Haaveena vauva 2022

Vinkkejä raskautumiseen mitä olen koettanut:
- monivitamiini
-D-vitamiini
-Rauta
- C- vitamiini
- erilaiset maitohappobakteerit
- vihreä tee
-tumma suklaa
-punaviini glögi
- tyrni
- herkuttomuus
- homeopatia
- vyöhyketerapia
- erilaiset talletus asennot
- ei peseytymistä talletuksen jälkeen
- rentoutus ohjelma ennen nukkumaan menoa
- joka päivä vähintään yksi kävely lenkki
- Aloittaa harrastus mitä ei voi raskaana harrastaa
- Keikkalippujen yms.. osto

Tuossa nyt jotain..Kyllästyttää kaiken maailman lisä ravinteiden syönti yms.. yrittämällä yrittäminen :(

Voi kumpa se ihme vielä tapahtuisi ja testi näyttäisi plussaa ❤
 
Ihania nämä vertaistukivinkit :) Toi punaviini on kyllä mielenkiintoinen ja suorastaan houkutteleva, perustuuko sen verta ohentavaan taipumukseen, vai mihin? Melkein toivoisin että itselläni ongelma olisi siinä raskautumisessa (koputtaa puuta) mutta millähän keinolla sen vauvan saisi pysymään kohdussa ja pelkästään kohdussa ja kehittymään normaalisti. En tiiä kuinka monta kohdunulkoista tämä tomumaja oikein kestää vielä :rolleyes:
 
vierailija
Minulla tuo kaksoshaave on ihan ajatuksen tasolla, että olisipa jännittävää ja sitä kautta saisi lapsilukua kätevästi kerralla nousemaan, mutta jos sitä tarkemmin ajattelee, niin en haluaisi siihen liittyviä riskejä ehdoin tahdoin kokea.

Onneksi molemmat on omalla tavalla ihania, pojat ja tytöt. Eikä kukaan lapsi ole velvollinen vanhemmalle antamaan jotain ultimaattista tyttö- tai poikakokemusta, tai että lapset on kuitenkin yksilöitä.

Meidän esikoinen on poika ja ihan kuin minä, eli tosi vilkas ja sosiaalinen. Olisi jännä, jos toinen olisi samanlainen kuin rauhallinen ja analyyttinen isä.

Ensi viikolla voi alkaa tikuttaa ovista, miten jännittävää!
 
Nyt sitten @petronella09 peitto heilumaan hyvissä ajoin ennen ovista

paljon tsemppiä @Sinisilmät seuraavaan ivf-hoitoon, toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hienosti! Haluatko kertoa mitä lääkkeitä sulla oli edellisellä pieleen mennellä kerralla ja mitä tällä kertaa? Tässä alan jo kartoittamaan mitä kannattaa kysyä sitten ivf-ensikäynnillä, luulen että mulla on myös munarakkulat olleet normikierroissa yleensä tyhjiä koska niin monta kertaa näyttänyt ultrassa kaikki hyvältä mutta mitään ei ole silti tapahtunut yli kahteen vuoteen.
kiitos paljon!
Mulla oli eka ivf siis lyhyen kaavan mukaan huhtikuussa ja pistolääkkeenä ovaleap annostuksella 150 mentiin koko aika. Pelkona oli hyperi sillä mulla rakkuloita oli ihan normikierrossakin paljon ollu ja ovulaatio siis tapahtuu joka kk.
Väliultrassa kaikki vielä näytti hyvälle ja 28 follia oli kasvamassa, mutta punktiossa sitten ei saatu kerättyä ku 1 pieni josta ei saatu mitään.
Ilmeisesti siis kaikki kasvoi erittäin epätasaisesti vaikka niitä oli reilusti. Isoimmat oli mennyt ns yli ja pienemmät ei ehtinyt kypsyä ja koko erot oli suuria. Punktiossa myös löytyi kystia 2kpl.

