Haaveena vauva 2020

Vuodoista vielä, onko jollain hajua että millaista valkkarin ”pitäis” olla alkuraskaudessa?? Mulla ainaki just ennen menkkoja on sellasta tosi paksua ja tahmasta
Mulla ainaki on hyvin vetistä. Ja siks sydäntä kylmääkin usein, kun tuntuu et lorahataa jotain ja sit äkkii vessaan tsekkaa tilanne. :F mut onki sit ollu vv eikä menkat, onneks!
 
https://aijaa.com/Wjn6dT dpo12 :)
Huomenna pitäisi alkaa menkat, tuskin alkaa :D
Voisin listata vähän omia oireita, mitä tässä kierrossa oli. Aika pian ovulaation jälkeen (dpo 3-5) alkoi pissa haista ihmeellisesti, tännekin mainitsin asiasta. Tää oli se suurin oire, mistä ajattelin, että pakko ollut tärpätä, kun ei pissa koskaan haise niin voimakkaalta.
Sitten siinä dpo 5-7 aikoihin alkoi tulla lyhyitä huimauskohtauksia. Tuntuu, että lattia heiluu tai päässä heiluu. Voi johtua myös jäykistä niskoistakin toki :D
Vasta nyt eilen dpo 11 tuli alavasta jomotuksia, myös alaselkää vihlaisi kerran.
Rinnat ei oo olleet arat, eikä ainakaan tunnu vielä olo turvonneelta.
 
https://aijaa.com/Wjn6dT dpo12
Huomenna pitäisi alkaa menkat, tuskin alkaa
Voisin listata vähän omia oireita, mitä tässä kierrossa oli. Aika pian ovulaation jälkeen (dpo 3-5) alkoi pissa haista ihmeellisesti, tännekin mainitsin asiasta. Tää oli se suurin oire, mistä ajattelin, että pakko ollut tärpätä, kun ei pissa koskaan haise niin voimakkaalta.
Sitten siinä dpo 5-7 aikoihin alkoi tulla lyhyitä huimauskohtauksia. Tuntuu, että lattia heiluu tai päässä heiluu. Voi johtua myös jäykistä niskoistakin toki
Vasta nyt eilen dpo 11 tuli alavasta jomotuksia, myös alaselkää vihlaisi kerran.
Rinnat ei oo olleet arat, eikä ainakaan tunnu vielä olo turvonneelta.
Eipä taida alkaa :whistle:Onnea!!!:love:
Onko sulla muuten vv millaista? Nimim. Epätoivoinen dpo8 nega herkällä :unsure:
 
  • Rakkaus
Reactions: niinaj91
Sulla oli nyt dpo 9? Onneksi se voi siitä vielä plussaksi muuttua.
Onko noi sun testit ollu herkkiä?
Nehän varmaan helpommin viivaa näyttää jos vähääkään vielä lääkettä elimistössä ja sit varmasti vielä se pissaan vahvuus ja joudut nesteet vaikuttaa. Mut sit ku se 10 päivää pistopäivän jälkeen on mennyt, ei enää pitäisi näkyä.
Dpo 10 nyt ja joo, aikaista on edelleen.
On ollu herkkiä testejä, mutta lähinnä ihmetyttää, kun ne herkätkin ehti jo muutaman päivän näyttää negaa ennen noita haamuja. Mutta turhahan näitä on spekuloida, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. :LOL:
 
Noniin, uskalsin nyt tehdä testin,
kp 40 ja oletetusta oviksesta (en tikuttanut, oireiden perusteella) nyt ois dpo 14. Testinä toimi rfsu:n herkkä sekä raskauskeijulta tullut herkkä liuskatesti: kumpikin näyttivät negaa. :( nyt siis on ollut mulla eka kierto terolutien jälkeen, 2 kiertoa söin niitä koska marraskuussa kävi tämä sama juttu, menkkoja ei kuulunut ja testit negaa.. Lääkkeellä sain ne alkamaan kyllä. Pettynyt on olo, varsinkin kun tuohon edelliseen marraskuiseen verrattuna olo on ollutkin erilainen ja jo toiveet heräsi.. Tätä pelkäsinkin, että taas eivät menkat tule ja en ole raskaanakaan
:( :( että mikähän on vialla? Ja kun gynellä kävin lokakuun lopussa ennen tätä menkattomuus ongelmaa, sanoi silloin että lopeta stressaaminen, kaikki näyttäs olevan kunnossa ja kun oot jo kerran tullu raskaaksi, niin kyllä se sieltä vielä tärppää.. No nyt kyllä tuntuu että km kun alkaa olla vuosi, viime vuonna 8.3 ultrassa se todettiin, niin alkaa pelko hiipiä että mikähän on vialla..
 
