Haaveena vauva 2022

Mulla olis tänään Kp 27/27-28, eilen ja toissapäivänä tehty onestepin liuska, negat. Ihan oireetonta on, mitä nyt tänään meni maha sekaisin, joka on joka kierrossa tullut päivää kahta ennen menkkoja. Toki nyt olis dp10, joten voihan tässä pieni toivo olla, mutta jotenkin en usko.

Tsemppiä @Fazeriina82 ultraan!
 
Minä tein huvin vuoksi testin tänään. Dpo:sta ei ole mitään tietoa, joten hankala on tietää milloin olis järkevää testailla. Kyllähän tässä kumminkin on jo kp 24/30, niin periaatteessa voisi varmaan jo näkyä. Pregcheckin taas tein, ja kyllä siellä jotain haamua näkyy. En vaan edellisen kierron ihan törkeän haamun jälkeen kyllä uskalla taaskaan iloita. Mutta tällä kertaa, poikkeuksena viime kerrasta, testiviivan toisessa päässä kyllä selkeästi oli punertavaa. Viimeksihän viiva oli melkolailla harmaa. Kyllähän se vähän toiveita jälleen kerran nostattaa, mutta saa nähdä. Pidättänyt olin max pari tuntia, joten teen aamulla sitten uuden testin.
 
Emila87
Täällä odotellaan menkkojen alkua, kp 29. Edelliset alkoi kp 30 että kohta pitäis tulla. Hankala tietää ihan tarkkaan kun kierukka poistettiin syyskuun alussa.. Kamala juiliminen alamahalla alkoi nyt töiden jälkeen.. Silti sitä huomaa ajattelevansa että jos ei huomenna tai ylihuomenna ala niin teen testin. Jos olisi kaapissa, niin olisin tehnyt jo.."varalta".. 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
@Lemoni87 testailitko vielä? Itse pohdin tässä pitäisikö vai odottaako kiltisti menkkoja. Samoilla päivillä kun mennään...
Uh, en kerinnyt ees testaamaan kun eilen alkoi päivän etuajoissa semmoiset tsunami-luokan menkat että🥴 Että kp2 täällä tänään.
Onko sulla mitään tuntemuksia? Testaatko? Ehkä mäkin varaan tsekkaus ajan gynelle kuten luin sun tehneen🤔
 
Uh, en kerinnyt ees testaamaan kun eilen alkoi päivän etuajoissa semmoiset tsunami-luokan menkat että Että kp2 täällä tänään.
Onko sulla mitään tuntemuksia? Testaatko? Ehkä mäkin varaan tsekkaus ajan gynelle kuten luin sun tehneen
No plääh. Hei toivottavasti siirrytään yhdessä syyskuisiin! Mulla on finni ilmestynyt suupieleen, ja valkovuoto runsastunut. Toivottavasti alkaa menkat, vaikka jo heti huomenna Kp28/28 tai viimeistään seuraavana! . Testasin, vaikka turhaa. Ihan negan....

Joulun ihmettä yms nyt vaan toivomaan! Tsempit meille!!


Mulla muuten oli mega valtavat menkat viimeeksi kierto ennen plussaa. Vai oliko peräti plussakierrossa. Varmaan elämän suurimmat :D siis aivan järkyt, vuoti kaikesta läpi. Olen lukenut että se enteilisi hyviä limakalvoja ;)
 
  • Rakkaus
Reactions: Lemoni87
Täällä oli puhetta tuosta kuivuudesta.. mulla on kans aina menkkojen jälkeen ja ennen menkkoja niin hirveän kuivaa :/ pitäis kans kokeilla jotain apteekin valmistetta ehkä.. inhottavaa... Nyt on myös leuka jatkuvasti ollut tämän keskenmenon jälkeen finneillä, varsinkin ennen menkkoja ja menkkojen aikaan. Ja myös kärsin kauheasta hikoilusta ennen menkkoja!
 
Muutama on puhunut ultrasta. Kävin tänään itsekin gynellä ja ultrattavana. Kaikki näytti normaalilta, ja yksi munasolu oli kypsymässä. Sain eilen puoliltapäivin jo yllättäen CB:llä hymynaaman vaikka onestepin liuska oli edelleen hyvin haalea. Gynen mukaan voisi kuitenkin mennä vielä parikin päivää ovulaatioon. 🤔 Tänään en edes testannut, koska otollista aikaa on joka tapauksessa. Huomiselle on vielä viimeinen CB:n ovistesti.

Todella kalliiksihan toi ultraaminen tulee mutta oli huojentavaa silti.
 
