Haaveena vauva 2020

Täällä olikin jaettu lisää infoa noista koronan mahdollisista vaikutuksista raskauteen ja suosituksia hoitoihin liittyen. Hyvä, kun köytetään luotettavia lähteitä. Meillä päätettiin kuitenkin jatkaa ilman ehkäisyä, mutta olisihan se hurjaa että nyt tärppäis ja tulis jotain ongelmia :(
 
Täällä myös korona vähän mietityttää. Kävin gynellä ultrassa, 1 johtofollikkeli kasvaa tässä letrokiertossa. Todennäköisesti tämä kierto yritetään ja jos ei tule osumaa niin aloitan pillerit ja jäädään odottelemaan ivf hoitoja jotka voi kyllä mennä piiitkän ajan päähän tän viruksen vuoksi. Harmittaa.

kilpirauhaslääkettä ei aloitettu vaikka tsh yli viitteen 3,8. Kesäkuussa kontrolli.

hieno juttu että on tullut plussia tänne! :)
 
  • Rakkaus
Reactions: marrrsipaani
Tulen vain röyhkeästi omanapailemaan, vaikka luin kyllä kaikki viestit viime päiviltä.

Eilisen päivän aikana keskenmenovuoto muuttui niin runsaaksi, että jouduin illalla lähtemään päivystykseen. Verta eivät antaneet, mutta sain lääkkeet tyhjennykseen.
Jos jatkuu vielä tyhjennyksen jälkeenkin yhtä runsaana, pitää mennä takaisin.
Istuin siis kolmisen tuntia pöntöllä, kun lorisi koko ajan. Side täyttyi alle puolessa tunnissa ja vaatteet veressä.
Enpä olekaan ikinä kokenut noin hurjaa vuotoa!

Kaiken tämän koronapaniikin keskellä on jotenkin tosi pelottavaa vuotaa näin paljon. Onneksi se sitten rauhoittui yön aikana.

Tämä keskenmeno on jännä kokemus. En ole yhtään niin rikki, kuin olin aina kuvitellut. On suorastaan optimistinen olo, että kyllä se vielä onnistuu. Toivottavasti tämä mieliala pysyy!

Me aiotaan jatkaa yritystä heti kun vuoto loppuu ja bongataan ovis. En usko että ekasta tärppää, mutten uskalla jättää väliinkään.
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

18.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nenskuli........................kp 59/28-33
Koodikissa..................kp 57/24
Vauvameille..............kp 57/28-35
Minttara........................kp 57/26
Mandariinilohko.....kp 56/xx
taikinatonttu.............kp 54/28
Mirella92..................... kp 53/29
Tupsahus......................kp 48/x
Zennuli...........................kp 41/26-28
lolu.....................................kp 38/28
Hipposka......................kp 34/30
Jjenn................................kp 33/30-31
Korallikala....................kp 31/32-36
Helmiii..............................kp 28/29-43
Alinna86.........................kp 26/28
Töppönen_.................kp 25/26-28
Futurmama.................kp 25/29-34
Vesinokkaeläin.........kp 24/28
Kasikuus........................kp 24/27-28
Mmohini.........................kp 23/32-42
Snanniska....................kp 23/28
Brunet82.......................kp 21/26-28
Persikka123.................kp 19/32
Vaniljapulla.................kp 18/30
Hypsy...............................kp 18/36
Ilona Eloisa...................kp 17/28
pehmis26.......................kp 17/27-29
Shibali...............................kp 16/23-28
Millimetrii........................kp 15/27
minttuni...........................kp 14/26
Marrrsipaani...............kp 14/27-28
Masu90............................kp 14/27-30
Lina87...............................kp 13/28
Riama...............................kp 12/27-29
mimmi92........................kp 12/26
Krippis..............................kp 11/22-24
BonBon88.....................kp 10/30-32
Piipaa93..........................kp 10/26
Amadecasa.................kp 8/34-55
Lilmi89..............................kp 6/29
Keltasirkku-.................kp 4/28-32
Nieve30..........................kp 2/29

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mandariinilohko............dpo 42
Tupsahus.............................dpo 31
Töppönen_........................dpo 14
Zennuli...................................dpo 14
Alinna86................................dpo 13
Kasikuus...............................dpo 10
Vesinokkaeläin................dpo 8
Korallikala...........................dpo 7
Brunet82...............................dpo 7
Snanniska............................dpo 5
Hypsy......................................dpo 3
Marrrsipaani......................dpo 0
Vaniljapulla.........................dpo 0
Helmiii......................................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Hipposka Hyvä ettei käynyt mitään ❤