Sit punktiossa oli vahingossa osuttu verisuoneen joka aiheutti mulle myöhemmin samana iltana sisäisen verenvuodon ja jouduin viikoksi sairaalaan + leikkaukseen. Tää oli sit super hyper harvinaista, joten älkää punktioon menijät tätä pelätkö! Joku 0,001% tuurilla sattu osuun mulle :(

Nyt sit lähdetään uuteen yritykseen pitkällä kaavalla ja mulle tehdään väliultria sit useampia jotta pystytään muuttamaan lääkitystä nopeallakin tahdilla. Ovaleapilla kuitenkin mennään. Sinänsä kiva et on nyt tuttu lääke ja sen pistäminen myös helppoa ja kivutonta :)
Millon teillä ensikäynti @Karen99
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis
Kiitos kysymästä ja kannustamisesta @Sinisilmät tuli hyvä fiilis sun viestistä!

Tutkimukset ja ultra meni ihan hyvin! Kyllä mua nolotti, kun oli pahin menkkojen vuotopäivä ja tunsin oikeen kun verta vaan valui kaikkialle, kun makasin siinä pöydällä ja ultrasivat alakautta...Mut ultrasi ultrausteknikko (asutaan ulkomailla, ymmärtääkseni Suomessa aina lääkäri..), joka lähettää kuvat (+kaikkien verikokeiden tulokset) mun lääkärille, joten tämä teknikko ei mitenkään kommentoinut näkemäänsä, jutteli vaan niitä näitä.. Kaikki sairaanhoitajatkin oli niin ystävällisiä klinikalla. Meinasin pyörtyä kun multa otettiin niin monta verinäytettä ja laittoivat mut heti makaamaan ja toivat mun miehen ja mehua huoneeseen. Kyllä arvostan kun hoitohenkilökunta on ymmärtäväisiä ja tekee itselle uusista jutuista hieman helpompaa.

Kyllä IVF on lääketieteen ihme ja tuo niin paljon toivoa ja toivottuja lapsia monille! Harmi kun teidän eka hoitokerta ei tuonut toivottua tulosta, mutta jospa tämä seuraava olisi onnistunut! Pidän sulle peukkuja)) Oletteko julkisella vai yksityisellä?
Ihana kuulla et kaikki meni hyvin! :)

On meillä onni et on tollaisia rautaisia ammattilaisia tämänkin asian kanssa taistelemassa ja auttamassa!
Julkisella ollaan ja on kyllä ollut sitäkin kautta paljon ymmärtäväisiä ihmisiä juttelemassa ja tsemppaamassa.
tän lapsiasian kans on tärkeetä olla helposti lähestyttävät ihmiset hoitamassa ihmisiä kun monesti ei voi tai halua puhua näistä asioista kaikkien ystävien kanssa.

Me esim ei olla haluttu kertoa lähes kellekkään tästä ”projektista” vielä, joten etenkin epäonnistumisien jälkeen juttutuokiot klinikalla on ollut tosi kivoja ja jaksaa luoda uskoa onnistumiseen.

Tää ryhmä on myös just niin huippu ku pääsee purkaan omia tuntemuksia ja löytyy muitakin jotka painii samojen ajatusten kanssa ❤

Tsemppiä kaikille viikonloppuun, kunpa saatas pian plussauutisia ❤
 
Hei,
pakko tulla tänne omanapailemaan, kun mietin et joko uskaltais testata. Omien ovistuntemusten perusteella olis dpo 12 ja on kyllä oloja vaikka muille jakaa. Viime yönä heräsin pariin otteeseen huonoon oloon ja koko päivän on kuvottanut. Omiin kuvitelmiin vois laskea päiväoireet, mutta noi yölliset etomiset nostaa toiveita.

Esikoisen raskaudesta ei ollut ollenkaan pahoinvointia ja sekin mietityttää, et voisiko olla näin erilaiset oireet.

Jotenkaan ei kuitenkaan voi uskoa, että ekasta yrityskierrosta tärppäis heti. Ristiriitaiset tunteet siis.

Tsemppiä kaikille, kierron vaiheesta riippumatta!
 