Tulin päivittään omia fiiliksiä ja kertomaan että onnistuin ekaa kertaa tuntemaan ovulaation koko 8kk yrityksen aikana (jee!!). Aiemmin oon kyllä tikuttamalla oviksen bongannut, mutta nyt jotenkin luottavaisempi olo kun on tuntenut menkkamaisia vihlasuja alamahalla. Otin tähän kiertoon käyttöön wild nutritionin hedelmällisyyttä parantavat vitamiinit ja gelee royalen, joten en tiedä kumman ansioo on. Aion kyllä jatkossakin syödä noita valmisteita niin on edes jotain itse tehnyt asian eteen.

Meillä talletukset osui vähän huonosti miehen työreissun takia, joten sen suhteen odotukset ei kovin korkealla ole mutta muuten fiilis hyvä. Miehen reissutyöt verottaa kun on suurimman osan arkiviikoista toisella paikakkakunnalla ja talletukset jää viikonloppujen varaan. Seuraava ovis osuu joulun tienoille, joten sen suhteen odotukset ovat jo nyt korkeella.
 
Tällä "ahdistaa" myös tuo ettei enää monta kuukautta mahdollista yrittää ensi vuoden vauvaa

Onko muilla kuivat limakalvot? Viime kierrossa iski ihan puskasta loppukierrossa :/ Tuokin kielii estrogeenin puutoksesta niinkun se hikoilu.Olen kokeillut ihan perusrasvaa ja jotain hoitavia öljyjä, pieni apu.Menkkojen aikana oli ok mutta nyt kp 5 taas kiusaa kuivuus..Pitäs jo päästä tallettelemaan mutta kun paikat hiertää

Ultra vasta illalla..aika kuluu hitaasti..
Miten sulla ultra meni? Mitä mieltä gynekologi oli teidän tilanteesta?
 
  • Tykkää
Reactions: Lemoni87
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

1.12.2021 Keskiviikko

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Liljah ....................................kp 29/26-27
Keksi82................….............kp 28/28
Topukka……………..…..…....kp 27/30
Netta123..................…........kp 26/29
SandraB.............................kp 21/27
Toiveikas1992...................kp 20/24-31
Lili_86..................…...........kp 19/32-34
Lumihiutale_.....................kp 16/?
Sofiika.......................…........kp 13/30
Pöllöliini.........…..................kp 13/28-29
Selis....................…................kp 12/30
Sadepisaroita.......................kp 7/25-31
Suikku1................................kp 7/26-28
Lemoni87...........................kp 3/28
Martta83............................kp 2/26-27
Hellu_..........................…......kp 1/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:★

Aniilorak...........................dpo 19
Keksi82…..........................dpo 14
Liljah.................................dpo 10
Toiveikas1992........….......dpo 7
Daisy01.............................dpo 5
Lumihiutale_...................dpo 1
 
Viimeksi muokattu:
Oletan että ovulaatio olisi oireiden perusteella ollut viime keskiviikkona. Maanantaina tuntui vihlaisevaa kipua, jota ei aiemmissa kierroissa ole tuntunut. Mietin voisiko olla kiinnittymiskipua. No tänään herätessä paperiin tuli haaleaa verta ja mahaa kramppaa. Kuukautiset alkoikin nyt sit ilmeisesti todella aikaisin. Viime kierto oli 33 päivää ja sitä edellinen 28 päivää, nyt olisi vain 25 päivää..
 
Miten sulla ultra meni? Mitä mieltä gynekologi oli teidän tilanteesta?
Huomenta.

Gynellä käynti meni ok :) Sain lähetteen kilpirauhas kokeisiin.Ultralla munasarjat näytti normaaleilta :) Kuivuutta ei silmällä nähnyt, johon sanoi että jos johtuisi vaihdevuosista se kuivuus niin näkyisi tutkiessa.
Sanoi ettei ole tarvetta hormooni verikokeisiin kun menkat säännölliset.Sanoi että jos 6kk menkat pois niin sitten syytä huolestua. Munasarjojen muutoksista sanoi että yleensä tapahtuu 6-12kk aikana sitten kun alkaa muutoksia tulemaan. Sanoi myös että yritys voi kestää 3-vuottakin tässä iässä :/ Ihan faktoja mutta kyllähän se surulliseksi vetää:(Painotti että hyvää on mun säännöllinen kierto :) Hikipuuskien sanoi johtuvan hormoonien heittelystä.Näillä siis mennään, liukkaria vaan ettei tarvi jännittää kuivuutta :D

Empä oikein muuta edes käynniltä odottanut kun oli kunnallinen gyne.Saimpa kuitenkin vahvistuksen että munasarjojen pitäisi vielä pystyä toimimaan :)

Luulen että pysyttelen poissa listoilta enkä tikuttele ovista,säästyy rahaa ja ei tarvi stressata milloin onnistuu testaus :) Kumminkin säännöllisesti peitto heiluu ja valkkarista pystyn aika hyvin tarkkailemaan otollista ajankohtaa :) Mieli on niin malttamaton, haluaisi vaan niin kovasti sen plussan.Tässä kierrossa on nyt vielä tulossa 2× akupunktio eli jotain uutta mitä vielä ei ole kokeiltu:)
Täytyy vaan yrittää uskoa että vielä joku päivä se testi voi omallakin kohdalla näyttää plussaa ❤❤
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta.