@Keltasirkku- ja @marrrsipaani Minä heitin yöllä kirveen kaivoon jo positiivisin mielin :D Alkoi oikean rinnan patti kipuilee sen verran paljon, että menkkoja se tietää alkavaksi viim. Ke, joten jään odottelee niitä. Toki vois alkaa pupuilee kunnolla makkarin puolella, ni ne saattas jopa alkaa aiemmin (y) Yleensä seksi lähellä menkkoja saa aikaan, et vuoto alkaa aiemmin :) kovasti haluan marraskuisiin, ni vuoto sais alkaa, et sinne vielä pääsis :D

@niinaj91 Onnea ❤

@Alinna86 Jos vuoto nyt alkaa, ni mä tuun perässä ja yritetään päästä marraskuisiin keinolla millä hyvänsä ❤❤

@Hypsy Ethän vielä lannistu, ethän? Vasta dpo10 ja vielä ehtii plussa tulla ❤ Jospa testi oli viallinen? Se oli ihan tyhmä testi :whistle:
 
@Hope91 itselläni ainakin ovuloimattomuus on ollut kiertojen venymisen syynä ja oman kokemukseni mukaan vain lapsettomuuden hoitoon erikoistunut/perehtynyt gynekologi ottaa nämä jutut tosissaan. Hyvin voi olla että teillä vielä tärppi tulee mutta itse hakeuduin vastaavantyyppisessä tilanteessa hoitoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
Mulla oli plussakierrossa, ja itseasiassa koko raskauden päivää ennen synnytystä lukuunottamatta, valkovuoto samanlaista kuin juuri ennen menkkoja; paksuhkoa ja keltaista. Kuulemma keltaisuus tulee keltarauhashormonin toiminnasta, mutta tiedä sitten. Ihmettelin sitä, kun kaikki hoki että raskaudessa VV lisääntyy ja voi olla vetistä jne. Ei mulla vaan, paitsi ennen synnytystä kun luulin jo lapsivesienkin menneen, kun valkovuoto tuli kolmista housuista holahtelemalla läpi. :D rinnat taas mulla ei ollut missään vaiheessa kipeät. Kylmänarat oli heti alkuraskaudessa. Oltiin äitin kanssa kylpylässä, ja tuntui niin hirveältä nousta altaasta kun märät tissit oli heti ihan jäässä ja kipeät :D mulla on itseasiassa mennyt niin, että mitä ”enemmän” oon ollut raskaana, sitä vähemmän on ollut tissit kipeät. Eka plussa oli kemiallinen, ja silloin tissit oli niin kipeät että piti syödä särkylääkettä. Eka oikea raskaus niin ei pystynyt makaamaan mahallaan, km rv 7. Toka raskaus, nännit arat ja liikunnassa tuntui enemmän tisseissä, km rv 8. Kolmas raskaus, ei mitään tissikipuja (tota kylmänarkuuutta lukuunottamatta) ja mentiin loppuun asti :)

Pointtina lähinnä se, että näköjään mikä tahansa voi olla oire kummastatahansa, plussasta tai menkoista.:D
 
@Keltasirkku- ja @marrrsipaani Minä heitin yöllä kirveen kaivoon jo positiivisin mielin Alkoi oikean rinnan patti kipuilee sen verran paljon, että menkkoja se tietää alkavaksi viim. Ke, joten jään odottelee niitä. Toki vois alkaa pupuilee kunnolla makkarin puolella, ni ne saattas jopa alkaa aiemmin Yleensä seksi lähellä menkkoja saa aikaan, et vuoto alkaa aiemmin kovasti haluan marraskuisiin, ni vuoto sais alkaa, et sinne vielä pääsis

@niinaj91 Onnea

@Alinna86 Jos vuoto nyt alkaa, ni mä tuun perässä ja yritetään päästä marraskuisiin keinolla millä hyvänsä

