Haaveena vauva 2020

@rosanne minulle lääkäri sanoi, että viikko pitäisi hänen määräämänsä antibiootin takia harrastaa seksiä kondomin kanssa, koska ei suositella raskautta sen lääkkeen kanssa.
Sanoin hänelle että on mahdollista että olen jo raskaana (mikä kylläkin hyvin epätodennäköistä) .
Sitten hän vaihtoi toisen antibiooteista raskausystävällisemmäksi, mutta lääkärikäynnin jälkeen huomasin ettei siinä toisessakaan antibiootissa saisi olla raskaana. Mutta muuta estettä hän ei sanonut minulle kuin tuo antibiootti :O enkä kyllä osannut tämän paremmin kyselläkkään.

@Apustaja no tätä minäkin mietin ja nyt harmittaa, etten osannut kysellä lääkäriltä enemmän. Mutta kun tämäkin diagnoosi oli hiukan arvailua. Minulla ei ollut crp koholla, ainoastaan valkosolut hiukan sekä lämpöä 37.5. Kipua minulla ei tunnu ollenkaan missään ja ainut ”selkeä” oire on rusehtava tiputteleva pitkään jatkunut hajuton vuoto.
 
@bellaella22050909 Okei saattoi olla niin myös minun kohdalla kun meni kaks eri antibioottia. Myös puhui jotain mahdollisten pöpöjen pääsemisestä kohtuun sillä jollain tapaa reitti on selvä, kerta kohtu ylipäätänsä oli tulehtunut. En muista tästä ihan kaikkea tarkkaan, kun tästä on jo 9v aikaa, mutta sen muistan että seksi kiellettiin siten ettei mies saa ejakuloida sinne "pöpöjen" vaarassa
 
  • Tykkää
Reactions: bellaella22050909
@rosanne minulle lääkäri sanoi, että viikko pitäisi hänen määräämänsä antibiootin takia harrastaa seksiä kondomin kanssa, koska ei suositella raskautta sen lääkkeen kanssa.
Sanoin hänelle että on mahdollista että olen jo raskaana (mikä kylläkin hyvin epätodennäköistä) .
Sitten hän vaihtoi toisen antibiooteista raskausystävällisemmäksi, mutta lääkärikäynnin jälkeen huomasin ettei siinä toisessakaan antibiootissa saisi olla raskaana. Mutta muuta estettä hän ei sanonut minulle kuin tuo antibiootti :O enkä kyllä osannut tämän paremmin kyselläkkään.

@Apustaja no tätä minäkin mietin ja nyt harmittaa, etten osannut kysellä lääkäriltä enemmän. Mutta kun tämäkin diagnoosi oli hiukan arvailua. Minulla ei ollut crp koholla, ainoastaan valkosolut hiukan sekä lämpöä 37.5. Kipua minulla ei tunnu ollenkaan missään ja ainut ”selkeä” oire on rusehtava tiputteleva pitkään jatkunut hajuton vuoto.
Mullakin oli crp normaali. Epänormaalia vuotoa ei ollut, diagnoosi tehtiin vatsakipujen (vihlontaa vatsalla, kovia yhdyntäkipuja kuukausitolkulla) ja ultrassa nähdyn kohdun ympärillä olleen nesteen perusteella. En muista enää että oliko lievää lämpöilyä myös. Eli monenlaisia oireita voi kohtutulehduksessa olla. Itse mietin silloin että oliko diagnoosi oikea, mutta luulen että oli koska kivut jäivät pois kuurin syötyäni. Ne kohtutulehduksen antibioottikuurit on niin tujut, että jouduin olemaan muutaman päivän saikulla. Veti tosi heikkoon kuntoon, oksetti ja en pystynyt olemaan edes jalkeilla heikotuksen takia. Tsemppiä!
 