Gynellä käynti meni ok Sain lähetteen kilpirauhas kokeisiin.Ultralla munasarjat näytti normaaleilta Kuivuutta ei silmällä nähnyt, johon sanoi että jos johtuisi vaihdevuosista se kuivuus niin näkyisi tutkiessa.
Sanoi ettei ole tarvetta hormooni verikokeisiin kun menkat säännölliset.Sanoi että jos 6kk menkat pois niin sitten syytä huolestua. Munasarjojen muutoksista sanoi että yleensä tapahtuu 6-12kk aikana sitten kun alkaa muutoksia tulemaan. Sanoi myös että yritys voi kestää 3-vuottakin tässä iässä :/ Ihan faktoja mutta kyllähän se surulliseksi vetääPainotti että hyvää on mun säännöllinen kierto Hikipuuskien sanoi johtuvan hormoonien heittelystä.Näillä siis mennään, liukkaria vaan ettei tarvi jännittää kuivuutta

Empä oikein muuta edes käynniltä odottanut kun oli kunnallinen gyne.Saimpa kuitenkin vahvistuksen että munasarjat vielä normaalit .
Ja posina että siitä "kolmesta vuodesta" on teillä nyt puolet ainakin jo lusittu :) toivotaan että ei tarvitse ihan puoltatoista kuitenkaan odotellla! Muista ostaa liukkaria joka ei ole siittiöille haitallista.
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Ja posina että siitä "kolmesta vuodesta" on teillä nyt puolet ainakin jo lusittu :) toivotaan että ei tarvitse ihan puoltatoista kuitenkaan odotellla! Muista ostaa liukkaria joka ei ole siittiöille haitallista.
Kiitos ❤ Juu meillä on sitä raskauskeijusta ostettua pre seed liukkaria :)

Aiemmin kun kirjoitin että mies ei oo ihan ymmärtänyt minua tässä niin nyt jotenkin hänenkin kuume ehkä noussut ja tsemppaa erilailla ja sanoo että meillä on vielä aikaa ❤❤ Se rauhottaa kummasti omaa oloa ❤ En tiedä onko muutokseen syy se että 2 hänen ystävää kertonut että heille tulee ensi vuonna vauvat :)
 
@Fazeriina82 kiva kuulla, että ultrakuulumiset hyviä, luo uskoa itseenkin, että on mahdollista vielä raskautua. Tää ei vaan sovi tällaiselle kaikki mulle heti nyt tyyppiselle ihmiselle, että yritys voi kestää noinkin pitkään. Sitä tottunut, että on valmis tekemään töitä haaveidensa eteen, mutta raskautumisen suhteen ei voi oikein muuta kuin syödä terveellisesti, liikkua ja harrastaa petipuuhia, onnistuminen onkin sitten "suurempien voimien" käsissä, eikä omien.
@Keksi82 jos vielä tänään päivität listaa niin mulle voi laittaa kp 2.
 
@Fazeriina82 kiva kuulla, että ultrakuulumiset hyviä, luo uskoa itseenkin, että on mahdollista vielä raskautua. Tää ei vaan sovi tällaiselle kaikki mulle heti nyt tyyppiselle ihmiselle, että yritys voi kestää noinkin pitkään. Sitä tottunut, että on valmis tekemään töitä haaveidensa eteen, mutta raskautumisen suhteen ei voi oikein muuta kuin syödä terveellisesti, liikkua ja harrastaa petipuuhia, onnistuminen onkin sitten "suurempien voimien" käsissä, eikä omien.
@Keksi82 jos vielä tänään päivität listaa niin mulle voi laittaa kp 2.
Pahoittelut sinulle uudesta kierrosta :(

Tiedän niin tuon tunteen, kun koettaa tehdä kaiken asian eteen, jotta onnistuisi ja siltikään ei plussaa näy :(
 
Pahoittelut jälleen uusista kierroista :/ @Fazeriina82 taisi kysellä influenssarokotteesta. Itse olen sen ottanut, niin kuin tähän mennessä kolme koronarokotettakin. Mulla on töiden takia vähän pakko ottaa, mutta olisin varmaan ottanut muutenkin.

