Ja koska monessa paikassa neuvotaan lopettamaan testaus ekaan plussaan, se oikea O voi mennä ihan ohi.

Piti ihan tarkistaa että onko tuo CB:n digi herkempi kun esim sofi, ja ei se oo. Digin herkkyys on 40miu ja sofin 25miu. En tajua miten vois olla sit niin että digi näyttää liian pian/liian herkästi plussaa suhteessa liuskaan. Ehkä en vaan ymmärrä näitä. :D
 
vierailija
Pakko kommentoida tuota digitestiä. Itsellä raskaudet alkaneet alkionsiirrosta ja niissä testinä pitää tehdä digi. Mulla oli tässä raskaudessa Pregcheckin testiviiva vielä kontrollia vaaleampi, kun digi antoi hymynaaman. Sen perusteella siirrettiin kuitenkin alkio, joten ei se voi kovin pieleen näyttää, kun se aikaikkuna on pieni, milloin alkio voi kiinnittyä. Eli itse luottaisin digiin ja niitä ainakin meidän lapsettomuusklinikalla suositellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Täälä keskustelua nyt noista ovistesteistä.
Itse oon bongaillut ovista juuriki noilla liuskoilla ja oon niillä saanut plussan metsästettyä ihan hyvin, tunnistan myös oireista, koska ovis on.

Nyt kumminkin otin kokeiluun digit ja oli vielä kp 11 toi liuska niin, ettei siinä näkynyt oikein mitään, kp 12 sain jo aika värikkään viivan, digi antoi hymynaaman saman päivänä ja illalla tulikin taas tyypilliset ovisoireet, kovat kivut oikealla ja kohtupainetta, eli oletan, että ovis myös silloin tapahtui.

Saa nyt tähdä olisko vieläkään tärppiä, tänään dpo8/9, oletan siis, että dpo9.
Jotain tuntemuksia ollut, mutta en halua uskoa niistä yhtään mitään koska kuukautiset voivat alkaa ihan hyvin 5-11 päivän aikana.
 

Yhteistyössä