Haaveena vauva 2022

Testasin tänään puhtaan negan apteekin herkällä testillä Kp28/27-28 Dpo14, mutta menkat eivät ole vielä alkaneet. Yleensä tulee tuhrua pari päivää ennen kunnon menkkoja, mutta nyt ei näy vielä mitään. Mennkakivut alkoivat tiistaina. Myöhässä ollaan, mutta pian alkaa varmaan tuhruttamaan.
 
Ostin testit valmiiks. Nyt pitäis vaan arvata kumpikohan näyttäis mahdollisen plussan herkemmin..
Ostin clearbluen digitaalisen testin ja rfsu:n testin. Rsfulla sain esikoisesta haaleen plussan kp31, näkyi siis selvästi mutta ei ollut lainkaan niin tumma kuin testiviiva. Nyt aattelin testata jo kp26.. ja kp30 jos ei menkat oo alkanu..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Hei kaikille! Mukavan aktiivista keskustelua täällä :)

Hitaasti menee päivät. Synarelaa mennyt nyt 15 päivää ja ensi viikolla ultra ja pistämisen aloittaminen. Joku viikko oli tässä hankalampi, itketti joka päivä ja päänsärkyä. Ja jännitti, tuleeko menkat, no nehän onneksi sitten alkoi. Nyt aivan ok fiilis. Mietityttää, toimiiko synarela, pääsemmekö aloittamaan. Suuri pettymys, jos ultrassa tilanne näyttää huonolta. Ja toki monta muutakin kohtaa, mikä voi mennä vikaan, mutta yksi asia kerrallaan jännitettävänä. Jos ultra ok, niin sitten varmaan jännitän pistämistä ja seuraavaa ultraa.. :D
 
Päätettiin miehen kanssa yhdessä aloittaa terveempi elämä hänen lääkärikäynnin jälkeen kun painonpudotus sieltä tuli käskyksi.
Ollaan molemmat ylipainoisia, eikä liikunnankaa suhteen kauheasti kehumista ole.
Herkkupäivät ollaan sovittu erikseen ja pyritään syömään normaalia kotiruokaa pienemmillä annoksilla.
Itsellä petraamista olisi myös kofeiinin vähentämisessä, kahvia kuluu aikalailla ja välillä energiajuomiakin.
Hyötyliikuntaa saan kyllä itse työn puolesta ja muutenkin kävelen paljon ja koirien kanssa käydään kävelyillä, mietinnässä josko aloittais kevyesti saliharrastuksen myös, edes muutaman kerran viikossa olisi hyvä.
Olen aikaisemmin pudottanut painoa ja onnistunutkin suhteellisen hyvin, vaikkakin olen teini iästä asti ollut aina ylipainoinen painonpudotuksista huolimatta.
Eihän raksautuminen mahdotonta ole ylipainoisillekkaan, mutta vaikeuttaahan se asioita varmastikkin.
Nyt kun saisi tuon ruokavalion pysymään ainakin aluksi niin siitä olisi sitte hyvä jatkaa.
 
Onko kenelläkään tällaista "hormonit ihan sekaisin" - tilannetta ollut tai vastaavaa?
Kävin kp15 gynellä ja hän sanoi, että vaikuttaa olevan ovuloimaton kierto, limakalvo niin ohut, eikä johtofollia näkynyt.
Nyt on kp31 ja olen odottanut menkkoja saapuvaksi (aiemmin kierto on ollut 32-36 päivää). No, eilen sekä tänään minua on vaivannut päänsärky sekä etova olo. Aamulla kun kävin vessassa, vessapaperiin jäi kirkasta, sitkeää valkovuotoa. Kun pääsin töistä, päätin pissiä onestepin ovulaatiotikkuun: tulos kirkuvan punainen testiviiva. Otin Clearbluen digitaalisen testin: hymynaama. Kastoin onestepin raskaustestiliuskan näyteastiaan, ehkä väritön viivanpaikka tai naarmu testialueella. En tiedä. En usko raskauteen. Mutta onko kenelläkään tullut näin myöhään ovisplussaa? Jospa onkin megapitkä kierto ja munarakkulalla menikin vain tällainen pieni ikuisuus kypsyä?
 
Hei uus täällä, oon haamuillut kirjaimellisesti täl palstalla vierailijana, mut nyt officially jäsen jee!

