Haaveena vauva 2022

Kevennykseksi raskaustestimainos vuodelta 1980:

Täällä tänään loppunee menkat, pääsee lähentelemään toista syvällisemmin. Kyllä sitä jo kaipaakin.
Hyvä tämä!
Mun äiti aikoinaan kertoi, että kun odotti siskoani v. 1978, oli sitten tehnyt kotiraskaustestin, joka oli melko tuore juttu. Siinä oli niin, että testi pistettiin tekeytymään edellisenä iltana ja seuraavana aamuna oli tulos luettavissa, eli yön sai odotella viivoja. Siinäpä ois nykypäivän himotestaajille hommaa, jos aina joutuis tuntikausia vastausta odottaa :D ;D hahhaa!
 
Hei kaikki pitkästä aikaa! Kp mikälie menossa, ovista odotellaan ensiviikon alkuun. Odotus tähän saakka on sujunut mukavasti ja vailla stressiä. Kesäloma alkaa myös tämän viikon pinnistyksen jälkeen vauva on ollut mielessä, ja vauva puheissa miehen kanssa on nimenä ollut mukana jo muutaman vuoden. Tässä pohditaan usein tulevaisuutta viitaten vauvaan nimellä että jos ja kun se ja se on mukana... :) Välillä hirvittää hassut asiat kuten mihin se pinnasänky muka mahtuu, missä huoneessa nukkuu kukakin... Ja katselen työpaikallani olevaa päiväkotia ja lapsia pihalla ja mietin kuinka sitten veisin/lähtisin tuota kautta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Onnea plussanneille <3 Hei moniko täällä onkaan mittauttanut gynen tai itsensä toimesta raskautta ajatellen hormoniarvonsa? Mitkä ne tärkeimmät olikaan? Ja mitataanko niitä kovinkin eri aikoihin kiertoa?

Mä oon nyt tosi paljon miettinyt, että josko tosiaan ois hormonitoiminnassa häikkää/epätasapainoa. Mulla on ollut jo iät ja ajat ja edelleen kaikki klassiset kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet, mut kilppariarvot ok. No matala ferrit voi toki myös aiheuttaa. Mutta sitten on näitä, esim: raskautuminen kestää, ovulaatio ei tule joka kk luomusti, nyt ihmeellisesti tuli tosi myöhäinen ovis, loppukierrosta tulee aina ihan tunne että hiiva pukkaa päälle vaikkei siis tuukaan, mut kutittaa ja vähän kirvelee samaan tyyliin, heti lähtee oirert veks kun menkat alkaa, aurallinen migreeni on satunnaisesti alkanut oireilemaan, oli ekan kerran kuopuksen raskausaikana ja nyt raskauden jlk joitain kertoja (ei oo migreenitaustaa ollenkaan), uusimpana kivana aika selkeä haluttomuus. Toki tähän voi vaikuttaa myös raskaan koronavuoden stressi jne ken tietää. Lisäksi mulla on nivelsärkyjä ja helposti myös tulee ja menee niveltulehduksia (reuma jne poissuljettu). Mietin et voisko oikeesti näiden taustalla olla meikän hormonitoiminta, melkein kaikki muu onkin sit jo tutkittu Muoks ja lisäyksenä vielä, mulla ei lopu maidontulo millään itsestään, viimeksikin lakkas vasta kun raskauduin uudelleen, vaik imettämisestä yli 2 vuotta. Mietin et voiko jonkun hormonin liikamäärä/vähäisyys totakin aiheuttaa. Prolaktiini muistaakseni joskus mitattu kyllä, varmaan just sillon ku esikoisen jlk
Hiivaoireet ovat tosiaan tuttuja, minullekin loppukierroista. estrogeenin lasku kierron lopussa ihan oikeasti altistaa, ja tämä korjautuu itsestään kun menkat alkaa ja hormonit taas lähtee "korjautumaan". Googlailin aiheesta joskus. Ihan aina ei sitä tule mutta tässä kuukautishistorian aikana suhteellisen tuttu oire :D migreeniaurasta kärsin myös, ilman särkyä. En ole huomannut yhteyttä kiertoon kyllä sen kanssa
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Onko täällä kenelläkään kokemusta kohdun ulkoisesta raskaudesta ja metotreksaattihoidosta? Kovin oon googletellut, mutta tuorein keskustelu on vuodelta 2015.
Täällä selvisi negatiivinen tuplapotti, yksi voitto oli ollut kohdussa ja poistunut jo, toinen löytyi munanjohtimesta. Oli kyllä niin tunnekylmä (nätisti sanottuna, tässä olen käyttänyt myös muita sensuuria vaativia termejä) lääkäri, kun purskahdin itkuun ja pelkään, että jos toinen munanjohdin joudutaan leikkaamaan. Ja hoitoihin ei ole pääsyä, kun kerta luomuna tärppäsi ja jos leikkaukseen joutuu, niin yhdellä munanjohtimella pärjää ihan hyvin.
 
