Haaveena vauva 2022

Nyt on kyllä kummallista.. eilen tuli päivällä tippa kirkasta verta sitten ei mitään ja tänään taas vähän tummaa vuotoa muttei vieläkään kunnolla.. maanantaina siis tein jo nega testin että onko tää nyt lugeista johtuvaa ettei ala kunnolla 🤔 nyt jo kp 32
 
Mä sain tänään hymynaaman digiin. Mun fiilis ja laskut muutenki on ennustanut huomiselle ovista 😬😱
Edellispäivän tallettelut, eilen oli välipäivä ja tänään illalla isännän töiden jälkeen ja sit huomen aamupäivällä. Mun onestepin liuskat ei kyllä antanut hyviä vastauksia, mut niissä menny päivä ja kaikki ei toiminu ollenkaan. Niillä menin viime kierron.
 
  • Tykkää
Reactions: sinnae
Tää palsta on tosi hiljainen nykyään
Ei muuta kuin mukaan vilkastuttamaan keskustelua! :)

Mua niiiiin kuumottaa noi testit kaapissa. Oon päättänyt että maanantaina dpo10 testaan vasta koska appivanhemmat on la-su kylässä, enkä halua silloin tehdä, koska menee aina tunteisiin se testin tulos. Niin maanantaina ois hyvä oma rauha ja dpo10 muutenkin jo jokseenkin järjellinen testipäivä. Mutta houkuttaa silti!!!

Miten @Toiveikas1992 testailet ja mikä fiilis teillä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
Ei muuta kuin mukaan vilkastuttamaan keskustelua!

Mua niiiiin kuumottaa noi testit kaapissa. Oon päättänyt että maanantaina dpo10 testaan vasta koska appivanhemmat on la-su kylässä, enkä halua silloin tehdä, koska menee aina tunteisiin se testin tulos. Niin maanantaina ois hyvä oma rauha ja dpo10 muutenkin jo jokseenkin järjellinen testipäivä. Mutta houkuttaa silti!!!

Miten @Toiveikas1992 testailet ja mikä fiilis teillä?
Mennään näköjään samoilla päivillä :) ehkä kanssa maanantaina testailen, katsotaan nyt. Ei oikeen mitään ihmeellistä tai erikoista oiretta oo ollut. Pahoin pelkään negakiertoa, kun tahmeaa valkovuotoa on tullut tasan niinä päivinä kuin ennenkin negakierroissa :( Plääh. Toivoa toki on niin kauan kun menkkoja ei ole.
 
  • Tykkää
Reactions: daisy01
Siis koska nämä hormoninäpyt häviää?? Ollut keskenmenosta asti leuassa kokoajan jotain näppyä ja nyt taas oviksen jälkeen alkaa naama kukkia :( kierrot ollu kyllä säännöllisiä nyt ja ovis tullut siinä kp 14-15 molemmissa kierrossa... Silti kai hormonit jotenkin sekaisin.
 
@Nemily Juu varmasti riittäisi joka toinen päivä. Meni vaan nyt ajoitukset huonosti, eli se eka tuossa ovulaation alla oli pidemmän tauon jälkeen. Siksi tuntui, että pitää nyt ahkeroida. 😅 Mulla on ollut niitä yksinkertaisempia digitestejä, jotka ei vilku.

@daisy01 Heti tuntui tuhlaukselta, kun ei eilen talleteltu. Hah. Mutta täytyy katsoa jos sitten vielä tänään ns varmuuden vuoksi.
Ihmeen paljon turvottaa tänäänkin ja on juilintaa.

Tsemppiä piinailuun kaikille, joilla se on nyt ajankohtaista!
 
Oon koittanut edellisistä menkoista lähtien vähän rauhoittaa itteeni ja keskittyä vähän johonkin muuhunkin ku vauvakuumeeseen. Nyt on kp 14, ovista oon tikuttanut tän viikkoa. Tiistaiaamuna oli tosi haalea, illalla unohdin. Keaamu oli melkovahva, muttei siis kontrolliviivan vahvuinen. Ke iltana hullun pidätyksen jälkeen ootin vahvaa viivaa mutta oli jo haaleempi ku aamuinen ja siitä on haalistunut nyt kokoajan. Kukaanhan ei tietty voi sanoa mikä homma tässä nyt on , mutta vaikuttaisko tää nyt siltä että just se tiistai-ilta olis ollut vahvin vai enemmänki siltä että ovulaatioo ei oo tapahtunu? Tää on toka kierto kun oon tikuttanu enkä oo kertaakaa tasavahvaa viivaa saanut... Harmittaa että en tiistai-iltana testannu, olis kiva ees teoriassa nähdä jossain testissä nähdä kaksi kunnon viivaa 🤣 Olo oli ehkä näin jälkikäteen aateltuna sellainen että siinä keskiviikon seuduilla se ovulaatio ehkä olisi voinut olla jos se nyt tässä kuussa ollenkaan oli.... Seksiä tietty ei sitten ollut juuri keskiviikkona mutta täytyy nyt ees vähän koittaa olla toiveikas että muut päivät olisi riittäneet.... Mulla on nyt sofi-ovistestit, oliskohan kokeiltava ensi kuussa digitestiä, onkohan ne helpompia saada ovis kiinni?
 
