Haaveena vauva 2022

Ja onneksi omat valinnat saa jokainen tehdä, ja toivottavasti tulevaisuudessa saa edelleen <3 Mua ei edes huolestuta rokote niin paljoa kuin se ihmisten kahtiajako ja tuomitseva/halveksiva asenne toisiaan kohtaan. Mä rakastan kaikkia, oli päätös ton asian suhteen mikä tahansa. :)

Sitten menkka-asiaa. :'D Nyt on ollut jotenkin tosi helpot menkat, kipuja kyllä mut oon selvinnyt ilman särkylääkettä! En jaksais silti odottaa että nää loppuu. Olo on välillä niinku lapsena joulua odottaessa...
 
Jesjesjesjesjesjes!!! 10 DPO, pakko oli nousta normaalia aiemmin kun ei malttanut enää nukkua.



Jännä kylläkin, miten siltikään en ole tyyni vaikka plussa tulikin. Eilen oli varma olo, mutta nyt silti pelkään menkkoja tai vaihtoehtoisesti esim. rypäleraskautta, koska tunnen sykkeen alavatsalla maatessa niin vahvasti.

Niinku se aiempi negatestin pelko muuttu yhessä yössä menettämisen peloks, vaikka koko ajanhan sen on tiennyt ettei plussa testissä vielä ole tae mistään.

Ja sit taas toisaalta kuitenkin olen superonnellinen ja uskon että kaikki menee hyvin.

No, ei auta muuta ku odottaa ja katsoa kuin käy.
 
Minut voi myös poistaa piinalistalta. Tänään dpo 12 tikutetusta oviksesta ja negan taas tein, ja aiemmissa raskauksissa jo melkein tasavahvat viivat näillä tullut viikoilla. Ei muuta kun kohti kiertoa 11.

Nyt olisi kiva kuulla jos kellään olisi onnistumistarinoita, että näin monen kierron jälkeen olisi luomutärppi vielä tullut? Tuntuu palstoja lukiessa, että joko se tärppi tulee ekoissa kierroissa tai max. puolen vuoden sisään yrityksen aloituksesta (näihin onnekkaisiin olen itsekin kuulunut) tai sitten vasta hoidoilla. Olispa rohkaisevaa kuulla pitkän yrityksen luomutärppitarinoita.

Anyways, uuteen yritykseen uudella tarmolla! Ostin pc:n ovistikut valmiiksi niin ei ainakaan ajoituksesta jää kiinni, ja ajattelin ottaa taas macan käyttöön (myös miehelle). Tilasin myös maitohppobakteereita joissa karpalouutetta mukana ja uutena ostin kokeiluun siveydenpuuta. Näillä pitäis nyt saada hormonit ja alakerta viimesen päälle tasapainoon . Monivitamiinit Q10-lisällä otan myös ja mies myös. Mitä lisiä/kikkoja teillä on nyt käytössä tai hyväksi havaittu?
Nyt ei ole itsellä antaa mitään kokemusta, mutta mun tuttava oli vuosia ilman ehkäisyä, en edes ole varma montako vuotta, ehkä 5?, oli käynyt tutkimuksissakin ja missään ei mitään vikaa. Nyt hänellä 2kk vanha vauva sylissä. Toki mieskin vaihtui välissä, mutta seurustellut tämän uuden miehen kanssakin melkein 2 vuotta siinä kohtaan kun plussa testiin tuli.

Haluan itse uskoa, että josko näitä ihmeitä sattuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mozart ja Minnix
Omaa napaa vielä täältäkin.
Kp 30/28 menossa ja kuukautisia ei näy.
Kaksi iltaa särkenyt alaselkää todella lujaa, oon ollut ihan varma, että pian ne kuukautiset alkaa.
Vatsakin sekaisin ja finnejä edelleen.
Dpo:sta nyt ei sitä tarkkaa voi sanoa, mutta oletettavasti dpo 14 olisi tänään.
Noh täytyy testailla tällä viikolla uudestaan jos ei kuukautisia kuulu lähipäivinä. :unsure:
 
Onnea plussasta @Eimy ja muille jos menny välissä ohi.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Mut voi poistaa piinailijoista. Tein aamulla taas puhtaan negan. Ärsyttää vaan et valmiiksi pitkä kierto ja oviksen myöhäsen ajankohdan takia saa varmasti odottaa viikonloppuun ennen uuden kierron alkua ja niin ne menkkakivut on ihan tappavat :( muuten olin kyllä ihan varautunut että tässäkin yrityksessä voi kestää niin kuin esikoisessa...
 