@Hypsy Ethän vielä lannistu, ethän? Vasta dpo10 ja vielä ehtii plussa tulla Jospa testi oli viallinen? Se oli ihan tyhmä testi
Voi hitto, jos sulla nyt menkat alkaa.:((n)  ps. Miten saat noi sydämet näkymään?:D

En nyt ihan täysin lannistu. Dpo 7 alkoi ne järkyt menkkakrampit ja pahimmat kesti kaksi päivää ja niinä päivinä oli valtavasti vv, jota ei ole koskaan. Jomotus jatkuu lähes tauotta ja esim. viime yönä heräsin erityisen kovaan jomotukseen. Tissit ovat edelleen kipeät ja illalla kun ottaa liivit pois, tuntuu että boobsit räjähtää ja lämmöt edelleen 37 tai yli. Mutta toki nää voi nyt olla jotain loppukierron juttuja, kun ei ole ovulaatiota tapahtunut aikoihin ja nyt on ollut aika paljon lääkkeitäkin käytössä. Saapa nähdä. :unsure:
 
@Hope91 itselläni ainakin ovuloimattomuus on ollut kiertojen venymisen syynä ja oman kokemukseni mukaan vain lapsettomuuden hoitoon erikoistunut/perehtynyt gynekologi ottaa nämä jutut tosissaan. Hyvin voi olla että teillä vielä tärppi tulee mutta itse hakeuduin vastaavantyyppisessä tilanteessa hoitoihin.
Niin itsekin tuota ajattelisin, että ovuloimattomuus on syynä tässä.. Kun kävin lokakuussa gynellä viimeksi, ei tätä sanonut mutta jälkikäteen kun luin lääkärin diagnoosin, oli juurikin kirjoittanut ovuloimattomuuden sinne. Olin jo etukäteen päättänyt että jos näin taas käy, varaan ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle lääkärille ja näin myös tein, ensi viikon torstaina oisi sitten ajanvaraus. Kyllä vaan helpottaa edes vähän oloa, kun saa tänne purkaa ajatuksiaan :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja minttuni
@Hypsy Mä saan sydämen puhelimen omasta hymiö valikosta. Pitäis testata toimiiko muutkin, kuin vain sydän..
Mua ei itseasiassa yhtään harmita, vaikka menkat alkaa :D Ei auta kuin odotella. Ehkä se romahdus tulee vuotopäivänä viimeistään. Miestä selkeästi harmittaa, rupeaa hänelle olemaan jo aika vaikeaa kun aina vaan menkat alkaa :(
Voihan se olla, että sinulla on siellä ainakin yritystä tapahtunut ja vielä voi tapahtua vaikka ja mitä :whistle:

Kuten huomasitte, ni enhän mä malttanut olla pois näin la aamun tylsinä tunteina :D Ihana käydä lukemassa joka välissä kuulumisia ❤
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

22.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Alinna86.........................kp 69/28
Hipposka.......................kp 54/30
Nerthus..........................kp 52/28
Töppönen.......................kp 50/26-28
linneah........................... kp 49/26
Mmohini.........................kp 40/32
Nenskuli........................kp 34/28-33
Hypsy..............................kp 32/34
Koodikissa......................kp 32/24
Vauvameille....................kp 32/28-35
Minttara.............................kp 32/26
Mandariinilohko..............kp 31/xx
taikinatonttu....................kp 29/28
Futurmama......................kp 29/29-34
Mirella92......................... kp 28/29
Kasikuus..........................kp 28/27-28
Ninnanen.........................kp 27/24-26
niinaj91.............................kp 27/26-28
Persikka123....................kp 25/32
Vaniljapulla.....................kp 25/30
Snanniska.......................kp 25/28
Amadecasa....................kp 24/34-55
Tupsahus.........................kp 23/x
Shibali................................kp 22/23-28
Janet88............................kp 22/28-38
Ilona Eloisa....................kp 21/xx
pehmis26........................kp 19/27-29
PumpuliNunpuli.............kp 19/26
Haavejuttu....................kp 18/29
Masu90............................kp 18/27-30
Lina87...............................kp 19/28
Napsunen......................kp 16/35
minttuni...........................kp 16/23-32
Marrrsipaani..................kp 16/28
Zennuli.............................kp 16/26-28
lolu......................................kp 13/28
Piipaa93..........................kp 11/25-27
Keltasirkku-....................kp 9/28-32
Lilmi89..............................kp 8/29
Jjenn..................................kp 8/30-31
W.we..................................kp 7/25
Nieve30...........................kp 7/29
Krippis..............................kp 6/22-24
Magnolia89.....................kp 3/26
Helmiii............................kp 3/29-43

