Haaveena vauva 2020

Minäkin olin tänään yhteydessä hoitavaan klinikkaan, tosiaan pistoshoidot nyt lykkääntyy eikä minkäänlaista ovulaation induktioita suositella. Klinikoiden täytyy noudattaa terveysviranomaisten määräyksiä joten mitään hoitoja ei nyt saisi tehdä. Tutkimuksia kai voidaan tehdä. Perustelu on tosiaan se että riskeistä ei vielä tiedetä tarpeeksi, ja kokoajan selviää uutta viruksesta ja sen vaaroista. Olisi kai eettisesti väärin lääketieteen keinoin auttaa raskaus alulle näin riskialttiissa tilanteessa. Meillä ovulaatioinduktio on ollut letroilla käytössä nyt puoli vuotta, ja niitä olisi kotona edelleen. Mut ei kai nyt saisi käyttää. Nyt menossa loppukierto. Toivottavasti tilanne menee nopeasti ohi ja päästäisiin kokeilemaan pistoshoitoja esim. kesällä. Harmittaa teidän muiden puolesta myös jos hoidot monella lykkääntyy.

Hyvin ristiriitaiset fiilikset, minäkin samalla pelkään ja toivon tärppiä tuon koronan takia. Mulla myös työssäni kohonnut riski saada tuo tauti eikä etätyö mahdollisuutta ole, joten kyllä raskaus aika pelon värittämä olisi, jos nyt ihmeen kaupalla olisi tärppi käynyt. Ehkä ensimmäistä kertaa yrityksen aikana voi olla jopa vähän helpottunut olo jos ei tärppää. Ei olla vielä päätetty uskalletaanko jatkaa yritystä kuitenkin. Tuskin mitään ehkäisyä ainakaan otetaan kun kohta jo vuosi yritystä takana, mut ehkä seuraavan kierron voisi mennä tikuttelematta ja kierronpäiviä seuraamatta, ja seurata koronatilannetta rauhassa. Myöskään tässä kierrossa en oo erityisemmin laskenu päiviä enkä nytkään oo tarkkaan tietoinen dpo päivistä. Tarkistan kyllä kalenterista sit ku menkat alkaa. Mut on ollu aika paljon stressi vapaampaa kun on ollut laskematta päiviä ja osannut ottaa rennosti. Toivottavasti osaisin ensi kierrossakin.

Tsemppiä kaikille ❤
 
Tää on kyllä totta, että muutakin elämää on kuin korona. Mutta täs tällähetkellä, kun itse on kotona eka luokkalaisen kanssa, joka suree kun ei pääse kouluun kavereita tapaa ja opettajaakin ikävä ja sitä normaalia kouluarkea. Ja yritetään saada kotikoulua sujumaan. Ja kaikki harrastukset loppui seinään.
Toki tää koulun loppuminen(+osa harrastuksista) ois ollu toki kesällä vastassa, mut sillon ei ollu stressiä toisen oppivelvollisuuden täyttämisestä ja kun kesälle oli/on kaikkea kivaa suunniteltu, joka kaikki tällä hetkellä on vaakalaudalla, niin tuntuu kyllä ihan, ettei oo kuin korona ja epätietoisuus(+vauvahaaveet ja suru menetetystä) . En pelkää itseni tai perheeni puolesta koronaa, äitini on riskiryhmää, joten hänen puolestaan kyllä.
Mutta positiivisesti kun yrittää ajatella, nii eka päivä kotikoulua oli onnistunut. Pms vaan saa fiilikset aika kakaksi. Plus 95% varmuus meidän 2vk ulkomaanmatkan peruuntumisesta, sillä kiitos koronan, osalta matkaseurueesta loppuu työt oletettua aijemmin ja näin kesälomia aikaistetaan. :( oltiin lähdössä Heinäkuussa, kaikki on varattu ja osa maksettu
 
Oon nyt viikon tikuttanut ovista, ei saa mitään tolkkua kyllä. Olisin halunnut osallistua tohon dpo15 haasteeseen, mutta en oo saanu ovista kiinni tikuilla eikä oo ollut edes limoja tai sitä kuplistavaa tunnetta mistä oon aina laskenut 14vrk vuodon alkuun. Kummallista. Mutta mietin siis että menisin nyt pisimmän kierron mukaan, eli tästä lähtisi piinailu. Tasan 14vrk päästä voisi testata jos menkat ei alkaneet silloin. Voiko näillä spekseillä osallistua piinalistalle?

