Haaveena vauva 2022

Ihanan paljon plussanneita, onnea jokaiselle <3

Täällä tunteet ihan sekaisin. Oireita on ja nyt ne on niin selkeästi enemmän raskausoireita, että jännittää, pelottaa, ahdistaa. En yöllä nukkunut juuri ollenkaan, valvoin kahdesta kuuteen. Tein viiden maissa hyvin haalean haamun ja valitettavasti en saanut siitä oikein semmoista onnellisuuden tunnetta. Nolottaa, että en malttanut odottaa niin pitkälle, että saisin selkeämmän tuloksen ja toisaalta välttäisin ajatuksen siitä, että tämä on vain kemiallinen. Vanhoja kuvia pläräillessä huomasin, että olen viime raskaudessakin (siinä kesken menneessä) tehnyt testin jo kp11, se helpotti vähän tätä.

Oireista. Syke on tosi korkealla jatkuvasti. Mulla on normaalisti alhainen leposyke, nukkuessa ja istuessa alle 50 ja unenaikainen keskiarvosyke useimmiten 50 luokkaa. Nyt sykkeet on istuessa jatkuvasti 80-90 ja unen aikainen keskiarvosyke 60-70. Väsyttää, mutta siitä huolimatta unettomuutta on, kuten viimeksikin. Menkkoja edeltävät oireet (finnit, menkkajomottelut, huono olo) ovat poissa, alavatsatuntemukset sen sijaan ihan erilaiset ja rinnat aivan jäätävän arat ja turvoksissa.

Onko täällä muita, jotka haaveilevat keskenmenon jälkeen raskaudesta/vauvasta? Miten ootte käyny läpi näitä tunteita ja pelkoja? Ahdistaa, etten pysty missään vaiheessa nauttimaan mahdollisesta raskaudesta, vaan pelko ja ahdistus vie mukanaan.
Mulla keskenmeno tuli heinäkuun puolessavälissä. Kehitys pysähtynyt viikoille 6+2 ja kohtu tyhjennettiin lääkkein. Kaksi viikkoa vuotoa ja sitten viikon stoppi, kunnes alkoi uudrlleen tuhruttelemaan. Kesti alle viikon, jonka jälkeen aika pian tunsin ovulaation selvästi ja nyt menossa dpo 9. Luottoa ei plussaan ole, muttei tässä kohtaa niin harmita, toivon vaan, että kierto palaisi normaaliin uomaansa.

Kovasti myös mietityttää, että mitkä fiilikset, jos uudelleen raskautuu. Meidän kuntaan on onneksi tullut uusi pieni lääkärikeskus, joka ultraa 50€ ja jos sattuu olemaan tm tai km, niin ultraus on tällöin ilmainen. Siellä tulen luultavasti ravaamaan alvariinsa. :D
Tällä hetkellä kuitenkin rauahallisin mielin katse kohti tulevaa :)
 
@Ewa87 varovaiset onnittelut! Ymmärrän paremmin kuin hyvin tuskasi. Mulla oli keväällä tuulimuna jossa vuotoa oli ensin kaksi viikkoa ennen ultraa ja ne kaksi viikkoa olivat elämäni hirveimmät! Nyt tuntuu, etten pysty ikinä nauttimaan raskaudesta jos ikinä onnistuu uudelleen. Mulla ei ole palautunut uni vielä tässä puolen vuoden aikanakaan kunnolla.

jos siis pelko tuntuu ylitse pääsemättömältä niin neuvoisin melkein ottamaan yhteyttä neuvolaan jos pääsisi sitä kautta psykologille. Olen myös säästänyt rahaa niin, että pääsisin yksityiselle niin usein kuin koen tarvetta varmistella esim. ultralla.
 