  • Vau!
Reactions: bellaella22050909
Heiii ja ne jotka epäilee ettei meinaa päästä täällä juttuun mukaan, niin juu ei tosiaankaan meinaa muistaa yhtään kelle piti kirjottaa kun on niin monta kirjottajaa ja selaa monta sivua läpi, en usko että kukaan täällä tahallaan jättää vastaamatta jollekin. Täältä löytyy varmasti vertaistukea jokaiselle, ite en nuihin hoitojuttuihin hirveästi vastastaile kun en ymmärrä niistä yhtään mitään, ja en halua möläyttää mitään mikä loukkaisi, muuta kuin että tärkeintä että semmosiin pääsee ja lapsi on mahdollinen. Jokaiselle pitäisi saada se lapsi keinolla millä hyvänsä, eikä kukaan ole huonompi äitinä tai isänä miten lapsi onkaan sitten maailmaan tuotu. Vähänhän sitä vain vastatailee niille jotka on samassa tilanteessa, mutta ehottomasti tutkimuksiin itekki haluan jos ei pitkään aikaan tärppää. Sinnikkäästi vaan kaikki kirjotelkaa! <3
 
Huomenta naiset ❤
Nyt jopa toimi tykkää nappi sillain, kuin kuuluukin.

Mun on nyt tosi hankala päästä juttuun mukaan, koska ei vielä hoidot ole alkamassa :( Mutta ihan huippua @W.we että teillä ei enää kauan, että pääsette ivf. Toivotaan, että onnistuu heti ja sieltä se kauan odotettu plussa tulee ❤

Joku täällä puhui pissaamisesta. Minä ramppaan vessassa koko ajan, vaikka en joisikaan. On hyvin hyvin harvassa kerrassa ne yöt etten käy ollenkaan, mut yleensä herään kauheaan hätään 2-3krt yössä. Ja se on todella raivostuttavaa :(

@Korallikala sinun hymiö vinkki ei minulla toimi, kun kirjoitan sen : confused : ni se tarjoaa sitä hymiötä, mutta ei se jätä sitä tähän kuitenkaan :(

@mimmi92 Pahoittelut keskenmenosta :cry:

@Alinna86 Huomasin jossain sen sinun ovulaation aikaisen lämpödipin, mutta en nyt millään jaksa selata ja ettiä :( Joten tuleeko se dippi ovulaatio päivänä?
Mulla oli eilen ihan järkyttävät halut ja piti mies kellistää 2krt, vaikka väliä touhuilulla oli vaan 2h :D Mies tokas "voisit olla useamminkin kipeä, kun noin haluttaa" :ROFLMAO:
Mulla tuli ns. Lämpödippi ilmeisesti tänä aamuna.
 
Varmaan osittain myös kierron vaihe vaikuttaa aktiivisuuteen. Tai sillon kun on ollut oikein iso määrä piinailijoita samaan aikaan, niin tekstiä tulee tosi paljon :D ja jos moni vauva20 haaveilija on tosiaan jo raskautunut, niin ovat muissa keskusteluissa jo...

Toivon silti että meidän palata elää. Vaikka uudistus onkin ollut huono ulkoasun ja käytettävyyden puolesta. Itselläni oli 2vrk niin paljon töitä, että en ehtinyt käydä lukemassa tai kirjoittelemassa. Ja oli tänne kuitenkin monta sivua sillä välin tullut tekstiä monesta aiheestakin :'D olisinkohan nyt ajantasalla taas..

Ja kyllä. En yhtään nyt muista kelle piti kommentoida ja mitä. Mutta jospa toivotan yhteisesti hyvää viikonloppua ja kovasti voimia omaan tilanteeseen. Pidetään bmi:t kurissa ja tallettelurytmi aktiivisena :)
 
Vielä piti kommentoida @Shibali kiitos ❤ Eiköhän tämä tästä joskus helpota. Ei vaan enää kauheasti pysty s.lääkkeitä ottamaan, kun maha ei kestä.
Voi ei mikä pvä sinulla tuli soittoajalle :D Jospa se ei kuitenkaan toisi huonoa onnea ja saat hyviä uutisia :)

@Lilmi89 Täällä pitäis selkeästi käydä joka pvä, että ei putoa kärryiltä. Vanhoja juttuja ei kauheasti viitti kommentoida. Ite kun olin pois n. 5pvä (?) ni kyl oli pihalla ku lumiukko, kun alko lukee kuulumisia :D
Täällä kyl tuntuu olevan sellaset omat "ryhmät" ja ihan ymmärrettävää, koska moni niin eri tilanteissa ja samassa tilanteessa olevat ymmärrettävästi juttelee enemmän ym.

