Onnea paljon @Keksi82
Täällä ollaan karanteenissa ens viikonloppuun asti, jotain hyvää tässäkin, en pääse ostamaan testejä enkä sen takia ala testaamaan liian varhain
eli saan testattua aikaisintaan dpo 10.
Toivon sinulle pikaista plussaaEn jaksanut kirjautua, mutta
tulin huikkaamaan, että mukana meiningeissä ja haaveiluissa ollaan edelleen, vaikka olen nyt pitänyt taukoa palstan seurailuista. En vaan oo jaksanut.
Kerroin viime vuonna täällä, että meillä alkaa alkuvuodesta hoidot. Se jotenkin rauhoitti mieltä ja oon ollut kummallisen seesteinen kierrosta toiseen.
Hoidot aloitettiin, mutta koronanperskules tuli väliin ja hoitohommat tyssäsi heti alkuunsa, vaikka aloittamaan päästiinkin. Nyt on tauti selätetty ja odotellaan uutta kiertoa, jotta päästään aloittamaan hoidot uudelleen. Ainakaan pistokset eivät enää jännitä, kun niitäkin jo ehdittiin kokeilla.
Laskeskelin, että n. viikon päästä pitäis menkat ehkä alkaa. Kohti uutta yrityskierrosta siis.
Lämpimästi onnittelen myös kaikkia plussanneita.Ja yleisesti tsemppiä kaikille haaveilijoille.
![]()
Paljon onnea! Voi kun kaikki menisi nyt hyvinAamun tikku.
Dpo13.
Kuva testiajalla mutta vitsi että ilmestyi viiveelllä. Ensin näytti siltä et väri pyyhkäisee vain läpi eikä mitään jää kii
Lopetan todennäköisesti liuskojen teon nyt, tiistaina/keskiviikkona olisi sitten miehen kanssa yhdessä tehtävänä clearbluen plusmiinus digi vielä, kun hän tulee reissulta kotiin.
Paljon on sekalaisia tunteita, tuntuu kuin olisi, niin kuin onkin, aloittanut taas nollasta tämän touhun. Viikkoja ja viikkoja edessä pelättävää. Miten sitä uskaltaa elää ja liikkua. Viimeeksi vedet hulahti kävellessä keskellä kaupunkia kun kalvot puhkesi. Kuljenko vaippa päällä seuvaata kuukaudet? En tiedä.
Irrotuspiikki voi näkyä 10-12vrkTäällä tallettelut tehty, perjantain oli jo varmaan myöhäistäkin, torstai jäi välistä kun hermoilin lapsen positiivista korona testiä. Nyt täytyy vaan taas odottaa ja jännitän kyllä aiheuttaako irrotus piikki vale raskaus oireita ainakin monen päivän positiivisen testitulokset ettei kannata testailla kovin aikaisin.
Tää on ehkä musta tavallaan tylsin aika kun ei mitään tiedä eikä voi toisaalta mitenkään enää vaikuttaa lopputulokseen
OnneaAamun tikku.
Dpo13.
Kuva testiajalla mutta vitsi että ilmestyi viiveelllä. Ensin näytti siltä et väri pyyhkäisee vain läpi eikä mitään jää kii
Lopetan todennäköisesti liuskojen teon nyt, tiistaina/keskiviikkona olisi sitten miehen kanssa yhdessä tehtävänä clearbluen plusmiinus digi vielä, kun hän tulee reissulta kotiin.
Paljon on sekalaisia tunteita, tuntuu kuin olisi, niin kuin onkin, aloittanut taas nollasta tämän touhun. Viikkoja ja viikkoja edessä pelättävää. Miten sitä uskaltaa elää ja liikkua. Viimeeksi vedet hulahti kävellessä keskellä kaupunkia kun kalvot puhkesi. Kuljenko vaippa päällä seuvaata kuukaudet? En tiedä.
Myönnän, että oviksen alla on tullut oltua aika aktiivinen..Kuinka usein tallettelette oviksen lähistöllä? Ite en vielä ajatellut alkaa tikuttelemaan, vaan koitetaan vaan saada talletukset suunnilleen oikeille päiville.
Suurinosa liukkareista tuhoaa siittiöitä. Pre-seed tai vastaava vaan käy.Ja heti perään seuraava kysymys. Käytättekö jotain liukkaria? Oliko niin, että toiset liukkarit oli pahasta radskautumisen kannalta. Ei enää muista.
