Haaveena vauva 2022

Miten se lääkäri sai rv7+1 sitä en ymmärrä vieläkään :/ jos hän olisi ollut vähemmän huolestuneen oloinen (huokasi äänekkäästi kun sai kuvan eteensä ja sanoi "Se on hyvää että on tämä oikeassa paikassa mutta kyllä on liian pieni") niin olisin ihan stressittä itsekin, hoitaja yritti lohdutella kun menin näkyvästi paniikkiin että ne on vaan päiviä kuitenkin. Tämä sama lääkäri leikkasi yhden kohdunulkoisen pois minulta ja ihan mukava asiallinen vanhempi naislääkäri..
Höh, vähän kurjasti ilmaisi lääkäri kyllä asian. Mulla oli yhdessä raskaudessa viikon pienempi alkio, ja mullekin siitä mainittiin mutta ennemmin niin että mahdollisesti hedelmöitys ollut myöhemmin. Ihan normaalisti sujui se raskaus ja terve tyttö syntyi <3 :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Bb-8
Höh, vähän kurjasti ilmaisi lääkäri kyllä asian. Mulla oli yhdessä raskaudessa viikon pienempi alkio, ja mullekin siitä mainittiin mutta ennemmin niin että mahdollisesti hedelmöitys ollut myöhemmin. Ihan normaalisti sujui se raskaus ja terve tyttö syntyi <3
Kieltämättä, meinasin vajota siitä pöydän ja lattian läpi sen verran osui ja upposi. Mielelläni olisin kuullut jotain iloista ja rauhoittavaa, mutta tämä lääkäri on historiastani hyvin perillä ja ehkä sen takia onkin nyt vähän varovaisempi kommentoimaan positiiviseen sävyyn. Kun tietäähän sen sitten että millainen se pudotus on jos nyt ei edes epäilisi mitään ja kahden viikon päästä olisi kehitys pysähtynyt. Olen kuitenkin iloinen että saatiin edes sykkeellinen pieni sinne aikaisiksi, se onkin nyt ensimmäinen kahteen vuoteen. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Guinevere
Onpa täällä tänään ollut kuhinaa! Kiva ☺

Pääasiallinen oire täällä on sellanen jatkuva ellotusällötys, ei varsinainen pahaolo kuitenkaan. Hiukan jotkut paistojutut, rasvat likaiset tiskit ottaa nenään, rinnat kipeet ja housut kiristää 🤦‍♀️
 
vierailija
Nyt tarvitsisi halin ja kunnon kännit, pälli hajoaa ihan juuri. Anteeksi että valitan täällä mutta minulla ei ole mitään muutakaan paikkaa missä puhua tai ketään kuka ymmärtäisi. Tänään siis ultra johon menin melkein p@$kat housussa kun pelotti niin paljon että taas on kohtu tyhjä. Noh, olihan siellä jotain viimeinkin, jopa sykkeellinen pikku alkio. Mutta. Koko on pienempi kuin pitäisi. Eli nyt omien laskujen mukaan 6+6, lääkäri sai jotenkin 7+1 (??) ja tämä pikku pähkinä vastasi 6+2 viikkoja. Tällä historialla olen ihan hajalla kun olen ihan varma ettei tästäkään tule eläjää, ja ei tunne nyt yhtään mitään muuta kun pahaa mieltä ja surua. Mies yrittää kovasti olla positiivinen mutta minä en vain kykene..
Noin pienestä on vaikea saada tarkkoja mittoja. Siksi saattaa koko heitellä. Riippuu myös kuinka tehokas ultralaite on. Ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Ajattele positiivisesti olet raskaana kunnes toisin todetaan. Stressata ei kannata.
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8 ja KirJoh89
Millasia oireita uusilla plussaajilla on muuten ollut?

mulla tänään ollut outoa tykytystä/hetkellistä vihlontaa navassa tai niinkö suoraa tossa navan kohalla. Tämmöstä ei kyl ennen oo ollu
Mun eka oire mistä aloin epäilemään tärppiä oli hengästyminen. Ihan hirvee puuskutus portaissa ja ylämäessä. Rintojen kipeytyminen jännästi alhaalta, menkkajuilinnat ja lievä väsymys.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Joku tuolla aiemmin kommentoi (en löytänyt viestiä enää), että hassua soitella neuvolaan heti kun on raskautunut. Eikös se ohje oo sellainen, että otetaan yhteys neuvolaan kun on positiivisen raskaustestin tehnyt? Ainakin meillä päin oli sellainen ohjeistus, ja näin tein esikoisen kohdalla. Vai pitäiskö olla yhteydessä sinne vasta myöhemmin? Viimeksi taisin soittaa positiivisesta testistä seuraavana päivänä, kun en muutakaan osannut tehdä. :D Nyt toki elän vain toiveissa, että olisin taas pian tässä tilanteessa.

Täällä on kyllä mahtava plussa-aalto meneillään. <3 Nyt tuntuu jotenkin helpommalta tämä yrittäminen, kuin viime kierrossa, kun mieskin on vihdoin täysillä mukana tässä. Enää tarvis osata bongata se ovulaatio! :D Ensi viikonloppu me ollaan eri paikoissa, mutta jospa ei sattuisi just siihen.
 
