Haaveena vauva 2022

Vielä pms oireista: itselläni jos minkälaisia oireita ollut mm.
- Kuvotus
- Haju herkkyys
- Närästys
- Ylävatsa kipu
- Vatsa sekaisin
- Ummetus
- Päänsärky/ migreeni
- Rintojen aristus/turvotus
- Itku herkkyys
- Finnit/ rauhallinen iho
- Alavatsa krampit
- Elohiiri vatsassa
- Lisääntynyt virtsaaminen tarve
- Hiivatulehdus oireet
- Hiki puuskat
- Palelu
- Flunssainen olo
- Yleinen vetämättömyys

Nyt uutena kutina pitkin kroppaa:/ Kutisee päänahka, jalat, kädet yms..kai sekin on PMS oire :(

Kaikki nuo yllä mainitut oireet voisi olla alku raskauden oireita .
 
Viimeksi muokattu:
Nega testit saa aikaan pettymystä, surua, katkeruutta, turtumusta,kun kuukaudesta toiseen sama toistuu Olen välillä itkenyt tosi paljonkin menkkojen alkamista Sitä tulee itselle sellainen ajatus maailma, ettei enää pysty uskomaan onnistumiseen, kai sillä koettaa suojata itseään.

Minulla kuvotukset ja kaikki muutkin raskaus oireet ovat valitettavasti pms oireita oletko varma, että oireesi ei ole pms oireita?
On tämä vaan raskasta hyväksyä ja mennä eteenpäin. Onneksi minulla on jo yksi lapsi, töitä ja työnhakuprosessi käynnissä

Oli kolmas kerta koko elämäni aikana, kun minulle tuli kuvottava olo, johon heräsin myös yöllä. ”Menkat” alkoi illalla, vaikka ne ovat alkaneet jo yli 28 vuotta joka kerta aamulla.
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Vielä pms oireista: itselläni jos minkälaisia oireita ollut mm.
- Kuvotus
- Haju herkkyys
- Närästys
- Ylävatsa kipu
- Vatsa sekaisin
- Ummetus
- Päänsärky/ migreeni
- Rintojen aristus/turvotus
- Itku herkkyys
- Finnit/ rauhallinen iho
- Alavatsa krampit
- Elohiiri vatsassa
- Lisääntynyt virtsaaminen tarve
- Hiivatulehdus oireet

Nyt uutena kutina pitkin kroppaa:/ Kutisee päänahka, jalat, kädet yms..kai sekin on PMS oire

Kaikki nuo yllä mainitut oireet voisi olla alku raskauden oireita .
Mulle tulee vaan mahakipua ja olen normaalia äkäisempi. Toi sinun listasi on kyllä hurja, aikamoisien oireiden kanssa joudut elämään ennen menkkoja :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Mulle tulee vaan mahakipua ja olen normaalia äkäisempi. Toi sinun listasi on kyllä hurja, aikamoisien oireiden kanssa joudut elämään ennen menkkoja :oops:
Nämä kaikki oireet ei välttämättä ole joka kierto ja sitten heti herää toivo plussasta jolloin tiputaan korkealta ja kovaa:(

Kierukan poiston jälkeen ilmaantui kaikki mahdolliset oireet.
 
Mulla alkaa vuoto pikkuhiljaa loppumaan ja odotan kuukautisia enemmän kun ikinä.
Kävin keskiviikkona lääkärissä kovien kipujen takia ja pelkäsin tulehdusta. Onneksi kohtu näytti tyhjentyneen hyvin ja tavaraa oli kohdunkaulalla vielä tulossa josta kipukin johtui. Oli lohdullista kuulla että tyhjennys vaikuttaisi sujuneen hyvin. Nyt harmittelen että jos kuukautiset alkavat vasta 7 viikon päästä keskeytyksestä niin mies on reissussa juuri oviksen aikaan :(
Meillä on yrittämiseen viimeinen päivä lyöty lukkoon joka luo oman stressinsä. Onneksi tähän päivään on aikaa 1v 3kk, että on aikaa yrittää vielä. Tämä on lähinnä minun tahdostani koska en halua lapsille kovin suurta ikäeroa.
 