Taustoja: itse oon 28v, mies on 32v. Meillä on 1 lapsi, hän on 1v2kk ja toivotaan nyt hänelle sisarusta kovasti. Esikoinen tuli yk1, ja tän takia jotenkin oletti et eihän tässä nyt voi kauan mennä kun toista yritetään. Lopetin pillerit lokakuussa 2020. Vielä ei oo plussaa tullut, mutta synnytys oli kropalle rankka ja raskaus yleensäkin niin olen taistellut raudanpuutosta vastaan. Lokakuussa 2020 selvisi, että mulla on rautavarastot ihan tyhjät. Kaunis luku 7 tuli sieltä ferritiini arvona.... Siitä lähtien syöny rautaa ja tammikuussa onneksi arvo oli noussut jo 27. Toivotaan, että kokoajan nousee. Vieläkin syön 100mg rautaa ja lisäksi mama vitskuja foolihapon takia niin niissä on 30mg lisänä rautaa.
Raskaudesta jäi myös semmonen 6kg päälle, mutta oon vielä normaalipainonen ainakin BMIn mukaan. Tässä yrittää kokoajan huolehtia itsestään parhaalla tavalla, mut kyllä toi vilkas esikoinen verottaa ihan eritavalla.

Nyt kierto päivä 10 menossa. Yleensä mulla sellanen 28-30 päivän kierto.
Outoa sinänsä bongasin jo tänään ovulaatio limat... Yleensä nämä on näyttäytynyt vasta kp13-> niin saa nähdä miten käy. Ovis testi tnä oli vielä haalea.

Mutta juu ihanaa päästä keskustelemaan samassa veneessä olevien kanssa :)
 
Hei uus täällä, oon haamuillut kirjaimellisesti täl palstalla vierailijana, mut nyt officially jäsen jee!

Taustoja: itse oon 28v, mies on 32v. Meillä on 1 lapsi, hän on 1v2kk ja toivotaan nyt hänelle sisarusta kovasti. Esikoinen tuli yk1, ja tän takia jotenkin oletti et eihän tässä nyt voi kauan mennä kun toista yritetään. Lopetin pillerit lokakuussa 2020. Vielä ei oo plussaa tullut, mutta synnytys oli kropalle rankka ja raskaus yleensäkin niin olen taistellut raudanpuutosta vastaan. Lokakuussa 2020 selvisi, että mulla on rautavarastot ihan tyhjät. Kaunis luku 7 tuli sieltä ferritiini arvona.... Siitä lähtien syöny rautaa ja tammikuussa onneksi arvo oli noussut jo 27. Toivotaan, että kokoajan nousee. Vieläkin syön 100mg rautaa ja lisäksi mama vitskuja foolihapon takia niin niissä on 30mg lisänä rautaa.
Raskaudesta jäi myös semmonen 6kg päälle, mutta oon vielä normaalipainonen ainakin BMIn mukaan. Tässä yrittää kokoajan huolehtia itsestään parhaalla tavalla, mut kyllä toi vilkas esikoinen verottaa ihan eritavalla.

Nyt kierto päivä 10 menossa. Yleensä mulla sellanen 28-30 päivän kierto.
Outoa sinänsä bongasin jo tänään ovulaatio limat... Yleensä nämä on näyttäytynyt vasta kp13-> niin saa nähdä miten käy. Ovis testi tnä oli vielä haalea.

Mutta juu ihanaa päästä keskustelemaan samassa veneessä olevien kanssa

Tervetuloa mukaan! Mulla myös esikoinen 1v2kk :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Gisella
Tervetuloa mukaan! Mulla myös esikoinen 1v2kk
Eli ymmärrät hyvin kun sanon, että kyl vilkas meno tällä hetkellä kotona :D mutta kummasti siitä nauttii! Meillä ois toiveissa 3 muksua (mies haluis 4-5.....juuei) , niin vähä jännittää saadaanko tää unelma toteutettua! Uskon kyllä kovasti siihen :)
Mulla raskausaika oli hirveetä viimeksi oksensin rv23 asti, mut kummasti se vauvakuume tuli kun esikoinen oli 6kk ja tässä ollaan ovulaatiotikut kädessä....
 
Eli ymmärrät hyvin kun sanon, että kyl vilkas meno tällä hetkellä kotona mutta kummasti siitä nauttii! Meillä ois toiveissa 3 muksua (mies haluis 4-5.....juuei) , niin vähä jännittää saadaanko tää unelma toteutettua! Uskon kyllä kovasti siihen
Mulla raskausaika oli hirveetä viimeksi oksensin rv23 asti, mut kummasti se vauvakuume tuli kun esikoinen oli 6kk ja tässä ollaan ovulaatiotikut kädessä....
Joo todellakin ymmärrän! Meillä poika on todella vilkas ja kova kiipeämään, myös oma tahto on vahva jo. Oon miettiny kuinka selviäisin raskaana ton lapsenkaa kun nyt jo heittäytyy veteläks ja rimpuilee kun jokin ei miellytä, mitähän se sit on lähempänän 2 vuotta...
Meillä on suunnitteilla vielä yksi lapsi, jota nyt alettiin yrittään. Miehellä on jo 2 lasta niin 3 riittää.
Mä muistan kun äippäpolilla katoin yhtä naista joka oli varmaan rv20 tai jotain ja istu ämpäri sylissä siellä ja kuulin kun puhu siitä et on oksentanu yötä päivää tyyliin siitälähtien ku plussa tuli testiin. Omat helvetilliset liitoskivut tuntu ihan kivalta ton jälkeen. Mä jäin 4kk ennen laskettuu saikulle ku en voinu kävellä liitoskipujen takia. Toivon et seuraava raskaus ois helpompi.
 