Punainen ei toimi mutta huomenna olisi siis dpo1.
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Korona asiaa tulee kyl joka paikassa eteen ja no, ei se murehtimalla parane, vaikka kuinka yrittää :(
Me ei ainakaan laiteta yrityksiä sen takia tauolle.

@Alinna86 Täällä kyllä jännätään niin sun puolesta ja aika vaan matelee :D Ylihuomenna ollaan niin jännän äärellä ❤ Jospa tän päiväinen oli kiinnittymisvuotoa, joka vuotelee jälkikäteen pois? :)

Pientä omaanapaa: Ei oo paljoa patin kipu lisääntynyt, aika onnetonta pientä juilintaa tuntuu välillä. Tänään on tuntunut alavatsalla tuttu paineentunne (en tiedä mihin se liittyy) ja siskon luona kun kävin, ni yht'äkkiä vihlas vasempaa rintaa. Nyt ollut taas aika väsynyt olo, kun ollut koko pvä yhtä haipakkaa. Sen verran täällä pyörähtänyt, et oon listaa päivittänyt, ni on aamulla helppo päivitellä unenpöpperössä :ROFLMAO:
 
Taas tuli yks kyssäri mieleen. :p Kuinka nopeasti teillä alkaa oviksen jälkeen tissi/nännikipu?
Välillä jo heti oviksen jälkeen, välillä joku dpo 7 alkaa ja välillä ei ollenkaan kipeydy. Eli vaihtelee kovasti eri kierroissa.

Tosiaan onneks on muutakin elämää kuin korona :) Pidin täältä aiemmin parin viikon tauon että sain ajatuksia muualle tästä vauva-aiheesta. Nyt ajattelin aktivoitua taas täällä et saan ajatuksia pois koronasta :D
 
Mikä tätä sivustoa vaivaa kun ei tykkäykset onnistu?!

Aika erilaisia tilanteita täällä eikä oo oikeen hehkuttamista :poop:

Itellä ei oo käyny mielessäkään jättää yritystä koronan takia! Kyllä vauva numero 2 menee koronan, töiden ym edelle, vaikken tässä kierrossa meinaa asiasta stressatakkaan. Kohta suunnataan vauva 2021 ryhmään porukalla, mutta jokunen plussa vois tulla ennen sitä <3

Ps. mulla ei oo koskaan tissikipua, raskaudessakin vasta myöhemmin :sneaky:
 
Ei tule minullakaan, paitsi ennen menkkoja se tietty kipu. Ovulaatiosta johtuvaa kipua ei ilmene :)
Ja mulla taas ei tule missään vaiheessa kiertoa mitään kipua tai tuntemuksia. Nyt on kaikki vaihtoehdot pöydällä. :D
Edit. Olin liian hidas, @Lilmi89 ehti ensin. :LOL:

Tänään muistaakseni dpo7. Eilen ja tänään tuntui pieni vihlaisu alavatsalla, olisikohan kiinnittymistä? Mä en niin kestä, jos menkat alkaa ihan yks kaks ja oon vain kuvitellut nää kaikki täydellisesti ajoittuneet oireet. Olisi kyllä niin kamalaa. Antaisi edes jotain toivon pilkettä tulevaisuuteen, jos raskaus nyt alkaisi. Tää korona on vetänyt miehen firmassa myynnin ihan nollaan ja kyllä vaan huolestuttaa, että miten tässä käy. Vaikka pitäisi olla ala, jolta ei työt lopu koskaan ja tuotteille on vain koko ajan kasvavaa kysyntää, niin vähän pahalta nyt näyttää. :( Toivotaan, että tämä on nyt vain joku alkushokki ja pian alkaa taas tilauksia tulla.
 