Omaa napaa, kp 23 tänään, ja veikkauksella dpo 6-9. Viime viikolla oli ovismaisia kipuja useana päivänä.
Tällä viikolla kohtujuilintas ja nipistelyä jonkinverran, mielialan heittelyä ja pientä pahoinvointia.
Flo ennustaa kuukautisia alkavaksi 5 päivän kuluttua, mutta viime kiertokin oli 31 päivää, joten en hätäile.
Ensi kiertoon otetaan sitten taas ovistestis jos uuteen kiertoon siirrytään.
 
Onnea @Gisella ja @Danio vaikken teitä tunnekaan! Paljon tarrasukkia matkaan! ❤

Täällä testattu nega, joten kohti ivf:ää mennään. Meillä oli viimeinen inssi ja pyydän maanantaina, että laittaisivat meidät jonoon. @Sinisilmät , arvioivat, että päästäis tammikuussa ensikäynnille joten hyvin on aikaa valmistautua:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Olen yrittänyt löytää tietoa, milloin lyhyt tai pitkä kaava on kenellekin sopivin.

ärsyttää kyllä vähän tämän jatkuva kuukausien odottelu kun ikää tulee koko ajan lisää. Nyt yritän laihduttaa km:n jälkeen tulleet 4 kiloa pois, että olisin taas bmi:n mukaan normaalipainoinen.

paljon tsemppiä yrittäjille ja hyvää viikonloppua ❤
 
Paljon onnea plussista @Gisella ja @Danio !
Pahoittelut negoista @Elsa96 ja @Karen99 .
Aion nyt loman jälkeen itsekin hieman ryhdistäytyä ruokavalion suhteen ja liikkua enemmän, vaikkei ylipainoa olekaan. Myös kahvin juontia ajattelin vähentää.
Kohta alkaa ovulaation metsästys. Stressaan jo hieman valmiiksi miten tallettelut tässä kierrossa onnistuvat ja osuvat hyville päiville. Kuinkahan stressaantuneeksi mahdan tässä kuukausien kuluessa tullakkaan, jos ei plussaa raskaustestissä ei näy.
Mukavaa viikonloppua! Ihanan vilkasta keskustelua ollut viime päivinä.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Danio ja Gisella
Paljpn onnea @Gisella ja @Danio ! Toivotaan että pienet pysyvät matkassa ❤

Omanapaista jäätävää turhautumista: tein eilen kp27(/28) r-testin, koska menkat pitäisi alkaa sunnuntaina eikä perinteisiä menkkaoireita juurikaan ollut. Tein Onestepin testin, johon tuli selvä haamu! Meinasin lentää pyllylleni hämmästyksestä! Tein heti perään toisen testin olemattomalla pidätyksellä ja haamu piirtyi taas! Kerettiin miehen kanssa jo innostua, käydä kaikki tunteet läpi laidasta laitaan jne. Tein vielä kolmannen testin, ja haamu piirtyi taas. Menin onnellisena nukkumaan.

Nyt tänä aamuna tein aamupissasta jälleen onestepin testin, joka oli puhdas nega ilman mitään haamuja tai viivanpaikkoja. :( :( mitä ihmettä tämä nyt tarkoittaa?? Oli tarkoitus huomenna tehdä jo CB digitesti, kun olisi oletettava menkkojen alkupäivä, mutta tällä hetkellä fiilis on vaan että tipuin korkealta ja kovaa...
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★