Äääh, jotenkin nyt iski kunnon menkkamasikset. Turhauttaa odotella taas sitä ovista, turhauttaa odotella kuukausi että voi taas toivoa vähän, viehätys meni siitä ehkäisyn pois jättämisestä. Alkuun oli jännää ja hauskaa ja nyt vaan stressaa ja pelottaa, että mussa on jotain vikaa ja en tiedä sitä. Ihan tyhmää, mulla on niin säännölliset menkatkin olleet nyt viimeaikoina kun oon alkanut panostaa hormonitasapainoon, ja oviskin löytyi viime kierrossa tikuttamalla tosi helposti. Ja ollaan yritetty vasta niin vähän aikaa, että en ymmärrä miksi tää ahdistus tulee tälleen. Krooninen stressaaja...

Millä te lievitätte stressiä, miten "unohtaa" hetkeksi tämä vauvakuume? Tää on varmaan ihan perus menkkaitkeskelyä, yleensä oon tosi optimistinen mut tänään on ollu hirveän raskas ja vaikea olo. :(
 
  • Surullinen
Reactions: *Tähtipölyä*
Äääh, jotenkin nyt iski kunnon menkkamasikset. Turhauttaa odotella taas sitä ovista, turhauttaa odotella kuukausi että voi taas toivoa vähän, viehätys meni siitä ehkäisyn pois jättämisestä. Alkuun oli jännää ja hauskaa ja nyt vaan stressaa ja pelottaa, että mussa on jotain vikaa ja en tiedä sitä. Ihan tyhmää, mulla on niin säännölliset menkatkin olleet nyt viimeaikoina kun oon alkanut panostaa hormonitasapainoon, ja oviskin löytyi viime kierrossa tikuttamalla tosi helposti. Ja ollaan yritetty vasta niin vähän aikaa, että en ymmärrä miksi tää ahdistus tulee tälleen. Krooninen stressaaja...

Millä te lievitätte stressiä, miten "unohtaa" hetkeksi tämä vauvakuume? Tää on varmaan ihan perus menkkaitkeskelyä, yleensä oon tosi optimistinen mut tänään on ollu hirveän raskas ja vaikea olo.
Mulla on ollu ihan samoja fiiliksiä ja monesti tämän yrityksen aikana. Meillä lähti juuri 9 yrityskierto käyntiin ja kyllähän se kieltämättä pistää v*tuttamaan ja pelottaa myös, pelottaa, että onko mussa/meissä vikaa ja mitäs jos ei koskaan saadakkaan sitä omaa pientä.

Mä en oo koskaan saanu tietoisesti suljettua vauva asioita pois mun mielestä, mutta kun on arjessa paljo tohinaa, on töitä, koulua, kotityöt, ystävät ja mitä kaikkia niin sitä välillä unihtaa ittensä ja murheet täysin ja hyvä niin mun mielestä.

Mulla alkoi taas kp1 tänään ja kieltämättä pisti taas mietiyttämään, että onko tää nyt joku rangaistus siitä, että en oo koskaan ennemmin edes halunnu lapsia, että onko se ny sitte tarkotettu niin, että me ollaan vaan me kaksi.

Mutta yritän silti jokaisen uuden kierron alussa ajatella, että okei, nyt on taas menty yks kuukausi eteenpäin, ehkä oon koko ajan valmiimpi tulemaan raskaaksi ja me ollaan valmiimpia tulemaan vanhemmiksi, työt ja koulut etenee samalla jne.
Pakko vain keksiä niitä positiivisiaki asioita vaikka vaikiaa se kyllä useinmiten on.

Tsemppiä sulle!
 
  • Tykkää
Reactions: innerchild
Äääh, jotenkin nyt iski kunnon menkkamasikset. Turhauttaa odotella taas sitä ovista, turhauttaa odotella kuukausi että voi taas toivoa vähän, viehätys meni siitä ehkäisyn pois jättämisestä. Alkuun oli jännää ja hauskaa ja nyt vaan stressaa ja pelottaa, että mussa on jotain vikaa ja en tiedä sitä. Ihan tyhmää, mulla on niin säännölliset menkatkin olleet nyt viimeaikoina kun oon alkanut panostaa hormonitasapainoon, ja oviskin löytyi viime kierrossa tikuttamalla tosi helposti. Ja ollaan yritetty vasta niin vähän aikaa, että en ymmärrä miksi tää ahdistus tulee tälleen. Krooninen stressaaja...