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..............................dpo 38
Ninnunannu...................dpo 29
Mandariinilohko..........dpo 17
Alinna86.............................dpo 15
Ninnanen..........................dpo 14
Kasikuus............................dpo 12
Hypsy..................................dpo 10
Snanniska........................dpo 10
Mirkkuli26.........................dpo 8
Vaniljapulla.....................dpo 8
Tupsahus..........................dpo 6
PumpuliNumpuli............dpo 6
Pehmis26..........................dpo 6
Haavejuttu......................dpo 4
Lina87.................................dpo 3
Zennuli................................dpo 2
Marrrsipaani....................dpo 2
Janet88...............................dpo 2
Minttuni................................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Tästä ketjusta on kyllä jo tullut joka aamuinen tapa, pakko tulla kattoo mitä kullekin kuuluu :love:
Illalla tosiaan tulin töistä ja mulla alko rusehtavaa vuotoa tulemaan, sitä ennen tein testin ja negajan se oli, 5min kohdalla hajotin sen ja revin niin palasiks etten voi mennä tutkii enempää.
Katoin tallenteista vof:n ja itkin koko sen ajan, 8kk menny eikä enää montaa kk jäljellä kun mies haluu pistää pillit pussiin, illalla ahdisti vaan taas kaikki ja mietin miks ei aloitettu yritystä aiempina vuosina:cry:
Olin varma että nytkö ne menkat vihdoin alkaa, yöllä varmaan viimeistään menin sitten aamulla vessaan ni eipä juuri mitään kun limaa...pöh olis nyt sit kans alkanu:mad:
Taas tämmönen ärsyttävä arvuuttelu vaihe
Mul on 3 testii enää jäljellä mut ei tee mieli tehä enään yhtää negaa.
Ei auta ku ootella.
Ainiin ja nyt mulla siis on parempi mieli kun kävin lukemassa teidän juttuja eli kiitos ❤
 
Mulla on täällä paha mieli muiden puolesta, menkoista, negoista ja mielialanvaihteluista :( Mut sit oma tilanne ei saa minkäänlaista pahaa oloa aikaan. Tuli melkein itku, kun luin @Alinna86 tekstisi ja mietin, että kyllä sua nyt koetellaan pitkällä kierrolla, haamutestejä ja sit taas nega :( Ei ole yhtään reilua. Kaikille täällä toivoo plussaa, mutta kyllä tässä alkaa jo sinun puolesta olla tosi paha mieli, kun saanut jo pitkään jännätä puolestasi ❤

Meidän pitää mennä tänään miehen siskon tytön ristiäisiin. Yöllä tuli sellanen tunne, että hän voisi olla Aino, mutta tuskinpa mulla sellaisia lahjoja on, että sen arvais oikein :LOL:
 
Mulla on täällä paha mieli muiden puolesta, menkoista, negoista ja mielialanvaihteluista Mut sit oma tilanne ei saa minkäänlaista pahaa oloa aikaan. Tuli melkein itku, kun luin @Alinna86 tekstisi ja mietin, että kyllä sua nyt koetellaan pitkällä kierrolla, haamutestejä ja sit taas nega Ei ole yhtään reilua. Kaikille täällä toivoo plussaa, mutta kyllä tässä alkaa jo sinun puolesta olla tosi paha mieli, kun saanut jo pitkään jännätä puolestasi