Tänään kp5 ja menkat alkavat olla enää pientä tihruttelua. Olen toiveikkain mielin tästä kierrosta - ollaan miehen kanssa yhtä aikaa vapaallla enemmän kuin monena aiempana kuukautena, joten täytyy talletella ahkerasti 😊
 
Mullekin saa päivittää kp1. Jotenkin oli toiveikas olo, mutta niin vaan sai aamulla pettyä kun paperiin tuli verta.
Hienoa @Fazeriina82, että sait ultrassa hyviä uutisia. Tsemppiä kaikille uusiin kiertoihin. Mä toivon nyt joulun ihmettä ja oon tän kierron ihan tikuttelematta, kun ei se nyt näytä auttavan tähän, vaikka muka ovisplussan oonkin bongannut.
 
Huomenta.

Gynellä käynti meni ok Sain lähetteen kilpirauhas kokeisiin.Ultralla munasarjat näytti normaaleilta Kuivuutta ei silmällä nähnyt, johon sanoi että jos johtuisi vaihdevuosista se kuivuus niin näkyisi tutkiessa.
Sanoi ettei ole tarvetta hormooni verikokeisiin kun menkat säännölliset.Sanoi että jos 6kk menkat pois niin sitten syytä huolestua. Munasarjojen muutoksista sanoi että yleensä tapahtuu 6-12kk aikana sitten kun alkaa muutoksia tulemaan. Sanoi myös että yritys voi kestää 3-vuottakin tässä iässä :/ Ihan faktoja mutta kyllähän se surulliseksi vetääPainotti että hyvää on mun säännöllinen kierto Hikipuuskien sanoi johtuvan hormoonien heittelystä.Näillä siis mennään, liukkaria vaan ettei tarvi jännittää kuivuutta

Empä oikein muuta edes käynniltä odottanut kun oli kunnallinen gyne.Saimpa kuitenkin vahvistuksen että munasarjojen pitäisi vielä pystyä toimimaan

Luulen että pysyttelen poissa listoilta enkä tikuttele ovista,säästyy rahaa ja ei tarvi stressata milloin onnistuu testaus Kumminkin säännöllisesti peitto heiluu ja valkkarista pystyn aika hyvin tarkkailemaan otollista ajankohtaa Mieli on niin malttamaton, haluaisi vaan niin kovasti sen plussan.Tässä kierrossa on nyt vielä tulossa 2× akupunktio eli jotain uutta mitä vielä ei ole kokeiltu
Täytyy vaan yrittää uskoa että vielä joku päivä se testi voi omallakin kohdalla näyttää plussaa
Hienoa että kaikki kunnossa 😊 oon jostain kuullut siitä preseed nimisestä liukkarista mikä olisi ilmeisesti hyvä raskautta toivovalle itse aattelin sitä tilata kun pakko aina käyttää jotain
Tsemppiä yritykseen !
 
Moikka ekaa kertaa! Varovaisesti voisin liittyä mukaan keskusteluun vaikka yritys todennäköisesti aloitetaan vasta ensi vuoden puolella. Vauva olisi meille kolmas. Taustaa sen verran, että lopetin minipillerit viime kesänä, ja tuntuu ettei kierto ole oikeen vieläkään asettunut tai säännöllistynyt. Tämä on nyt toinen kierto kun yritän tikuttaa ovista, mutten saa noihin testeihin kyllä hailuintakaan testiviivaa aikaseksi. Onko jollain muullakin ollut ongelmia noiden raskauskeijun onesteppien kanssa?

Tsemppiä kaikille! <3
 
Moikka ekaa kertaa! Varovaisesti voisin liittyä mukaan keskusteluun vaikka yritys todennäköisesti aloitetaan vasta ensi vuoden puolella. Vauva olisi meille kolmas. Taustaa sen verran, että lopetin minipillerit viime kesänä, ja tuntuu ettei kierto ole oikeen vieläkään asettunut tai säännöllistynyt. Tämä on nyt toinen kierto kun yritän tikuttaa ovista, mutten saa noihin testeihin kyllä hailuintakaan testiviivaa aikaseksi. Onko jollain muullakin ollut ongelmia noiden raskauskeijun onesteppien kanssa?

Tsemppiä kaikille! <3
Mulle tulee noilla testeillä vähintään heikko viiva / haamu lähes missä kierron vaiheessa vaan (toki ovulaation aikaan sitten vahva viiva). Mistä mihin päivään testailet ja jälkikäteen katsottuna oletko testannut n. 2vk ennen menkkojen alkua? Käsittääkseni luteaalivaihe on yleensä aika vakiopituinen ja kiertojen pituuteen vaihtelua tuo enemmänkin ovulaation ajankohdan muuttuminen. Pitkähköt kierrot voi myös viitata ovuloimattomuuteen.
Toivottavasti kierto palaa uomiinsa, hetkihän siinä voi mennä! :) ja tervetuloa porukkaan!
 

Yhteistyössä