Onko täällä kenelläkään kokemusta kohdun ulkoisesta raskaudesta ja metotreksaattihoidosta? Kovin oon googletellut, mutta tuorein keskustelu on vuodelta 2015.
Täällä selvisi negatiivinen tuplapotti, yksi voitto oli ollut kohdussa ja poistunut jo, toinen löytyi munanjohtimesta. Oli kyllä niin tunnekylmä (nätisti sanottuna, tässä olen käyttänyt myös muita sensuuria vaativia termejä) lääkäri, kun purskahdin itkuun ja pelkään, että jos toinen munanjohdin joudutaan leikkaamaan. Ja hoitoihin ei ole pääsyä, kun kerta luomuna tärppäsi ja jos leikkaukseen joutuu, niin yhdellä munanjohtimella pärjää ihan hyvin.
Voi ei, onpa todella ikävä uutinen. Pahoittelut puolestasi Lili ja tsemppiä tulevaan ❤ toivottavasti munanjohdin kyettäisi säästämään ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lili_86
Onko täällä kenelläkään kokemusta kohdun ulkoisesta raskaudesta ja metotreksaattihoidosta? Kovin oon googletellut, mutta tuorein keskustelu on vuodelta 2015.
Täällä selvisi negatiivinen tuplapotti, yksi voitto oli ollut kohdussa ja poistunut jo, toinen löytyi munanjohtimesta. Oli kyllä niin tunnekylmä (nätisti sanottuna, tässä olen käyttänyt myös muita sensuuria vaativia termejä) lääkäri, kun purskahdin itkuun ja pelkään, että jos toinen munanjohdin joudutaan leikkaamaan. Ja hoitoihin ei ole pääsyä, kun kerta luomuna tärppäsi ja jos leikkaukseen joutuu, niin yhdellä munanjohtimella pärjää ihan hyvin.
Voi ei! Ihan kuin keskenmeno ei olisi ollut jo tarpeeksi. Kovasti voimia sinne ❤
Minä sain metotreksaattia viime raskauden hoitoon. Tosin minulla ei se kohdunulkoinen ollut munanjohtimessa vaan siellä sektioarvessa. Miten pitkälle sulla on edennyt raskaus siellä johtimessa? Kolusin myös googlen läpi silloin ja löysin kyllä paljon positiivisia kokemuksia kohdunulkoisen hoidosta ja sen jälkeen onnistuneesta raskaudesta, jopa vaan sillä yhdellä johtimella.
Saitko jo sitä metotreksaattia? Toivottavasti selviät mahdollisimman vähällä ❤
 
Voi ei! Ihan kuin keskenmeno ei olisi ollut jo tarpeeksi. Kovasti voimia sinne ❤
Minä sain metotreksaattia viime raskauden hoitoon. Tosin minulla ei se kohdunulkoinen ollut munanjohtimessa vaan siellä sektioarvessa. Miten pitkälle sulla on edennyt raskaus siellä johtimessa? Kolusin myös googlen läpi silloin ja löysin kyllä paljon positiivisia kokemuksia kohdunulkoisen hoidosta ja sen jälkeen onnistuneesta raskaudesta, jopa vaan sillä yhdellä johtimella.
Saitko jo sitä metotreksaattia? Toivottavasti selviät mahdollisimman vähällä ❤
Joo, sain ensimmäisen annoksen tänään. Perjantaina verikokeet ja maanantaina myös + ultra. Viikkoja taitaa olla 6+4, viime menkoista laskettuna ja hcg oli 1800.
Vielä ei ole mitään vaikutuksia metotreksaatilla, kovin pelottaa, jos se ei tehoa. En oo vielä valmis ajattelemaan positiivisesti, että yhdelläkin munanjohtimella voi tulla raskaaksi. Nyt vaan pelkään ihan hel*****ti.
 
