Haaveena vauva 2022

vierailija
Te joilla on raskaus/raskauksia takana, onko kierron pituudet, luteaalivaihe, ovulaatiokivut ja - ajankohta, pms-oireet ym. Olleet samanlaisia kuin ennen vai ovatko jotenkin muuttuneet?
Aiemmin menkat epäsäännölliset, mutta raskauden jälkeen säännölliset ja aloin tunnistaan ovulaation. Lisäksi ovulaatiot meni kipeämmiksi ja menkat runsastu ja kipeytyi.
 
Täällä dpo2 ja kovin ihmetyttää oma olotila. Tänään selässä ja lantion seudulla on tuntunut yllättäviä kipeitä vihlaisuja sekä paineen tunnetta. Tässä spekuloin voiko ovulaatio olla vasta nyt. Mutta vv ei ole enää kirkasta taikka venyvää. Onko muilla repäiseviä kipuja ovulaation jälkeen? Ehkä sitä pitää talletella vielä varmuuden vuoksi...
 
@Wintersun mulla oli tasan vuoden poissa kuukautiset. Ekat n. 3-4 kiertoa oli säännöllisiä, mutta sen jälkeen palasi entiselleen, eli epäsäännöllisiä kiertoja. Ehkä vv on jossain kierroissa parempi, mutta ei kauheasti ole muuttunut, ehkä jopa lyhentynyt kk. Toivoin raskauden korjaavan mikä ikinä oli vikana, mutta ei se sit niin tehnyt :confused:
 
Täällä dpo2 ja kovin ihmetyttää oma olotila. Tänään selässä ja lantion seudulla on tuntunut yllättäviä kipeitä vihlaisuja sekä paineen tunnetta. Tässä spekuloin voiko ovulaatio olla vasta nyt. Mutta vv ei ole enää kirkasta taikka venyvää. Onko muilla repäiseviä kipuja ovulaation jälkeen? Ehkä sitä pitää talletella vielä varmuuden vuoksi...
Mulla on aina melkein kipeemmät ne ekat piinapäivät. Se on varmaan se kehittyvä keltarauhanen siellä joka kipuilee!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Lili_86
Tervetuloa! Haluatko listoille? Yritysalkanut kk/vvvv, kierron päivät?
Kiitos kysymästä, voisin tulla listoille ja myös piinailemaan. En ole koskaan ovista tikuttanut, Flon mukaan se olisi ylihuomenna mutta epäilen sen olevan jo huomenna. Ainakin edellinen lapsi sai alkunsa ihan kierron ekoina päivinä.
05/2021, 2. lapsi. Kierron päivät 6/26. Dpo 1.
 
Omaa napaa :D

Dpo7 tänään, pääkipua ollut lähes jokainen päivä oviksen jälkeen.
Alaselkäkipu oli yhtenä päivänä, mutta kesti vain sen päivän.
Nyt muutamana päivänä ollut iltaa kohden huono olo ja alavatsassa jotakin outoja tuntemuksia, en tiedä onko oikein menkkamaisiakaan, mutta jotain kumminkin.
Eilen oli tyypillinen lantio/lonkka särky mikä aina alkaa viikko ennen kuukautisten alkua ja jatkuu pitkään, mutta tänään sitäkään ei ole enää ollut.
Tässä vaiheessa kiertoa normaalisti olisi myös nännit tosi arat, sitäkään ei ole vielä tullut.

Pieni toivo elää, silti pessimistinä odotan kuukautisten alkavan su-ti välillä.
 
@Lili_86 mietit oletetun oviksen jälkeisiä kipuja, mulla oli nyt kanssa niin että vielä kolmantena päivänä ovisplussasta tuli selviä menkkamaisia kipuja, eli oviskivut jatkui niin pitkään että aloin pohtia voisko niin myöhään plussan jälkeen olla vasta ovis. Ja harmitti että ei tullut enää peittoa heiluteltua. Luin kuitenkin, että oviskivut usein jatkuu vielä oviksen jälkeenkin, koska puhjenneen munarakkulan neste saattaa siellä vatsaontelossa aiheuttaa arkuutta, ja kyllä mun järkeen käy ihan sekin, että ei se turvonnut munarakkulakaan sieltä ihan hetkessä toivu. Ja sitten alkaakin jo keltarauhasen jomotttelut.

@Wintersun, mulla on raskauksien myötä ovulaatiokivut pahentunut ja kierto lyhentynyt, ja nimenomaan niin että ovulaatio on aikastunut, luteaali on aina samat 2 vkoo ollut (koputan puuta). Tosin mulla enemmänkin nyt varmaan ikä vaikuttaa, kun edellisestä raskaudesta 8 v. ja sen jälkeen oli 7 vuotta kierukka jolloin ei kiertoa ollut ollenkaan. Lokakuussa siis poistettiin.

Ja iästä tosiaan, tänä vuonna tulee 39 mittariin ja miehelle 42. Yllättävän tasaseen tässä oma kroppa vielä ainakin toimii, mutta jotenkin alkaa tässä tuntua kaukaiselta plussaaminen. Kuume iltatähdestä on molemmilla kova, ollaan tästä itsekin yllättyneitä.

Täällä dpo 5 ja punaviiniä tässä siemailen, onpahan sekin kikka kivemmasta päästä kokeiltu.
 
Mä täällä pohdin onko ovis sittenkään vielä huomenna.. :unsure:mulla yleensä ovisplussan jälkeen lähtee hormonipitosuus rajuun laskuun ja jo seuraava testi (testaan lolmesti päivässä oviksen aikaan) on lähes puhdas nega.. nyt näyttäny plussaa koko päivän.. :unsure:
isäntä on 4h ajomatkan päässä työreissulla ja tässä just mietin että pitäiskö ajella sinne hotelliin vie varuiks yhdeks yöks :X3:
 
Unohtui aiemmasta viestistä, että @Wintersun olen niin iloinen, että saitte pienen syliin sen pitkän odotuksen ja vastoinkäymisten jälkeen! Myös se, että kun vihdoin pääsitte aloittaa hoidot niin onnistui heti!

