Haaveena vauva 2020

Meillä oli viime kierrossa seksiä 6 kertaa ja ihan kohdilleen osui ovista ajatellen. Ja mulle ihan riittävä tuo määrä tällä hetkellä, kun vähän puuduttavalta tämä yritys tuntuu. Muutama kuukausi oli jännää ja mukavaa paneskella menemään, mutta tällä hetkellä tuntuu suorittamiselta. Mutta uskon, että tilanne ja asenne muuttuu kyllä. Varmaan vähän tämmöistä aaltoilevaa kaikki tähän yritykseen liittyvä.

En ole varmaan koskaan aikuisiällä ollut bmi mukaan normaalipainoinen tai jos olen ollut, niin ihan siellä normaalin ylärajalla. Ja kehonkoostumusmittauksien mukaan lihaksia keskivertoa enemmän. No kuitenkin tuosta bmi:stä puhutaan hoitojen yhteydessä. Mulla nyt 30 ja siis kyllä, näytän ylipainoiselta myös, ei vaan tunnu itsestä siltä. Yritän koko ajan pudottaa painoa ruokavalion ja liikunnan avulla. Täällä taitaa olla raja bmi 35 hoitoihin pääsyyn. Ja toki ymmärrän ylipainon riskit raskaudelle. Haluaisin painoa alas.

Sain soitettua lääkärille ja aukkari tehdään viikon päästä perjantaina. Silloin kp 9. Särkylääke tuntia ennen ja rakko tyhjäksi siellä paikanpäällä. Ei muuta. Mies käy taas antaan näytteen. Toivottavasti tilanne edelleen kohentunut. Ja pyydän sitten julkiselle lähetteen. Muistanko oikein @W.we että teitte yksityisellä inssit? Hinta lääkkeet+hoidot, jos muistat? Säästöjä on pahan päivän varalle (tämä on paha päivä), yksityisellä inssit kiinnostaa julkiselle jonottamisen aikana. Toki jos torvet tukossa, niin eikös sitten ole ivf ainoa vaihtoehto. No helpottaa tieto siitä, että jo viikonpäästä jotain selviää. Myös kilppariverikokeissa käyn maanantaina. Jos ei edelleenkään ole laskenut tarpeeksi, niin sekin lykkää hoitojen aloitusta.

Jännä kun eilen vielä tähän aikaan kuvitteli olevansa raskaana ja nyt ajatus raskaudesta tuntuu taas niin kaukaiselta. Ja kun kp2 menossa, niin ei enää itketä eikä ahdista. Hormonit ❤ mutta onneksi sentään joku asia on hyvin, eiköhän se ovis nyt ole tapahtunut tai ainakin lähellä, kilpirauhasen vajaatoimintaan saa lääkkeitä, ylipainoa voi pudottaa ja on olemassa erilaisia hoitoja, joilla voidaan mahdollistaa meillekin lapsi ❤

Minttuni 29v/ya 2/19/yk 14/1.
 
Pikkunen tauko oli tuossa! Lukenut olen jutut, mut tykkää nappi ei toimi ×£$€&#(÷((@(#*&#&# <---- monta kirosanaa.. Ja koska tekstiä on tullut monta sivua, ni en ees yritä muistaa mitä kellekin pitäisi kommentoida, joten pahoittelen. Mut kaikille piinailijoille tasapuolisesti tsemppiä, uuteen kiertoon joutuneille pahoittelut ja plussanneille onnea ❤
Mua alkanu tää palsta nyppii, ni oon pysyny poissa ja tietysti omassa tilanteessa ei ole ollut kerrottavaa.
Mut nyt ON kuitenkin: NELJÄTTÄ VIIKKOA pää kipeä enemmän taikka vähemmän JOKA ketun päivä. Flunssaa ollut viime kierron ovulaatiosta asti, eli sellaset 4vko about ja nyt viimisen 3pvä aikana pahentunut, joten pomo passitti tänään kotia, vaikka onko tosta hyötyä, ku oon jo varmaan tartuttanu kaikki siellä. Ovulaatio on varmaan tuloillaan, koska vuodan sellasia limoja, että oksat pois. Jaksaminen on aika alaluokkaa, ni harrastellaan seksiä, jos jaksaa. En jaksa ressata osuuko ajotukset kohdilleen, ku ei niistä ajotuksista oo aiemminkaan ollut niin yhtään mitään hyötyä. Aika rennoin fiiliksin olen menossa ensikäynti kohden, joka on 7.4..
Nyt vain odotan yhden yön hotelli reissua huhtikuun alkuun, ku mies varasi maisemahotelli huoneen järvisydämeen ❤
Täällä alko eilen vapaa vkl ja toki tunnollisena äitinä sairastan itse just sillon, kun lapset isällään. Kuinkas muutenkaan?