Meidän pitää mennä tänään miehen siskon tytön ristiäisiin. Yöllä tuli sellanen tunne, että hän voisi olla Aino, mutta tuskinpa mulla sellaisia lahjoja on, että sen arvais oikein
Ihanaa kun täällä monet kamppailee samojen fiilisten kanssa kun välillä tuntuu et on niin yksin näiden tunteiden kanssa. :love: Helpottaa oloo kun tänne kirjottelee ja jännäilee tietenkin muitten puolesta tuloksista:love:
Kannustavaa myös kun välillä tänne tupsahteleekin raskaus uutisia, se jos mikä tuo toivoa (y)
Mä jätin yhet ristiäiset välistä kun en vaan pystyn siinä kkm ajankohdassa menemään. Nyt jo pystyisinkin :giggle:
Tuu sit kertoo osuuks nimi oikeeseen:LOL:
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja Kasikuus
Ihanaa kun täällä monet kamppailee samojen fiilisten kanssa kun välillä tuntuu et on niin yksin näiden tunteiden kanssa. Helpottaa oloo kun tänne kirjottelee ja jännäilee tietenkin muitten puolesta tuloksista
Kannustavaa myös kun välillä tänne tupsahteleekin raskaus uutisia, se jos mikä tuo toivoa
Mä jätin yhet ristiäiset välistä kun en vaan pystyn siinä kkm ajankohdassa menemään. Nyt jo pystyisinkin
Tuu sit kertoo osuuks nimi oikeeseen
Ei me yksin olla tunteiden kanssa ❤ Totta, helpottaa, kun tänne voi purkaa ja saa tukea tilanteeseen kuin tilanteeseen!
Tulen kertomaan, illalla varmaankin, kun pääsemme kotiutumaan :) Nyt tarttis alkaa valmistautua, kun mun pitää ukon autoa lähteä korjaamaan ennen ristiäisiä :D Se raukka kun ei itse osaa, ni mun tarttee vähän lähteä sitä opettamaan :p
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
@Hope91 hyvä, että menette erikoistuneelle lääkärille. Mekin käydään ja todella mukavaa, kun vaikuttaa olevan asioista hyvin perillä. Helpottaa tätä omaa tuskaa. Tsemppiä
Niinpä, jospa sieltä saisin kysymyksiin vastauksia ja sitä kautta toivoa yrittämiseen. Meillä on ulkomaille reissuun lähtökin ensi viikonloppuna, jospa saisin reissussa muuta ajateltavaa ja stressiä alemmas tämän asian kanssa. Yritän nyt myös keskittyä johonkin muuhun vaihteeksi, eli laihduttamiseen: nyt pudonnut paino heinäkuusta jo 5kg ja enää olisi 8kg pudotettava niin olisin painoindeksin mukaan normaalipainon rajoissa. Minut voi poistaa nyt listoilta. Kiitos tuestanne, ei muuta kun eteenpäin sano mummo lumessa!☺
 
On kyllä loistavaa, että on tällainen ryhmä, jossa muut ymmärtävät mistä puhutaan. ❤ Ne kaverit, jotka tietävät, toki tukevat, mutta eihän tästä lapsettomuusasiasta sen syvempiä keskusteluja oikein saa aikaiseksi, kun heillä ei ole mitään kokemusta asiasta. Onneksi he eivät myöskään kysele, että joko on tärpännyt vaikka tietävät kiertoni vaiheista. Tänään on kyllä masentanut yllättävän paljon. Tiedän ettei liian aikaisin olisi saanut innostua, mutta niinhän siinä kävi ja miksei voi vain malttaa odottaa.
 
@Hypsy Toivotaan kuitenkin että se plussa vielä yllättäisi ja olotkin paranis päivän edetessä❤
Hirveetä tunteiden vuoristorataa ollut viime kuukaus, jotenkin hämmentävää ku en yleensä oo tämmönen ees :unsure:
Mulla ei enään oo toivoo, tuskin kukaan on plussannut enään dpo 14 jälkeen?:X3:
Mut joku hyvä on et päästää tutkimuksee ens viikolla, siellä kun ei saa olla raskaana et voidaan tutkia.
 
Lista on vähän miten ja sattuu. kp19 ja dpo3 on tänään. Kerkesin jo vähän innostua että ompa aika mennyt nopeaa :D oireita ei ole paitsi että haluttaa mahottomasti vielä näin kierron ehtoopuolellakin mitä ei yleensä tee :D @Hypsy kovasti pidän peukkuja täällä sinulle :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Hypsy
@Lina87 Kiitos! ❤ Toivottavasti sun halut enteilis hyvää.

@Alinna86 Mulla on kans ollut tää kuukausi enemmän mielialaa heitteleviä kuin aiemmin. Johtuen ehkä siitä, että on ensimmäinen hoitokierto ja kovat odotukset sekä se, että aika käy vähiin ja olen aina vain lähempänä sitä, etten tule lapsia koskaan saamaan. Toivoa tietysti vielä on, mutta onhan se fakta ettei tästä enää nuoremmaksi tulla. Toivottavasti tutkimukset olis antoisat ja plussaisit pian. ❤
 

Yhteistyössä