.. Mun tekis kyllä mieli heivata tää palsta mäkeen, kun en yhtään tykkää kirjottaa tällä :( Mutta sit taas en haluais jäädä pois, koska haluaa joskus liittyä plussanneeseen ryhmään ja jatkaa siellä juttelua ja ehkä mennä fb-ryhmään, jos sellanen tulee.
 
Mulla ainakin kirjoittamiseen vaikuttaa se, että näin ennen ovista vointi on varsin tasainen ja helpompi muka ajatella muitakin juttuja. Oviksen tikuttelut oon aloittanut ekaa kertaa ja hailakkaa viivaa edelleen odotetusti näyttää. Odotan ovulaatiota maanantaille tai tiistaille.

Eilen kuulin, että ystäväni on nyt pitkän yrityksen jälkeen vihdoin hoitojen avulla raskaana. Oon kyllä superonnellinen heidän puolesta. Mehän aloitettiin aikoinaan yrittäminen samaan aikaan ja hassua jos nyt päädytään olemaan samaan aikaan raskaana. Jotenkin palasi usko että maailman kaikkeudessa on jotain reiluutta. Oon pelännyt kuinka syyllinen olo tulisi siitä, että itse odottaisi toista jos toiselle ei vielä ensimmäistäkään. Ja sen jälkeen tuntenut aina syyllisyyttä niistä ajatuksista, niinku tää tilanne mulle ois ollu muka kurja. Nyt kun vaan kaikki menis heilläkin hyvin ❤.

Mies on edelleen tyytyväinen siihen, että seksiä on yrityksen myötä useammin. Nyt se onneks vielä tässä ennen ovista hyvin kotona, joten toivoa on (y)
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

6.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nenskuli........................kp 48/28-33
Koodikissa......................kp 46/24
Vauvameille....................kp 46/28-35
Minttara.............................kp 46/26
Mandariinilohko..............kp 45/xx
taikinatonttu....................kp 43/28
Mirella92......................... kp 42/29
niinaj91.............................kp 41/26-28
Amadecasa....................kp 38/34-55
Tupsahus.........................kp 37/x
Masu90............................kp 32/27-30
Napsunen......................kp 30/35
Zennuli.............................kp 30/26-28
BonBon88......................kp 30/30-32
Riama................................kp 28/28-29
lolu......................................kp 27/28
Piipaa93..........................kp 25/25-27
Keltasirkku-....................kp 23/28-32
Hipposka.........................kp 23/30
Lilmi89..............................kp 22/29
Jjenn..................................kp 22/30-31
W.we..................................kp 21/25
Nieve30...........................kp 21/29
Krippis..............................kp 20/22-24
Korallikala.....................kp 20/32-36
Magnolia89.....................kp 17/26
Helmiii............................kp 17/29-43
Alinna86.........................kp 15/28
Töppönen_..................kp 14/26-28
Futurmama......................kp 14/29-34
Vesinokkaeläin.............kp 13/28
Kasikuus..........................kp 13/27-28
Mmohini.........................kp 12/32-42
Snanniska.......................kp 12/28
Brunet82........................kp 10/26-28
Persikka123....................kp 8/32
Vaniljapulla.....................kp 7/30
Hypsy..............................kp 7/36
Ilona Eloisa....................kp 6/28
pehmis26........................kp 6/27-29
Shibali................................kp 5/23-28
Lina87...............................kp 5/28
Millimetrii.........................kp 4/27
minttuni...........................kp 3/26
Marrrsipaani..................kp 3/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mandariinilohko............dpo 31
Tupsahus..........................dpo 20
Zennuli................................dpo 16
BonBon88..........................dpo 13
Riama...................................dpo 12
Piipaa93................................dpo 11
Napsunen.............................dpo 10
w. we......................................dpo 9
Lilmi89..................................dpo 8
Magnolia89.........................dpo 5
Keltasirkku-.........................dpo 4
Töppönen_..........................dpo 3
Alinna86.................................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä mua hermostuttaa, kun alavatsa on oviksesta asti kipuillu ja on sellainen pinkeä. En usko raskausoireeksi koska vasta dpo 4 tänään. Onko muilla sitä että alavatsa siis ovulaatiosta asti menkkoihin kipeä?
Minulla on ollut, mutta ei kaikissa kierroissa. Joulukuussa ja tammikuussa ainakin oli sellainen kierto, että kipuja oli koko ajan. Tammikuussa oli myös jatkuvaa tiputteluvuotoa, sellaista ei ole koskaan aiemmin ollut. Nyt edellisessä ei ollut kipuja, ovisplussan sain testiin niin luulen sen kuitenkin tapahtuneen. Pitemmälle en nyt muista, en ole varma ovulaatiosta kun joissain kierroissa ultrassa ei ole näkynyt, en ole saanut tikkuihin kiinni ja oireetkin on niin ja näin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan
Tällä hetkellä mua hermostuttaa, kun alavatsa on oviksesta asti kipuillu ja on sellainen pinkeä. En usko raskausoireeksi koska vasta dpo 4 tänään. Onko muilla sitä että alavatsa siis ovulaatiosta asti menkkoihin kipeä?
Mulla on välillä. Onko sun kipu toispuoleista? Mulla oli joskus keltarauhanen tms niin suuri, että pingotti siellä. 5 senttinen kystä, ihmekään jos tuntui.
 
Mulla ainakin kirjoittamiseen vaikuttaa se, että näin ennen ovista vointi on varsin tasainen ja helpompi muka ajatella muitakin juttuja. Oviksen tikuttelut oon aloittanut ekaa kertaa ja hailakkaa viivaa edelleen odotetusti näyttää. Odotan ovulaatiota maanantaille tai tiistaille.

Eilen kuulin, että ystäväni on nyt pitkän yrityksen jälkeen vihdoin hoitojen avulla raskaana. Oon kyllä superonnellinen heidän puolesta. Mehän aloitettiin aikoinaan yrittäminen samaan aikaan ja hassua jos nyt päädytään olemaan samaan aikaan raskaana. Jotenkin palasi usko että maailman kaikkeudessa on jotain reiluutta. Oon pelännyt kuinka syyllinen olo tulisi siitä, että itse odottaisi toista jos toiselle ei vielä ensimmäistäkään. Ja sen jälkeen tuntenut aina syyllisyyttä niistä ajatuksista, niinku tää tilanne mulle ois ollu muka kurja. Nyt kun vaan kaikki menis heilläkin hyvin .

Mies on edelleen tyytyväinen siihen, että seksiä on yrityksen myötä useammin. Nyt se onneks vielä tässä ennen ovista hyvin kotona, joten toivoa on
Joo ennen ovista palstailu unohtuu välillä useemmaksi päiväksi, piinaillessa sit taas roikkuu täällä koko ajan. Ihanaa että sun ystävällä onnisti!
 
Mullakin tää palstailu aina vähän jää kierron alkupuolella ja kun on pitköt kierrot, niin helposti kolmekin viikkoa siinä vierähtää. Käyn kyllä joka päivä lukemassa muiden juttuja ja tietysti katsomassa onko plussia tullut. :p

Mulla tulee huomenna viikko täyteen Gonalin pistelyä ja maanantaina ultraan tarkistamaan onko tapahtunut kasvua. Vähän jännittää, kun ei ole tuntunut mitään nipistelyjä kuten viime alkukierrossa. :rolleyes:
 
Täällä ollut paljon puhetta siitä, että palsta hiljentynyt ja vaikea pysyä mukana jutuissa. Samaa mieltä, että tämä uudistus on ollut aivan hanurista, ja vaikeuttaa jutuissa mukana pysymistä. :poop:
Itsehän siirryin tammikuun lopulla syyskuisiin, mutta luen päivittäin tätä palstaa, haluan kuulla miten muilla etenee ja odotan innolla lisää plussia! Vähän vähälle jäänyt kommentointi, ihan sen vuoksi, että täällä paljon juttuja hoidoista, ja itsellä kun ei kokemusta, niin niihin ei oikein osaa kommentoida. Niitäkin juttuja on minusta kuitenkin tosi mielenkiintoista lukea, koska ikinä ei itse tiedä, joutuuko tulevaisuudessa hoitoihin, ja on myös hienoa lukea kuinka paljon apua ihmiset hoidoista on saaneet! :love:
Tykkäilen kyllä kommenteista lukiessa, mutta muuten kommentointi jäänyt vähemmälle, koska ei itse plussanneena halua sanoa mitään, mikä voisi vahingossa tuottaa muille pahaa mieltä. Siksi en tänne tule omista oireista höpisemään. Mutta jatkakaa ihmeessä keskustelua, minusta on mukavaa lueskella tätä palstaa, ja ihanaa kun tämä on niin aktiivinen (paljon aktiivisempi kuin nuo muut palstat, esim plussanneiden). Toivotaan että jossain vaiheessa ottaisivat palautteen huomioon ja korjaisivat palstaa jälleen vähän toimivammaksi :poop:
 