Pahoittelen vielä omaanapaa ja koitan päästä juttuun taas mukaan pikku hiljaa. Hymiöitäkään en nyt jaksaa kylvää, ku tuo sydän on ainut joka haluaa pysyä messissä mukana.

Muoks: kasikuus 33v ja 25v /ya 05/19/ yk12 /3 lasta + enkelipoika /ensimmäinen yhteinen toiveissa /ensikäynti 04/20
 
Pikkunen tauko oli tuossa! Lukenut olen jutut, mut tykkää nappi ei toimi ×£$€&#(÷((@(#*&#&# <---- monta kirosanaa.. Ja koska tekstiä on tullut monta sivua, ni en ees yritä muistaa mitä kellekin pitäisi kommentoida, joten pahoittelen. Mut kaikille piinailijoille tasapuolisesti tsemppiä, uuteen kiertoon joutuneille pahoittelut ja plussanneille onnea
Mua alkanu tää palsta nyppii, ni oon pysyny poissa ja tietysti omassa tilanteessa ei ole ollut kerrottavaa.
Mut nyt ON kuitenkin: NELJÄTTÄ VIIKKOA pää kipeä enemmän taikka vähemmän JOKA ketun päivä. Flunssaa ollut viime kierron ovulaatiosta asti, eli sellaset 4vko about ja nyt viimisen 3pvä aikana pahentunut, joten pomo passitti tänään kotia, vaikka onko tosta hyötyä, ku oon jo varmaan tartuttanu kaikki siellä. Ovulaatio on varmaan tuloillaan, koska vuodan sellasia limoja, että oksat pois. Jaksaminen on aika alaluokkaa, ni harrastellaan seksiä, jos jaksaa. En jaksa ressata osuuko ajotukset kohdilleen, ku ei niistä ajotuksista oo aiemminkaan ollut niin yhtään mitään hyötyä. Aika rennoin fiiliksin olen menossa ensikäynti kohden, joka on 7.4..
Nyt vain odotan yhden yön hotelli reissua huhtikuun alkuun, ku mies varasi maisemahotelli huoneen järvisydämeen
Täällä alko eilen vapaa vkl ja toki tunnollisena äitinä sairastan itse just sillon, kun lapset isällään. Kuinkas muutenkaan?

Pahoittelen vielä omaanapaa ja koitan päästä juttuun taas mukaan pikku hiljaa. Hymiöitäkään en nyt jaksaa kylvää, ku tuo sydän on ainut joka haluaa pysyä messissä mukana.
Mulla kans ongelmia tuon tykkäysnapin kanssa. Ja hymiöt joita osaan käyttää on sydän ❤ : ) :) : D :D ( y ) (y) ja ainakin > : ( :mad: : ( :( ja on menny kyllä huonoon suuntaan tämä palstan käyttäminen minunkin mielestä. En esim. muista nimimerkkejä niin hyvin kuin kuvien kanssa.

Hyvä että stressiä ole, itellä kyllä auttaa kun tietää, että jossain vaiheessa apua on tulossa. Vaikka eilen kp 1 ei ollut hyvä fiilis, niin tänään taas jo normaali :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Shibali
Mulla kans ongelmia tuon tykkäysnapin kanssa. Ja hymiöt joita osaan käyttää on sydän : ) : D ( y ) ja ainakin > : ( : ( ja on menny kyllä huonoon suuntaan tämä palstan käyttäminen minunkin mielestä. En esim. muista nimimerkkejä niin hyvin kuin kuvien kanssa.