21.8.2021 Lauantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, ya 2/2021, 2.lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
Maria91, 5/21, 3. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
+ Danio 7/21, 2. lapsi
Andune 7/21, 1. lapsi
Mimmimami 8/21 ,5 . lapsi
bb-8 08/21, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Tulejonyyttti...........kp 46/32
Miracle..........................kp 40/?
Maria91...........................kp 31/30
Innerchild...................kp 28/25-30
Suikku1..........................kp 28/26-28
Elsa96............................kp 27/26-28
Pienihme.....................kp 26/26-57
Mozart......................... Kp 25/25-29
Toiveikas1992..........kp 24/28-31
Ewa87.............................kp 24/28-32
Minnix................................kp 22/34
Possu..............................kp 19/24-27
Mamtobe....................kp 18/28
Andune....................kp 14/29
Hulda91...........................kp 10/30
Mansikka_maanantai.....kp 9/31
Petronella09...............kp 9/25-28
Martta83......................kp 8/26-27
SandraB..........................kp7/27
Esikoishaaveita........kp6/29
Iinanen..........................kp5/23-24
Eeva650.....................kp3/28-36
bb-8.............................kp3/26-30

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Tulejonyyttti..............dpo28
Innerchild............dpo13
Elsa96.......................dpo12
Maria91...................dpo12
Ewa87......................dpo9
Charrypie-86.......dpo7
Alocasia................dpo7
Mamtobe.............dpo6
Possu.......................dpo6
Saaga86..................dpo5
 
Viimeksi muokattu:
@Suikku1 korjaatko minulle tälle päivälle kp 9 ?

Pahoittelut negoista @Karen99 ja @Elsa96 :(

Onnea plussanneille ❤

Omaa napaa: selkä veti jumiin juuri kun olisi tärkeä tallettelu viikonloppu :( muutkin suunnitelmat meni uusiksi.Kaiken lisäksi digi ovistesti ei suostunut toimimaan kunnolla,viivat kyllä piirtyi mutta mitään symbolia ei näyttöön tullut :/ No kumminkin vasta kp 9 ja luultavasti huomenna plussa testiin:/ Toki voi olla ettei ovis silti vielä huomenna ole..en vaan toivoisi noin aikaisia oviksia :(Tietää sitten lyhyttä kiertoakin..Kyllä nyt taas niin negat fiilikset:(
 
Heipsan,
Höpötelläänpä tännekin vähän tämän hetkistä tilannetta :).
Nyt menossa kp 31/30 ja dpo 12. Dpo 9 sain ensimmäisen haamun/viivanpaikan testiin ja nyt se on siitä jo hieman tummentunut<3 Huomenna tarkoitus tehdä taas testi alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että plussa se on!

Oireet tähän mennessä: ruokahaluttomuutta, tihentynyttä virtsaamistarvetta, kylmä-kuuma vaihtelua, alavatsan ja selän jomottelua ja repäisykipu ja esim. noustessa nopeasti.

Kovasti plussatuulia kaikille ja onnea plussan saaneille! <3
 
@Suikku1 otatko miut pois piinalistalta, jostain syystä edelleen siellä oon vaikka oon uutta kiertoa jo menossa hyvän matkaa.

Eilen aloitin taas toiveikkaana letrot tähän kiertoon. :) En muista yhtään et kirjoitinko tänne et viime kierrossa ihmettelin mihin miun yks letro on hävinnyt liuskasta, kun siinä piti satavarmasti olla jäljellä. Miehelle sit sanoin et etkai oo vahingossa ottanut.. No olihan se, oli luullut omaksi allergialääkkeeksi. :D Se meni ihan paniikkiin et mitä hänelle nyt käy, ku on noita hormoneja syönyt No eipä mitään ihmeellistä tullu, mut jonku hikoilukohtauksen se sai. :D Nyt pistin pillerit jemmaan et se ei taas sekoita niitä.

Onnea plussanneille ❤ Ja hyvää viikonloppua kaikille!
 
Onnea tuhannesti plussanneille <3

Kysymys oviksen testauksesta:
Luin tylsyyksissäni ohjeet ja ovistikuista luki, että pitäisi testata klo 10-20 välillä. Jos teette kaksi testiä päivässä, niin onko ne kaksi tuon ajan sisällä? Itsellä ei ole kiinnostusta alkaa töissä testailla, mutta vaan 1 testi parhaina päivinä ei aina riitä.

