Haaveena vauva 2020

Nega vielä, mikä kp menossa?
ei tietoa kiertopäivistä. Minulla poistettiin mirena hormonikierukka 2 vkoa sitten ja nyt olen n. 10 päivää ”tiputellut” rusehtavaa/punertava vuotoa joka toinen päivä/vähän miten sattuu. Sidettä en siis tarvitse, mutta pyyhkiessä huomaa.
huvin vuoksi halusin aloittaa ovulaation testailun, vaikka apteekistakin sanoivat että kannattaisi ne yhdet kuukautiset ainakin odottaa.


@bellaella22050909
Tässä kuvaa kun viime oviksesta
Eli 6.päivä ovis plussa
Niin just, eli viivat on kyllä sitten tosi selkeästi punaiset molemmat, kun plussa tulee. Niinkuin sinullakin oli. :)
 
@bellaella22050909 nega on, se testiviivan toinen reuna voi tosiaan olla se yhtä tumma tai tummempi, kuten @Alinna86 lla.

Pääsin kotiin ja matkalla mietin, että pitää käydä ostamassa valkoista vessapaperia tavallisen keltaisen sijaan, että näen onko pyyhittäessä veristä vuotoa. Meillä on siis aina keltaista paperia. Tulin kotiin ja vessan lattialla oli rulla valkoista paperia? Ja joku hemmetin rakkauspaperi, jossa eka palassa luki tyyliin "yhdeksän kuukautta kannat sisälläsi aarrettamme, kiitos rakas". Olis pitänyt kuva ottaa. Aivan tosi outo sattuma. No pyyhin ja kyllähän siinä punertavaa näkyi. Ehkäpä ne menkat on tulossa, koska tuntemuksiakin on siihen suuntaan. Toki ihan vasta kaveri kertoi testanneensa vasta raskausviikolla 7, oli tullut siis vuoto, mutta alkanut myöhemmin miettimään, oliko se jotenkin tavallista niukempaa. Niin nyt voi sitten vielä pitää toivoa yllä.
 
@bellaella22050909 nega on, se testiviivan toinen reuna voi tosiaan olla se yhtä tumma tai tummempi, kuten @Alinna86 lla.

Pääsin kotiin ja matkalla mietin, että pitää käydä ostamassa valkoista vessapaperia tavallisen keltaisen sijaan, että näen onko pyyhittäessä veristä vuotoa. Meillä on siis aina keltaista paperia. Tulin kotiin ja vessan lattialla oli rulla valkoista paperia? Ja joku hemmetin rakkauspaperi, jossa eka palassa luki tyyliin "yhdeksän kuukautta kannat sisälläsi aarrettamme, kiitos rakas". Olis pitänyt kuva ottaa. Aivan tosi outo sattuma. No pyyhin ja kyllähän siinä punertavaa näkyi. Ehkäpä ne menkat on tulossa, koska tuntemuksiakin on siihen suuntaan. Toki ihan vasta kaveri kertoi testanneensa vasta raskausviikolla 7, oli tullut siis vuoto, mutta alkanut myöhemmin miettimään, oliko se jotenkin tavallista niukempaa. Niin nyt voi sitten vielä pitää toivoa yllä.
No jopas oli ihan ihokarvoja nostattava teksti, olispa joku enne, siis pakko jo melkeen olla:love:
Ja bytheway mullahan tuli viimeks ne ns valemenkat, siis sillon lokakuun raskaudessa ja yhel kaveril tuli ihan normi menkat viikolle 20 asti :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
oi, oispa valemenkat @minttuni <3 Mullahan oli sillon kun plussasin kans valemenkat, kesti vähän reilu 2 vrk. Niukkaa vuotoa, mut niin mulla muutenkin ollu menkkojen alussa, joten en epäilly mitään ennen plussan pärähdystä :D Pidetään peukkuja että paperi ja teksti ois enne <3

Täällä jotenkin nyt parempi fiilis vaikka menkat onkin päällä nyt toista päivää. Nimittäin viimein mun menkat näyttää ja tuntuu ainakin tällä hetkellä siltä kun ennen kkm:ää. Samanlaista niukkaa rusehtavaa vuotoo kun oli sillonkin aina alkumenkoista. Eli ehkä mun kierto viimein alkais normalisoitua, ja vois jopa toivoa että tässä kierrossa tärppäis ja tulis maailman ihanin joululahja? <3 Eilen pidin itelleni puheen peilin eessä että sä ansaitset lapsen, silittelin mahaa ja mietin miltä tuntuu KUN kannan lasta sisälläni ja saan kantaa sen loppuun ja syliin asti <3 Yritän siis nyt positiivisesti ajattelemalla saada sen ihkaoman vauvan meille :) Voi kuulostaa ehkä hullulta, mutta pakko tässä on ottaa kaikki keinot käyttöön :D

Muoks. ja kiitos @marrrsipaani <3 Toivottavasti sinnekin pian plussa pärähtäis, jopa jo tästä kierrosta vielä <3
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Eipäs ole mitään vuotoa näkynyt enää sen vaaleanpunaisen vuodon jälkeen.

Mies oli ihmeissään, kun kerroin tuon vessapaperitarina. Oli hakenut rullat varastosta, kun oli halunnut vaihtelua. Eli ne on olleet koko ajan meillä olemassa. Ja ihan sattumaa oli sekin, että valitsin juuri sen rullan - toisessa oli eri tekstit. Siis minähän uskon kaikkiin tämmöisiin ja nyt on todella hyvä mieli. Yhdestä vessapaperirullasta! Kävin myös tanssitunnilla (olen lisännyt huomattavasti liikunnan määrää alkuvuoden aikana) ja nyt on ihan sellainen olo, että jos menkat alkaa, niin ei tulekaan romahdusta. Kyllä voi mieli nopeasti vaihdella.
 
@Lilmi89 miten sulla tuo maailmanlopun meininki näyttäytyy toiminnassa tai ajatuksissa? Kuulostaa sellaiselta termiltä, että voisin itsekin käyttää tuota omista pms-oireista. Helvetti irti toisinaan.

No niin menin sitten selaamaan noita mun appeja (niitähän on tietenkin kaksi) ja viimeksi lokakuussa ollut näin pitkä kierto x) ja siis 27 vrk vasta. Lyhyet kierrot on sinänsä kiva, kun äkkiä loppuu jännitys. Toisaalta liittyy huoli, onko tarpeeksi pitkä luteaalivaihe. Mutta eikös se normikierron alaraja ole tyyliin 23? Niin ei se koskaan paljoa ton alle ole ollut. Eikä lääkärikään siihen puuttunut. Syksyllä ja kesällä on sitten taas ollu yli 30 päivää ja niissä on ollut ovuloimattomiakin ultran ja tikuttelun mukaan. Ellei sitten kaikki ole ollut.
 
@Shibali Hyvä kuulla et kierto alkais normalisoituu, sitä toivon myös omalle kohdalleni ja sun teksti tuo lisää toivoa(y):giggle:
Aloitin itsekin nyt positiivisemman ajattelutavan ja päätin samalla että tästä kierrosta tulee meijän vauva, romahdetaan sitten jos aihetta siihen tulee mutta viime kierto oli jotain niin kaameeta itkuu päivästä toiseen et ei sekään auttanut. Joten kerran nyt näinkin päin, voihan se taas olla et ääni muuttuu kellossa taas parin päivän kuluttua (ne ihanat mielialan vaihtelut) mutta nyt on jotenkin rauhallinen ja hyvä fiilis!:love:
@minttuni Ite oon kans sen verta taikauskoinen ja uskon myös kohtaloon. Kaikella on tarkoitus, toivon niin sydämestäni että siellä vielä plussattais :love:ja tosiaan aina on toivoa ennenku menkat kunnol alkaa(y)
Pisteet myös liikunnalle, se rentouttaa, luo hyvää oloa ja voi auttaa vauvaprojektissa. Itsekin kävin tänään spinningissä, kyl siitä tulee vaan aina niin hyvä ja voittaja fiilis kun käy vähän hikoilees.:D
Pikainen omanapailu vielä, päivällä lämmöt tippu 36.3 (!!) Ei tosiaan tyypillistä mulle, mut se lämmönlasku ennen ovista niin se vois olla tätä, mut koko päivä meni viltin alla takkatulen ääressä, koska olin ihan jäässä. :censored:Huomiseksi odotan nousua lämmössä niin olis sit se oviskin taattu ja miehen kaadan tänään illalla vielä ja nyt sovittiin että otetaan varman päälle huomennakin ja uudestaan la. Huh, mahtaa olla paikat kipeenä loppuviikkoon mennessä:ROFLMAO:
Onneks sitä ei hirveesti tarvii houkutella, olis valmis vaikka joka päivä mut ittel tulee raja vastaan :LOL:
 
@minttuni ni joka kierrossa tasan viikko ennen menkkoja tosi vetämätön olo, kauhee turvotus, pinna kireällä, koiriin menee hermot ja lapseenki viim. iltapäivällä.. Viime kierrossa oli pahin tähän mennessä, teki mieli lähteä ovesta ulos ja jättää lapsi isälle ja erota, aivan kamalaa. Mutta tiiän että tää on pmssää, en oo normaalisti tuommonen todellakaan! Kuhan sais sen toisen lapsen niin alotan varmaan epillerit, vaikka mulla tuli niistä verenpaineen nousua ja aurallista migreeniä, ku en kestä näitä pms oireita aina :whistle:
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Täällä oli pms puhetta. Mulla myös aika paha aina, vasta 26 vuotiaana ymmärsin mistä on kyse kun sama helvetti toistui yllättäen joka kuukausi tiettyyn aikaan. Maljakot heitetty seinille jne.
Hillinnyt itseäni lasten nähden, mutta sitten itken itsekseni ja toivon omaa kuolemaani. Jännästi kaikki on eräänä aamuna toisin ja elämänilo palannut sormia napauttamalla. Se aamu kun menkat alkaneet yön aikana.
Nyt yrityskierroissa tosin menkat eivät oo ollu juhlan aihe sekään, mutta sentään järki päässä ja nopeasti mennyt se menkkamurhe ohi.
Mulla menkkoihin 8 päivää.... tässä just valmistaudutaan jo henkisesti :D
 
Ai kauhee miksi tämä palsta näyttää nykyään tältä!

Oon pitänyt pientä taukoa täältä, tänään alkoi yk 8 ja ihme ja kumma ei ole ees pettynyt kun en oo jaksanut uskoa enää koko raskautumiseen ollenkaan. Tässä kierrossa saadaan kyllä letrot ekaa kertaa testiin niin voi sekin vaikuttaa, että saa edes _hitusen-pikkuriikkisen_ pientä toivoa onnistumiseen. Varasinkin tänään ultran kp 13 jossa nähdään miten letrot vaikuttaa. Ovis jäi nyt ehkä toisen kerran tulematta näiden yritysten aikana. Oon kuitenkin jotenkin vähän luovuttanut tämän toisen lapsen suhteen kun ensimmäinen tuli toisella yk:lla. En oo kuitenkaan ns. surullinen enää vaan "vain luovuttanut olo", että ei se toinen lapsi vaan sieltä nyt tule. Tiedän, että monet on yrittänyt paaaaaljon kauemmin kuin mitä me ollaan yritetty. Tietääkö muuten kukaan, että jos yksityisellä löytyisi joku selkeä syy siihen, että lasta ei tule, niin saako sinne julkiselle lähetteen aiemmin vai pitääkö silti odottaa se vuosi että voi hakeutua sinne?
 
Ihan nopea tilannepäivitys: ivf alkaa huhtikuun kierrosta <3 olisi alkanut jo ensiviikolla, mutta toisessa munasarjassa on iso mustelma, joten annetaan sen parantua.
Mennään lyhyemmällä hoitomuodolla, koska kaikki arvot on OK ja isompi annostus voisi olla terveydelleni vaarallista.

Ihanaa, enää reilu kuukausi <3
Me jännitetään sun kanssa sitten samaan aikaan!!
 
  • Rakkaus
Reactions: W.we
@W.we ihanaa, et hommat teilläkin etenee, :love: millaisilla lääkkeillä teillä mennään sit huhtikuussa? Ihan mielenkiinnosta jo kyselen, kun itse oon täysin asennoitunut jo ivf:ään. Mut kokeillaan nyt pari kertaa tuota inssiä vielä. Aloin gonalia pistämään nyt jo kp 2 75 annostuksella, edellisellä kerralla aloitin kp 4 50 annostuksella. Ensi viikkoa ja ultraa siis odotellessa..
 
@W.we ihanaa, et hommat teilläkin etenee, millaisilla lääkkeillä teillä mennään sit huhtikuussa? Ihan mielenkiinnosta jo kyselen, kun itse oon täysin asennoitunut jo ivf:ään. Mut kokeillaan nyt pari kertaa tuota inssiä vielä. Aloin gonalia pistämään nyt jo kp 2 75 annostuksella, edellisellä kerralla aloitin kp 4 50 annostuksella. Ensi viikkoa ja ultraa siis odotellessa..
Fyremadel, ovitrelle ja gonal f :giggle:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja Lilmi89
@Lilmi89 siis just tuommoista! Kyllä ukko meinaa lentää pihalle siinä vaiheessa. Aivan kamalaa käytöstä, mutta se oma olo on niin hirveä. @rosanne täällä kans tässä kierrossa vähän tavarat lennellyt, ikinä ole tätä ennen ollut. Mutta tosiaan, minulla meni kans vuosia tajuta hormien vaikutus mielialaan ja sitä kautta käyttäytymiseen. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä jo kymmenisen vuotta, mutta tajusin ehkä kaksi vuotta sitten että ne mun ongelmat toistuu kerran kuussa..
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Ai kauhee miksi tämä palsta näyttää nykyään tältä!

Oon pitänyt pientä taukoa täältä, tänään alkoi yk 8 ja ihme ja kumma ei ole ees pettynyt kun en oo jaksanut uskoa enää koko raskautumiseen ollenkaan. Tässä kierrossa saadaan kyllä letrot ekaa kertaa testiin niin voi sekin vaikuttaa, että saa edes _hitusen-pikkuriikkisen_ pientä toivoa onnistumiseen. Varasinkin tänään ultran kp 13 jossa nähdään miten letrot vaikuttaa. Ovis jäi nyt ehkä toisen kerran tulematta näiden yritysten aikana. Oon kuitenkin jotenkin vähän luovuttanut tämän toisen lapsen suhteen kun ensimmäinen tuli toisella yk:lla. En oo kuitenkaan ns. surullinen enää vaan "vain luovuttanut olo", että ei se toinen lapsi vaan sieltä nyt tule. Tiedän, että monet on yrittänyt paaaaaljon kauemmin kuin mitä me ollaan yritetty. Tietääkö muuten kukaan, että jos yksityisellä löytyisi joku selkeä syy siihen, että lasta ei tule, niin saako sinne julkiselle lähetteen aiemmin vai pitääkö silti odottaa se vuosi että voi hakeutua sinne?
Eiköhän ne laita lähetteen, jos selkeä syy löytyy. Me ollaan yksityisellä, ei olla vielä pyydetty lähetettä julkiselle. Mutta aivan kuin ne olis sanoneet sieltä, että voivat laittaa julkiselle lähetteen. Oli siis alle vuosi yritystä takana. Nyt tulikin ihan outo olo, kun muistin tuon, miksi me ei olla pyydetty laittamaan lähetettä julkiselle??Ehkä se oli siksi, kun aateltiin kokeilla ne inssit tuolla yksityisellä. Mutta tosiaan ens kuussa ollaan menossa ja pitääkin sitten julkiselle pyytää lähete.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipppu
Mulla myös lämmöt nousussa, joten tulen piinalistalle. Ovis ollut mitä luultavimmin eilen, eli olisko nyt sitten dpo1? Ihanan jännää kun on oikeesti jotain jännättävää <3 Yhdynnät sattui just oikeille päiville!

Yleensä bongaan oviksen limojen ja lämpöjen perusteella, mutta tässä kierrossa oli tosi hankala seurata limoja kun koko ajan tuntui olevan vaan miehen tavaraa sisällä :O Tiiättehän semmosta ihan vetistä. Se vaan jäi sinne jemmaan, eikä valu ulos? Eikä me siis hommailtu kun kerran päivässä.
 

Yhteistyössä