Hyvä että stressiä ole, itellä kyllä auttaa kun tietää, että jossain vaiheessa apua on tulossa. Vaikka eilen kp 1 ei ollut hyvä fiilis, niin tänään taas jo normaali
Pitääpäs yrittää opetella noita hymiöitä :) Toki ton normaalin hymy- ja surunaaman osaan tehdä, mutta ne ei sopinut minun tekstiin :D
Helpotti kyllä mieltä, kun sai sen ensikäynti ajan, tietää, että kohta saa ehkä jotain syitä tietoon miksi ei onnistu. Toki ainahan ne menkat silti saa aikaan sen huonon fiiliksen :( Tsemppiä sinullekin uuteen kiertoon ❤ Kyllä meillä on kohta kaikilla pieni sylissä, kun saa hoidot käyntiin.
 
Mun kiertopäivät on nyt menneet jotenkin listalla sekaisin. Huomiselle vois siis laittaa kp 14. En saa tota punasta väriä yhtään toimimaan... :(

Tänään ovistesti jonkinverran vahvempi kun eilen. En sitten tiedä missä vaiheessa se on plussa :LOL: Talletteluja varmuuden vuoksi jo eilen...

@Korallikala kiitos hymiöohjeista! Menee kyllä hermot tähän palstaan, tuo laatikko hymiöineen, värivaihtoineen jne. ei toimi nyt mulla ollenkaan, eli ei reagoi vaikka sitä mistä naputtelis.
 
Mun kiertopäivät on nyt menneet jotenkin listalla sekaisin. Huomiselle vois siis laittaa kp 14. En saa tota punasta väriä yhtään toimimaan...

Tänään ovistesti jonkinverran vahvempi kun eilen. En sitten tiedä missä vaiheessa se on plussa Talletteluja varmuuden vuoksi jo eilen...

@Korallikala kiitos hymiöohjeista! Menee kyllä hermot tähän palstaan, tuo laatikko hymiöineen, värivaihtoineen jne. ei toimi nyt mulla ollenkaan, eli ei reagoi vaikka sitä mistä naputtelis.
Fiksasin :) Toivottavasti sitä punasta väriä tarttuu pian ovistestiin kun ei kerran tekstiin tarttunut :ROFLMAO:

Joo piti oikein avata kone et sai listan päivitettyä, olis menny kyllä ikä ja terveys näin puhelimella.
 
ON: amh käyty mittauttaan, lääkäri soittaa tulokset 13. päivä perjantai. Siinä hetken mietin kun soittoaikaa sovittiin, et oisko pitäny siirtää muulle päivälle, mut sit päätin et ei se soittopäivä niihin mun tuloksiin vaikuta :D Onko muuten kellään ollu menkkojen aikaan kipua munasarjoissa? :O Hetken jo mietin et onko kohdunulkoinen kyseessä, mutta kun kipua on vaihdellen molempien munasarjojen kohdalla niin ei oikein siitä voi olla kyse. Nyt siis kp 4 ja ihme jomotuksia ja kipua molemmissa munasarjoissa vuorotellen ollu nyt jo pari päivää. Ehkä siellä vaan nyt sit kasvaa oikein rytäkällä munasoluja valmiina hedelmöittymään?? :D

Kiitos @minttuni hymiövinkeistä (y) ja mahtavaa että siellä hoidot etenee, toivottavasti niistä tulee pian teille apu jos ei nyt tästä kierrosta jo luomuna tärppää :love:

voi ei @Kasikuus että siellä on ollu noin pitkään jo pää kipeenä :( Toivottavasti pian helpottais <3 Onneks teillä enää kuukausi ensikäyntiin :) Toivottavasti saatte sieltä pikaista apua ja pikkuisen pian alulle <3

Shibali 39v ja 46v / ya 9/2019 / plussa yk2 > kkm + lääkkeellinen tyhjennys 5.12.19 / 1. toiveissa / hoidot alkamassa
 
ON: amh käyty mittauttaan, lääkäri soittaa tulokset 13. päivä perjantai. Siinä hetken mietin kun soittoaikaa sovittiin, et oisko pitäny siirtää muulle päivälle, mut sit päätin et ei se soittopäivä niihin mun tuloksiin vaikuta Onko muuten kellään ollu menkkojen aikaan kipua munasarjoissa? :O Hetken jo mietin et onko kohdunulkoinen kyseessä, mutta kun kipua on vaihdellen molempien munasarjojen kohdalla niin ei oikein siitä voi olla kyse. Nyt siis kp 4 ja ihme jomotuksia ja kipua molemmissa munasarjoissa vuorotellen ollu nyt jo pari päivää. Ehkä siellä vaan nyt sit kasvaa oikein rytäkällä munasoluja valmiina hedelmöittymään??