Aamun one steppi nega :rolleyes: Mulla ei kyllä oo enää niitä 10herkkyyden vaan 25. Mutta kai siihenkin jo jotain olisi tullut.

Menkkajomot alkoi ja nekös on saaneet mielen kettuuntuneeksi :rolleyes: vaikka eihän ne nyt automaattisesti tarkoita hanojen aukeamista. Viime raskaus taisi jomotella enemmän tai vähemmän alusta loppuun. Jostain syystä näkökin tuntunut tänään huonommalta vai onko se vaan tästä väsymyksestä johtuvaa.. tullut vähän huonosti nukuttua tämä viikko. Ja kärsittyä pään särystä. Menkkaoireitako nää vaan on kaikki :cautious:

Jos mä nyt vielä elättelen toiveita, että onkin vasta dpo7, niin vissiin maanantaina olisi järkevin tehdä seuraava testi. Mutta sen näkee sitten, kun just tässä su-ma olis menkkojen starttipäivät :poop:

Toivottavasti tänne alkaisi pian niitä plussia sataa tai muuten asiat edetä ❤
 
Mun mielestä, vaikka palsta onkin hiljaisempi nykyään, nii just mukavaa olla tällä palstalla koska on niin paljon erilaisissa tilanteissa olevia ja erilaisia kokemuksia omaavia vauvahaaveilijoita. Aina silloin tällöin (n. 1x/kk) käyn katsomassa joitain plussanneiden ketjuja, mutta pidän tämän haaveilijoiden ketjun sivun aina puhelimessa välilehdellä, jonne palaan usein. Aina ei ole kommentoitavaa mutta elän mukana teidän tilanteissanne.

Näiden menkkojen alku oli kyllä totaalinen romahdus, mutta on jo menossa ohi. Ainoastaan 11/18 ollut keskenmeno oli useamman kuukauden suruprosessi joka vähitellen helpottui. Toisinaan aina miettii, et jos se 10/18 alun saanut olisi saanut mahdollisuuden elämään, olisi meillä nyt 9 kk ikäinen vauva.

Onko muillakin keskenmenon kokeneilla toisinaan ajatuksia, et jos raskaus olisi päättynyt onnellisesti synnytykseen, nii meidän lapsi olisi jo sen ikäinen?

Tsemppiä kaikkiin erilaisiin tilanteisiin meille kaikille ja toivottavasti saisimme kaikki kokea joskus raskauden, äitiyden ja vastuun kasvattajana.
 
@Riama toivotaan et ois ollut ovis myöhemmin ja vähän kai yksilöllistä toi hcg nousu on että ei välttämättä kaikilla noihin 25 testeihin ennen kuukautisia kai mitään piirry

On: mulla on tänään ollut ihme zen tila tän kierron kaa Jotenkin tosi varma olo et marraskuisiin menossa. Hassua ei mulla yleensä oo tämmöstä oloa ollut. No ens viikolla sit voi oireet alkaa/olla alkamatta mutta ainakin nyt on tosi luottavainen mieli plussan suhteen. Kalenteria katselin et ens pe 13 dpo9 vois tehdä ekan testin jotenkin naurattaa ajatus plussauksesta huonon onnen päivänä :D Mutta joo voi olla et täs pudotaan kovaa ja korkealta mut ainakin nyt on hyvä fiilis. Ekaa kertaa nyt kans oon ton km:n jälkeen aatellut et ihan varmasti ollaan se toinen vauva saamassa ihan kohta
 

Yhteistyössä