Millasia oireita uusilla plussaajilla on muuten ollut?

mulla tänään ollut outoa tykytystä/hetkellistä vihlontaa navassa tai niinkö suoraa tossa navan kohalla. Tämmöstä ei kyl ennen oo ollu
Oon ollut täysin oireeton ties kauanko. Oon ollut tosi väsynyt, tosin taapero valvottaa öisin ja on aikamoinen stressi elämässä lisäksi. Nyt on 3 päivää ollut paha olo ja huomasin kanssa puuskuttavani kun viimeistä päivää kun kiipesin muutoman rappusen :D
Myös alavatsassa on paineen tunne.
Oon ollut niin oireeton et epäilen raskaustestien paikkansapitävyyttä :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Oon ollut täysin oireeton ties kauanko. Oon ollut tosi väsynyt, tosin taapero valvottaa öisin ja on aikamoinen stressi elämässä lisäksi. Nyt on 3 päivää ollut paha olo ja huomasin kanssa puuskuttavani kun viimeistä päivää kun kiipesin muutoman rappusen
Myös alavatsassa on paineen tunne.
Oon ollut niin oireeton et epäilen raskaustestien paikkansapitävyyttä
Minä olin myös esikoisen raskaudesta suurimman osan ajasta ihan täysin oireeton. Toki mahan kasvu nyt oli melko selkeä "oire", mutta eipä juuri muuta. :D Nautin kyllä siitä, kun ei ollut mitään vaan pystyi tekemään työt ja kaiken ihan normaalisti.
 
Minä olin myös esikoisen raskaudesta suurimman osan ajasta ihan täysin oireeton. Toki mahan kasvu nyt oli melko selkeä "oire", mutta eipä juuri muuta. Nautin kyllä siitä, kun ei ollut mitään vaan pystyi tekemään työt ja kaiken ihan normaalisti.
Mä taas oksensin esikoisesta joka aamu ja voin pahoin rv 13 asti. Tissit oli kipeet. Ja rv 25 jouduin jäämään saikulle kun en voinu enää kävellä :/
 
  • Surullinen
Reactions: KirJoh89 ja Topukka
Huh paljon onnea @Hulda91 ylläriplussasta ❤
Tsemppiä @Bb-8 ! Kuten moni sanoi, niin päivissä voi olla heittoa!

Miten @Sinisilmät millaisija oloja siellä on nyt? Koska sulla oli virallinen testipäivä?

Itse testasin ylimääräsen onestepin eilen dpo10 ja nega sieltä tuli! Heti päivällä tulikin vähän oranssihtavaa vuotoa, eli tuttu tiputtelu alkoi. Vaikka se on monessa kierrossa näillä päivillä alkanut, niin löysin itteni taas googlettamassa ”kiinnittymisvuoto dpo10”.
Sentään asiat etenee ja tänään taas antamaan labroja. Ensi viikolla toivottavasti lääkäri soittaa päätöksestä tekeekö lähetteen lapsettomuustutkimuksiin vaiko vielä aikoo jotain tutkia :)
Sinäänsä positiivinen olo, että ollaan saatu ”apu” käynnistettyä alkuun. Toisaalta pelkään jos ei labroista mitään löydy ja lääkäri käskee odotella lähetteen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Wauuuu, @Hulda91 , olipa mahtava plussa! Jotenkin uskomatonta että olet ollut jo monta viikkoa raskaana tietämättä! ❤🤩 Nyt vain jännäämään ultra-aikaa!

Samoin @Eimy hieno haamu sinulla, minä ainakin näen sen selvästi. Nyt tarrasukkia pienelle matkaan! Ihanaa kun näin pian km jälkeen onnistaisi teillä :)

@Bb-8 harmitravaa, kun sinut on nyt huolestutettu niin kovin ultrassa. Olen muiden kanssa samoilla linjoilla, että luottavaisin mielin eteenpäin :) tsemppiä!

Mulla alkoi eilen ensimmäinen vuoto keskenmenon jälkeen. Hyvillä fiiliksillä uuteen kiertoon, tuntuu että nyt voi aloittaa taas yrityksen puhtaalta pöydältä.

Mulle voisi päivittää tänään kp2/26-28 tai huomenna kp3/26-28
 
Viimeksi muokattu:
Mulla jatkuu jännäpäivät.
Testit on ehkä jopa haaleampia ku se eilinen eka ja illalla alko ruskee vuoto.
Vuorotellen tätiolo ja toisaalta vihloo oikeelta puolelta kohtua raskaustyyppisesti (ovulointipuoli).

Ehkä illalla tai viimeistään huomenna sitä on jo vähän viisaampi siitä missä mennään! Lämmöt oli aamulla vielä nousujohteiset.
Jos kävis niin ettei tää kaveri loppuun mene, ni mieluummin jää sit just kemialliseksi, kuin jatkuis joitain viikkoja.

Tsemppiä jengille eri tilanteisiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Topukka ja Suikku1
Millasia oireita uusilla plussaajilla on muuten ollut?

mulla tänään ollut outoa tykytystä/hetkellistä vihlontaa navassa tai niinkö suoraa tossa navan kohalla. Tämmöstä ei kyl ennen oo ollu:unsure:
@Sinisilmät kaiken kaikkiaan oireita melko vähän. Hajuherkkyys vaihtelevasti herkempi, rinnat kasvaneet/turvonneet siis ei aristuksia, hengästymistä rasituksessa herkemmin, sekavia unia ja sit päivittäin kohtutuntemuksia. Ei oikeastaan muita oireita.
 
  • Tykkää
Reactions: Sinisilmät
Mun eka oire mistä aloin epäilemään tärppiä oli hengästyminen. Ihan hirvee puuskutus portaissa ja ylämäessä. Rintojen kipeytyminen jännästi alhaalta, menkkajuilinnat ja lievä väsymys.
@Charrypie - 86 mulla toi hengästyminen tuli ihan ensimmäisenä. Ihmettelin, kun en oikein niin hyvin jaksanut pyöräillä ja puuskutus alkoi jo ensimmäisen kilometrin jälkeen. Yleensä en hengästy sillä matkalla ollenkaan.
 

Yhteistyössä