Mulla alkaa vuoto pikkuhiljaa loppumaan ja odotan kuukautisia enemmän kun ikinä.
Kävin keskiviikkona lääkärissä kovien kipujen takia ja pelkäsin tulehdusta. Onneksi kohtu näytti tyhjentyneen hyvin ja tavaraa oli kohdunkaulalla vielä tulossa josta kipukin johtui. Oli lohdullista kuulla että tyhjennys vaikuttaisi sujuneen hyvin. Nyt harmittelen että jos kuukautiset alkavat vasta 7 viikon päästä keskeytyksestä niin mies on reissussa juuri oviksen aikaan
Meillä on yrittämiseen viimeinen päivä lyöty lukkoon joka luo oman stressinsä. Onneksi tähän päivään on aikaa 1v 3kk, että on aikaa yrittää vielä. Tämä on lähinnä minun tahdostani koska en halua lapsille kovin suurta ikäeroa.
Minulla alkoi tuulimunan tyhjennyksen jälkeen kuukautiset lähes ajallaan kun laskin ensimmäisen kunnon tyhjennysvuotopäivän kp1. Ovis tuli noin 2vkon päästä siitä. Toivotaan, että sinullakin kierto käynnistyy ja pääsette taas yrittämään ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Hulda91 ja Jonna_83
Pumppelis
Pms-oireet voivat olla yhtä selviä ja aitoja kuin raskausoireetkin. Valitettavan usein nämä sekoitetaan keskenään ja uskotaan olevansa raskaana vaikkei niin olekaan.
Jos testit ovat negatiivisia niin ei silloin raskaana ole oireista huolimatta.
Minulla on ollut joka kierrossa erilaisia oireita. Viimeisimpänä erittäin arat rinnat ja ei silti raskaana. Kierroissa joissa olen ollut raskaana ei ole ollut juuri mitään oiretta.
 
Raskaus-/pms-oireista: Mulla myös alkaa yleensä viikkoa ennen menkkoja pms-oireet, jotka on yleensä jotain juurikin noista Petronellan listaamista. Iän myötä nämä on pahentuneet, nuorempana pystyi jo ennen menkkoja raskausoireita bongailemaan, mutta tosiaan nyt en voi pahoinvoinnista, rintojen arkuudesta/kivusta tai vatsatuntemuksista kyllä mitään päätellä. Valitettavasti ihan normi kiertoon näyttäisi liittyvän sen jälkeen kun viime syksynä otettiin kierukka 7 vuoden jälkeen pois.

Negatestien tuomien pettymysten käsitttely: Pettymyksen tunteet tuntuu vähän yllättäen helpottuneen yk yk:ltä (nyt menossa 9.kierto ilman ehkäisyä). Ehkä se on jo niin konkretisoitunut, että lapsen saaminen on ihme, siis plussan saaminen tuntuu jo jotenkin niin kaukaiselta kun taas ekoissa kierroissa niin innoissaan ja tosissaan odotti plussaa. Nyt se tuntuu jo niin päin että olisi yllätys jos omalle kohdalle osuisi. Suru ja pettymys kuuluu silti tietty aina asiaan jos ei onnistu, mulla on auttanut se, että pakottaa ajatukset siihen mikä on elämässä hyvin ja tekee asioita joita ei voi raskaana tehdä (nauttii lasin lempiviiniä tai ostaa salmiakki-irttareita, pieniä juttuja). Ja senkin oon huomannut, että joka kerta muutamassa päivässä surku haihtuu ja uusi toivo ja into vaan jostain tulee.
 
Osanottoni Meemuli. <3

Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille, etenkin kellä nega ottaa pahasti koville.

Se vielä pahentaa negaharmistusta kun hormonit vetää muutenkin mielen matalaks. Siinä yks syy miksi ite testaan mieluummin negan monta kertaa jo ennen menkkoja, silloin se harmistus tuntuu jäävän lievemmäksi kun pikkuhiljaa tottuu ajatukseen jo sillon kun hormonien (hormoneiden?) puolesta on kuitenkin psyykkisesti hyvässä paikassa. Viime kierrossa vuoto alkoi yllättäen, niin tipuin paljon korkeammalta.
Mutta, hyvähän se on kahden negakierron jälkeen sanoa, voipi olla että jokusen kuukauden päästä olenkin näistä ihan eri mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mozart
Mulla myös pms oireet pahentuneet vain tässä 2vuoden yrityksessä. Välillä jopa mietin kuinka seesteistä elämä olikaan kun oli hormonaalinen ehkäisy.
Samaistun kyllä @petronella09 listaan. Mulla on joka nega kierroissa päänsärky, hikoilu, mielialamuutokset, ärtymys, itkuherkkyys, finnit, turvotus, paineen tunne alavatsalla, väsymys, paha olo noin niinku murto-osan mainitakseni. Nämä alkaa jo viikkoa ennen menkkoja :( Kun menkat on kärsitty, kääntyy taas kaikki parempaa päin :)
Ja kyllähän nää pms oireet vastaa hyvin myös alkuraskauden oireita.