Millä te lievitätte stressiä, miten "unohtaa" hetkeksi tämä vauvakuume? Tää on varmaan ihan perus menkkaitkeskelyä, yleensä oon tosi optimistinen mut tänään on ollu hirveän raskas ja vaikea olo.
Mulla oli tuo vaihe tossa ennen kesää, koska olin jotenkin kuvitellut et oon kesällä satavarmana raskaana, olihan ehkäisy jäänyt jo marraskuussa pois.. No ei raskautta huhtikuussa tai toukokuussa, se oli kova isku. Mä sit lähdin täältä ja seurailin sivusta muiden kuulumisia mut lopetin täysin testien ostamisen. Aloitin lenkkeilyn ja yritin vaan keskittyä omaan hyvinvointiin. Panostin vähän vitamiineihin, kävin mittauttaa ferritiinin jne. Sellaista kokonaisvaltaista huoltoa!

Mut syvissä vesissä olin, lähipiirissä ainakin 2 raskaus uutista kaiken lisäksi ja tuntui et ei itsellä tuu nappaamaan ikinä. Vähän niinkun luovutin, ja olin luovuttanut. Sit yhtäkkiä nyt se plussa tulikin.
En sit tiedä voiko sillä olla iso merkitys kun vain lopettaa sen liiallisen kehon tarkkailun. En nimittäin tässä kierroksessa ollut yhtään perillä mistään :D join viiniä useampana iltana, söin sushia kaksin käsin ja harrastettiin seksiä kun teki mieli. Ja tmi, mutta sain myös paljon enemmän orgasmeja tässä kierroksessa :D en tiedä onko sekin voinut vaikuttaa...

Mutta paljon tsemppiä<3 kyllä teidänkin aika vielä koittaa.
 
Jotenkin tuntuu ihan uskomattomalta nähdä raskaustestissä kaksi viivaa, kun kuitenkin olemme yrittäneet tätä niin kauan ja suunnitelmissa oli lähteä hoitoihin. Tässä kuussa on nyt tapahtunut kaksi isoa asiaa meille <3 Menimme lauantaina naimisiin ja heti seuraavana päivänä sain kaksi viivaa testiin.
Paljon onnea :) Oon tänne harvakseltaan kirjoitellut mutta edelleen lueskellut teidän juttuja, vaikka kai kuulun nykyään tammikuisiin :) mutta siis meillä kans yritys alkoi 9/19 ja viime vappuna tein positiivisen testin ja samaan aikaan meillä oli häävalmistelut menossa, häät oli reilu viikko sitten. Ensikäynnillä ehdittiin käydä lapsettomuus asioissa mut hoitoja ei ehditty aloittaa.
Aiemmin en uskonut että "tuut raskaaksi kun sitä vähiten odotat" tai kun keskityt johonkin muuhun mutta nyt uskon et meilläkin vaikutti se et oli häät järkättävänä ja ei ehtinyt koko aikaa vaan potemaan vauvakuumetta vaikka se koko ajan siellä taustalla olikin ja vitamiineja söin hullun tavalla koko kevään.
Onnea vielä plussasta ja naimisiin menosta :)
 
Ja kiitos paljon @Gisella oon ajatellutkin, että pitäisi ottaa rennosti kun niin monella käy just silleen lenkkeilyn vois kyllä alottaa!
Tämä plussakierto oli meidän eka kierto, jossa päätettiin "olla yrittämättä", eli ei tikuteta ovista ja talletteluja kun siltä tuntuu. En tiedä oliko vaan sattumaa, että juuri nyt plussa sitten tulikin. :D toivotan sinulle hurjasti tsemppiä ja plussatuulia jatkoon ❤
 
  • Tykkää
Reactions: innerchild
Vau hulluna plussia satanut täällä! Onnea kaikille ❤ Myös peukut pystyyn et kaikki menee hyvin ja pienokaiset pysyy matkassa.