Joo, sain ensimmäisen annoksen tänään. Perjantaina verikokeet ja maanantaina myös + ultra. Viikkoja taitaa olla 6+4, viime menkoista laskettuna ja hcg oli 1800.
Vielä ei ole mitään vaikutuksia metotreksaatilla, kovin pelottaa, jos se ei tehoa. En oo vielä valmis ajattelemaan positiivisesti, että yhdelläkin munanjohtimella voi tulla raskaaksi. Nyt vaan pelkään ihan hel*****ti.
Niitä vaikutuksia ei välttämättä huomaakaan kun sehän vaan alkaa tuhoamaan sitä solukkoa sieltä. Ei välttämättä tule mitään vuotoakaan.
Kovasti voimia tuleviin päiviin. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lili_86
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

22.6 Tiistai
Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
+Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Apustaja, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
Maija1004, 5/21, 1. lapsi
Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Daisy01.........................kp 49/35
Meemuli.........................kp 46/35-43
Gisella..............................kp 43/30
Apustaja.....................kp 31/?
Piipaa93......................kp 28/31
Skidi..................................kp 25/36-38
Toiveikas1992.................kp 24/28
Ewa87..............................kp 24/30
*Tähtipölyä*...................kp 23/30-32
Elsa96...............................kp 21/28
Eimy...............................kp 20/30
Karen99....................... kp 19/27-34
Marjusk...........................kp 16/32
Iinanen............................kp 15/23-24
Mamtobe.....................kp 11/28
Jonna_83....................kp 10/27
Scarletta.......................kp 10/28
Keksi82.........................kp 8/28
Alinna86......................kp 7/26
Esikoishaaveita...........kp 6/29
Eeva650......................kp 6/28-36
SandraB.........................kp 2/26
Petronella09..................kp 1/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Toiveikas1992..............dpo 8
Elsa96...............................dpo 6
Ewa87...............................dpo 6
Tähtipölyä.....................dpo 4
Eimy...................................dpo 2
Mamtobe.....................dpo 0



★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Lili_86 tosi inhottava tilanne, toivotaan että kaikki menee hyvin! Halaus täältä sulle ❤

Omaa napaa:


Noin tumma oli tän aamun kp 10 ovistesti, eli kyllä taitaa ovis olla jo tyyliin ylihuomenna. Koska toi on jo mun silmään melkein ovisplussa. Testaan myös huomenna aamulla ja katon tuleeko vielä tummempi viiva. Tänään pitää pussailla miehen kanssa!
 
@Lili_86 tosi inhottava tilanne, toivotaan että kaikki menee hyvin! Halaus täältä sulle

Omaa napaa:


Noin tumma oli tän aamun kp 10 ovistesti, eli kyllä taitaa ovis olla jo tyyliin ylihuomenna. Koska toi on jo mun silmään melkein ovisplussa. Testaan myös huomenna aamulla ja katon tuleeko vielä tummempi viiva. Tänään pitää pussailla miehen kanssa!
Olen tulkinnut omat ovistikkuni tässä sävyssä plussaksi, mutta vaihtelua toki on merkin ja henkilön välillä :giggle:

tuutko piinailojoihin?
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
@Lili_86 Täytyy taustalta kertoa kokemuksia kohdunulkoisesta. Pahoittelut huonoista uutisista ja tsemppiä kovasti, toivottavasti sulla kohdunulkoinen hoituu sujuvasti ja ilman lisäongelmia ❤

Mulla on keskenmenon lisäksi kokemus kohdunulkoisesta raskaudesta munanjohtimessa, se tapahtui jo muutama vuosi sitten ennen esikoista. Aika samoilla viikoilla olin kun sain metotreksaattipistoksen, enkä muista että siitä olisi mitään kummempia oireita tullut. Se ei mulla valitettavasti tehonnut vaan ennen kontrollilabraa munanjohdin pääsi repeämään ja jouduttiin poistamaan kiireellisessä leikkauksessa. Oli kieltämättä raju kokemus ja menetin verta niin paljon, että ehdin mennä tosi huonoon kuntoon, vaikka nopeasti pääsinkin sairaalaan ja leikkaukseen.

Eiköhän se metotreksaattipistos kuitenkin yleensä tehoa, joten koita olla liikaa murehtimatta etukäteen, vaikka vaikeaa tietysti onkin. En haluaisi yhtään pelotella, kun pelkäät jo muutenkin, mutta pakko sanoa varoituksena, että ennen kuin pistoksen teho on todistettu, jos joudut hetkenkään olemaan yksin kotona niin pidä kännykkä koko ajan käden ulottuvilla sen varalta jos pahin tapahtuisi. Itse menin nopeasti tosi huonoon kuntoon.

Munanjohtimen poistamisesta mulla on (sentään) positiivinen kokemus, toivottavasti vähän rohkaisee. Odotan nyt siis jo meidän toista lasta, aika pian alkaa jo vika kolmannes. Eli jos nyt toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti, niin pian saadaan jo toinen lapsi syliin kahden menetyksen jälkeen ja vain yhdellä munatorvella.