Mikä tätä sivustoa vaivaa kun ei tykkäykset onnistu?!

Aika erilaisia tilanteita täällä eikä oo oikeen hehkuttamista :poop:

Itellä ei oo käyny mielessäkään jättää yritystä koronan takia! Kyllä vauva numero 2 menee koronan, töiden ym edelle, vaikken tässä kierrossa meinaa asiasta stressatakkaan. Kohta suunnataan vauva 2021 ryhmään porukalla, mutta jokunen plussa vois tulla ennen sitä <3

Ps. mulla ei oo koskaan tissikipua, raskaudessakin vasta myöhemmin :sneaky:
Kyllä täälläkin vauvatoive on ja pysyy ja isosti, mutta tämä kaikki koronahysteria sai kyllä mut pelästymään. Tai varsinkin tuo terveysviranomaisten kannanotto näin vahvasti et lapsettomuushoitoja ei anneta kun mitään tietoa viruksen vaikutuksesta sikiöön alkuraskaudessa ei ole. Poikkeuksellinen tilanne tosiaan.

Mut täältä sai nyt kivasti vahvistusta sille ajatukselle et yritystä uskaltaa jatkaa ❤ vaikkakin sitten ihan luomuna ja toivottavasti just sillee turhia stressailematta :)
 
Mulla vähän hiljaiseloa ollut tässä ovista odotellessa ja kyllä tuo korona on ahdistusta yrityksen suhteen luonut.. :confused: Jos on pienintäkään mahdollisuutta, että virus saattaisi vaikuttaa negatiivisesti sikiöön, niin mun raskautumishalut meinaa myös kadota. Tähän nyt varmaan vaikuttaa se, että esikoisella epäiltiin kehityshäiriötä ja sain juosta raskauden puolivälin jälkeen ultrissa, joissa ennusteet sen kun huononi. Kaikki päättyi lopulta hyvin, mutta kyllähän tuosta vähän traumoja jäi...

Oviksen merkkejä ei ole vielä, kp13 nyt torstaina. Kaipa mä ainakin tikuttelen ja koitan selvittää sille oikean kohdan kierrossa. Sit vaan mietitään uskaltaako tässä nyt muuta..
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

19.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nenskuli........................kp 60/28-33
Koodikissa..................kp 58/24
Vauvameille..............kp 58/28-35
Minttara........................kp 58/26
Mandariinilohko.....kp 57/xx
taikinatonttu.............kp 55/28
Mirella92..................... kp 54/29
Tupsahus......................kp 49/x
Zennuli...........................kp 42/26-28
lolu.....................................kp 39/28
Hipposka......................kp 35/30
Jjenn................................kp 34/30-31
Korallikala....................kp 32/32-36
Helmiii..............................kp 29/29-43
Alinna86.........................kp 27/28
Töppönen_.................kp 26/26-28
Futurmama.................kp 26/29-34
Vesinokkaeläin.........kp 25/28
Kasikuus........................kp 25/27-28
Mmohini.........................kp 24/32-42
Snanniska....................kp 24/28
Brunet82.......................kp 22/26-28
Persikka123.................kp 20/32
Vaniljapulla.................kp 19/30
Hypsy...............................kp 19/36
Ilona Eloisa...................kp 18/28
pehmis26.......................kp 18/27-29
Shibali...............................kp 17/23-28
Millimetrii........................kp 16/27
minttuni...........................kp 15/26
Marrrsipaani...............kp 15/27-28
Masu90............................kp 15/27-30
Lina87...............................kp 14/28
Riama...............................kp 13/27-29
mimmi92........................kp 13/26
Krippis..............................kp 12/22-24
BonBon88.....................kp 11/30-32
Piipaa93..........................kp 11/26
Amadecasa.................kp 9/34-55
Lilmi89..............................kp 7/29
Keltasirkku-.................kp 5/28-32
Nieve30..........................kp 3/29