@Ananas90 Hurjat vuodot :eek: Itsellä menkatki joskus tota luokkaa, että 10min ja tampoonista ja siteestä ohi, ni en ees halua kuvitella mitä se ois keskenmenossa.
Ihanaa, että sinulla on kaikesta huolimatta tuollainen asenne ❤ Tsemppiä siihen, että vuoto loppuisi pian ja uusi kierto alkaisi.

.. Mulla on ihan pimee olo, sellanen ihmeen puutunut. Olin eilen unessa jo 20.30 ja tänään heräsin 5.30. Liekö eilinen "yhteenotto" pojan kanssa sai voimat vähiin, kun poikakin paineli nukkuu isosiskon kanssa jo 20.15. Sekö syynä tälle ololle ja tietenkin paha mieli, että tulee olee raskas etäopiskelu kk pojan kanssa, kun saa läksyt tapella töiden jälkeen :(
Aamulämpö tänään 37. Se olikin eilen 36.7, eikä 36.8 (mitähän lie omiani teille höpissyt.)
Rinnan patti vain vähän arka, ei kipeä, mut eiköhän se tuosta ahdistu, kun päivän rintsikoita pitää.
Ihanaa keskiviikko päivää kaikille ❤
 
Viimeksi muokattu:
@Ananas90 hui kuinka paljon olet vuotanut. Mustakin jossain vaiheessa tuntui että verta vuotaa todella paljon, joten aloitin nyt omin päin rautakuurin.

Ja samaan aiheeseen, onko tämä nyt vain kuvittelua, vai voiko lisärauta vaikuttaa jo viikossa?
Olin siis km vuodon aikaan todella väsynyt, en vaan jaksanut fyysisesti tehdä yhtään mitään, vaikka nukuin paljon ja nyt viikon syönyt rautaa tabletteina. Väsymys ja voimattomuus alkaa laantumaan, eikö raudasta ole tullut mitään sivuvaikutuksia, siis vatsan toiminnassa.
Raskaana ollessa menee maha sekaisin ja tulee oksu.

Kp 12 ja vuoto nyt täysin ohi. Alkaa haluja ja limoja tulemaan, joten vähän vielä ajattelen, että saattaisi se ovis kyllä tullakin tällä viikolla. Ovistestiä ihan turha tehdä kun näyttäisi kuitenkin plussaa kun raskaustestikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
@Ananas90 ihailen asennettasi! :love: Keskenmeno voi olla kyl tosi pelottavaa jos ei mee kirjojen mukaan, mutta kummasti naisen kroppa kestää mitä vaan. Muistan kun itsekin istuin 8tuntia vessassa kunnes tuli lähtö ensiapuun. Toivottavasti alkaa pian helpottamaan ja tsemppiä uuteen yritykseen(y):whistle:
@Kasikuus Voimia tilanteeseen! Meillä pojat saa tehdä tehtävät itsenäisesti, niillä on sovellus puhelimessa jonka kautta opettaja neuvoo ja antaa tehtäviä, saa nähä miten tää eka aamu lähtee sujumaan kun itse lähen kohta töihin...vähänhän tää on erikoinen tilanne kaikille mutta yritetään rämpiä tämänkin läpi❤

On: Lämmöt 37.3, joku on oikeesti vetän erioilit mun ylä ja alapäähän:rolleyes::D
Eilen taas saunan jälkeen mun hiukset on niin rasvaiset et näytti ettei niit ois pesty viikkoo ja sama vv on ku jostain rasvatuubista:LOL:
Yölliset vessareissut alkaa käydä tutuiksi, miehelle sanoin ku menin nukkuu et parin tunnin päästä ylös vessaan niin meni tunti ja siitä taas 2 tuntia ja taas. Nyt vähän väsyttää nää yölliset juoksut mut kahvia koneeseen ja päivä käyntiin:coffee::ROFLMAO:
 

Voi että mua nyt alkoi stressaamaan! Ensinnäkin tämä myöhäinen haalea plussa eilen dpo12 ja nyt kun yöllä heräsin ja parin tunnin pidätyksen (ja usean vesilasin ja kahvikupposen) jälkeen pc testi ei ollut vahvistunut eilisestä lainkaan :( Kuinka nopeasti ne on teillä vahvistuneet ja onko ne vielä näin myöhään (Näillä dpo kun kuukautisten pitäisi alkaa perjantaina) olleet haaleita?