Joo todellakin ymmärrän! Meillä poika on todella vilkas ja kova kiipeämään, myös oma tahto on vahva jo. Oon miettiny kuinka selviäisin raskaana ton lapsenkaa kun nyt jo heittäytyy veteläks ja rimpuilee kun jokin ei miellytä, mitähän se sit on lähempänän 2 vuotta...
Meillä on suunnitteilla vielä yksi lapsi, jota nyt alettiin yrittään. Miehellä on jo 2 lasta niin 3 riittää.
Mä muistan kun äippäpolilla katoin yhtä naista joka oli varmaan rv20 tai jotain ja istu ämpäri sylissä siellä ja kuulin kun puhu siitä et on oksentanu yötä päivää tyyliin siitälähtien ku plussa tuli testiin. Omat helvetilliset liitoskivut tuntu ihan kivalta ton jälkeen. Mä jäin 4kk ennen laskettuu saikulle ku en voinu kävellä liitoskipujen takia. Toivon et seuraava raskaus ois helpompi.

Mikä yk teillä menossa :)
Joo huhhuh se oksentaminen oli kyl ihan omaa luokkaansa.. Mä heräsin yölläkin yökkäämään x) töistä olin saikulla koko ekan kolmanneksen.

Ja meillä just sama pojan kanssa... Löysin eilen keittiön pöydältä seisomassa... Aina saa olla varuillaan o_O
 
Mikä yk teillä menossa
Joo huhhuh se oksentaminen oli kyl ihan omaa luokkaansa.. Mä heräsin yölläkin yökkäämään x) töistä olin saikulla koko ekan kolmanneksen.

Ja meillä just sama pojan kanssa... Löysin eilen keittiön pöydältä seisomassa... Aina saa olla varuillaan
Meillä on nyt yk 1 menossa, ens viikolla pitäis menkat tulla jos on tullakseen..
Mä onneks selvisin sillä että aamusin oksensin kerran ja sekin loppu rv13 paikkeilla. Toi olis ihan kamalaa oksennella koko ajan.
Joo meillä kans on kiipeilly keittiön tasoille, pöydille yms. Ihan hirvee sanoo, mut ihanaa päästä töihin lepään.
 
  • Tykkää
Reactions: Gisella
Itse toivoisin esikoisesta tyttöä, oikeastaan siihen ei mitään suurempaa syytä ole kuin se, että tytön nimi on jo keksittynä. Mies taas toivoo poikaa, mutta tärkeintä tietysti oli sukupuoli mikö tahansa, että olisi terve.

Huomasin, että moni täällä on puhunut painoon liittyvistä asioista, varsinkin ylipainoon liittyen. Itse olen taas vastakohta. BMI-mittarilla olen lievästi alipainoinen ja olen ymmärtänyt, että se vaikuttaa raskautumisen mahdollisuuksin yhtälailla kuin ylipaino. Olen kuitenkin itse ollut koko elämäni kaikilla mittareilla "alipainoinen", joten olen koittanut ajatella asian niin, että se ei toivottavasti vaikuttaisi mahdollisuuksiini raskautua. "Alipaino" on mulle se "normaali" paino.

tähän samaan vähän dpo oireista päivityksiä

dpo 1 = Turvotus, halukkuus, kosteaa
dpo 2= turvotus
dpo 3= pieni turvotus
dpo 4= itkuherkkyys, pääkipu (tosin johtuu varmaan työstressistä)
dpo 5= kevyitä tuntemuksia alavatsalla (menkkamaista tunnetta), kuuma, runsasta valkkaria

Tsemppiä kaikille ja hyvää loppuviikkoa! :)
 