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Töppönen_........................dpo 15
Alinna86................................dpo 14
Kasikuus...............................dpo 11
Vesinokkaeläin................dpo 9
Korallikala...........................dpo 8
Brunet82...............................dpo 8
Snanniska............................dpo 6
Hypsy......................................dpo 4
Marrrsipaani......................dpo 1
Vaniljapulla.........................dpo 1
Helmiii......................................dpo 1
Zennuli...................................dpo 0
minttuni..................................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mä nyt otin omiin käsiini päätöksen poistaa piinalistalta yli dpo30 piinailijat, kun en kyselyistä huolimatta ole saanut vastausta :)

@Korallikala Oijoi, jospa siellä olisi tosiaan kiinnittyminen tapahtunut ❤

Mulla on kyllä poikkeuksellisen hyvä olo taas. Jopa parempi, kuin viime kierrossa. Viime kierrossa oli hyvä olo, vaikka oireita oli raskauden suuntaan, mut sit ei kuitenkaan ja romahdus tuli kun vuoto alkoi.
Nyt ei ole niitä oireita, niin kummasti sitä osaa olla vieläkin rauhallisemmin ja parempi olo :) Dpo7 kohdalla ajattelin, et kylläpäs aika matelee ja joo, matelee se edelleen :D Mut siitä iloinen, että dpo11 ja ei niin mitään tuntemuksia, paitsi tuo rinnan patti, joka selkeästi rauhoittui. Jos sitäkin kesti vaan päivän kaks ja menkat alkaa, ni mä oon päässyt TODELLA helpolla, IHANAA, kerrankin ❤ Ei pms-oireita, ei vieläkään menkkajomotuksia, vaikka kuinka koitin manata :D On tää ihmeellistä :cool:
 
Minä oon nyt pari kertaa huomannut että nännikipu alkaa tosi aikasin oviksesta, vai voiko se alkaa jo ennen sitä?? Lh-huipun aikaan?? Tässäkin kierrossa huomasin että nännit on kipeät 6h ovisplussasta o_O . Kaikkea sitä miettiikin, miks ei voi olla jotain selkeää merkkiä milloin se munasolu oikeasti irtoaa :D
 
Minä oon nyt pari kertaa huomannut että nännikipu alkaa tosi aikasin oviksesta, vai voiko se alkaa jo ennen sitä?? Lh-huipun aikaan?? Tässäkin kierrossa huomasin että nännit on kipeät 6h ovisplussasta . Kaikkea sitä miettiikin, miks ei voi olla jotain selkeää merkkiä milloin se munasolu oikeasti irtoaa
Niinpä! :LOL: Mulla on aiemmin ollut ihan selvät ja kovat jomotukset, kun on ovis, mutta tässä kierrossa se tuli aika yllättäen ja ihan vähän jomotteli sunnuntaina. Myös lauantaina tuikki tosi kipeästi, mutta se ei ollut mitään tyypillistä oviskipua. Voihan se olla, että ovis oli vasta sunnuntaina ja nännit/tissit vain kipeyty nopeasti sen jälkeen. Harmi kun en ole aiemmin kirjoitellut tuntemuksia ylös.
 
Jaahas aamuiset voidemaiset vv:t vaihtu johinki muuhun..nimittäin äskeisellä vessa reissulla tuli sitten sellaista vähän punertavaa/rusehtavaa valkovuotoo tai limaa(?) :unsure::oops:Parikin kertaa pyyhkiessä, ei oo kyl nevö evö tämmöst tullu, jos nimittäin enteilis menkkoja se alkaa kyl ruskealla vuodolla suoraan.
Hämmennyksen hämmennys.
Onneks täst piinast pääsee ylihuomenna eroon (y) :LOL:
Minulla tuli nyt just samana päivänä ihan aavistus ruskeaa vuotoa kun tein sen ekan haamun dpo12. Eli varmaan kiinnittymisvuotoa. Toivottavasti sinullakin on merkki siitä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86

Yhteistyössä