Omaa napaa tähän aamuun. Pillereiden lopettamisesta 16 päivää, ovisoireiden alkamisesta 11 päivää ja menossa leikki "raskausoire vai pms?". Nyt lähinnä tosin vain rintojen aristusta ja turvotusta, mutta eiköhän se pohjaton vatsa -vaihe sieltä pian myös seuraa. Päätin, että teen testin jos perjantaihin mennessä ei ole vuoto alkanut. Nyt ne apteekin testit tuolla sitten polttelee ja eilen jo hipelöin pakettia, josko sittenkin jo testaisi :D

Järki sanoo, että ei voi vielä mitenkään plussata näin nopeasti, mutta pieni toivo (ja hirvitys) elää silti kunnes toisin todistetaan. Mutta ei tässä kyllä oikeasti ole mitään järkeä, kun monitoroi jokaista yskähdystä, kolotusta ja muuta tunnetta, jota kropassa on ja miettii, että mistäköhän johtuu :D
 
vierailija
Jesjesjesjesjesjes!!! 10 DPO, pakko oli nousta normaalia aiemmin kun ei malttanut enää nukkua.


Jännä kylläkin, miten siltikään en ole tyyni vaikka plussa tulikin. Eilen oli varma olo, mutta nyt silti pelkään menkkoja tai vaihtoehtoisesti esim. rypäleraskautta, koska tunnen sykkeen alavatsalla maatessa niin vahvasti.

Niinku se aiempi negatestin pelko muuttu yhessä yössä menettämisen peloks, vaikka koko ajanhan sen on tiennyt ettei plussa testissä vielä ole tae mistään.

Ja sit taas toisaalta kuitenkin olen superonnellinen ja uskon että kaikki menee hyvin.

No, ei auta muuta ku odottaa ja katsoa kuin käy.
Onnea! Miten sykkeen tunne liittyy rypäleraskauteen? Tunnen sykkeen aina maatessa voimakkaasti enkä ole raskaana.
 
Rokotteen suositus raskaana oleville perustuu siihen, että koronaan sairastuminen raskausaikana on vaarallista sekä äidille että sikiölle. Mitä nyt olen asiasta maallikkona lehdistä lukenut, niin monessa maassa on raskaana olevasi rokotettu paljonkin, eikä mitään erityisiä riskejä ole ilmennyt. Jokainen tietysti tekee omat valinnat.
Mulla pahin (ehkä myös älyttömin) pelko on, että saisi raskaana koronan ja jouduttaisiin taas teholle.
Edit! Poistin tästä välistä henk. koht. kokemuksia ja terveystietoja.
Tuli ihan fyysinen hyperventiloinnin tunne kun luin toissapäivänä uutisista että samassa sairaalassa on ollut 50 koronaan sairastunutta raskaana olevaa joista osa joutunut tehohoitoon. Ahdistaa kyllä sekä korona että rokote.