Ja omanapa: tänään kp 12 ja ovistikut vielä ihan valkoisia, eikä mitään tuntemuksiakaan ole. Appi ennustaa ovista maanantaille. Aletaan varmaan silti talletella jo tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: Gisella
Ja sekin ehkä vähän rohkaisee, että joillain on kohdun repeämisen jälkeenkin ollut onnistunut raskaus. Its


No se on hyvä merkki, että sinun kohtu kesti ne keskeytyksestä aiheutuneet supistukset. Tehtiinko se cytoteceilla vai miten? Niistähän tulee kyllä tosi voimakkaat supistukset. Mulla ei voitu normaalisti keskeyttää ja tyhjentää, piti pistää metotreksaattia suoraan vatsan läpi raskauspussiin ja odottaa, että pienen sydän pysähtyy ja raskaus lähtee sieltä pikku hiljaa hajoamaan pois Lääkkellisellä tyhjennyksellä olis ollut liian todennäköistä, että arpi repeää kun raskaus siitä irtoaa.
Kävin itseasiassa juuri tänään lääkärissä supistusten vuoksi. Minulla vielä semmoinen tausta, että 2/3 lapsesta on syntyneet keskosena. Supistuksia on ollut kaikissa raskauksissa jo aikaisilta viikoilta. Oon nyt slomalla kaksi viikkoa jonka jälkeen tarkistetaan tilanne taas uudelleen. Epäilen etten voi enää palata töihin.
Joo, cytoteceilla tehtiin. Myös sillon keskeytyneen keskenmenon kohdalla.. millä viikoilla teillä on keskoset syntynyt? Mä luulen, että ite joutuisin varmaan noihin samoihin aikoihin jäädä saikulle, jos raskaaksi viel tulisin. Työ on niin fyysisesti raskasta. :/ Mutta pohdin, miten pää kestäis olla päivät pitkät kotona ja miettiä sitä kohdun kestävyyttä.
 
Mä päätin taas ottaa ovistestit käyttöön tähän kiertoon ja tilasin raskauskeijulta digitaalisia ovistestejä:) sen lisäksi otin kokeiluun myös sen baby start liukkarin, katsotaan oisko siitä apua:giggle: varasin myös ajan vyöhyketerapiaan joka tosin ajoittuisi vasta flown ennustaman oviksen jälkeen parin päivän päähän. Muistelin että ainakin @petronella09 oli käynyt vyöhyketerapiassa tässä yrityksen aikana:) nyt jäin vaan miettimään että mihin kohtaan kiertoa tuo käynti olisi optimaalisin ajoittaa jotta siitä saisi kaiken mahdollisen edun?
 
Mä päätin taas ottaa ovistestit käyttöön tähän kiertoon ja tilasin raskauskeijulta digitaalisia ovistestejä:) sen lisäksi otin kokeiluun myös sen baby start liukkarin, katsotaan oisko siitä apua:giggle: varasin myös ajan vyöhyketerapiaan joka tosin ajoittuisi vasta flown ennustaman oviksen jälkeen parin päivän päähän. Muistelin että ainakin @petronella09 oli käynyt vyöhyketerapiassa tässä yrityksen aikana:) nyt jäin vaan miettimään että mihin kohtaan kiertoa tuo käynti olisi optimaalisin ajoittaa jotta siitä saisi kaiken mahdollisen edun?
Olen käynyt vyöhyketerapiassa maaliskuusta asti melkein joka kuukausi,olen käynyt eri kierron vaiheissa :) varmaan ovulaation jälkeen on oikein hyvä,jos auttaisi kiinnittymään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
@Gisella ja @Danio paljon onnea! <3

Mulla oli eilen jonkinlaista jomottelua ja sit sitä ihmeen nyppimistä/nipistelyä varmaan kolme tuntia putkeen. Heti kun tulee menkkamainen kramppi, oon ihan maani myynyt, mut toisaalta ihmettelen vähän tätä oloa. Jos ei tuu huomenna plussaa ni ainakin sit pitkä kierto, sen verran erilainen olo mikä pitäs olla tässä vaiheessa..

Jännittää huominen!
 

Yhteistyössä