Onko muuten teillä muilla, jotka olette hoidoilla onnistunut, tausta ja pitkä yritys vaikuttanut raskauteen ja vauva-aikaan henkisesti?
Itse olen huomannut, että vaikutti todella paljon!
Moikka!

On vaikuttanut paljon ja lapsettomuuden arvet ovat syvällä. Minulla oli toisella kierroksella hoidot, yhtä lasta teimme neljä vuotta, sitten n.1v8kk ja näiden välissä on kymmenen vuotta.

En osaa eritellä miten vaikutaa suoraan. Ehkä olen todella hermoheikko, en osaa nauttia, pelkään pahinta ja mietin miksi nyt muka onni suosisi..
Samalla taustalla on kiitollisuus. Pelot ovat kyllä vahvoja
 
SISÄLTÖVAROITUS
Jatka seuraavaan kommenttiin, jos raskausasiat aiheuttavat huonoa mieltä.

Haluan jakaa tämän nyt jonnekin ja joillekin. Liityin vauvaryhmiin mutta pelkään siellä jonkun tunnistavan ja kertovan asioitamme eteenpäin. Siksi haluan jakaa tämän teille, kun teistä tuli tuttuja.

Plussatestin räikeät viivat saivat eilen selityksen. Meille tulee kaksi.

Jouduin eilen päivystykseen kovien, useita päiviä jatkuneiden kipujen ja eilisen pienen verenvuodon takia. Raskaus ei vastannut viikkoja mutta tästä en suunnattomasti epäsäännöllisen kiertoni vuoksi pelästynyt. Toki olen paniikissa mutta toivoa on, sillä aiemminkin la on siirtynyt jopa 10pv eteenpäin. Tein armottomia todennäköisyyslaskelmia hedelmöityksestä, kiinnittymisestä ja kestosta. Kierrollani voi ajatella vastaavan viikkoja. Lääkäri oli toiveikas (pyysin rehellisyytt) ja sanoi näyttävän säännönmukaisilta ja hyvin kiinnittyneiltä. Ei kuulema kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Kontrolli viikon kuluttua maanantaina.

Aikamoinen pommi..
 
SISÄLTÖVAROITUS
Jatka seuraavaan kommenttiin, jos raskausasiat aiheuttavat huonoa mieltä.

Haluan jakaa tämän nyt jonnekin ja joillekin. Liityin vauvaryhmiin mutta pelkään siellä jonkun tunnistavan ja kertovan asioitamme eteenpäin. Siksi haluan jakaa tämän teille, kun teistä tuli tuttuja.

Plussatestin räikeät viivat saivat eilen selityksen. Meille tulee kaksi.

Jouduin eilen päivystykseen kovien, useita päiviä jatkuneiden kipujen ja eilisen pienen verenvuodon takia. Raskaus ei vastannut viikkoja mutta tästä en suunnattomasti epäsäännöllisen kiertoni vuoksi pelästynyt. Toki olen paniikissa mutta toivoa on, sillä aiemminkin la on siirtynyt jopa 10pv eteenpäin. Tein armottomia todennäköisyyslaskelmia hedelmöityksestä, kiinnittymisestä ja kestosta. Kierrollani voi ajatella vastaavan viikkoja. Lääkäri oli toiveikas (pyysin rehellisyytt) ja sanoi näyttävän säännönmukaisilta ja hyvin kiinnittyneiltä. Ei kuulema kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Kontrolli viikon kuluttua maanantaina.

Aikamoinen pommi..
Aikamoinen yllätys! ❤ Tsemppiä odotteluun, toivotaan parasta pienille ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Irtokehys
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

25.5. Tiistai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
Karen99, 10/19,
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1.lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
Karen99, 10/19,
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandrab, ya 10/20, 2. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4.lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1.lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, ya 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
Suikku1, 5/21, 2.lapsi
Summer2021, 5/21, 2. lapsi
Apustaja, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Skidi................................kp 35/35-36
Sinisilmät....................kp 35/29
Piipaa93.......................kp 31/?
Ewa87..........................kp 28/30
Heidisofia.................kp 27/29-32
Wintersun.............kp 27/?
Karen99.....................kp 26/27-34
Petronella09.............kp 24/27
SandraB....................kp 24/26
Elsa96.......................... kp 23/26
Daisy01.........................kp 22/35
Toiveikas1992............kp 21/28
Mozart.............................kp 20/28
Suhveli............................kp 19/27-29
Meemuli.........................kp 18/35-43
Eimy.................................kp 18/30
Gisella..............................kp 15/30
Leonida..........................kp 12/28-29
Jonna_83....................kp 11/27
Mamtobe...................kp 9/28
Eeva650…………………kp 9/28-36
Iinanen...........................kp 8/23-24
Alinna86.......................kp 8/26
Scarletta......................kp 8/28
Keksi82...................kp 8/28
Vauuvasyliin2022......kp 7/26
Esikoishaaveita..........kp 6/29
Krippis..........................kp 4/25-28
Apustaja.............kp 3/?

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Petronella09..........dpo 12
SandraB..................dpo 11
Toiveikas1992...……dpo 8
Ewa87............……………dpo 8
Mozart......................dpo 6
Summer2021...........dpo 5
Karen99......................dpo 5
Eimy..............................dpo 4
Wintersun.................dpo 1
Mamtobe.................dpo 0
Vauvasyliin2022.....dpo 0


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä