Haaveena vauva 2022

vierailija
Mä päätin taas ottaa ovistestit käyttöön tähän kiertoon ja tilasin raskauskeijulta digitaalisia ovistestejä sen lisäksi otin kokeiluun myös sen baby start liukkarin, katsotaan oisko siitä apua varasin myös ajan vyöhyketerapiaan joka tosin ajoittuisi vasta flown ennustaman oviksen jälkeen parin päivän päähän. Muistelin että ainakin @petronella09 oli käynyt vyöhyketerapiassa tässä yrityksen aikana nyt jäin vaan miettimään että mihin kohtaan kiertoa tuo käynti olisi optimaalisin ajoittaa jotta siitä saisi kaiken mahdollisen edun?
Tosta liukkarista kuulisin mielellään lisää kokemuksia! Oon lukenu eri lähteistä että liukkarit olis huonoja siittiöiden kannalta ja sit taas lukenu jostain tuollaisesta mikä olis hyvä kun yrittää raskaaksi :) Ja oliko se nyt öljy vai vesipohjanen mikä olis parempi?
 
Heippa,
Palailen tänne parin vuoden tauon jälkeen. Silloin odotin vahinko vauvaa yksin, mutta meni kesken viikolla seitsemän. Nykyisin parisuhteessa ja ehkäisy lopetettu kesäkuussa. Tällä hetkellä menossa jotain dpo6 tai 7. Mutta ei jotenkin tunnu että tästä kierrosta olisi tärpännyt :confused:
 
Tosta liukkarista kuulisin mielellään lisää kokemuksia! Oon lukenu eri lähteistä että liukkarit olis huonoja siittiöiden kannalta ja sit taas lukenu jostain tuollaisesta mikä olis hyvä kun yrittää raskaaksi :) Ja oliko se nyt öljy vai vesipohjanen mikä olis parempi?
Minä myös kaipaisin kokemuksia :) en millään haluaisi tuhlata rahojani asioihin jotka ei toimi,enkä muutenkaan tykkää käyttää liukkaria niin arveluttaa kyllä voisiko oikeasti auttaa plussan saantiin:/
 
Babystartista ollu puhetta täällä. Sehän on siittiöystävällinen eikä tuhoa niitä kuten monet muut. Niin pitää vielä mainita uudestaan ellette mun kokemuksia noteeranneet, niin kun me otettiin se käyttöön tuli heti kemiallinen, ja sit oli yks nega kierto jonka jälkeen tuli plussa. Enkä usko sattumaan koska viimeksi luomuraskaus tapahtunut 2019. Jotkut toisetkin raskautuneet samalla liukkarilla, kannattaa ainakin kokeilla :X3:
 
Paljon onnea plussista @Danio ja @Gisella! Ja myös @Suikku1 :n puolesta olen toiveikas.
Erityisesti Gisellan plussaus tuo toivoa itsellekin kun about yhtä kauan yritetty (meilläkin marraskuussa eka kierto). Sulla oli ollut aiemmin huono ferritiini, ehkä rautakuuri auttoi raskutumiseen?

Pahoittelut @Elsa96 ja @Karen99, olis kyllä ollut teidän vuoro. Edit: pakko muokata kun @Elsa96 :llahan ei ollutkaan vielä menkkoja joten pidän kuitenkin vielä peukkuja!

@Bluebelle kysyit ovistestien ajoista, mä oon tehnyt aina noiden ohjeaikojen mukaan, tosin monesti vaikeuksia pidättää se 4 h joten illalla oon kyllä tehnyt vähän myöhempään.

On: kp 25. Täällä olis normikierrossa jo r-testit tehty ja ehkä menkatki alkanut, mutta nyt ovis tulikin sen viikon myöhässä niin mennään vasta dpo 7. Eilen alkoi kuin nappia painamalla pms-masis ja raivot ja samaan aikaan alkoi myös valkkaria tulla. Ei mitään kiinnittymis- tms oireita. Niin erikoisesti käyttäytyi ovistestitkin että lienenkö ylipäätään ovuloinut. Mulla tuli sen 10 päivää lähes yhtä paksua viivaa ja lopulta se kontrollia paksumpi. Tänään itse asiassa mielenkiinnosta taas uitin ovistestin ja taas/edelleen lähes tasapaksu, ehkä mulla on sit aina lh-tasot korkeet.:unsure: Dpo 10 eli ens ti aattelin tehä pc-rtestin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Suikku1
Noniin mulle sais päivittää tälle päivälle kp 1 ja ottaa pois piinalistalta. Ne menkat alkoikin yhtäkkiä ilman mitään tuntemuksia. Fiilis ihan ok rauhallinen. Mies tokas vain että ”eihän täs mikään kiire oo” ja että ”ei vielä oo menny kauaa” ja tiedän kyllä tuon itekkin.. Jotenkin oon vaan ”hukassa” oman elämän kanssa. Haluaisin opiskella, vaihtaa työpaikkaa, perustaa perhettä mutta nyt tuntuu etten tee mitään.