Tulipas pitkä sepustus, mutta paljon tsemppiä ja pikaista paranemista! ❤
 
@Lili_86 Täytyy taustalta kertoa kokemuksia kohdunulkoisesta. Pahoittelut huonoista uutisista ja tsemppiä kovasti, toivottavasti sulla kohdunulkoinen hoituu sujuvasti ja ilman lisäongelmia ❤

Mulla on keskenmenon lisäksi kokemus kohdunulkoisesta raskaudesta munanjohtimessa, se tapahtui jo muutama vuosi sitten ennen esikoista. Aika samoilla viikoilla olin kun sain metotreksaattipistoksen, enkä muista että siitä olisi mitään kummempia oireita tullut. Se ei mulla valitettavasti tehonnut vaan ennen kontrollilabraa munanjohdin pääsi repeämään ja jouduttiin poistamaan kiireellisessä leikkauksessa. Oli kieltämättä raju kokemus ja menetin verta niin paljon, että ehdin mennä tosi huonoon kuntoon, vaikka nopeasti pääsinkin sairaalaan ja leikkaukseen.

Eiköhän se metotreksaattipistos kuitenkin yleensä tehoa, joten koita olla liikaa murehtimatta etukäteen, vaikka vaikeaa tietysti onkin. En haluaisi yhtään pelotella, kun pelkäät jo muutenkin, mutta pakko sanoa varoituksena, että ennen kuin pistoksen teho on todistettu, jos joudut hetkenkään olemaan yksin kotona niin pidä kännykkä koko ajan käden ulottuvilla sen varalta jos pahin tapahtuisi. Itse menin nopeasti tosi huonoon kuntoon.

Munanjohtimen poistamisesta mulla on (sentään) positiivinen kokemus, toivottavasti vähän rohkaisee. Odotan nyt siis jo meidän toista lasta, aika pian alkaa jo vika kolmannes. Eli jos nyt toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti, niin pian saadaan jo toinen lapsi syliin kahden menetyksen jälkeen ja vain yhdellä munatorvella.

Tulipas pitkä sepustus, mutta paljon tsemppiä ja pikaista paranemista! ❤
Kiitos @liljannuppu kun jaoit kokemuksesi. Todella pelottavaa, mutta ihana kuulla, että teille on tuon kokemuksen jälkeen siunaantunut lapsia.

Monta tarinaa on löytynyt internetin syövereidestä, kuinka munatorvi on räjähtänyt, vaikka hcg olisikin lähtenyt laskuun. Pelko on kasvanut entisestään ja tänään huomasin itse ajattelevani, voi kunpa ne olisikin leikanneet sen eilen, niin ei tarvitsisi pelätä. Täytyykin kantaa puhelinta mukana koko ajan.
 
vierailija
Kiitos @liljannuppu kun jaoit kokemuksesi. Todella pelottavaa, mutta ihana kuulla, että teille on tuon kokemuksen jälkeen siunaantunut lapsia.

Monta tarinaa on löytynyt internetin syövereidestä, kuinka munatorvi on räjähtänyt, vaikka hcg olisikin lähtenyt laskuun. Pelko on kasvanut entisestään ja tänään huomasin itse ajattelevani, voi kunpa ne olisikin leikanneet sen eilen, niin ei tarvitsisi pelätä. Täytyykin kantaa puhelinta mukana koko....

Joskus 10 vuotta sitten kun pyörin vauvapalstoilla niin itseasiassa moni, joka syystä tai toisesta oli menettänyt toisen munatorven, raskautui todella nopeasti sen jälkeen! Silloin joku lääkäri oli jollekin sanonut, että ihmiselimistö on siitä ihmeellinen, että yrittää tosissaan vaan pitää huolen siitä että lisääntyminen olisi mahdollista.

Voi toki olla sattumaa vaan ja jonkun lääkärin omia höpinöitä, mutta ajattelin jakaa mitä silloin tuli vastaan, jos se tsemppaisi taas vähän eteenpäin. :)
 
vierailija
Tuli tää teksti ihan oudosti tonne sekaan.

Joskus 10 vuotta sitten kun pyörin vauvapalstoilla niin itseasiassa moni, joka syystä tai toisesta oli menettänyt toisen munatorven, raskautui todella nopeasti sen jälkeen! Silloin joku lääkäri oli jollekin sanonut, että ihmiselimistö on siitä ihmeellinen, että yrittää tosissaan vaan pitää huolen siitä että lisääntyminen olisi mahdollista.