No samasta pissasta sitten vielä tuo Predictor early testi josta kuva tuossa ylempänä. Siinähän on jo aika hyvä viiva? Pelkään niin kemiallista! Samanlainen kokemus muutaman vuoden takaa, että haaleat testit monta päivää jotka sitten haihtui vaan pois.

Anteeksi sekava viesti. Oon nukkunut noin 3h yöllä ja nyt hirveessä stressissä tästä asiasta. Vaikkei se stressaamalla miksikään muutu! :(
 
@Ananas90 Mulla oli joulukuussa kans hurja keskenmeno vuoto. N. 4 tuntia kesti. Istuin pöntöllä ja suihkussa sen ajan, koska paksuin yöside oli täynnä heti ku nousi seisomaan. Sitä verta vaan ryöpsyi koko ajan. Kylppärissä kaikki paikat veressä, näytti kuin joku ois teurastettu :( mä kyllä säikähdin ihan hulluna. Mut kun olo oli iha ok koko ajan, nii en lähteny sairaalaan, en olis päässytkään sotkematta paikkoja. Toki oltas ambulanssi soitettu jos tarve ois ollut, tai olis taju lähtenyt, mut se vuoto loppui yhtäkkiä. Ja jatkui perus menkkavuotona. Hemoglobiini tippui 140 -> 85, tai se katsottiin vasta viikon päästä, kun pääsin ultraan. Et oliko jo viikossa vähän korjaantunut. Pientä huimausta ja korvissa humisi 1-2vk tapahtuman jälkeen, voimat loppui nopsaa, mut aika nopeasti tilanne helpottui pelkällä rautalisällä, vaikka naistenpolilla oltiin valmistauduttu verikokeen jälkeen antaa veritankkausta, mutta koska olin niin hyvin tolpillani, nii ei tarvinnut.


Mä koin keskenmenon jälkeen jollain tapaa helpotusta, kun olin vuodellut aina välillä ja olo oli outo ja ahdistunut koko raskausajan. En tiedä mikä mulla sillon oli, paha aavistus/tunne, mutta ultran jälkeen kun kohtu todettiin tyhjäksi, vaikka sen jo tiesin, nii autolle päästessä mä romahdin ja sit tuli vasta itku, ja syyllisyyskin että miksi mä olin helpottunut kun olin just menettänyt mun pitkä aikaisen unelman ym. Edelleen vielä mietin asiaa ja jollain tapaa syytän itseäni et kun olin niin helpottunut sen hetken siitä et se lopulta oli ohi. Vaikka tiedän että se on turhaa itsesyytökset, mutta kai nää kaikki on sitä käsittelyprosessia.
Nyt tuntuu et mua rangaistaan tuntemuksista ja siitä ku en kokenut siihen raskauteen kauheasti ilon tunteita, nii en varmaan tuu raskautumaan enää ollenkaan. Ok, eka kunnon yrityskierto vasta tauon jälkeen ja aamun testi oli nega.
 

Voi että mua nyt alkoi stressaamaan! Ensinnäkin tämä myöhäinen haalea plussa eilen dpo12 ja nyt kun yöllä heräsin ja parin tunnin pidätyksen (ja usean vesilasin ja kahvikupposen) jälkeen pc testi ei ollut vahvistunut eilisestä lainkaan Kuinka nopeasti ne on teillä vahvistuneet ja onko ne vielä näin myöhään (Näillä dpo kun kuukautisten pitäisi alkaa perjantaina) olleet haaleita?

No samasta pissasta sitten vielä tuo Predictor early testi josta kuva tuossa ylempänä. Siinähän on jo aika hyvä viiva? Pelkään niin kemiallista! Samanlainen kokemus muutaman vuoden takaa, että haaleat testit monta päivää jotka sitten haihtui vaan pois.