Eri ihmisillä on niin erilaisia omakohtaisia kokemuksia ja lähestymistapoja asioihin (monilla saattaa olla esim narkolepsiatapauksista tai lääkkeiden sivuvaikutuksista kokemuksia/pelkoja) niin eipä toisen mielipiteeseen helposti voi vaikuttaa eikä mielestäni tarvitsisikaan. Meistä jokainen haluaa vain sydämestään omalle (tulevalle) lapselleen parasta.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Niinpä. En uskalla ottaa koska ei ole tutkittu, en ymmärrä miten thl voi suositella ja sit toisessa rivissä lukee ettei tietoa miten vaikuttaa raskauksiin, sikiöstä puhumattakaa
Mieskään ei uskalla kun jos vaikuttaakin lasten saantiin kun meillä muutenkin kivinen tie ja pitkää yritystä niin sitäkää riskiä ei viitti ottaa. Mulla myös kaveri suhteet kärsiny, kohta varmaa sukulaisetkin juurikin tän kahtia jaon takia. Yritän luottaa siihen ettei tänne saatu maskipakkoakaan (perustuslaki) niin eivät saa myöskään toivottavasti passia.
Varmaan ThL suosittelee siksi, että se on pahimmillaan tappava tauti, josta on runsaasti näyttöä ja kokemusta, tai tulee long covid oireet, joita tulee jopa 10 % työikäisistä ja toisaalta mitään näyttöä ei ole tullut vielä mistään maasta, että rokotteesta olisi haittaa raskaudelle tai sikiölle. Tämä on kuten muussakin lääketieteessä, punnitaan todennäköisyydet ja haitat ja tällä hetkellä vaaka kallistuu vahvasti rokotukselle. Lääketiede on tieteenala, jossa ei koskaan ole mikään täysin varmaa tai pysyvää. Sitä on nykyihmisen vaikea sietää.
 
vierailija
Varmaan ThL suosittelee siksi, että se on pahimmillaan tappava tauti, josta on runsaasti näyttöä ja kokemusta, tai tulee long covid oireet, joita tulee jopa 10 % työikäisistä ja toisaalta mitään näyttöä ei ole tullut vielä mistään maasta, että rokotteesta olisi haittaa raskaudelle tai sikiölle. Tämä on kuten muussakin lääketieteessä, punnitaan todennäköisyydet ja haitat ja tällä hetkellä vaaka kallistuu vahvasti rokotukselle. Lääketiede on tieteenala, jossa ei koskaan ole mikään täysin varmaa tai pysyvää. Sitä on nykyihmisen vaikea sietää.
Rokotuskuolemia on Suomessakin jo. Sillä rokotteella ei siis ole haittaa sikiölle mutta äidin voi tappaa :(
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★

27.7.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
Coguine 7/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
Danio 7/21, 2. lapsi
Andune 7/21, 1. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Scarletta.........................kp 45/28
Minnix................................kp 34/34
Mannuska...................kp 31/25-28
Ewa87..............................kp 30/30
Toiveikas1992..............kp 30/28
Eimy..........................kp 29/26-30
Hulda91...........................kp 24/30
Coguine.......................kp 22/28
Meemuli....................kp 21/35-43
Tulejonyyttti...........kp 21/32
Possu..........................kp 20/24-27
Mamtobe..................kp 16/28
Alinna86......................kp 13/28
SandraB......................kp 11/26
Eeva650.....................kp 10/28-36
Petronella09............kp 8/25-28
Esikoishaaveita........kp 7/29
Iinanen..........................kp 4/23-24
Innerchild...................kp 3/25-30
Suikku1..........................kp 3/26-28
Elsa96............................kp 2/26-28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mannuska.....................dpo 18
Eimy..................................dpo 10
Saaga86.........................dpo 8
Possu..............................dpo 6
Tulejonyyttti..............dpo 3
Alinna86.......................dpo 0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mozart
vierailija
Minä täällä taas mietteineni.

Nyt alkoi vaihe "ehkä ei sittenkään vielä", kun olis vaikka mitä, mitä haluaisin ennen lasta ja lapsi hankaloittaa niitä asioita. Vaikka tiedän, että niitä asioita en kyllä tule vuosiin saamaan, että lapsikin ehtis siinä välissä jo kasvaa... Huoh, sanokaa nyt, että tämmönen +- pohdiskelu on ihan normaalia? Ehkä jotenkin masentaa, kun kaikki tuntuu olevan niin varmoja, että kyllä haluan, ja itse vaan kiertää kehää, eikä saa mitään päätöstä aikaiseksi asialle.