Emila87
Enhän minä malttanut oottaa viikonloppuun testausta..eilen ostin kaupasta ja suorilta testaan 🙈 Negahan se oli. Flo näyttää että myöhässä kaksi päivää, mutten sitä kiertoa tiedä tarkalleen .. Nyt maltan mieleni huomisaamuun testauksen kanssa😆
 
Oon koittanut edellisistä menkoista lähtien vähän rauhoittaa itteeni ja keskittyä vähän johonkin muuhunkin ku vauvakuumeeseen. Nyt on kp 14, ovista oon tikuttanut tän viikkoa. Tiistaiaamuna oli tosi haalea, illalla unohdin. Keaamu oli melkovahva, muttei siis kontrolliviivan vahvuinen. Ke iltana hullun pidätyksen jälkeen ootin vahvaa viivaa mutta oli jo haaleempi ku aamuinen ja siitä on haalistunut nyt kokoajan. Kukaanhan ei tietty voi sanoa mikä homma tässä nyt on , mutta vaikuttaisko tää nyt siltä että just se tiistai-ilta olis ollut vahvin vai enemmänki siltä että ovulaatioo ei oo tapahtunu? Tää on toka kierto kun oon tikuttanu enkä oo kertaakaa tasavahvaa viivaa saanut... Harmittaa että en tiistai-iltana testannu, olis kiva ees teoriassa nähdä jossain testissä nähdä kaksi kunnon viivaa Olo oli ehkä näin jälkikäteen aateltuna sellainen että siinä keskiviikon seuduilla se ovulaatio ehkä olisi voinut olla jos se nyt tässä kuussa ollenkaan oli.... Seksiä tietty ei sitten ollut juuri keskiviikkona mutta täytyy nyt ees vähän koittaa olla toiveikas että muut päivät olisi riittäneet.... Mulla on nyt sofi-ovistestit, oliskohan kokeiltava ensi kuussa digitestiä, onkohan ne helpompia saada ovis kiinni?
Mulla on ollut kanssa näitä Sofin ovistestejä enkä saa täysin yhtä vahvaa viivaa ollenkaan. Sen sijaan apteekin ovistestiin sain. Olen vertailemalla oppinut nyt tunnistamaan Sofeista mikä oli se plussa niistä viivoista. Olen ajatellut vaihtaa merkkiä tai varmistan digillä tuloksen, jos nyt ei tärpännyt.
 
Aloitithan ne dpo 3? Jos ne aloittaa ennen kuin ovulaatio on varmasti mennyt voivat estää ovulaation. Minkä johdosta siis tulisi niukkaa vuotoa.
Mulle lääkäri sanoi että heti oviksesta mutta aloitin pari pv positiivisen ovistestin jälkeen siitä kun ei voi varmasti tietää millon on. Mutta äsken tein vielä negatestin, ärsyttävää kun en vaan nyt tiedä milloin letrot aloittaa että alkaako kunnollinen vuoto vai ei
 
vierailija
Mulle lääkäri sanoi että heti oviksesta mutta aloitin pari pv positiivisen ovistestin jälkeen siitä kun ei voi varmasti tietää millon on. Mutta äsken tein vielä negatestin, ärsyttävää kun en vaan nyt tiedä milloin letrot aloittaa että alkaako kunnollinen vuoto vai ei
Ootko lähiaikoina ottanut koronarokotteen? Sekin sekoittaa monilla kiertoa
 
Mun työkaveri heitti tänään että ootko raskaana kun koko ajan siivoat, sulla on kuuma ja kofeiini heittää tärräävän olon.. itse olen mielestäni ollut täysin oireeton joka on vähän ärsyttänyt kun haluisin että jotain merkkejä hedelmöitymisestä olis ilmoilla. Onko muilla aiemmissa rsdkauksissa ollut sillai että kofeiini laittaa sydäntä sykkimään ja hetkellisesti ”jännittävä olo” että kädetkin melkein tärisee? En muista että itsellä aiemmin olis ollut. Luulen että verensokeri on heitellyt ja teki sen fiiliksen. Mua ottaa päähän kun elättelen toiveita ja kroppa voi sit tehdä ”oireita” ilmoille ihan vaan sen toiveikkuuteen vuoksi.. viikon päästä pe pitäis alkaa kuukautiset ja tiedän sen musertavan pettymyksen jos ne alkaa…
 
Tänään Dpo 3 ja voisko aika mennä vähän nopeampaa :D jotenkin sitä on niin malttamaton... Mitään oiretta nyt ei vielä tässä vaiheessa oo, tosin ei oo ollu ikinä ennen plussaa oireita mistä olisi voinut jotain päätellä. Oon myös yrittänyt olla ajattelematta vauva asiaa isommin nyt ja siinä aika hyvin onnistunut, niin jospa nämä päivät tästä menis kun siirtää ajatuksia muualle.
 