Seuraavista kierroista lasketut ajat menisi kesälle ja kesävauva ei jotenkaan tunnu yhtään omalta. Ollaan miehen kanssa kevään ja syksyn lapsia ja jotenkin mieltänyt alitajunnassa myös lapset näihin vuodenaikoihin. Onko teillä kenelläkään mitään fiilistä/toivetta mihinkään kuukauteen tai tuntuuko jokin ajankohta lapsen saannille enemmän omalta kuin joku toinen?
 
Noniin mulle sais päivittää tälle päivälle kp 1 ja ottaa pois piinalistalta. Ne menkat alkoikin yhtäkkiä ilman mitään tuntemuksia. Fiilis ihan ok rauhallinen. Mies tokas vain että ”eihän täs mikään kiire oo” ja että ”ei vielä oo menny kauaa” ja tiedän kyllä tuon itekkin.. Jotenkin oon vaan ”hukassa” oman elämän kanssa. Haluaisin opiskella, vaihtaa työpaikkaa, perustaa perhettä mutta nyt tuntuu etten tee mitään.

Seuraavista kierroista lasketut ajat menisi kesälle ja kesävauva ei jotenkaan tunnu yhtään omalta. Ollaan miehen kanssa kevään ja syksyn lapsia ja jotenkin mieltänyt alitajunnassa myös lapset näihin vuodenaikoihin. Onko teillä kenelläkään mitään fiilistä/toivetta mihinkään kuukauteen tai tuntuuko jokin ajankohta lapsen saannille enemmän omalta kuin joku toinen?
Pahoittelut uudesta kierrosta:(

Meillä vain kevät/ kesä lapsia,samoin ollaan minä ja mieheni ❤ Kevät/ kesä vauva nyt tuntuisi oikein hyvältä vaihtoehdolta joukon jatkoksi :)
Syksy/talvi vauva tuntuu vähän vieraalta ajatukselta. Tosin pääasia nyt olisi että se vauva vielä tulisi ja mahdollisimman pian raskaus alkaisi ❤
 
@Elsa96 pahoittelut uudesta kierrosta!

Kyselit, minkä vuodenajan vauvoja muut mielellään saisivat. Meillä esikoinen maaliskuun lopussa syntynyt, eli kevätvauva. Se oli kyl ihana aika saada vauva. Ilma kirkastuu, kesä lähenee ja vältyttiin pikkulapsiaikana siltä (kylmien kelien) pukemisrumbalta. Oli ihana olla koko kesä kotona pienen kanssa.

Olen itse kesän lapsi, ja kesävauvakaan ei tuntuisi yhtään huonolta. Eikä syysvauvakaan. Aivan kylmimpään aikaan sydäntalvella ehkä näkisin vähiten vauvan saavani, lähinnä ulkoilun ja pukemisen näkökulmasta. Vaikka tietenkin mikä vuodenaika vaan käy, kunhan vauvan joskus syliin saisi ❤
 
Mä en millään muista vielä nimimerkkejä joten vastaan taas tälläi yleisesti.

Paljon onnea plussanneille! ❤

Ja ovistesteistä oli puhetta, muistaakseni ovistestejä ei saisi ikinä tehdä aamupissasta kun se hormoni jotenkin laimenee ja siksi ei ole luotettava. Paras aika on vissiin tehdä se aamupäivästä, toisesta pissasta. Itse olen nyt tikutellut jo muutaman päivän ja mua ärsyttää kun mulla näyttää aina tosi vahvaa testiviivaa, yritä siinä sit ennustaa että milloin se vahvenee plussaksi. Tänään siis kp11 ja tallentelu aloitettu jo varuiksi :)

Pitää vielä kommentoida tuota että kenelle kaikille vauvahaaveista mainitsee. Suosittelen kyllä puhumaan asiasta edes jollekkin, tai ei ainakaan pidä sen takia sisällään "jos jotain käy". Itselle sattui todella paha keskenmeno jonka vuoksi puhuttiin jo kohdun poistosta. Olisi ollut todella kamalaa maata sairaalassa kuukausitolkulla jos kenellekkään ei olisi asioista voinut puhua. Ja taas toisaalta, jos joku kaveri olisi samassa tilanteessa niin kyllä mä varmaan olisin vähän harmissani että toinen pitää niin isoa taakkaa pelkästään itsellään. Jaettu ilo on aina isompi ja murhe pienempi <3
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
Paljon onnea plussista @Danio ja @Gisella! Ja myös @Suikku1 :n puolesta olen toiveikas.
Erityisesti Gisellan plussaus tuo toivoa itsellekin kun about yhtä kauan yritetty (meilläkin marraskuussa eka kierto). Sulla oli ollut aiemmin huono ferritiini, ehkä rautakuuri auttoi raskutumiseen?
Joo! Lokakuussa 2020 ferritiini oli 7.
Nyt kontrollissa oli 48! Tän saanut nousuun ihan ferrodan 100mg X 2 päivässä ja spirulinalla+ c vitamiini combolla.
Oon syönyt myös tässä kierrossa Vidan punariisi kapselin, jossa on b6 ja b12 vitskuja.

Toivottavasti sielläkin nappaa pian <3
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Mozart
vierailija
Paljpn onnea @Gisella ja @Danio ! Toivotaan että pienet pysyvät matkassa

Omanapaista jäätävää turhautumista: tein eilen kp27(/28) r-testin, koska menkat pitäisi alkaa sunnuntaina eikä perinteisiä menkkaoireita juurikaan ollut. Tein Onestepin testin, johon tuli selvä haamu! Meinasin lentää pyllylleni hämmästyksestä! Tein heti perään toisen testin olemattomalla pidätyksellä ja haamu piirtyi taas! Kerettiin miehen kanssa jo innostua, käydä kaikki tunteet läpi laidasta laitaan jne. Tein vielä kolmannen testin, ja haamu piirtyi taas. Menin onnellisena nukkumaan.

Nyt tänä aamuna tein aamupissasta jälleen onestepin testin, joka oli puhdas nega ilman mitään haamuja tai viivanpaikkoja. mitä ihmettä tämä nyt tarkoittaa?? Oli tarkoitus huomenna tehdä jo CB digitesti, kun olisi oletettava menkkojen alkupäivä, mutta tällä hetkellä fiilis on vaan että tipuin korkealta ja kovaa...
Voisko olla niin alussa että aamupissasta ei vielä näy? Mulla kävi tässä kolmannessa juuri noin, iltapissassa (vahva, juonut vähän) haamu, mut aamulla ei mitään, sitten seuraavana aamuna jo näkyi.
 
  • Tykkää
Reactions: Suikku1
Loppuillan kuulumisia. Kaikenlaisia oireita alkaa olla sen verran paljon, että on tosi vaikea pitää päätä kylmänä. Toisaalta en usko millään raskauden mahdollisuuden ja toisaalta tuntuu ihan siltä, että nyt ois vihdoin meidän vuoro. Ahdistaa. Ahdistaa ajatus siitä, jos ei ole onnistunut nytkään, mutta ahdistaa myös ajatus siitä, jos olisi tärpännyt.
 
Loppuillan kuulumisia. Kaikenlaisia oireita alkaa olla sen verran paljon, että on tosi vaikea pitää päätä kylmänä. Toisaalta en usko millään raskauden mahdollisuuden ja toisaalta tuntuu ihan siltä, että nyt ois vihdoin meidän vuoro. Ahdistaa. Ahdistaa ajatus siitä, jos ei ole onnistunut nytkään, mutta ahdistaa myös ajatus siitä, jos olisi tärpännyt.
Ewa87 olitko ajatellut tänään tehdä testin? Kuulostaa kyllä lupaavilta tuntemukset :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ewa87
Nyt sitten @petronella09 peitto heilumaan hyvissä ajoin ennen ovista