Voi toki olla sattumaa vaan ja jonkun lääkärin omia höpinöitä, mutta ajattelin jakaa mitä silloin tuli vastaan, jos se tsemppaisi taas vähän eteenpäin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83 ja Lili_86
@Karen99 päivitätkö minulle tälle päivälle kp 1 :(

Sieltähän se vuoto alkoi heti aamusta,huomenna varmaan pahin vuoto päivä.Ei rokote myöhästyttänyt menkkoja.

Suunnitelma tälle kierrolle se,etten tikuta ovista. Voi jäädä tallettelut vähiin miehen työkiireiden vuoksi:/ Seuraavat menkat pitäisi alkaa silloin kun kesäloma..silloin myös yhdet sukujuhlat jossa tavattava tämä viimeisellään raskaana olevakin :/

Turhauttaa taas niin,että tekis mieli luovuttaa :(
 
@Karen99 päivitätkö minulle tälle päivälle kp 1

Sieltähän se vuoto alkoi heti aamusta,huomenna varmaan pahin vuoto päivä.Ei rokote myöhästyttänyt menkkoja.

Suunnitelma tälle kierrolle se,etten tikuta ovista. Voi jäädä tallettelut vähiin miehen työkiireiden vuoksi:/ Seuraavat menkat pitäisi alkaa silloin kun kesäloma..silloin myös yhdet sukujuhlat jossa tavattava tämä viimeisellään raskaana olevakin :/

Turhauttaa taas niin,että tekis mieli luovuttaa
No voi harmi :cry:

mun on ollut kanssa vaikea iloita toisten vauvauutisista. Kesälomalla on sitten teillä ehkä paremmin yhteistä aikaa miehen kanssa:sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
@petronella09 olen pahoillani.
Mähän tunnen lähipiiristä vaikka kuinka monta sellaista, jotka on luopuneet toiveesta raskaudesta ja silti ovat sitten jossain vaiheessa tulleet raskaaksi... yksi oli jopa 44 v (!!!!! siis kelatkaa, luomuraskaus 44-vuotiaana useamman vuoden yrityksen jälkeen!!!), yksi 43 v (luomuplussa), yksi 41 v (luomuplussa 4 v yrittämisen jälkeen) - näitä tosiaan riittää monia monituisia ihan lähipiirissä. Itsekään en silti vaan jaksa uskoa ihmeisiin omalla kohdalla, vaikka olen lähipiiristä todistanut niin monta. Itsellä ehkä vaikuttaa eniten se, etten ole plussannut onnistuneesti luomusti ikinä - en laske biokemiallisia onnistuneiksi plussiksi. Miksi se on niin vaikeaa uskoa plussaan? Oikeasti niitä tapahtuu, ja sinulla on vielä taustalla monta spontaania, onnistunutta raskautta - kyllä se plussa voi jonain päivänä tulla, se on silti mahdollista. En osaa lohduttaa paremmin, vaikka yritän.. Sun pitää vaan jaksaa jatkaa vielä.
 
@Karen99 päivitätkö minulle tälle päivälle kp 1

Sieltähän se vuoto alkoi heti aamusta,huomenna varmaan pahin vuoto päivä.Ei rokote myöhästyttänyt menkkoja.

Suunnitelma tälle kierrolle se,etten tikuta ovista. Voi jäädä tallettelut vähiin miehen työkiireiden vuoksi:/ Seuraavat menkat pitäisi alkaa silloin kun kesäloma..silloin myös yhdet sukujuhlat jossa tavattava tämä viimeisellään raskaana olevakin :/

Turhauttaa taas niin,että tekis mieli luovuttaa
En tiedä mitkä sanat lohduttaisi kun tota tunnetta on itselläkin niin paljon :( jotenkin ei osaa vaan luovuttaa, se tuntuisi niin lopulliselta. Kummasti se toivo aina hiipuu jostain syövereistä takas kun ovis lähenee.
Tänään on kyllä ollut taas niin ranteet auki päivä ettei tästä tuu mitään vaikka kuinka kääntäisi asiaa niin että kyllähän ne muutkin raskautuu ja monet yllättäen. Voi kumpa yllättyisi itsekin eikä tarttisi aina kohtaa vaan pettymyksiä toisen perään. Raskaana olevia kohtaan itsekin ja löytyy lähipiirissä, ymmärrän sun fiilikset...hankalaa on ja itse pyrin aina välttämään niitä tilanteita eikä myöskään sympatiaa heru jos joku valittaa raskauden tuomista vaivoista mutta toisaalta ne ei tiedä omaa tilannetta tai elä siinä eikä varmaan silti ymmärtäisi vaikka tietäisikin.
Tsemppiä kovasti ja halauksia sinne ❤
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09

Yhteistyössä