Onko kenelläkään tällaista "hormonit ihan sekaisin" - tilannetta ollut tai vastaavaa?
Kävin kp15 gynellä ja hän sanoi, että vaikuttaa olevan ovuloimaton kierto, limakalvo niin ohut, eikä johtofollia näkynyt.
Nyt on kp31 ja olen odottanut menkkoja saapuvaksi (aiemmin kierto on ollut 32-36 päivää). No, eilen sekä tänään minua on vaivannut päänsärky sekä etova olo. Aamulla kun kävin vessassa, vessapaperiin jäi kirkasta, sitkeää valkovuotoa. Kun pääsin töistä, päätin pissiä onestepin ovulaatiotikkuun: tulos kirkuvan punainen testiviiva. Otin Clearbluen digitaalisen testin: hymynaama. Kastoin onestepin raskaustestiliuskan näyteastiaan, ehkä väritön viivanpaikka tai naarmu testialueella. En tiedä. En usko raskauteen. Mutta onko kenelläkään tullut näin myöhään ovisplussaa? Jospa onkin megapitkä kierto ja munarakkulalla menikin vain tällainen pieni ikuisuus kypsyä?
Moikka!

Ovulaatio ei ole oppikirjojen mukainen, eikä tule kaikille tiettynä kierron päivänä.
Netti on pullollaan tarinoita myöhäisestä ovulaatiosta. Sanoisin, että oireidesi perusteella ovis saattaa olla käsillä!

Mukavia talletteluja ja sormet ristissä onnistumisen puolesta!
 
Päätettiin miehen kanssa yhdessä aloittaa terveempi elämä hänen lääkärikäynnin jälkeen kun painonpudotus sieltä tuli käskyksi.
Ollaan molemmat ylipainoisia, eikä liikunnankaa suhteen kauheasti kehumista ole.
Herkkupäivät ollaan sovittu erikseen ja pyritään syömään normaalia kotiruokaa pienemmillä annoksilla.
Itsellä petraamista olisi myös kofeiinin vähentämisessä, kahvia kuluu aikalailla ja välillä energiajuomiakin.
Hyötyliikuntaa saan kyllä itse työn puolesta ja muutenkin kävelen paljon ja koirien kanssa käydään kävelyillä, mietinnässä josko aloittais kevyesti saliharrastuksen myös, edes muutaman kerran viikossa olisi hyvä.
Olen aikaisemmin pudottanut painoa ja onnistunutkin suhteellisen hyvin, vaikkakin olen teini iästä asti ollut aina ylipainoinen painonpudotuksista huolimatta.
Eihän raksautuminen mahdotonta ole ylipainoisillekkaan, mutta vaikeuttaahan se asioita varmastikkin.
Nyt kun saisi tuon ruokavalion pysymään ainakin aluksi niin siitä olisi sitte hyvä jatkaa.
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Olen itse saavuttanut juuri usean kymmenen kilon pudotuksen ja voisin sanoa kokeneeni kaikenlaista tällä saralla. Vaatii päättäväisyyttä ja ajatuksenne ovat hyvillä raiteilla (y) :)
 
Tervetuloa uusille!
Tallettaluihin iloa kaikille ja piinailijoille paljon peukkuja!!

Oma tilanne:
alotin sen greippimehun, en vaan tiedä kauanko sitä kuuluu juoda?

Meillä on ny varattu lääkärien konsultaatiot miehen kavereiden pakastamisesta solusalpaajien vuoksi. Saa nähä miten asiat etenee. Täytyy kyllä sanoa, että olis meille riittäny tähän soppaan ihan vaan mun ovuloimattomuus ja leikkauskomplikaatiot.
(en kauheesti viitti avata enempää, koska meidät voidaan tunnistaa jo näistä).

Haluaisin ehkä tytön, tai pojan. En ole osannut päättää!

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!
 
Tänään kp 24/30 ja testit kuumottaa kaapissa kovasti! Yritän tosissani odottaa sunnuntaihin.

Eilen kun valitin ettei enää jomota alavatsaa niin illalla taas alkoikin jomottaa. Rinnat on oudot, kipeet mutta ei kipeet ja vähän ehkä turvoksissa? Alavattaa jomottaa taas, on siis jomottanu 4 päivää. Väsymys on aikamoinen, mutta taaperolla on osansa siinä.
Ärsyttää kun ois raskaus oireita mut en myöskään tiiä miten kroppa käyttäytyy ennen menkkoja ilman kierukkaa et onko nää vaan lupaus menkoista. Odottaminen ja epätietosuus ei sovi mulle :X3:
 
Pahoittelut negoista :( joo siis minäkin olen välillä tehnyt vauvansukkia, myssyjä jne., muuten vain, ehkä lahjaksi.. mutta en silti ole antanut niitä kellekään, ainakaan vielä. Kaapin pimeimpään nurkkaan piilottanut, harmittaa. Mukava tehdä, mutta sitten joskus tulee semmoinen olo, että pitäisikö tälläkin ajalla jotain muuta harrastaa. Että ei aina olisi vauvat mielessä. No ei tosin onneksi aina ole, on muutakin ajateltavaa.
 

Yhteistyössä