Kiitos @minttuni hymiövinkeistä ja mahtavaa että siellä hoidot etenee, toivottavasti niistä tulee pian teille apu jos ei nyt tästä kierrosta jo luomuna tärppää

voi ei @Kasikuus että siellä on ollu noin pitkään jo pää kipeenä Toivottavasti pian helpottais <3 Onneks teillä enää kuukausi ensikäyntiin Toivottavasti saatte sieltä pikaista apua ja pikkuisen pian alulle <3

Shibali 39v ja 46v / ya 9/2019 / plussa yk2 > kkm + lääkkeellinen tyhjennys 5.12.19 / 1. toiveissa / hoidot alkamassa
Meillä kans lääkäri perjantaina. Ja aiemminkin ollut siellä käyntiä perjantai 13. päivä, kyllä tällä kertaa toivon parempia uutisia xD Minulla on kyllä munasarjojen kohdalla kipua menkkojen aikana ja yleensä kaikki kivut on aina vain oikealla puolella, niin ovis-, kuin menkkakivut. Erikoista, mutta täällä palstalla muitakin, jotka kipuilee vain toispuoleisesti. Mutta edellisen kierron loppupuolella oli kummallakin puolella jomotusta ja tosiaan nyt kp 2 ja on kipuja, enemmän oikealla.

Mutta siis nyt ei ole tarvinnut ottaa särkylääkettä menkkakipuihin, vaikka yleensä pitää kaksin käsin vetää. Ihan kylläkin jotain normi parasetamoleja olen kipuihin syönyt. Nyt olen tehnyt hengitys- ja rentoutusharjoituksia ja käyttänyt sellaista aromaattista öljyä. Mukavaa, että kerrankin ei kaiken pettymyksen ja surun lisäksi ollut niitä karmeita kipuja.
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
@W.we Kyllä minustakin tuntuu, että hieman hiljentynyt ja itsekin kirjoitan enää tosi harvoin. Jotenkin tuntuu etten enää muista kenenkään nimimerkkejä ja tilanteita, ja kun itse on jo hoidoissa eikä luomuraskaus ole todennäköinen, niin tässä on vain odotustilassa. Ja omat ajatukset on myös välillä tosi negatiivisia, ja yritän mahdollisimman vähän niitä tänne suoltaa ettei pahoita kenenkään mieltä :(
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
@W.we Kyllä minustakin tuntuu, että hieman hiljentynyt ja itsekin kirjoitan enää tosi harvoin. Jotenkin tuntuu etten enää muista kenenkään nimimerkkejä ja tilanteita, ja kun itse on jo hoidoissa eikä luomuraskaus ole todennäköinen, niin tässä on vain odotustilassa. Ja omat ajatukset on myös välillä tosi negatiivisia, ja yritän mahdollisimman vähän niitä tänne suoltaa ettei pahoita kenenkään mieltä
Jotenkin uudistus vaikuttaa siihen, että ei muista nimimerkkejä. Onko täällä muuten palstaa hoidoissa oleville? Saa pahaakin oloa purkaa täällä, toki itsekin mietin, että ihan kaikkea ei voi sanoa.
 
kävin lääkärissä tänään 11 päivää kestäneen epämääräisen vuodon takia ja kohtutulehdusta epäiltiin. Sain kaksi ab-kuuria ja toista ei suositella raskauden ensimmäisellä kolmanneksella. Sanoin lääkärille, että on hyvin pieni mahdollisuus minun olevan raskaana.
Ajattelin aamulla tehdä testin ja jos se on nega, niin aloitan kuurin.

nyt mietinkin, että mitenköhän kohtutulehdus vaikuttaa raskauden yrittämiseen. Tottakai ensin täytyy saada oma terveys kondikseen, mutta pohdinkin kannattaako nyt käyttää kuitenkin ehkäisyä jonkin aikaa..?
Ja muutenkin miten kaikki tämä vaikuttaa mihinkin. En tajunnut kysyä lääkäriltä muuta kuin, että saako normaalisti harrastaa seksiä ja kuulemma saa.

harmittaa kovasti, että tämä tuli tähän väliin.
 
Olen ymmärtänyt että tuo BMI-raja ei ole hoidoissa pelkästään raskauden riskejä varten, vaan koska rasvakudos erittää hormoneja ja sitä kautta runsas ylipaino vaikuttaa hormonitoimintaan ja lääkevasteisiin. On todettu, että suuri määrä rasvakudosta heikentää hoitojen onnistumista. BMI on suurimmalle osalle oiva mittari, vaikka kyse on tosiaan rasvakudoksen määrästä eikä suoranaisesti painosta.

Itsellä on jonkin verran keskivertoa enemmän lihasta, mutta on kyllä tuota läskiäkin. Painoindeksi taitaa olla nyt kilon tai pari ylipainon puolella, vaatekoko on kyllä L mutta olen toisaalta suht pitkä.

Mulla on jäänyt palstailu lähes kokonaan. En tiedä onko se pelkästään tämä palstamuutos vai se ettei enää vaan kiinnosta kirjoitella. Useimmat uudet vain piipahtavat palstalla kuukauden pari intoa puhkuen, ja onnistuvat nopeasti raskautumaan. Ja näinhän se pitäisi mennäkin!
Itse on niin eri tilanteessa hoitoineen että tämä ei enää tarjoa vertaistukea samalla tavalla. Linkkien katoaminen on osaltaan vaikuttanut, kun en löydä enää ketjuihin joita aiemmin seurasin. Varmaan jää palstailu kokonaan vähitellen.
 
Samoja asioita mielessä kuin esim @Disco Volante lla ja vaikea päästä keskusteluun sisälle kun niin moni kirjoittelee ja syntyy vähän kuin tsemppiporukoita. Joku uus kirjottelikin muutama sivu sitten hyvin, että miksi siirtyy takavasemmalle.

mulla taitaa nyt tänään olla se kp1. @minttuni päädyin etten alota vielä sillon sitä letroa, kysäsin myös gynekaverilta vinkkiä :) tämä kierto pitkittyikin sit 31/28
 
ON: amh käyty mittauttaan, lääkäri soittaa tulokset 13. päivä perjantai. Siinä hetken mietin kun soittoaikaa sovittiin, et oisko pitäny siirtää muulle päivälle, mut sit päätin et ei se soittopäivä niihin mun tuloksiin vaikuta Onko muuten kellään ollu menkkojen aikaan kipua munasarjoissa? :O Hetken jo mietin et onko kohdunulkoinen kyseessä, mutta kun kipua on vaihdellen molempien munasarjojen kohdalla niin ei oikein siitä voi olla kyse. Nyt siis kp 4 ja ihme jomotuksia ja kipua molemmissa munasarjoissa vuorotellen ollu nyt jo pari päivää. Ehkä siellä vaan nyt sit kasvaa oikein rytäkällä munasoluja valmiina hedelmöittymään??

Kiitos @minttuni hymiövinkeistä ja mahtavaa että siellä hoidot etenee, toivottavasti niistä tulee pian teille apu jos ei nyt tästä kierrosta jo luomuna tärppää

voi ei @Kasikuus että siellä on ollu noin pitkään jo pää kipeenä Toivottavasti pian helpottais <3 Onneks teillä enää kuukausi ensikäyntiin Toivottavasti saatte sieltä pikaista apua ja pikkuisen pian alulle <3

Shibali 39v ja 46v / ya 9/2019 / plussa yk2 > kkm + lääkkeellinen tyhjennys 5.12.19 / 1. toiveissa / hoidot alkamassa

Mä vastaan tähän, että mulla on välillä kipua munasarjoissa menkkojen aikaan. Just viimeksi eilen googlettelin kun tuli selkeää kipuilua munasarjaan. Sieltähän googlesta tuli vastaukseksi tietysti munasarjasyöpä, niin lopetin googlettelun siihen :D
 
Luen vielä myöhemmin nuo viestit ja vastailen mutta kääk tänään ollu vähän jännä olo! :whistle:Ruoka ei meinaa upota, ja voidemaista vvtä tullu mikä on tosi outoa tässä vaiheessa Ootan vielä pahinta pms ketutusta lähipäivinä, saapa nähdä....

[USER=148065]@BonBon88 en voi käsittää miten oli nega ja niin vahvat oireet! Voihan se vielä plussaksi muuttua??? Mikä fiilis sinulla itsellä?

