En minäkään. Kyl niitä pitää parikymmentä olla ainakin.Minä en pääsis kolmella raskaustestillä edes dpo10 saakka
Riittääpähän nyt vähäksi aikaa
Kävin tänään apteekissa ja kerrankin kävi tuuri. Oli kuulemma kaksi pakettia jäljellä tällä hetkellä. Tukusta jälleen koko lääke loppu. Silloin tällöin kuulemma saavat maakuntaan pienen erän, joka sitten yritetään jakaa tasaisesti joka apteekkiin. Nyt ei onneksi tarvitse enää päätä vaivata tällä, sillä joko näillä nyt tulen raskaaksi tai sitten edetään muihin hoitoihin.Toi on käsittämätöntä miten vaikeaa noiden letrojen saaminen on... tsemppiä!
Kiitos Pampula ja kaikki muutkin tsempeistä. Ehkä tuo auttaa eteenpäin, kun on muitakin, jotka kamppailevat tämän asian tiimoilta.Varmaan tää mun pitkä sepustus (sori!) ei auttanu mut mua aikanaan lohdutti se tieto että muutkin kamppailee samojen asioiden kanssa. Niin isoja juttuja. Toivottavasti löydätte yhdessä jonkun ratkaisun.
Paljon tsemppiäkin sinnekin @Effis@Handis85 oisko miehelle jäänyt omia peikkoja kiista kokemuksista? Ellei hänkin siis ole käynyt niitä kunnolla työstämässä. Mutta tosi vaikea tilanne, siinä varmasti sydäntä revitään moneen suuntaan.
Meillä mies toivoi toista lasta jo kauan sitten, mutten ollut valmis aiemman synnytyksen vuoksi, joka lähes johti minun ja vauvan kuolemaan. Tuntuu, että leikin sillä saako esikkoni pitää äitinsä kun halutaan toinen lapsi. Alkuvuodesta sit vauvankaipuu oli jo niin suuri, että itsekin taivuin. Mutta noinkohan meilläkin luonto päättää tämän pohdinnan ilman meitä, kun vauvaa ei näy ei kuulu. olisin tosi pettynyt, pitäisi varmasti puhua jossain tämä asia sitten läpi, mutta uskon jotenkin kuitenkin kohtaloon. Että kai minun ei sitten kuulunut enää toista saada.
Eilen illalla nuuhkuttelin minun pientä isoa, ja oikein riipaisi kun mietin, miten toista ei varmaan tule
Halaus sinulle. Mä poistuin vastaavasta syystä täältä tuossa joku aika sitte. Meidän piti kevyesti tjottailla (meillä siis jo ikää ja ylipäätään tsäässit "nolla" mutta silti) kunnes mies sanoi ehdottoman ein. Sanoi jopa että kehottaisi keskeytykseen jos "vahinko" tulisiJooh, mä taidan kaiketi poistua täältä listoilta. Mies päätti tänään, että vetäytyy pois tästä "tulee jos on tullakseen" - menosta ja ei halua kuulemma enää toista lasta.
Mä luonnollisesti olen järkyttynyt ja töissä ollessani hiljaa pohtinut, että voidaanko enää edes jatkaa koko suhdetta. Takin kääntäminen ilman mitään syytä satuttaa aika paljon.
Voi kurjaa @Binky! Toivottavasti pääset helpolla kuitenkin!
Onnittelut ainakin @Mammakatri ja @Lastunen <3
Täällä odotellaan päivien kulumista että pääsisi testaamaan. Vielä yli viikko...
Mitä mieltä olette viime aikojen uutisoinnista alhaisesta syntyvyydestä? En tiedä oonko se vaan minä, mutta tuntuu että tuollainen keskustelu on kauhean syyllistävää, ainakin niin sen kokee tässä tilanteessa. Tuntuu myös että ihmiset joiden kanssa noista uutisista on puhunut jotenkin kohdistaa sen mulle silleen "eikös teidänkin pitäisi se toinen tehdä". Varmasti ainakin isolta osin kuvittelua, vaikka toki vanhemmat ihmiset varmasti aika suoraan näistä vihjaileekin. Mutta tuntuu että ainakin tän palstan perusteella vähäisen lapsentekoinnostuksen sijaan ongelma on enemmän hoitojen hankalassa saatavuudessa. Että eikö nopein tapa olisi ainakin hiukan lisätä syntyvyyttä tarjoamalla tukea raskautumiseen jo vähän aikaisemmin niille, jotka vauvan tai vauvoja tahtovat, mutta joilla jostain syystä se ei luonnostaan onnistu. Vuoden yritys ennen mitään apuja on pitkä aika, ja monesti siihen päälle vielä jonotellaan aikaa sinne sun tänne tutkimuksiin. Ja kaikilla ei varmasti ole varaa hoitoihin edes julkisella puolella. Varmasti ainakin joillakin ehtii tuossa ajassa jo tilanteetkin muuttua niin, että lapsihaaveesta luovutaan, tai ainakaan ei sitten useampaa lasta jaksa tehdä kun täytyisi odotella ja jonotella. En tiedä onko näin, mutta nopeasti ajatellen vähän tällainen fiilis.
Varmaan raha on yks iso tekijä, hoitovapaalla tulot pienet, hoidossa päivähoito maksaa jonkin verran, eikä kotiin juurikaan ole saatavilla tukipalveluja, jotka tukisivat jaksamista mahdollisesti rankan vauva-ajan kohdalla, kun yrittää hoitaa myös ne isommat lapset. Varmaan pitäis tehdä asialle jotain.Voi kurjaa @Binky! Toivottavasti pääset helpolla kuitenkin!
Onnittelut ainakin @Mammakatri ja @Lastunen <3
Täällä odotellaan päivien kulumista että pääsisi testaamaan. Vielä yli viikko...
Mitä mieltä olette viime aikojen uutisoinnista alhaisesta syntyvyydestä? En tiedä oonko se vaan minä, mutta tuntuu että tuollainen keskustelu on kauhean syyllistävää, ainakin niin sen kokee tässä tilanteessa. Tuntuu myös että ihmiset joiden kanssa noista uutisista on puhunut jotenkin kohdistaa sen mulle silleen "eikös teidänkin pitäisi se toinen tehdä". Varmasti ainakin isolta osin kuvittelua, vaikka toki vanhemmat ihmiset varmasti aika suoraan näistä vihjaileekin. Mutta tuntuu että ainakin tän palstan perusteella vähäisen lapsentekoinnostuksen sijaan ongelma on enemmän hoitojen hankalassa saatavuudessa. Että eikö nopein tapa olisi ainakin hiukan lisätä syntyvyyttä tarjoamalla tukea raskautumiseen jo vähän aikaisemmin niille, jotka vauvan tai vauvoja tahtovat, mutta joilla jostain syystä se ei luonnostaan onnistu. Vuoden yritys ennen mitään apuja on pitkä aika, ja monesti siihen päälle vielä jonotellaan aikaa sinne sun tänne tutkimuksiin. Ja kaikilla ei varmasti ole varaa hoitoihin edes julkisella puolella. Varmasti ainakin joillakin ehtii tuossa ajassa jo tilanteetkin muuttua niin, että lapsihaaveesta luovutaan, tai ainakaan ei sitten useampaa lasta jaksa tehdä kun täytyisi odotella ja jonotella. En tiedä onko näin, mutta nopeasti ajatellen vähän tällainen fiilis.