Anteeksi sekava viesti. Oon nukkunut noin 3h yöllä ja nyt hirveessä stressissä tästä asiasta. Vaikkei se stressaamalla miksikään muutu!
Eihän se myöhäinen plussa ole, jos tulee dpo12. :) Ja kuvan testi näyttää tosi hyvältä! Ymmärrän kyllä stressin, koska sitten kun mieleen tulee joku tommonen juttu, niin siitä on vaikee päästää irti.

Mulle voi päivittää dpo0.
 
Tohon korona-aiheeseen hieman. Korona on kuitenki pyörinyt maailmalla ”jo” n. 4 kuukautta ja jos siitä olisi erityisen suurta vaaraa odottajalle ja/tai sikiölle, olisi sen suuntaisia tuloksia varmaankin jo saatu. Muistaakseni sikainfluenssassa taisi olla niin, että huomattiin hyvin alkuvaiheessa, että nimenomaan raskaana olevat muodostavat ison riskiryhmän ja tuskin silloinkaan oli keretty kovin suurta joukkoa tutkimaan. Hedelmöityshoitoja antavat firmat taas suhtautuvat saatuun tietoon varmasti huomattavasti varovaisemmin, sillä miettikää niitä tappioita ja mahdollisia oikeusprosesseja yrityksiä vastaan, jos edes yksi raskaus katsottaisiin ”epäonnistuneen” Koronan vuoksi. Tokihan pitkän aikavälin tuloksia ei ole kellään, mutta jotenkin hassulta kuulostaisi, että tauti joka esiintyy yli 80% todella lievänä (toisin kuin sika, SARS tai mers) aiheuttaisi vaikka vakavia sairauksia vauvalle. Mutta joo, näin mä tätä asiaa ajattelen :giggle:
 

Voi että mua nyt alkoi stressaamaan! Ensinnäkin tämä myöhäinen haalea plussa eilen dpo12 ja nyt kun yöllä heräsin ja parin tunnin pidätyksen (ja usean vesilasin ja kahvikupposen) jälkeen pc testi ei ollut vahvistunut eilisestä lainkaan Kuinka nopeasti ne on teillä vahvistuneet ja onko ne vielä näin myöhään (Näillä dpo kun kuukautisten pitäisi alkaa perjantaina) olleet haaleita?

No samasta pissasta sitten vielä tuo Predictor early testi josta kuva tuossa ylempänä. Siinähän on jo aika hyvä viiva? Pelkään niin kemiallista! Samanlainen kokemus muutaman vuoden takaa, että haaleat testit monta päivää jotka sitten haihtui vaan pois.

Anteeksi sekava viesti. Oon nukkunut noin 3h yöllä ja nyt hirveessä stressissä tästä asiasta. Vaikkei se stressaamalla miksikään muutu!
Juu samaa mieltä kun @marrrsipaani ,että ei ole haalea lainkaan! Itsehän tein päivä ennen menkkojen alkua, dpo13, blankon testin koko yön pidätestystä pissasta. En jäänyt kyllä odottelemaan ja tihrustelemaan, olisiko siihen haamuja tai viivoja piirtynyt esim myöhemmin, kun oli itsellä niin ei-napannut olo ja ajattelin että siinä vaiheessa jo näkyisi paremmin. Seuraavan testin teinkin sitten vasta 5vrk sen jälkeen kun menkat myöhässä, ja se oli ehkä samaa luokkaa kuin tuo sinun viiva nyt, tai aivan aavistuksen tummempi että en todella huolisi sinuna!!! Minäkään en huolinut, ja kaveri matkassa nyt 13+1. hmisten kropat reagoi niin eri tavalla ja toisilla hormonia erittyy enemmän ja nopeammin.

On ollut mielenkiintoista nyt lukea täällä teidän haaveilijoiden asenteesta ja kokemuksista koronaan. Itseä paljon mietityttänyt, että olisiko pitänyt taukoa yrittämisestä, jos olisin vielä tässä vaiheessa ollut haaveilija. Ymmärrän hyvin, että te, joilla on jo pitkä matka yrittämistä takana, ette tämän vuoksi yritystä tauota, mutta juuri lyhyemmän aikaa yrittäneiden kohdalla olen tilannetta miettinyt. Itseä kyllä huolettaa tämä, että juuri nyt on raskaana. Vaikka kuinka sanovat että nykytiedon valossa eivät raskaana olevat ole riskiryhmässä, niin tutkimustietoa on kuitenkin niin vähäisesti, ja muut koronavirus-kannat ovat olleet haitallisia, että kyllähän se on vaikeaa kevyesti ottaa. Toki samaa mieltä sinällään kuin @Mirkkuli26 että varmasti ei pahin mahdollinen virustauti, jonka raskaana voi saada, mutta tutkimustiedon rajallisuusen vuoksi, ei silti tälläisen asian, eli lapsen terveyden kanssa, tekisi mieli yhtään ottaa riskejä. Töihin pitöisi pian sairaslomalta palata, ja kovasti tuo mietityttäö ja huolettaa, että uskaltautuisinko.