Kiva kun niin monella hoidot alkamassa :love:
 
Viimeksi muokattu:
Hei. Mulle sanottiin ehdottomasti kohtutulehduksen aikana ei saa harrastaa seksiä ilman kondomia. Anteeksi kun en muista nimimerkkiä kelle vastaan, mutta tulin vaan nopeaa tsekkaa palstan.
Aamun testi täysin blanco, menkkoihin 6 päivää. Kai se oli sit siinä.
Aamulla soitin lääkäriin tosta pissaamisesta josta kerroin, otatti jo heti virtsatulehdusnäytteen jota ei tietenkään ollut koska tätähän on jatkunut jo pari vuotta. Seuraava askel on sokerirasitus, näki tiedoistani, että on joku veren gluk. joku? arvo ollu joka ainuassa koholla kun näit verikokeita on otettu.
Jos mulla on diabetes niin pelkään raskautua. Sehän on riskiraskaus ja sikiövaurioiden mahdollisuus on korkea.

Laitettiin nyt yritys tämän takia jäihin. Palaan sit asiaan kun on selvinny sokerirasitustulokset jne...
 
kävin lääkärissä tänään 11 päivää kestäneen epämääräisen vuodon takia ja kohtutulehdusta epäiltiin. Sain kaksi ab-kuuria ja toista ei suositella raskauden ensimmäisellä kolmanneksella. Sanoin lääkärille, että on hyvin pieni mahdollisuus minun olevan raskaana.
Ajattelin aamulla tehdä testin ja jos se on nega, niin aloitan kuurin.

nyt mietinkin, että mitenköhän kohtutulehdus vaikuttaa raskauden yrittämiseen. Tottakai ensin täytyy saada oma terveys kondikseen, mutta pohdinkin kannattaako nyt käyttää kuitenkin ehkäisyä jonkin aikaa..?
Ja muutenkin miten kaikki tämä vaikuttaa mihinkin. En tajunnut kysyä lääkäriltä muuta kuin, että saako normaalisti harrastaa seksiä ja kuulemma saa.

harmittaa kovasti, että tämä tuli tähän väliin.
Mulla oli kohtutulehdus v.2018 (oli oireillut useamman kuukauden ennen diagnoosia) ja raskauduin heti pari viikkoa sen jälkeen kun se oli hoidettu pois. Sain keskenmenon. En tiedä, oliko sillä tulehduksella vaikutusta keskenmenon syntymiseen, mutta olen arvellut että oisko voinut käydä niin että kohtu ei ollut vielä toipunut tulehduksesta. Tulehduksen todennut lääkäri ei kyllä sanonut mitään siitä että kannattaisko odottaa hetki ennen kuin jatkaa yritystä.
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Luen vielä myöhemmin nuo viestit ja vastailen mutta kääk tänään ollu vähän jännä olo! Ruoka ei meinaa upota, ja voidemaista vvtä tullu mikä on tosi outoa tässä vaiheessa Ootan vielä pahinta pms ketutusta lähipäivinä, saapa nähdä....

[USER=148065]@BonBon88 en voi käsittää miten oli nega ja niin vahvat oireet! Voihan se vielä plussaksi muuttua??? Mikä fiilis sinulla itsellä?

Kiva kun niin monella hoidot alkamassa
Oo, tsemppiä sulle jännäilyyn! :love:

No jep! Aika rauhallinen fiilis silti, ei nyt vielä ainakaan menkkafiilistäkään oo, ett kait sitä täytyy vaan odotella tiistaille saakka ett alkaako ne sieltä ja testailla sit uudestaan! Mies oli aika pettynyt, kun oli niiiin varma siitä, ett plussa tulee vaikkei se tota vastausta ostanutkaan vielä, uskoo siis ett plussa sieltä vielä tulee. Oireilut periaatteessa kaikki hävinnyt jo eilisen pvän aikana paitsi lievä tissiarkuus ja kevyet menkkajomot!

Mutta todettiin aamulla molemmat, että olipahan tääkin jo aika rankka kuukausi tän yrityksen suhteen vaikka rennosti ollaankin otettu, mut meillä vasta eka yrityskierto! En pysty kuvitteleenkaan teidän fiiliksiä, joilla niitä on jo niin monta enemmän ilman sitä plussaa! :oops:
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89

Yhteistyössä