Mulla ois sunnuntaina liuskan viimeinen pilleri ja mietin, että jos nyt sitten lopettaisin ne...
 
Laitoin nyt itelle plussan vaikka on vielä aikasta. Otetaan sit vähin äänin pois jos niikseen tulee.
Piinailijoissa haluun roikkua ainakin vielä DPO 14 asti, se on jotenkin sellanen maaginen raja millon normaalit ihmiset alkaa yleensä vasta testailemaan.
 
vierailija
Rokotuskuolemia on Suomessakin jo. Sillä rokotteella ei siis ole haittaa sikiölle mutta äidin voi tappaa
Kumpi on todennäköisempää, kuolet rokotukseen vai selviät siitä hengissä? En ole alan ihminen, mutta todennäköisyydet ovat kipeytyneen pistokohdan puolella kuin kuolemalla. Mitä seuraa koronan sairastumisesta ilman rokotusta? Ehkä flunssa, ehkä rajumpi flunssa, ehkä sairaalahoito, ehkä tehohoito mutta taatusti kuolet siihen todennäköisemmin kuin rokotukseen. Kaikki on tässämaailmassa näitä todennäköisyyksiä. Jokainen tekee laskelmat ja johtopäätökset itse. Minä laskeskelin, että rokotteen ottamalla selviän koronalta kuitenkin todennäköisemmin hengissä, koska kaikki sen kuitenkin jossain vaiheessa sairastaa.
 



Tässä vielä käyrät ja oireet, ne ainakin itselle on ollut tosi kiinnostavaa tutkittavaa kun muut on plussanneet.

Oireet muuten aika samat kuin pms (menkkajomot ja kiiiipeätt rinnat), mutta 6 dpon jälkeen on pikkuhiljaa alavatsalle tullut enenevissä määrin tuntemuksia joihin yhtäkkiä havahtunut, kuten juuri se sykkeen tunteminen vahvasti (ihan ku olis joku pumppaamo tuolla alavatsassa) ja semmoset elohiirimäiset muljahdukset. Jälkimmäinen voi toki liittyä suolistoonkin tms.

Et oikeastaan heti kun jotain oli testissä näkyvillä, myös olo muuttui sellaseks että vaikken olis himotestaaja, olisin varmasti muutenkin jo tehnyt eilen testin. Ja vaikka eilen testi oli supersupervaalea ja digi oli negatiivinen, silti olin vakuuttunut että jotain tässä nyt tapahtuu. Olo tuntuu vahvasti jotenkin erilaiselta nyt.

Leposyke muuten ollut normaali mutta viime yönä pomppas 53 -> 59. Saattoi tosin olla vaikutusta jo sillä eilisellä haamulla.

Ainiin, edelliset kuukaudethan mulla oli luteaalivaihe todella nysä. En tiedä millainen tässä kuussa olisi ollut, mutta kaiken järjen mukaan olen nyt järkeillyt, että kunhan kiinnittyminen vain tapahtuu riittävän ajoissa, niin eikai se lyhyt luteaalikaan ole niin iso este. Toki aikainen kiinnittyminen ei ole ihan niin yleistä, mutta sitäkin kuitenkin tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa @Eimy !! Paljon onnea!! ❤❤❤

mulla oli myös tässä kierrossa voimakasta sykkeen tunnetta alavatsalla ja se sai mun plussatoiveet heräämään. Yleensä on myös kummallakin puolella munasarjojen kohdalla sykkeen tunnetta ja olen ajatellut, että se johtuu keltarauhasesta vaikka tuntuukin molemmalta puolelta. Se alavatsalla johtuva syke todennäköisesti tuntui kohdun limakalvolta, joka oli vahvempi lugesteronien ansiosta.

On: kuukautiset eivät ole vielä alkaneet lugejen ansiosta, sunnuntaina tuli kerran ruskeaa tuhrua.

Koska tämä rokotokeskustelu on mun makuun jo nyt aivan liian kiivasta ja vie huomion tästä vertaistuesta, mut voi @Eimy poistaa kiertolistalta ja palaan sit kun ollaan palattu keskustelussa enemmän vauvahaaveisiin ❤
 
@Eimy hurjan paljon onnea ja Tarrasukkia!! ❤❤ Toivottavasti plussa pysyy ja vahvistuu ❤ Olisitko voinut mulle korjata kp3 tälle päivälle? Olin yövuorossa kun kirjoittelin tänne menkkojen alkamisesta ja en ollut hoksannut vuorokauden vaihtumista :D

Tämä alkukierto se on niin tylsää. Mies reissuhommissa edelleen, mutta eipä ne optimaaliset talletusajat ole vielä hetkeen. Onneksi on nyt paljon pitkiä työvuoroja seuraavan viikon ajan, niin menee aika nopeampaa eikä ehdi ajatella liikaa.

Olen miettinyt, voiko paino vaikuttaa raskautumiseen. Olen aina ollut hoikka ja mun geenit ovat sellaiset, että mitä vaan syö niin "läpi menee". En yleensä ikinä käy puntarilla, mutta eilen huvikseen kävin ja ihan säikähdin kun näytti 49.9kg. Olen 160cm pitkä, joten bmi on kuitenkin normaalin puolella. Teen fyysistä työtä ja urheilen paljon, mutta syön myös paljon ja en todellakaan kieltäydy herkuista, päinvastoin herkuttelen ehkä liikaakin. Haluaisin jotenkin saada edes muutaman kilon lisää painoa, kun pelkään, jos matala paino vaikuttaa negatiivisesti raskautumiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Mun mielestä on hyvä että täällä käydään rokotekeskusteluakin. Tosi hankala päättää ottaako vaiko ei. Sitä joutuu kuitenkin vielä tarkemmin pohtimaan kun on yritys päällä. Alan kääntyä ite kuitenkin siihen jos ottais sen piikin. Kamalaa olis joutua teholle raskaana ja vauva leikattais pahimmillaan kesken kaiken ulos. Vaikka ei vielä raskaana ollakkaan.

Täällä alkanu selkeet pms oireet eilen ja toissailtana. Joka kerta samaan aikaan kiertoa, noin 6 päivää ennen menkkoja.. Tuskinpa tulee plussaa tässäkään kierrossa. Odottelen huomiselle lääkärin neuvolan vastausta mitä verikokeita lähdetään ottamaan.

Dpo 8 menossa.
 
@Mozart kysyit pitkään yrittäneiden luomu tärppi tarinoita, joten huutelen taustalta. Meillä esikoisen kohdalla yritettiin yli kaks vuotta. Oltiin melkein vuosi hoidoissa, kokeiltiin ovulaatio induktiota ja inssejä (letrot, gonal-f, pregnyl ja ovitrelle on tullut kokeiltua). Meillä oli suunnittelu käynti IVF-hoitojen aloituksesta ja siellä ultratessa todettiin ovuloimaton kierto. Meillähän syy periaatteessa jäi tavallaan tuntemattomaksi, mutta periaatteessa kai mulla on ovulaatio häiriö...
No siis asiasta kukkaruukkuun. Kierto ei ollut ovuloimaton, ovuloin vaan todella myöhään ja meidän esikoinen sai siitä alkunsa, ihan täysin luomuna pitkästä kierrosta, vajaan kahden ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen.

Joten yritän vain valaa teihin pitkään yrittäneisiin toivoa, että kyllä se plussa sieltä vielä tulee!

Vaikka itsellä välillä alkaakin toivo taas loppua, kun toista yritetään... Pääosin vielä aika seesteinen olo, mutta välillä tulee hetkiä kun epätoivo yllättää... Ei vaan millään haluais yrittää toista samanmoista aikaa!
Nyt oon vaan tainnut alkaa tuntemaan ovulaation, ehkä...
 
Viimeksi muokattu:
Rokotekeskustelusta.. Pohdin pitkään asiaa ja tulin omalla kohdalla siihen lopputulokseen, että ennenmin otan rokotuksen yritysvaiheessa kuin alkuraskaudessa. Joten kun eilen uusi kierto käynnistyi niin varasin huomiselle keskiviikolle kp 3 rokoteajan. Toisen rokotteen kohdalla mietinnät menee sitten uusiksi, jos siihen mennessä olen raskautunut.

Ja lisäyksenä vielä että yrittämistä jatketaan ihan normisti tässä kierrossa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minnix
Kommentoin myös tuota rokote keskustelua sen verran, että itse päädyin ottamaan vaikka yritetään. Mietin, että on parempi se ottaa nyt kun vasta yritetään kuin sitten raskaana. Myös koen paljon korona-ahdistusta, joten rokote auttaa siinä ja pelossa, että jos joskus sen saan niin siihen kuolen.
Aluksi en ollut ottamassa alkuvuodesta, mutta onneksi jouduin odottamaan omaa rokote vuoroa, joten ehdin miettimään.

Toki oon niin kyllästynyt tähän tilanteeseen, että toivon rokotteen auttavan, että päästäisiin hölläämään jollain tavalla ja jatkamaan elämää.
Koko esikoisen elämä on mennyt tässä koronassa, olis mukava vihdoin päästä touhuaan ja tapaan muita ilman, että aina pitää miettiä koronaa.
 
Oikein paljon onnea @Eimy ja tarrasukkia matkalaiselle! <3


Minä täällä taas mietteineni.

Nyt alkoi vaihe "ehkä ei sittenkään vielä", kun olis vaikka mitä, mitä haluaisin ennen lasta ja lapsi hankaloittaa niitä asioita. Vaikka tiedän, että niitä asioita en kyllä tule vuosiin saamaan, että lapsikin ehtis siinä välissä jo kasvaa... Huoh, sanokaa nyt, että tämmönen +- pohdiskelu on ihan normaalia? Ehkä jotenkin masentaa, kun kaikki tuntuu olevan niin varmoja, että kyllä haluan, ja itse vaan kiertää kehää, eikä saa mitään päätöstä aikaiseksi asialle.

Mulla ois sunnuntaina liuskan viimeinen pilleri ja mietin, että jos nyt sitten lopettaisin ne...
Ei hätää, kyllä pieniä hetkiä, jolloin tuommoisia ajattelee tulee ainakin minulle toisinaan - etenkin nyt kun korona on estänyt monet jutut viimeisen 1,5 vuoden aikana ja on jäänyt moni matka sekä omat häät välistä. Tuota kestää omalla kohdalla ehkä päivän ja sitten lapsihaaveet ottavat taas vallan kokonaan. Suurin osa asioista onnistuu kyllä lapsen kanssakin ja 'pahimmassa' tapauksessa joitakin juttuja joutuu ehkä siirtämään siihen asti että lapsi pärjää vaikkapa sukulaisilla vähän aikaa (jossei nyt puhuta vuoden mittaisista irtiotosta tms). Toki sitä kannattaa tarkasti harkita, mikä vaihtoehto on itselle se oikea, mutta itse olen päätynyt siihen lopputulokseen ettei täydellistä hetkeä, jolloin kaikki olisi koettu ja työt täydellisessä vaiheessa yms. vauvalle tule, on vaan parempia ja huonompia hetkiä, joista pitää valita itselle se sopivin :)

Omaa napaa:
Minulla jatkuu outo tuntemus siitä että alavatsan lihaksisto olisi kokoajan jännittynyt - myös silloin kun tietoisesti yritän sitä rentouttaa.. Eilen kokeilin huvikseni testata OV-tikulla jäätä mutta se oli niin negatiivinen ettei edes viivanpaikkaa ollut näkyvissä. Odottelen nyt pe-la asti ennen kuin teen seuraavan testin, silloin siirryn pois OV-testeistä jo kyllä. Jotenkin sitä toivoo että tämä olo merkitsisi jotakin, mutta samalla usko plussaan on lähes olematon, koska olen 'mukaoireillut' aiemmissakin kierrossa. :/
 

Yhteistyössä