Mutta toivotaan ettö tämä ikävä tilanne menee nyt mahdollisimman nopeasti ohi, ja tekin, joilla hoidot nyt sen vuoksi tauolla, pääsette pian jatkamaan, eikä muidenkaan tarvitsisi yrityksen jatkamisesta huolehtia <3 onnea kaikille plussanneille ja suuret tsempit kaikille muille jatkoon!
 
Me meinataan myös jatkaa yritystä ihan normaalisti. Minua harmittaa toki se, että nyt on menossa yk12 ja juuri kun tutkimukset ja hoidot olisi olleet lähellä tulee tämä. Olen kohta 6kk odottanut, että voi kun pääsis jo tutkimuksiin ja sitä kautta sitten hoitoihin. Mutta nyt ei auta, jatkamme koti-insseillä yritystä ja toivomme parasta. Kyllä niitä tutkimuksia ja hoitojakin taas sitten jossain kohtaa aletaan tehdä. Mulle tuli myös maanantaina lomautusilmoitus niin eipä se rahatilannekaan nyt paras olis raskaaksi tulla/hoitoihin lähteä. EIköhän mun vähäiset säästöt hupene lomautusaikana, jos jatkuu sen 90 vrk mikä on ilmoitettu olevan maksimi lomautus meillä.

Isot tsempit kaikille tähän vaikeaan tilanteeseen <3.
 
Juu samaa mieltä kun @marrrsipaani ,että ei ole haalea lainkaan! Itsehän tein päivä ennen menkkojen alkua, dpo13, blankon testin koko yön pidätestystä pissasta. En jäänyt kyllä odottelemaan ja tihrustelemaan, olisiko siihen haamuja tai viivoja piirtynyt esim myöhemmin, kun oli itsellä niin ei-napannut olo ja ajattelin että siinä vaiheessa jo näkyisi paremmin. Seuraavan testin teinkin sitten vasta 5vrk sen jälkeen kun menkat myöhässä, ja se oli ehkä samaa luokkaa kuin tuo sinun viiva nyt, tai aivan aavistuksen tummempi että en todella huolisi sinuna!!! Minäkään en huolinut, ja kaveri matkassa nyt 13+1. hmisten kropat reagoi niin eri tavalla ja toisilla hormonia erittyy enemmän ja nopeammin.

On ollut mielenkiintoista nyt lukea täällä teidän haaveilijoiden asenteesta ja kokemuksista koronaan. Itseä paljon mietityttänyt, että olisiko pitänyt taukoa yrittämisestä, jos olisin vielä tässä vaiheessa ollut haaveilija. Ymmärrän hyvin, että te, joilla on jo pitkä matka yrittämistä takana, ette tämän vuoksi yritystä tauota, mutta juuri lyhyemmän aikaa yrittäneiden kohdalla olen tilannetta miettinyt. Itseä kyllä huolettaa tämä, että juuri nyt on raskaana. Vaikka kuinka sanovat että nykytiedon valossa eivät raskaana olevat ole riskiryhmässä, niin tutkimustietoa on kuitenkin niin vähäisesti, ja muut koronavirus-kannat ovat olleet haitallisia, että kyllähän se on vaikeaa kevyesti ottaa. Toki samaa mieltä sinällään kuin @Mirkkuli26 että varmasti ei pahin mahdollinen virustauti, jonka raskaana voi saada, mutta tutkimustiedon rajallisuusen vuoksi, ei silti tälläisen asian, eli lapsen terveyden kanssa, tekisi mieli yhtään ottaa riskejä. Töihin pitöisi pian sairaslomalta palata, ja kovasti tuo mietityttäö ja huolettaa, että uskaltautuisinko.

Mutta toivotaan ettö tämä ikävä tilanne menee nyt mahdollisimman nopeasti ohi, ja tekin, joilla hoidot nyt sen vuoksi tauolla, pääsette pian jatkamaan, eikä muidenkaan tarvitsisi yrityksen jatkamisesta huolehtia <3 onnea kaikille plussanneille ja suuret tsempit kaikille muille jatkoon!
Ja juu itelläki raskaus vasta alussa ja jos saisin päättää ni linnottautuisin varmuudeks kotiin :ROFLMAO: Mut joo aattelin et huolestun sit ku joku sanoo et huolestu (helppo toteuttaa) mut vielä kuitenkin melko kevyin mielin ihmettelen tätä maailmanmenoa vähän kornillakin mentaliteetilla, että voinhan mä jäädä vaikka auton alle huomenna tms.:devil:
 
Hellurei, oon pitänyt vähän taukoa täältä kun alkoi tulla liikaa ajatuksiin vauva-asiat. Sain tässä kierrossa kp 12 kunnon ovisplussan ja hyödynnettiin se silloin samana päivänä, muina päivinä ei ollut mahdollisuutta kun lapsi oli kipeänä eikä oikeen nukkunut jne.

Noh sitten heti sen jälkeen alkoikin tää kauhea korona-härdelli ja nyt jo melkein toivon ettei tärppäis.. Olen alalla jossa ei etätöitä tunneta ja on korkea riski saada se virus, kääk. Samaan aikaan toivon ja pelkään plussaa :(

Plussia oli tullut, onnnnnnea! ❤ Ja tsemppiä varsinkin teille joilla piti hoidot alkaa tässä, eipä olis pari kuukautta sitten uskonut tällaista tilannetta tulevan..

Pehmis dpo4/yk5/2.lapsi
 
Korona pilas jo mahdollisesti jo meidän 2vk ulkomaan matkan keskenmenneen lasketunajan kohdalta, en tiedä kuinka tuun selviimään sen ajan, nyt se tuntuu jäätävän pahalta edes ajatella, olin niin siihen kohdistanut kaiken, et jos ei tuu vauvaa, nii sit me lähdetään heittää aivot narikkaan kahdeksi viikoksi, niin en anna koronan viedä unelmaa vauvastakin, jatkamme yrittämistä heti ensi kierrossa. Vaikka kyllä se vähän mietityttää, on kuitenkin niin uus viirus.
Mietin et kuinka huolissaan sitä olis jos olisin raskaana rv 24, ettö kuinka huolissaan sitä vauvasta olisi ja tulevasta, jos joutuis synnyttää keskellä pahinta korona- aikaa esim. Jos se nyt viivästyy se huippu näillä rajottavilla toimenpiteillä.

Sit mua on alkanut pelottaa, jos nun kohdussa onkin jotain vikaa, arpeumaa tms. Kun 2 keskenmenoa on nyt tullut putkeen. Viime vuoden alussa ja sit lopussa.
 
Jaahas aamuiset voidemaiset vv:t vaihtu johinki muuhun..nimittäin äskeisellä vessa reissulla tuli sitten sellaista vähän punertavaa/rusehtavaa valkovuotoo tai limaa(?) :unsure::oops:Parikin kertaa pyyhkiessä, ei oo kyl nevö evö tämmöst tullu, jos nimittäin enteilis menkkoja se alkaa kyl ruskealla vuodolla suoraan.
Hämmennyksen hämmennys.
Onneks täst piinast pääsee ylihuomenna eroon (y) :LOL:
 
@Hipposka Hyvä, että olet kunnossa! :eek:

@Ananas90 Kamalaa ja pelottavaa tuollainen vuotaminen. :(

@Alinna86 Toivottavasti olis hyvä merkki! ❤ Olispa jo sun testauspäivä.:ROFLMAO:

@Linneah Hieno plussa eikä varmasti tarvi vielä olla vahvempi. ❤

Mä koen, että mulla ei ole enää tässä iässä varaa pitää yrittämisestä taukoa lähes millään varjolla. Pitää vain yrittää pysyä positiivisena vaikka tilanne maailmalla ja suomessa on aika kamala.

Onko kenelläkään oviksen jälkeen sellaista, että naama rasvoittuu ihan hulluna? Mun naama on ollut tänään ihan kuin olis oivariinia vedelty pintaan, hyi hitto! :sick:
 

Yhteistyössä