paljon tsemppiä @Sinisilmät seuraavaan ivf-hoitoon, toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hienosti! Haluatko kertoa mitä lääkkeitä sulla oli edellisellä pieleen mennellä kerralla ja mitä tällä kertaa? Tässä alan jo kartoittamaan mitä kannattaa kysyä sitten ivf-ensikäynnillä, luulen että mulla on myös munarakkulat olleet normikierroissa yleensä tyhjiä koska niin monta kertaa näyttänyt ultrassa kaikki hyvältä mutta mitään ei ole silti tapahtunut yli kahteen vuoteen.
@Karen99 mulla tullu sama fiilis, että kypsyyköhän munarakkuloita, vai onko ne vaan tyhjiä. Reilun parin vuoden ajan tahkottu ilman rt-plussaa ja oviksetkin aikalailla joka kierrossa tapahtuneet. Odotan kanssa, että pääsis siirtymään ivf-vaiheeseen ja onnistumisprosentti kasvais huomattavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Karen99
Ewa87 olitko ajatellut tänään tehdä testin? Kuulostaa kyllä lupaavilta tuntemukset :)
En vielä tänään. Viimeistään perjantaina, katsotaan, kuinka pitkään maltan ja pää pysyy kasassa. Jos bongasin oviksen oikein, pitäisi menkkojen alkaa keskiviikkona (dpo13). Mulla olisi huomiselle yksi herkkä testi, joka tietty kuumottelee, muuten testit tulossa postissa vasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria91
Testi tehty, puhdas nega. :( Kauheesti yritin tihrustaa näkyiskö jotain, mutta ei :'D menkkoja ei myöskään näy, eikä oikeestaan pahemmin tunnu siltä että ne ois ihan heti tulossa, mut taitaa vaan venähtää tää kierto ku pieneen epäsäännöllisyyteen on taipumusta.

Harmittaa, mulla on ollut niin lupaavia tuntemuksia. Hajuaisti on ollu herkkä, on nipistellyt jännästi, on ollut outoja ja tosi todentuntuisia unia ja menkkakiukkua ei oo ollut. Yleensä tässä vaiheessa olis menkkoja edeltävä tissikipu mut nyt sitä ei oo. Voiko kaikki tämmöset oireet tulla vaan siitä, että aloin syömään terveellisemmin? :D XD Ei hitto, miks tän pitää olla tämmöstä..
 
  • Surullinen
Reactions: Minnix ja Bluebelle
Mulle ei näy @Suikku1 kuva, toivottavasti se on plussa!

Kiitos vastauksista ovistesteihin liittyen. Ei ilmeisesti sitten ihme, etten saanut viime kierrossakaan selkeää plussaa, kun tosi vaikea saada edes yhtä, saati sitten kahta, ovistestiä neljän tunnin pidätyksellä ja vielä tuohon aikaikkunaan.

Miehen kanssa kyllä juteltiin, että loppujen lopuksi sama kai se niiden testien kanssa on, kun tietää kuitenkin, että ovis on säännöllisessä kierrossa aina tiettyihin aikoihin. Tai voihan se olla, että ovista ei vaan tapahdu, mutten usko, että minulla olisi niin, ainakaan jokaisessa kierrossa.

Jatkan nyt kuitenkin testailuja kun testejä kerran on, eilinen iltatesti oli ihan valkoinen. Tänään on alkanut ovisolot kyllä, vatsa kipeä ja turpea.
 
En vielä tänään. Viimeistään perjantaina, katsotaan, kuinka pitkään maltan ja pää pysyy kasassa. Jos bongasin oviksen oikein, pitäisi menkkojen alkaa keskiviikkona (dpo13). Mulla olisi huomiselle yksi herkkä testi, joka tietty kuumottelee, muuten testit tulossa postissa vasta.
Toi on paha jos kaapissa on testi, se suorastaan kutsuu tekemään! Tsemppiä piinapäiviin :). Tää on kyllä niin kiva kun pystyy myötäelää toisten jännityksessä myös. Toivottaan et nyt on teidän aika<3
 
  • Tykkää
Reactions: Ewa87
Suikku1 kyllä toi plussalta näyttää, Varovaiset onnittelut jo! <3. Mä oon kans noista testeistä kuullu huonoa et välillä tulee räikeitäkin vääriä positiivisia, joten toinen testi vois olla myös paikallaan :).

Innerchild mikä testi sulla käytössä?. Mulla esim. raskauskeijulta tilatut testit eivät näytä vieläkään kun viivanpaikkaa dpo 13 vaikka muut testit (Pregchek ja Apteq) näyttänyt selkeää viivaa jo dpo 10 lähtien..
 
  • Rakkaus
Reactions: Suikku1
@Maria91 pregcheck oli!

Yritän nyt manifestoida että alkaispa ne menkat ni pääsis uuteen kiertoon ja sitä kautta kohti uutta yritystä :D jotain tuntemuksia on mut tooodella pieniä edelleen. Mieli on maassa varmaan ton negan takia ainaki.
Okei, no nyt sitten toivon kipinä kuitenkin vielä plussan puolesta tässä kierrossa tai valmistautumista uuteen kiertoon :)
 
  • Tykkää
Reactions: innerchild

Yhteistyössä