Tänään dpo 15, olen odottanut jotain merkkiä uudesta kierrosta, nyt viimiset pari kiertoa alkaneet kovilla kivuilla ennen vuotoa. Veikkaan että ensi yö olisi tälläinen, dpo 16 on nimittäin pisin etappi mihin oon päässyt.
Pms oireet on kuitenkin nyt olleet tosi lievät, mietin että johtuisiko siitä etten oo ajatellut juurikaan päiviä tai dpo, en oo mitannut lämpöjä jne.
Mutta nyt ei oo ollut päänsärkyä kertaakaan (tämä mulla on aina, myös ollut plussa kierrossa) helpottavaa ettei oo nyt tarvinut siitä kärsiä. Eikä hikoilua. Naama puhkesi ihan täyteen finnejä, ihan kuin ois pahimman luokan teini akne :D Finnejä tulee yleensä muutamat, voi olla että tämä räjähtäminen johtuisi auringosta sitten:unsure:
Mieli ala on vähän kääntynyt tänään laskuun ja olen todella väsynyt, eilen nukahdin sohvalle kesken pelin. Ja jatkoin unta seuraavat 12tuntia. Myös pahat selkäkivut alkoi, mikä kielii uudesta kierrosta. Alkaisi jo kun en uskalla testaillakaan :rolleyes::censored:
 
Meillä alkamassa viimeinen turha kierto ennen yrityksen aloitusta. Katselin jo, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa kierukka pois jo tähän kiertoon yksityiseltä, kun julkiselta saatiin aika vasta heinäkuun puolelle, mutta hinta oli kyllä niin suolainen, etten sitä maksa siitä, että saisin 1 yk:n lisää. Mitään varmuutta ei kuitenkaan ole, että tärppiä tulisi muutenkaan heti. Harmi kun säät menivät niin huonoksi, tähän asti on kyllä pysyneet ajatukset hyvin pois yrityksestä kun on riittänyt mukavaa kesätekemistä.

Ihanaa ja tärpintäyteistä kesän alkua teille muille <3
 
Onnea plussanneille! Oon töissä joten nyt nopeesti vaan ehdin päivitellä tilannetta,elikkä siis; aikaisemmin mulla oli mahdollinen ovulaatio (ei tosin varmaa) aika pian pillereiden lopetuksen jälkeen. Harrastettiin tuohon aikaan seksiä pariin otteeseen. Liman tulon jälkeen nännit oli tosi arat muutaman päivän ettei kestänyt rintaliivejä pitää ollenkaan. Myösmunasrajoja vihloi oudosti ja alavatsa turvonnut. Nyt tästä reilu viikko eteenpäin tänään tuli hiukan verta, ja sitten loppui kuin seinään. Ehkä yhteensä parin teelusikan verran.
Mitä mieltä ootte tästä? Mun mieli haluaa kääntää tän tietenkin niin että olis kiinnittymisvuoto kyseessä :D mut voihan tää olla muutakin hormonisekoilua...
 
Meillä alkamassa viimeinen turha kierto ennen yrityksen aloitusta. Katselin jo, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa kierukka pois jo tähän kiertoon yksityiseltä, kun julkiselta saatiin aika vasta heinäkuun puolelle, mutta hinta oli kyllä niin suolainen, etten sitä maksa siitä, että saisin 1 yk:n lisää. Mitään varmuutta ei kuitenkaan ole, että tärppiä tulisi muutenkaan heti. Harmi kun säät menivät niin huonoksi, tähän asti on kyllä pysyneet ajatukset hyvin pois yrityksestä kun on riittänyt mukavaa kesätekemistä.

Ihanaa ja tärpintäyteistä kesän alkua teille muille <3
Tervetuloa mukaan:)
Mukava saada porukkaan lisää kuumeilijoita ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
Onnea plussanneille! Oon töissä joten nyt nopeesti vaan ehdin päivitellä tilannetta,elikkä siis; aikaisemmin mulla oli mahdollinen ovulaatio (ei tosin varmaa) aika pian pillereiden lopetuksen jälkeen. Harrastettiin tuohon aikaan seksiä pariin otteeseen. Liman tulon jälkeen nännit oli tosi arat muutaman päivän ettei kestänyt rintaliivejä pitää ollenkaan. Myösmunasrajoja vihloi oudosti ja alavatsa turvonnut. Nyt tästä reilu viikko eteenpäin tänään tuli hiukan verta, ja sitten loppui kuin seinään. Ehkä yhteensä parin teelusikan verran.
Mitä mieltä ootte tästä? Mun mieli haluaa kääntää tän tietenkin niin että olis kiinnittymisvuoto kyseessä mut voihan tää olla muutakin hormonisekoilua...
Vaihtoehtoina toki on kiinnitys vuoto ja alkava raskaus, mutta voi ihan johtua siitäkin,että kroppa hakee tasapainoa pillereiden jälkeen. Toivotaan parasta loppu tulosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maija1004

Yhteistyössä