Hei neidit & rouvat,
Tässä yhden kierron olen ollut täältä pois ja meillä yritys meni ns. tauolle, kun ei pää enää kestänyt.
Kävin tuossa kierron puolessa välissä gynelläkin tarkistuttamassa, että kaikki vielä ok. Edellisenä päivänä olin tehnyt ovulaatiotestin, joka näytti plussaa. Kuitenkaan oikeasta munasarjasta ei ovulaatio ollut tai olisi ollut tapahtumassa, ja koska vasen munasarjani on lantiomunuaisen takia piilossa, ei sitä päästy näkemään (ei ole koskaan nähty). Kaikki muuten kuitenkin kunnossa.
Lisäksi kävin verikokeissa reilu kuukausi sitten (Puhti) ja D-vitamiini oli tosi alhainen, samoin fooli.
Aloitin vahvan D-vitamiinilisän 100 mg/pv Life-myymälän myyjän suosituksesta, ja luin paljon tutkimuksia ja kokemuksia, että D-vitamiinilla on suuri merkitys raskautumiseen.

Meillä siis yritystä 05-06/2020 asti, eli yli 1,5 vuotta jo, ja takana yksi keskenmeno ja yksi kemiallinen raskaus.
Tänään KP 25/28-29 (dpo 10) tein CB:n testillä SELVÄN plussan !!!
Tietysti testaan vielä ylihuomenna, että jos vahvistuisi sen himpun verran vielä, mutta on tästä jotenkin täysin erilainen fiilis, kuin mitä keskenmenoon johtaneesta raskaudesta ja kemiallisesta, joista kummastakin tuli vain haamuja.
Voi vitsi!!! On tätä odotettu!!
Tulin vain erikseen kertomaan, koska uskon todella, että D-vitamiinilla oli ja on iso merkitys omalla kohdallani. Mittauttakaa naiset niitä vitamiiniarvojanne ❤
 
Hei onko pk-seudulla kuka käynyt kohdun ja munasarjojen ua-tutkimuksessa yksityisellä? Ajattelin josko menisin ennen seuraavaa ovulaatio oletusta, mutta olisiko suosituksia ja hinta tietoja teillä?
Mä kävin gynellä, joka oli erikoistunut mm. lapsettomuuteen yksityisellä just ovulaation aikaan (tein tosiaan vielä sen ovulaatiotestinkin päivää ennen, ja se oli plussa just sopivasti).
Terveystalolla hinta oli aika suolainen. Muistaakseni vajaa 300 euroa, mutta itsellä on sairaskuluvakuutus ja se käynti käytännössä oli vuositarkastuksen piikkiin, kun en raskaanakaan ollut.
Ehdottomasti suosittelen käyntiä ovulaation aikoihin. Oli itselle jotenkin mieltä rauhoittava kokemus, kun katsoi vielä, että esim limakalvon paksuus olis sopiva kiertopäivään nähden. Sain kuulla myöskin, että mun kohdunkaula on pikkasen pidempi, kuin normaalisti, eli siittiöt joutuu tekemään vähän enempi duunia, kuin että olis "normaalin pituinen" kohdunkaula.
Olin tosiaan sitä ennen käynyt vielä mittauttamassa Puhdissa verikoepaketin, jossa pvk + B12 + D + fooli + ferritiini + CRP (se raskautta suunnittelevalle paketti) ja sen tulokset otin mukaan myöskin. Samoin kalenterin, johon olin merkannut yrityskierrot, ovulaatiopäivät, jne jne... Se Puhdin verikoepaketti muistaakseni maksoi 120-130 euroa.
 
Ei muuta kuin mukaan vilkastuttamaan keskustelua!

Mua niiiiin kuumottaa noi testit kaapissa. Oon päättänyt että maanantaina dpo10 testaan vasta koska appivanhemmat on la-su kylässä, enkä halua silloin tehdä, koska menee aina tunteisiin se testin tulos. Niin maanantaina ois hyvä oma rauha ja dpo10 muutenkin jo jokseenkin järjellinen testipäivä. Mutta houkuttaa silti!!!

Miten @Toiveikas1992 testailet ja mikä fiilis teillä?
Mä en taida testailla, usiana kuukautena testailin ja hirveä pettymys aina, oon viime ajat odotellu vain kuukuatisia alkaviksi ja jos kierto venyy niin sitten ajattelin vasta testata. :) Ei olla puhuttu asiasta miehen kanssa, eletty vaan normaalia arkea. Enskuussa lähtee lähete lapsettomuuspolille jos seuraavasta kierrosta ei tärppää...

Eilen kaupassa ollessa etovaa oloa ja meinasin hakea r.testin hyllystä, mutta jätin sen sitten kumminkin sinne, illalla närästi ja vatsaa juili, mutta kaikki voi toki johtua siitäkin kun en syöny eilen kunnolla.
 

Yhteistyössä