Täällä nyt dpo 3 ja tän oviksen kivut on ollut jäätävät! Jo pari päivää ennen ovista selkeet tuntemukset ja nyt jälkikäteen tissit on jo niin kipeet ettei mahallaan pysty makaamaan sekä maha jomotukset ollu valtavat.
Tallettelut oli -3, -1 ja 0. Tän kierron päivänä 23. Alkais pitkän IVF:n nenäsumuttelut.

Aloin mielessäni vain miettimään, että mitäköhän jos olisin raskaana ja aloittaa sumutteet niin mitä tapahtuisi? pitääköhän kaiken varmuuden vuoksi tehdä aikainen testi ennen sumuttelua.
 

Olo on tosi hämmentynyt. Ajattelin ensin, että teen digin vasta perjantaina ja kerron miehelle sitten, mutta tänä aamuna liuskan viivat oli niin selvästi eilisestä vahvistuneet, että uskalsin tehdä. Tänään pitäisi menkat alkaa. Tänään on parempi mieli kuin eilen, ei ahdista niin paljon, veikkaan pelkojen menevän vaiheissa. Yritän opetella ajattelemaan, että en voi tehdä itse asialle mitään ja kaikki on hyvin just nyt. Päivä kerrallaan.
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★

24.8.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, ya 2/2021, 2.lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+ Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
+ Danio 7/21, 2. lapsi
Andune 7/21, 1. lapsi
Mimmimami 8/21 ,5 . lapsi
bb-8 08/21, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Miracle..........................kp 43/?
Pienihme.....................kp 29/26-57
Mozart......................... Kp 28/25-29
Minnix................................kp 25/34
Possu..............................kp 22/24-27
Mamtobe....................kp 21/28
Andune....................kp 17/29
Hulda91...........................kp 13/30
Mansikka_maanantai.....kp 12/31
Petronella09...............kp 12/25-28
Martta83......................kp 11/26-27
SandraB..........................kp 10/27
Esikoishaaveita........kp 9/29
Iinanen..........................kp 8/23-24
Eeva650.....................kp 6/28-36
bb-8.............................kp 6/26-30
Elsa96.......................kp 4/26-28
Innerchild...................kp 3/25-30
Toiveikas1992..........kp 2/28-31

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Charrypie-86.......dpo 10
Alocasia................dpo 10
Mamtobe.............dpo 9
Possu.......................dpo 9
Saaga86..................dpo 8
Andune ..................dpo 1
Petronella09.....dpo 1
 
Paljon plussia nyt satelee:)

Välillä iskee ahdistus ,kun katselee listaa ja näkee itsensä edelleen listan alussa ilman plussaa :( Turhauttaa kuinka monta meitä viime vuonna aloittanutta tai vielä aiemmin aloittanutta odottaa edelleen plussaa:(

Koetetaan silti pitää toivoa yllä ❤❤

Laitoin nyt itseni piinalistalle vaikken usko mitään voivan tapahtua näiden vastoin käymisten vuoksi:/
 
Tänään ihan hirveä olo.
Ensimmäistä kertaa koko yrityksen aikana iski niin suuri epätoivo, et ihan itkettää.
Lähipiirissä yks raskaus uutinen, josta oon hyvin onnellinen, mutta nosti oman surun ja pelot pintaan.
Mikä minussa on vikana, mitä jos en saa koskaan lapsia, miehen pitää etsiä uusi nainen joka hänelle pystyy lapsen antamaan jne..
Niin epätoivoinen olo..
Tiedän, että täälä on paljon naisia jotka yrittänyt tosi pitkään ja meidän yritys on vielä ihan "normaalilla" ajalla menossa, mutta on tämä silti ihan kamalaa.. :cry:
 
Kiitos onnitteluista <3

Minun mielestä ei ole mitään "rajaa", milloin saa tuntea olonsa pettyneeksi ja huolestuneeksi, kun raskautta yrittää. Minulla ensimmäiset yrityskuukaudet olivat pahimmat, samoin oli esikoisen yritysaikana aikanaan. Etenkin siihen alkuvaiheeseen latautuu niin paljon sitä toivetta, joka saattaa olla tosi pitkältäkin ajalta kasautunut.