Me oltiin lapsettomuushoidoissa 2021 vuonna. Kun ensimmäinen inseminaatio huhtikuussa ei tuottanut tulosta, niin toukokuussa arvioitiin polyyppi ja varattiin sen poisto aika. Aika meni elokuulle. Tehtiin hysteroskopiassa. Syyskuun inseminaatio sitten onnistui ja odotellaan nyt kesäkuista saapuvaksi. Tällä hetkellä raskaus on viikolla 20 menossa. En kokenut hysteroskopiaa kivuliaana. Burana ja panadol riitti hyvin kivunlievitykseksi. Ja menin töihin suoraan toimenpiteen jälkeen.Omanapailua täällä...
Kävin viime viikolla hysteroskopiassa, jossa poistettiin polyyppi. Klinikka määräsi sinne heti, kun polyyppi huomattiin, kuulemma standardi juttu esim. ennen IVF:ää ja muita lapsettomuushoitoja. Voi ilmeisesti haitata kiinnittymistä. Jännitin sitä ihan sikana, pelkäsin kipua niin paljon, etten saanut unta päiviin. Mulle ei ole koskaan tehty mitään operaatioita ja olen aina ollut tosi perusterve.
Onneksi mulle sattui ihana sairaanhoitaja ja mun oma lapsettomuuslääkäri oli paikalla. Sain jotain rauhottavaa ja sitten "humautuksen"/kevytnukutuksen, joten en tuntenut mitään. Heräsin tokkuraisena huoneesta ja mut oli peitelty mukavasti lämpimillä viltillä, johon havahduin, kun hoitaja toi mulle vesilasin. Tuli sellainen olo, että musta pidettiin huoltaMies haki mut kotiin ja nukuin koko päivän. Kävi hakemassa mulle kahvilasta smoothien ja keittoa, kun käskettiin nauttia nestemäistä ruokaa.
Ei mitään pahoja jälkivuotoja/kramppeja ja mikä parasta ovulaatio tuli tässä kierrossa tavallista aikaisemmin. Olo taas kerran toiveikas. Onko muilta poistettu polyyppeja tms??
Mies jaksaa korkeintaan 2 kertaa viikossa talletella, senkin takia tikuttelen ja yritän kohdistaa tallettelut ns. oikeille päivilleKuinka usein tallettelette oviksen lähistöllä? Ite en vielä ajatellut alkaa tikuttelemaan, vaan koitetaan vaan saada talletukset suunnilleen oikeille päiville.
Minut vois muuten lisätä myös listoille. Tänään kp 7/24-26. Talletteluviikko siis edessä.
Eli eden89/ 1/2022/ 3.lapsi
Kuulostaa lupaavalta tuo lämpötila sulla. Mulla esikoisen aikaan ihmettelin kavereille et 36,8 oli lämpö et oon varmaan sairaaksi tulossa, mutta se olikin raskaus, jota siis yritettiin kyllä, mutten sillon tarkkaillut oireita/miettinyt niitä. Nyt piinapäivillä viimeistään ku mittaa ja aina joku 35 lämpötila palaa maanpinnalle, että tuskinpa taisi onnistua.Mulla on juilinu enemmän tai vähemmän alavatsaa noin viikon. Lämpö koholla, on tainnu olla joka päivä sen 37.2 kun loppuviikosta aloin mittailemaan. Ja erikoisinta on se, että hapenottokyky on huonontunut, hengästyn sellaisesta liikkumisesta, mistä en aikaisemmin ole hengästynyt. Ja tänään ärsytti. Joko nämä on jotain PMS-oireita tai sitten muuta…tänään on dpo 12, menkat pitäisi alkaa ensi viikolla to-pe akselilla. Viime kierrossa tein päätöksen, että en tuhlaa rahojani herkkiin raskaustesteihin, mutta en malttanut enää, vaan kävin tänään ostamassa. Testaan aamulla, kun voin rauhassa joko pettyä tai iloita…jännittää jo nyt ja on ristiriitaiset tunteet sen suhteen, että haluanko testata vai en.
Tyhmää verrata, mutta sisarukseni raskautuivat molemmat molemmilla kertoilla heti, kun alkoivat yrittämään. Vanhempi sai aivan helposti tuosta vaan iltatähtensä yli 40-vuotiaana, hänetkin heti kun totesivat miehen kanssa, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Tieto herättää hyvin ristiriitaisia fiiliksiä. Toisaalta tiedostan sen, että mitään hätää ei oikeasti vielä ole eikä asiasta kannata stressata liikaa, mutta silti pelkään, että entä jos minussa onkin jotain vikaa?
Kaupallinen yhteistyö: Libero