Niinkuin aavistelin, et menkat tulossa. Tein tänä aamuna (27/28) negan pc:n. Hieman vaaleanpunaista tuli pyyhittäessä, ajattelin et vuorokauden sisällä alkaa vuoto. Mielettömän kipeät menkkakrampit alkoi 6 tuntia sitten ja monella vessareissulla on tullut isoja (n. 2e kolikon kokoinen, mut kaks kertaa pidempiä) hyytymiä, varmaan 6 kpl. Normisti ei oo tullu tuommosia hyytymiä. Voi olla, että oli kiinnittymisyritystä tai jotain muutakin, mutta PregcheckIn testeihin ei tullu edes haamuja.
Tää oli aika korkeelta putoaminen ja alkaa tuntua siltä, että onko meillä ihan turhaa tää yritys, haave omasta lapsesta rakkaan puolison kanssa on kova. Kävin syksyllä gynekologilla, ja tutkimukset, jotka hän teki, oli kaikki normaaleja, eikä pitäisi olla mitään ongelmaa raskautumisessa.
Gyne suositteli foolihapon syömistä, kirjoitti yhteensä 5 rs foliver 1 mg tabletteja (yht 4mg/vrk). Ja hän sanoi, et nää ei todennäköisesti ehdi loppua kun olet jo raskaana. Nyt olen syönyt kohta kaikki määrätyt ja ei toivottua raskautta kuulu. Mieli aika maassa (johtunee myös pettymyksen tuoneet menkat jotka päällä). Toivottavasti meillä joskus kävisi onni ja saisimme oman lapsen/useammankin lapsen.
Kiitos
@Keltasirkku- kun laitoit osviittahintaa siemennestetutkimuksista. Olin katsonut jostain, et se maksaisi lähemmäksi 200e, ja sen vuoksi kovasti asia taloudellisesti mietityttänyt.
Sit kysymys, kun yritystä tulee vuosi täyteen (meillä heinäkuussa 20), nii varataanko aika julkiselle puolelle terveyskeskuslääkärille vai mitä kautta saa tarkempaa lähetettä tutkimuksiin? Me ollaan molemmat 30- vuotiaita nyt, kun vuosi tulee täyteen, ollaan 31 v. Molemmilla on ylipainoa, mulla bmi 34, miehellä 40. Painoa on yritetty pudottaa ruokavaliolla ja liikunnalla ja hieman onnistuttukin.
Yksityiselle puolelle ei taloudellisesti ole mahdollista ainakaan tänä vuonna lähteä tarkempiin tutkimuksiin.