Nyt tässä reilun vuoden yritysaikana ehti käydä monenlaisia ajatuksia läpi. Etenkin kevät oli tosi vaikeaa aikaa, olin asettanut itselleni erilaisia aikarajoja päässäni keskenmenon jälkeen: "keskenmenon jälkeen ensimmäisessä kierrossa on erityisen suuri mahdollisuus raskautua", "aukiolotutkimuksen jälkeen on erityisen suuri mahdollisuus raskautua" "juhannuksena nyt en ainakaan enää voi ottaa alkoholia" "tulen raskaaksi uudelleen ennen kun täytän 34" "puolen vuoden sisään keskenmenosta raskautuneilla on suurempi mahdollisuus onnistuneeseen raskauteen" ja viimeisimpänä pakonomainenkin "minun täytyy raskautua ennen keskenmenneen raskauden laskettua aikaa (2.9.).

En voi sanoa ottaneeni keskivertoa rennommin tässäkään kierrossa, mutta ihan valtavan paljon paineettomampi oli tämä kierto verrattuna pahimpiin. Olin niin onnellinen, että toivuin siitä kesäkuun tbe:stä hyvin ja arvostin terveyttä ihan eri tavalla. Olin alkukierron ja ovisviikon kesälomalla. Ovisviikolla oli haluja ihan älyttömästi ja seksi oli rentoa. En tiedä, kuinka paljon näillä asioilla oli vaikutusta, ehkä onnistuminen oli vain hyvää tuuria. Joka tapauksessa, olen järjettömän onnellinen plussasta ja toivon, että pystyn nauttimaan edes ajoittain tästä raskaudesta <3
 
annajelina
Oiskohan tää minulle sopiva ketju, kun olen myös tilanteessa, jossa oon nyt kaksi positiivista raskaustestiä tehnyt. Taitaa olla viikkoa 6.
Tämä oli meille totaalinen yllätys, oltiin ajateltu ehkä kahden vuoden päästä. Ollaan kyllä naimisissa ja hyvin yli 30, mutta kaikenlaisia muita suunnitelmia oli vielä. Täysin vahinkoraskaus siis, mutta otetaan kuitenkin vastaan kiitollisin ja odottavin mielin.
Varasin Maisa-järjestelmän kautta jo ekan neuvolankin, ja se meni muutaman viikon päähän, viikolle 8 siis. Mutta pitääkö tässä nyt käydä jossain muuallakin "vahvistamassa" tämä tuota ennen ?
 
  • Tykkää
Reactions: Suikku1
annajelina
Ja tääkin on sinänsä aika tyhmää tulla selittämään, miten homma lähti alulle vahingossa, kun paikalla on kauan yrittäneitä. Mutta kun tarvitsisin myöskin vertaistukikeskustelun juuri raskautuneiden joukosta, joten jos on parempi ketju niin saa vinkata. Pahoitteluni jo valmiiksi, jos on täysin urpoa tulla tänne.
 
Ja tääkin on sinänsä aika tyhmää tulla selittämään, miten homma lähti alulle vahingossa, kun paikalla on kauan yrittäneitä. Mutta kun tarvitsisin myöskin vertaistukikeskustelun juuri raskautuneiden joukosta, joten jos on parempi ketju niin saa vinkata. Pahoitteluni jo valmiiksi, jos on täysin urpoa tulla tänne.
Onnea! <3 Tämä ketju on pääasiassa raskauden yrittäjille, plussaneena siirrytään yleensä kuukausiketjuihin, jos haluaa. Sinulla taitaa olla laskettu aika huhtikuun puolella, tässä huhtikuisten ketju: https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/huhtikuiset-2022.2618330/ :)
 

Yhteistyössä